hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook isquote:Op maandag 29 maart 2021 09:56 schreef opreis het volgende:
De tweede is
Had Max daar mogen inhalen.
Het zijn 2 los staande discussies maar omdat ze om het zelfde stukje asfalt gaan en Lewis beide keren het voordeel van de twijfel krijgt in omgekeerde situaties is het nogal krom
Er is onnodig verwarring gezaaid, dat kun je de wedstrijdleiding wel aanrekenen.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze zijn niet veranderd. Er werd alleen niet goed gehandhaafd.
En dat terwijl er tal van voorbeelden te zijn waarbij een auto daar inhaalde door buiten de baan te gaan, zonder te worden bestraft.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook is
tal van voorbeelden?quote:Op maandag 29 maart 2021 10:03 schreef opreis het volgende:
[..]
En dat terwijl er tal van voorbeelden te zijn waarbij een auto daar inhaalde door buiten de baan te gaan, zonder te worden bestraft.
Dat vind ik ook, maar ook Hamilton die 30 maal de track limieten overschreed daar had men moeten ingrijpen. Ook dat was zeker gezien een undercut een enorm voordeel.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook is
kijk als dat zo was dan was het juist maar de feiten worden verdraaidquote:Op maandag 29 maart 2021 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook is
we hebben een andere mening over de feiten, maar het blijft nog steeds een meningquote:Op maandag 29 maart 2021 10:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk als dat zo was dan was het juist maar de feiten worden verdraaid
hij heeft hem daar niet ingehaald!
Maar door daar wijd te gaan kon je dus eerder op het gas en zodoende heb je een enorm voordeel. Ik kon wel leven met die beslissing hoe zuur ook. Wat mij wel dwars zit is dat Hamilton niet bestraft is door daar 30x zijn voordeel te pakken.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk als dat zo was dan was het juist maar de feiten worden verdraaid
hij heeft hem daar niet ingehaald!
feit is dat max voor lag ( ook al is het met 1mm ) en dan ben je de bovenliggende partij in een bocht.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
we hebben een andere mening over de feiten, maar het blijft nog steeds een mening
dat is niet zo, in welk regelboek staat dat?quote:Op maandag 29 maart 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
feit is dat max voor lag ( ook al is het met 1mm ) en dan ben je de bovenliggende partij in een bocht.
altijd al zo geweest.
hij moest wel wijd he....anders beukte HAM hem in zijn zijkant, ham zat met 1 wiel al op de witte lijn.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar door daar wijd te gaan kon je dus eerder op het gas en zodoende heb je een enorm voordeel. Ik kon wel leven met die beslissing hoe zuur ook. Wat mij wel dwars zit is dat Hamilton niet bestraft is door daar 30x zijn voordeel te pakken.
waar staat dat het niet zo is ?quote:Op maandag 29 maart 2021 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is niet zo, in welk regelboek staat dat?
nee het is helemaal niet zo zwart witquote:Op maandag 29 maart 2021 10:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waar staat dat het niet zo is ?
en hoelang kijk je al F1 ?
diegene die VOOR ligt heeft altijd het voordeel.
staat gewoon in de regels
Als die mogelijkheid van het het overschrijden van de track limieten in die bocht er niet was geweest maar een muur had je daar nooit die inhaalactie kunnen maken. Maar aangezien Hamilton daar al 30x gebruik van had gemaakt ontstaan dit soort vreemde beslissingen.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
feit is dat max voor lag ( ook al is het met 1mm ) en dan ben je de bovenliggende partij in een bocht.
altijd al zo geweest.
ze moeten gewoon weer gebruik gaan maken van grind/zand/murenquote:Op maandag 29 maart 2021 10:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als die mogelijkheid van het het overschrijden van de track limieten in die bocht er niet was geweest maar een muur had je daar nooit die inhaalactie kunnen maken. Maar aangezien Hamilton daar al 30x gebruik van had gemaakt ontstaan dit soort vreemde beslissingen.
Sorry, maar dit vind ik een beetje kinderachtige argumentatie.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waar staat dat het niet zo is ?
en hoelang kijk je al F1 ?
diegene die VOOR ligt heeft altijd het voordeel.
staat gewoon in de regels
en max lag voor de bocht al voor,en behield dat.
ok sorryquote:Op maandag 29 maart 2021 10:34 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Sorry, maar dit vind ik een beetje kinderachtige argumentatie.
Probeer even bij de inhoud te blijven. Zulke opmerkingen word het niet gezelliger op.
In principe hadden ze bij Max gewoon de tactiek van Lewis kunnen kopiren, dan had Lewis er in de baan voorbij gemoeten, er vanuit gaande dat hij in die 1e ronde op z'n nieuwe banden niet genoeg zou winnen om hem meteen te passeren. Maar Lewis ging 2x wel heel erg vroeg, dan had je nog het risico dat de banden het niet zouden houden en Bottas daarvan zou profiteren die wel op een andere strategie zat.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:55 schreef potjecreme het volgende:
Ik was een beetje verbaasd over hoe goed Mercedes het initiatief nam.
Wat had Red Bull anders kunnen doen?
wat mij vooral opviel is dat Verstappen geen gat kon slaan bij die 1e stint, hopelijk ligt dat aan dat differentieel want zo niet dan is die vermeende voorsprong van Red Bull alweer weg voordat die er uberhaupt wasquote:Op maandag 29 maart 2021 10:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In principe hadden ze bij Max gewoon de tactiek van Lewis kunnen kopiren, dan had Lewis er in de baan voorbij gemoeten, er vanuit gaande dat hij in die 1e ronde op z'n nieuwe banden niet genoeg zou winnen om hem meteen te passeren. Maar Lewis ging 2x wel heel erg vroeg, dan had je nog het risico dat de banden het niet zouden houden en Bottas daarvan zou profiteren die wel op een andere strategie zat.
Ik denk dat ze sowieso te lang hebben gewacht met de 2e pitstop, Max had sowieso al het voordeel van nieuwere banden richting de slotfase, maar het gat werd daardoor onnodig groot. Al was het nog steeds genoeg natuurlijk, hij zat op het juiste moment aan de staart van Hamilton..
2 dingen:quote:Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat mij vooral opviel is dat Verstappen geen gat kon slaan bij die 1e stint, hopelijk ligt dat aan dat differentieel want zo niet dan is die vermeende voorsprong van Red Bull alweer weg voordat die er uberhaupt was
Dan was afsluiten op de softs ook nog een mogelijkheid geweest als die harde banden lang genoeg mee gingen.. Ik had nu ook het idee dat ze zo lang doorreden zodat hij de race kon eindigen op de softs, maar dat was dus niet het geval..quote:Op maandag 29 maart 2021 11:39 schreef Tijn het volgende:
Ik vraag me af of Max betere kansen had gehad als-ie de laatste twee stints had omgedraaid. Met een lange middelste stint op de harde band, had-ie op het eind met mediums misschien makkelijker langs Hamilton kunnen komen, die toen op oude, harde banden reed.
Grasstrook zodat als je een fout maakt, deze ook direct bestraft wordt.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze moeten gewoon weer gebruik gaan maken van grind/zand/muren
dan is alles gewoon duidelijk.
of sensoren en 3 strikes = 5 sec penalty.
Ik vind het vooral raar dat ze binnen vier bochten al 100% zeker wisten dat Max fout zat. Het is gewoon onmogelijk om binnen zo'n korte tijd alle camerabeelden te bekijken en de schuld 100% bij Max te leggen.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:43 schreef Zorro het volgende:
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij zegt de raceleiding nooit dat je je plek terug moet geven?
Ja in de rijdersbriefing of zo, dat men aangeeft plek teruggeven of anders 5 sec straf. Maar niet tijdens de race een directe order?
Dan zou dit helemaal schandalig zijn.
Maar zoals gezegd, misschien zit ik ernaast.
Toto zegt nein.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:46 schreef _UserName_ het volgende:
Wat mij betreft krijgt Lewis gewoon alsnog 5s straf voor de 29 keer dat hij de baan verliet en minimaal voordeel pakte. Wat betreft de inhaalactie van Max zie ik dat hij er al voorbij was voor bocht 4. Niet in zijn geheel maar liep wel voor. Je zie Max ook een stuurcorrectie maken omdat Lewis ook al tegen de lijn rijdt, Max kon niks anders dan de baan verlaten om een ongeluk te voorkomen. Max had gewoon door moeten rijden, liever met 5s als eerste over de finish dan op deze manier.Is er nog een mogelijkheid dat dit nog een staartje krijgt na het kijken van beelden?
Volgens Horner was het een directe order van de raceleiding. En gezien het nog in hetzelfde rondje was, kunnen ze de beelden nooit een keer extra bekeken hebben.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:43 schreef Zorro het volgende:
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij zegt de raceleiding nooit dat je je plek terug moet geven?
Ja in de rijdersbriefing of zo, dat men aangeeft plek teruggeven of anders 5 sec straf. Maar niet tijdens de race een directe order?
Dan zou dit helemaal schandalig zijn.
Maar zoals gezegd, misschien zit ik ernaast.
Racenquote:Op maandag 29 maart 2021 11:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grasstrook zodat als je een fout maakt, deze ook direct bestraft wordt.
Dat is ook het grootste nadeel van de tilke dromes. Een groot asfalt plakkaat met wat lijntjes. Dat maakt de traditionele circuits zo goed, na een fout is het direct klaar (met je rondje, positie, race). Dat is F1.
Dat is er dan ook een in de categorie "Wij van WC-Eend".quote:
Wij van de FIA, bedoel je. Daar is Toto al aardig bij betrokken.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:48 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dat is er dan ook een in de categorie "Wij van WC-Eend".
Dat weet ik, maar ik bedoel dat dit volgens mij de eerste keer is dat dit gebeurt.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:48 schreef daNpy het volgende:
Volgens Horner was het een directe order van de raceleiding.
Was ook de eerste race van het seizoen.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik bedoel dat dit volgens mij de eerste keer is dat dit gebeurt.
Moet ik er een tekening bij maken?quote:Op maandag 29 maart 2021 11:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Was ook de eerste race van het seizoen.
Komt op het zelfde neer.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wij van de FIA, bedoel je. Daar is Toto al aardig bij betrokken.
In dit geval kun je niet achteraf straffen op basis van een "regel" die er niet is en ook nooit gecommuniceerd is tijdens de race. Pas toen RB aan Max vertelde dat hij het ook moest doen, werd het opeens een probleem blijkbaar.. daar ligt dan de fout in dit geval, zie niet wat Mercedes daarin fout deed. In dit geval waren ze dan blijkbaar slimmer dan RB door het al voor de race bij Hamilton aan te geven, terwijl ze daar bij RB zoveel ronden voor nodig hadden.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:46 schreef _UserName_ het volgende:
Wat mij betreft krijgt Lewis gewoon alsnog 5s straf voor de 29 keer dat hij de baan verliet en minimaal voordeel pakte. Wat betreft de inhaalactie van Max zie ik dat hij er al voorbij was voor bocht 4. Niet in zijn geheel maar liep wel voor. Je zie Max ook een stuurcorrectie maken omdat Lewis ook al tegen de lijn rijdt, Max kon niks anders dan de baan verlaten om een ongeluk te voorkomen. Max had gewoon door moeten rijden, liever met 5s als eerste over de finish dan op deze manier.Is er nog een mogelijkheid dat dit nog een staartje krijgt na het kijken van beelden?
Eens. Hoewel dat specifiek in deze bocht dan lastig zou zijn gezien daar de outer track / endurance baan begint. Maar voor het overige heb ik het liefst een muur, een grindbak of een stuk gras.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:42 schreef Red_85 het volgende:
s je een fout maakt, deze ook direct bestraft wordt.
Dat is ook het grootste nadeel van de tilke dromes. Een groot asfalt plakkaat met wat lijntjes. Dat maakt de traditionele circuits zo goed, na een fout is het direct klaar (met je rondje, positie, race). Dat is F1.
Ik ging er ook van uit dat hij hem alsnog zou pakken. Maar ineens lag hij er meer dan een seconde achter gedurende een rondje, waardoor de tijd echt op raakte om iets te doen. 5 seconden wegrijden was hem in mijn optiek nooit gelukt, gezien de moeizame strijd om berhaupt het gat dicht te rijden. ik denk dat Max dat ook in de emotie zei, daar was de tijd gewoon te kort voor. Ik vond dit ook de beste optie: teruggeven en een ronde later alsnog ervoorbij. Alleen dan lukte niet.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:05 schreef Marcoss het volgende:
as toen RB aan Max vertelde dat hij het ook moest doen, werd het opeens een probleem blijkbaar.. daar ligt dan de fout in dit geval, zie niet wat Mercedes daarin fout deed. In dit geval waren ze dan blijkbaar slimmer dan RB door het al voor de race bij Hamilton aan te geven, terwijl ze daar bij RB zoveel ronden voor nodig hadden.
En wel eens dat hij beter door had kunnen rijden zodat de discussie achteraf gevoerd zou worden inderdaad. Maar ik ga er ook vanuit dat ze er vanuit gingen dat Max er daarna alsnog voorbij zou gaan in die laatste rondes en het niet zoveel zou boeien dat hij die plek terug moest geven.
Nee, is in het verleden wel vaker gebeurd. Al is het wel even geleden.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik bedoel dat dit volgens mij de eerste keer is dat dit gebeurt.
Dat gat was ook maar 0,2s per ronde in de long runs in de VTs.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat mij vooral opviel is dat Verstappen geen gat kon slaan bij die 1e stint, hopelijk ligt dat aan dat differentieel want zo niet dan is die vermeende voorsprong van Red Bull alweer weg voordat die er uberhaupt was
Die Hamilton weer ophief door bocht 4 niet op de tracklimits te letten.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat gat was ook maar 0,2s per ronde in de long runs in de VTs.
Dan zou hij een directe order van de stewards negeren en waarschijnlijk veel meer straf dan die 5s krijgen. Had hem de tweede plaats kunnen kosten.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In dit geval kun je niet achteraf straffen op basis van een "regel" die er niet is en ook nooit gecommuniceerd is tijdens de race. Pas toen RB aan Max vertelde dat hij het ook moest doen, werd het opeens een probleem blijkbaar.. daar ligt dan de fout in dit geval, zie niet wat Mercedes daarin fout deed. In dit geval waren ze dan blijkbaar slimmer dan RB door het al voor de race bij Hamilton aan te geven, terwijl ze daar bij RB zoveel ronden voor nodig hadden.
En wel eens dat hij beter door had kunnen rijden zodat de discussie achteraf gevoerd zou worden inderdaad. Maar ik ga er ook vanuit dat ze er vanuit gingen dat Max er daarna alsnog voorbij zou gaan in die laatste rondes en het niet zoveel zou boeien dat hij die plek terug moest geven.
ja maar ik had wel iets meer voordeel van het rijden in vrije lucht verwachtquote:Op maandag 29 maart 2021 12:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat gat was ook maar 0,2s per ronde in de long runs in de VTs.
Ze hadden volgens mij geen nieuw setje softs meer.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan was afsluiten op de softs ook nog een mogelijkheid geweest als die harde banden lang genoeg mee gingen.. Ik had nu ook het idee dat ze zo lang doorreden zodat hij de race kon eindigen op de softs, maar dat was dus niet het geval..
De meest duidelijke zaken worden na de race bekeken en hier wordt in enkele seconden een directe order uitgegevenquote:Op maandag 29 maart 2021 12:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan zou hij een directe order van de stewards negeren en waarschijnlijk veel meer straf dan die 5s krijgen. Had hem de tweede plaats kunnen kosten.
Klopt 3x gebruikt meen ik.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hadden volgens mij geen nieuw setje softs meer.
Klopt. En is ook niet voor het eerst. Ik meen bij Alonso in 2006/7 dat de stewards zeiden hem iemand voorbij te laten en later kwamen ze op hun beslissing terug. Alleen wel te laat.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
De meest duidelijke zaken worden na de race bekeken en hier wordt in enkele seconden een directe order uitgegeven
Echt, gooi jezelf weg als steward.
Eerlijk gezegd zag ik in het livebeeld al dat hij er met 4 wielen buiten was. Dat op zichzelf was niet ingewikkeld. Enige wat je moet terugkijken is of Hamilton hem er niet onacceptabel naast duwde. Daarvan was ook geen sprake. Ik vond dit eerlijk gezegd wel in orde. Nu had Max nog alle kans om hem alsnog in te halen. Was het gat na de race 3,1 seconden en had Max 5 seconden straf gehad dan was de wereld te klein.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
De meest duidelijke zaken worden na de race bekeken en hier wordt in enkele seconden een directe order uitgegeven
Echt, gooi jezelf weg als steward.
Dat zijn dan ook 2 verschillende dingen.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Uiteindelijk staat het al dan niet overtreden van de regels door hamilton er in de eerste rondes er ook los van.
Max haalt Lewis buitenom in en komt daarbij buiten te baan.
Strikt genomen haal je daar een voordeel uit en daarmee klaar.
Als het andersom was geweest, Max gaat naar de binnenkant en snijdt een stukje van de baan af a la raikkonen in de USA dan moet hij toch ook zijn plek teruggeven?
Hele discussie of het inhalen correct of niet was gaat dan ook nergens over. Enige wat houdt snijdt is commentaar op de inconsequentie van de FIA omtrent het beleid rond bocht 4. Dat moet cht anders.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Uiteindelijk staat het al dan niet overtreden van de regels door hamilton er in de eerste rondes er ook los van.
Max haalt Lewis buitenom in en komt daarbij buiten te baan.
Strikt genomen haal je daar een voordeel uit en daarmee klaar.
Enige uitzondering zou kunnen als Lewis hem er min of meer vanaf duwde, maar daar leek ook geen sprake van te zijn.
Als het andersom was geweest, Max gaat naar de binnenkant en snijdt een stukje van de baan af a la raikkonen in de USA dan moet hij toch ook zijn plek teruggeven?
Ja dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen is zeker krom.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:30 schreef BroesWillems het volgende:
aar ik vind het ook belachelijk dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen.
Mol zei volgens mij letterlijk in de voorbeschouwing dat je na 4 5 keer een waarschuwing zou krijgen. Daar ligt de fout inderdaad, dat dat niet gebeurd is. Maargoed, dat gaan ze achteraf natuurlijk niet nog bestraffen.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook 2 verschillende dingen.
Ik vind idd dat Max zn plek terug moest geven.
Maar ik vind het ook belachelijk dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen.
Imo ligt de fout bij de wedstrijdleiding, die een zwart/wit gebied grijs heeft gemaakt.
Jep. Maar dat mag men Hamilton niet verwijten. Geweldige race van hem, ondanks dat het leeuwendeel van de mensen altijd geroepen heeft dat hij het in een 'mindere' wagen niet zou kunnen. Het is overduidelijk dat hij en Verstappen een klasse apart zijn. Toch benieuwd hoe Perez het gaat doen wanneer hij wel gewoon bij de bovenste 4/5 kwalificeert.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen is zeker krom.
Als Red Bull getwijfeld had aan de juistheid van die beslissing hadden ze Verstappen ook wel door laten rijden.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik heb daar ook helemaal geen moeite mee. Het was anders geweest als er nog 10 ronden te gaan was. Dan was het opportuun geweest om te denken dat je nog wel 5 seconden kon weglopen. Nu niet en gaf je jezelf de beste kans door die plek terug te geven.
https://streamable.com/412k6rquote:Op maandag 29 maart 2021 12:37 schreef Marcoss het volgende:
Wat het dan inderdaad weer inconsequent maakt, is dat Ocon op dezelfde manier iemand voorbij ging en daar niks aan gedaan werd. Of ze hebben het gewoon niet gezien, dat kan ook
Die 4 of 5x is alleen maar een aanname van verslaggevers geweest.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Mol zei volgens mij letterlijk in de voorbeschouwing dat je na 4 5 keer een waarschuwing zou krijgen. Daar ligt de fout inderdaad, dat dat niet gebeurd is. Maargoed, dat gaan ze achteraf natuurlijk niet nog bestraffen.
Aah, ik dacht dat dat zo dus besproken was. In dat geval is het juist niet slim van RB / Max om de hele race netjes binnen de lijntjes te kleuren..quote:Op maandag 29 maart 2021 12:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
nname van verslaggevers geweest.
Er waren nergens tracklimits. Tenz
Als mensen maar vaak genoeg roepen dat de mercedes een mindere wagen is dan de RB gaan mensen het vanzelf geloven natuurlijk.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Jep. Maar dat mag men Hamilton niet verwijten. Geweldige race van hem, ondanks dat het leeuwendeel van de mensen altijd geroepen heeft dat hij het in een 'mindere' wagen niet zou kunnen. Het is overduidelijk dat hij en Verstappen een klasse apart zijn. Toch benieuwd hoe Perez het gaat doen wanneer hij wel gewoon bij de bovenste 4/5 kwalificeert.
Eensch.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Hele discussie of het inhalen correct of niet was gaat dan ook nergens over. Enige wat houdt snijdt is commentaar op de inconsequentie van de FIA omtrent het beleid rond bocht 4. Dat moet cht anders.
Bronquote:Masi insisted there had not been any change in how track limits were enforced. While he did not mention Hamilton by name, he did indicate one driver had not complied with their interpretation of the rules.
Red Bull told Verstappen to copy Hamilton’s line
“Nothing changed at all,” said Masi. “We had two people that were looking in that area at every car, every lap and pretty much every car bar one was doing the right thing within what we expected in a general sequence. There was the occasional car that had a bit of a moment and went out there or whatever it was but it wasn’t a constant thing.”
Masi said drivers were made aware of the track limits policy when he met them on Friday. “It was mentioned very clearly in the drivers meeting and in the notes that [track limits] would not be monitored with regards to setting the lap time [during the race], so to speak, however it will always be monitored in accordance with the sporting regulations, being that a lasting advantage overall must not be gained.”
Het mag niet, maar het werd niet gemonitoord. Maar als je het niet monitoord, hoe kun je dan weten dat iemand over de track limits gaat bij het inhalen? Dus je monitoord het wel, maar neemt alleen maatregelen in bepaalde situaties. Het is vreemd om te oordelen dat iemand er wel voordeel uithaalt als hij over de tracklimits gaat bij het inhalen, maar niet als hij niet inhaalt. Vooral omdat men weet dat men er wel degelijk een tijdsvoordeel uithaalt, ook als men niet inhaalt.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook 2 verschillende dingen.
Ik vind idd dat Max zn plek terug moest geven.
Maar ik vind het ook belachelijk dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen.
Imo ligt de fout bij de wedstrijdleiding, die een zwart/wit gebied grijs heeft gemaakt.
Dus elke coureur hield zich aan de voorschriften, op een na, maar waarom namen ze dan geen maatregelen tegen die coureur?quote:Op maandag 29 maart 2021 13:16 schreef SamCooke het volgende:
Hamilton was de enige coureur die er een andere interpretatie hanteerde van de instructies van de FIA:
[..]
Bron
Ik denk niet dat je kan stellen dat de instructies onduidelijk zijn geweest. Het werd pas een issue toen Hamilton zo slim/onsportief (doorhalen wat niet van toepassing is) was om doelbewust het grijze gebied van de regels op te zoeken. En de stewards hebben gewoon gefaald door Hamilton niet na een ronde of 5 te waarschuwen toen voor hun duidelijk moest zijn dat hij dit expres deed.
Nou, dat is mijn punt. Ze hadden hem gewoon moeten waarschuwen dan was deze hele toestand niet gebeurd.quote:Op maandag 29 maart 2021 13:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dus elke coureur hield zich aan de voorschriften, op een na, maar waarom namen ze dan geen maatregelen tegen die coureur?
Iedereen wordt gelijk behandeld, alleen voor sommigen wordt een uitzondering gemaakt.quote:Op maandag 29 maart 2021 13:23 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Nou, dat is mijn punt. Ze hadden hem gewoon moeten waarschuwen dan was deze hele toestand niet gebeurd.
Dat is een kwestie van de problemen aan de wagen van Max (differentieel en later de.motor) negeren. Zonder die problemen had Max meteen een beslissend gat geslagen. En als je dan tactisch ook om de oren wordt geslagen (Perez niet op rood naar buiten sturen in q2, geen extra setje wit, geen gebruik maken van het gedoogbeleid in bocht 4) dan verlies je een gewonnen wedstrijd alsnog. Daarnaast deed Hamilton natuurlijk alles goed, ook dat moet gezegd,maar deze wedstrijd heeft Redbull verloren.quote:Op maandag 29 maart 2021 13:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Als mensen maar vaak genoeg roepen dat de mercedes een mindere wagen is dan de RB gaan mensen het vanzelf geloven natuurlijk.
Motor?quote:Op maandag 29 maart 2021 13:26 schreef aesop het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van de problemen aan de wagen van Max (differentieel en later de.motor) negeren. Zonder die problemen had Max meteen een beslissend gat geslagen. En als je dan tactisch ook om de oren wordt geslagen (Perez niet op rood naar buiten sturen in q2, geen extra setje wit, geen gebruik maken van het gedoogbeleid in bocht 4) dan verlies je een gewonnen wedstrijd alsnog. Daarnaast deed Hamilton natuurlijk alles goed, ook dat moet gezegd,maar deze wedstrijd heeft Redbull verloren.
RB heeft natuurlijk sowieso nog aansluiting van Perez als troef. Je ziet gisteren toch dat de undercut voor Hamilton gunstig uitpakt. Als Perez er dichter op zit, dan heeftquote:Op maandag 29 maart 2021 13:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Belangrijkste conclusie is in elk geval: ook met een (iets) betere auto win je nog niet zomaar van Mercedes / Hamilton. Wat eigenlijk wel vaak door de experts zo werd uitgesproken. Geef Max een gelijkwaardige auto en hij wint. Dat is dus niet altijd zo. Daarbij kan het momentum nog best wel eens verschuiven. RB had het ijzer moeten smeden nu het heet is. In een race waarin je eigenlijk de betere bent loop je achterstand op.
Ik denk dat de voorsprong die RB nu heeft voornamelijk er is omdat Mercedes meer moeite heeft met de nieuwe regels door de lagere rake waarmee zij rijden. Als ze dat optimaliseren kan het weer omslaan. Wat heeft RBR nog in het vat? Kunnen ze zorgen dat ze in meer dan de helft van de races de betere auto hebben? Of krijgen we dadelijk wanneer Mercedes het voor elkaar heeft weer een dominante periode en sla je je voor het hoofd voor deze toch slordige race.
Ja, vanwege de diff, kreeg wheelspin op 1 wiel en moest daarom minder gas geven bij uitgaan bocht 1 bijvoorbeeld.(dus niet je hele vermogen). Met de motor was verder niets.quote:Op maandag 29 maart 2021 13:56 schreef aesop het volgende:
[..]
Marko zei dat Max niet hele vermogen kon gebruiken.
Eens, maar bedoel vooral dat het voordeel dat er nu lijkt te zijn in het verleden bij Ferrari er wel vaker leek te zijn in het begin. Uiteindelijk pakte Mercedes dat toch weer terug.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
RB heeft natuurlijk sowieso nog aansluiting van Perez als troef. Je ziet gisteren toch dat de undercut voor Hamilton gunstig uitpakt. Als Perez er dichter op zit, dan heeft
Ik weet ook niet of die vermeende problemen bij Verstappen met het differentieel daadwerkelijk performanceverlies heeft opgeleverd.
ik las dat hij daarom ook misschien niet de ruimte pakte bij bocht 4, of dat al uitgezocht is geen idee. Inmiddels dus welquote:Op maandag 29 maart 2021 14:10 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ja, vanwege de diff, kreeg wheelspin op 1 wiel en moest daarom minder gas geven bij uitgaan bocht 1 bijvoorbeeld.(dus niet je hele vermogen). Met de motor was verder niets.
Het is nog gekker, Masi zegt ook na de wedstrijd dat er geen track limits waren maar alleen ingegrepen zou worden als er een permanent voordeel zou zijn, ok dat was van toepassing op Max, prima, maar waarom dan Mercedes een waarschuwing geven over track limits overschrijden als die er niet zijn?quote:Op maandag 29 maart 2021 12:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook 2 verschillende dingen.
Ik vind idd dat Max zn plek terug moest geven.
Maar ik vind het ook belachelijk dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen.
Imo ligt de fout bij de wedstrijdleiding, die een zwart/wit gebied grijs heeft gemaakt.
Hoe kom je erbij dat de RB de betere auto is?quote:Op maandag 29 maart 2021 13:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Belangrijkste conclusie is in elk geval: ook met een (iets) betere auto win je nog niet zomaar van Mercedes / Hamilton. Wat eigenlijk wel vaak door de experts zo werd uitgesproken. Geef Max een gelijkwaardige auto en hij wint. Dat is dus niet altijd zo. Daarbij kan het momentum nog best wel eens verschuiven. RB had het ijzer moeten smeden nu het heet is. In een race waarin je eigenlijk de betere bent loop je achterstand op.
Op basis van zaterdag zou je denken van wel, gisteren weer niet, het zit heel dicht bij elkaarquote:Op maandag 29 maart 2021 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat de RB de betere auto is?
Gisteren waren er dus problemen.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op basis van zaterdag zou je denken van wel, gisteren weer niet, het zit heel dicht bij elkaar
Bijna 0,4 sec. in de Q op Hamilton.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat de RB de betere auto is?
kwalipace =/= racepace. Zat teams die Q3 halen en daarna wegzakken.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bijna 0,4 sec. in de Q op Hamilton.
Dat is meer dan alleen rijderskwaliteit lijkt me.
Problemen met het differentieel toch?quote:
Waarom eigenlijk? Verstappen liet weinig heel van Albon en Ghasly terwijl Hamiton vaak maar 1 of 2 tienden heeft op Bottas, als hij al sneller is. Daarnaast kan er ook nog makkelijk 2 tienden tussen kwalificatie en racepace zitten, zeker als de een een goed rondje heeft en de ander niet. Zonder Perez is het gewoon heel moeilijk peilen.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bijna 0,4 sec. in de Q op Hamilton.
Dat is meer dan alleen rijderskwaliteit lijkt me.
Het lijkt er wel op dat nu de Merc wat minder is Hamilton er een stuk beter mew overweg kan. Als een auto op rails is en makkelijk te rijden is worden de verschillen vanzelf kleiner.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Verstappen liet weinig heel van Albon en Ghasly terwijl Hamiton vaak maar 1 of 2 tienden heeft op Bottas, als hij al sneller is. Daarnaast kan er ook nog makkelijk 2 tienden tussen kwalificatie en racepace zitten, zeker als de een een goed rondje heeft en de ander niet. Zonder Perez is het gewoon heel moeilijk peilen.
Daar is best wat op af te dingen, maar het punt is dat het andersom wel meteen als feit aangenomen wordt. Hamilton is 4 tienden langzamer, dus is de auto dat. Toto en Hamilton zijn natuurlijk de eerste om te roepen hoe goed de RBR is, althans, wellicht waren Brundle, Coulthard en de rest van de chauvinistische bende nog sneller.
Verschillen in een moeilijker te rijden auto zijn dan ook groter dan in een auto die op rails ligt.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Verstappen liet weinig heel van Albon en Ghasly terwijl Hamiton vaak maar 1 of 2 tienden heeft op Bottas, als hij al sneller is. Daarnaast kan er ook nog makkelijk 2 tienden tussen kwalificatie en racepace zitten, zeker als de een een goed rondje heeft en de ander niet. Zonder Perez is het gewoon heel moeilijk peilen.
Daar is best wat op af te dingen, maar het punt is dat het andersom wel meteen als feit aangenomen wordt. Hamilton is 4 tienden langzamer, dus is de auto dat. Toto en Hamilton zijn natuurlijk de eerste om te roepen hoe goed de RBR is, althans, wellicht waren Brundle, Coulthard en de rest van de chauvinistische bende nog sneller.
Natuurlijk is Mercedes het eerste team om in de underdogpositie te kruipen als hun dominantie ook maar een moment niet volledig duidelijk is, maar het feit dat vorig jaar Hamilton kwalificeerde met 3 tienden voorsprong op Bottas met Verstappen op een tiende daar weer achter geeft wel aan dat de RB een stuk competitiever is nu. Dat is nog wat anders dan dat de RB per definitie beter is.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Verstappen liet weinig heel van Albon en Ghasly terwijl Hamiton vaak maar 1 of 2 tienden heeft op Bottas, als hij al sneller is. Daarnaast kan er ook nog makkelijk 2 tienden tussen kwalificatie en racepace zitten, zeker als de een een goed rondje heeft en de ander niet. Zonder Perez is het gewoon heel moeilijk peilen.
Daar is best wat op af te dingen, maar het punt is dat het andersom wel meteen als feit aangenomen wordt. Hamilton is 4 tienden langzamer, dus is de auto dat. Toto en Hamilton zijn natuurlijk de eerste om te roepen hoe goed de RBR is, althans, wellicht waren Brundle, Coulthard en de rest van de chauvinistische bende nog sneller.
Het werd wel gemonitord, alleen niet elektronisch zoals bij de Q en VT.quote:Op maandag 29 maart 2021 13:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het mag niet, maar het werd niet gemonitoord. Maar als je het niet monitoord, hoe kun je dan weten dat iemand over de track limits gaat bij het inhalen? Dus je monitoord het wel, maar neemt alleen maatregelen in bepaalde situaties. Het is vreemd om te oordelen dat iemand er wel voordeel uithaalt als hij over de tracklimits gaat bij het inhalen, maar niet als hij niet inhaalt. Vooral omdat men weet dat men er wel degelijk een tijdsvoordeel uithaalt, ook als men niet inhaalt.
Ze hebben het gebied zelf grijs gemaakt, maar zullen dat hopelijk wel snel aanpassen.
Om er echt iets aan te hebben, had Perez wel rond Bottas moeten rijden gisteren, weet eigenlijk niet of Perez daar de pace voor had, vond hem eigenlijk niet heel bijzonder in de race. Maar goed, ook dat had weer oorzaken uiteraard.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
RB heeft natuurlijk sowieso nog aansluiting van Perez als troef. Je ziet gisteren toch dat de undercut voor Hamilton gunstig uitpakt. Als Perez er dichter op zit, dan heeft
Ik weet ook niet of die vermeende problemen bij Verstappen met het differentieel daadwerkelijk performanceverlies heeft opgeleverd.
Some are more equal then othersquote:Op maandag 29 maart 2021 13:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Iedereen wordt gelijk behandeld, alleen voor sommigen wordt een uitzondering gemaakt.
Liever gewoon vr voor Hamilton.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
Er is ook genoeg reden tot hoop lijkt mij. De RB lijkt snel genoeg om zich te kunnen meten met Mercedes.
Ja, helaas gisteren de eerste slag verloren. Maar 2e worden op 0,7 seconden lijkt mij een prima resultaat.
Ik hoop dat op andere circuits we hetzelfde kunnen zien maar dan met Verstappen nipt voor Hamilton
Dan moet je wel een code afspreken dat Max ook meteen snapt wat er bedoeld wordt, anders heb je ongeveer 1,8 seconden voor de stop alweer voorbij isquote:Op maandag 29 maart 2021 16:09 schreef Sabata het volgende:
Ik vraag me af of RBR dit niet slimmer had kunnen oplossen. Niet via de radio reacties van race control uitlokken, maar Max en bordje voor zijn neus houden bij een stop dat ie ook wijd mag gaan...
Ditquote:Op maandag 29 maart 2021 16:30 schreef Marcoss het volgende:
Al ga ik er vanuit dat dit ervoor zorgt dat ze meer duidelijkheid gaan geven over de regels m.b.t. track-limits, daar blijkt nog genoeg onduidelijkheid.
Mja, valt in mijn ogen vrij weinig te zeggen over zo'n inhaalrace. Je moet echt een race zien waarin ze samen de top 4 vormen. Dan kun je al een stuk beter zien hoe Bottas en Perez zich verhouden.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Om er echt iets aan te hebben, had Perez wel rond Bottas moeten rijden gisteren, weet eigenlijk niet of Perez daar de pace voor had, vond hem eigenlijk niet heel bijzonder in de race. Maar goed, ook dat had weer oorzaken uiteraard.
Red Bull heeft dit express over de radio gedaan.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan moet je wel een code afspreken dat Max ook meteen snapt wat er bedoeld wordt, anders heb je ongeveer 1,8 seconden voor de stop alweer voorbij is
Waarschijnlijk wordt in het vervolg ook wel iets afgesproken voor dit soort situaties waarbij het niet letterlijk zo gezegd wordt, maar via codetaal waardoor Max nog steeds weet wat er bedoeld wordt, maar de wedstrijdleiding niet. Al ga ik er vanuit dat dit ervoor zorgt dat ze meer duidelijkheid gaan geven over de regels m.b.t. track-limits, daar blijkt nog genoeg onduidelijkheid.
Dit vraag ik me ook af. Had wel verwacht dat hier nog info over zou komen en uitleg waarom ze dit zo hebben toe gelaten. RB is toch wel een team die het er niet bij laat zitten....quote:Op maandag 29 maart 2021 16:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Red Bull heeft dit express over de radio gedaan.
Ten eerste wijzen ze iedereen erop wat er aan de hand is, namelijk MB die vals speelt zonder consequenties. Ten tweede staan de marshalls voor lul als ze ineens wl in gaan grijpen als Red Bull k naast de baan gaat rijden. En dat is precies wat er gebeurt is.
Ik snap alleen niet dat ze het niet veel hoger opspelen nu.
Toch wel ironisch eigenlijk, dat degene die zich het luidst uitspreekt voor gelijke behandeling, de enige is die schijnbaar de regels niet respecteert, en daar dan ook nog mee wegkomt.quote:
Niet een keer, maar erg vaak. "Ze moeten altijd mij hebbenquote:Op maandag 29 maart 2021 16:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Toch wel ironisch eigenlijk, dat degene die zich het luidst uitspreekt voor gelijke behandeling, de enige is die schijnbaar de regels niet respecteert, en daar dan ook nog mee wegkomt.
In de race zoals het zich nu ontvouwde had RB niet heel veel anders kunnen doen denk ik. Het liefst pareer je meteen de undercut van Hamilton, maar tijdens de outlap van Ham werd al duidelijk dat Max het mogelijk niet zou redden.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:55 schreef potjecreme het volgende:
Ik was een beetje verbaasd over hoe goed Mercedes het initiatief nam.
Wat had Red Bull anders kunnen doen?
Meestal wel ja. Maar volgens mij zat Bottas ondanks wat worstelen op vrijdag en zaterdag er uiteindelijk niet zo ver achter. Wellicht heeft Hamilton dan voor zijn doen niet zo'n goede kwalficatie gereden, en wellicht is hij ook in goede doen minder snel.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op dat nu de Merc wat minder is Hamilton er een stuk beter mew overweg kan. Als een auto op rails is en makkelijk te rijden is worden de verschillen vanzelf kleiner.
Lewis doet altijd heel dommig alsof hij de regels niet weet/snapt.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Toch wel ironisch eigenlijk, dat degene die zich het luidst uitspreekt voor gelijke behandeling, de enige is die schijnbaar de regels niet respecteert, en daar dan ook nog mee wegkomt.
Doen ze bijna allemaal.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:45 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Lewis doet altijd heel dommig alsof hij de regels niet weet/snapt.
Denk alleen dat dat gisteren niet zoveel had geholpen, je zag bij Bottas vs Perez wel hoe groot het verschil was tussen oude en nieuwe banden. Maar wel eens dat de rol van Perez daarin heel belangrijk wordt inderdaad.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In de race zoals het zich nu ontvouwde had RB niet heel veel anders kunnen doen denk ik. Het liefst pareer je meteen de undercut van Hamilton, maar tijdens de outlap van Ham werd al duidelijk dat Max het mogelijk niet zou redden.
Het antwoord hierop is Perez, Perez, Perez...
Als Red Bull serieus kans wil maken op beide titels dit jaar, dan met Perez aansluiten om de druk op Mercedes te houden. Ontneem ze die gratis undercut mogelijkheid.
Altijd lekker onschuldig op de boordradio die manquote:Op maandag 29 maart 2021 17:45 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Lewis doet altijd heel dommig alsof hij de regels niet weet/snapt.
In dit geval zat ik ook niet te denken aan een scenario waarin Perez door zou rijden en als block zou dienen voor Hamilton. Met de drop-off van de huidige banden ben je inderdaad gewoon kansloos, al helemaal op dit circuit.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk alleen dat dat gisteren niet zoveel had geholpen, je zag bij Bottas vs Perez wel hoe groot het verschil was tussen oude en nieuwe banden. Maar wel eens dat de rol van Perez daarin heel belangrijk wordt inderdaad.
Dus nog langer wachten zodat Max steeds verder naar achteren komt tov Ham. Of verwachten ze dat Hamilton ineens stil gaat staan ofzo?quote:Op maandag 29 maart 2021 17:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het liefst pareer je meteen de undercut van Hamilton, maar tijdens de outlap van Ham werd al duidelijk dat Max het mogelijk niet zou redden.
Hij heeft met zijn 'mindere' auto 29 keer 0.2 seconden gepakt. Dus als hij had gedaan wat de rest van het veld ook deed, had hij de race niet gewonnen.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:34 schreef Dven het volgende:
Geweldige race van hem, ondanks dat het leeuwendeel van de mensen altijd geroepen heeft dat hij het in een 'mindere' wagen niet zou kunnen.
Het is sowieso de vraag of ie deze race wel de "mindere" auto had. Max had schade aan de vloer, een probleem met het differentieel en om nog steeds niet duidelijke reden een gele band die niet goed werkte.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij heeft met zijn 'mindere' auto 29 keer 0.2 seconden gepakt. Dus als hij had gedaan wat de rest van het veld ook deed, had hij de race niet gewonnen.
Het seizoen is 23 races, als Mercedes dit soort extreme situaties nodig heeft om te kunnen winnen dan wordt het een lastig jaar voor ze.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:51 schreef Nattekat het volgende:
In andere woorden: alles moest precies goed vallen voor Mercedes, en dat gebeurde ook nog.
Uiteindelijk bleef Hamilton wel enorm lang doorrijden (en ook hard) in die laatste stint, zeker als je het vergelijkt met het aantal ronden dat hij in de 2e stint reed. Kan me daarom deze tactiek wel voorstellen met het idee dat Hamilton de banden oprookt aan het einde waar Max nog wat over had.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus nog langer wachten zodat Max steeds verder naar achteren komt tov Ham. Of verwachten ze dat Hamilton ineens stil gaat staan ofzo?
Vervang Rob Kamplul maar met Ho-Pinquote:Op maandag 29 maart 2021 18:47 schreef BroesWillems het volgende:
Ho-Pin Tung![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
what else is new......quote:Op maandag 29 maart 2021 18:51 schreef Nattekat het volgende:
In andere woorden: alles moest precies goed vallen voor Mercedes, en dat gebeurde ook nog.
Twijfelgeval, want Verstappen had er nog steeds langs gemoeten. Al zou hij er dan wel een paar rondjes meer voor hebben.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij heeft met zijn 'mindere' auto 29 keer 0.2 seconden gepakt. Dus als hij had gedaan wat de rest van het veld ook deed, had hij de race niet gewonnen.
Dat hij de race versneld terug moet kijken, geeft wel aan dat hij niet altijd beschikbaar isquote:Op maandag 29 maart 2021 19:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Vervang Rob Kamplul maar met Ho-Pin
Dat weten we niet. Ik denk dat Mercedes niet een undercut had geprobeerd, als Max 5 seconden voorsprong had gehad aan het einde van de eerste stint. En als ze het hadden geprobeerd, had RB genoeg tijd om te reageren. Dus dan was Lewis nooit voor Max terecht gekomen.quote:Op maandag 29 maart 2021 19:05 schreef Starflyer het volgende:
Twijfelgeval, want Verstappen had er nog steeds langs gemoeten. Al zou hij er dan wel een paar rondjes meer voor hebben.
Daarom zeg ik ook twijfelgeval. We weten niet wat er was gebeurd als Hamilton niet dat voordeel had gehad.quote:Op maandag 29 maart 2021 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat weten we niet. Ik denk dat Mercedes niet een undercut had geprobeerd, als Max 5 seconden voorsprong had gehad aan het einde van de eerste stint. En als ze het hadden geprobeerd, had RB genoeg tijd om te reageren. Dus dan was Lewis nooit voor Max terecht gekomen.
vooral op 00:40quote:Op maandag 29 maart 2021 19:07 schreef aesop het volgende:
Eens met Tung.
Verder moet ik hieraan denken:
Die gast is zo veel beter dan een random bn'er of de coronelsquote:Op maandag 29 maart 2021 18:47 schreef BroesWillems het volgende:
Ho-Pin Tung![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
in tegenstelling tot die andere kloefkappers heeft Tung wl nog op fatsoenlijk niveau op die baan gereden.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:08 schreef opreis het volgende:
[..]
Die gast is zo veel beter dan een random bn'er of de coronels
Pure speculatie. Laten we nu even rustig afwachten. Die Mercedessen zou ik nog niet afschrijven.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:27 schreef Nattekat het volgende:
Ik bedenk me nu nog iets; dat er halverwege ingegrepen is, heeft eigenlijk ook heel erg in Hamiltons voordeel gewerkt. Verstappen was er volledig bij gebaat om die banden helemaal top te hebben voor een inhaalactie, maar kon minder sparen doorrdat hij niet meer T4 mocht benutten. Voor Hamilton maakte dat veel minder uit.
Echt, ben blij dat RB op papier veruit de betere is op Imola om even wat mondjes te snoeren, want heel die MIA doet echt heel echt zijn best om ook daadwerkelijk over te komen als MIA.
Mercedes is zeer zwak gebleken in het bochtenwerk, dus op papier zijn ze veel minder sterk in Imola.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:31 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Pure speculatie. Laten we nu even rustig afwachten. Die Mercedessen zou ik nog niet afschrijven.
Imola was vorig jaar wel echt een mercedes baan toch?quote:Op maandag 29 maart 2021 20:27 schreef Nattekat het volgende:
Ik bedenk me nu nog iets; dat er halverwege ingegrepen is, heeft eigenlijk ook heel erg in Hamiltons voordeel gewerkt. Verstappen was er volledig bij gebaat om die banden helemaal top te hebben voor een inhaalactie, maar kon minder sparen doorrdat hij niet meer T4 mocht benutten. Voor Hamilton maakte dat veel minder uit.
Echt, ben blij dat RB op papier veruit de betere is op Imola om even wat mondjes te snoeren, want heel die MIA doet echt heel echt zijn best om ook daadwerkelijk over te komen als MIA.
1 race gereden. Dus er is nog maar heel weinig op papier.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes is zeer zwak gebleken in het bochtenwerk, dus op papier zijn ze veel minder sterk in Imola.
Nee. Verstappen viel daar uit terwijl ie op Hamilton aan het jagen was.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Imola was vorig jaar wel echt een mercedes baan toch?
Kwalificatie wel dik achter beide mercedessen, .4 seconden erachterquote:Op maandag 29 maart 2021 20:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee. Verstappen viel daar uit terwijl ie op Hamilton aan het jagen was.
Dat was vorig jaar natuurlijk bijna een gegeven ongeacht het soorot circuit.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Kwalificatie wel dik achter beide mercedessen, .4 seconden erachter
hoezo zomaar anders ?quote:Op maandag 29 maart 2021 20:56 schreef Newone82 het volgende:
Mooie reddit post over Hamilton versus Verstappen race pace.
Conclusie, Mercedes was iets trager dan Max. Maar, kan zomaar anders zijn over 3 weken
https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf
Max heeft daar zowel Hamilton als Bottas op de baan ingehaald.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Imola was vorig jaar wel echt een mercedes baan toch?
Dat was op Bahrain ook zo. En dit jaar 0.4 er voor.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:43 schreef Blik het volgende:
Kwalificatie wel dik achter beide mercedessen, .4 seconden erachter
Gelukkig kan de FIA nog ingrijpen.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het seizoen is 23 races, als Mercedes dit soort extreme situaties nodig heeft om te kunnen winnen dan wordt het een lastig jaar voor ze.
Wel zijn naam goed schrijven he?quote:Op maandag 29 maart 2021 21:21 schreef ShaoliN het volgende:
Mazespin trouwens echt een blamage. Als die elke race in de eerste ronde voor een safetycar gaat zorgen, trap hem dan aub rap uit de F1
Alles was vorig jaar een mercedes baan.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Imola was vorig jaar wel echt een mercedes baan toch?
Welnee. Lach me kapot met die gast en alle controverse rondom hem.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:21 schreef ShaoliN het volgende:
Mazepin trouwens echt een blamage. Als die elke race in de eerste ronde voor een safetycar gaat zorgen, trap hem dan aub rap uit de F1
Dan ga ik voortaan wedden dat er een SC komt in iedere race.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:21 schreef ShaoliN het volgende:
Mazepin trouwens echt een blamage. Als die elke race in de eerste ronde voor een safetycar gaat zorgen, trap hem dan aub rap uit de F1
Geen enkel twijfel hoor.quote:Op maandag 29 maart 2021 19:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Twijfelgeval, want Verstappen had er nog steeds langs gemoeten. Al zou hij er dan wel een paar rondjes meer voor hebben.
Kan altijd ergerquote:Op maandag 29 maart 2021 21:21 schreef ShaoliN het volgende:
Mazepin trouwens echt een blamage. Als die elke race in de eerste ronde voor een safetycar gaat zorgen, trap hem dan aub rap uit de F1
Alleen duurde de eerste stint geen 29 rondjes, maar de helft. Dus die redenering klopt niet helemaal. Misschien dat hij in de eerste stint 2 seconden extra gewonnen zou hebben. En in de volgende stint ook. Kwam hij imho toch nog wat tekort.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Geen enkel twijfel hoor.
29x 0.2 = 5.8s
Verstappen kwam wat, seconden of 6 achter Lewis terecht na zijn laatste pitstop?
Verse banden van Max vs. 11 ronden oude banden van Lewis?
Door 1-2 rondjes eerder te stoppen was hij er zelfs voor gebleven en gewoon weggereden bij Lewis, dus die 29x 0.2 heeft Lewis gewoon de overwinning gebracht.
~8.8s, met nog 16 rondes te gaan.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Geen enkel twijfel hoor.
29x 0.2 = 5.8s
Verstappen kwam wat, seconden of 6 achter Lewis terecht na zijn laatste pitstop?
Hoezo calimeroquote:Op maandag 29 maart 2021 22:18 schreef potjecreme het volgende:
Zitten helaas ook in de Calimerostand.
Nogal wiedes dat average lap time vlak bij elkaar ligt als ze binnen sec van elkaar finishen hequote:Op maandag 29 maart 2021 20:56 schreef Newone82 het volgende:
Mooie reddit post over Hamilton versus Verstappen race pace.
Conclusie, Mercedes was iets trager dan Max. Maar, kan zomaar anders zijn over 3 weken
https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:03 schreef THEFXR het volgende:
Bottas zat voor Max, totdat ie die mislukte pitstop kreeg
Verkeerde race gekeken?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:03 schreef THEFXR het volgende:
Bottas zat voor Max, totdat ie die mislukte pitstop kreeg
3 weken wachten ☹️quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:
het smaakt wel naar meer iig, jammer dat het zo lang duurt tot de volgende
Eh nee, wel minder achterstand op de top2.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij zou voor Max geindigd hebben met zijn strategie.
Nee, hij zou tijdens Max tweede stop in de buurt van Max gezeten hebben. Die zou dan waarschijnlijk eerder naar binnen zijn gegaan om te voorkomen dat Bottas voor hem op de baan zou komen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij zou voor Max geindigd hebben met zijn strategie.
De stewards hebben nog steeds niks geleerd van dat incidentquote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:09 schreef opreis het volgende:
Naja, we weten toch al lang dat er 1 coureur is die ongestraft mag afsnijden maar dat dat bij andere gestraft wordt?
Dus zou hij op 0,3 sec van Hamilton zijn geindigd?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij zou voor Max geindigd hebben met zijn strategie.
Plek 1 wel iigquote:
Hij heeft ook een extra pitstop gedaan van ca 21 sec toch, om met nieuwe banden de FL te zetten?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:46 schreef Starflyer het volgende:
Hij eindigde op 37s van Hamilton en verloor er maar 10 tijdens de pitstop. Dus zou hij op 27s achter Hamilton geindigd zijn zonder mislukte stop.
Hamilton en Verstappen verloren in gevecht met elkaar natuurlijk ook veel tijd.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij heeft ook een extra pitstop gedaan van ca 21 sec toch, om met nieuwe banden de FL te zetten?
Mja, ze kregen gelukkig nog een kans van Mercedes door die stop. Als die niet mislukt was, had Verstappen nooit de aanval in kunnen zetten op Hamilton omdat ie anders achter Bottas was gekomen.quote:
Klopt, het heeft ook geen zin om van "als" te gaan spreken, want dan waren er heel andere acties op de baan tot gevolg geweest, met ook weer een totaal andere mogelijke uitkomstquote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Hamilton en Verstappen verloren in gevecht met elkaar natuurlijk ook veel tijd.
En hoeveel tijd won ie op die banden?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij heeft ook een extra pitstop gedaan van ca 21 sec toch, om met nieuwe banden de FL te zetten?
ja dat doen ze wel goed bij Mercedes, pakken wat je pakken kuntquote:Op dinsdag 30 maart 2021 14:30 schreef VacaLoca het volgende:
Heeft helaas wel een wellicht vitaal WK punt kunnen afsnoepen van Max
Track positie opgeven in hedendaags F1 waar je amper kan volgen of inhalen wel dom jaquote:Op dinsdag 30 maart 2021 14:47 schreef beantherio het volgende:
Dit is wel weer leuk om te horen.![]()
Alan Jones, WDC 1980
Ik denk dat Lewis elke race wel kan winnen als hij bochten afsnijd of ruimer maakt dan de baan is.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 15:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik denk wel dat Lewis Hamilton elke race kan winnen als Max Verstappen hem er voorbij laat.
Mwa de Race Director tegen je in het harnas jagen de eerste race van het jaar is waarschijnlijk ook niet slimquote:Op dinsdag 30 maart 2021 15:15 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Track positie opgeven in hedendaags F1 waar je amper kan volgen of inhalen wel dom ja
Wat die sowieso had moeten doen was gewoon die positie teruggeven terwijl die op de ideale lijn zatquote:Op dinsdag 30 maart 2021 14:47 schreef beantherio het volgende:
Dit is wel weer leuk om te horen.![]()
Alan Jones, WDC 1980
Klopt inderdaad, dus dat vertekent wat. Maar hij zou nooit voor Verstappen zijn uitgekomen (die zou dan eerder zijn binnen gekomen) en na de stop van Verstappen was Bottas weer een stuk langzamer dan Verstappen. Dus P2 zat er sowieso niet in.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij heeft ook een extra pitstop gedaan van ca 21 sec toch, om met nieuwe banden de FL te zetten?
Ik denk dat Hamilton zelf die plek niet had teruggegeven.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 14:47 schreef beantherio het volgende:
Dit is wel weer leuk om te horen.![]()
Alan Jones, WDC 1980
Dan had ie ook straf gekregen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat Hamilton zelf die plek niet had teruggegeven.
Hij heeft bijna 6 seconden ongestraft voordeel gekregen van de raceleiding.quote:
Voorbij laten op het moment dat dat voor DRS gunstig is deed ie ook niet. Max is tegenwoordig veel te aardig. Op deze manier win je niet. Denk je dat Senna, Schumacher, Vettel deze plek terug hadden gegeven? Of als ze het gedaan hadden, op deze meest ongunstige manier? Vettel tegenwoordig misschien, maar niet toen hij WK werd met zijn multi21.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 16:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat die sowieso had moeten doen was gewoon die positie teruggeven terwijl die op de ideale lijn zat
Laat Lewis maar zijn banden vies maken. Max had even te veel respect voor de grote Hamilton.
Eens. Hij had ff zijn tanden moeten laten zien. Denk dat die dit wel meeneemt voor volgende races.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Voorbij laten op het moment dat dat voor DRS gunstig is deed ie ook niet. Max is tegenwoordig veel te aardig. Op deze manier win je niet. Denk je dat Senna, Schumacher, Vettel deze plek terug hadden gegeven? Of als ze het gedaan hadden, op deze meest ongunstige manier? Vettel tegenwoordig misschien, maar niet toen hij WK werd met zijn multi21.
Helaas, maar Toto Wolff wil zijn zandzakjes nog niet opgeven: https://www.planetf1.com/news/toto-wolff-red-bull-leading-pack/quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:52 schreef opreis het volgende:
https://www.formula1.com/(...)DVmuwqB2yI0OnAd.html
Van het gat van 0,388 op zaterdag komen er 3 tienden op conto van een fout van Lewis. Kunnen we die mythe dat die Mercedes zoveel minder is weer laten voor wat het is?
ze hadden vast wel wat verzonnen als hij meer dan 5 seconden had gepaktquote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:44 schreef Marcoss het volgende:
Volgens Pirro was 5 seconden de maximale straf geweest voor Max overigens.. al is het de vraag of hij die voorsprong in die paar rondes had kunnen krijgen
Zou kunnen, maar dan was dan dus niet volgens de regels geweestquote:Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hadden vast wel wat verzonnen als hij meer dan 5 seconden had gepakt
die regels ja, dat is nou net het probleemquote:Op woensdag 31 maart 2021 10:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan was dan dus niet volgens de regels geweest
https://sportnieuws.nl/fo(...)estaan-aan-hamilton/
En blijkbaar was het ook een "advies" van de wedstrijdleiding, geen verplichting. Al zal dat in de praktijk op hetzelfde neerkomen..
Is ook waarquote:Op woensdag 31 maart 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
die regels ja, dat is nou net het probleem
Laten we hopen dat Masi het nog een keertje terug betaalt dit jaar, verwacht wel een striktere tracklimit handhaving vanaf nu.quote:
Daar schortte het inderdaad aan. De regels waren duidelijk genoeg. De handhaving ervan niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Masi het nog een keertje terug betaalt dit jaar, verwacht wel een striktere tracklimit handhaving vanaf nu.
Liefst gewoon geen tracklimits, kan daar ook geen discussie over ontstaan. Het moet gewoon ongunstig zijn als je met je wagen buiten de baan komt. Dus leg daar een stukje grindbak aan. Of gras.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Masi het nog een keertje terug betaalt dit jaar, verwacht wel een striktere tracklimit handhaving vanaf nu.
dat is is niet te doen met de huidige circuits op korte termijn dus striktere handhaving is de enige oplossingquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Liefst gewoon geen tracklimits, kan daar ook geen discussie over ontstaan. Het moet gewoon ongunstig zijn als je met je wagen buiten de baan komt. Dus leg daar een stukje grindbak aan. Of gras.
Op korte termijn niet inderdaad. Maar dit soort gedoe levert zoveel kritiek op. Of gewoon toestaan dat coureurs over de lijntjes rijden, of de circuits aanpassen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is is niet te doen met de huidige circuits op korte termijn dus striktere handhaving is de enige oplossing
gewoon niet toestaan dat Coureurs over de lijntjes rijden, het is het toestaan wat kritiek oplevert.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:34 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Op korte termijn niet inderdaad. Maar dit soort gedoe levert zoveel kritiek op. Of gewoon toestaan dat coureurs over de lijntjes rijden, of de circuits aanpassen.
Nou, die 3 tienden is schromelijk overdreven... Hij zat daarvoor al op 0,16 seconden volgens de delta, en erna op 0,31... Dat is bij mij anderhalf tiende... Hij was gewoon overall te langzaam en vooral vlak voor het rempunt is Verstappen nog bezig met accelereren en Hamilton zet zijn ERS al uit.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:52 schreef opreis het volgende:
https://www.formula1.com/(...)DVmuwqB2yI0OnAd.html
Van het gat van 0,388 op zaterdag komen er 3 tienden op conto van een fout van Lewis. Kunnen we die mythe dat die Mercedes zoveel minder is weer laten voor wat het is?
Over dat niet toestaan ben ik het eens. Maar ik wil dus juist dat ze zulke situaties bij voorbaat al voorkomen door het overschrijden van de track limits zoveel mogelijk onmogelijk te maken zonder tijdsverlies. Vroeger (opa, vertel eens) hadden we dit geneuzel nooit. En het is ook vooral op de nieuwe circuits met veel asfalt uitloopstroken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
gewoon niet toestaan dat Coureurs over de lijntjes rijden, het is het toestaan wat kritiek oplevert.
Uiteraard is het beter als het circuit zelf de fouten afstraft maar dan nog kan je bochten hebben waar het niet mogelijk is vanwege de layout van het circuit zoals bijvoorbeeld in Bahrein.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:56 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Over dat niet toestaan ben ik het eens. Maar ik wil dus juist dat ze zulke situaties bij voorbaat al voorkomen door het overschrijden van de track limits zoveel mogelijk onmogelijk te maken zonder tijdsverlies. Vroeger (opa, vertel eens) hadden we dit geneuzel nooit. En het is ook vooral op de nieuwe circuits met veel asfalt uitloopstroken.
Hulde hiervoor, helemaal mee eens. Met Paul Ricard als meest weerzinwekkende voorbeeld...quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als je de track limits niet handhaaft dan krijg je de onderstaande taferelen:
(alsof je naar je kleine neefje kijkt die op de Playstation racet, te lachwekkend voor woorden)
Als je geen track limits handhaaft dan maak je van ieder circuit eigenlijk een soort brede versie van Monaco waarbij er dus helemaal geen uitloopstroken meer zijn en de muren de grens aangeven. Een 'circuit' als Paul Ricard zou helemaal onbruikbaar worden.
De oplossing voor het track limits probleem is al lang en breed bedacht en te zien op bijvoorbeeld Shanghai. Overal waar dat nodig is ligt er bij de exit van bochten een strook met (kunst)gras. Als je dan buiten de baan komt verlies je tijd, dus blijft iedereen netjes op de baan rijden en is er geen gezeik:
Geasfalteerde uitloopstroken zijn dus niet perse het probleem, je hebt alleen wel een strook gras nodig tussen het circuit en de uitloopstrook. Fouten worden dan afgestraft zonder dat daar stewards aan te pas hoeven te komen. Iedere kleuter zou dit kunnen bedenken.
Echter zijn circuits zoals COTA, Bahrain, Portimo, Paul Ricard etc. op een extreem domme manier aangelegd waardoor de stewards de heren coureurs moeten vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Wat natuurlijk niet werkt waardoor er (per bocht!) allerlei arbitraire regeltjes met waarschuwingen en penalty's bedacht moeten worden. Ik snap niet hoe je een megalomaan project zoals bijvoorbeeld COTA uit de grond kunt stampen en vervolgens bij de aanleg volledig voorbij kunt gaan aan het track limits probleem. Dan snap je niks van racen.
De oplossing is zo simpel maar om een of andere reden zijn bepaalde circuits maar niet in staat om een paar stroken kunstgras aan te leggen op hun megalomane complexen en zitten we moeilijk te doen met regeltjes.
Tja, het is ook meer om aan te geven dat als Max op 0,388 tienden van Lewis staat dat dat niet wil zeggen dat dat ook echt het verschil is tussen de merc en de RB. Wat wel makkelijk geconcludeerd wordt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:53 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nou, die 3 tienden is schromelijk overdreven... Hij zat daarvoor al op 0,16 seconden volgens de delta, en erna op 0,31... Dat is bij mij anderhalf tiende... Hij was gewoon overall te langzaam en vooral vlak voor het rempunt is Verstappen nog bezig met accelereren en Hamilton zet zijn ERS al uit.
Verstappen had 0 punten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:46 schreef Dven het volgende:
Nouja, nu de rookwolken opgetrokken zijn heeft Mercedes ten opzichte van vorig jaar maar liefst 12 punten meer, Verstappen n punt minder en Red Bull in z'n totaliteit zes minder. Mercedes / Hamilton WM confirmed.
Nee, dat was de GP van Sakhir, op de buitenbaan van het circuit van Bahrein en die dit jaar niet gehouden wordtquote:
1e GP van dit jaar vergeleken met eerste GP vorig jaar...quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, dat was de GP van Sakhir, op de buitenbaan van het circuit van Bahrein en die dit jaar niet gehouden wordtDe GP van Bahrein vorig jaar was die met het inferno van Grosjean
37 om 0, whatever. Hoeft niet heel serieus te zijn allemaal.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:17 schreef TagForce het volgende:
[..]
1e GP van dit jaar vergeleken met eerste GP vorig jaar...
Vorig jaar had Max na de GP van Bahrein 342348 punten achterstand, nu maar 7.
quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:30 schreef Dven het volgende:
[..]
37 om 0, whatever. Hoeft niet heel serieus te zijn allemaal.
Get in there Lewis.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:46 schreef Dven het volgende:
Nouja, nu de rookwolken opgetrokken zijn heeft Mercedes ten opzichte van vorig jaar maar liefst 12 punten meer, Verstappen n punt minder en Red Bull in z'n totaliteit zes minder. Mercedes / Hamilton WM confirmed.
Denk wel dat Red Bull blij mag zijn met waar het staat. Afgelopen race liet ook wel zien hoe goed het is om twee sterke rijders in je team te hebben. Over het algemeen staat Red Bull wel sterk met tactiek maar nu moesten ze gokken en goed, dat hebben ze nu een keer verkeerd gedaan. Geen man overboord en ik geloof wel in een absoluut titanengevecht tussen Hamilton en Verstappen om rijderstitel enerzijds en Red Bull / Mercedes om constructeurstitel anderzijds. Zeker omdat Bottas.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Get in there Lewis.
Ik vind het ook zorgwekkend dat RBR het ijzer niet heeft gesmeed nu het heet was. Je gaat dadelijk fases in het WK krijgen waarin Mercedes dominant is en waarin je sowieso niet wint. Zie die jaren waarin Ferrari sterk startte en we wachten dat Vettel wel even WK zou worden. Niet dus, uiteindelijk draaiden ze het weer om.
wat is verkeerd, Verstappen ging er voorbij, als hij die plek niet terug had hoeven geven was het perfect geweest, dus lag het niet aan de tactiekquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:05 schreef Dven het volgende:
dat hebben ze nu een keer verkeerd gedaan.
Kom, ze moesten gokken op een driestopper en er was geen manier waarop ze die plek niet terug hadden moeten geven.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat is verkeerd, Verstappen ging er voorbij, als hij die plek niet terug had hoeven geven was het perfect geweest, dus lag het niet aan de tactiek
Plus dat Bottas zijn trage stop die strategie berhaupt mogelijk maakte.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Kom, ze moesten gokken op een driestopper en er was geen manier waarop ze die plek niet terug hadden moeten geven.
Ik verwijt red bull voor de rest helemaal niets.
Als Verstappen gewacht had met inhalen tot het lange rechte stuk was er niets aan de hand geweest, dus ik zie niets verkeerds, op de afloop na dan, dat is pech of geluk als je Hamilton bent.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Kom, ze moesten gokken op een driestopper en er was geen manier waarop ze die plek niet terug hadden moeten geven.
Ik verwijt red bull voor de rest helemaal niets.
Ja, als. Maar had heel wat gemakkelijker gekund.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Verstappen gewacht had met inhalen tot het lange rechte stuk was er niets aan de hand geweest, dus ik zie niets verkeerds, op de afloop na dan, dat is pech of geluk als je Hamilton bent.
Verder geen kritiek dat hij het daar probeerde maar dat het niet lukte is gewoon pech.
Weet ik niet, Ferrari heeft het steeds van de motor moeten hebben, bij RB lijkt nu het pakket erg goed. En ik verwacht dat ontwikkelen nu juist makkelijker is omdat ze de goede weg zijn ingeslagen. Steeds hebben ze laten zien dat ze daar wel goed in zijn, het enige is dat Merc en RB door deze strijd wel eens achter kunnen komen in 2022.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Get in there Lewis.
Ik vind het ook zorgwekkend dat RBR het ijzer niet heeft gesmeed nu het heet was. Je gaat dadelijk fases in het WK krijgen waarin Mercedes dominant is en waarin je sowieso niet wint. Zie die jaren waarin Ferrari sterk startte en we wachten dat Vettel wel even WK zou worden. Niet dus, uiteindelijk draaiden ze het weer om.
Dat leek niet te gaan door de problemen met de dif.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Verstappen gewacht had met inhalen tot het lange rechte stuk was er niets aan de hand geweest, dus ik zie niets verkeerds, op de afloop na dan, dat is pech of geluk als je Hamilton bent.
Verder geen kritiek dat hij het daar probeerde maar dat het niet lukte is gewoon pech.
Gejat van FBquote:
Weet je wat zo jammer is aan moderne auto's? Ze kunnen feitelijk maar 1 keer per 2 rondes alles geven. Dus van tevoren moet je al weten waar je toe gaat slaan, en daar plan je naartoe. Als ie had opgegeven, dan had hij nog steeds niks meer kunnen doen in de volgende ronde.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Verstappen gewacht had met inhalen tot het lange rechte stuk was er niets aan de hand geweest, dus ik zie niets verkeerds, op de afloop na dan, dat is pech of geluk als je Hamilton bent.
Verder geen kritiek dat hij het daar probeerde maar dat het niet lukte is gewoon pech.
We zullen het nooit weten maar die slechte tactiek verhalen neem ik ook met een korrel zout, in principe zorgt het team ervoor dat je met een tactiek 1e kan worden, als je het dan niet wordt ligt dat niet aan de tactiek? In dit geval gewoon pech naar mijn mening.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wat zo jammer is aan moderne auto's? Ze kunnen feitelijk maar 1 keer per 2 rondes alles geven. Dus van tevoren moet je al weten waar je toe gaat slaan, en daar plan je naartoe. Als ie had opgegeven, dan had hij nog steeds niks meer kunnen doen in de volgende ronde.
Red Bull had al verloren toen die motor moest worden teruggeschroefd. Dat het nog zo spannend is geworden is te danken aan het falen van Mercedes met de pitstop van Bottas.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten maar die slechte tactiek verhalen neem ik ook met een korrel zout, in principe zorgt het team ervoor dat je met een tactiek 1e kan worden, als je het dan niet wordt ligt dat niet aan de tactiek? In dit geval gewoon pech naar mijn mening.
Zelfs met een goede pitstop was er niet veel veranderd.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Red Bull had al verloren toen die motor moest worden teruggeschroefd. Dat het nog zo spannend is geworden is te danken aan het falen van Mercedes met de pitstop van Bottas.
Nou ja, niet aan de uitslag nee, maar wel aan het slot. Als Bottas op verse banden ook rap richting de 23 seconden achterstand was gegaan, kon Red Bull niet meer pitten op het moment dat het hen het beste uit kwam tov Hamilton. Dan moest RB pitten om voor Bottas te blijven.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zelfs met een goede pitstop was er niet veel veranderd.
Klopt. En dan was de achterstand op Hamilton kleiner, waardoor hij er eerder bij kon komen. Alleen was het verschil in banden kleiner waardoor het inhalen waarschijnlijk nog moeilijker werd.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, niet aan de uitslag nee, maar wel aan het slot. Als Bottas op verse banden ook rap richting de 23 seconden achterstand was gegaan, kon Red Bull niet meer pitten op het moment dat het hen het beste uit kwam tov Hamilton. Dan moest RB pitten om voor Bottas te blijven.
Nee, Red Bull gaat vrijwillig extra lang doorrijden zodat hun achterstand lekker groot wordtquote:Op donderdag 1 april 2021 12:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Klopt. En dan was de achterstand op Hamilton kleiner, waardoor hij er eerder bij kon komen. Alleen was het verschil in banden kleiner waardoor het inhalen waarschijnlijk nog moeilijker werd.
De afstand tussen Hamilton en Verstappen werd na Hamiltons tweede stop steeds kleiner doordat Hamilton betere banden had. Als Verstappen door Bottas strategie eerder gestopt was, was hij minder ver achter Hamilton terecht gekomen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, Red Bull gaat vrijwillig extra lang doorrijden zodat hun achterstand lekker groot wordt
Ja, leuk. Je punt? Ik heb er wel vertrouwen in dat het RB strategie team beter weet hoe ze hun kansen zo groot mogelijk kunnen maken dan jij. En als ze naar binnen werden gedwongen door Bottas, konden ze dus niet hun kansen zo groot mogelijk maken.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De afstand tussen Hamilton en Verstappen werd na Hamiltons tweede stop steeds kleiner doordat Hamilton betere banden had. Als Verstappen door Bottas strategie eerder gestopt was, was hij minder ver achter Hamilton terecht gekomen.
Zie https://www.racefans.net/(...)rts-times-and-tyres/ bij de race chart.
Mijn punt is dat het dan ook spannend geweest zou zijn, in tegenstelling tot wat jij beweert. Alleen zou het inhalen nog moeilijker geweest zijn, omdat het verschil tussen de banden kleiner was geweest.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, leuk. Je punt? Ik heb er wel vertrouwen in dat het RB strategie team beter weet hoe ze hun kansen zo groot mogelijk kunnen maken dan jij. En als ze naar binnen werden gedwongen door Bottas, konden ze dus niet hun kansen zo groot mogelijk maken.
dat noem ik dus dat gelul, ondanks het terugschroeven waren ze in een positie om te winnen, het is geen playstation, er moet nog wel geracet wordenquote:Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Red Bull had al verloren toen die motor moest worden teruggeschroefd. Dat het nog zo spannend is geworden is te danken aan het falen van Mercedes met de pitstop van Bottas.
Ze waren die eerste plek al kwijt toen Hamilton naar binnen ging, en daarna was Verstappen speelbal van Bottas.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat noem ik dus dat gelul, ondanks het terugschroeven waren ze in een positie om te winnen, het is geen playstation, er moet nog wel geracet worden
en toch was Verstappen in een positie om te winnen maar dat telt niet meer mee?quote:Op donderdag 1 april 2021 13:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze waren die eerste plek al kwijt toen Hamilton naar binnen ging, en daarna was Verstappen speelbal van Bottas.
Omdat Bottas zijn stop in het honderd liep.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
en toch was Verstappen in een positie om te winnen maar dat telt niet meer mee?
sommigen mensen hebben echt race inzicht van een ei......ondanks de DRS moet je dikke overspeed hebben om iemand in te kunnen halen, en dat kan alleen als je alles ronden lang opspaart en de banden op de juiste temp zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wat zo jammer is aan moderne auto's? Ze kunnen feitelijk maar 1 keer per 2 rondes alles geven. Dus van tevoren moet je al weten waar je toe gaat slaan, en daar plan je naartoe. Als ie had opgegeven, dan had hij nog steeds niks meer kunnen doen in de volgende ronde.
Dat was hij sowieso wel, ook met een goede stop van Bottas, zoals ik al heb gezegd.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat Bottas zijn stop in het honderd liep.
Yes! Vind dat altijd zo leuk als hij dat doet. En ook interessant, hij legt het goed uitquote:Op donderdag 1 april 2021 11:43 schreef PirE het volgende:
Norris zijn stream van gisteren met een terugblik op Bahrain was best leuk en interessant.
Exact wat ik afgelopen zondag al zei, tevens heeft de FIA de beelden niet eens terug gekeken daar waren ze veel te snel voor....toen HAM ging janken over de radio hebben ze gelijk de call gemaakt zonder de beelden terug te kijken en te overleggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Yes! Vind dat altijd zo leuk als hij dat doet. En ook interessant, hij legt het goed uit![]()
https://www.twitch.tv/videos/970247953?t=00h55m25s
Voor de liefhebber.
Norris vond ook dat Max Lewis al voorbij was op de baan, dus dat hij de positie niet terug had hoeven geven.
komt goed.....karma komt vanzelf voor HAM !quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
Max is sowieso te aardig geweest, want als je de tegenstander er voorbij moet laten dan laat je hem over het vuil inhalen terwijl jij op de racelijn blijft rijden
en dan nog steeds een echte F1 coureur tegensprekenquote:Op vrijdag 2 april 2021 18:15 schreef Starflyer het volgende:
Een mening van Norris is nog geen bewijs. Dat moment van overstuur kwam imho doordat hij meer snelheid meenam door zijn inhaalactie. Zonder die extra snelheid was zijn inhaalactie niet gelukt en zou hij dat moment van overstuur niet gehad hebben. Het n is imho direct aan het andere te koppelen en dus imho een terechte penalty.
Dat Hamilton niet meteen gewaarschuwd is door de FIA voor het regelmatig buiten de baan komen in bocht 4 is daarentegen gewoon wel inconsequent.
Een mening die ook door andere (ex) F1 coureurs genoemd wordtquote:Op vrijdag 2 april 2021 18:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan nog steeds een echte F1 coureur tegensprekenhet is geen mening, het zijn feiten die hij zeer goed onderbouwd, maar een Fokker zal het zeker beter weten ?
![]()
Hij geeft zelfs een voorbeeld met een eigen actie in precies dezelfde situatie en waarom dat anders is.
( Norris lag niet voor )
Max lag er voor, voor de bocht al, in de bocht al en na de bocht al.
10000% duidelijk verkeerde beslissing van de FIA en veel te snel beslist ( hoe kan je binnen 5 seconden de beelden terug kijken ? )
je verward feiten met meningen.....quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een mening die ook door andere (ex) F1 coureurs genoemd wordt
Ehm, dat ben jij. Feit is dat Verstappen buiten de baan kwam. De rest is een mening. Ook van Norris.quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je verward feiten met meningen.....
![]()
![]()
Feit is dat Verstappen hem allang ingehaald had en dat legt Norris haarfijn uit.quote:Op vrijdag 2 april 2021 20:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ehm, dat ben jij. Feit is dat Verstappen buiten de baan kwam. De rest is een mening. Ook van Norris.
de FIA ookquote:
Voor zijn in een bocht waar je uiteindelijk wijd gaat zegt niet zoveel omdat dat ook kan komen doordat je alleen maar zo laat kon remmen doordat je de bocht niet gaat halen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Yes! Vind dat altijd zo leuk als hij dat doet. En ook interessant, hij legt het goed uit![]()
https://www.twitch.tv/videos/970247953?t=00h55m25s
Voor de liefhebber.
Norris vond ook dat Max Lewis al voorbij was op de baan, dus dat hij de positie niet terug had hoeven geven.
en vergeet niet dat Max wel wijd moest in die bocht omdat HAM ook wijd ging en op de curb zat vanwege weinig grip ( of hij liet hem expres wijd uitlopen ....) anders had HAM hem in de zijkant van Max gezet en aangezien Max gewoon voor lag had dat HAM een straf opgeleverd, volgens de regels, maar niet volgens de FIA natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 april 2021 20:46 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Voor zijn in een bocht waar je uiteindelijk wijd gaat zegt niet zoveel omdat dat ook kan komen doordat je alleen maar zo laat kon remmen doordat je de bocht niet gaat halen.
Wat ik essentieel vind is dat Max al voor de bocht voorbij Lewis was, nog voor het gewone rempunt.
Fopstraf voor Hamilton, maar wel WK punten en 0 punten voor Max.quote:Op vrijdag 2 april 2021 20:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en vergeet niet dat Max wel wijd moest in die bocht omdat HAM ook wijd ging en op de curb zat vanwege weinig grip ( of hij liet hem expres wijd uitlopen ....) anders had HAM hem in de zijkant van Max gezet en aangezien Max gewoon voor lag had dat HAM een straf opgeleverd, volgens de regels, maar niet volgens de FIA natuurlijk.
mag hopen dat dat gezeik gewoon een keer over is.....quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Fopstraf voor Hamilton, maar wel WK punten en 0 punten voor Max.
Zo rolt de juwelier.
Het is eerder een verhaal van de kool en de geit sparen wat men doet. En er is te weinig transparantie.quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mag hopen dat dat gezeik gewoon een keer over is.....
Het geluk van Hamilton en de FIA die gewoon teveel vage beslissingen neemt heel vaak in het voordeel van Mercedes/Ferrari.
Volgens mij gingen ze bij Red bull helemaal nergens van uit, behalve hun eigen 2-stopper.quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:33 schreef Marcoss het volgende:
Vast al een keer voorbijgekomen hier, maar bij Red Bull (of ieder Jos.. ) gingen ze uit van een 3-stopper bij Hamilton dus
Max maakte een fout. Simpels. En dat gebeurt nu eenmaal wel eens en dat gebeurt bij iedereen, weten we nog hoe Hamilton vorig seizoen een gesloten pits in reed?quote:Op zondag 4 april 2021 18:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens mij gingen ze bij Red bull helemaal nergens van uit, behalve hun eigen 2-stopper.
Omdat Max niet kon wegrijden bij Lewis in de eerste stint (door dif-problemen en het oneigenlijke voordeel van bocht 4 bij Lewis), kon Mercedes een undercut doen. Daarna had RB geen andere opties meer dan hun eigen strategie door te trekken. En laten we wel wezen, Max had hem nog steeds kunnen winnen.
Ja.quote:
Volgens de kenners kan dat niet, want lage rake bij Mercedes.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Dan heeft Mercedes genoeg tijd om met updates te komen om weer makkelijk te winnen.
echt benieuwd naar, wat me wel een beetje zorgen baart is de betrouwbaarheid bij Honda, geen van de 4 ingezette powerunits heeft naar behoren gewerktquote:Op dinsdag 6 april 2021 09:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Volgens de kenners kan dat niet, want lage rake bij Mercedes.
Die angst heb ik ook inderdaad. Anderzijds zag je Mercedes vorig jaar ook problemen hebben tegen het einde. Als ze nog meer onder druk komen te staan verwacht ik daar ook wat meer problemen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:05 schreef Tarado het volgende:
e wel een beetje zorgen baart is de betrouwbaarheid bij Honda, geen van de 4 ingezette powerunits heeft naar behoren gewerk
Verstappen heeft de motor moeten terugschroeven nadat hij de koppositie had ingeleverd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
echt benieuwd naar, wat me wel een beetje zorgen baart is de betrouwbaarheid bij Honda, geen van de 4 ingezette powerunits heeft naar behoren gewerkt
ja maar die andere 3 hebben uit voorzorg ook al energy store (ES) and Control Electronics (CE) vervangen, daar hebben ze er maar 2 van zonder penaltyquote:Op dinsdag 6 april 2021 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Verstappen heeft de motor moeten terugschroeven nadat hij de koppositie had ingeleverd.
volgens Helmut Marko zijn de problemen gerelateerd aan de software en is het op te lossen met een klein aantal aanpassingen.
Wil niet zeggen dat deze al niet meer te gebruiken zijn. Beter op tijd checken en eventueel (legale) aanpassingen doen als te laat vervangen en niet meer kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar die andere 3 hebben uit voorzorg ook al energy store (ES) and Control Electronics (CE) vervangen, daar hebben ze er maar 2 van zonder penalty
het kan hoor, dat daar firmware in zat die toch niet zo lekker werkt in racecondities.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar die andere 3 hebben uit voorzorg ook al energy store (ES) and Control Electronics (CE) vervangen, daar hebben ze er maar 2 van zonder penalty
begrijp ik maar een goed teken is het toch nietquote:Op dinsdag 6 april 2021 11:52 schreef Jhojho-1987 het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat deze al niet meer te gebruiken zijn. Beter op tijd checken en eventueel (legale) aanpassingen doen als te laat vervangen en niet meer kunnen gebruiken.
Het is ook niet bepaald een kort seizoen dit jaar. Al heb ik ook twijfels dat we alle races gaan rijden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
echt benieuwd naar, wat me wel een beetje zorgen baart is de betrouwbaarheid bij Honda, geen van de 4 ingezette powerunits heeft naar behoren gewerkt
Duitsland ook. Denk dat Mugello ook wel weer wil.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:04 schreef Starflyer het volgende:
Canada en Brazili zijn op dit moment nog een groot vraagteken. Maar Turkije zit al weer in de wachtkamer om in te vallen, mocht dat nodig zijn.
Terugschalen in bezoekers en afstand houden willen ze dus niet. Ze willen alles of niets. Komt ook door de business case die achter de Dutch GP zit. Die wordt volledig gedraaid op een vol huis.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:09 schreef shiz het volgende:
ment. 48hr van tevoren een officile negatieve test overhandigen. Op de dag zelf ook nog een keer. Daarbovenop toch gewoon
https://www.telegraaf.nl/(...)orona-in-buitenluchtquote:Nieuw onderzoek: nauwelijks bewezen besmettingen met corona in buitenlucht
DUBLIN - Slechts 0,1 procent van de coronabesmettingen valt te herleiden naar contacten in de buitenlucht. Dat concludeert de Ierse gezondheidsdienst HPSC, die volgens The Irish Times ruim 232.000 coronagevallen onder de loep nam.
De onderzoekers konden bij slechts 262 besmettingen in Ierland vaststellen dat die buiten hadden plaatsgevonden. De HPSC noemt het voorbeeld van twee gezinnen die buiten aan het klussen waren. Dat leidde tot 7 besmettingen. Onderzoekers konden ook besmettingen herleiden naar bouwplaatsen en sportactiviteiten.
In de praktijk raakten mogelijk meer mensen buitenshuis besmet. Het lukt vaak niet om vast te stellen waar iemand het virus precies heeft opgelopen. Toch hebben internationale onderzoekers al eerder geconcludeerd dat mensen binnenhuis aanmerkelijk meer risico lopen om besmet te raken dan buiten.
Mooi, kunnen de terassen openquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dit Ierse onderzoek geeft wel goed nieuws. Het blijkt dat 0,1% van de besmettingen naar de buitenlucht is te herleiden.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)orona-in-buitenlucht
Nou nee. Dit cijfer was zo omdat in Ierland de terrassen ook gesloten waren. Geen wonder dat er dan ook geen besmettingen ontstaan.quote:
Waarom zet je dat niet in het voorbeschouw....quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:21 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
even dubbel omdat het toch wel belangrijk is om te weten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |