abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198934092

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag wel

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_198934112
Kroegen open *O* *G*
pi_198934122
Alles open *G* *O* *G* *O* *G*
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:51:02 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198934141
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:40 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat loopt altijd een beetje achter, zo begrijp ik. Over twee weken eens kijken hoe het ervoor staat.
Dat is wel het motto van deze pandemie, he _O-
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:52:44 #5
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198934152
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik kan 'r niet zo om lachen.
Efin.
(Un)masking for the greater good.
pi_198934154
quote:
Tussen donderdagochtend en vrijdagochtend zijn 7716 nieuwe coronagevallen geregistreerd. Voor een vrijdag is dat het hoogste aantal sinds 8 januari.

In de afgelopen week zijn 47.322 positieve tests gemeld aan het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Dat komt neer op 6760 nieuwe gevallen per dag. Voor het eerst in een week loopt het gemiddelde op. In de afgelopen dagen had het aantal gevallen juist een pas op de plaats gemaakt, mogelijk door Pasen.

Het aantal sterfgevallen steeg met 41. Dat is het hoogste aantal in bijna drie weken. Dat wil niet zeggen dat al die mensen in de afgelopen 24 uur zijn overleden, Wanneer een coronapatiënt overlijdt, duurt het soms een tijdje voor dit wordt doorgegeven aan het RIVM.

In de afgelopen zeven dagen zijn 158 sterfgevallen geregistreerd, gemiddeld bijna 23 per dag. Dat is nog altijd aanzienlijk minder dan rond de jaarwisseling, bij de start van de vaccinatiecampagne. Toen waren er soms meer dan 150 gemelde sterfgevallen per dag.
pi_198934159
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

De komende twee weken zijn écht cruciaal. :+
pi_198934163
Dat waren weer prachtige cijfers daarnet, weekend begint goed 👍👍👍
pi_198934168
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
Absoluut!

Ga vandaag ook avondklokje overschrijden denk ik.

@Caland
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:55:34 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198934183
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
Wat was er prachtig aan?
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:56:35 #11
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198934193
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Absoluut!

@:caland
Heel goed ^O^
Vorige week gedaan. Voelde heerlijk :7 Geen politie tegengekomen, half uur in de auto naar huis gereden rond middernacht

Als ze niet willen prikken daar in Den Haag zou het mij ook niet uitmaken zo langzamerhand :W
pi_198934194
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat was er prachtig aan?
Het was een even getal.
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:56:56 #13
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_198934196
Stevig doorprikken maar ten gunste van aangekondigde versoepelingen vanaf 21 april.

-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:57:17 #14
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198934197
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Absoluut!

@:caland
Ik morgen pas weer makker

Verjaardagje los
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198934214
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat was er prachtig aan?
Het waren heel mooi vormgegeven cijfers, echt prachtig.
pi_198934253
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:56 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Heel goed ^O^
Vorige week gedaan. Voelde heerlijk :7 Geen politie tegengekomen, half uur in de auto naar huis gereden rond middernacht

Als ze niet willen prikken daar in Den Haag zou het mij ook niet uitmaken zo langzamerhand :W
Ik tot nu toe pas 1x, wel meteen boete (nog steeds niet binnen :o ). Dag erna meteen weer overschreden, ze kunnen me wat.

User @Caland is al 40-45 keer politie tegengekomen maar ziet er blijkbaar zo vriendelijk uit dat ze hem laten fietsen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:04:49 #17
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198934258
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:52 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik kan 'r niet zo om lachen.
Efin.
Dat is het ook niet, maar je moet toch wat. De hele dag gaan sikkeneuren is ook geen jaren vol te houden.
pi_198934278
quote:
Bij het popfestival in het kader van de Fieldlab-testevenemten waren twee mensen op het festival besmettelijk. Vijf van de positieve testen zijn terug te leiden naar deze twee besmettelijke personen op het evenement. Voor de andere zeven personen is geen bron gevonden. Het is niet duidelijk of deze gerelateerd zijn aan het festival of niet. In totaal zijn er 12 mogelijke besmettingen geweest tijdens het Back to Live Popfestival op zondag 21 maart.

,,Het kan een keer gebeuren dat iemand 48 uur voor het evenement nog negatief test, maar alsnog besmettelijk is tijdens het evenement", aldus hoofdonderzoeker Andreas Voss. ,,Dit heeft ermee te maken dat in deze gevallen de besmetting rondom de PCR-test vooraf heeft plaatsgevonden." Voor nieuwe evenementen wordt gewerkt met zogenoemde 'antigeen sneltesten', die kort voor het evenement afgenomen worden. ,,Hoe korter de tijd tussen de test en het evenement, des te kleiner het risico dat er iemand besmettelijk doorheen komt."

Bij het Back to Live Dance Festival op zaterdag 20 maart gaat het om 4 mogelijke besmettingen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:11:28 #19
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198934317
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is het ook niet, maar je moet toch wat. De hele dag gaan sikkeneuren is ook geen jaren vol te houden.
Die fase van sikkeneuren ben ik recent gepasseerd. Conclusie: zinloos.
Afwachten, dus. En beseffen dat de situatie tijdelijk is.
pi_198934348
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:11 schreef Celestien het volgende:

[..]

Die fase van sikkeneuren ben ik recent gepasseerd. Conclusie: zinloos.
Afwachten, dus. En beseffen dat de situatie tijdelijk is.
Sikkeneuren moet je ook niet doen, je moet er het beste van maken. Er is nog altijd genoeg te doen als je de regeltjes een klein beetje negeert.
pi_198934369
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:07 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Wat dragen zulke experimenten met resultaten die je van te voren kunt verwachten maar waar je tegelijk niets aan hebt nou eigenlijk bij?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198934377
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

User @:caland is al 40-45 keer politie tegengekomen maar ziet er blijkbaar zo vriendelijk uit dat ze hem laten fietsen.
Met banden van hout?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_198934378
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:16 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Wat dragen zulke experimenten met resultaten die je van te voren kunt verwachten maar waar je tegelijk niets aan hebt nou eigenlijk bij?
Dat nu blijkt dat een test samenleving geen manier is om de boel weer open te gooien.
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:18:36 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198934388
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Sikkeneuren moet je ook niet doen, je moet er het beste van maken. Er is nog altijd genoeg te doen als je de regeltjes een klein beetje negeert.
Ook als je ze niet negeert, gelukkig :)
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:19:14 #25
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198934413
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:17 schreef Remco het volgende:

[..]

Dat nu blijkt dat een test samenleving geen manier is om de boel weer open te gooien.
Goh.
[..]
pi_198934422
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:18 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ook als je ze niet negeert, gelukkig :)
En je lekker ergeren aan het corona nieuws is ook leuk, nu hebben de media weer het "van vaccineren ga je dood" nieuws ontdekt dus kunnen we weer lekker gaan lezen over irrationele angsten van mensen voor vaccins :)
pi_198934442
Je kunt nog 10x een test doen met een festival. Een paar keer zal niemand besmet raken.

Tof. En nu?

Een paar keer worden er wel mensen besmet.

Vervelend. En nu?
[..]
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:25:36 #29
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198934449
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En je lekker ergeren aan het corona nieuws is ook leuk, nu hebben de media weer het "van vaccineren ga je dood" nieuws ontdekt dus kunnen we weer lekker gaan lezen over irrationele angsten van mensen voor vaccins :)
Niet zoveel last van momenteel.
Heb wel even iets gehad van 'Zo... ik weet niet of ik wel AZ wil', maar tot de conclusie gekomen dat als het erop aan komt, ieder vaccin beter is dan geen vaccin. Bijwerkingen houd je altijd.
En mensen mogen bang zijn, of het nu irrationeel is of niet. Ben jij nergens bang voor, ooit? Laat ze in hun waarde. Het wordt niet beter als je ze naar beneden trapt.
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:26:42 #30
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198934462
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
Je kunt nog 10x een test doen met een festival. Een paar keer zal niemand besmet raken.

Tof. En nu?

Vervelend. En nu?
En nu niks.

We moeten gewoon accepteren dat er mensen besmet zullen blijven raken.

We zijn onderhand beland in een maatschappij waar je ziek bent totdat je het tegendeel hebt bewezen. :'(

Zorgwekkend.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198934474
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:23 schreef Mr.Sandman het volgende:

Tof. En nu?

Vervelend. En nu?
Dit dus, zeker wanneer straks een groot deel van de zwakkere gevaccineerd zijn. Zolang er geen super spreading evenementen meer zijn die de ziekenhuizen volk laat laat lopen is het positief. Die paar besmettingen gaan we altijd houden zolang corona er is (en waarschijnlijk voor altijd zal blijven)
pi_198934490
Wel een aanrader nu te reizen. Het kost wat meer geld en moeite, maar super chill dat het nergens overladen is met toeristen.

En op de terugreis in een halfleeg vliegtuig, top :D
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 16:30:26 #33
5428 crew  miss_sly
pi_198934503
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:25 schreef Celestien het volgende:

[..]

Heb wel even iets gehad van 'Zo... ik weet niet of ik wel AZ wil', maar tot de conclusie gekomen dat als het erop aan komt, ieder vaccin beter is dan geen vaccin. Bijwerkingen houd je altijd.
En mensen mogen bang zijn, of het nu irrationeel is of niet. Ben jij nergens bang voor, ooit? Laat ze in hun waarde. Het wordt niet beter als je ze naar beneden trapt.
Denigrerend doen over mensen is gemakkelijk.

Het is veel moeilijker om iets constructiefs te doen, zoeken, plaatsen.
Ik zag een post van speknek met een aantal graphics waarin de risico's heel mooi per groep waren uitgetekend. Zulke zaken zijn veel constructiever. Goede informatie kan iemand helpen om er anders tegenaan kijken.

Het is zelden zo dat als je iemand belachelijk maakt, deze ineens zegt "o, verrek, als je me op die manier belachelijk maakt, verander ik van gedachten. Je hebt gelijk" :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198934507
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:25 schreef Celestien het volgende:

[..]

Het is niet naar beneden trappen hoor, meer dat je al een jaar hoort dat je je aan de regels moeten houden want anders duurt het onnodig lang allemaal die lockdown. Nu is er een uitweg met vaccin en willen ze het niet vanwege zeer zeldzame bijwerkingen... terwijl je denk ik meer kans hebt om morgen van de trap te vallen en dood te zijn.

Maar goed we zullen het zien, misschien dat Hugo een keer gelijk heeft als hij zegt dat er hierdoor geen significante vertragingen gaan ontstaan.
pi_198934540
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:30 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Het is niet naar beneden trappen hoor, meer dat je al een jaar hoort dat je je aan de regels moeten houden want anders duurt het onnodig lang allemaal die lockdown. Nu is er een uitweg met vaccin en willen ze het niet vanwege zeer zeldzame bijwerkingen... terwijl je denk ik meer kans hebt om morgen van de trap te vallen en dood te zijn.

Maar goed we zullen het zien, misschien dat Hugo een keer gelijk heeft als hij zegt dat er hierdoor geen significante vertragingen gaan ontstaan.

'Ze'

Wie zijn ze? Iedereen die het niet snapt, behalve jij?
[..]
pi_198934560
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zag een post van speknek met een aantal graphics waarin de risico's heel mooi per groep waren uitgetekend. Zulke zaken zijn veel constructiever. Goede informatie kan iemand helpen om er anders tegenaan kijken.

Het is zelden zo dat als je iemand belachelijk maakt, deze ineens zegt "o, verrek, als je me op die manier belachelijk maakt, verander ik van gedachten. Je hebt gelijk" :')
Ik denk niet dat er iets is waardoor je deze mensen van gedachten kan laten veranderen, al geef je een lijst van 10 kantjes van alledaagse dingen waar je meer risico loopt dan brengt dat nog niemand op andere gedachten. Vandaar ook irrationele angst.
pi_198934572
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Verre van.
Veel anti FvD berichtgeving. Niet mijn partij maar was redelijk verdacht tijdens de verkiezingen en een journalist moet ver buiten partijdigheid staan
pi_198934580
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:34 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

'Ze'

Wie zijn ze? Iedereen die het niet snapt, behalve jij?
Nee "ze" in de zin van "AZ hoef ik niet want dat is eng".
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:38:49 #39
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198934590
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Idd, mooi gezegd :)
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 16:39:00 #40
5428 crew  miss_sly
pi_198934593
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er iets is waardoor je deze mensen van gedachten kan laten veranderen, al geef je een lijst van 10 kantjes van alledaagse dingen waar je meer risico loopt dan brengt dat nog niemand op andere gedachten. Vandaar ook irrationele angst.
Wat jammer voor je dat je zo'n eendimensionale kijk op mensen hebt.
pi_198934598
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nee "ze" in de zin van "AZ hoef ik niet want dat is eng".
Constructief hoor.

Dus je draagt zelf ook graag bij aan de verdeling en onvrede.
[..]
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:39:50 #42
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_198934603
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:19 schreef Oliver23 het volgende:

1 juli iedereen geprikt, daar denkt Hugo toch net iets anders over _O-
:') _O-
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:40:02 #43
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198934606
quote:

[..]

Feiten helpen vaak meer dan meningen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:42:32 #44
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_198934630
quote:

[..]

Dat komt omdat het enige dat je met die vergelijkingen bereikt is dat mensen gaan denken "Hmmm, misschien de volgende keer toch maar beter opletten als ik een hond aai/met bliksem buiten ben/de trap af loop/enz."
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_198934633
quote:

[..]

Behalve jij en een paar anderen die wel verlicht zijn natuurlijk. De rest is hopeloos verloren. Ondanks al jullie goede bedoelingen enzo.
[..]
pi_198934638
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:39 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Constructief hoor.

Dus je draagt zelf ook graag bij aan de verdeling en onvrede.
Nee vaccins weigeren is constructief.... daarmee komen we stappen verder zeker :)

Maar we zullen het zien, misschien levert het wel geen vertraging op.
pi_198934664
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:40 schreef Celestien het volgende:

[..]

Feiten helpen vaak meer dan meningen.
Als dat zo was waren de mensen al overtuigd natuurlijk dat vaccineren met AZ gewoon door kon gaan.
pi_198934695
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:42 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Behalve jij en een paar anderen die wel verlicht zijn natuurlijk. De rest is hopeloos verloren. Ondanks al jullie goede bedoelingen enzo.
Hoezo zou ik verlicht zijn? Kijk naar de feiten, zeer laag risico op bijwerkingen, EMA keurt het gebruik goed (nadelen wegen niet op tegen de voordelen), trombose experts snappen het stoppen niet, maar toch vaccineren we niet meer onder de 60... heeft weinig met mij te maken.
pi_198934700
twitter

Geen actieve herinnering zeker...
zie email 27 oktober
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:53:46 #50
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198934738
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die zin begint met "Als alle vaccins gezet worden zoals afgesproken"

Dat gaat dus al niet meer gebeuren. Nu zul je waarschijnlijk gaan roepen dat het niks uit zou moeten maken, maar het feit blijft dat het niet meer zo zal gaan als eerder was uitgedacht. Ze moeten nu opnieuw gaan bedenken hoe de strategie moet gaan worden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:53:56 #51
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198934739
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat is ook het verneukeratieve van een leugenaar aan de top: dan zijn er talloze onderofficieren die het als een vrijbrief zien om ook wat slordiger met de waarheid om te gaan. Precies hetzelfde zag je onder Trump gebeuren.
pi_198934772
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:53 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat gaat dus al niet meer gebeuren. Nu zul je waarschijnlijk gaan roepen dat het niks uit zou moeten maken, maar het feit blijft dat het niet meer zo zal gaan als eerder was uitgedacht. Ze moeten nu opnieuw gaan bedenken hoe de strategie moet gaan worden.
Hij moet niet liegen. Dat is het primaire punt
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 17:00:00 #53
5428 crew  miss_sly
pi_198934784
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vooral ook op die belerende toon. "Jullie maken er 1 juli van, maar dat heb ik nooit gezegd!"

Oepsie...
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:00:33 #54
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198934789
quote:

[..]

Dat klopt, maar welke leugen bedoel je in deze?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:00:48 #55
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_198934790
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:53 schreef zalkc het volgende:

[..]

Onze inflexibiliteit in deze is echt killing. Want los van het hele AstraZeneca-verhaal was het sowieso al onwaarschijnlijk dat alles precies volgens planning zou kunnen verlopen, vanwege allerlei onzekere factoren m.b.t. leveringen, goedkeuringen van vaccins, etc. Het is dus belangrijk dat je niet lamgeslagen wordt van elke (kleine) wijziging. Veel andere landen lijken toch iets beter om te kunnen schakelen wat het vaccineren betreft.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:00:48 #56
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198934791
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:00 schreef zalkc het volgende:

[..]

De leugen dat hij 1 juli nooit genoemd zou hebben.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:01:22 #57
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198934797
quote:

[..]

Natuurlijk moet hij dat wél, hij is een politicus : liegen is dus zijn beroep. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:03:57 #58
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198934829
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

De leugen dat hij 1 juli nooit genoemd zou hebben.
slip of the tongue, in plaats van "gezegd" had hij "bedoeld" moeten reageren.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:05:34 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198934845
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:26 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

En nu niks.

We moeten gewoon accepteren dat er mensen besmet zullen blijven raken.

We zijn onderhand beland in een maatschappij waar je ziek bent totdat je het tegendeel hebt bewezen. :'(

Zorgwekkend.
Daarom ga ik ook niet meedoen aan die test-poppenkast. Als ik me gewoon goed voel is er geen enkele reden om me te laten testen.

Gewoon lekker thuis of bij maten in de tuin bier klappen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:06:30 #60
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198934849
En daarbij was de zin al gedoemd om onwaar te zijn. Er is vast wel iemand te vinden op dat moment, van de 10-14 miljoen, die het echt niet eerder voor elkaar kreeg dan 1 juli.
pi_198934857
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:00 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat is nooit 1 juli gezegd heeft.
zie email 27 oktober
  Spellchecker vrijdag 9 april 2021 @ 17:07:20 #62
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198934860
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Natuurlijk moet hij dat wél, hij is een politicus : liegen is dus zijn beroep. :D
En vergeten.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:10:15 #63
78780 deedeetee
pi_198934885
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:07 schreef maily het volgende:

[..]

En vergeten.
Geen herinnering hebben aan : dat ook ja.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:11:20 #64
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198934898
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is nooit 1 juli gezegd heeft.
Okay, nou dat heeft ie dus blijkbaar wel gedaan. En nu? Gaat het vaccineren nu wel sneller?
pi_198934948
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:11 schreef zalkc het volgende:

[..]

Okay, nou dat heeft ie dus blijkbaar wel gedaan. En nu? Gaat het vaccineren nu wel sneller?
Op oorlogspad?
De minister liegt. Dat vind ik ernstig.
zie email 27 oktober
pi_198934952
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:00 schreef Jane het volgende:

[..]

Onze inflexibiliteit in deze is echt killing. Want los van het hele AstraZeneca-verhaal was het sowieso al onwaarschijnlijk dat alles precies volgens planning zou kunnen verlopen, vanwege allerlei onzekere factoren m.b.t. leveringen, goedkeuringen van vaccins, etc. Het is dus belangrijk dat je niet lamgeslagen wordt van elke (kleine) wijziging. Veel andere landen lijken toch iets beter om te kunnen schakelen wat het vaccineren betreft.
Logisch als je drieëntwintig ritjes al een enorme logistieke operatie vindt.
zie email 27 oktober
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:19:51 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198934955
1 juli of 8 juli, we halen het beide niet in dit tempo.
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 17:20:36 #68
5428 crew  miss_sly
pi_198934959
quote:

[..]

Ik ben helemaal niet van het bashen van Hugo, maar in dit geval is het natuurlijk niet heel best als je op zo'n belerende toon zegt dat de pers er de hele tijd 1 juli van maakt, maar dat hij dat helemaal nooit heeft gezegd.

Het gaat me dan nog niet eens per se om de leugen, maar vooral de manier waarop hij naar de pers wijst, terwijl dat geheel ten onrechte bleek.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:24:12 #69
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198934985
Weet je wat, hang hem wat mij betreft maar lekker op als jullie dat willen. Het is altijd al een pedant ventje geweest. Maar als dit de norm is dan kun je nog wel even. Het heeft eigenlijk niks om het lijf en is min of meer een semantische discussie, er wordt geen prik meer of minder door gezet, en we zijn geen dag eerder of later uit deze situatie.
pi_198935033
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:24 schreef zalkc het volgende:
Weet je wat, hang hem wat mij betreft maar lekker op als jullie dat willen. Het is altijd al een pedant ventje geweest. Maar als dit de norm is dan kun je nog wel even. Het heeft eigenlijk niks om het lijf en is min of meer een semantische discussie, er wordt geen prik meer of minder door gezet, en we zijn geen dag eerder of later uit deze situatie.
De manier waarop hij dat communiceert werkt dit natuurlijk wel een beetje in de hand. De man reageert met een felheid van een doorgesnoven Tony Montana op een doodnormale vraag en dan is het wel wat sneu als precies datgene waar je zo op aanslaat niet blijkt te kloppen.

Maar heul relevant is het allemaal niet. Gelogen ook niet lijkt me, want dan doe je het bewust en dat lijkt me vrij dom als je weet dat je dat in een persco wel hebt gezegd. Zelfs in de tijd van de postduif was dat dan nog wel uitgekomen.
pi_198935040
twitter
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:31:53 #73
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198935067
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:24 schreef zalkc het volgende:
Hugo heeft inmiddels al z'n krediet verspeeld, waardoor elke fout 'm nu dubbelzwaar wordt aangerekend. Die man is flink over de houdbaarheidsdatum.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:33:00 #74
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198935076
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:31 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hugo heeft inmiddels al z'n krediet verspeeld, waardoor elke fout 'm nu dubbelzwaar wordt aangerekend. Die man is flink over de houdbaarheidsdatum.
dus je geeft nu zelf ook aan dat je een beetje overreageerd?
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:35:17 #75
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198935104
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:33 schreef zalkc het volgende:

[..]

dus je geeft nu zelf ook aan dat je een beetje overreageerd?
Nee, ik vind het terecht. Hugo moet eerst 100 dingen goed doen voordat-ie weer eens op coulance kan rekenen.
pi_198935313
De vaccinatie-update van het RIVM staat eindelijk online na de technische storing

https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma

Ze zeggen eigenlijk: we weten het niet want we hebben geen volledige data. Daar gaan de percentages van doelgroepen gevaccineerd ;(
pi_198935335
Iemand die het interview van Hugo’tje in de Telegraaf in een spoilertje heeft?
pi_198935375
Opening NOS begint weer met ons bang te maken.
pi_198935395
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:58 schreef XSbig het volgende:
Iemand die het interview van Hugo’tje in de Telegraaf in een spoilertje heeft?
Hoofdpunten:
- we kunnen niet sneller dan dat we op dit moment gaan. we zitten in de middenmoot etc.
- mensen zijn coronamoe en worden ongeduldig dus denken beter te weten hoe we moeten vaccineren
- meer aandacht voor mensen die lijden aan de maatregelen (lees: versoepelingen wanneer het kan)
- dinsdag komt een openingsplan, wanneer deze van start gaat hangt af van OMT-advies
- begin juli iedereen eerste prik, zomervakantie is in principe mogelijk

Niks nieuws dus.
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:06:37 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198935410
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:04 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Hoofdpunten:
- we kunnen niet sneller dan dat we op dit moment gaan. we zitten in de middenmoot etc.
- mensen zijn coronamoe en worden ongeduldig dus denken beter te weten hoe we moeten vaccineren
- meer aandacht voor mensen die lijden aan de maatregelen (lees: versoepelingen wanneer het kan)
- dinsdag komt een openingsplan, wanneer deze van start gaat hangt af van OMT-advies
- begin juli iedereen eerste prik, zomervakantie is in principe mogelijk

Niks nieuws dus.
Een openingsplan. Daar waren ze maanden terug al mee bezig toch?

Het is echt elke keer weer een herhaling van termen: openingsplan, routekaart etc en elke keer vraag je je na een week weer af wat daarmee toch is gebeurd
pi_198935441
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een openingsplan. Daar waren ze maanden terug al mee bezig toch?

Het is echt elke keer weer een herhaling van termen: openingsplan, routekaart etc en elke keer vraag je je na een week weer af wat daarmee toch is gebeurd
Yup, maar nu willen ze ook iets doen met de vaccinatiegraad. Geloof dat ze in vijf of zes stappen wilden versoepelingen richting de zomer.

Daar kan je natuurlijk nul rechten aan ontlenen, want als het OMT zegt "niet doen" gaat het feest voorlopig niet door.
pi_198935452
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet van het bashen van Hugo, maar in dit geval is het natuurlijk niet heel best als je op zo'n belerende toon zegt dat de pers er de hele tijd 1 juli van maakt, maar dat hij dat helemaal nooit heeft gezegd.

Het gaat me dan nog niet eens per se om de leugen, maar vooral de manier waarop hij naar de pers wijst, terwijl dat geheel ten onrechte bleek.
Er wordt altíjd naar anderen gewezen, de bewindslieden steken nooit de hand in eigen boezem bij corona-gerelateerde zaken. Dat levert bij mij en vele anderen frustraties op :P
pi_198935457
quote:

[..]

Goed verwoord ^O^ Het is een patroon bij Hugo.
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:12:30 #84
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198935467
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:22 schreef Pino112 het volgende:

[..]

NA% _O_
Niet eens weten hoeveel er getest zijn. Faal.
Zal wel rond de 85 a 90.000 zijn geweest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:12:59 #85
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198935470
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:03 schreef potjecreme het volgende:
Niet kijken, gewoon niet kijken.
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:14:22 #86
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198935483
quote:

[..]

8 maart heeft hij het gezegd. En dat toontje is veelzeggend, want hij verliest zijn masker omdat hij weet dat ze gelijk hebben.
1947-2016
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:15:28 #87
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198935501
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

8 maart heeft hij het gezegd. En dat toontje is veelzeggend, want hij verliest zijn masker omdat hij weet dat ze gelijk hebben.
Hij weet zelf ook wel dat we 1 juli niet gaan halen.
pi_198935508
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:03 schreef potjecreme het volgende:
Je bang laten maken is een keuze.
pi_198935568
Deze week al 200k vaccinaties.. poe poe :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198935589
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Je bang laten maken is een keuze.
En toch werkt het wel bij een grote groep mensen.
pi_198935595
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:12 schreef Celestien het volgende:

[..]

Niet kijken, gewoon niet kijken.
Ik wist niet dat ze hiermee gingen openen.
pi_198935602
quote:

[..]

NeE HuGo moEt nIEt liEgeN.
pi_198935613
quote:

[..]

Het is ook heel vermoeiend als ieder woord die je zegt zo wordt uitvergroot. Het mag echt wel een tandje minder.
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:27:33 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198935615
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Komen er nog tussen de 100K en 120K bij dan waarschijnlijk komende twee dagen. Zit je op 300-320K straks.

Wederom teleurstellend.
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:29:49 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198935635
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:26 schreef potjecreme het volgende:

[..]

NeE HuGo moEt nIEt liEgeN.

Komt goed er veranderd niks, voor 1 juli iedereen een prik :)
pi_198935654
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Komen er nog tussen de 100K en 120K bij dan waarschijnlijk komende twee dagen. Zit je op 300-320K straks.

Wederom teleurstellend.
Nog geen 60% van het beoogde. Dramatisch. Q2 kun je zowat de prullenbak ingooien en al helemaal qua “1 juli iedere volwassene minimaal 1 prik..’
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:31:54 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198935655
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:56 schreef Cynicio het volgende:
De vaccinatie-update van het RIVM staat eindelijk online na de technische storing

https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma

Ze zeggen eigenlijk: we weten het niet want we hebben geen volledige data. Daar gaan de percentages van doelgroepen gevaccineerd ;(
Kan het RIVM niet zo enorm veel aan doen als uitvoerende partijen de data niet doorgeven
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Spellchecker vrijdag 9 april 2021 @ 18:32:27 #98
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198935663
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:29 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Geen schoenen in beeld?
pi_198935676
quote:
Ik lees iets over een storing, is die 200k daadwerkelijk het volledige getal?
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:34:50 #100
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_198935690
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Hoho, iedereen die dat wil voor juli een prik.

Met wat mazzel wordt dat 1 mei, aangezien er nog een grote groep verstandig genoeg is om heel die prik niet te willen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:35:25 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198935693
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zag die foto ook net op de Telegraaf site

My god, die doet een Baudetje ofzo? :')
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:39:21 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198935741
Ik dacht eerst dat hij met opgevouwen met zijn knieën gebogen over die tafel gevleid zat, maar dat is de weerspiegeling :D
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:43:24 #104
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198935800
Toch een beetje blij, moeders had een prikafspraak voor 17:30 staan en mijn vader voor dinsdag, bij de priklocatie hebben ze de afspraak van mijn vader omgezet en gelijk gemaakt aan die van moeders. Dus allebei geprikt vandaag :)

Ze gaven aan dat ze er vrij behulpzaam mee omgingen en echt mee te denken. Moest nog wel een formuliertje ter plekke invullen met de controlevragen, maar dat was het ook.

Tuurlijk is het vervelend om steeds te lezen dat er van alles fout lijkt te blijven gaan. Maar vorige week zijn er ook 485 duizend vaccinaties gezet die wel goed zijn gegaan. Op de priklocaties lijkt er dan ook echt een sfeer te heersen van zoveel mogelijk willen prikken in een zo kort mogelijke tijd :)
Er zal altijd wel iets misgaan, maar de meeste mensen die hieraan meewerken deugen gewoon ;)
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:44:06 #105
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198935814
twitter

Vast al gepost

Toch gelachen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198935827
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:43 schreef zalkc het volgende:
Toch een beetje blij, moeders had een prikafspraak voor 17:30 staan en mijn vader voor dinsdag, bij de priklocatie hebben ze de afspraak van mijn vader omgezet en gelijk gemaakt aan die van moeders. Dus allebei geprikt vandaag :)

Ze gaven aan dat ze er vrij behulpzaam mee omgingen en echt mee te denken. Moest nog wel een formuliertje ter plekke invullen met de controlevragen, maar dat was het ook.

Tuurlijk is het vervelend om steeds te lezen dat er van alles fout lijkt te blijven gaan. Maar vorige week zijn er ook 485 duizend vaccinaties gezet die wel goed zijn gegaan. Op de priklocaties lijkt er dan ook echt een sfeer te heersen van zoveel mogelijk willen prikken in een zo kort mogelijke tijd :)
Er zal altijd wel iets misgaan, maar de meeste mensen die hieraan meewerken deugen gewoon ;)
Dit dus. Er gaat ook best wel veel goed. Die jank verhalen beginnen mij behoorlijk te irriteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 09-04-2021 18:52:36 ]
pi_198935837
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:44 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Vast al gepost

Toch gelachen
😂😂😂
pi_198935839
quote:
[ twitter ]

Vast al gepost

Toch gelachen
:D
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:46:55 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198935850
quote:
[ twitter ]

Vast al gepost

Toch gelachen
Goud _O-
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:48:18 #110
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198935873
quote:
[ twitter ]

Vast al gepost

Toch gelachen
gaat ook op geboortejaar :) (anders moet je misschien wachtten tot je verjaardag ;))

Maar goed, die comments eronder vind ik veel triester, wat een wappiehoek is dat twitter toch ook. :r
pi_198935882
twitter

Alles open *G* *O*
pi_198935933
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:48 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Alles open *G*
krgn pn! *O*
Go hard or go home
pi_198935949
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:48 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Alles open *G* *O*
Atje voor de sfeer!!
pi_198935964
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:54 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Atje voor de sfeer!!
B:)B
pi_198936047
Een aantal kleine en middelgrote musea zeggen nu ook niet mee te doen met het testcircus.
https://www.dvhn.nl/menin(...)oekers-26758839.html

quote:
Kleine en middelgrote musea hebben kritiek op het verplicht vooraf testen van bezoekers: alleen de grote musea in de steden zullen ervan profiteren, stellen ze. Ze roepen de politiek op om stelling te nemen tegen de ‘Tijdelijke wet testbewijzen covid-19’.

De overheid werkt aan een ‘Tijdelijke wet testbewijzen covid-19’, die op 1 mei 2021 moet ingaan. Zoals bekend wil zij middels pilots uitzoeken of deze wet uitvoerbaar is. Om dit te kunnen realiseren komen er extra teststraten in de nabijheid van steden, in de praktijk twee per provincie.
Als de proef slaagt, mogen musea de komende maanden alleen bezoekers toelaten die getest zijn en een negatieve uitslag kunnen laten zien.

Addertjes onder het gras
Het initiatief lijkt sympathiek, iedereen snakt immers naar meer vrijheid en wij als musea willen met z’n allen graag weer veilig ons publiek ontvangen. Maar er zitten een paar addertjes onder het gras.
Zo worden musea tijdens de pilot op één lijn geplaatst met de evenementenbranche, dierentuinen en attractieparken, terwijl er een groot verschil is in aantallen bezoekers op één locatie. Musea zijn immers doorstroomlocaties, met in de meeste gevallen eenrichtingsverkeer en met een beperkt en gemaximeerd aantal bezoekers per tijdslot.

Alleen bezoekers met een Museumkaart
Ook zijn de teststraten alleen toegankelijk voor bezoekers met een Museumkaart. Vrienden en donateurs die erg betrokken zijn bij het wel en wee van musea en letterlijk onze trouwe supporters zijn, moeten we, als ze geen Museumkaart hebben, dus noodgedwongen buiten laten staan. Net als alle andere mensen zonder Museumkaart die een tentoonstelling willen komen bekijken.

Kleine en middelgrote musea zijn daarnaast qua bezoek voor een groot deel afhankelijk van toeristen uit de regio. Deze worden verplicht om vanuit hun vakantieverblijf heen en terug te rijden naar een teststraat en een x-bedrag per persoon voor een test te betalen (in de pilotfase zijn ze nog gratis, maar straks gaan ze naar verwachting circa 75 euro kosten). Pas dan kunnen ze afreizen naar een van de kleine- of middelgrote musea in de regio.

Eerder naar musea in de stad
Gaan ze dit doen? Voor ons is dit geen vraag, maar een weet. Ze zullen eerder kiezen voor een bezoekje aan een van de grotere musea in de stad, waar ze immers toch al in de buurt zijn.
Door invoering van deze wet zullen kleine- en middelgrote musea niet profiteren van de opleving in bezoek, zoals we tijdens de zomer van 2020 mochten beleven. Bovendien hebben musea toen al bewezen dat ze met het oude museumprotocol veilig open kunnen voor het publiek.

Kosten: slordige 420 miljoen
De inrichting van extra testcapaciteit kost landelijk zo’n 140 miljoen euro per maand, exclusief de kosten van de test, berekende het Financieel Dagblad . Als de tijdelijke wet tot en met 1 juli in werking blijft, kost dit alles bij elkaar dus een slordige 420 miljoen. Geld dat ons inziens beter besteed kan worden aan het rechtstreeks ondersteunen van de culturele sector.

Wij verzoeken de politiek daarom, mede namens vele collega’s, om stelling te nemen tegen deze wet. Om de simpele reden dat cultuur voor iedereen is. Daarom zeggen wij: open musea gezamenlijk op het moment dat het volgens het RIVM weer veilig kan. Net zoals dit zal gebeuren bij de winkels in ons land.

Paul Baltus is algemeen directeur Mondriaanhuis, Kunsthal KAdE, Museum Flehite, Amersfoort

Stijn van Genuchten is directeur Openluchtmuseum Het Hoogeland, Warffum

Hendrik Andries Hachmer is directeur Veenkoloniaal Museum, Veendam

Bert Murk is directeur Museum MIJ, IJsselstein

Rowin Penning is voorzitter van het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum in Zuidbroek

Heidi Renkema is directeur MadA/Noordelijk Scheepvaartmuseum Groningen
pi_198936143
https://www.rijnmond.nl/n(...)ij-niet-nog-een-keer
De Rotterdamse huisartsen zijn er klaar mee...
zie email 27 oktober
pi_198936182
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:07 schreef trein2000 het volgende:
Tja...

quote:
Shakib Sana, huisarts in Delfshaven en bovendien bestuurslid van huisartsenvereniging LHV regio Rotterdam, herkent zich in de woorden van collega Uil. "We hadden gehoopt op een opkomst van 80 tot 90 procent, maar die zakt tot tussen de 30 en 40 procent. En dat ook nog eens in de achterstandswijken, waar suikerziektes, diabetes, longziektes en obesitas veel meer aanwezig zijn. Die mensen hebben al een informatiekloof, moeite om bepaalde informatie goed tot zich te krijgen en twijfel over vaccins. Door op deze manier twee keer op de pauzeknop te drukken is het vertrouwen bij die mensen helemaal teniet gedaan."
Maar stoppen is goed voor het vertrouwen hoor. Sowieso is het artikel zeker het lezen waard.
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:11:15 #118
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198936209
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:01 schreef MoreDakka het volgende:
Een aantal kleine en middelgrote musea zeggen nu ook niet mee te doen met het testcircus.
[..]

Toen ik een aantal van die punten hier laatst benoemde was het nog dat ik aan het zoeken was naar problemen, zeker het argument dat je naar een stad moet om te testen en dat dat een drempel opwerpt. Blijkbaar zijn de instellingen het daar zelf ook mee eens. Goh...
pi_198936237
quote:
[ twitter ]

Vast al gepost

Toch gelachen
:D
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:13:58 #120
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198936244
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Tja...
[..]

Maar stoppen is goed voor het vertrouwen hoor. Sowieso is het artikel schrijnend, zeker het lezen waard.
Vrij vertaald betekend dit gewoon dat er waarschijnlijk meer doden gaan vallen door vaccinatietwijfels dan door vaccinaties
pi_198936273
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]

Gestopt met lezen na:
quote:
‘Tijdelijke wet testbewijzen covid-19’
Zonder wrijving geen glans
  Redactie Games vrijdag 9 april 2021 @ 19:16:18 #122
181272 crew  Noppie2000
pi_198936288
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

Vrij vertaald betekend dit gewoon dat er waarschijnlijk meer doden gaan vallen door vaccinatietwijfels dan door vaccinaties
Ja, dat sowieso. Niet voor niets dat het EMA ook zegt dat de voordelen van vaccinatie > nadelen van eventuele zeer zeldzame bijwerkingen.

Maar goed, dat snappen Huge en co niet en die snappen al helemaal niet hoe ze dat uit zouden kunnen leggen. Dus maar stoppen, terwijl 60+ nu precies hetzelfde heeft. En terecht. Letterlijk helemaal 0,0 gedaan ter informatie of om de twijfels weg te nemen.
pi_198936290
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat sowieso. Maar er wordt helemaal niet nagedacht over wat voor gevolgen zo'n 'pauze' heeft. De huisarts van mijn ouders heeft ook als een gek halve dorpen in Groningen platgebeld om maar al zijn vaccins weg te zetten. Prachtige actie natuurlijk maar zoals je in het artikel al kunt lezen is die energie heel snel op.
pi_198936299
quote:
Huisarts van mn ouders is ook gestopt met vaccineren. Ze krijgen ook niet voldoende mensen bijelkaar om te vaccineren. Mn ouders willen graag, maar krijgen hem dus voorlopig niet. Beide zijn overigens tussen de 60 en 65 en in een regio waar ze al weken aan de beurt zouden zijn.
pi_198936356
Dat is het risico van het gebruiken van vaccins die nieuw zijn.
pi_198936380
quote:
[ twitter ]

Vast al gepost

Toch gelachen
pi_198936462
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-en-welzijn-a4039204
De NRC kraakt Hugo even. Genot om te lezen.
zie email 27 oktober
pi_198936463
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:43 schreef zalkc het volgende:

Geldt ook voor de huisartsen die nu heel druk bezig zijn de rommel van Hugo aan het opruimen.
pi_198936474
Het is ongekend dat Hugo zo lang mag blijven zitten.
pi_198936514
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:27 schreef trein2000 het volgende:
Opiniestuk. Zou de media sieren als ze eens de diepte ingingen ipv meehuilen met de massa.
pi_198936516
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:27 schreef Simmertje het volgende:
Het is ongekend dat Hugo zo lang mag blijven zitten.
Hugo is onderdeel van het probleem maar ook niet alles. De gehele politiek lijkt nul interesse te hebben in het oplossen van de crisis. En nee, dan doel ik niet op dat domme testcircus.
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:29:47 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198936517
quote:
Zo na op bed flikkeren van mijn dochter even lezen met glas wijn erbij :9
pi_198936530
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:29 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Opiniestuk. Zou de media sieren als ze eens de diepte ingingen ipv meehuilen met de massa.
Lees nou maar eerst even.
zie email 27 oktober
pi_198936539
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:29 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Welke punten die gemaakt worden ben je het niet mee eens?
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:30:30 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198936542
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hugo is onderdeel van het probleem maar ook niet alles. De gehele politiek lijkt nul interesse te hebben in het oplossen van de crisis. En nee, dan doel ik niet op dat domme testcircus.
+1
pi_198936545
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Oké moeke, we horen zo je recensie wel! :D
zie email 27 oktober
pi_198936548
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat gaat een tegenvaller worden. Lees maar met kind op arm.
pi_198936564
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oké moeke, we horen zo je recensie wel! :D
Goede UI. 14.gif
pi_198936574
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:31 schreef Socios het volgende:

[..]

Goede UI. 14.gif
@Elfletterig
zie email 27 oktober
pi_198936577
quote:
Prima stuk inderdaad, alle problematiek goed verwoord.
pi_198936588
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lees nou maar eerst even.
Het is een opsomming van alle stukjes vandaag gepost hier. Oude wijn, cola zonder prik.
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:32:31 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198936595
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:30 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat gaat een tegenvaller worden. Lees maar met kind op arm.
Die is bijna 5, dat trekt mijn ouwe klauw niet meer
pi_198936641
RTL nieuws laat ook weten dat het momenteel een grote puinhoop is vanwege de verwarring rond AZ, herziene planning duurt misschien wel 2 weken.. :')
pi_198936645
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:11 schreef zalkc het volgende:

[..]

Toen ik een aantal van die punten hier laatst benoemde was het nog dat ik aan het zoeken was naar problemen, zeker het argument dat je naar een stad moet om te testen en dat dat een drempel opwerpt. Blijkbaar zijn de instellingen het daar zelf ook mee eens. Goh...
Ik wil gewoon terug naar normaal/zomer 2020.
Ik heb helemaal geen zin om na allemaal reserveringen, verplichte tijdsloten, buiten wachten, mondkapjes op een schoolplein, temperatuur metingen nog een extra hoepel te krijgen waar je doorheen moet springen.
pi_198936670
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:
RTL nieuws laat ook weten dat het momenteel een grote puinhoop is vanwege de verwarring rond AZ, herziene planning duurt misschien wel 2 weken.. :')
Wat duurt twee weken? Het opnieuw plannen van 23 ritjes of het politiek doorhakken van allerhande knopen?
zie email 27 oktober
pi_198936675
quote:
Het FOK OMT had het weer goed voorspeld :+
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:37:46 #149
78780 deedeetee
pi_198936738
quote:
Dat mensen er aan gaan twijfelen begrijp ik best. Ik ben ook niet vrolijk geworden van de manier waarop ze het brengen. Het zou anders zijn als ze dan eens dubbel zo veel gingen prikken. Dan heb je nog t idee dat ze het idd doen om de gezondheid van mensen te redden. Nu lijkt het net alsof ze oudere mensen met een vaccin willen opschepen waaraan meer bijwerkingen kleven.
pi_198936774
quote:
Tsja... niet echt onverwacht. Dat AZ gebeuren zag je al aankomen, hoe onterecht het stoppen met <60 ook is. Tot nu toe blijkt ook uit niks daadkracht, wilskracht of visie, dus dat het een puinhoop is is precies volgens verwachting.
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:42:03 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198936829
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat mij vooral stoort is die houding van de politiek van 'alles overkomt ons'. Terwijl het stoppen met AZ gewoon een weloverwogen besluit is. Net zoals een avondklok en sluiten van allerlei zaken geen natuurwetten zijn, maar gewoon menselijke beslissingen. Het mogelijke 'lenen' van vaccins aan Oost-Europa is ook gewoon een weloverwogen besluit. Dat hele testcircus is weer symptoombestrijding en pakt niet het werkelijke probleem aan.

En nee het is geen complot, het is een gebrek aan ambitie om - zoals jij zegt - dit alles zo snel mogelijk op te lossen.
pi_198936847
Ik mis solidariteit voor de mensen die trombose kunnen krijgen door AZ vaccin. Al heel deze crisis is duidelijk dat solidariteit niet voor iedereen is.
pi_198936863
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat duurt twee weken? Het opnieuw plannen van 23 ritjes of het politiek doorhakken van allerhande knopen?
De hele mindset is gewoon verkeerd.
Het voorbeeld dat iemand van 69 wordt weggestuurd omdat het pas vanaf 71 jaar is is ook zoiets.
Zoveel micro management, starheid en bureaucratie.

Het idee moet zijn om zo snel mogelijk zoveel mogelijk te prikken en de bulk te pakken maar met deze houding/micro management werkt dat natuurlijk niet.
pi_198936883
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat mij vooral stoort is die houding van de politiek van 'alles overkomt ons'. Terwijl het stoppen met AZ gewoon een weloverwogen besluit is. Net zoals een avondklok en sluiten van allerlei zaken geen natuurwetten zijn, maar gewoon menselijke beslissingen. Het mogelijke 'lenen' van vaccins aan Oost-Europa is ook gewoon een weloverwogen besluit. Dat hele testcircus is weer symptoombestrijding en pakt niet het werkelijke probleem aan.

En nee het is geen complot, het is een gebrek aan ambitie om - zoals jij zegt - dit alles zo snel mogelijk op te lossen.
Eens. Dat ontlopen van verantwoordelijkheid (want dat is wat het is) moet gewoon kappen.

Nee, in een crisis gaat niet alles goed. Maar daar moet je van leren.
zie email 27 oktober
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:44:30 #155
142400 RedFever007
pi_198936886
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:16 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Huisarts van mn ouders is ook gestopt met vaccineren. Ze krijgen ook niet voldoende mensen bijelkaar om te vaccineren. Mn ouders willen graag, maar krijgen hem dus voorlopig niet. Beide zijn overigens tussen de 60 en 65 en in een regio waar ze al weken aan de beurt zouden zijn.
Ik heb het idee dat juist de groep die moet niet wil :{ IC wordt bevolkt met mensen die potentiël gered is met een AZ vaccin

En inderdaad, waarom niet geven aan mensen die wel willen? Zoals ik
pi_198936893
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het FOK OMT had het weer goed voorspeld :+
Het FOK!OMT heeft het ernstig vaak goed gehad de afgelopen periode.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198936903
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het voorbeeld dat iemand van 69 wordt weggestuurd omdat het pas vanaf 71 jaar is is ook zoiets.

Het idee moet zijn om zo snel mogelijk zoveel mogelijk te prikken en de bulk te pakken maar met deze houding/micro management werkt dat natuurlijk niet.
Hoho “ikkuh ikkuh ikkuh” mag niet van de een-na-ongeloofwaardigste minister van Nederland.
zie email 27 oktober
pi_198936918
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het FOK!OMT heeft het ernstig vaak goed gehad de afgelopen periode.
De patronen zijn dan ook nogal herkenbaar.
zie email 27 oktober
pi_198936937

Pijnlijk dit, heel pijnlijk.
pi_198936966
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:47 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]

Nee, gevolg van een begrijpelijke keuze. Als de sodemieter omgooien, dat moeten we nu wel doen. Laat dat belachelijke voorrangsbeleid boven de 60 los. Prikken als een gek.
zie email 27 oktober
pi_198936971
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat komt helaas door de vele eilandjes. Dit moet je niet door bestaande logge overheidsorganisaties laten plannen.
Dit had je moeten uitbesteden aan organisaties die dagelijks met dit soort mega (logistieke) operaties te maken hebben.

Uiteraard makkelijk lullen vanaf de zijlijn, maar het had wellicht beter geweest.

Ook was het pas beginnen met nadenken in december wellicht niet z'n goed plan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198936976
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoho “ikkuh ikkuh ikkuh” mag niet van de een-na-ongeloofwaardigste minister van Nederland.
Ze hebben de puzzel gewoon nodeloos complex gemaakt doordat er zoveel partijen bij betrokken zijn.
Bijsturen is dan ook super lastig.
pi_198937004
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:48 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ze hebben de puzzel gewoon nodeloos complex gemaakt doordat er zoveel partijen bij betrokken zijn.
Bijsturen is dan ook super lastig.
Ach ze hadden ook maar driekwart jaar voorbereidingstijd... :')
zie email 27 oktober
pi_198937052
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat komt helaas door de vele eilandjes. Dit moet je niet door bestaande logge overheidsorganisaties laten plannen.
Dit had je moeten uitbesteden aan organisaties die dagelijks met dit soort mega (logistieke) operaties te maken hebben.

Uiteraard makkelijk lullen vanaf de zijlijn, maar het had wellicht beter geweest.

Aan de andere kant, van begin tot midden maart kwam de snelheid er goed in te zitten en liep alles gesmeerd. Op sommige dagen ging het sneller in Nederland dan waar ook in de EU. Er waren wat kleine probleempjes bij de verzorgingshuizen maar die waren toch vrij snel allemaal gezet.

Dat is voor mij nog het meest frustrerende. Het kán wel, het systeem is er nu en ook het opschalen is blijkbaar best goed gegaan. Daar zit het probleem dus niet. Dan moet je het zoeken in beleid.
pi_198937091
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De militairen die de vaccinatie campagne tegen de Mexicaanse griep op poten hadden gezet werden weer afbesteld want VWS wou het zelf doen :')
zie email 27 oktober
pi_198937123
Goed stuk.

twitter
pi_198937187
twitter
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:59:38 #168
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198937222
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:47 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]

Tja, dit is gewoon pijnlijk omdat er net een grote bult AZ was geleverd toen het prikken vrijwel stil lag ermee.

Wordt elke 60+ er nu door de huisarts hiermee geprikt of alleen doelgroepen? Als ik lees dat huisartsen stioppen vanwege te weinig vraag gok ik dat ze nog met doelgroepen bezig zijn, beter pakken ze alles boven de 60.
pi_198937234
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is voor mij nog het meest frustrerende. Het kán wel, het systeem is er nu en ook het opschalen is blijkbaar best goed gegaan. Daar zit het probleem dus niet. Dan moet je het zoeken in beleid.
Een van de problemen die speelt (of speelde) is dat je de relatief oude bevolking allemaal moet laten bellen voor een afspraak, dat is echt tijdrovend, als die vervolgens de brief een week op de stapel laat liggen, heb je inderdaad een lege prikstraat, helemaal als je percies een afgepaste hoeveelheid mensen uitgenodigd hebt.

Je kan inmiddels wel een online afspraak maken, maar hoeveel mensen hebben er geen of een niet werkende Digid van de 65+ groep, velen hebben hun belastingzaken uitbesteed met een machtiging. Of ze zijn niet digitaal machtig.

Je kan beter mensen een brief sturen dat ze verwacht worden op xx:xx te dd-mm-jj te zz.
Dat gaat bij de griepprik net zo, en bij bevolkingsonderzoek werkt het ook.

Misschien komt het dan als vaccinatiedwang over, maar je mag natuurlijk altijd afzeggen of de afspraak verplaatsen.

Natuurlijk moet je dan ook nog wat voor vervoer regelen voor de mensen die niet in de mogelijkheid zijn, maar daar zijn ook oplossingen voor te bedenken.
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:02:30 #170
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198937279
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Een van de problemen die speelt (of speelde) is dat je de relatief oude bevolking allemaal moet laten bellen voor een afspraak, dat is echt tijdrovend, als die vervolgens de brief een week op de stapel laat liggen, heb je inderdaad een lege prikstraat, helemaal als je percies een afgepaste hoeveelheid mensen uitgenodigd hebt.

Je kan inmiddels wel een online afspraak maken, maar hoeveel mensen hebben er geen of een niet werkende Digid van de 65+ groep, velen hebben hun belastingzaken uitbesteed met een machtiging. Of ze zijn niet digitaal machtig.

Je kan beter mensen een brief sturen dat ze verwacht worden op xx:xx te dd-mm-jj te zz.

Misschien komt het dan als vaccinatiedwang over, maar je mag natuurlijk altijd afzeggen of de afspraak verplaatsen.

Natuurlijk moet je dan ook nog wat voor vervoer regelen voor de mensen die niet in de mogelijkheid zijn, maar daar zijn ook oplossingen voor te bedenken.
Op dit moment maakt het ook niet meer zo veel uit, dat schip is vertrokken. Hopelijk gaat het nu soepeler en flexibeler.
pi_198937294
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:02 schreef zalkc het volgende:

[..]

Op dit moment maakt het ook niet meer zo veel uit, dat schip is vertrokken. Hopelijk gaat het nu soepeler en flexibeler.
Ik hoop over 2 weken te lezen dat we 1 miljoen prikken per week zetten, oprecht.
pi_198937296
quote:

[..]

Ik zeg, Hugo er uit trappen en _serial_ aanstellen!
pi_198937366
quote:

[..]

Bij de huisarts met AZ ook. Alleen bellen als je niet kunt.

Verder helemaal eens hoor, maar ik vraag me af waarom er geen campagne is opgezet om dat online afspraken maken te promoten. Kinderen van 70+'ers kunnen dat toch best met (of voor) hun ouders doen? Weten mensen überhaupt wel dat online ook kan?
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:06:03 #174
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198937375
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:03 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik zeg, Hugo er uit trappen en _serial_ aanstellen!
Ik geloof dat ik nog liever een pinup op mijn rug laat tatoeëren en me laat opsluiten in een overvolle Mexicaanse gevangenis dan dat ik die hondenbaan zou willen doen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:07:26 #175
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_198937409
Hugo zou een redelijke magazijn chef kunnen zijn

met al die verschilende soorten en maten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198937572
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
Hugo zou een redelijke magazijn chef kunnen zijn

met al die verschilende soorten en maten
Magazijnmanager bij een schoenenzaak.
pi_198937656
Volgens Hugo (via zijn Twitter) is vrijwel alle AZ op 25k vaccins na gedistribueerd vandaag en de afgelopen dagen.
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 20:23:31 #178
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198937692
quote:
R-getal voor het eerst sinds eind februari weer onder de 1

Het reproductiegetal is voor het eerst sinds eind februari onder de 1 gezakt. Volgens het coronadashboard staat het volgens de laatst bekende gegevens op 0,96. De vorige waarde was 1,01. Het verschil is belangrijk. Het R-getal geeft aan hoeveel mensen door iemand met het virus worden besmet. Bij een getal boven de 1 neemt de verspreiding toe, daaronder dooft die uit.

De verspreiding van het coronavirus neemt nu dus af.

Overigens is het alleen mogelijk om het R-getal achteraf vast te stellen. Het nieuwe getal van 0,96 is daarom eigenlijk niet de waarde van nu, maar van 25 maart. Het reproductiegetal wordt twee keer in de week berekend. Elke dinsdag en vrijdag komt het cijfer op het coronadashboard van de overheid te staan.
KROEGEN OPEN
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:25:46 #179
142400 RedFever007
pi_198937719
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens Hugo (via zijn Twitter) is vrijwel alle AZ op 25k vaccins na gedistribueerd vandaag en de afgelopen dagen.
Geloof je het zelf? :D als dat al zo is, komen er dan al dagenlang geen vaccins binnen ofzo? Gezien ze een stop ingelast hebben van meerdere dagen moet de opslag toch vol liggen? Dan is er serieus iets niet goed gegaan met de inkoop

Maar goed, hopelijk is alles opgespoten inderdaad.
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:26:29 #180
142400 RedFever007
pi_198937728
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

KROEGEN OPEN
@Lenny_Leonard hangt as we speak al aan de toog te zuipen :9
pi_198937741
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:25 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? :D als dat al zo is, komen er dan al dagenlang geen vaccins binnen ofzo? Gezien ze een stop ingelast hebben van meerdere dagen moet de opslag toch vol liggen? Dan is er serieus iets niet goed gegaan met de inkoop

Hij post zelfs foto’s van een enkele pallet met de laatste vaccins..
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:29:16 #182
142400 RedFever007
pi_198937762
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hij post zelfs foto’s van een enkele pallet met de laatste vaccins..
Hugo zou een goeie collega van Kees zijn. Lekker pallets sorteren de hele dag en naar die Spaanse hoer gaan. Gruwelijk nat!

Maar goed, een paar lege pallets op de foto zetten kan iedereen wel :')
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:29:41 #183
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_198937768
quote:

[..]

AZ heeft vreemde levermomenten waar de inkoop niets aan kan doen.
Net voor de eerste prikpauze waren er 3 grote leveringen in 1 week binnengekomen en was de voorraad groot. En soms zijn er grote gaten tussen leveringen.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 20:31:45 #184
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198937792
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:29 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Hugo zou een goeie collega van Kees zijn. Lekker pallets sorteren de hele dag en naar die Spaanse hoer gaan. Gruwelijk nat!

Maar goed, een paar lege pallets op de foto zetten kan iedereen wel :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:34:37 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198937829
quote:

[..]

We hebben bijna 1,3 miljoen in de vriezer liggen, update van vandaag.
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:39:49 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198937904
Voor de oudjes hier

T/m jaar 1951 staat nu open om afspraken te maken

https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken

(Wellicht daar daarom de AZ nu rap op?)
pi_198937907
19:47
Danielle De Rossi, de voormalige aanvoerder van het Italiaanse voetbalelftal, is in het ziekenhuis opgenomen na een positieve test op het coronavirus. De assistent-coach van het Italiaans elftal ligt volgens het Italiaanse Sky ter observatie in het Instituut voor Infectiezieken in Rome.

De 37-jarige De Rossi testte samen met drie andere stafleden en enkele spelers positief na de interlandperiode. De spelers die positief bleken waren Federico Bernardeschi, Leonardo Bonucci, Alessio Cragno, Vincenzo Grifo, Alessandro Florenzi, Marco Verratti, Matteo Pessina en Salvatore Sirigu.

De Rossi sloot zijn actieve voetbalcarričre in januari vorig jaar af na een korte periode bij Boca Juniors. De 117-voudig international werd toegevoegd aan de staf van de Italiaanse bondscoach Roberto Mancini.
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:43:02 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198937957
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:39 schreef Molo het volgende:
Voor de oudjes hier

Ah, moet mijn moeder nog 1 'jaartje' wachten. Benieuwd wanneer volgende groep kan intekenen, even in de gaten houden, om er snel bij te kunnen zijn.
pi_198937982
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ah, moet mijn moeder nog 1 'jaartje' wachten. Benieuwd wanneer volgende groep kan intekenen, even in de gaten houden, om er snel bij te kunnen zijn.
Waarschuw mij dan ook even mocht je het eerder opmerken, mijn moedertje is ook van dat jaar ;)
Ik waarschuw jou dan wel mocht ik het eerder opmerken.
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:45:31 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198937994
Moedertjes liefde hier O+
Mooi te zien medefokkertjes
pi_198938023
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:45 schreef Molo het volgende:
Moedertjes liefde hier O+
Mooi te zien medefokkertjes
Wilde al typen dat je beter had kunnen zeggen voor jullie ouders.
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:48:32 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198938040
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:47 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wilde al typen dat je beter had kunnen zeggen voor jullie ouders.
Zitten zat ouderen hier op Fok

@Koen66
pi_198938053
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:48 schreef Molo het volgende:

[..]

@:koen66
Die zitten in 40+
  Redactie Frontpage vrijdag 9 april 2021 @ 20:49:41 #194
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198938067
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:15 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Magazijnmanager bij een schoenenzaak.
Hier in Assen zoeken ze nog magazijnmedewerkers bij het distributiecentrum van de Scapino
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_198938108
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:49 schreef Djeez het volgende:

[..]

Hier in Assen zoeken ze nog magazijnmedewerkers bij het distributiecentrum van de Scapino
Dit weet je omdat je er pas bent ontslagen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198938144
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:39 schreef Molo het volgende:
Voor de oudjes hier

Ik zag het daarstraks en heb mijn moeder erop geattendeerd. Zij heeft gelijk 2 afspraken kunnen maken en mag over 11 dagen voor de eerste prik. 5 weken later de tweede. Geen idee met welk vaccin er dan geprikt wordt, bij AZ zit er normaal gesproken toch veel langer tussen?
pi_198938172
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:54 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik zag het daarstraks en heb mijn moeder erop geattendeerd. Zij heeft gelijk 2 afspraken kunnen maken en mag over 11 dagen voor de eerste prik. 5 weken later de tweede. Geen idee met welk vaccin er dan geprikt wordt, bij AZ zit er normaal gesproken toch veel langer tussen?
Zal voorlopig nog Pfizer zijn verwacht ik.
pi_198938177
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We hebben bijna 1,3 miljoen in de vriezer liggen, update van vandaag.
Wat moeten we in hemelsnaam met zo veel voorraad?
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:57:51 #199
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198938206
twitter

Voor iedereen die ouders heeft uit 1951 of daarvoor
pi_198938223
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waarschuw mij dan ook even mocht je het eerder opmerken, mijn moedertje is ook van dat jaar ;)
Ik waarschuw jou dan wel mocht ik het eerder opmerken.
Mijn ouders zijn ook van ‘52 :)
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:00:49 #201
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198938269
twitter

Twitter draadje van Hugo
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:01:39 #202
78780 deedeetee
pi_198938283
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat wilde ik doen maar ik las dat ze het dan gewoon weer annuleren als je nog geen brief hebt gekregen. Dus ik wacht nu maar ff af.
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:01:56 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_198938289
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat moeten we in hemelsnaam met zo veel voorraad?
voor de volgende keer als er weer een virus is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198938294
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Meteen mijn mama geappt *O*
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:02:22 #205
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198938298
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat wilde ik doen maar ik las dat ze het dan gewoon weer annuleren als je nog geen brief hebt gekregen. Dus ik wacht nu maar ff af.
Nee dat is niet zo, weet ik uit eigen kring, de vorige keer toen het andere jaartallen waren, die hadden ook nog geen brief. En hebben gewoon een prik gehad.
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:03:07 #206
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_198938315
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:58 schreef Arizona het volgende:

[..]

[..]

ik ook , ik had je vader kunne zijn als je moeder maar gewild had
pi_198938339
Terug van weggeweest, code zwart

Zonder twijfel: als het nog een paar weken zo door gaat, gaan we code zwart in

Diederik van Dijk, Medisch hoofd ic UMC Utrecht

https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-goed~ad451fd5/
pi_198938360
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:03 schreef Wirelessmouse het volgende:

Er liggen opvallend veel zwangere vrouwen op de IC.

Die hebben zich ook vol laten spuiten, maar niet met het vaccin.
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:06:22 #209
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198938387
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:04 schreef Haags het volgende:

[..]

Er liggen opvallend veel zwangere vrouwen op de IC.

Die hebben zich ook vol laten spuiten, maar niet met het vaccin.
Alle lolligheid terzijde.. wel een dramatische start lijkt mij dat voor een kind
pi_198938431
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:58 schreef Arizona het volgende:

[..]

[..]

even een TVP
pi_198938483
quote:

We weten natuurlijk wel hoe dit af gaat lopen.
0 versoepelingen, verlenging lockdown en avondklok.

Laten we hopen dat de cijfers wel verder gaan dalen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:11:38 #212
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_198938500
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:48 schreef Molo het volgende:

[..]

@:koen66
hey :o :(
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:12:18 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198938509
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:11 schreef Koen66 het volgende:

[..]

hey :o :(
Phehehehe

Ya know I love ya :+
pi_198938514
quote:

NOS 18 uur journaal opende met dit nieuws.
pi_198938540
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

We weten natuurlijk wel hoe dit af gaat lopen.
0 versoepelingen, verlenging lockdown en avondklok.

Laten we hopen dat de cijfers wel verder gaan dalen.
Daar ben ik ook bang voor... zondag weten we het.
pi_198938559
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:13 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor... zondag weten we het.
Is lobby tegen versoepeling. Niks aan de hand.
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 21:15:53 #217
5428 crew  miss_sly
pi_198938593
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:02 schreef Momo het volgende:

[..]

Nee dat is niet zo, weet ik uit eigen kring, de vorige keer toen het andere jaartallen waren, die hadden ook nog geen brief. En hebben gewoon een prik gehad.
Mijn moeder (1947) had ook nog geen brief, we een afspraak gemaakt vorige week voor morgen. Omdat ze nog geen brief had, toch nog even gebeld gisteren, maar dat is kennelijk echt geen probleem.
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:17:27 #218
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_198938622
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Phehehehe

Ya know I love ya :+
:P
post ik zomaar in COR :o
Same shit, different day
SC hopper present
pi_198938672
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn moeder (1947) had ook nog geen brief, we een afspraak gemaakt vorige week voor morgen. Omdat ze nog geen brief had, toch nog even gebeld gisteren, maar dat is kennelijk echt geen probleem.
Toch doet het mij goed dat heel veel ouders nu afspraken krijgen. Laten we hopen dat het vanaf nu alleen maar beter en vooral veel gaat, en dat we een goede strategie gaan zoeken voor AZ, want nu Janssen een dergelijke bijwerking hebt, kan je alleen maar hopen dat we daar niet hetzelfde pad op gaan.
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:26:01 #220
22565 asco
Los in deze tent
pi_198938769
Zo, 25-09 weer naar Amerika. *O*
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:27:34 #221
22565 asco
Los in deze tent
pi_198938801
Gaat het terras nog open op de 21e? Ff niet opgelet.
pi_198938814
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:27 schreef asco het volgende:
Gaat het terras nog open op de 21e? Ff niet opgelet.
Nee.
Ik denk ook niet dat ze voor 1 mei open gaan hoor (ivm koningsdag)
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 21:29:13 #223
5428 crew  miss_sly
pi_198938833
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Toch doet het mij goed dat heel veel ouders nu afspraken krijgen. Laten we hopen dat het vanaf nu alleen maar beter en vooral veel gaat, en dat we een goede strategie gaan zoeken voor AZ, want nu Janssen een dergelijke bijwerking hebt, kan je alleen maar hopen dat we daar niet hetzelfde pad op gaan.
Ik ben erg blij dat het met de ouderen zo goed gaat. En de bereidheid groot is. Mijn moeder wijst al jaren de griepprik af, want ze is “toch fit en gezond en gaat van een griepje niet dood” :D
Maar voor deze prikken maakt ze zonder gedoe een uitzondering en is blij dat ze morgen kan gaan.
pi_198938854
pi_198938868
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben erg blij dat het met de ouderen zo goed gaat. En de bereidheid groot is. Mijn moeder wijst al jaren de griepprik af, want ze is “toch fit en gezond en gaat van een griepje niet dood” :D
Maar voor deze prikken maakt ze zonder gedoe een uitzondering en is blij dat ze morgen kan gaan.
Ja zelfde voor mijn moeder, die wil geen griepprik, maar voor de coronaprik wil ze toch wel graag gaan.
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:31:32 #226
22565 asco
Los in deze tent
pi_198938884
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee.
Oh, oke.
Zwembad met terras in de tuin it is.
Ook geen straf. :7
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:32:48 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198938904
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:17 schreef Koen66 het volgende:

[..]

:P
post ik zomaar in COR :o
CORred!
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:34:22 #228
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_198938931
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:32 schreef Molo het volgende:

[..]

CORred!
_O_
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:34:31 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198938935
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Begrijpelijk, is ook wel een andere afweging natuurlijk

En fijn dat ze aan de beurt is ^O^
pi_198938952
TINDER OPEN!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:37:05 #231
22565 asco
Los in deze tent
pi_198938969
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:35 schreef raptorix het volgende:
TINDER OPEN!
Dat is toch iets met hoeren?
pi_198939057
RIVM heeft geen volledig zicht meer op vaccinatiegraad kwetsbare groepen

Kon er ook nog wel bij.

Ik mag hopen dat de kinderen/familie/verzorgenden/instellingen scherp genoeg zijn om dit zelf een beetje te monitoren.
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:44:07 #233
22565 asco
Los in deze tent
pi_198939101
twitter

Duidelijk dus, kroegen LOS! *O* *O*
pi_198939120
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:44 schreef asco het volgende:
[ twitter ]

B:)B
Ik heb er net een gepakt haha
pi_198939164
https://www.rtlnieuws.nl/(...)er-vertrouwen-andere

De bikkel geeft het goede voorbeeld 8-)
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_198939165
quote:
Maak AZ gewoon beschikbaar voor iedereen die wel wil. Van dit gedoe wordt niemand beter.
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:47:55 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198939166
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:41 schreef _serial_ het volgende:

Kon er ook nog wel bij.

Ik mag hopen dat de kinderen/familie/verzorgenden/instellingen scherp genoeg zijn om dit zelf een beetje te monitoren.
Told ya :+

En hoezo gaan individuen dit monitoren? Vaccinatiegraad bedoelen ze het aantal gevaccineerden in de populatie mee. Per regio of land
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:48:12 #238
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198939170
twitter

Sorry maar hier moet ik om lachen hoor :@ _O-
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:53:04 #239
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198939230
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee.
Nee gezelligheid IST verboten!!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:59:08 #240
22565 asco
Los in deze tent
pi_198939330
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:53 schreef popje het volgende:

[..]

Nee gezelligheid IST verboten!!
Hier niet hoor. _O_ :s) *O* :Y _O- O-)
pi_198939331
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Told ya :+

En hoezo gaan individuen dit monitoren? Vaccinatiegraad bedoelen ze het aantal gevaccineerden in de populatie mee. Per regio of land
Misschien formuleerde ik het niet duidelijk, gewoon een beetje opletten of je oudere geliefde die prik wel krijgt, of meegaat in veegrondes. Tenzij ze niet willen natuurlijk.
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:00:20 #242
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198939350
'Inkijkje op ic UMC Utrecht: levenslustige dertigers nu doodziek'

https://www.telegraaf.nl/(...)ertigers-nu-doodziek

Dit zal de vaccinatiebereidheid van dertigers vast omhoog doen schieten.
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:01:24 #243
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198939367
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:41 schreef _serial_ het volgende:

Kon er ook nog wel bij.

RIVM zit zelf in Code Zwart
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:03:37 #244
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198939404
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:00 schreef leolinedance het volgende:

Waarom wordt dit niet gewoon via DigiD geregistreerd? Makkelijker kan het toch niet, zou je zeggen....
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198939405
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:03:40 #246
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198939406
Er is zo veel verboden. Versoepelen kun je zelf, ga samen sporten, ga gewoon naar kantoor, ga normaal op bezoek. Ze hebben tijd genoeg gehad om te vaccineren, nu AZ wéér stil ligt, is wat mij betreft de tijd van afwachten wel voorbij.

Ze mogen me altijd oproepen voor vaccinatie, maar ik ga niet afwachten in ‘lockdown’ tot het gestuntel ooit op houdt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198939410
quote:
Woensdag haalde men hier in Duitsland eindelijk eens een respectabel aantal vaacinaties; 656.000.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:07:03 #248
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198939467
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Sorry maar hier moet ik om lachen hoor :@ _O-
Is dit nou echt, of gemonteerd?

Nouja, eerst wordt er geklaagd dat er teveel vaccins op de plank liggen, nu prikken ze de voorraad op, weer niet goed... :?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:08:43 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198939491
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Misschien formuleerde ik het niet duidelijk, gewoon een beetje opletten of je oudere geliefde die prik wel krijgt, of meegaat in veegrondes. Tenzij ze niet willen natuurlijk.
Ja ok, maar daar kijkt het RIVM sowieso niet naar
pi_198939511
c_/ c_/
pi_198939528
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:09 schreef raptorix het volgende:
c_/ c_/
Nu nog koffie ? :)
pi_198939552
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:44 schreef asco het volgende:
[ twitter ]

Helden
pi_198939578
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nu nog koffie ? :)
Heerlijk, ik kan er goed op slapen :)
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:14:19 #254
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198939580
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:03 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Woensdag haalde men hier in Duitsland eindelijk eens een respectabel aantal vaacinaties; 656.000.
Op weekbasis? Dat is wel op dik 80 miljoen mensen natuurlijk.
pi_198939610
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Op weekbasis? Dat is wel op dik 80 miljoen mensen natuurlijk.
Per dag.

https://impfdashboard.de/
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:16:53 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198939616
quote:
Per dag :o

Dat zijn wel lekkere aantallen dan
pi_198939747
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:00 schreef leolinedance het volgende:

Pfff op ad.nl ook al zo'n angstverhaal, zelfs zwangere vrouwen komen op de ic!!!
Blijkbaar moeten we geloven dat de ziekenhuizen vol liggen met gezonde 30'ers :') Dit gelooft toch niemand meer
pi_198939801
Janssen vaccine komt maandag aan in Nederland
- verwijderd door admin -
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:29:03 #259
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198939805
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:25 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Pfff op ad.nl ook al zo'n angstverhaal, zelfs zwangere vrouwen komen op de ic!!!
Blijkbaar moeten we geloven dat de ziekenhuizen vol liggen met gezonde 30'ers :') Dit gelooft toch niemand meer
Je moet wel bang blijven he! Vooral AD heeft daar een handje van. Niet voor niets de krant van bang Nederland. :P

Was deze overigens hier al voorbij gekomen?

twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_198939827
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Per dag :o

Dat zijn wel lekkere aantallen dan
Even op een bierviltje
12 miljoen hebben 1 vaccinatie
4,8 miljoen zijn volledig gevaccineerd

Grofweg 70 miljoen 18+ komt in aanmerking

Moet je 140 miljoen prikken zetten voor volledige vaccinatie - 16 miljoen = 124 miljoen te gaan tot volledige vaccinatie, dat duurt in het tempo van 750K per dag nog 165 dagen tot iedereen volledig is gevaccineerd, als men niet nog veel sneller gaat.

Als je iedereen 1 prik geeft vanaf nu, 58 miljoen prikken, over 77 dagen klaar.

quote:

[..]

Er liggen momenteel 6 mensen van 30-34 op de IC en 19 van 35-39.
Niet dat het niet erg is, maar vol is wel een beetje overdreven.

Zeg liever dat er 680 boven de 50 liggen, met de nadruk boven de 60
Onder de 50 zijn het er 86
pi_198939851
De gemiddelde leeftijd op de IC is 63 jaar en niet dalend
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:33:58 #262
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198939875
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:

Er liggen momenteel 6 mensen van 30-34 op de IC en 19 van 35-39.
Niet dat het niet erg is, maar vol is wel een beetje overdreven.

Zeg liever dat er 680 boven de 50 liggen, met de nadruk boven de 60
Onder de 50 zijn het er 86
Even voor de zekerheid: dit zijn uitsluitend de coronagevallen, toch?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_198939885
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:33 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Even voor de zekerheid: dit zijn uitsluitend de coronagevallen, toch?
Zeker.
pi_198939886
quote:

[..]

Dat is inderdaad onzin, maar de constant hoge opnamecijfers doen mij vermoeden dat het virus gevaarlijker is d an de variant van vorig jaar.
pi_198939929
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:34 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat is inderdaad onzin, maar de constant hoge opnamecijfers doen mij vermoeden dat het virus gevaarlijker is d an de variant van vorig jaar.
De britse variant, die is 24% besmettelijker, niet gevaarlijker.
pi_198939938
Je krijgt geld als je als toerist deze zomer naar Malta op vakantie gaat *O*

https://nos.nl/liveblog/2(...)toerist-geld-op.html
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_198939950
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:34 schreef Confetti het volgende:

[..]

Niet gewoon besmettelijker dus meer aantallen?
pi_198940077
Ben ik nou gek dat voorheen de voorspellingen voor de persconferentie die uitgelekt waren vaak wel klopten? Of was dat omdat het dan max 3 dagen van te voren was ofzo.
Of was het nu een andere bron?

Ik had helemaal geen enkele versoepeling verwacht maar door dat praatje ben ik in de war. :+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_198940091
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:50 schreef Pisces29 het volgende:
Ben ik nou gek dat voorheen de voorspellingen die uitgelekt waren vaak wel klopten? Of was dat omdat het dan max 3 dagen van te voren was ofzo.
Of was het nu een andere bron?
We hebben nu een vrij sterkte antilobby.
Dus ik verwacht dat er geen versoepelingen komen tot 1 mei (hooguit avondklok en misschien bezoekersregeling)
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 22:51:48 #270
236264 crew  capricia
pi_198940104
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dus ik verwacht dat er geen versoepelingen komen tot 1 mei.
BSO open, plus die proef-events.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198940108
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dus ik verwacht dat er geen versoepelingen komen tot 1 mei (hooguit avondklok en misschien bezoekersregeling)
Maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag of bedoel je dat de antilobby zorgt dat het weer teruggedraaid wordt en die voorspellingen niet kloppen?
pi_198940115
De Jonge zegt net bij Beau nadrukkelijk dat we dinsdag niet te veel moeten verwachten.
pi_198940121
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:51 schreef capricia het volgende:

[..]

BSO open, plus die proef-event.
proef-events zijn geen versoepeling wat mij betreft.
BSO open, ja misschien, maar ik denk eigenlijk ook pas na mei vakantie.
pi_198940135
Nou de terrasstoeltjes kunnen weer verweg gestopt worden.
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 22:54:06 #275
236264 crew  capricia
pi_198940139
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

proef-events zijn geen versoepeling wat mij betreft.
BSO open, ja misschien, maar ik denk eigenlijk ook pas na mei vakantie.
Zal zoiets wel zijn.
Kan het alleen maar meevallen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198940140
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag of bedoel je dat de antilobby zorgt dat het weer teruggedraaid wordt en die voorspellingen niet kloppen?
Ik bedoel meer dat de antilobby er voor zorgt dat de aangekondigde (mogelijke) versoepelingen er (nog) niet gaan komen.
pi_198940151
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat de antilobby er voor zorgt dat de aangekondigde (mogelijke) versoepelingen er (nog) niet gaan komen.
Thanks. :)
pi_198940163
Maar die avondklok moet er echt af.
Ipv 2 weken zitten we op 3 maanden dan.
pi_198940171
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:52 schreef Confetti het volgende:
De Jonge zegt net bij Beau nadrukkelijk dat we dinsdag niet te veel moeten verwachten.
Ik had ook helemaal geen dingen verwacht op korte termijn. Jammer van die voorspellingen. Dan krijg je hoop. :')
pi_198940184
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:52 schreef Confetti het volgende:
Misschien moet hij eens gaan nadenken voordat hij iets zegt. Eerst van alles toezeggen en dan de keutel weer intrekken.
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:57:58 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198940200
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:28 schreef groenen het volgende:
Janssen vaccine komt maandag aan in Nederland
SNel 23 busjes bestellen om uit te rijden

#logistiekenachtmerrie
pi_198940216
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:56 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik had ook helemaal geen dingen verwacht op korte termijn. Jammer van die voorspellingen. Dan krijg je hoop. :')
Je ziet het al van kilometers ver aankomen
- Gommers en Kuipers B.V. beiden tegelijk op tv.
- Ziekenhuizen op tilt in de media
- Bonten op tilt in de media
- Rapportage van UMC
- De Jonge die de boel downplayt in de media "we doen geen domme dingen"
- De Jonge op TV die zegt "verwacht niet te veel"

Kortom :
- We verlengen de lockdown met nog 2 weken tot 1 mei
- De avondklok blijft (gaat hopelijk weg)

Maar ik hoop dat ik het verkeerd heb.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 april 2021 @ 23:00:14 #283
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_198940234
https://nos.nl/artikel/23(...)etsbare-groepen.html

Godver ..... _O-

Als RIVM zelf aangeeft "geen volledig zicht meer" betekent het eigenlijk "we have no fucking clue".

Wat een shitshow.
pi_198940237
De terrassen gaan open met Pasen
De terrassen gaan open op 21 april
De terrassen gaan open op 1 mei
De terrassen gaan open op 15 mei

:')
pi_198940247
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:00 schreef Houtenbeen het volgende:
De terrassen gaan open met Pasen
De terrassen gaan open op 21 april
De terrassen gaan open op 1 mei
De terrassen gaan open op 15 mei

:')
15 mei zou ik sowieso een goed idee vinden, dan ben ik jarig. *O* B:)B
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:02:46 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198940290
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

- Rapportage van UMC

Kortom :

Straks fokking 1 mei en wij lopen nog steeds te winkelen op afspraak :')
pi_198940300
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

15 mei zou ik sowieso een goed idee vinden, dan ben ik jarig. *O* B:)B
Helaas 15 mei kan het helaas nog niet code zwart op de ic's, 1 juni misschien.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 april 2021 @ 23:03:33 #288
416575 crew  Evenstar
pi_198940305

Dit plaatje zegt eigenlijk alles. Vier maanden lang aan het vaccineren en dit is het resultaat. Groot deel van die rode blokjes zijn ook nog eens 80+ waarbij de druk op de zorg nauwelijks afneemt.

Kan er nog niet bij dat wij sinds de vaccins er zijn opeens zijn overgestapt op het voorkomen van doden i.p.v. het ontlasten van de zorg.

Lockdown, avondklok, volle ziekenhuizen, geen mogelijkheid om te versoepelen, maar hey de groep die de zorg nauwelijks belast is gevaccineerd hoor *O*
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:04:39 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198940330
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:03 schreef Evenstar het volgende:
[ afbeelding ]

Dit plaatje zegt eigenlijk alles. Vier maanden lang aan het vaccineren en dit is het resultaat. Groot deel van die rode blokjes zijn ook nog eens 80+ waarbij de druk op de zorg nauwelijks afneemt.

Kan er nog niet bij dat wij sinds de vaccins er zijn opeens zijn overgestapt op het voorkomen van doden i.p.v. het ontlasten van de zorg.

Lockdown, avondklok, volle ziekenhuizen, geen mogelijkheid om te versoepelen, maar hey de groep die de zorg nauwelijks belast is gevaccineerd hoor *O*
Welkom terug :+
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:05:00 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198940337
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:03 schreef Evenstar het volgende:
[ afbeelding ]

In Hugo's defense, feitelijk pas een maand of 3 want we zijn op 6 januari begonnen. Maar ja, gemiddeld een miljoen per maand schiet inderdaad nog niet echt op.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 april 2021 @ 23:05:13 #291
416575 crew  Evenstar
pi_198940340
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Welkom terug :+
Moest even zeiken n.a.v. dit hoor :P B:)B
pi_198940366
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

- Rapportage van UMC

Kortom :

Helaas, je slaat de spijker op de kop. De MSM heeft de paniekknop weer ingedrukt, bye bye versoepelingen
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:06:56 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198940371
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Moest even zeiken n.a.v. dit hoor :P B:)B
Van bier moet ik ook altijd enorm zeiken ja

Geniet van je pul!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 april 2021 @ 23:08:26 #294
416575 crew  Evenstar
pi_198940402
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In Hugo's defense, feitelijk pas een maand of 3 want we zijn op 6 januari begonnen. Maar ja, gemiddeld een miljoen per maand schiet inderdaad nog niet echt op.
Oh ja, drie. Maakt het misschien een heel heel heel klein beetje minder erg.

Geen overzicht, verkeerde groepen die gevaccineerd worden, groepen die niet meer gevaccineerd willen worden n.a.v. het welles/nietes spelletje omtrent AstraZeneca, volle ziekenhuizen met maximale maatregelen.

Het is ondertussen april en wij staan nog steeds aan het begin van de tunnel waar wij ongeveer sinds halverwege december al staan.
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:09:41 #295
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198940423
Lees nu weer in regionale media een bericht van een kerk die buiten eigen weten om was geselecteerd voor de pilot met toegangstest (voor een concert dat helemaal niet geprogrammeerd stond). Lekker gecommuniceerd weer boys :')
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 april 2021 @ 23:13:15 #296
416575 crew  Evenstar
pi_198940484
quote:
Farmaceut Janssen levert maandag zijn eerste flesjes coronavaccin aan Nederland. Er komen dan bijna 80.000 doses, zegt het RIVM. Wanneer de eerste mensen met het Janssen-vaccin geprikt worden is nog niet duidelijk.
Dit is ook een pareltje. Deze was 11 maart al goedgekeurd. Maandag zijn wij dus precies een maand verder. Deze levering staat ook al weken vast. Hoezo zijn er nu nog geen afspraken gemaakt? Waarom worden deze 80.000 prikken niet dinsdag of uiterlijk woensdag al gezet? Hoe kan je nu nog zeggen "wij weten niet wanneer wij de eerste prikken gaan zetten".

Totaal geen urgentie bij die mensen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:14:31 #297
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198940503
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hij weet zelf ook wel dat we 1 juli niet gaan halen.
En is zich al aan het indekken.
1947-2016
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:14:47 #298
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_198940508
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:00 schreef Evenstar het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)etsbare-groepen.html

Godver ..... _O-

Als RIVM zelf aangeeft "geen volledig zicht meer" betekent het eigenlijk "we have no fucking clue".

Wat een shitshow.
Wij zijn een goed georganiseerd land en prikken zorgvuldig! :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
pi_198940511
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dit is ook een pareltje. Deze was 11 maart al goedgekeurd. Maandag zijn wij dus precies een maand verder. Deze levering staat ook al weken vast. Hoezo zijn er nu nog geen afspraken gemaakt? Waarom worden deze 80.000 prikken niet dinsdag of uiterlijk woensdag al gezet? Hoe kan je nu nog zeggen "wij weten niet wanneer wij de eerste prikken gaan zetten".

Totaal geen urgentie bij die mensen.
Iets met vaccins die in USA afgevuld moeten worden, en kwaliteitscontrole dit dat, zorgvuldig, bla bla.
Ohja, en we moeten de strategie nog aanpassen nadat we AZ niet meer gaan inzetten voor 60-, heb je nog 2 weken?
pi_198940516
Had net een date met serieus een wappie, die dus helemaal woest werd en is vertroken _O- _O- We hadden elkaar al een paar keer gezien en had al besloten dat ik het niet met haar over corona ging hebben want ze is gewoon wappie˛. Maar toen ik dus zei dat ik liever had dat ze door zouden zijn gegaan met het vaccineren van 60 minners met AstraZeneca maar de limiet zoals in de UK rond de 30 of 40 zouden zetten werd ze zo boos dat ze zelfs na de avondklok is vertrokken. Zij werd dus zo boos omdat er mensen overlijden aan het vaccin en ik had gewild dat ze ermee door zouden gaan. Zij denkt dat 98.2% geen klachten heeft van corona (+-98.2% komt niet in het ziekenhuis, is iets anders uiteraard) maar ook in de groep onder de 60 overlijden mensen aan corona.
SPOILER
Eerder op de avond vertelde ik dus ook dat mijn moeder (59) de eerste dosis heeft gehad van AstraZeneca en ze wilde dat ik mijn moeder over zou gaan halen om de tweede dosis niet te halen (mocht ze die nog kunnen krijgen) terwijl mijn moeder er gewoon blij met de eerste dosis is.
pi_198940519
:M
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')