Begin nu toch nieuwsgierig te worden, Franny_Gquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 09:45 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Oh wat leuk! We krijgen ook best vaak te horen dat mensen de naam heel leuk vinden. Ja, die beginletter is inderdaad wel wat lastig, daarom kozen wij voor Y, al klopt dat dan eigenlijk weer niet met de uitspraak.
Uhhmmm... even tellen, hoor. Mijn voornaam (alleen de eerste) en m'n familienaam: 17.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 11:33 schreef oh-oh het volgende:
Mijn voornaam + achternaam is 7 letters in totaal
Oef, dat is een flinke, zeg.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:27 schreef Ceviche het volgende:
Ik kende iemand met voornaam+van+achternaam met in totaal 23 letters.
Die had geen dubbele voornaam overigens.
Een oud-hollandse naam die met een IJ begint, zoveel zijn er nietquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:11 schreef Celestien het volgende:
[..]
Begin nu toch nieuwsgierig te worden, Franny_G
Verder dan IJsbrand en IJtzen kom ik nietquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Een oud-hollandse naam die met een IJ begint, zoveel zijn er niet
Ik ging er altijd vanuit dat jij June heettequote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:04 schreef June. het volgende:
Ik vond het vroeger ook altijd vervelend als mensen mijn naam verkeerd schreven en idd dat nergens je naam te vinden wasTegenwoordig heb ik hem wel eens gehoord (dochter van Ronnie Flex heeft dezelfde naam, maar de mijnes is met een y).
Ik heb er ook 23quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:27 schreef Ceviche het volgende:
Ik kende iemand met voornaam+van+achternaam met in totaal 23 letters.
Die had geen dubbele voornaam overigens.
IJze. Of is dat IJtzen op zijn makkelijk?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Verder dan IJsbrand en IJtzen kom ik niet
Ik vind het wat respectloos om iemands naam verkeerd te schrijven, vooral zakelijk gezien. Alsof ik m'n naam verkeerd spel ter afsluiting van een mail... Als ik zelf mail krijg van, zeg, Hélène-Antoinette, dan is dat de naam die bovenaan mijn reply naar haar staat. En niet 'Heleen' of 'Helene'. Er staat 'Hélène-Antoinette', want zo heet ze.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:04 schreef June. het volgende:
Ik vond het vroeger ook altijd vervelend als mensen mijn naam verkeerd schreven en idd dat nergens je naam te vinden was![]()
Oh ja, eens. Zo had ik een collega die mijn naam consequent verkeerd schreef. Im groette dan dus ook altijd met de juiste schrijfwijze terug maar die hint kwam nooit over.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 20:29 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik vind het wat respectloos om iemands naam verkeerd te schrijven, vooral zakelijk gezien. Alsof ik m'n naam verkeerd spel ter afsluiting van een mail... Als ik zelf mail krijg van, zeg, Hélène-Antoinette, dan is dat de naam die bovenaan mijn reply naar haar staat. En niet 'Heleen' of 'Helene'. Er staat 'Hélène-Antoinette', want zo heet ze.
Eens hoor, helemaal als je het gewoon kunt overnemen vind ik het echt een teken van dikke desinteresse als je niet even de moeite neemt om iemands naam goed te lezen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 20:29 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik vind het wat respectloos om iemands naam verkeerd te schrijven, vooral zakelijk gezien. Alsof ik m'n naam verkeerd spel ter afsluiting van een mail... Als ik zelf mail krijg van, zeg, Hélène-Antoinette, dan is dat de naam die bovenaan mijn reply naar haar staat. En niet 'Heleen' of 'Helene'. Er staat 'Hélène-Antoinette', want zo heet ze.
Ik heb die fout wel ooit gemaakt. echt nog gezocht of het een man of vrouw was. Maar kreeg het niet gevonden. Nu gebruik ik maar gewoon meneer/mevrouw + achternaam als ik het niet weet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 20:40 schreef arvensis het volgende:
Oh, zo mee eens.
Maar ik word gekker van mensen die er meteen van uit gaan dat ik een man ben en mij aanspreken als “de heer arvensis”. Ik snap het, mijn naam is ze onbekend, maar zeg dan op z’n minst de heer/mevrouw. Of google het, dan kom je op m’n LinkedIn-pagina waar ook een foto staat. Dat is in ieder geval wat ik doe bij (voor mij) onbekende namen.
De vraagsteller begint?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:27 schreef F_r het volgende:
Ik ben nu natuurlijk wel benieuwd naar al de namen hier. Ik ken wel wat Turkse namen ook namen waarvan ik nog nooit gehoord had.
Jij kent mijn naamquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
De vraagsteller begint?
Ik kan er altijd slecht tegen als namen hier besproken worden maar dan niet gewoon de naam genoemd wordt. Ik ben daar veel te nieuwsgierig voor
Jouw naam wel ja, maar niet van de kinderenquote:
Ik deed het toen ik nog onvolwassen was wel expres om mensen te ziekenquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 20:29 schreef Celestien het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 20:37 schreef June. het volgende:
[..]
Oh ja, eens. Zo had ik een collega die mijn naam consequent verkeerd schreef. Im groette dan dus ook altijd met de juiste schrijfwijze terug maar die hint kwam nooit over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |