Toontje weer hoorquote:Op vrijdag 9 april 2021 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je zelf ook wel snapt dat de werkelijkse deadlines bij jouw bedrijf wat anders zijn dan een nationaal vaccinatieprogramma?
Maar je gaat toch geen mensen wegsturen bij priklocaties, afspraken afzeggen en weer opnieuw inplannen, terwijl er prikstraten compleet verlaten zijn?quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je zelf ook wel snapt dat de werkelijkse deadlines bij jouw bedrijf wat anders zijn dan een nationaal vaccinatieprogramma?
Klopt, maar volwassenen zouden wel horen te weten hoe hiermee om te gaan.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja, hij had beter gewoon geen specifieke datum kunnen noemen.
Precies, dat krampachtige gedoe met regeltjes is echt te zot voor woorden en 1 van de redenen dat het prikken maar niet opschiet. Nu moeten mensen die wél op willen schieten wachten op de treuzelaars. Er moet een hele grote groep 65+ dus laat ze dat lekker zelf uitzoeken en wie dat snel wil gewoon een afspraak laten maken.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:16 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik wil zeggen dat ik hoop dat De Jonge deze vraag krijgt tijdens de volgende persconferentie, maar daar lult ie zich dan gewoon weer uit met "netjes op je beurt wachten" en "leeftijd is de belangrijkste risico-indicator".
Ik zou toch willen horen waarom het per geboortejaar gaat. Er wordt wel leuk gemeld dat bijvoorbeeld de groep 75-70 wordt uitgenodigd, maar dat gaat toch weer in stappen van 75 naar 74 naar 73 etc. Nodig gewoon in één klap die groep uit en je zal nooit te weinig afspraken hebben.
En wat heeft dat precies te maken met wat er op jouw werk gangbaar is dan?quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, dat was ook niet mijn punt. Ik was in de veronderstelling dat Hugo geen concrete datum had genoemd. Maar dat bleek wel zo te zijn (wel met heel veel 'als').
Nog steeds wcpapier en afbakbroodjes voorradigquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:03 schreef potjecreme het volgende:
Die obsessieve focus op wat er fout gaat. Er gaan ook dingen goed.
Ik zeg ook niet dat de gang van zaken af en toe raar is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar je gaat toch geen mensen wegsturen bij priklocaties, afspraken afzeggen en weer opnieuw inplannen, terwijl er prikstraten compleet verlaten zijn?
Dat is het echt moeilijker maken dan het is.
Dit dus.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat de gang van zaken af en toe raar is.
Desalniettemin lopen we grofweg gelijk op met landen als België, Frankrijk en Duitsland. Dus ofwel ieder land maakt dezelfde fouten, ofwel het is toch complexer dan hier vaak voorgesteld. Kies zelf wat je het meest waarschijnlijk acht.
Mentaliteit? Dat is toch gewoon realistisch? Er zijn zoveel factoren die meespelen, dat je geen keiharde belofte kunt doen waarvan je zeker weet dat die haalbaar is. Dus doe je die belofte ook niet, als het goed is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat een mentaliteit. Hopen, meezit, "zo snel als we kunnen" - gewoon leveren.
Dat is een sterk staaltje bagatelliseren. Mensen die een afspraak hebben wegsturen, is gewoon onzinnig.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat de gang van zaken af en toe raar is.
Afspraken inplannen en weer afzeggen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:03 schreef potjecreme het volgende:
Die obsessieve focus op wat er fout gaat. Er gaan ook dingen goed.
quote:Ook al maakte de eigen telefooncentrale de foute afspraken, de GGD GHOR ontkent dat er sprake is van een interne communicatiefout. ,,Ook intern zijn wij hier vanaf het begin duidelijk over geweest.”
Je vergeet dat hier veel mensen zijn die gewoon goede functies bij goede bedrijven hebben, persoonlijk heb ik in 20 jaar maar 1 keer een deadline niet gehaald, en daar was best een goede reden voor.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als hij daadwerkelijk begin juli had gezegd het dus niet automatisch betekent dat dit 1 juli is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wat heeft dat precies te maken met wat er op jouw werk gangbaar is dan?
Verre van.quote:Op vrijdag 9 april 2021 00:51 schreef Ghoula het volgende:
[..]
die lijken de laatste maanden ook een speeltje van de overheid te zijn geworden
En niet iedereen zal even prettig reageren, vrees ik. Mensen kunnen nogal vervelend (understatement) doen tegen de boodschapper.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:07 schreef Molo het volgende:
Zojuist werd mijn prikafspraak afgezegd, hebben nog geen idee wanneer een nieuwe afspraak gemaakt wordt en voor welk vaccin.
Heb ze maar sterkte gewenst want die mogen gezellig allemaal mensen afbellen naast de gewone werkzaamheden
Niet met 50K per dag nee. Dat moeten er 250K per dag worden.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar hoeveel mensen moeten we nou voor begin juli nog vaccineren in die 1e prikronde? 11 miljoen? Meer nog denk ik, want die 3 miljoen van nu omvat ook al 2e prikken.
Dat gaan we toch nooit halen joh in 3 maanden.
Nee, dat is niet realistisch, dat is gewoon een totaal gebrek aan ambitie. Prima als je basisschoolleraar bent, niet prima als je jezelf als stuurman in de grootste crisis ziet. Biden kan drie keer een datum naar voren schuiven; hier moet het allemaal maar met "het komt zoals het komt". Ik zou daar mee aan moeten komen op mijn werk.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:10 schreef miss_sly het volgende:
Mentaliteit? Dat is toch gewoon realistisch?
Wat opzich best realistisch is. Maar dan moeten ze wel even ziekenhuizen inschakelen en zorgen dat de vaccins daar worden geleverd.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet met 50K per dag nee. Dat moeten er 250K per dag worden.
Vraag me wel af waar die 70% vandaan komt voor het vaccinatiepaspoort.quote:
Klopt 250K per dag moet gewoon te doen zijn. Maar dat moet dan wel NU opgeschaald worden en niet over 4-5 weken.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat opzich best realistisch is. Maar dan moeten ze wel even ziekenhuizen inschakelen en zorgen dat de vaccins daar worden geleverd.
Nja, Hugo noemde het een enorme logistieke operatie op 26 busjes te laten rijden. Dat geeft de ambitie wel een beetje weer.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat opzich best realistisch is. Maar dan moeten ze wel even ziekenhuizen inschakelen en zorgen dat de vaccins daar worden geleverd.
Tot nu toe hebben ze ons iig nog niet gevraagd.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt 250K per dag moet gewoon te doen zijn. Maar dat moet dan wel NU opgeschaald worden en niet over 4-5 weken.
Het prikken is niet het probleem, het zit hem in de afspraken die een puinzooi zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |