hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook isquote:Op maandag 29 maart 2021 09:56 schreef opreis het volgende:
De tweede is
Had Max daar mogen inhalen.
Het zijn 2 los staande discussies maar omdat ze om het zelfde stukje asfalt gaan en Lewis beide keren het voordeel van de twijfel krijgt in omgekeerde situaties is het nogal krom
Er is onnodig verwarring gezaaid, dat kun je de wedstrijdleiding wel aanrekenen.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze zijn niet veranderd. Er werd alleen niet goed gehandhaafd.
En dat terwijl er tal van voorbeelden te zijn waarbij een auto daar inhaalde door buiten de baan te gaan, zonder te worden bestraft.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook is
tal van voorbeelden?quote:Op maandag 29 maart 2021 10:03 schreef opreis het volgende:
[..]
En dat terwijl er tal van voorbeelden te zijn waarbij een auto daar inhaalde door buiten de baan te gaan, zonder te worden bestraft.
Dat vind ik ook, maar ook Hamilton die 30 maal de track limieten overschreed daar had men moeten ingrijpen. Ook dat was zeker gezien een undercut een enorm voordeel.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook is
kijk als dat zo was dan was het juist maar de feiten worden verdraaidquote:Op maandag 29 maart 2021 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook is
we hebben een andere mening over de feiten, maar het blijft nog steeds een meningquote:Op maandag 29 maart 2021 10:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk als dat zo was dan was het juist maar de feiten worden verdraaid
hij heeft hem daar niet ingehaald!
Maar door daar wijd te gaan kon je dus eerder op het gas en zodoende heb je een enorm voordeel. Ik kon wel leven met die beslissing hoe zuur ook. Wat mij wel dwars zit is dat Hamilton niet bestraft is door daar 30x zijn voordeel te pakken.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk als dat zo was dan was het juist maar de feiten worden verdraaid
hij heeft hem daar niet ingehaald!
feit is dat max voor lag ( ook al is het met 1mm ) en dan ben je de bovenliggende partij in een bocht.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
we hebben een andere mening over de feiten, maar het blijft nog steeds een mening
dat is niet zo, in welk regelboek staat dat?quote:Op maandag 29 maart 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
feit is dat max voor lag ( ook al is het met 1mm ) en dan ben je de bovenliggende partij in een bocht.
altijd al zo geweest.
hij moest wel wijd he....anders beukte HAM hem in zijn zijkant, ham zat met 1 wiel al op de witte lijn.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar door daar wijd te gaan kon je dus eerder op het gas en zodoende heb je een enorm voordeel. Ik kon wel leven met die beslissing hoe zuur ook. Wat mij wel dwars zit is dat Hamilton niet bestraft is door daar 30x zijn voordeel te pakken.
waar staat dat het niet zo is ?quote:Op maandag 29 maart 2021 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is niet zo, in welk regelboek staat dat?
nee het is helemaal niet zo zwart witquote:Op maandag 29 maart 2021 10:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waar staat dat het niet zo is ?
en hoelang kijk je al F1 ?
diegene die VOOR ligt heeft altijd het voordeel.
staat gewoon in de regels
Als die mogelijkheid van het het overschrijden van de track limieten in die bocht er niet was geweest maar een muur had je daar nooit die inhaalactie kunnen maken. Maar aangezien Hamilton daar al 30x gebruik van had gemaakt ontstaan dit soort vreemde beslissingen.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
feit is dat max voor lag ( ook al is het met 1mm ) en dan ben je de bovenliggende partij in een bocht.
altijd al zo geweest.
ze moeten gewoon weer gebruik gaan maken van grind/zand/murenquote:Op maandag 29 maart 2021 10:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als die mogelijkheid van het het overschrijden van de track limieten in die bocht er niet was geweest maar een muur had je daar nooit die inhaalactie kunnen maken. Maar aangezien Hamilton daar al 30x gebruik van had gemaakt ontstaan dit soort vreemde beslissingen.
Sorry, maar dit vind ik een beetje kinderachtige argumentatie.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waar staat dat het niet zo is ?
en hoelang kijk je al F1 ?
diegene die VOOR ligt heeft altijd het voordeel.
staat gewoon in de regels
en max lag voor de bocht al voor,en behield dat.
ok sorryquote:Op maandag 29 maart 2021 10:34 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Sorry, maar dit vind ik een beetje kinderachtige argumentatie.
Probeer even bij de inhoud te blijven. Zulke opmerkingen word het niet gezelliger op.
In principe hadden ze bij Max gewoon de tactiek van Lewis kunnen kopiëren, dan had Lewis er in de baan voorbij gemoeten, er vanuit gaande dat hij in die 1e ronde op z'n nieuwe banden niet genoeg zou winnen om hem meteen te passeren. Maar Lewis ging 2x wel heel erg vroeg, dan had je nog het risico dat de banden het niet zouden houden en Bottas daarvan zou profiteren die wel op een andere strategie zat.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:55 schreef potjecreme het volgende:
Ik was een beetje verbaasd over hoe goed Mercedes het initiatief nam.
Wat had Red Bull anders kunnen doen?
wat mij vooral opviel is dat Verstappen geen gat kon slaan bij die 1e stint, hopelijk ligt dat aan dat differentieel want zo niet dan is die vermeende voorsprong van Red Bull alweer weg voordat die er uberhaupt wasquote:Op maandag 29 maart 2021 10:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In principe hadden ze bij Max gewoon de tactiek van Lewis kunnen kopiëren, dan had Lewis er in de baan voorbij gemoeten, er vanuit gaande dat hij in die 1e ronde op z'n nieuwe banden niet genoeg zou winnen om hem meteen te passeren. Maar Lewis ging 2x wel heel erg vroeg, dan had je nog het risico dat de banden het niet zouden houden en Bottas daarvan zou profiteren die wel op een andere strategie zat.
Ik denk dat ze sowieso te lang hebben gewacht met de 2e pitstop, Max had sowieso al het voordeel van nieuwere banden richting de slotfase, maar het gat werd daardoor onnodig groot. Al was het nog steeds genoeg natuurlijk, hij zat op het juiste moment aan de staart van Hamilton..
2 dingen:quote:Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat mij vooral opviel is dat Verstappen geen gat kon slaan bij die 1e stint, hopelijk ligt dat aan dat differentieel want zo niet dan is die vermeende voorsprong van Red Bull alweer weg voordat die er uberhaupt was
Dan was afsluiten op de softs ook nog een mogelijkheid geweest als die harde banden lang genoeg mee gingen.. Ik had nu ook het idee dat ze zo lang doorreden zodat hij de race kon eindigen op de softs, maar dat was dus niet het geval..quote:Op maandag 29 maart 2021 11:39 schreef Tijn het volgende:
Ik vraag me af of Max betere kansen had gehad als-ie de laatste twee stints had omgedraaid. Met een lange middelste stint op de harde band, had-ie op het eind met mediums misschien makkelijker langs Hamilton kunnen komen, die toen op oude, harde banden reed.
Grasstrook zodat als je een fout maakt, deze ook direct bestraft wordt.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze moeten gewoon weer gebruik gaan maken van grind/zand/muren
dan is alles gewoon duidelijk.
of sensoren en 3 strikes = 5 sec penalty.
Ik vind het vooral raar dat ze binnen vier bochten al 100% zeker wisten dat Max fout zat. Het is gewoon onmogelijk om binnen zo'n korte tijd alle camerabeelden te bekijken en de schuld 100% bij Max te leggen.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:43 schreef Zorro het volgende:
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij zegt de raceleiding nooit dat je je plek terug moet geven?
Ja in de rijdersbriefing of zo, dat men aangeeft plek teruggeven of anders 5 sec straf. Maar niet tijdens de race een directe order?
Dan zou dit helemaal schandalig zijn.
Maar zoals gezegd, misschien zit ik ernaast.
Toto zegt nein.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:46 schreef _UserName_ het volgende:
Wat mij betreft krijgt Lewis gewoon alsnog 5s straf voor de 29 keer dat hij de baan verliet en minimaal voordeel pakte. Wat betreft de inhaalactie van Max zie ik dat hij er al voorbij was voor bocht 4. Niet in zijn geheel maar liep wel voor. Je zie Max ook een stuurcorrectie maken omdat Lewis ook al tegen de lijn rijdt, Max kon niks anders dan de baan verlaten om een ongeluk te voorkomen. Max had gewoon door moeten rijden, liever met 5s als eerste over de finish dan op deze manier.Is er nog een mogelijkheid dat dit nog een staartje krijgt na het kijken van beelden?
Volgens Horner was het een directe order van de raceleiding. En gezien het nog in hetzelfde rondje was, kunnen ze de beelden nooit een keer extra bekeken hebben.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:43 schreef Zorro het volgende:
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij zegt de raceleiding nooit dat je je plek terug moet geven?
Ja in de rijdersbriefing of zo, dat men aangeeft plek teruggeven of anders 5 sec straf. Maar niet tijdens de race een directe order?
Dan zou dit helemaal schandalig zijn.
Maar zoals gezegd, misschien zit ik ernaast.
Racenquote:Op maandag 29 maart 2021 11:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grasstrook zodat als je een fout maakt, deze ook direct bestraft wordt.
Dat is ook het grootste nadeel van de tilke dromes. Een groot asfalt plakkaat met wat lijntjes. Dat maakt de traditionele circuits zo goed, na een fout is het direct klaar (met je rondje, positie, race). Dat is F1.
Dat is er dan ook een in de categorie "Wij van WC-Eend".quote:
Wij van de FIA, bedoel je. Daar is Toto al aardig bij betrokken.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:48 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dat is er dan ook een in de categorie "Wij van WC-Eend".
Dat weet ik, maar ik bedoel dat dit volgens mij de eerste keer is dat dit gebeurt.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:48 schreef daNpy het volgende:
Volgens Horner was het een directe order van de raceleiding.
Was ook de eerste race van het seizoen.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik bedoel dat dit volgens mij de eerste keer is dat dit gebeurt.
Moet ik er een tekening bij maken?quote:Op maandag 29 maart 2021 11:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Was ook de eerste race van het seizoen.
Komt op het zelfde neer.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wij van de FIA, bedoel je. Daar is Toto al aardig bij betrokken.
In dit geval kun je niet achteraf straffen op basis van een "regel" die er niet is en ook nooit gecommuniceerd is tijdens de race. Pas toen RB aan Max vertelde dat hij het ook moest doen, werd het opeens een probleem blijkbaar.. daar ligt dan de fout in dit geval, zie niet wat Mercedes daarin fout deed. In dit geval waren ze dan blijkbaar slimmer dan RB door het al voor de race bij Hamilton aan te geven, terwijl ze daar bij RB zoveel ronden voor nodig hadden.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:46 schreef _UserName_ het volgende:
Wat mij betreft krijgt Lewis gewoon alsnog 5s straf voor de 29 keer dat hij de baan verliet en minimaal voordeel pakte. Wat betreft de inhaalactie van Max zie ik dat hij er al voorbij was voor bocht 4. Niet in zijn geheel maar liep wel voor. Je zie Max ook een stuurcorrectie maken omdat Lewis ook al tegen de lijn rijdt, Max kon niks anders dan de baan verlaten om een ongeluk te voorkomen. Max had gewoon door moeten rijden, liever met 5s als eerste over de finish dan op deze manier.Is er nog een mogelijkheid dat dit nog een staartje krijgt na het kijken van beelden?
Eens. Hoewel dat specifiek in deze bocht dan lastig zou zijn gezien daar de outer track / endurance baan begint. Maar voor het overige heb ik het liefst een muur, een grindbak of een stuk gras.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:42 schreef Red_85 het volgende:
s je een fout maakt, deze ook direct bestraft wordt.
Dat is ook het grootste nadeel van de tilke dromes. Een groot asfalt plakkaat met wat lijntjes. Dat maakt de traditionele circuits zo goed, na een fout is het direct klaar (met je rondje, positie, race). Dat is F1.
Ik ging er ook van uit dat hij hem alsnog zou pakken. Maar ineens lag hij er meer dan een seconde achter gedurende een rondje, waardoor de tijd echt op raakte om iets te doen. 5 seconden wegrijden was hem in mijn optiek nooit gelukt, gezien de moeizame strijd om überhaupt het gat dicht te rijden. ik denk dat Max dat ook in de emotie zei, daar was de tijd gewoon te kort voor. Ik vond dit ook de beste optie: teruggeven en een ronde later alsnog ervoorbij. Alleen dan lukte niet.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:05 schreef Marcoss het volgende:
as toen RB aan Max vertelde dat hij het ook moest doen, werd het opeens een probleem blijkbaar.. daar ligt dan de fout in dit geval, zie niet wat Mercedes daarin fout deed. In dit geval waren ze dan blijkbaar slimmer dan RB door het al voor de race bij Hamilton aan te geven, terwijl ze daar bij RB zoveel ronden voor nodig hadden.
En wel eens dat hij beter door had kunnen rijden zodat de discussie achteraf gevoerd zou worden inderdaad. Maar ik ga er ook vanuit dat ze er vanuit gingen dat Max er daarna alsnog voorbij zou gaan in die laatste rondes en het niet zoveel zou boeien dat hij die plek terug moest geven.
Nee, is in het verleden wel vaker gebeurd. Al is het wel even geleden.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik bedoel dat dit volgens mij de eerste keer is dat dit gebeurt.
Dat gat was ook maar 0,2s per ronde in de long runs in de VTs.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat mij vooral opviel is dat Verstappen geen gat kon slaan bij die 1e stint, hopelijk ligt dat aan dat differentieel want zo niet dan is die vermeende voorsprong van Red Bull alweer weg voordat die er uberhaupt was
Die Hamilton weer ophief door bocht 4 niet op de tracklimits te letten.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat gat was ook maar 0,2s per ronde in de long runs in de VTs.
Dan zou hij een directe order van de stewards negeren en waarschijnlijk veel meer straf dan die 5s krijgen. Had hem de tweede plaats kunnen kosten.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In dit geval kun je niet achteraf straffen op basis van een "regel" die er niet is en ook nooit gecommuniceerd is tijdens de race. Pas toen RB aan Max vertelde dat hij het ook moest doen, werd het opeens een probleem blijkbaar.. daar ligt dan de fout in dit geval, zie niet wat Mercedes daarin fout deed. In dit geval waren ze dan blijkbaar slimmer dan RB door het al voor de race bij Hamilton aan te geven, terwijl ze daar bij RB zoveel ronden voor nodig hadden.
En wel eens dat hij beter door had kunnen rijden zodat de discussie achteraf gevoerd zou worden inderdaad. Maar ik ga er ook vanuit dat ze er vanuit gingen dat Max er daarna alsnog voorbij zou gaan in die laatste rondes en het niet zoveel zou boeien dat hij die plek terug moest geven.
ja maar ik had wel iets meer voordeel van het rijden in vrije lucht verwachtquote:Op maandag 29 maart 2021 12:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat gat was ook maar 0,2s per ronde in de long runs in de VTs.
Ze hadden volgens mij geen nieuw setje softs meer.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan was afsluiten op de softs ook nog een mogelijkheid geweest als die harde banden lang genoeg mee gingen.. Ik had nu ook het idee dat ze zo lang doorreden zodat hij de race kon eindigen op de softs, maar dat was dus niet het geval..
De meest duidelijke zaken worden na de race bekeken en hier wordt in enkele seconden een directe order uitgegevenquote:Op maandag 29 maart 2021 12:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan zou hij een directe order van de stewards negeren en waarschijnlijk veel meer straf dan die 5s krijgen. Had hem de tweede plaats kunnen kosten.
Klopt 3x gebruikt meen ik.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hadden volgens mij geen nieuw setje softs meer.
Klopt. En is ook niet voor het eerst. Ik meen bij Alonso in 2006/7 dat de stewards zeiden hem iemand voorbij te laten en later kwamen ze op hun beslissing terug. Alleen wel te laat.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
De meest duidelijke zaken worden na de race bekeken en hier wordt in enkele seconden een directe order uitgegeven
Echt, gooi jezelf weg als steward.
Eerlijk gezegd zag ik in het livebeeld al dat hij er met 4 wielen buiten was. Dat op zichzelf was niet ingewikkeld. Enige wat je moet terugkijken is of Hamilton hem er niet onacceptabel naast duwde. Daarvan was ook geen sprake. Ik vond dit eerlijk gezegd wel in orde. Nu had Max nog alle kans om hem alsnog in te halen. Was het gat na de race 3,1 seconden en had Max 5 seconden straf gehad dan was de wereld te klein.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
De meest duidelijke zaken worden na de race bekeken en hier wordt in enkele seconden een directe order uitgegeven
Echt, gooi jezelf weg als steward.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |