Bij mij waren dat altijd alleen de vrachtwagens met blauwe lettersquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was vroeger als kind zijnde elke keer diep teleurgesteld wanneer ik voor een molen met bekers of sleutelhangers stond en mijn naam er weer niet bij zat![]()
Daar hebben de kinderen van @:F_r geen last van![]()
Daarom wilde ik Rembrandt! Werd gevetood. Zo flauw. Net als Ravi (te hip) en Arthur (geen argumenten gehoord). Het is een wonder dat we wederom een naam hebben gevonden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:38 schreef Franny_G het volgende:
Onze jongste heeft een ouderwetse naam. Een vader van een vriendje zei: die naam past voor mijn gevoel alleen bij oude mannen.. Maar dat is ook precies wat wij willen: oude namen weer laten herleven.
.
Grappig. Mijn kinderen hebben juist ook niet-gangbare namen omdat ik het zelf heel fijn vond om een naam te hebben die ik verder nergens hoorde.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:41 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hier idem. M'n dochter heeft allemaal gangbare, voorspelbaar geschreven, namen. Ik weet hoe het is om een aparte naam te hebben, dat wilde ik niet voor haar.
Wij zien de charme ook wel, hoor.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Grappig. Mijn kinderen hebben juist ook niet-gangbare namen omdat ik het zelf heel fijn vond om een naam te hebben die ik verder nergens hoorde.
Zekerquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:19 schreef Franny_G het volgende:
Ja Lemijn, het is schandalig dat dat dus helemaal langs me heen is gegaan!
Was die voor mij bestemd?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:15 schreef oh-oh het volgende:
Gebruikt je dochter dan al haar namen ook? Ik ben vernoemd naar mijn oma's daarom heb ik drie namen maar ik gebruik die echt nooit. Hooguit m'n voorletters...
Rembrandt is echt fantastischquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:18 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Daarom wilde ik Rembrandt! Werd gevetood. Zo flauw. Net als Ravi (te hip) en Arthur (geen argumenten gehoord). Het is een wonder dat we wederom een naam hebben gevonden.
Ahwww nu ben ik vergeten wat de naam ook alweer is geworden en je verhaal is pleitequote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:18 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Daarom wilde ik Rembrandt! Werd gevetood. Zo flauw. Net als Ravi (te hip) en Arthur (geen argumenten gehoord). Het is een wonder dat we wederom een naam hebben gevonden.
Yes, omdat je het zo nadrukkelijk over haar namen hebt, of heeft ze een dubbele voornaam?quote:
Voornamelijk om aan te geven dat we bij alle namen van dezelfde gedachten uitgingen. Niet bewust een eenvoudige als start en daarna wat meer bijzondere namen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Yes, omdat je het zo nadrukkelijk over haar namen hebt, of heeft ze een dubbele voornaam?
De naam van jouw jongste staat ook al jaren op mijn lijstjequote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:38 schreef Franny_G het volgende:
Haha, ja dat is waar, ik had ook nooit iets met mijn naam erop. Overigens is er uiteraard een groot grijs gebied. De naam van onze oudste is niet gangbaar, toch kent vrijwel iedereen de naam eigenlijk wel.
Onze jongste heeft een ouderwetse naam. Een vader van een vriendje zei: die naam past voor mijn gevoel alleen bij oude mannen.. Maar dat is ook precies wat wij willen: oude namen weer laten herleven.
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom is dat erg? De oe bestaat elders ook niet maar ik zou mijn kind toch rustig Loes of Roeland noemen. Of gaat het om de beginletter?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:52 schreef Gentianella het volgende:
[..]
De naam van jouw jongste staat ook al jaren op mijn lijstjeMaar dan met IJ ipv Y. Mijn vriend vindt het ook mooi, maar durft het niet aan omdat de IJ buiten Nederland eigenlijk niet bestaat. (En we zouden wel echt IJ willen en niet Y.)
Dat laatste vind ik ook wel een pluspunt ja. Ik kom weleens namen tegen waarvan ik denk, arme kinderen...quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 07:53 schreef twist02 het volgende:
Hier ook bewust voor gangbare en niet verkeerd-te-schrijven namen gekozen.
Mijn voor- en achternaam moest ik altijd spellen vroeger (en nu m'n getrouwde achternaam ook), niet eens omdat ze zo vreemd zijn, maar gewoon op meerdere manieren geschreven kunnen worden.
Helaas bleek dat de naam van de oudste alsnog op verschillende manieren geschreven wordt(i/ie/y), maar daar hebben we dan wel echt de meest gangbare versie van, dus dat gaat bijna altijd goed.
Jongste is echt compleet foolproof gelukkig
En allebei maar 3 letters, dus ze kunnen binnen no time hun eigen naam schrijven
Gaat om de beginletter inderdaad. ‘Lemijn’ bijvoorbeeld zou geen probleem zijnquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 03:32 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Waarom is dat erg? De oe bestaat elders ook niet maar ik zou mijn kind toch rustig Loes of Roeland noemen. Of gaat het om de beginletter?
Hier dus ook, exact. M'n voornaam is niet bijzonder verder, maar er zit een dubbele letter in die je niet uitspreekt. Hij had er net zo goed niet kunnen staan, dus je kan het mensen niet eens kwalijk nemen dat ze het verkeerd schrijven. M'n achternaam heeft het bekende 's' of 'z' en 'oe' of 'ui' probleem.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 07:53 schreef twist02 het volgende:
Hier ook bewust voor gangbare en niet verkeerd-te-schrijven namen gekozen.
Mijn voor- en achternaam moest ik altijd spellen vroeger (en nu m'n getrouwde achternaam ook), niet eens omdat ze zo vreemd zijn, maar gewoon op meerdere manieren geschreven kunnen worden.
Dat is wel superfijn! En korte namen zijn ook zo lekker vlot. Houd er wel van!quote:Zo, Helaas bleek dat de naam van de oudste alsnog op verschillende manieren geschreven wordt(i/ie/y), maar daar hebben we dan wel echt de meest gangbare versie van, dus dat gaat bijna altijd goed.
Jongste is echt compleet foolproof gelukkig
En allebei maar 3 letters, dus ze kunnen binnen no time hun eigen naam schrijven
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:52 schreef Gentianella het volgende:
[..]
De naam van jouw jongste staat ook al jaren op mijn lijstjeMaar dan met IJ ipv Y. Mijn vriend vindt het ook mooi, maar durft het niet aan omdat de IJ buiten Nederland eigenlijk niet bestaat. (En we zouden wel echt IJ willen en niet Y.)
Oh wat leuk! We krijgen ook best vaak te horen dat mensen de naam heel leuk vinden. Ja, die beginletter is inderdaad wel wat lastig, daarom kozen wij voor Y, al klopt dat dan eigenlijk weer niet met de uitspraak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Wat heb ik gewonnenquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 11:22 schreef CaVaBien het volgende:
Het zusje van de buurmeisjes is geboren en ze heet..... Bloem! Volgens mij werd dat al geraden
Overigens was het niet bedoeld om de namen af te zeiken. Ik vond de combinatie van namen alleen bijzonder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |