abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:35:25 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198935693
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:29 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Komt goed er veranderd niks, voor 1 juli iedereen een prik :)
Ik zag die foto ook net op de Telegraaf site

My god, die doet een Baudetje ofzo? :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:39:21 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198935741
Ik dacht eerst dat hij met opgevouwen met zijn knieën gebogen over die tafel gevleid zat, maar dat is de weerspiegeling :D
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:43:24 #104
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198935800
Toch een beetje blij, moeders had een prikafspraak voor 17:30 staan en mijn vader voor dinsdag, bij de priklocatie hebben ze de afspraak van mijn vader omgezet en gelijk gemaakt aan die van moeders. Dus allebei geprikt vandaag :)

Ze gaven aan dat ze er vrij behulpzaam mee omgingen en echt mee te denken. Moest nog wel een formuliertje ter plekke invullen met de controlevragen, maar dat was het ook.

Tuurlijk is het vervelend om steeds te lezen dat er van alles fout lijkt te blijven gaan. Maar vorige week zijn er ook 485 duizend vaccinaties gezet die wel goed zijn gegaan. Op de priklocaties lijkt er dan ook echt een sfeer te heersen van zoveel mogelijk willen prikken in een zo kort mogelijke tijd :)
Er zal altijd wel iets misgaan, maar de meeste mensen die hieraan meewerken deugen gewoon ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:44:06 #105
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198935814
twitter

Vast al gepost

Toch gelachen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198935827
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:43 schreef zalkc het volgende:
Toch een beetje blij, moeders had een prikafspraak voor 17:30 staan en mijn vader voor dinsdag, bij de priklocatie hebben ze de afspraak van mijn vader omgezet en gelijk gemaakt aan die van moeders. Dus allebei geprikt vandaag :)

Ze gaven aan dat ze er vrij behulpzaam mee omgingen en echt mee te denken. Moest nog wel een formuliertje ter plekke invullen met de controlevragen, maar dat was het ook.

Tuurlijk is het vervelend om steeds te lezen dat er van alles fout lijkt te blijven gaan. Maar vorige week zijn er ook 485 duizend vaccinaties gezet die wel goed zijn gegaan. Op de priklocaties lijkt er dan ook echt een sfeer te heersen van zoveel mogelijk willen prikken in een zo kort mogelijke tijd :)
Er zal altijd wel iets misgaan, maar de meeste mensen die hieraan meewerken deugen gewoon ;)
Dit dus. Er gaat ook best wel veel goed. Die jank verhalen beginnen mij behoorlijk te irriteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 09-04-2021 18:52:36 ]
pi_198935837
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:44 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Vast al gepost

Toch gelachen
😂😂😂
pi_198935839
quote:
[ twitter ]

Vast al gepost

Toch gelachen
:D
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:46:55 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198935850
quote:
[ twitter ]

Vast al gepost

Toch gelachen
Goud _O-
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:48:18 #110
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198935873
quote:
[ twitter ]

Vast al gepost

Toch gelachen
gaat ook op geboortejaar :) (anders moet je misschien wachtten tot je verjaardag ;))

Maar goed, die comments eronder vind ik veel triester, wat een wappiehoek is dat twitter toch ook. :r
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198935882
twitter

Alles open *G* *O*
pi_198935933
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:48 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Alles open *G*
krgn pn! *O*
Go hard or go home
pi_198935949
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:48 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Alles open *G* *O*
Atje voor de sfeer!!
pi_198935964
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:54 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Atje voor de sfeer!!
B:)B
pi_198936047
Een aantal kleine en middelgrote musea zeggen nu ook niet mee te doen met het testcircus.
https://www.dvhn.nl/menin(...)oekers-26758839.html

quote:
Kleine en middelgrote musea hebben kritiek op het verplicht vooraf testen van bezoekers: alleen de grote musea in de steden zullen ervan profiteren, stellen ze. Ze roepen de politiek op om stelling te nemen tegen de ‘Tijdelijke wet testbewijzen covid-19’.

De overheid werkt aan een ‘Tijdelijke wet testbewijzen covid-19’, die op 1 mei 2021 moet ingaan. Zoals bekend wil zij middels pilots uitzoeken of deze wet uitvoerbaar is. Om dit te kunnen realiseren komen er extra teststraten in de nabijheid van steden, in de praktijk twee per provincie.
Als de proef slaagt, mogen musea de komende maanden alleen bezoekers toelaten die getest zijn en een negatieve uitslag kunnen laten zien.

Addertjes onder het gras
Het initiatief lijkt sympathiek, iedereen snakt immers naar meer vrijheid en wij als musea willen met z’n allen graag weer veilig ons publiek ontvangen. Maar er zitten een paar addertjes onder het gras.
Zo worden musea tijdens de pilot op één lijn geplaatst met de evenementenbranche, dierentuinen en attractieparken, terwijl er een groot verschil is in aantallen bezoekers op één locatie. Musea zijn immers doorstroomlocaties, met in de meeste gevallen eenrichtingsverkeer en met een beperkt en gemaximeerd aantal bezoekers per tijdslot.

Alleen bezoekers met een Museumkaart
Ook zijn de teststraten alleen toegankelijk voor bezoekers met een Museumkaart. Vrienden en donateurs die erg betrokken zijn bij het wel en wee van musea en letterlijk onze trouwe supporters zijn, moeten we, als ze geen Museumkaart hebben, dus noodgedwongen buiten laten staan. Net als alle andere mensen zonder Museumkaart die een tentoonstelling willen komen bekijken.

Kleine en middelgrote musea zijn daarnaast qua bezoek voor een groot deel afhankelijk van toeristen uit de regio. Deze worden verplicht om vanuit hun vakantieverblijf heen en terug te rijden naar een teststraat en een x-bedrag per persoon voor een test te betalen (in de pilotfase zijn ze nog gratis, maar straks gaan ze naar verwachting circa 75 euro kosten). Pas dan kunnen ze afreizen naar een van de kleine- of middelgrote musea in de regio.

Eerder naar musea in de stad
Gaan ze dit doen? Voor ons is dit geen vraag, maar een weet. Ze zullen eerder kiezen voor een bezoekje aan een van de grotere musea in de stad, waar ze immers toch al in de buurt zijn.
Door invoering van deze wet zullen kleine- en middelgrote musea niet profiteren van de opleving in bezoek, zoals we tijdens de zomer van 2020 mochten beleven. Bovendien hebben musea toen al bewezen dat ze met het oude museumprotocol veilig open kunnen voor het publiek.

Kosten: slordige 420 miljoen
De inrichting van extra testcapaciteit kost landelijk zo’n 140 miljoen euro per maand, exclusief de kosten van de test, berekende het Financieel Dagblad . Als de tijdelijke wet tot en met 1 juli in werking blijft, kost dit alles bij elkaar dus een slordige 420 miljoen. Geld dat ons inziens beter besteed kan worden aan het rechtstreeks ondersteunen van de culturele sector.

Wij verzoeken de politiek daarom, mede namens vele collega’s, om stelling te nemen tegen deze wet. Om de simpele reden dat cultuur voor iedereen is. Daarom zeggen wij: open musea gezamenlijk op het moment dat het volgens het RIVM weer veilig kan. Net zoals dit zal gebeuren bij de winkels in ons land.

Paul Baltus is algemeen directeur Mondriaanhuis, Kunsthal KAdE, Museum Flehite, Amersfoort

Stijn van Genuchten is directeur Openluchtmuseum Het Hoogeland, Warffum

Hendrik Andries Hachmer is directeur Veenkoloniaal Museum, Veendam

Bert Murk is directeur Museum MIJ, IJsselstein

Rowin Penning is voorzitter van het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum in Zuidbroek

Heidi Renkema is directeur MadA/Noordelijk Scheepvaartmuseum Groningen
pi_198936143
https://www.rijnmond.nl/n(...)ij-niet-nog-een-keer
De Rotterdamse huisartsen zijn er klaar mee...
zie email 27 oktober
pi_198936182
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:07 schreef trein2000 het volgende:
Tja...

quote:
Shakib Sana, huisarts in Delfshaven en bovendien bestuurslid van huisartsenvereniging LHV regio Rotterdam, herkent zich in de woorden van collega Uil. "We hadden gehoopt op een opkomst van 80 tot 90 procent, maar die zakt tot tussen de 30 en 40 procent. En dat ook nog eens in de achterstandswijken, waar suikerziektes, diabetes, longziektes en obesitas veel meer aanwezig zijn. Die mensen hebben al een informatiekloof, moeite om bepaalde informatie goed tot zich te krijgen en twijfel over vaccins. Door op deze manier twee keer op de pauzeknop te drukken is het vertrouwen bij die mensen helemaal teniet gedaan."
Maar stoppen is goed voor het vertrouwen hoor. Sowieso is het artikel zeker het lezen waard.
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:11:15 #118
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198936209
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:01 schreef MoreDakka het volgende:
Een aantal kleine en middelgrote musea zeggen nu ook niet mee te doen met het testcircus.
[..]

Toen ik een aantal van die punten hier laatst benoemde was het nog dat ik aan het zoeken was naar problemen, zeker het argument dat je naar een stad moet om te testen en dat dat een drempel opwerpt. Blijkbaar zijn de instellingen het daar zelf ook mee eens. Goh...
pi_198936237
quote:
[ twitter ]

Vast al gepost

Toch gelachen
:D
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:13:58 #120
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198936244
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Tja...
[..]

Maar stoppen is goed voor het vertrouwen hoor. Sowieso is het artikel schrijnend, zeker het lezen waard.
Vrij vertaald betekend dit gewoon dat er waarschijnlijk meer doden gaan vallen door vaccinatietwijfels dan door vaccinaties
pi_198936273
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]

Gestopt met lezen na:
quote:
‘Tijdelijke wet testbewijzen covid-19’
Zonder wrijving geen glans
  Redactie Games vrijdag 9 april 2021 @ 19:16:18 #122
181272 crew  Noppie2000
pi_198936288
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

Vrij vertaald betekend dit gewoon dat er waarschijnlijk meer doden gaan vallen door vaccinatietwijfels dan door vaccinaties
Ja, dat sowieso. Niet voor niets dat het EMA ook zegt dat de voordelen van vaccinatie > nadelen van eventuele zeer zeldzame bijwerkingen.

Maar goed, dat snappen Huge en co niet en die snappen al helemaal niet hoe ze dat uit zouden kunnen leggen. Dus maar stoppen, terwijl 60+ nu precies hetzelfde heeft. En terecht. Letterlijk helemaal 0,0 gedaan ter informatie of om de twijfels weg te nemen.
pi_198936290
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat sowieso. Maar er wordt helemaal niet nagedacht over wat voor gevolgen zo'n 'pauze' heeft. De huisarts van mijn ouders heeft ook als een gek halve dorpen in Groningen platgebeld om maar al zijn vaccins weg te zetten. Prachtige actie natuurlijk maar zoals je in het artikel al kunt lezen is die energie heel snel op.
pi_198936299
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:07 schreef trein2000 het volgende:
Huisarts van mn ouders is ook gestopt met vaccineren. Ze krijgen ook niet voldoende mensen bijelkaar om te vaccineren. Mn ouders willen graag, maar krijgen hem dus voorlopig niet. Beide zijn overigens tussen de 60 en 65 en in een regio waar ze al weken aan de beurt zouden zijn.
pi_198936356
Dat is het risico van het gebruiken van vaccins die nieuw zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')