dat is begrijpelijk, maar emotioneel worden omdat anderen een naam die jij je kinderen niet hebt gegeven niet mooi vinden is wel een beetje zonde van de energie hoor Tinkquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Laat mij dan maar lichtgeraakt zijn, maar ik zou het dus niet zo tof vinden als mensen mijn kinderen continu stom noemen.
Of toch gewoon echt Sjaak, past helemaal in de retro trend...quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik had mijn kind ook beter Djai’que kunnen noemen denk ik. Was wel hipper geweest.
Dit dus, die doet het zelf ook, dus wat is het probleem dan?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:50 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik denk dat het key is in deze dat de moeder onboard is.
Z. heeft toch juist een top 10 naam met een andere spellingquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:30 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik snap dat wel. Mijn kinderen hebben ook niet veel voorkomende namen. Geen gekke spelling dus, maar niet veel voorkomend ansich. Ikzelf ook niet. M’n man kent 96161772 mensen met dezelfde naamcombinatie als hij.
Ik heb ook nooit gehoord dat men de namen van U. en Z. niet mooi vond. Juist het tegenovergestelde.
Lijkt me ook wel vermoeiend als mensen daar over doorgaanquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:45 schreef Jentin het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar dat betekent dus niet dat mensen ‘m automatisch waarderen
Overigens zegt mijn schoonmoeder nog steeds wel eens dat we Phi’s derde naam als roepnaam hadden moeten kiezen. Het kind is drie, laat het los![]()
Het is een hele andere naam.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 16:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Z. heeft toch juist een top 10 naam met een andere spellingOf is het in het Turks echt een hele andere naam?
[..]
Lijkt me ook wel vermoeiend als mensen daar over doorgaan![]()
Zelf krijgen we alleen maar positieve reacties op de naam van zoonlief, maar je weet natuurlijk nooit wat er achter je rug om wordt gezegd
Oh wat grappig! Omdat het zo op elkaar lijkt ging ik er eigenlijk vanuit dat het de Turkse spelling was, weer wat geleerdquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 16:51 schreef arvensis het volgende:
[..]
Het is een hele andere naam.Niet eens Turks, maar Koerdisch volgens mij.
Het toont wel gelijkenissen met de top 10 Nederlandse naam, maar daar staat het los van.
De Turkse versie is Sare.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh wat grappig! Omdat het zo op elkaar lijkt ging ik er eigenlijk vanuit dat het de Turkse spelling was, weer wat geleerd
Ik vind het juist wel leuk dat je originele namen hebt gekozen. Ik kan me voorstellen dat je als Turks/Marokkaans kind best kan balen als je allemaal dezelfde namen hebt, het maakt je toch wat minder uniek.
Mijn man vond de naam die ik voor onze dochter fantastisch vond echt heel erg stom. Vreselijk vond hij hem. Maar ik was er al zo aan gehecht. Uiteindelijk gewoon gaan gebruiken en nu vindt hij hem leuk.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het toch altijd wat confronterend als hier mensen namen compleet afzeiken die ik echt tof vind... ligt dat aan mij? Vast wel he? #onzekerheiddentop
Maar je hebt nu op Insta wel een hele vage Fok! kennis die een dochter heeft die zo heetquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:41 schreef oh-oh het volgende:
Ik riep in mn studententijd al dat ik als ik ooit een dochter zou krijgen die Ava zou noemen. Twee vriendinnen hebben daarom die naam niet gebruikt terwijl ze dat wel wilden. Beter hadden ze even gecheckt met me of ik nog wel kinderen wilde eigenlijkEn nu baal ik dat niet een van hun een leuke Ava heeft
Oh echt?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:20 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Maar je hebt nu op Insta wel een hele vage Fok! kennis die een dochter heeft die zo heet
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:21 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh echt?
Goede smaak wel!!!
Je hoort m echt heel weinig he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |