abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198936903
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

De hele mindset is gewoon verkeerd.
Het voorbeeld dat iemand van 69 wordt weggestuurd omdat het pas vanaf 71 jaar is is ook zoiets.
Zoveel micro management, starheid en bureaucratie.

Het idee moet zijn om zo snel mogelijk zoveel mogelijk te prikken en de bulk te pakken maar met deze houding/micro management werkt dat natuurlijk niet.
Hoho “ikkuh ikkuh ikkuh” mag niet van de een-na-ongeloofwaardigste minister van Nederland.
zie email 27 oktober
pi_198936918
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het FOK!OMT heeft het ernstig vaak goed gehad de afgelopen periode.
De patronen zijn dan ook nogal herkenbaar.
zie email 27 oktober
pi_198936937

Pijnlijk dit, heel pijnlijk.
pi_198936966
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:47 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]

Nee, gevolg van een begrijpelijke keuze. Als de sodemieter omgooien, dat moeten we nu wel doen. Laat dat belachelijke voorrangsbeleid boven de 60 los. Prikken als een gek.
zie email 27 oktober
pi_198936971
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

De hele mindset is gewoon verkeerd.
Het voorbeeld dat iemand van 69 wordt weggestuurd omdat het pas vanaf 71 jaar is is ook zoiets.
Zoveel micro management, starheid en bureaucratie.

Het idee moet zijn om zo snel mogelijk zoveel mogelijk te prikken en de bulk te pakken maar met deze houding/micro management werkt dat natuurlijk niet.
Dat komt helaas door de vele eilandjes. Dit moet je niet door bestaande logge overheidsorganisaties laten plannen.
Dit had je moeten uitbesteden aan organisaties die dagelijks met dit soort mega (logistieke) operaties te maken hebben.

Uiteraard makkelijk lullen vanaf de zijlijn, maar het had wellicht beter geweest.

Ook was het pas beginnen met nadenken in december wellicht niet z'n goed plan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198936976
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoho “ikkuh ikkuh ikkuh” mag niet van de een-na-ongeloofwaardigste minister van Nederland.
Ze hebben de puzzel gewoon nodeloos complex gemaakt doordat er zoveel partijen bij betrokken zijn.
Bijsturen is dan ook super lastig.
pi_198937004
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:48 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ze hebben de puzzel gewoon nodeloos complex gemaakt doordat er zoveel partijen bij betrokken zijn.
Bijsturen is dan ook super lastig.
Ach ze hadden ook maar driekwart jaar voorbereidingstijd... :')
zie email 27 oktober
pi_198937052
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat komt helaas door de vele eilandjes. Dit moet je niet door bestaande logge overheidsorganisaties laten plannen.
Dit had je moeten uitbesteden aan organisaties die dagelijks met dit soort mega (logistieke) operaties te maken hebben.

Uiteraard makkelijk lullen vanaf de zijlijn, maar het had wellicht beter geweest.

Aan de andere kant, van begin tot midden maart kwam de snelheid er goed in te zitten en liep alles gesmeerd. Op sommige dagen ging het sneller in Nederland dan waar ook in de EU. Er waren wat kleine probleempjes bij de verzorgingshuizen maar die waren toch vrij snel allemaal gezet.

Dat is voor mij nog het meest frustrerende. Het kán wel, het systeem is er nu en ook het opschalen is blijkbaar best goed gegaan. Daar zit het probleem dus niet. Dan moet je het zoeken in beleid.
pi_198937091
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De militairen die de vaccinatie campagne tegen de Mexicaanse griep op poten hadden gezet werden weer afbesteld want VWS wou het zelf doen :')
zie email 27 oktober
pi_198937123
Goed stuk.

twitter
pi_198937187
twitter
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:59:38 #168
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198937222
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:47 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]

Tja, dit is gewoon pijnlijk omdat er net een grote bult AZ was geleverd toen het prikken vrijwel stil lag ermee.

Wordt elke 60+ er nu door de huisarts hiermee geprikt of alleen doelgroepen? Als ik lees dat huisartsen stioppen vanwege te weinig vraag gok ik dat ze nog met doelgroepen bezig zijn, beter pakken ze alles boven de 60.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198937234
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is voor mij nog het meest frustrerende. Het kán wel, het systeem is er nu en ook het opschalen is blijkbaar best goed gegaan. Daar zit het probleem dus niet. Dan moet je het zoeken in beleid.
Een van de problemen die speelt (of speelde) is dat je de relatief oude bevolking allemaal moet laten bellen voor een afspraak, dat is echt tijdrovend, als die vervolgens de brief een week op de stapel laat liggen, heb je inderdaad een lege prikstraat, helemaal als je percies een afgepaste hoeveelheid mensen uitgenodigd hebt.

Je kan inmiddels wel een online afspraak maken, maar hoeveel mensen hebben er geen of een niet werkende Digid van de 65+ groep, velen hebben hun belastingzaken uitbesteed met een machtiging. Of ze zijn niet digitaal machtig.

Je kan beter mensen een brief sturen dat ze verwacht worden op xx:xx te dd-mm-jj te zz.
Dat gaat bij de griepprik net zo, en bij bevolkingsonderzoek werkt het ook.

Misschien komt het dan als vaccinatiedwang over, maar je mag natuurlijk altijd afzeggen of de afspraak verplaatsen.

Natuurlijk moet je dan ook nog wat voor vervoer regelen voor de mensen die niet in de mogelijkheid zijn, maar daar zijn ook oplossingen voor te bedenken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:02:30 #170
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198937279
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Een van de problemen die speelt (of speelde) is dat je de relatief oude bevolking allemaal moet laten bellen voor een afspraak, dat is echt tijdrovend, als die vervolgens de brief een week op de stapel laat liggen, heb je inderdaad een lege prikstraat, helemaal als je percies een afgepaste hoeveelheid mensen uitgenodigd hebt.

Je kan inmiddels wel een online afspraak maken, maar hoeveel mensen hebben er geen of een niet werkende Digid van de 65+ groep, velen hebben hun belastingzaken uitbesteed met een machtiging. Of ze zijn niet digitaal machtig.

Je kan beter mensen een brief sturen dat ze verwacht worden op xx:xx te dd-mm-jj te zz.

Misschien komt het dan als vaccinatiedwang over, maar je mag natuurlijk altijd afzeggen of de afspraak verplaatsen.

Natuurlijk moet je dan ook nog wat voor vervoer regelen voor de mensen die niet in de mogelijkheid zijn, maar daar zijn ook oplossingen voor te bedenken.
Op dit moment maakt het ook niet meer zo veel uit, dat schip is vertrokken. Hopelijk gaat het nu soepeler en flexibeler.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198937294
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:02 schreef zalkc het volgende:

[..]

Op dit moment maakt het ook niet meer zo veel uit, dat schip is vertrokken. Hopelijk gaat het nu soepeler en flexibeler.
Ik hoop over 2 weken te lezen dat we 1 miljoen prikken per week zetten, oprecht.
pi_198937296
quote:

[..]

Ik zeg, Hugo er uit trappen en _serial_ aanstellen!
pi_198937366
quote:

[..]

Bij de huisarts met AZ ook. Alleen bellen als je niet kunt.

Verder helemaal eens hoor, maar ik vraag me af waarom er geen campagne is opgezet om dat online afspraken maken te promoten. Kinderen van 70+'ers kunnen dat toch best met (of voor) hun ouders doen? Weten mensen überhaupt wel dat online ook kan?
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:06:03 #174
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198937375
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:03 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik zeg, Hugo er uit trappen en _serial_ aanstellen!
Ik geloof dat ik nog liever een pinup op mijn rug laat tatoeëren en me laat opsluiten in een overvolle Mexicaanse gevangenis dan dat ik die hondenbaan zou willen doen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:07:26 #175
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_198937409
Hugo zou een redelijke magazijn chef kunnen zijn

met al die verschilende soorten en maten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198937572
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
Hugo zou een redelijke magazijn chef kunnen zijn

met al die verschilende soorten en maten
Magazijnmanager bij een schoenenzaak.
pi_198937656
Volgens Hugo (via zijn Twitter) is vrijwel alle AZ op 25k vaccins na gedistribueerd vandaag en de afgelopen dagen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 20:23:31 #178
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198937692
quote:
R-getal voor het eerst sinds eind februari weer onder de 1

Het reproductiegetal is voor het eerst sinds eind februari onder de 1 gezakt. Volgens het coronadashboard staat het volgens de laatst bekende gegevens op 0,96. De vorige waarde was 1,01. Het verschil is belangrijk. Het R-getal geeft aan hoeveel mensen door iemand met het virus worden besmet. Bij een getal boven de 1 neemt de verspreiding toe, daaronder dooft die uit.

De verspreiding van het coronavirus neemt nu dus af.

Overigens is het alleen mogelijk om het R-getal achteraf vast te stellen. Het nieuwe getal van 0,96 is daarom eigenlijk niet de waarde van nu, maar van 25 maart. Het reproductiegetal wordt twee keer in de week berekend. Elke dinsdag en vrijdag komt het cijfer op het coronadashboard van de overheid te staan.
KROEGEN OPEN
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:25:46 #179
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198937719
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens Hugo (via zijn Twitter) is vrijwel alle AZ op 25k vaccins na gedistribueerd vandaag en de afgelopen dagen.
Geloof je het zelf? :D als dat al zo is, komen er dan al dagenlang geen vaccins binnen ofzo? Gezien ze een stop ingelast hebben van meerdere dagen moet de opslag toch vol liggen? Dan is er serieus iets niet goed gegaan met de inkoop

Maar goed, hopelijk is alles opgespoten inderdaad.
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:26:29 #180
142400 RedFever007
pi_198937728
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

KROEGEN OPEN
@Lenny_Leonard hangt as we speak al aan de toog te zuipen :9
pi_198937741
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:25 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? :D als dat al zo is, komen er dan al dagenlang geen vaccins binnen ofzo? Gezien ze een stop ingelast hebben van meerdere dagen moet de opslag toch vol liggen? Dan is er serieus iets niet goed gegaan met de inkoop

Maar goed, hopelijk is alles opgespoten inderdaad.
Hij post zelfs foto’s van een enkele pallet met de laatste vaccins..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:29:16 #182
142400 RedFever007
pi_198937762
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hij post zelfs foto’s van een enkele pallet met de laatste vaccins..
Hugo zou een goeie collega van Kees zijn. Lekker pallets sorteren de hele dag en naar die Spaanse hoer gaan. Gruwelijk nat!

Maar goed, een paar lege pallets op de foto zetten kan iedereen wel :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')