die regels ja, dat is nou net het probleemquote:Op woensdag 31 maart 2021 10:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan was dan dus niet volgens de regels geweest
https://sportnieuws.nl/fo(...)estaan-aan-hamilton/
En blijkbaar was het ook een "advies" van de wedstrijdleiding, geen verplichting. Al zal dat in de praktijk op hetzelfde neerkomen..
Is ook waarquote:Op woensdag 31 maart 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
die regels ja, dat is nou net het probleem
Laten we hopen dat Masi het nog een keertje terug betaalt dit jaar, verwacht wel een striktere tracklimit handhaving vanaf nu.quote:
Daar schortte het inderdaad aan. De regels waren duidelijk genoeg. De handhaving ervan niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Masi het nog een keertje terug betaalt dit jaar, verwacht wel een striktere tracklimit handhaving vanaf nu.
Liefst gewoon geen tracklimits, kan daar ook geen discussie over ontstaan. Het moet gewoon ongunstig zijn als je met je wagen buiten de baan komt. Dus leg daar een stukje grindbak aan. Of gras.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Masi het nog een keertje terug betaalt dit jaar, verwacht wel een striktere tracklimit handhaving vanaf nu.
dat is is niet te doen met de huidige circuits op korte termijn dus striktere handhaving is de enige oplossingquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Liefst gewoon geen tracklimits, kan daar ook geen discussie over ontstaan. Het moet gewoon ongunstig zijn als je met je wagen buiten de baan komt. Dus leg daar een stukje grindbak aan. Of gras.
Op korte termijn niet inderdaad. Maar dit soort gedoe levert zoveel kritiek op. Of gewoon toestaan dat coureurs over de lijntjes rijden, of de circuits aanpassen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is is niet te doen met de huidige circuits op korte termijn dus striktere handhaving is de enige oplossing
gewoon niet toestaan dat Coureurs over de lijntjes rijden, het is het toestaan wat kritiek oplevert.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:34 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Op korte termijn niet inderdaad. Maar dit soort gedoe levert zoveel kritiek op. Of gewoon toestaan dat coureurs over de lijntjes rijden, of de circuits aanpassen.
Nou, die 3 tienden is schromelijk overdreven... Hij zat daarvoor al op 0,16 seconden volgens de delta, en erna op 0,31... Dat is bij mij anderhalf tiende... Hij was gewoon overall te langzaam en vooral vlak voor het rempunt is Verstappen nog bezig met accelereren en Hamilton zet zijn ERS al uit.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:52 schreef opreis het volgende:
https://www.formula1.com/(...)DVmuwqB2yI0OnAd.html
Van het gat van 0,388 op zaterdag komen er 3 tienden op conto van een fout van Lewis. Kunnen we die mythe dat die Mercedes zoveel minder is weer laten voor wat het is?
Over dat niet toestaan ben ik het eens. Maar ik wil dus juist dat ze zulke situaties bij voorbaat al voorkomen door het overschrijden van de track limits zoveel mogelijk onmogelijk te maken zonder tijdsverlies. Vroeger (opa, vertel eens) hadden we dit geneuzel nooit. En het is ook vooral op de nieuwe circuits met veel asfalt uitloopstroken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
gewoon niet toestaan dat Coureurs over de lijntjes rijden, het is het toestaan wat kritiek oplevert.
Uiteraard is het beter als het circuit zelf de fouten afstraft maar dan nog kan je bochten hebben waar het niet mogelijk is vanwege de layout van het circuit zoals bijvoorbeeld in Bahrein.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:56 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Over dat niet toestaan ben ik het eens. Maar ik wil dus juist dat ze zulke situaties bij voorbaat al voorkomen door het overschrijden van de track limits zoveel mogelijk onmogelijk te maken zonder tijdsverlies. Vroeger (opa, vertel eens) hadden we dit geneuzel nooit. En het is ook vooral op de nieuwe circuits met veel asfalt uitloopstroken.
Hulde hiervoor, helemaal mee eens. Met Paul Ricard als meest weerzinwekkende voorbeeld...quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als je de track limits niet handhaaft dan krijg je de onderstaande taferelen:
(alsof je naar je kleine neefje kijkt die op de Playstation racet, te lachwekkend voor woorden)
Als je geen track limits handhaaft dan maak je van ieder circuit eigenlijk een soort brede versie van Monaco waarbij er dus helemaal geen uitloopstroken meer zijn en de muren de grens aangeven. Een 'circuit' als Paul Ricard zou helemaal onbruikbaar worden.
De oplossing voor het track limits probleem is al lang en breed bedacht en te zien op bijvoorbeeld Shanghai. Overal waar dat nodig is ligt er bij de exit van bochten een strook met (kunst)gras. Als je dan buiten de baan komt verlies je tijd, dus blijft iedereen netjes op de baan rijden en is er geen gezeik:
Geasfalteerde uitloopstroken zijn dus niet perse het probleem, je hebt alleen wel een strook gras nodig tussen het circuit en de uitloopstrook. Fouten worden dan afgestraft zonder dat daar stewards aan te pas hoeven te komen. Iedere kleuter zou dit kunnen bedenken.
Echter zijn circuits zoals COTA, Bahrain, Portimão, Paul Ricard etc. op een extreem domme manier aangelegd waardoor de stewards de heren coureurs moeten vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Wat natuurlijk niet werkt waardoor er (per bocht!) allerlei arbitraire regeltjes met waarschuwingen en penalty's bedacht moeten worden. Ik snap niet hoe je een megalomaan project zoals bijvoorbeeld COTA uit de grond kunt stampen en vervolgens bij de aanleg volledig voorbij kunt gaan aan het track limits probleem. Dan snap je niks van racen.
De oplossing is zo simpel maar om een of andere reden zijn bepaalde circuits maar niet in staat om een paar stroken kunstgras aan te leggen op hun megalomane complexen en zitten we moeilijk te doen met regeltjes.
Tja, het is ook meer om aan te geven dat als Max op 0,388 tienden van Lewis staat dat dat niet wil zeggen dat dat ook echt het verschil is tussen de merc en de RB. Wat wel makkelijk geconcludeerd wordt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:53 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nou, die 3 tienden is schromelijk overdreven... Hij zat daarvoor al op 0,16 seconden volgens de delta, en erna op 0,31... Dat is bij mij anderhalf tiende... Hij was gewoon overall te langzaam en vooral vlak voor het rempunt is Verstappen nog bezig met accelereren en Hamilton zet zijn ERS al uit.
Verstappen had 0 punten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:46 schreef Dven het volgende:
Nouja, nu de rookwolken opgetrokken zijn heeft Mercedes ten opzichte van vorig jaar maar liefst 12 punten meer, Verstappen één punt minder en Red Bull in z'n totaliteit zes minder. Mercedes / Hamilton WM confirmed.
Nee, dat was de GP van Sakhir, op de buitenbaan van het circuit van Bahrein en die dit jaar niet gehouden wordtquote:
1e GP van dit jaar vergeleken met eerste GP vorig jaar...quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, dat was de GP van Sakhir, op de buitenbaan van het circuit van Bahrein en die dit jaar niet gehouden wordtDe GP van Bahrein vorig jaar was die met het inferno van Grosjean
37 om 0, whatever. Hoeft niet heel serieus te zijn allemaal.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:17 schreef TagForce het volgende:
[..]
1e GP van dit jaar vergeleken met eerste GP vorig jaar...
Vorig jaar had Max na de GP van Bahrein 342348 punten achterstand, nu maar 7.
quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:30 schreef Dven het volgende:
[..]
37 om 0, whatever. Hoeft niet heel serieus te zijn allemaal.
Get in there Lewis.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:46 schreef Dven het volgende:
Nouja, nu de rookwolken opgetrokken zijn heeft Mercedes ten opzichte van vorig jaar maar liefst 12 punten meer, Verstappen één punt minder en Red Bull in z'n totaliteit zes minder. Mercedes / Hamilton WM confirmed.
Denk wel dat Red Bull blij mag zijn met waar het staat. Afgelopen race liet ook wel zien hoe goed het is om twee sterke rijders in je team te hebben. Over het algemeen staat Red Bull wel sterk met tactiek maar nu moesten ze gokken en goed, dat hebben ze nu een keer verkeerd gedaan. Geen man overboord en ik geloof wel in een absoluut titanengevecht tussen Hamilton en Verstappen om rijderstitel enerzijds en Red Bull / Mercedes om constructeurstitel anderzijds. Zeker omdat Bottas.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Get in there Lewis.
Ik vind het ook zorgwekkend dat RBR het ijzer niet heeft gesmeed nu het heet was. Je gaat dadelijk fases in het WK krijgen waarin Mercedes dominant is en waarin je sowieso niet wint. Zie die jaren waarin Ferrari sterk startte en we wachten dat Vettel wel even WK zou worden. Niet dus, uiteindelijk draaiden ze het weer om.
wat is verkeerd, Verstappen ging er voorbij, als hij die plek niet terug had hoeven geven was het perfect geweest, dus lag het niet aan de tactiekquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:05 schreef Dven het volgende:
dat hebben ze nu een keer verkeerd gedaan.
Kom, ze moesten gokken op een driestopper en er was geen manier waarop ze die plek niet terug hadden moeten geven.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat is verkeerd, Verstappen ging er voorbij, als hij die plek niet terug had hoeven geven was het perfect geweest, dus lag het niet aan de tactiek
Plus dat Bottas zijn trage stop die strategie überhaupt mogelijk maakte.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Kom, ze moesten gokken op een driestopper en er was geen manier waarop ze die plek niet terug hadden moeten geven.
Ik verwijt red bull voor de rest helemaal niets.
Als Verstappen gewacht had met inhalen tot het lange rechte stuk was er niets aan de hand geweest, dus ik zie niets verkeerds, op de afloop na dan, dat is pech of geluk als je Hamilton bent.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Kom, ze moesten gokken op een driestopper en er was geen manier waarop ze die plek niet terug hadden moeten geven.
Ik verwijt red bull voor de rest helemaal niets.
Ja, als. Maar had heel wat gemakkelijker gekund.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Verstappen gewacht had met inhalen tot het lange rechte stuk was er niets aan de hand geweest, dus ik zie niets verkeerds, op de afloop na dan, dat is pech of geluk als je Hamilton bent.
Verder geen kritiek dat hij het daar probeerde maar dat het niet lukte is gewoon pech.
Weet ik niet, Ferrari heeft het steeds van de motor moeten hebben, bij RB lijkt nu het pakket erg goed. En ik verwacht dat ontwikkelen nu juist makkelijker is omdat ze de goede weg zijn ingeslagen. Steeds hebben ze laten zien dat ze daar wel goed in zijn, het enige is dat Merc en RB door deze strijd wel eens achter kunnen komen in 2022.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Get in there Lewis.
Ik vind het ook zorgwekkend dat RBR het ijzer niet heeft gesmeed nu het heet was. Je gaat dadelijk fases in het WK krijgen waarin Mercedes dominant is en waarin je sowieso niet wint. Zie die jaren waarin Ferrari sterk startte en we wachten dat Vettel wel even WK zou worden. Niet dus, uiteindelijk draaiden ze het weer om.
Dat leek niet te gaan door de problemen met de dif.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Verstappen gewacht had met inhalen tot het lange rechte stuk was er niets aan de hand geweest, dus ik zie niets verkeerds, op de afloop na dan, dat is pech of geluk als je Hamilton bent.
Verder geen kritiek dat hij het daar probeerde maar dat het niet lukte is gewoon pech.
Gejat van FBquote:
Weet je wat zo jammer is aan moderne auto's? Ze kunnen feitelijk maar 1 keer per 2 rondes alles geven. Dus van tevoren moet je al weten waar je toe gaat slaan, en daar plan je naartoe. Als ie had opgegeven, dan had hij nog steeds niks meer kunnen doen in de volgende ronde.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Verstappen gewacht had met inhalen tot het lange rechte stuk was er niets aan de hand geweest, dus ik zie niets verkeerds, op de afloop na dan, dat is pech of geluk als je Hamilton bent.
Verder geen kritiek dat hij het daar probeerde maar dat het niet lukte is gewoon pech.
We zullen het nooit weten maar die slechte tactiek verhalen neem ik ook met een korrel zout, in principe zorgt het team ervoor dat je met een tactiek 1e kan worden, als je het dan niet wordt ligt dat niet aan de tactiek? In dit geval gewoon pech naar mijn mening.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wat zo jammer is aan moderne auto's? Ze kunnen feitelijk maar 1 keer per 2 rondes alles geven. Dus van tevoren moet je al weten waar je toe gaat slaan, en daar plan je naartoe. Als ie had opgegeven, dan had hij nog steeds niks meer kunnen doen in de volgende ronde.
Red Bull had al verloren toen die motor moest worden teruggeschroefd. Dat het nog zo spannend is geworden is te danken aan het falen van Mercedes met de pitstop van Bottas.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten maar die slechte tactiek verhalen neem ik ook met een korrel zout, in principe zorgt het team ervoor dat je met een tactiek 1e kan worden, als je het dan niet wordt ligt dat niet aan de tactiek? In dit geval gewoon pech naar mijn mening.
Zelfs met een goede pitstop was er niet veel veranderd.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Red Bull had al verloren toen die motor moest worden teruggeschroefd. Dat het nog zo spannend is geworden is te danken aan het falen van Mercedes met de pitstop van Bottas.
Nou ja, niet aan de uitslag nee, maar wel aan het slot. Als Bottas op verse banden ook rap richting de 23 seconden achterstand was gegaan, kon Red Bull niet meer pitten op het moment dat het hen het beste uit kwam tov Hamilton. Dan moest RB pitten om voor Bottas te blijven.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zelfs met een goede pitstop was er niet veel veranderd.
Klopt. En dan was de achterstand op Hamilton kleiner, waardoor hij er eerder bij kon komen. Alleen was het verschil in banden kleiner waardoor het inhalen waarschijnlijk nog moeilijker werd.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, niet aan de uitslag nee, maar wel aan het slot. Als Bottas op verse banden ook rap richting de 23 seconden achterstand was gegaan, kon Red Bull niet meer pitten op het moment dat het hen het beste uit kwam tov Hamilton. Dan moest RB pitten om voor Bottas te blijven.
Nee, Red Bull gaat vrijwillig extra lang doorrijden zodat hun achterstand lekker groot wordtquote:Op donderdag 1 april 2021 12:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Klopt. En dan was de achterstand op Hamilton kleiner, waardoor hij er eerder bij kon komen. Alleen was het verschil in banden kleiner waardoor het inhalen waarschijnlijk nog moeilijker werd.
De afstand tussen Hamilton en Verstappen werd na Hamiltons tweede stop steeds kleiner doordat Hamilton betere banden had. Als Verstappen door Bottas strategie eerder gestopt was, was hij minder ver achter Hamilton terecht gekomen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, Red Bull gaat vrijwillig extra lang doorrijden zodat hun achterstand lekker groot wordt
Ja, leuk. Je punt? Ik heb er wel vertrouwen in dat het RB strategie team beter weet hoe ze hun kansen zo groot mogelijk kunnen maken dan jij. En als ze naar binnen werden gedwongen door Bottas, konden ze dus niet hun kansen zo groot mogelijk maken.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De afstand tussen Hamilton en Verstappen werd na Hamiltons tweede stop steeds kleiner doordat Hamilton betere banden had. Als Verstappen door Bottas strategie eerder gestopt was, was hij minder ver achter Hamilton terecht gekomen.
Zie https://www.racefans.net/(...)rts-times-and-tyres/ bij de race chart.
Mijn punt is dat het dan ook spannend geweest zou zijn, in tegenstelling tot wat jij beweert. Alleen zou het inhalen nog moeilijker geweest zijn, omdat het verschil tussen de banden kleiner was geweest.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, leuk. Je punt? Ik heb er wel vertrouwen in dat het RB strategie team beter weet hoe ze hun kansen zo groot mogelijk kunnen maken dan jij. En als ze naar binnen werden gedwongen door Bottas, konden ze dus niet hun kansen zo groot mogelijk maken.
dat noem ik dus dat gelul, ondanks het terugschroeven waren ze in een positie om te winnen, het is geen playstation, er moet nog wel geracet wordenquote:Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Red Bull had al verloren toen die motor moest worden teruggeschroefd. Dat het nog zo spannend is geworden is te danken aan het falen van Mercedes met de pitstop van Bottas.
Ze waren die eerste plek al kwijt toen Hamilton naar binnen ging, en daarna was Verstappen speelbal van Bottas.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat noem ik dus dat gelul, ondanks het terugschroeven waren ze in een positie om te winnen, het is geen playstation, er moet nog wel geracet worden
en toch was Verstappen in een positie om te winnen maar dat telt niet meer mee?quote:Op donderdag 1 april 2021 13:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze waren die eerste plek al kwijt toen Hamilton naar binnen ging, en daarna was Verstappen speelbal van Bottas.
Omdat Bottas zijn stop in het honderd liep.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
en toch was Verstappen in een positie om te winnen maar dat telt niet meer mee?
sommigen mensen hebben echt race inzicht van een ei......ondanks de DRS moet je dikke overspeed hebben om iemand in te kunnen halen, en dat kan alleen als je alles ronden lang opspaart en de banden op de juiste temp zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wat zo jammer is aan moderne auto's? Ze kunnen feitelijk maar 1 keer per 2 rondes alles geven. Dus van tevoren moet je al weten waar je toe gaat slaan, en daar plan je naartoe. Als ie had opgegeven, dan had hij nog steeds niks meer kunnen doen in de volgende ronde.
Dat was hij sowieso wel, ook met een goede stop van Bottas, zoals ik al heb gezegd.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat Bottas zijn stop in het honderd liep.
Yes! Vind dat altijd zo leuk als hij dat doet. En ook interessant, hij legt het goed uitquote:Op donderdag 1 april 2021 11:43 schreef PirE het volgende:
Norris zijn stream van gisteren met een terugblik op Bahrain was best leuk en interessant.
Exact wat ik afgelopen zondag al zei, tevens heeft de FIA de beelden niet eens terug gekeken daar waren ze veel te snel voor....toen HAM ging janken over de radio hebben ze gelijk de call gemaakt zonder de beelden terug te kijken en te overleggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Yes! Vind dat altijd zo leuk als hij dat doet. En ook interessant, hij legt het goed uit![]()
https://www.twitch.tv/videos/970247953?t=00h55m25s
Voor de liefhebber.
Norris vond ook dat Max Lewis al voorbij was op de baan, dus dat hij de positie niet terug had hoeven geven.
komt goed.....karma komt vanzelf voor HAM !quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
Max is sowieso te aardig geweest, want als je de tegenstander er voorbij moet laten dan laat je hem over het vuil inhalen terwijl jij op de racelijn blijft rijden
en dan nog steeds een echte F1 coureur tegensprekenquote:Op vrijdag 2 april 2021 18:15 schreef Starflyer het volgende:
Een mening van Norris is nog geen bewijs. Dat moment van overstuur kwam imho doordat hij meer snelheid meenam door zijn inhaalactie. Zonder die extra snelheid was zijn inhaalactie niet gelukt en zou hij dat moment van overstuur niet gehad hebben. Het één is imho direct aan het andere te koppelen en dus imho een terechte penalty.
Dat Hamilton niet meteen gewaarschuwd is door de FIA voor het regelmatig buiten de baan komen in bocht 4 is daarentegen gewoon wel inconsequent.
Een mening die ook door andere (ex) F1 coureurs genoemd wordtquote:Op vrijdag 2 april 2021 18:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan nog steeds een echte F1 coureur tegensprekenhet is geen mening, het zijn feiten die hij zeer goed onderbouwd, maar een Fokker zal het zeker beter weten ?
![]()
Hij geeft zelfs een voorbeeld met een eigen actie in precies dezelfde situatie en waarom dat anders is.
( Norris lag niet voor )
Max lag er voor, voor de bocht al, in de bocht al en na de bocht al.
10000% duidelijk verkeerde beslissing van de FIA en veel te snel beslist ( hoe kan je binnen 5 seconden de beelden terug kijken ? )
je verward feiten met meningen.....quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een mening die ook door andere (ex) F1 coureurs genoemd wordt
Ehm, dat ben jij. Feit is dat Verstappen buiten de baan kwam. De rest is een mening. Ook van Norris.quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je verward feiten met meningen.....
![]()
![]()
Feit is dat Verstappen hem allang ingehaald had en dat legt Norris haarfijn uit.quote:Op vrijdag 2 april 2021 20:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ehm, dat ben jij. Feit is dat Verstappen buiten de baan kwam. De rest is een mening. Ook van Norris.
de FIA ookquote:
Voor zijn in een bocht waar je uiteindelijk wijd gaat zegt niet zoveel omdat dat ook kan komen doordat je alleen maar zo laat kon remmen doordat je de bocht niet gaat halen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Yes! Vind dat altijd zo leuk als hij dat doet. En ook interessant, hij legt het goed uit![]()
https://www.twitch.tv/videos/970247953?t=00h55m25s
Voor de liefhebber.
Norris vond ook dat Max Lewis al voorbij was op de baan, dus dat hij de positie niet terug had hoeven geven.
en vergeet niet dat Max wel wijd moest in die bocht omdat HAM ook wijd ging en op de curb zat vanwege weinig grip ( of hij liet hem expres wijd uitlopen ....) anders had HAM hem in de zijkant van Max gezet en aangezien Max gewoon voor lag had dat HAM een straf opgeleverd, volgens de regels, maar niet volgens de FIA natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 april 2021 20:46 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Voor zijn in een bocht waar je uiteindelijk wijd gaat zegt niet zoveel omdat dat ook kan komen doordat je alleen maar zo laat kon remmen doordat je de bocht niet gaat halen.
Wat ik essentieel vind is dat Max al voor de bocht voorbij Lewis was, nog voor het gewone rempunt.
Fopstraf voor Hamilton, maar wel WK punten en 0 punten voor Max.quote:Op vrijdag 2 april 2021 20:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en vergeet niet dat Max wel wijd moest in die bocht omdat HAM ook wijd ging en op de curb zat vanwege weinig grip ( of hij liet hem expres wijd uitlopen ....) anders had HAM hem in de zijkant van Max gezet en aangezien Max gewoon voor lag had dat HAM een straf opgeleverd, volgens de regels, maar niet volgens de FIA natuurlijk.
mag hopen dat dat gezeik gewoon een keer over is.....quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Fopstraf voor Hamilton, maar wel WK punten en 0 punten voor Max.
Zo rolt de juwelier.
Het is eerder een verhaal van de kool en de geit sparen wat men doet. En er is te weinig transparantie.quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mag hopen dat dat gezeik gewoon een keer over is.....
Het geluk van Hamilton en de FIA die gewoon teveel vage beslissingen neemt heel vaak in het voordeel van Mercedes/Ferrari.
Volgens mij gingen ze bij Red bull helemaal nergens van uit, behalve hun eigen 2-stopper.quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:33 schreef Marcoss het volgende:
Vast al een keer voorbijgekomen hier, maar bij Red Bull (of ieder Jos.. ) gingen ze uit van een 3-stopper bij Hamilton dus
Max maakte een fout. Simpels. En dat gebeurt nu eenmaal wel eens en dat gebeurt bij iedereen, weten we nog hoe Hamilton vorig seizoen een gesloten pits in reed?quote:Op zondag 4 april 2021 18:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens mij gingen ze bij Red bull helemaal nergens van uit, behalve hun eigen 2-stopper.
Omdat Max niet kon wegrijden bij Lewis in de eerste stint (door dif-problemen en het oneigenlijke voordeel van bocht 4 bij Lewis), kon Mercedes een undercut doen. Daarna had RB geen andere opties meer dan hun eigen strategie door te trekken. En laten we wel wezen, Max had hem nog steeds kunnen winnen.
Ja.quote:
Volgens de kenners kan dat niet, want lage rake bij Mercedes.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Dan heeft Mercedes genoeg tijd om met updates te komen om weer makkelijk te winnen.
echt benieuwd naar, wat me wel een beetje zorgen baart is de betrouwbaarheid bij Honda, geen van de 4 ingezette powerunits heeft naar behoren gewerktquote:Op dinsdag 6 april 2021 09:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Volgens de kenners kan dat niet, want lage rake bij Mercedes.
Die angst heb ik ook inderdaad. Anderzijds zag je Mercedes vorig jaar ook problemen hebben tegen het einde. Als ze nog meer onder druk komen te staan verwacht ik daar ook wat meer problemen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:05 schreef Tarado het volgende:
e wel een beetje zorgen baart is de betrouwbaarheid bij Honda, geen van de 4 ingezette powerunits heeft naar behoren gewerk
Verstappen heeft de motor moeten terugschroeven nadat hij de koppositie had ingeleverd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
echt benieuwd naar, wat me wel een beetje zorgen baart is de betrouwbaarheid bij Honda, geen van de 4 ingezette powerunits heeft naar behoren gewerkt
ja maar die andere 3 hebben uit voorzorg ook al energy store (ES) and Control Electronics (CE) vervangen, daar hebben ze er maar 2 van zonder penaltyquote:Op dinsdag 6 april 2021 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Verstappen heeft de motor moeten terugschroeven nadat hij de koppositie had ingeleverd.
volgens Helmut Marko zijn de problemen gerelateerd aan de software en is het op te lossen met een klein aantal aanpassingen.
Wil niet zeggen dat deze al niet meer te gebruiken zijn. Beter op tijd checken en eventueel (legale) aanpassingen doen als te laat vervangen en niet meer kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar die andere 3 hebben uit voorzorg ook al energy store (ES) and Control Electronics (CE) vervangen, daar hebben ze er maar 2 van zonder penalty
het kan hoor, dat daar firmware in zat die toch niet zo lekker werkt in racecondities.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar die andere 3 hebben uit voorzorg ook al energy store (ES) and Control Electronics (CE) vervangen, daar hebben ze er maar 2 van zonder penalty
begrijp ik maar een goed teken is het toch nietquote:Op dinsdag 6 april 2021 11:52 schreef Jhojho-1987 het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat deze al niet meer te gebruiken zijn. Beter op tijd checken en eventueel (legale) aanpassingen doen als te laat vervangen en niet meer kunnen gebruiken.
Het is ook niet bepaald een kort seizoen dit jaar. Al heb ik ook twijfels dat we alle races gaan rijden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
echt benieuwd naar, wat me wel een beetje zorgen baart is de betrouwbaarheid bij Honda, geen van de 4 ingezette powerunits heeft naar behoren gewerkt
Duitsland ook. Denk dat Mugello ook wel weer wil.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:04 schreef Starflyer het volgende:
Canada en Brazilië zijn op dit moment nog een groot vraagteken. Maar Turkije zit al weer in de wachtkamer om in te vallen, mocht dat nodig zijn.
Terugschalen in bezoekers en afstand houden willen ze dus niet. Ze willen alles of niets. Komt ook door de business case die achter de Dutch GP zit. Die wordt volledig gedraaid op een vol huis.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:09 schreef shiz het volgende:
ment. 48hr van tevoren een officiële negatieve test overhandigen. Op de dag zelf ook nog een keer. Daarbovenop toch gewoon
https://www.telegraaf.nl/(...)orona-in-buitenluchtquote:Nieuw onderzoek: nauwelijks bewezen besmettingen met corona in buitenlucht
DUBLIN - Slechts 0,1 procent van de coronabesmettingen valt te herleiden naar contacten in de buitenlucht. Dat concludeert de Ierse gezondheidsdienst HPSC, die volgens The Irish Times ruim 232.000 coronagevallen onder de loep nam.
De onderzoekers konden bij slechts 262 besmettingen in Ierland vaststellen dat die buiten hadden plaatsgevonden. De HPSC noemt het voorbeeld van twee gezinnen die buiten aan het klussen waren. Dat leidde tot 7 besmettingen. Onderzoekers konden ook besmettingen herleiden naar bouwplaatsen en sportactiviteiten.
In de praktijk raakten mogelijk meer mensen buitenshuis besmet. Het lukt vaak niet om vast te stellen waar iemand het virus precies heeft opgelopen. Toch hebben internationale onderzoekers al eerder geconcludeerd dat mensen binnenhuis aanmerkelijk meer risico lopen om besmet te raken dan buiten.
Mooi, kunnen de terassen openquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dit Ierse onderzoek geeft wel goed nieuws. Het blijkt dat 0,1% van de besmettingen naar de buitenlucht is te herleiden.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)orona-in-buitenlucht
Nou nee. Dit cijfer was zo omdat in Ierland de terrassen ook gesloten waren. Geen wonder dat er dan ook geen besmettingen ontstaan.quote:
Waarom zet je dat niet in het voorbeschouw....quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:21 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
even dubbel omdat het toch wel belangrijk is om te weten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |