Voor het gemak is je eerste officiële naam vooral handig als roepnaam.... als het je derde officiële naam is dan heb je er meestal nog niets aanquote:Op zondag 8 augustus 2021 20:53 schreef Aure het volgende:
Ik ben niet ontevreden over mijn roepnaam, maar voor het gemak was één van mijn officiële namen handiger geweest als roepnaam
Wel als ik mij moet identificeren bij het postkantoor voor een pakketje en daar mijn roepnaam op staatquote:Op zondag 8 augustus 2021 21:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor het gemak is je eerste officiële naam vooral handig als roepnaam.... als het je derde officiële naam is dan heb je er meestal nog niets aan
Ik weet niet of alle namen voluit op mijn rijbewijs staan, en iedere keer mijn paspoort meenemen begin ik ook niet aan.quote:Op zondag 8 augustus 2021 23:24 schreef Aure het volgende:
[..]
Wel als ik mij moet identificeren bij het postkantoor voor een pakketje en daar mijn roepnaam op staatAls dat een van mijn officiële namen zou zijn, scheelt dat een hoop uitleg, ook als het de tweede ipv de eerste is (ik heb geen derde
)
Ik heb een IDkaart standaard bij, daar staan mijn twee namen iig wel voluit opquote:Op zondag 8 augustus 2021 23:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet of alle namen voluit op mijn rijbewijs staan, en iedere keer mijn paspoort meenemen begin ik ook niet aan.
Grappig, ik vind Karlijn echt helemaal geen stoere naam, maar dat komt misschien door de Karlijnen/Carlijnen die ik ken. Zijn allemaal wat verlegen, teruggetrokken en zachte types.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb nooit gehad dat ik ontevreden over mijn naam was en ben. Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Maar als ik naar mezelf kijk, past toch meer iets als Karlijn bij me denk ik. Een beetje een kruising tussen vrouwelijk en stoer
Had een klasgenootje uit zeeland ook, daar is het blijkbaar niet heel gek om dit te doen.quote:Op zondag 8 augustus 2021 23:38 schreef Leandra het volgende:
Ik neem mijn paspoort echt niet mee om iets op te halen, dan gebruik ik mijn rijbewijs, waar alleen mijn eerste naam voluit staat (anders past het niet eens) maar mijn roepnaam is mijn derde naam, en die kunnen ze dan dus niet zien.
Maar dan nog, ik zie hier nog steeds geboortekaartjes "Johanna Geertruida, we noemen haar Naomi"
En dan staat er dus gewoon Johanna G. op het rijbewijs, of Johanna Geertruida op de ID-kaart of het paspoort van Naomi.
Nou het is maar net wie je hebt bij een afhaalpunt, hoewel het bij mijn vaste postNL punt altijd goed gaat hoor. En tegenwoordig hoef ik het wel minder vaak uit te leggen dan pak en beet 5 jaar geleden.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:08 schreef oh-oh het volgende:
Bij afhalen maakt het toch helemaal niks uit? Tenminste, bij Post.nl punten mag iedereen je pakje afhalen met zijn of haar id.
Het was bij GLS/DPD/UPS. Geen idee meer welke want de afhaalpunten van die vervoerders zaten bij elkaar. Inmiddels gelukkig niet meer want bij die winkel waren de openingstijden altijd een verrassing.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:08 schreef oh-oh het volgende:
Bij afhalen maakt het toch helemaal niks uit? Tenminste, bij Post.nl punten mag iedereen je pakje afhalen met zijn of haar id.
Dat dacht ik dus ook al. Ik ben verder niet gedoopt en heb ook geen nabije familie wiens doopnamen afwijken van de officiële namen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:25 schreef lunapuella het volgende:
In principe zijn doopnamen de namen waarmee je gedoopt wordt. Die kunnen in theorie afwijken van de namen in je paspoort. In de praktijk is dat niet zo vaak. Maar niet iedere tweede/derde naam is dus per definitie een doopnaam.
Ja joh? Nu maak je me wel nieuwsgierig!quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:25 schreef LeSage het volgende:
Ik ben ook heel tevreden met mijn naam, ook al zijn er mensen die het zielig voor me vinden (maar écht dus, die reacties krijg ik).
Ja, dat is dus ook precies waar man en ik voor gegaan zijn bij de kinderen: allebei 3 letters, geen extra voornamen (dopen was sowieso nooit aan de orde bij deze rasechte atheïstquote:En nog fijner: geen extra voor- of doopnamen. Ik heb nooit gezeik met tickets boeken, voorletters die niet kloppen, dat soort ongein.
4 letters, that’s it.
Op dinsdag 10 augustus 2021 21:14 schreef twist02 het volgende:
Ik heb er twee. Voornamen dus. De tweede is Natalie. Daarmee heb ik zo'n 17 jaar gepost op dit forumquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:25 schreef LeSage het volgende:
Ik ben ook heel tevreden met mijn naam, ook al zijn er mensen die het zielig voor me vinden (maar écht dus, die reacties krijg ik).
En nog fijner: geen extra voor- of doopnamen. Ik heb nooit gezeik met tickets boeken, voorletters die niet kloppen, dat soort ongein.
4 letters, that’s it.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |