abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200819705
Ik heb nooit gehad dat ik ontevreden over mijn naam was en ben. Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Maar als ik naar mezelf kijk, past toch meer iets als Karlijn bij me denk ik. Een beetje een kruising tussen vrouwelijk en stoer 8-)
pi_200819757
Ik ben niet ontevreden over mijn roepnaam, maar voor het gemak was één van mijn officiële namen handiger geweest als roepnaam :P
  zondag 8 augustus 2021 @ 21:16:11 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200820266
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:53 schreef Aure het volgende:
Ik ben niet ontevreden over mijn roepnaam, maar voor het gemak was één van mijn officiële namen handiger geweest als roepnaam :P
Voor het gemak is je eerste officiële naam vooral handig als roepnaam.... als het je derde officiële naam is dan heb je er meestal nog niets aan ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200820419
Geen sleutelhangers met mijn naam hoor :N
Geen wat dan ook met mijn naam, tenzij ik het zelf laat maken :lijstje:
Als het water je aan de lippen staat, moet je zorgen dat je goed kunt zwemmen.
pi_200822397
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 21:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor het gemak is je eerste officiële naam vooral handig als roepnaam.... als het je derde officiële naam is dan heb je er meestal nog niets aan ;)
Wel als ik mij moet identificeren bij het postkantoor voor een pakketje en daar mijn roepnaam op staat :P Als dat een van mijn officiële namen zou zijn, scheelt dat een hoop uitleg, ook als het de tweede ipv de eerste is (ik heb geen derde :+)
  zondag 8 augustus 2021 @ 23:28:21 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200822448
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:24 schreef Aure het volgende:

[..]

Wel als ik mij moet identificeren bij het postkantoor voor een pakketje en daar mijn roepnaam op staat :P Als dat een van mijn officiële namen zou zijn, scheelt dat een hoop uitleg, ook als het de tweede ipv de eerste is (ik heb geen derde :+)
Ik weet niet of alle namen voluit op mijn rijbewijs staan, en iedere keer mijn paspoort meenemen begin ik ook niet aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200822490
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet of alle namen voluit op mijn rijbewijs staan, en iedere keer mijn paspoort meenemen begin ik ook niet aan.
Ik heb een IDkaart standaard bij, daar staan mijn twee namen iig wel voluit op ^O^ Dus in mijn geval was het wel handig geweest. Maarja, nu probeer ik alles te bestellen op m'n eerste officiële naam, alleen soms vergeet ik het en typ ik toch m'n roepnaam :') en m'n roepnaam lijkt niet eens een heel klein beetje op mijn officiële namen :')
  zondag 8 augustus 2021 @ 23:38:26 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200822581
Ik neem mijn paspoort echt niet mee om iets op te halen, dan gebruik ik mijn rijbewijs, waar alleen mijn eerste naam voluit staat (anders past het niet eens :') ) maar mijn roepnaam is mijn derde naam, en die kunnen ze dan dus niet zien.

Maar dan nog, ik zie hier nog steeds geboortekaartjes "Johanna Geertruida, we noemen haar Naomi"
En dan staat er dus gewoon Johanna G. op het rijbewijs, of Johanna Geertruida op de ID-kaart of het paspoort van Naomi.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200826712
Met pakketjes afhalen is het ook maar net wie het controleert. De ene keer wordt er al moeilijk gedaan omdat niet mijn volledige voornaam op het pakketje staat en de andere keer krijg ik zonder problemen een pakketje voor mijn man mee (zijn achternaam staat nog niet op mijn IDkaart dus ik legitimeer mij met een totaal andere naam).
  maandag 9 augustus 2021 @ 12:08:09 #235
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200827234
Bij afhalen maakt het toch helemaal niks uit? Tenminste, bij Post.nl punten mag iedereen je pakje afhalen met zijn of haar id.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 9 augustus 2021 @ 12:17:51 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200827391
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb nooit gehad dat ik ontevreden over mijn naam was en ben. Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Maar als ik naar mezelf kijk, past toch meer iets als Karlijn bij me denk ik. Een beetje een kruising tussen vrouwelijk en stoer 8-)
Grappig, ik vind Karlijn echt helemaal geen stoere naam, maar dat komt misschien door de Karlijnen/Carlijnen die ik ken. Zijn allemaal wat verlegen, teruggetrokken en zachte types.

quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:38 schreef Leandra het volgende:
Ik neem mijn paspoort echt niet mee om iets op te halen, dan gebruik ik mijn rijbewijs, waar alleen mijn eerste naam voluit staat (anders past het niet eens :') ) maar mijn roepnaam is mijn derde naam, en die kunnen ze dan dus niet zien.

Maar dan nog, ik zie hier nog steeds geboortekaartjes "Johanna Geertruida, we noemen haar Naomi"
En dan staat er dus gewoon Johanna G. op het rijbewijs, of Johanna Geertruida op de ID-kaart of het paspoort van Naomi.
Had een klasgenootje uit zeeland ook, daar is het blijkbaar niet heel gek om dit te doen.

Ik ben niet zo blij met mijn naam geweest als kind, maar nu past het wel. Al had ik iets wat niet steeds hoef te spellen, ook wel leuk gevonden. De tweede en derde keus van mijn ouders (kiki en eefje) passen iig helemaal niet bij me, dus het had veel erger gekund. De jongensnaam die ze in gedachten hadden (björn) vind ik ook niks, dus ik geloof dat ik goed weggekomen ben :-D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200827480
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:08 schreef oh-oh het volgende:
Bij afhalen maakt het toch helemaal niks uit? Tenminste, bij Post.nl punten mag iedereen je pakje afhalen met zijn of haar id.
Nou het is maar net wie je hebt bij een afhaalpunt, hoewel het bij mijn vaste postNL punt altijd goed gaat hoor. En tegenwoordig hoef ik het wel minder vaak uit te leggen dan pak en beet 5 jaar geleden.
pi_200828055
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:08 schreef oh-oh het volgende:
Het was bij GLS/DPD/UPS. Geen idee meer welke want de afhaalpunten van die vervoerders zaten bij elkaar. Inmiddels gelukkig niet meer want bij die winkel waren de openingstijden altijd een verrassing.
Geen idee hoe het nu geregeld is want ik heb dankzij de pakketbox al een jaar geen pakketjes meer hoeven afhalen.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:37:42 #239
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200847941
Ik zie net een collega voorbij komen die E.bonypearl heet.
En dan een achternaam als Jansen erbij :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_200848289
Ik werk op een plek waar het multiculti is en daar komen ook de meest vreemde combinaties voor. Komt meestal omdat zij of hun familie van plekken komen dat iets met Nederland te maken heeft (gehad). Suriname bijvoorbeeld.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:20:29 #241
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200848446
Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen officiële voornamen en doopnamen?

Met de eerste ben je geregistreerd en die staan op je paspoort. Maar ik hoor mensen ook spreken over hun doopnamen. Of worden de tweede en evt derde voornaam zo genoemd door sommigen?
(Un)masking for the greater good.
pi_200848520
In principe zijn doopnamen de namen waarmee je gedoopt wordt. Die kunnen in theorie afwijken van de namen in je paspoort. In de praktijk is dat niet zo vaak. Maar niet iedere tweede/derde naam is dus per definitie een doopnaam.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:31:32 #243
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200848582
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:25 schreef lunapuella het volgende:
In principe zijn doopnamen de namen waarmee je gedoopt wordt. Die kunnen in theorie afwijken van de namen in je paspoort. In de praktijk is dat niet zo vaak. Maar niet iedere tweede/derde naam is dus per definitie een doopnaam.
Dat dacht ik dus ook al. Ik ben verder niet gedoopt en heb ook geen nabije familie wiens doopnamen afwijken van de officiële namen.

Maar omdat het soms zo specifiek apart wordt vermeld, dacht ik: 'mis ik ergens wat?'
pi_200850679
Ik ben ook heel tevreden met mijn naam, ook al zijn er mensen die het zielig voor me vinden (maar écht dus, die reacties krijg ik :') ).
En nog fijner: geen extra voor- of doopnamen. Ik heb nooit gezeik met tickets boeken, voorletters die niet kloppen, dat soort ongein.
4 letters, that’s it.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_200851885
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:25 schreef LeSage het volgende:
Ik ben ook heel tevreden met mijn naam, ook al zijn er mensen die het zielig voor me vinden (maar écht dus, die reacties krijg ik :') ).
Ja joh? Nu maak je me wel nieuwsgierig! :D
quote:
En nog fijner: geen extra voor- of doopnamen. Ik heb nooit gezeik met tickets boeken, voorletters die niet kloppen, dat soort ongein.
4 letters, that’s it.
Ja, dat is dus ook precies waar man en ik voor gegaan zijn bij de kinderen: allebei 3 letters, geen extra voornamen (dopen was sowieso nooit aan de orde bij deze rasechte atheïst :+ ) en verder geen gedoe :)

Man heeft zelf 3 officiële voornamen/doopnamen en als roepnaam een afgeleide van de eerste naam.
Ik heb wel een tweede voornaam, maar gelukkig is m'n eerste wel gewoon m'n roepnaam ook.
pi_200852037
[quote]1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:14 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja joh? Nu maak je me wel nieuwsgierig! :D
[..]

+1
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:24:06 #247
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200852116
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:25 schreef LeSage het volgende:
4 letters, that’s it.
Ik heb er twee. Voornamen dus. De tweede is Natalie. Daarmee heb ik zo'n 17 jaar gepost op dit forum :') Mijn eerste begint met een C. Nee, niet Celestien :D

Op zich ook niet ontevreden, hoor. Die initialen gaan altijd prima.
pi_200853251
Ik heb 1 naam. Mijn broer ook. Allebei dezelfde beginletter. Vet onhandig met post enzo toen we nog thuis woonden!
Oh en ik vond mijn naam vroeger vreselijk want lang (9 letters) en 3 lettergrepen, maar nu vind ik hem prima en zou ik echt niet weten hoe ik dan anders had moeten heten. Maar vroeger wilde ik Mandy of Peggy of iets anders hips heten :D :')

Zoon heeft twee namen en baby zal ook twee namen krijgen omdat ik dat gewoon mooier vind O+

A.s. vrijdag weten we of we op zoek kunnen naar een jongens- of meisjesnaam. Jongensnaam zal weinig problemen geven denk ik. En nu hebben we wel een meisjesnaam besproken waar we allebei enthousiast over zijn, maar iemand met wie ik vroeger (veel) (heel veel) om ging en nog steeds contact mee heb heet dus ook zo. Zou dat voor jullie een reden zijn om een naam niet te geven?
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:22:32 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200853363
Juist niet, ik zou het juist heel mooi vinden O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:24:51 #250
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200853420
Nee dat zou mij niet tegenhouden, er moet echt iets heel ergs zijn wil ik een naam niet geven, dan moet iemand in mijn directe omgeving echt een hele slechte ervaring hebben gehad met iemand met die naam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')