SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag wel
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Dat is wel het motto van deze pandemie, hequote:Op vrijdag 9 april 2021 15:40 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat loopt altijd een beetje achter, zo begrijp ik. Over twee weken eens kijken hoe het ervoor staat.
Ik kan 'r niet zo om lachen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wel het motto van deze pandemie, he
quote:Tussen donderdagochtend en vrijdagochtend zijn 7716 nieuwe coronagevallen geregistreerd. Voor een vrijdag is dat het hoogste aantal sinds 8 januari.
In de afgelopen week zijn 47.322 positieve tests gemeld aan het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Dat komt neer op 6760 nieuwe gevallen per dag. Voor het eerst in een week loopt het gemiddelde op. In de afgelopen dagen had het aantal gevallen juist een pas op de plaats gemaakt, mogelijk door Pasen.
Het aantal sterfgevallen steeg met 41. Dat is het hoogste aantal in bijna drie weken. Dat wil niet zeggen dat al die mensen in de afgelopen 24 uur zijn overleden, Wanneer een coronapatiënt overlijdt, duurt het soms een tijdje voor dit wordt doorgegeven aan het RIVM.
In de afgelopen zeven dagen zijn 158 sterfgevallen geregistreerd, gemiddeld bijna 23 per dag. Dat is nog altijd aanzienlijk minder dan rond de jaarwisseling, bij de start van de vaccinatiecampagne. Toen waren er soms meer dan 150 gemelde sterfgevallen per dag.
De komende twee weken zijn écht cruciaal.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wel het motto van deze pandemie, he
Absoluut!quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dat waren weer prachtige cijfers daarnet, weekend begint goed 👍👍👍
Wat was er prachtig aan?quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dat waren weer prachtige cijfers daarnet, weekend begint goed 👍👍👍
Heel goedquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Absoluut!
Ga vandaag ook avondklokje overschrijden denk ik.
@:caland
Ik morgen pas weer makkerquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Absoluut!
Ga vandaag ook avondklokje overschrijden denk ik.
@:caland
Ik tot nu toe pas 1x, wel meteen boete (nog steeds niet binnenquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:56 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Heel goed
Vorige week gedaan. Voelde heerlijkGeen politie tegengekomen, half uur in de auto naar huis gereden rond middernacht
Als ze niet willen prikken daar in Den Haag zou het mij ook niet uitmaken zo langzamerhand
Dat is het ook niet, maar je moet toch wat. De hele dag gaan sikkeneuren is ook geen jaren vol te houden.quote:
quote:Bij het popfestival in het kader van de Fieldlab-testevenemten waren twee mensen op het festival besmettelijk. Vijf van de positieve testen zijn terug te leiden naar deze twee besmettelijke personen op het evenement. Voor de andere zeven personen is geen bron gevonden. Het is niet duidelijk of deze gerelateerd zijn aan het festival of niet. In totaal zijn er 12 mogelijke besmettingen geweest tijdens het Back to Live Popfestival op zondag 21 maart.
,,Het kan een keer gebeuren dat iemand 48 uur voor het evenement nog negatief test, maar alsnog besmettelijk is tijdens het evenement", aldus hoofdonderzoeker Andreas Voss. ,,Dit heeft ermee te maken dat in deze gevallen de besmetting rondom de PCR-test vooraf heeft plaatsgevonden." Voor nieuwe evenementen wordt gewerkt met zogenoemde 'antigeen sneltesten', die kort voor het evenement afgenomen worden. ,,Hoe korter de tijd tussen de test en het evenement, des te kleiner het risico dat er iemand besmettelijk doorheen komt."
Bij het Back to Live Dance Festival op zaterdag 20 maart gaat het om 4 mogelijke besmettingen.
Die fase van sikkeneuren ben ik recent gepasseerd. Conclusie: zinloos.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is het ook niet, maar je moet toch wat. De hele dag gaan sikkeneuren is ook geen jaren vol te houden.
Sikkeneuren moet je ook niet doen, je moet er het beste van maken. Er is nog altijd genoeg te doen als je de regeltjes een klein beetje negeert.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:11 schreef Celestien het volgende:
[..]
Die fase van sikkeneuren ben ik recent gepasseerd. Conclusie: zinloos.
Afwachten, dus. En beseffen dat de situatie tijdelijk is.
Wat dragen zulke experimenten met resultaten die je van te voren kunt verwachten maar waar je tegelijk niets aan hebt nou eigenlijk bij?quote:
Met banden van hout?quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
User @:caland is al 40-45 keer politie tegengekomen maar ziet er blijkbaar zo vriendelijk uit dat ze hem laten fietsen.
Dat nu blijkt dat een test samenleving geen manier is om de boel weer open te gooien.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat dragen zulke experimenten met resultaten die je van te voren kunt verwachten maar waar je tegelijk niets aan hebt nou eigenlijk bij?
Ook als je ze niet negeert, gelukkigquote:Op vrijdag 9 april 2021 16:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Sikkeneuren moet je ook niet doen, je moet er het beste van maken. Er is nog altijd genoeg te doen als je de regeltjes een klein beetje negeert.
Goh.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:17 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat nu blijkt dat een test samenleving geen manier is om de boel weer open te gooien.
En je lekker ergeren aan het corona nieuws is ook leuk, nu hebben de media weer het "van vaccineren ga je dood" nieuws ontdekt dus kunnen we weer lekker gaan lezen over irrationele angsten van mensen voor vaccinsquote:Op vrijdag 9 april 2021 16:18 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ook als je ze niet negeert, gelukkig
Niet zoveel last van momenteel.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En je lekker ergeren aan het corona nieuws is ook leuk, nu hebben de media weer het "van vaccineren ga je dood" nieuws ontdekt dus kunnen we weer lekker gaan lezen over irrationele angsten van mensen voor vaccins
En nu niks.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
Je kunt nog 10x een test doen met een festival. Een paar keer zal niemand besmet raken.
Tof. En nu?
Een paar keer worden er wel mensen besmet.
Vervelend. En nu?
Dit dus, zeker wanneer straks een groot deel van de zwakkere gevaccineerd zijn. Zolang er geen super spreading evenementen meer zijn die de ziekenhuizen volk laat laat lopen is het positief. Die paar besmettingen gaan we altijd houden zolang corona er is (en waarschijnlijk voor altijd zal blijven)quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
Je kunt nog 10x een test doen met een festival. Een paar keer zal niemand besmet raken.
Tof. En nu?
Een paar keer worden er wel mensen besmet.
Vervelend. En nu?
Denigrerend doen over mensen is gemakkelijk.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:25 schreef Celestien het volgende:
[..]
Niet zoveel last van momenteel.
Heb wel even iets gehad van 'Zo... ik weet niet of ik wel AZ wil', maar tot de conclusie gekomen dat als het erop aan komt, ieder vaccin beter is dan geen vaccin. Bijwerkingen houd je altijd.
En mensen mogen bang zijn, of het nu irrationeel is of niet. Ben jij nergens bang voor, ooit? Laat ze in hun waarde. Het wordt niet beter als je ze naar beneden trapt.
Het is niet naar beneden trappen hoor, meer dat je al een jaar hoort dat je je aan de regels moeten houden want anders duurt het onnodig lang allemaal die lockdown. Nu is er een uitweg met vaccin en willen ze het niet vanwege zeer zeldzame bijwerkingen... terwijl je denk ik meer kans hebt om morgen van de trap te vallen en dood te zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:25 schreef Celestien het volgende:
[..]
Niet zoveel last van momenteel.
Heb wel even iets gehad van 'Zo... ik weet niet of ik wel AZ wil', maar tot de conclusie gekomen dat als het erop aan komt, ieder vaccin beter is dan geen vaccin. Bijwerkingen houd je altijd.
En mensen mogen bang zijn, of het nu irrationeel is of niet. Ben jij nergens bang voor, ooit? Laat ze in hun waarde. Het wordt niet beter als je ze naar beneden trapt.
'Ze'quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is niet naar beneden trappen hoor, meer dat je al een jaar hoort dat je je aan de regels moeten houden want anders duurt het onnodig lang allemaal die lockdown. Nu is er een uitweg met vaccin en willen ze het niet vanwege zeer zeldzame bijwerkingen... terwijl je denk ik meer kans hebt om morgen van de trap te vallen en dood te zijn.
Maar goed we zullen het zien, misschien dat Hugo een keer gelijk heeft als hij zegt dat er hierdoor geen significante vertragingen gaan ontstaan.
Ik denk niet dat er iets is waardoor je deze mensen van gedachten kan laten veranderen, al geef je een lijst van 10 kantjes van alledaagse dingen waar je meer risico loopt dan brengt dat nog niemand op andere gedachten. Vandaar ook irrationele angst.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Denigrerend doen over mensen is gemakkelijk.
Het is veel moeilijker om iets constructiefs te doen, zoeken, plaatsen.
Ik zag een post van speknek met een aantal graphics waarin de risico's heel mooi per groep waren uitgetekend. Zulke zaken zijn veel constructiever. Goede informatie kan iemand helpen om er anders tegenaan kijken.
Het is zelden zo dat als je iemand belachelijk maakt, deze ineens zegt "o, verrek, als je me op die manier belachelijk maakt, verander ik van gedachten. Je hebt gelijk"
Veel anti FvD berichtgeving. Niet mijn partij maar was redelijk verdacht tijdens de verkiezingen en een journalist moet ver buiten partijdigheid staanquote:
Nee "ze" in de zin van "AZ hoef ik niet want dat is eng".quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'Ze'
Wie zijn ze? Iedereen die het niet snapt, behalve jij?
Idd, mooi gezegdquote:Op vrijdag 9 april 2021 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Denigrerend doen over mensen is gemakkelijk.
Het is veel moeilijker om iets constructiefs te doen, zoeken, plaatsen.
Ik zag een post van speknek met een aantal graphics waarin de risico's heel mooi per groep waren uitgetekend. Zulke zaken zijn veel constructiever. Goede informatie kan iemand helpen om er anders tegenaan kijken.
Het is zelden zo dat als je iemand belachelijk maakt, deze ineens zegt "o, verrek, als je me op die manier belachelijk maakt, verander ik van gedachten. Je hebt gelijk"
Wat jammer voor je dat je zo'n eendimensionale kijk op mensen hebt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er iets is waardoor je deze mensen van gedachten kan laten veranderen, al geef je een lijst van 10 kantjes van alledaagse dingen waar je meer risico loopt dan brengt dat nog niemand op andere gedachten. Vandaar ook irrationele angst.
Constructief hoor.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee "ze" in de zin van "AZ hoef ik niet want dat is eng".
quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:19 schreef Oliver23 het volgende:
1 juli iedereen geprikt, daar denkt Hugo toch net iets anders over
Feiten helpen vaak meer dan meningen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er iets is waardoor je deze mensen van gedachten kan laten veranderen, al geef je een lijst van 10 kantjes van alledaagse dingen waar je meer risico loopt dan brengt dat nog niemand op andere gedachten. Vandaar ook irrationele angst.
Dat komt omdat het enige dat je met die vergelijkingen bereikt is dat mensen gaan denken "Hmmm, misschien de volgende keer toch maar beter opletten als ik een hond aai/met bliksem buiten ben/de trap af loop/enz."quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Behalve jij en een paar anderen die wel verlicht zijn natuurlijk. De rest is hopeloos verloren. Ondanks al jullie goede bedoelingen enzo.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee vaccins weigeren is constructief.... daarmee komen we stappen verder zekerquote:Op vrijdag 9 april 2021 16:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Constructief hoor.
Dus je draagt zelf ook graag bij aan de verdeling en onvrede.
Als dat zo was waren de mensen al overtuigd natuurlijk dat vaccineren met AZ gewoon door kon gaan.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:40 schreef Celestien het volgende:
[..]
Feiten helpen vaak meer dan meningen.
Hoezo zou ik verlicht zijn? Kijk naar de feiten, zeer laag risico op bijwerkingen, EMA keurt het gebruik goed (nadelen wegen niet op tegen de voordelen), trombose experts snappen het stoppen niet, maar toch vaccineren we niet meer onder de 60... heeft weinig met mij te maken.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:42 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Behalve jij en een paar anderen die wel verlicht zijn natuurlijk. De rest is hopeloos verloren. Ondanks al jullie goede bedoelingen enzo.
Die zin begint met "Als alle vaccins gezet worden zoals afgesproken"quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Geen actieve herinnering zeker...
Dat is ook het verneukeratieve van een leugenaar aan de top: dan zijn er talloze onderofficieren die het als een vrijbrief zien om ook wat slordiger met de waarheid om te gaan. Precies hetzelfde zag je onder Trump gebeuren.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Geen actieve herinnering zeker...
Hij moet niet liegen. Dat is het primaire puntquote:Op vrijdag 9 april 2021 16:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die zin begint met "Als alle vaccins gezet worden zoals afgesproken"
Dat gaat dus al niet meer gebeuren. Nu zul je waarschijnlijk gaan roepen dat het niks uit zou moeten maken, maar het feit blijft dat het niet meer zo zal gaan als eerder was uitgedacht. Ze moeten nu opnieuw gaan bedenken hoe de strategie moet gaan worden.
Vooral ook op die belerende toon. "Jullie maken er 1 juli van, maar dat heb ik nooit gezegd!"quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij moet niet liegen. Dat is het primaire punt
Dat klopt, maar welke leugen bedoel je in deze?quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onze inflexibiliteit in deze is echt killing. Want los van het hele AstraZeneca-verhaal was het sowieso al onwaarschijnlijk dat alles precies volgens planning zou kunnen verlopen, vanwege allerlei onzekere factoren m.b.t. leveringen, goedkeuringen van vaccins, etc. Het is dus belangrijk dat je niet lamgeslagen wordt van elke (kleine) wijziging. Veel andere landen lijken toch iets beter om te kunnen schakelen wat het vaccineren betreft.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die zin begint met "Als alle vaccins gezet worden zoals afgesproken"
Dat gaat dus al niet meer gebeuren. Nu zul je waarschijnlijk gaan roepen dat het niks uit zou moeten maken, maar het feit blijft dat het niet meer zo zal gaan als eerder was uitgedacht. Ze moeten nu opnieuw gaan bedenken hoe de strategie moet gaan worden.
De leugen dat hij 1 juli nooit genoemd zou hebben.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat klopt, maar welke leugen bedoel je in deze?
Natuurlijk moet hij dat wél, hij is een politicus : liegen is dus zijn beroep.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
slip of the tongue, in plaats van "gezegd" had hij "bedoeld" moeten reageren.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
De leugen dat hij 1 juli nooit genoemd zou hebben.
Daarom ga ik ook niet meedoen aan die test-poppenkast. Als ik me gewoon goed voel is er geen enkele reden om me te laten testen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En nu niks.
We moeten gewoon accepteren dat er mensen besmet zullen blijven raken.
We zijn onderhand beland in een maatschappij waar je ziek bent totdat je het tegendeel hebt bewezen.
Zorgwekkend.
Dat is nooit 1 juli gezegd heeft.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat klopt, maar welke leugen bedoel je in deze?
En vergeten.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Natuurlijk moet hij dat wél, hij is een politicus : liegen is dus zijn beroep.
Okay, nou dat heeft ie dus blijkbaar wel gedaan. En nu? Gaat het vaccineren nu wel sneller?quote:
Op oorlogspad?quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Okay, nou dat heeft ie dus blijkbaar wel gedaan. En nu? Gaat het vaccineren nu wel sneller?
Logisch als je drieëntwintig ritjes al een enorme logistieke operatie vindt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Onze inflexibiliteit in deze is echt killing. Want los van het hele AstraZeneca-verhaal was het sowieso al onwaarschijnlijk dat alles precies volgens planning zou kunnen verlopen, vanwege allerlei onzekere factoren m.b.t. leveringen, goedkeuringen van vaccins, etc. Het is dus belangrijk dat je niet lamgeslagen wordt van elke (kleine) wijziging. Veel andere landen lijken toch iets beter om te kunnen schakelen wat het vaccineren betreft.
Ik ben helemaal niet van het bashen van Hugo, maar in dit geval is het natuurlijk niet heel best als je op zo'n belerende toon zegt dat de pers er de hele tijd 1 juli van maakt, maar dat hij dat helemaal nooit heeft gezegd.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Okay, nou dat heeft ie dus blijkbaar wel gedaan. En nu? Gaat het vaccineren nu wel sneller?
De manier waarop hij dat communiceert werkt dit natuurlijk wel een beetje in de hand. De man reageert met een felheid van een doorgesnoven Tony Montana op een doodnormale vraag en dan is het wel wat sneu als precies datgene waar je zo op aanslaat niet blijkt te kloppen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:24 schreef zalkc het volgende:
Weet je wat, hang hem wat mij betreft maar lekker op als jullie dat willen. Het is altijd al een pedant ventje geweest. Maar als dit de norm is dan kun je nog wel even. Het heeft eigenlijk niks om het lijf en is min of meer een semantische discussie, er wordt geen prik meer of minder door gezet, en we zijn geen dag eerder of later uit deze situatie.
Hugo heeft inmiddels al z'n krediet verspeeld, waardoor elke fout 'm nu dubbelzwaar wordt aangerekend. Die man is flink over de houdbaarheidsdatum.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:24 schreef zalkc het volgende:
Weet je wat, hang hem wat mij betreft maar lekker op als jullie dat willen. Het is altijd al een pedant ventje geweest. Maar als dit de norm is dan kun je nog wel even. Het heeft eigenlijk niks om het lijf en is min of meer een semantische discussie, er wordt geen prik meer of minder door gezet, en we zijn geen dag eerder of later uit deze situatie.
dus je geeft nu zelf ook aan dat je een beetje overreageerd?quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hugo heeft inmiddels al z'n krediet verspeeld, waardoor elke fout 'm nu dubbelzwaar wordt aangerekend. Die man is flink over de houdbaarheidsdatum.
Nee, ik vind het terecht. Hugo moet eerst 100 dingen goed doen voordat-ie weer eens op coulance kan rekenen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
dus je geeft nu zelf ook aan dat je een beetje overreageerd?
Hoofdpunten:quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:58 schreef XSbig het volgende:
Iemand die het interview van Hugo’tje in de Telegraaf in een spoilertje heeft?
Een openingsplan. Daar waren ze maanden terug al mee bezig toch?quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:04 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hoofdpunten:
- we kunnen niet sneller dan dat we op dit moment gaan. we zitten in de middenmoot etc.
- mensen zijn coronamoe en worden ongeduldig dus denken beter te weten hoe we moeten vaccineren
- meer aandacht voor mensen die lijden aan de maatregelen (lees: versoepelingen wanneer het kan)
- dinsdag komt een openingsplan, wanneer deze van start gaat hangt af van OMT-advies
- begin juli iedereen eerste prik, zomervakantie is in principe mogelijk
Niks nieuws dus.
Yup, maar nu willen ze ook iets doen met de vaccinatiegraad. Geloof dat ze in vijf of zes stappen wilden versoepelingen richting de zomer.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een openingsplan. Daar waren ze maanden terug al mee bezig toch?
Het is echt elke keer weer een herhaling van termen: openingsplan, routekaart etc en elke keer vraag je je na een week weer af wat daarmee toch is gebeurd
Er wordt altíjd naar anderen gewezen, de bewindslieden steken nooit de hand in eigen boezem bij corona-gerelateerde zaken. Dat levert bij mij en vele anderen frustraties opquote:Op vrijdag 9 april 2021 17:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet van het bashen van Hugo, maar in dit geval is het natuurlijk niet heel best als je op zo'n belerende toon zegt dat de pers er de hele tijd 1 juli van maakt, maar dat hij dat helemaal nooit heeft gezegd.
Het gaat me dan nog niet eens per se om de leugen, maar vooral de manier waarop hij naar de pers wijst, terwijl dat geheel ten onrechte bleek.
Goed verwoordquote:Op vrijdag 9 april 2021 17:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet van het bashen van Hugo, maar in dit geval is het natuurlijk niet heel best als je op zo'n belerende toon zegt dat de pers er de hele tijd 1 juli van maakt, maar dat hij dat helemaal nooit heeft gezegd.
Het gaat me dan nog niet eens per se om de leugen, maar vooral de manier waarop hij naar de pers wijst, terwijl dat geheel ten onrechte bleek.
Niet eens weten hoeveel er getest zijn. Faal.quote:
Niet kijken, gewoon niet kijken.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:03 schreef potjecreme het volgende:
Opening NOS begint weer met ons bang te maken.
8 maart heeft hij het gezegd. En dat toontje is veelzeggend, want hij verliest zijn masker omdat hij weet dat ze gelijk hebben.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij weet zelf ook wel dat we 1 juli niet gaan halen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
8 maart heeft hij het gezegd. En dat toontje is veelzeggend, want hij verliest zijn masker omdat hij weet dat ze gelijk hebben.
Je bang laten maken is een keuze.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:03 schreef potjecreme het volgende:
Opening NOS begint weer met ons bang te maken.
NeE HuGo moEt nIEt liEgeN.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is ook heel vermoeiend als ieder woord die je zegt zo wordt uitvergroot. Het mag echt wel een tandje minder.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Komen er nog tussen de 100K en 120K bij dan waarschijnlijk komende twee dagen. Zit je op 300-320K straks.quote:
Nog geen 60% van het beoogde. Dramatisch. Q2 kun je zowat de prullenbak ingooien en al helemaal qua “1 juli iedere volwassene minimaal 1 prik..’quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komen er nog tussen de 100K en 120K bij dan waarschijnlijk komende twee dagen. Zit je op 300-320K straks.
Wederom teleurstellend.
Kan het RIVM niet zo enorm veel aan doen als uitvoerende partijen de data niet doorgevenquote:Op vrijdag 9 april 2021 17:56 schreef Cynicio het volgende:
De vaccinatie-update van het RIVM staat eindelijk online na de technische storing
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
Ze zeggen eigenlijk: we weten het niet want we hebben geen volledige data. Daar gaan de percentages van doelgroepen gevaccineerd
Geen schoenen in beeld?quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:29 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Komt goed er veranderd niks, voor 1 juli iedereen een prik
Hoho, iedereen die dat wil voor juli een prik.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:29 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zag die foto ook net op de Telegraaf sitequote:Op vrijdag 9 april 2021 18:29 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De man heeft wel een klein beetje gemankeerd zelfbeeld hč. Met z'n IKEA-posters en het knoopje dicht.quote:
Dit dus. Er gaat ook best wel veel goed. Die jank verhalen beginnen mij behoorlijk te irriteren.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:43 schreef zalkc het volgende:
Toch een beetje blij, moeders had een prikafspraak voor 17:30 staan en mijn vader voor dinsdag, bij de priklocatie hebben ze de afspraak van mijn vader omgezet en gelijk gemaakt aan die van moeders. Dus allebei geprikt vandaag
Ze gaven aan dat ze er vrij behulpzaam mee omgingen en echt mee te denken. Moest nog wel een formuliertje ter plekke invullen met de controlevragen, maar dat was het ook.
Tuurlijk is het vervelend om steeds te lezen dat er van alles fout lijkt te blijven gaan. Maar vorige week zijn er ook 485 duizend vaccinaties gezet die wel goed zijn gegaan. Op de priklocaties lijkt er dan ook echt een sfeer te heersen van zoveel mogelijk willen prikken in een zo kort mogelijke tijd![]()
Er zal altijd wel iets misgaan, maar de meeste mensen die hieraan meewerken deugen gewoon
gaat ook op geboortejaarquote:
quote:Kleine en middelgrote musea hebben kritiek op het verplicht vooraf testen van bezoekers: alleen de grote musea in de steden zullen ervan profiteren, stellen ze. Ze roepen de politiek op om stelling te nemen tegen de ‘Tijdelijke wet testbewijzen covid-19’.
De overheid werkt aan een ‘Tijdelijke wet testbewijzen covid-19’, die op 1 mei 2021 moet ingaan. Zoals bekend wil zij middels pilots uitzoeken of deze wet uitvoerbaar is. Om dit te kunnen realiseren komen er extra teststraten in de nabijheid van steden, in de praktijk twee per provincie.
Als de proef slaagt, mogen musea de komende maanden alleen bezoekers toelaten die getest zijn en een negatieve uitslag kunnen laten zien.
Addertjes onder het gras
Het initiatief lijkt sympathiek, iedereen snakt immers naar meer vrijheid en wij als musea willen met z’n allen graag weer veilig ons publiek ontvangen. Maar er zitten een paar addertjes onder het gras.
Zo worden musea tijdens de pilot op één lijn geplaatst met de evenementenbranche, dierentuinen en attractieparken, terwijl er een groot verschil is in aantallen bezoekers op één locatie. Musea zijn immers doorstroomlocaties, met in de meeste gevallen eenrichtingsverkeer en met een beperkt en gemaximeerd aantal bezoekers per tijdslot.
Alleen bezoekers met een Museumkaart
Ook zijn de teststraten alleen toegankelijk voor bezoekers met een Museumkaart. Vrienden en donateurs die erg betrokken zijn bij het wel en wee van musea en letterlijk onze trouwe supporters zijn, moeten we, als ze geen Museumkaart hebben, dus noodgedwongen buiten laten staan. Net als alle andere mensen zonder Museumkaart die een tentoonstelling willen komen bekijken.
Kleine en middelgrote musea zijn daarnaast qua bezoek voor een groot deel afhankelijk van toeristen uit de regio. Deze worden verplicht om vanuit hun vakantieverblijf heen en terug te rijden naar een teststraat en een x-bedrag per persoon voor een test te betalen (in de pilotfase zijn ze nog gratis, maar straks gaan ze naar verwachting circa 75 euro kosten). Pas dan kunnen ze afreizen naar een van de kleine- of middelgrote musea in de regio.
Eerder naar musea in de stad
Gaan ze dit doen? Voor ons is dit geen vraag, maar een weet. Ze zullen eerder kiezen voor een bezoekje aan een van de grotere musea in de stad, waar ze immers toch al in de buurt zijn.
Door invoering van deze wet zullen kleine- en middelgrote musea niet profiteren van de opleving in bezoek, zoals we tijdens de zomer van 2020 mochten beleven. Bovendien hebben musea toen al bewezen dat ze met het oude museumprotocol veilig open kunnen voor het publiek.
Kosten: slordige 420 miljoen
De inrichting van extra testcapaciteit kost landelijk zo’n 140 miljoen euro per maand, exclusief de kosten van de test, berekende het Financieel Dagblad . Als de tijdelijke wet tot en met 1 juli in werking blijft, kost dit alles bij elkaar dus een slordige 420 miljoen. Geld dat ons inziens beter besteed kan worden aan het rechtstreeks ondersteunen van de culturele sector.
Wij verzoeken de politiek daarom, mede namens vele collega’s, om stelling te nemen tegen deze wet. Om de simpele reden dat cultuur voor iedereen is. Daarom zeggen wij: open musea gezamenlijk op het moment dat het volgens het RIVM weer veilig kan. Net zoals dit zal gebeuren bij de winkels in ons land.
Paul Baltus is algemeen directeur Mondriaanhuis, Kunsthal KAdE, Museum Flehite, Amersfoort
Stijn van Genuchten is directeur Openluchtmuseum Het Hoogeland, Warffum
Hendrik Andries Hachmer is directeur Veenkoloniaal Museum, Veendam
Bert Murk is directeur Museum MIJ, IJsselstein
Rowin Penning is voorzitter van het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum in Zuidbroek
Heidi Renkema is directeur MadA/Noordelijk Scheepvaartmuseum Groningen
Tja...quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:07 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)ij-niet-nog-een-keer
De Rotterdamse huisartsen zijn er klaar mee...
Maar stoppen is goed voor het vertrouwen hoor. Sowieso is het artikel zeker het lezen waard.quote:Shakib Sana, huisarts in Delfshaven en bovendien bestuurslid van huisartsenvereniging LHV regio Rotterdam, herkent zich in de woorden van collega Uil. "We hadden gehoopt op een opkomst van 80 tot 90 procent, maar die zakt tot tussen de 30 en 40 procent. En dat ook nog eens in de achterstandswijken, waar suikerziektes, diabetes, longziektes en obesitas veel meer aanwezig zijn. Die mensen hebben al een informatiekloof, moeite om bepaalde informatie goed tot zich te krijgen en twijfel over vaccins. Door op deze manier twee keer op de pauzeknop te drukken is het vertrouwen bij die mensen helemaal teniet gedaan."
Toen ik een aantal van die punten hier laatst benoemde was het nog dat ik aan het zoeken was naar problemen, zeker het argument dat je naar een stad moet om te testen en dat dat een drempel opwerpt. Blijkbaar zijn de instellingen het daar zelf ook mee eens. Goh...quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:01 schreef MoreDakka het volgende:
Een aantal kleine en middelgrote musea zeggen nu ook niet mee te doen met het testcircus.
https://www.dvhn.nl/menin(...)oekers-26758839.html
[..]
Vrij vertaald betekend dit gewoon dat er waarschijnlijk meer doden gaan vallen door vaccinatietwijfels dan door vaccinatiesquote:Op vrijdag 9 april 2021 19:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tja...
[..]
Maar stoppen is goed voor het vertrouwen hoor. Sowieso is het artikel schrijnend, zeker het lezen waard.
Gestopt met lezen na:quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:01 schreef MoreDakka het volgende:
Een aantal kleine en middelgrote musea zeggen nu ook niet mee te doen met het testcircus.
https://www.dvhn.nl/menin(...)oekers-26758839.html
[..]
quote:‘Tijdelijke wet testbewijzen covid-19’
Ja, dat sowieso. Niet voor niets dat het EMA ook zegt dat de voordelen van vaccinatie > nadelen van eventuele zeer zeldzame bijwerkingen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vrij vertaald betekend dit gewoon dat er waarschijnlijk meer doden gaan vallen door vaccinatietwijfels dan door vaccinaties
Dat sowieso. Maar er wordt helemaal niet nagedacht over wat voor gevolgen zo'n 'pauze' heeft. De huisarts van mijn ouders heeft ook als een gek halve dorpen in Groningen platgebeld om maar al zijn vaccins weg te zetten. Prachtige actie natuurlijk maar zoals je in het artikel al kunt lezen is die energie heel snel op.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vrij vertaald betekend dit gewoon dat er waarschijnlijk meer doden gaan vallen door vaccinatietwijfels dan door vaccinaties
Huisarts van mn ouders is ook gestopt met vaccineren. Ze krijgen ook niet voldoende mensen bijelkaar om te vaccineren. Mn ouders willen graag, maar krijgen hem dus voorlopig niet. Beide zijn overigens tussen de 60 en 65 en in een regio waar ze al weken aan de beurt zouden zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:07 schreef trein2000 het volgende:
Geldt ook voor de huisartsen die nu heel druk bezig zijn de rommel van Hugo aan het opruimen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:43 schreef zalkc het volgende:
Toch een beetje blij, moeders had een prikafspraak voor 17:30 staan en mijn vader voor dinsdag, bij de priklocatie hebben ze de afspraak van mijn vader omgezet en gelijk gemaakt aan die van moeders. Dus allebei geprikt vandaag
Ze gaven aan dat ze er vrij behulpzaam mee omgingen en echt mee te denken. Moest nog wel een formuliertje ter plekke invullen met de controlevragen, maar dat was het ook.
Tuurlijk is het vervelend om steeds te lezen dat er van alles fout lijkt te blijven gaan. Maar vorige week zijn er ook 485 duizend vaccinaties gezet die wel goed zijn gegaan. Op de priklocaties lijkt er dan ook echt een sfeer te heersen van zoveel mogelijk willen prikken in een zo kort mogelijke tijd![]()
Er zal altijd wel iets misgaan, maar de meeste mensen die hieraan meewerken deugen gewoon
Opiniestuk. Zou de media sieren als ze eens de diepte ingingen ipv meehuilen met de massa.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:27 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-en-welzijn-a4039204
De NRC kraakt Hugo even. Genot om te lezen.
Hugo is onderdeel van het probleem maar ook niet alles. De gehele politiek lijkt nul interesse te hebben in het oplossen van de crisis. En nee, dan doel ik niet op dat domme testcircus.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:27 schreef Simmertje het volgende:
Het is ongekend dat Hugo zo lang mag blijven zitten.
Zo na op bed flikkeren van mijn dochter even lezen met glas wijn erbijquote:Op vrijdag 9 april 2021 19:27 schreef trein2000 het volgende:
Lees nou maar eerst even.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Opiniestuk. Zou de media sieren als ze eens de diepte ingingen ipv meehuilen met de massa.
Welke punten die gemaakt worden ben je het niet mee eens?quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Opiniestuk. Zou de media sieren als ze eens de diepte ingingen ipv meehuilen met de massa.
+1quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hugo is onderdeel van het probleem maar ook niet alles. De gehele politiek lijkt nul interesse te hebben in het oplossen van de crisis. En nee, dan doel ik niet op dat domme testcircus.
Oké moeke, we horen zo je recensie wel!quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo na op bed flikkeren van mijn dochter even lezen met glas wijn erbij
Dat gaat een tegenvaller worden. Lees maar met kind op arm.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo na op bed flikkeren van mijn dochter even lezen met glas wijn erbij
Goede UI.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oké moeke, we horen zo je recensie wel!
Prima stuk inderdaad, alle problematiek goed verwoord.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:27 schreef trein2000 het volgende:
Die is bijna 5, dat trekt mijn ouwe klauw niet meerquote:Op vrijdag 9 april 2021 19:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat gaat een tegenvaller worden. Lees maar met kind op arm.
Ik wil gewoon terug naar normaal/zomer 2020.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Toen ik een aantal van die punten hier laatst benoemde was het nog dat ik aan het zoeken was naar problemen, zeker het argument dat je naar een stad moet om te testen en dat dat een drempel opwerpt. Blijkbaar zijn de instellingen het daar zelf ook mee eens. Goh...
Wat duurt twee weken? Het opnieuw plannen van 23 ritjes of het politiek doorhakken van allerhande knopen?quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:
RTL nieuws laat ook weten dat het momenteel een grote puinhoop is vanwege de verwarring rond AZ, herziene planning duurt misschien wel 2 weken..
Het FOK OMT had het weer goed voorspeldquote:Op vrijdag 9 april 2021 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:
RTL nieuws laat ook weten dat het momenteel een grote puinhoop is vanwege de verwarring rond AZ, herziene planning duurt misschien wel 2 weken..
Dat mensen er aan gaan twijfelen begrijp ik best. Ik ben ook niet vrolijk geworden van de manier waarop ze het brengen. Het zou anders zijn als ze dan eens dubbel zo veel gingen prikken. Dan heb je nog t idee dat ze het idd doen om de gezondheid van mensen te redden. Nu lijkt het net alsof ze oudere mensen met een vaccin willen opschepen waaraan meer bijwerkingen kleven.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:07 schreef trein2000 het volgende:
Tsja... niet echt onverwacht. Dat AZ gebeuren zag je al aankomen, hoe onterecht het stoppen met <60 ook is. Tot nu toe blijkt ook uit niks daadkracht, wilskracht of visie, dus dat het een puinhoop is is precies volgens verwachting.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat mij vooral stoort is die houding van de politiek van 'alles overkomt ons'. Terwijl het stoppen met AZ gewoon een weloverwogen besluit is. Net zoals een avondklok en sluiten van allerlei zaken geen natuurwetten zijn, maar gewoon menselijke beslissingen. Het mogelijke 'lenen' van vaccins aan Oost-Europa is ook gewoon een weloverwogen besluit. Dat hele testcircus is weer symptoombestrijding en pakt niet het werkelijke probleem aan.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hugo is onderdeel van het probleem maar ook niet alles. De gehele politiek lijkt nul interesse te hebben in het oplossen van de crisis. En nee, dan doel ik niet op dat domme testcircus.
De hele mindset is gewoon verkeerd.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat duurt twee weken? Het opnieuw plannen van 23 ritjes of het politiek doorhakken van allerhande knopen?
Eens. Dat ontlopen van verantwoordelijkheid (want dat is wat het is) moet gewoon kappen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat mij vooral stoort is die houding van de politiek van 'alles overkomt ons'. Terwijl het stoppen met AZ gewoon een weloverwogen besluit is. Net zoals een avondklok en sluiten van allerlei zaken geen natuurwetten zijn, maar gewoon menselijke beslissingen. Het mogelijke 'lenen' van vaccins aan Oost-Europa is ook gewoon een weloverwogen besluit. Dat hele testcircus is weer symptoombestrijding en pakt niet het werkelijke probleem aan.
En nee het is geen complot, het is een gebrek aan ambitie om - zoals jij zegt - dit alles zo snel mogelijk op te lossen.
Ik heb het idee dat juist de groep die moet niet wilquote:Op vrijdag 9 april 2021 19:16 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Huisarts van mn ouders is ook gestopt met vaccineren. Ze krijgen ook niet voldoende mensen bijelkaar om te vaccineren. Mn ouders willen graag, maar krijgen hem dus voorlopig niet. Beide zijn overigens tussen de 60 en 65 en in een regio waar ze al weken aan de beurt zouden zijn.
Het FOK!OMT heeft het ernstig vaak goed gehad de afgelopen periode.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het FOK OMT had het weer goed voorspeld
Hoho “ikkuh ikkuh ikkuh” mag niet van de een-na-ongeloofwaardigste minister van Nederland.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De hele mindset is gewoon verkeerd.
Het voorbeeld dat iemand van 69 wordt weggestuurd omdat het pas vanaf 71 jaar is is ook zoiets.
Zoveel micro management, starheid en bureaucratie.
Het idee moet zijn om zo snel mogelijk zoveel mogelijk te prikken en de bulk te pakken maar met deze houding/micro management werkt dat natuurlijk niet.
De patronen zijn dan ook nogal herkenbaar.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het FOK!OMT heeft het ernstig vaak goed gehad de afgelopen periode.
Nee, gevolg van een begrijpelijke keuze. Als de sodemieter omgooien, dat moeten we nu wel doen. Laat dat belachelijke voorrangsbeleid boven de 60 los. Prikken als een gek.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:47 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
Pijnlijk dit, heel pijnlijk.
Dat komt helaas door de vele eilandjes. Dit moet je niet door bestaande logge overheidsorganisaties laten plannen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De hele mindset is gewoon verkeerd.
Het voorbeeld dat iemand van 69 wordt weggestuurd omdat het pas vanaf 71 jaar is is ook zoiets.
Zoveel micro management, starheid en bureaucratie.
Het idee moet zijn om zo snel mogelijk zoveel mogelijk te prikken en de bulk te pakken maar met deze houding/micro management werkt dat natuurlijk niet.
Ze hebben de puzzel gewoon nodeloos complex gemaakt doordat er zoveel partijen bij betrokken zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoho “ikkuh ikkuh ikkuh” mag niet van de een-na-ongeloofwaardigste minister van Nederland.
Ach ze hadden ook maar driekwart jaar voorbereidingstijd...quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ze hebben de puzzel gewoon nodeloos complex gemaakt doordat er zoveel partijen bij betrokken zijn.
Bijsturen is dan ook super lastig.
Aan de andere kant, van begin tot midden maart kwam de snelheid er goed in te zitten en liep alles gesmeerd. Op sommige dagen ging het sneller in Nederland dan waar ook in de EU. Er waren wat kleine probleempjes bij de verzorgingshuizen maar die waren toch vrij snel allemaal gezet.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat komt helaas door de vele eilandjes. Dit moet je niet door bestaande logge overheidsorganisaties laten plannen.
Dit had je moeten uitbesteden aan organisaties die dagelijks met dit soort mega (logistieke) operaties te maken hebben.
Uiteraard makkelijk lullen vanaf de zijlijn, maar het had wellicht beter geweest.
Ook was het pas beginnen met nadenken in december wellicht niet z'n goed plan.
De militairen die de vaccinatie campagne tegen de Mexicaanse griep op poten hadden gezet werden weer afbesteld want VWS wou het zelf doenquote:Op vrijdag 9 april 2021 19:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat komt helaas door de vele eilandjes. Dit moet je niet door bestaande logge overheidsorganisaties laten plannen.
Dit had je moeten uitbesteden aan organisaties die dagelijks met dit soort mega (logistieke) operaties te maken hebben.
Uiteraard makkelijk lullen vanaf de zijlijn, maar het had wellicht beter geweest.
Ook was het pas beginnen met nadenken in december wellicht niet z'n goed plan.
Tja, dit is gewoon pijnlijk omdat er net een grote bult AZ was geleverd toen het prikken vrijwel stil lag ermee.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:47 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
Pijnlijk dit, heel pijnlijk.
Een van de problemen die speelt (of speelde) is dat je de relatief oude bevolking allemaal moet laten bellen voor een afspraak, dat is echt tijdrovend, als die vervolgens de brief een week op de stapel laat liggen, heb je inderdaad een lege prikstraat, helemaal als je percies een afgepaste hoeveelheid mensen uitgenodigd hebt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is voor mij nog het meest frustrerende. Het kán wel, het systeem is er nu en ook het opschalen is blijkbaar best goed gegaan. Daar zit het probleem dus niet. Dan moet je het zoeken in beleid.
Op dit moment maakt het ook niet meer zo veel uit, dat schip is vertrokken. Hopelijk gaat het nu soepeler en flexibeler.quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een van de problemen die speelt (of speelde) is dat je de relatief oude bevolking allemaal moet laten bellen voor een afspraak, dat is echt tijdrovend, als die vervolgens de brief een week op de stapel laat liggen, heb je inderdaad een lege prikstraat, helemaal als je percies een afgepaste hoeveelheid mensen uitgenodigd hebt.
Je kan inmiddels wel een online afspraak maken, maar hoeveel mensen hebben er geen of een niet werkende Digid van de 65+ groep, velen hebben hun belastingzaken uitbesteed met een machtiging. Of ze zijn niet digitaal machtig.
Je kan beter mensen een brief sturen dat ze verwacht worden op xx:xx te dd-mm-jj te zz.
Dat gaat bij de griepprik net zo, en bij bevolkingsonderzoek werkt het ook.
Misschien komt het dan als vaccinatiedwang over, maar je mag natuurlijk altijd afzeggen of de afspraak verplaatsen.
Natuurlijk moet je dan ook nog wat voor vervoer regelen voor de mensen die niet in de mogelijkheid zijn, maar daar zijn ook oplossingen voor te bedenken.
Ik hoop over 2 weken te lezen dat we 1 miljoen prikken per week zetten, oprecht.quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Op dit moment maakt het ook niet meer zo veel uit, dat schip is vertrokken. Hopelijk gaat het nu soepeler en flexibeler.
Ik zeg, Hugo er uit trappen en _serial_ aanstellen!quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een van de problemen die speelt (of speelde) is dat je de relatief oude bevolking allemaal moet laten bellen voor een afspraak, dat is echt tijdrovend, als die vervolgens de brief een week op de stapel laat liggen, heb je inderdaad een lege prikstraat, helemaal als je percies een afgepaste hoeveelheid mensen uitgenodigd hebt.
Je kan inmiddels wel een online afspraak maken, maar hoeveel mensen hebben er geen of een niet werkende Digid van de 65+ groep, velen hebben hun belastingzaken uitbesteed met een machtiging. Of ze zijn niet digitaal machtig.
Je kan beter mensen een brief sturen dat ze verwacht worden op xx:xx te dd-mm-jj te zz.
Misschien komt het dan als vaccinatiedwang over, maar je mag natuurlijk altijd afzeggen of de afspraak verplaatsen.
Natuurlijk moet je dan ook nog wat voor vervoer regelen voor de mensen die niet in de mogelijkheid zijn, maar daar zijn ook oplossingen voor te bedenken.
Bij de huisarts met AZ ook. Alleen bellen als je niet kunt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik nog liever een pinup op mijn rug laat tatoeëren en me laat opsluiten in een overvolle Mexicaanse gevangenis dan dat ik die hondenbaan zou willen doen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zeg, Hugo er uit trappen en _serial_ aanstellen!
Magazijnmanager bij een schoenenzaak.quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
Hugo zou een redelijke magazijn chef kunnen zijn
met al die verschilende soorten en maten
KROEGEN OPENquote:R-getal voor het eerst sinds eind februari weer onder de 1
Het reproductiegetal is voor het eerst sinds eind februari onder de 1 gezakt. Volgens het coronadashboard staat het volgens de laatst bekende gegevens op 0,96. De vorige waarde was 1,01. Het verschil is belangrijk. Het R-getal geeft aan hoeveel mensen door iemand met het virus worden besmet. Bij een getal boven de 1 neemt de verspreiding toe, daaronder dooft die uit.
De verspreiding van het coronavirus neemt nu dus af.
Overigens is het alleen mogelijk om het R-getal achteraf vast te stellen. Het nieuwe getal van 0,96 is daarom eigenlijk niet de waarde van nu, maar van 25 maart. Het reproductiegetal wordt twee keer in de week berekend. Elke dinsdag en vrijdag komt het cijfer op het coronadashboard van de overheid te staan.
Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens Hugo (via zijn Twitter) is vrijwel alle AZ op 25k vaccins na gedistribueerd vandaag en de afgelopen dagen.
Hij post zelfs foto’s van een enkele pallet met de laatste vaccins..quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:25 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?als dat al zo is, komen er dan al dagenlang geen vaccins binnen ofzo? Gezien ze een stop ingelast hebben van meerdere dagen moet de opslag toch vol liggen? Dan is er serieus iets niet goed gegaan met de inkoop
Maar goed, hopelijk is alles opgespoten inderdaad.
Hugo zou een goeie collega van Kees zijn. Lekker pallets sorteren de hele dag en naar die Spaanse hoer gaan. Gruwelijk nat!quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij post zelfs foto’s van een enkele pallet met de laatste vaccins..
AZ heeft vreemde levermomenten waar de inkoop niets aan kan doen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:25 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?als dat al zo is, komen er dan al dagenlang geen vaccins binnen ofzo? Gezien ze een stop ingelast hebben van meerdere dagen moet de opslag toch vol liggen? Dan is er serieus iets niet goed gegaan met de inkoop
quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:29 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Hugo zou een goeie collega van Kees zijn. Lekker pallets sorteren de hele dag en naar die Spaanse hoer gaan. Gruwelijk nat!
Maar goed, een paar lege pallets op de foto zetten kan iedereen wel
We hebben bijna 1,3 miljoen in de vriezer liggen, update van vandaag.quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:25 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ah, moet mijn moeder nog 1 'jaartje' wachten. Benieuwd wanneer volgende groep kan intekenen, even in de gaten houden, om er snel bij te kunnen zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:39 schreef Molo het volgende:
Voor de oudjes hier
T/m jaar 1951 staat nu open om afspraken te maken
https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken
(Wellicht daar daarom de AZ nu rap op?)
Waarschuw mij dan ook even mocht je het eerder opmerken, mijn moedertje is ook van dat jaarquote:Op vrijdag 9 april 2021 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ah, moet mijn moeder nog 1 'jaartje' wachten. Benieuwd wanneer volgende groep kan intekenen, even in de gaten houden, om er snel bij te kunnen zijn.
Wilde al typen dat je beter had kunnen zeggen voor jullie ouders.quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:45 schreef Molo het volgende:
Moedertjes liefde hier![]()
Mooi te zien medefokkertjes
Zitten zat ouderen hier op Fokquote:Op vrijdag 9 april 2021 20:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wilde al typen dat je beter had kunnen zeggen voor jullie ouders.
Hier in Assen zoeken ze nog magazijnmedewerkers bij het distributiecentrum van de Scapinoquote:Op vrijdag 9 april 2021 20:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Magazijnmanager bij een schoenenzaak.
Dit weet je omdat je er pas bent ontslagen?quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hier in Assen zoeken ze nog magazijnmedewerkers bij het distributiecentrum van de Scapino
Ik zag het daarstraks en heb mijn moeder erop geattendeerd. Zij heeft gelijk 2 afspraken kunnen maken en mag over 11 dagen voor de eerste prik. 5 weken later de tweede. Geen idee met welk vaccin er dan geprikt wordt, bij AZ zit er normaal gesproken toch veel langer tussen?quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:39 schreef Molo het volgende:
Voor de oudjes hier
T/m jaar 1951 staat nu open om afspraken te maken
https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken
(Wellicht daar daarom de AZ nu rap op?)
Zal voorlopig nog Pfizer zijn verwacht ik.quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik zag het daarstraks en heb mijn moeder erop geattendeerd. Zij heeft gelijk 2 afspraken kunnen maken en mag over 11 dagen voor de eerste prik. 5 weken later de tweede. Geen idee met welk vaccin er dan geprikt wordt, bij AZ zit er normaal gesproken toch veel langer tussen?
Wat moeten we in hemelsnaam met zo veel voorraad?quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben bijna 1,3 miljoen in de vriezer liggen, update van vandaag.
quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ah, moet mijn moeder nog 1 'jaartje' wachten. Benieuwd wanneer volgende groep kan intekenen, even in de gaten houden, om er snel bij te kunnen zijn.
Mijn ouders zijn ook van ‘52quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarschuw mij dan ook even mocht je het eerder opmerken, mijn moedertje is ook van dat jaar![]()
Ik waarschuw jou dan wel mocht ik het eerder opmerken.
Dat wilde ik doen maar ik las dat ze het dan gewoon weer annuleren als je nog geen brief hebt gekregen. Dus ik wacht nu maar ff af.quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Voor iedereen die ouders heeft uit 1951 of daarvoor
voor de volgende keer als er weer een virus isquote:Op vrijdag 9 april 2021 20:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat moeten we in hemelsnaam met zo veel voorraad?
Meteen mijn mama geapptquote:Op vrijdag 9 april 2021 20:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Voor iedereen die ouders heeft uit 1951 of daarvoor
Nee dat is niet zo, weet ik uit eigen kring, de vorige keer toen het andere jaartallen waren, die hadden ook nog geen brief. En hebben gewoon een prik gehad.quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat wilde ik doen maar ik las dat ze het dan gewoon weer annuleren als je nog geen brief hebt gekregen. Dus ik wacht nu maar ff af.
ik ook , ik had je vader kunne zijn als je moeder maar gewild hadquote:
Er liggen opvallend veel zwangere vrouwen op de IC.quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
Terug van weggeweest, code zwart
Zonder twijfel: als het nog een paar weken zo door gaat, gaan we code zwart in
Diederik van Dijk, Medisch hoofd ic UMC Utrecht
https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-goed~ad451fd5/
Alle lolligheid terzijde.. wel een dramatische start lijkt mij dat voor een kindquote:Op vrijdag 9 april 2021 21:04 schreef Haags het volgende:
[..]
Er liggen opvallend veel zwangere vrouwen op de IC.
Die hebben zich ook vol laten spuiten, maar niet met het vaccin.
even een TVPquote:
We weten natuurlijk wel hoe dit af gaat lopen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
NOS 18 uur journaal opende met dit nieuws.quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
Daar ben ik ook bang voor... zondag weten we het.quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We weten natuurlijk wel hoe dit af gaat lopen.
0 versoepelingen, verlenging lockdown en avondklok.
Laten we hopen dat de cijfers wel verder gaan dalen.
Is lobby tegen versoepeling. Niks aan de hand.quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor... zondag weten we het.
Mijn moeder (1947) had ook nog geen brief, we een afspraak gemaakt vorige week voor morgen. Omdat ze nog geen brief had, toch nog even gebeld gisteren, maar dat is kennelijk echt geen probleem.quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee dat is niet zo, weet ik uit eigen kring, de vorige keer toen het andere jaartallen waren, die hadden ook nog geen brief. En hebben gewoon een prik gehad.
Toch doet het mij goed dat heel veel ouders nu afspraken krijgen. Laten we hopen dat het vanaf nu alleen maar beter en vooral veel gaat, en dat we een goede strategie gaan zoeken voor AZ, want nu Janssen een dergelijke bijwerking hebt, kan je alleen maar hopen dat we daar niet hetzelfde pad op gaan.quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn moeder (1947) had ook nog geen brief, we een afspraak gemaakt vorige week voor morgen. Omdat ze nog geen brief had, toch nog even gebeld gisteren, maar dat is kennelijk echt geen probleem.
Nee.quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:27 schreef asco het volgende:
Gaat het terras nog open op de 21e? Ff niet opgelet.
Ik ben erg blij dat het met de ouderen zo goed gaat. En de bereidheid groot is. Mijn moeder wijst al jaren de griepprik af, want ze is “toch fit en gezond en gaat van een griepje niet dood”quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Toch doet het mij goed dat heel veel ouders nu afspraken krijgen. Laten we hopen dat het vanaf nu alleen maar beter en vooral veel gaat, en dat we een goede strategie gaan zoeken voor AZ, want nu Janssen een dergelijke bijwerking hebt, kan je alleen maar hopen dat we daar niet hetzelfde pad op gaan.
Ja zelfde voor mijn moeder, die wil geen griepprik, maar voor de coronaprik wil ze toch wel graag gaan.quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben erg blij dat het met de ouderen zo goed gaat. En de bereidheid groot is. Mijn moeder wijst al jaren de griepprik af, want ze is “toch fit en gezond en gaat van een griepje niet dood”
Maar voor deze prikken maakt ze zonder gedoe een uitzondering en is blij dat ze morgen kan gaan.
Oh, oke.quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee.
Ik denk ook niet dat ze voor 1 mei open gaan hoor (ivm koningsdag)
Begrijpelijk, is ook wel een andere afweging natuurlijkquote:Op vrijdag 9 april 2021 21:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben erg blij dat het met de ouderen zo goed gaat. En de bereidheid groot is. Mijn moeder wijst al jaren de griepprik af, want ze is “toch fit en gezond en gaat van een griepje niet dood”
Maar voor deze prikken maakt ze zonder gedoe een uitzondering en is blij dat ze morgen kan gaan.
quote:
Maak AZ gewoon beschikbaar voor iedereen die wel wil. Van dit gedoe wordt niemand beter.quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat top jongens!
Told yaquote:Op vrijdag 9 april 2021 21:41 schreef _serial_ het volgende:
RIVM heeft geen volledig zicht meer op vaccinatiegraad kwetsbare groepen
Kon er ook nog wel bij.
Ik mag hopen dat de kinderen/familie/verzorgenden/instellingen scherp genoeg zijn om dit zelf een beetje te monitoren.
Nee gezelligheid IST verboten!!quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee.
Ik denk ook niet dat ze voor 1 mei open gaan hoor (ivm koningsdag)
Misschien formuleerde ik het niet duidelijk, gewoon een beetje opletten of je oudere geliefde die prik wel krijgt, of meegaat in veegrondes. Tenzij ze niet willen natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Told ya
En hoezo gaan individuen dit monitoren? Vaccinatiegraad bedoelen ze het aantal gevaccineerden in de populatie mee. Per regio of land
RIVM zit zelf in Code Zwartquote:Op vrijdag 9 april 2021 21:41 schreef _serial_ het volgende:
RIVM heeft geen volledig zicht meer op vaccinatiegraad kwetsbare groepen
Kon er ook nog wel bij.
Ik mag hopen dat de kinderen/familie/verzorgenden/instellingen scherp genoeg zijn om dit zelf een beetje te monitoren.
Waarom wordt dit niet gewoon via DigiD geregistreerd? Makkelijker kan het toch niet, zou je zeggen....quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:00 schreef leolinedance het volgende:
'Inkijkje op ic UMC Utrecht: levenslustige dertigers nu doodziek'
https://www.telegraaf.nl/(...)ertigers-nu-doodziek
Dit zal de vaccinatiebereidheid van dertigers vast omhoog doen schieten.
Woensdag haalde men hier in Duitsland eindelijk eens een respectabel aantal vaacinaties; 656.000.quote:
Is dit nou echt, of gemonteerd?quote:Op vrijdag 9 april 2021 21:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Sorry maar hier moet ik om lachen hoor![]()
Ja ok, maar daar kijkt het RIVM sowieso niet naarquote:Op vrijdag 9 april 2021 21:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien formuleerde ik het niet duidelijk, gewoon een beetje opletten of je oudere geliefde die prik wel krijgt, of meegaat in veegrondes. Tenzij ze niet willen natuurlijk.
Nu nog koffie ?quote:
Op weekbasis? Dat is wel op dik 80 miljoen mensen natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Woensdag haalde men hier in Duitsland eindelijk eens een respectabel aantal vaacinaties; 656.000.
Per dag.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op weekbasis? Dat is wel op dik 80 miljoen mensen natuurlijk.
Pfff op ad.nl ook al zo'n angstverhaal, zelfs zwangere vrouwen komen op de ic!!!quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:00 schreef leolinedance het volgende:
'Inkijkje op ic UMC Utrecht: levenslustige dertigers nu doodziek'
https://www.telegraaf.nl/(...)ertigers-nu-doodziek
Dit zal de vaccinatiebereidheid van dertigers vast omhoog doen schieten.
Je moet wel bang blijven he! Vooral AD heeft daar een handje van. Niet voor niets de krant van bang Nederland.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:25 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Pfff op ad.nl ook al zo'n angstverhaal, zelfs zwangere vrouwen komen op de ic!!!
Blijkbaar moeten we geloven dat de ziekenhuizen vol liggen met gezonde 30'ersDit gelooft toch niemand meer
Even op een bierviltjequote:Op vrijdag 9 april 2021 22:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Per dag![]()
Dat zijn wel lekkere aantallen dan
Er liggen momenteel 6 mensen van 30-34 op de IC en 19 van 35-39.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:25 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Pfff op ad.nl ook al zo'n angstverhaal, zelfs zwangere vrouwen komen op de ic!!!
Blijkbaar moeten we geloven dat de ziekenhuizen vol liggen met gezonde 30'ersDit gelooft toch niemand meer
Even voor de zekerheid: dit zijn uitsluitend de coronagevallen, toch?quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
Er liggen momenteel 6 mensen van 30-34 op de IC en 19 van 35-39.
Niet dat het niet erg is, maar vol is wel een beetje overdreven.
Zeg liever dat er 680 boven de 50 liggen, met de nadruk boven de 60
Onder de 50 zijn het er 86
Zeker.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:33 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid: dit zijn uitsluitend de coronagevallen, toch?
Dat is inderdaad onzin, maar de constant hoge opnamecijfers doen mij vermoeden dat het virus gevaarlijker is d an de variant van vorig jaar.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:25 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
De britse variant, die is 24% besmettelijker, niet gevaarlijker.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is inderdaad onzin, maar de constant hoge opnamecijfers doen mij vermoeden dat het virus gevaarlijker is d an de variant van vorig jaar.
Niet gewoon besmettelijker dus meer aantallen?quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is inderdaad onzin, maar de constant hoge opnamecijfers doen mij vermoeden dat het virus gevaarlijker is d an de variant van vorig jaar.
We hebben nu een vrij sterkte antilobby.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:50 schreef Pisces29 het volgende:
Ben ik nou gek dat voorheen de voorspellingen die uitgelekt waren vaak wel klopten? Of was dat omdat het dan max 3 dagen van te voren was ofzo.
Of was het nu een andere bron?
BSO open, plus die proef-events.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hebben nu een vrij sterkte antilobby.
Dus ik verwacht dat er geen versoepelingen komen tot 1 mei.
Maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag of bedoel je dat de antilobby zorgt dat het weer teruggedraaid wordt en die voorspellingen niet kloppen?quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hebben nu een vrij sterkte antilobby.
Dus ik verwacht dat er geen versoepelingen komen tot 1 mei (hooguit avondklok en misschien bezoekersregeling)
proef-events zijn geen versoepeling wat mij betreft.quote:
Zal zoiets wel zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
proef-events zijn geen versoepeling wat mij betreft.
BSO open, ja misschien, maar ik denk eigenlijk ook pas na mei vakantie.
Ik bedoel meer dat de antilobby er voor zorgt dat de aangekondigde (mogelijke) versoepelingen er (nog) niet gaan komen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag of bedoel je dat de antilobby zorgt dat het weer teruggedraaid wordt en die voorspellingen niet kloppen?
Thanks.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat de antilobby er voor zorgt dat de aangekondigde (mogelijke) versoepelingen er (nog) niet gaan komen.
Ik had ook helemaal geen dingen verwacht op korte termijn. Jammer van die voorspellingen. Dan krijg je hoop.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:52 schreef Confetti het volgende:
De Jonge zegt net bij Beau nadrukkelijk dat we dinsdag niet te veel moeten verwachten.
Misschien moet hij eens gaan nadenken voordat hij iets zegt. Eerst van alles toezeggen en dan de keutel weer intrekken.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:52 schreef Confetti het volgende:
De Jonge zegt net bij Beau nadrukkelijk dat we dinsdag niet te veel moeten verwachten.
SNel 23 busjes bestellen om uit te rijdenquote:Op vrijdag 9 april 2021 22:28 schreef groenen het volgende:
Janssen vaccine komt maandag aan in Nederland
Je ziet het al van kilometers ver aankomenquote:Op vrijdag 9 april 2021 22:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik had ook helemaal geen dingen verwacht op korte termijn. Jammer van die voorspellingen. Dan krijg je hoop.
15 mei zou ik sowieso een goed idee vinden, dan ben ik jarig.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:00 schreef Houtenbeen het volgende:
De terrassen gaan open met Pasen
De terrassen gaan open op 21 april
De terrassen gaan open op 1 mei
De terrassen gaan open op 15 mei
Straks fokking 1 mei en wij lopen nog steeds te winkelen op afspraakquote:Op vrijdag 9 april 2021 22:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je ziet het al van kilometers ver aankomen
- Gommers en Kuipers B.V. beiden tegelijk op tv.
- Ziekenhuizen op tilt in de media
- Bonten op tilt in de media
- Rapportage van UMC
- De Jonge die de boel downplayt in de media "we doen geen domme dingen"
- De Jonge op TV die zegt "verwacht niet te veel"
Kortom :
- We verlengen de lockdown met nog 2 weken tot 1 mei
- De avondklok blijft (gaat hopelijk weg)
Maar ik hoop dat ik het verkeerd heb.
Helaas 15 mei kan het helaas nog niet code zwart op de ic's, 1 juni misschien.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
15 mei zou ik sowieso een goed idee vinden, dan ben ik jarig.![]()
Welkom terugquote:Op vrijdag 9 april 2021 23:03 schreef Evenstar het volgende:
[ afbeelding ]
Dit plaatje zegt eigenlijk alles. Vier maanden lang aan het vaccineren en dit is het resultaat. Groot deel van die rode blokjes zijn ook nog eens 80+ waarbij de druk op de zorg nauwelijks afneemt.
Kan er nog niet bij dat wij sinds de vaccins er zijn opeens zijn overgestapt op het voorkomen van doden i.p.v. het ontlasten van de zorg.
Lockdown, avondklok, volle ziekenhuizen, geen mogelijkheid om te versoepelen, maar hey de groep die de zorg nauwelijks belast is gevaccineerd hoor
In Hugo's defense, feitelijk pas een maand of 3 want we zijn op 6 januari begonnen. Maar ja, gemiddeld een miljoen per maand schiet inderdaad nog niet echt op.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:03 schreef Evenstar het volgende:
[ afbeelding ]
Dit plaatje zegt eigenlijk alles. Vier maanden lang aan het vaccineren en dit is het resultaat. Groot deel van die rode blokjes zijn ook nog eens 80+ waarbij de druk op de zorg nauwelijks afneemt.
Kan er nog niet bij dat wij sinds de vaccins er zijn opeens zijn overgestapt op het voorkomen van doden i.p.v. het ontlasten van de zorg.
Lockdown, avondklok, volle ziekenhuizen, geen mogelijkheid om te versoepelen, maar hey de groep die de zorg nauwelijks belast is gevaccineerd hoor
Helaas, je slaat de spijker op de kop. De MSM heeft de paniekknop weer ingedrukt, bye bye versoepelingenquote:Op vrijdag 9 april 2021 22:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je ziet het al van kilometers ver aankomen
- Gommers en Kuipers B.V. beiden tegelijk op tv.
- Ziekenhuizen op tilt in de media
- Bonten op tilt in de media
- Rapportage van UMC
- De Jonge die de boel downplayt in de media "we doen geen domme dingen"
- De Jonge op TV die zegt "verwacht niet te veel"
Kortom :
- We verlengen de lockdown met nog 2 weken tot 1 mei
- De avondklok blijft (gaat hopelijk weg)
Maar ik hoop dat ik het verkeerd heb.
Van bier moet ik ook altijd enorm zeiken jaquote:
Oh ja, drie. Maakt het misschien een heel heel heel klein beetje minder erg.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Hugo's defense, feitelijk pas een maand of 3 want we zijn op 6 januari begonnen. Maar ja, gemiddeld een miljoen per maand schiet inderdaad nog niet echt op.
Dit is ook een pareltje. Deze was 11 maart al goedgekeurd. Maandag zijn wij dus precies een maand verder. Deze levering staat ook al weken vast. Hoezo zijn er nu nog geen afspraken gemaakt? Waarom worden deze 80.000 prikken niet dinsdag of uiterlijk woensdag al gezet? Hoe kan je nu nog zeggen "wij weten niet wanneer wij de eerste prikken gaan zetten".quote:Farmaceut Janssen levert maandag zijn eerste flesjes coronavaccin aan Nederland. Er komen dan bijna 80.000 doses, zegt het RIVM. Wanneer de eerste mensen met het Janssen-vaccin geprikt worden is nog niet duidelijk.
En is zich al aan het indekken.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij weet zelf ook wel dat we 1 juli niet gaan halen.
Wij zijn een goed georganiseerd land en prikken zorgvuldig!quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:00 schreef Evenstar het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)etsbare-groepen.html
Godver .....
Als RIVM zelf aangeeft "geen volledig zicht meer" betekent het eigenlijk "we have no fucking clue".
Wat een shitshow.
Iets met vaccins die in USA afgevuld moeten worden, en kwaliteitscontrole dit dat, zorgvuldig, bla bla.quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is ook een pareltje. Deze was 11 maart al goedgekeurd. Maandag zijn wij dus precies een maand verder. Deze levering staat ook al weken vast. Hoezo zijn er nu nog geen afspraken gemaakt? Waarom worden deze 80.000 prikken niet dinsdag of uiterlijk woensdag al gezet? Hoe kan je nu nog zeggen "wij weten niet wanneer wij de eerste prikken gaan zetten".
Totaal geen urgentie bij die mensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder op de avond vertelde ik dus ook dat mijn moeder (59) de eerste dosis heeft gehad van AstraZeneca en ze wilde dat ik mijn moeder over zou gaan halen om de tweede dosis niet te halen (mocht ze die nog kunnen krijgen) terwijl mijn moeder er gewoon blij met de eerste dosis is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |