Gefeliciteerd meneerquote:Op woensdag 27 maart 2013 00:44 schreef NITROHOSS het volgende:
Omg..... Wat een drama om namen te verzinnen zeg... Meisjesnamen... Geen probleem... Jongensnamen...
Kom ik hier terecht...
Ik ben nu door een heleboel namen gegaan... Jammer dat de moeder en ik nog niet op 1 lijn en smaak zitten
Zijn er ook sites waar je kan zoeken op thema?
Dat was mijn andere associatie inderdaad. Maar ik vermoed dat een groot deel van de mensen daar niet aan denkt. Of ze dan wel aan Arisch denken is een tweede natuurlijkquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:20 schreef She-Wolf het volgende:
Het doet mij eerder denken aan Ares, god van de oorlog. Ik vind het wel een mooie naam.
Dat vind ik niet eens gekquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:52 schreef She-Wolf het volgende:
Net als de Welshe naam Myrddin. Of Siobhan. En dat mensen jou dan raar aankijken als je het wel uitspreekt zoals het hoort.
ik ook hoor, dus ik heb het in de roepnaam zelfs gedaanquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:43 schreef Limone het volgende:
Toch vind ik zo'n familienamenlijn ook wel weer bijzonder .
Ik vind Ierse namen heel mooi, maar wel echt voor Ierse mensen of in Ierland.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:38 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat vind ik niet eens gek. Zo'n onbekende namen in NL en ook nog een compleet andere uitspraak van klinkers/klanken. Ik heb er echt niéts mee, met die Ierse en Welshe namen in Nederland.
Aram een idee?quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:38 schreef Limone het volgende:
Ares staat hier op het lijstje. Het is ook een naam die voortkomt uit 'Adriaan' en alle jongens binnen mijn man's familie (maar eigenlijk ook vrouwen, dus eigenlijk iedereen) geboren vanaf 1300 hebben een Adriaan-achtige naam.
Ik vind het alleen zo'n lelijke naam
Wat dacht je van mensen die hun dochter een Welsh naam geven het vrolijk op z'n Hollands uitspreken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:38 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat vind ik niet eens gek. Zo'n onbekende namen in NL en ook nog een compleet andere uitspraak van klinkers/klanken. Ik heb er echt niéts mee, met die Ierse en Welshe namen in Nederland.
Ik heb 'm wel eens gehoord als Sjobhjanquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:26 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Wat dacht je van mensen die hun dochter een Welsh naam geven het vrolijk op z'n Hollands uitspreken.
"Siejoban, ruim je speelgoed eens op!"
Je kunt het ook zo uitspreken:quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vind Ierse namen heel mooi, maar wel echt voor Ierse mensen of in Ierland.
Ik ken een Soairse hier, dat is altijd lachen als mensen haar naam lezen en haar dan willen roepen of zo
Elmoquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:36 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo uitspreken:
Mooooiquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:55 schreef GotC het volgende:
Wel is duidelijk dat mocht het een meisje worden, ze mijn 2e naam krijgt, zoals alle vrouwen in m'n Schotse familie. Mijn namen zijn Grace Leighton
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |