abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198747015
Nu weer drie weken wachten.
  maandag 29 maart 2021 @ 10:00:06 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198747018
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:56 schreef opreis het volgende:
De tweede is
Had Max daar mogen inhalen.

Het zijn 2 los staande discussies maar omdat ze om het zelfde stukje asfalt gaan en Lewis beide keren het voordeel van de twijfel krijgt in omgekeerde situaties is het nogal krom
hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook is
pi_198747020
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:57 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Ze zijn niet veranderd. Er werd alleen niet goed gehandhaafd.
Er is onnodig verwarring gezaaid, dat kun je de wedstrijdleiding wel aanrekenen.
pi_198747048
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook is
En dat terwijl er tal van voorbeelden te zijn waarbij een auto daar inhaalde door buiten de baan te gaan, zonder te worden bestraft.
  maandag 29 maart 2021 @ 10:03:29 #6
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198747051
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:03 schreef opreis het volgende:

[..]

En dat terwijl er tal van voorbeelden te zijn waarbij een auto daar inhaalde door buiten de baan te gaan, zonder te worden bestraft.
tal van voorbeelden?
pi_198747058
Volgens mij snappen er een paar hier nog steeds niet dat als je ook maar 1 cm voor ligt je dan de partij met het voordeel bent en dat de andere partij dan moet afhaken en niet andersom.

max lag al voor de bocht al voor, en behield dat.....terwijl Ham hem wijd laat lopen waardoor max wel off track moet zou bestraft moeten worden.

best vreemd dat de FIA er al binnen 5 seconden uit was.

Prima dat je hem wijd laten lopen.....maar niet als je "achter" ligt.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198747129
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook is
Dat vind ik ook, maar ook Hamilton die 30 maal de track limieten overschreed daar had men moeten ingrijpen. Ook dat was zeker gezien een undercut een enorm voordeel.
pi_198747158
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook is
kijk als dat zo was dan was het juist maar de feiten worden verdraaid
hij heeft hem daar niet ingehaald!

hij was er VOOR de bocht al voorbij ( en met voorbij bedoel ik niet compleet ingehaald maar max lag voor, ook al is het maar 1 cm )
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 29 maart 2021 @ 10:13:52 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198747181
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kijk als dat zo was dan was het juist maar de feiten worden verdraaid
hij heeft hem daar niet ingehaald!
we hebben een andere mening over de feiten, maar het blijft nog steeds een mening
pi_198747188
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kijk als dat zo was dan was het juist maar de feiten worden verdraaid
hij heeft hem daar niet ingehaald!
Maar door daar wijd te gaan kon je dus eerder op het gas en zodoende heb je een enorm voordeel. Ik kon wel leven met die beslissing hoe zuur ook. Wat mij wel dwars zit is dat Hamilton niet bestraft is door daar 30x zijn voordeel te pakken.
pi_198747221
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

we hebben een andere mening over de feiten, maar het blijft nog steeds een mening
feit is dat max voor lag ( ook al is het met 1mm ) en dan ben je de bovenliggende partij in een bocht.
altijd al zo geweest.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 29 maart 2021 @ 10:19:44 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198747230
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

feit is dat max voor lag ( ook al is het met 1mm ) en dan ben je de bovenliggende partij in een bocht.
altijd al zo geweest.
dat is niet zo, in welk regelboek staat dat?
pi_198747231
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar door daar wijd te gaan kon je dus eerder op het gas en zodoende heb je een enorm voordeel. Ik kon wel leven met die beslissing hoe zuur ook. Wat mij wel dwars zit is dat Hamilton niet bestraft is door daar 30x zijn voordeel te pakken.
hij moest wel wijd he....anders beukte HAM hem in zijn zijkant, ham zat met 1 wiel al op de witte lijn.
hoe kan max er dan binnen blijven ?

HAM had zijn actie moeten afhaken aangezien max de bovenliggende partij was.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198747241
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is niet zo, in welk regelboek staat dat?
waar staat dat het niet zo is ?
en hoelang kijk je al F1 ?

diegene die VOOR ligt heeft altijd het voordeel.
staat gewoon in de regels

en max lag voor de bocht al voor,en behield dat.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 29 maart 2021 @ 10:22:37 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198747252
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waar staat dat het niet zo is ?
en hoelang kijk je al F1 ?

diegene die VOOR ligt heeft altijd het voordeel.
staat gewoon in de regels
nee het is helemaal niet zo zwart wit
pi_198747253
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

feit is dat max voor lag ( ook al is het met 1mm ) en dan ben je de bovenliggende partij in een bocht.
altijd al zo geweest.
Als die mogelijkheid van het het overschrijden van de track limieten in die bocht er niet was geweest maar een muur had je daar nooit die inhaalactie kunnen maken. Maar aangezien Hamilton daar al 30x gebruik van had gemaakt ontstaan dit soort vreemde beslissingen.
pi_198747331
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:22 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als die mogelijkheid van het het overschrijden van de track limieten in die bocht er niet was geweest maar een muur had je daar nooit die inhaalactie kunnen maken. Maar aangezien Hamilton daar al 30x gebruik van had gemaakt ontstaan dit soort vreemde beslissingen.
ze moeten gewoon weer gebruik gaan maken van grind/zand/muren
dan is alles gewoon duidelijk.

of sensoren en 3 strikes = 5 sec penalty.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198747391
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waar staat dat het niet zo is ?
en hoelang kijk je al F1 ?

diegene die VOOR ligt heeft altijd het voordeel.
staat gewoon in de regels

en max lag voor de bocht al voor,en behield dat.
Sorry, maar dit vind ik een beetje kinderachtige argumentatie.

Probeer even bij de inhoud te blijven. Zulke opmerkingen word het niet gezelliger op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2021 10:34:50 ]
pi_198747409
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:34 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Sorry, maar dit vind ik een beetje kinderachtige argumentatie.

Probeer even bij de inhoud te blijven. Zulke opmerkingen word het niet gezelliger op.
ok sorry :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198747526
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:55 schreef potjecreme het volgende:
Ik was een beetje verbaasd over hoe goed Mercedes het initiatief nam.

Wat had Red Bull anders kunnen doen?
In principe hadden ze bij Max gewoon de tactiek van Lewis kunnen kopiëren, dan had Lewis er in de baan voorbij gemoeten, er vanuit gaande dat hij in die 1e ronde op z'n nieuwe banden niet genoeg zou winnen om hem meteen te passeren. Maar Lewis ging 2x wel heel erg vroeg, dan had je nog het risico dat de banden het niet zouden houden en Bottas daarvan zou profiteren die wel op een andere strategie zat.

Ik denk dat ze te lang hebben gewacht met de 2e pitstop, Max had sowieso al het voordeel van nieuwere banden richting de slotfase, maar het gat werd daardoor onnodig groot. Al was het nog steeds genoeg natuurlijk, hij zat op het juiste moment aan de staart van Hamilton..

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 29-03-2021 11:33:46 ]
  maandag 29 maart 2021 @ 11:10:40 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198747810
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:47 schreef Marcoss het volgende:

[..]

In principe hadden ze bij Max gewoon de tactiek van Lewis kunnen kopiëren, dan had Lewis er in de baan voorbij gemoeten, er vanuit gaande dat hij in die 1e ronde op z'n nieuwe banden niet genoeg zou winnen om hem meteen te passeren. Maar Lewis ging 2x wel heel erg vroeg, dan had je nog het risico dat de banden het niet zouden houden en Bottas daarvan zou profiteren die wel op een andere strategie zat.

Ik denk dat ze sowieso te lang hebben gewacht met de 2e pitstop, Max had sowieso al het voordeel van nieuwere banden richting de slotfase, maar het gat werd daardoor onnodig groot. Al was het nog steeds genoeg natuurlijk, hij zat op het juiste moment aan de staart van Hamilton..
wat mij vooral opviel is dat Verstappen geen gat kon slaan bij die 1e stint, hopelijk ligt dat aan dat differentieel want zo niet dan is die vermeende voorsprong van Red Bull alweer weg voordat die er uberhaupt was
  maandag 29 maart 2021 @ 11:32:31 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198748136
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat mij vooral opviel is dat Verstappen geen gat kon slaan bij die 1e stint, hopelijk ligt dat aan dat differentieel want zo niet dan is die vermeende voorsprong van Red Bull alweer weg voordat die er uberhaupt was
2 dingen:
- Hij had er de hele race daar last van vertelde hij. Dus werkte het wel degelijk tegen.
- Bahrein is meestal een 'typisch' mercedes circuit.

Dat Max eigenlijk sneller was op de baan, maar het in mijn ogen verloor door de strategie, biedt mij zeer veel hoop dat hij mee gaat doen in het titelgevecht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 29 maart 2021 @ 11:39:38 #24
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198748232
Ik vraag me af of Max betere kansen had gehad als-ie de laatste twee stints had omgedraaid. Met een lange middelste stint op de harde band, had-ie op het eind met mediums misschien makkelijker langs Hamilton kunnen komen, die toen op oude, harde banden reed.
pi_198748269
quote:
5s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:39 schreef Tijn het volgende:
Ik vraag me af of Max betere kansen had gehad als-ie de laatste twee stints had omgedraaid. Met een lange middelste stint op de harde band, had-ie op het eind met mediums misschien makkelijker langs Hamilton kunnen komen, die toen op oude, harde banden reed.
Dan was afsluiten op de softs ook nog een mogelijkheid geweest als die harde banden lang genoeg mee gingen.. Ik had nu ook het idee dat ze zo lang doorreden zodat hij de race kon eindigen op de softs, maar dat was dus niet het geval..
  maandag 29 maart 2021 @ 11:42:24 #26
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198748279
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:29 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze moeten gewoon weer gebruik gaan maken van grind/zand/muren
dan is alles gewoon duidelijk.

of sensoren en 3 strikes = 5 sec penalty.
Grasstrook zodat als je een fout maakt, deze ook direct bestraft wordt.
Dat is ook het grootste nadeel van de tilke dromes. Een groot asfalt plakkaat met wat lijntjes. Dat maakt de traditionele circuits zo goed, na een fout is het direct klaar (met je rondje, positie, race). Dat is F1.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!fotograaf maandag 29 maart 2021 @ 11:43:15 #27
842 Zorro
Z
pi_198748295
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij zegt de raceleiding nooit dat je je plek terug moet geven?
Ja in de rijdersbriefing of zo, dat men aangeeft plek teruggeven of anders 5 sec straf. Maar niet tijdens de race een directe order?

Dan zou dit helemaal schandalig zijn.

Maar zoals gezegd, misschien zit ik ernaast.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 maart 2021 @ 11:45:45 #28
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_198748329
quote:
6s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:43 schreef Zorro het volgende:
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij zegt de raceleiding nooit dat je je plek terug moet geven?
Ja in de rijdersbriefing of zo, dat men aangeeft plek teruggeven of anders 5 sec straf. Maar niet tijdens de race een directe order?

Dan zou dit helemaal schandalig zijn.

Maar zoals gezegd, misschien zit ik ernaast.
Ik vind het vooral raar dat ze binnen vier bochten al 100% zeker wisten dat Max fout zat. Het is gewoon onmogelijk om binnen zo'n korte tijd alle camerabeelden te bekijken en de schuld 100% bij Max te leggen.

Even totaal buiten het al dan niet terecht zijn, was het gewoon heel vreemd dat ze binnen zo'n korte tijd als op bij RB aanklopten om te zeggen dat Max zijn plek terug moest geven.
  Redactie Frontpage maandag 29 maart 2021 @ 11:46:19 #29
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_198748334
Wat mij betreft krijgt Lewis gewoon alsnog 5s straf voor de 29 keer dat hij de baan verliet en minimaal voordeel pakte. Wat betreft de inhaalactie van Max zie ik dat hij er al voorbij was voor bocht 4. Niet in zijn geheel maar liep wel voor. Je zie Max ook een stuurcorrectie maken omdat Lewis ook al tegen de lijn rijdt, Max kon niks anders dan de baan verlaten om een ongeluk te voorkomen. Max had gewoon door moeten rijden, liever met 5s als eerste over de finish dan op deze manier.Is er nog een mogelijkheid dat dit nog een staartje krijgt na het kijken van beelden?
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
  maandag 29 maart 2021 @ 11:48:00 #30
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198748354
quote:
6s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:46 schreef _UserName_ het volgende:
Wat mij betreft krijgt Lewis gewoon alsnog 5s straf voor de 29 keer dat hij de baan verliet en minimaal voordeel pakte. Wat betreft de inhaalactie van Max zie ik dat hij er al voorbij was voor bocht 4. Niet in zijn geheel maar liep wel voor. Je zie Max ook een stuurcorrectie maken omdat Lewis ook al tegen de lijn rijdt, Max kon niks anders dan de baan verlaten om een ongeluk te voorkomen. Max had gewoon door moeten rijden, liever met 5s als eerste over de finish dan op deze manier.Is er nog een mogelijkheid dat dit nog een staartje krijgt na het kijken van beelden?
Toto zegt nein.

quote:
6s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:43 schreef Zorro het volgende:
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij zegt de raceleiding nooit dat je je plek terug moet geven?
Ja in de rijdersbriefing of zo, dat men aangeeft plek teruggeven of anders 5 sec straf. Maar niet tijdens de race een directe order?

Dan zou dit helemaal schandalig zijn.

Maar zoals gezegd, misschien zit ik ernaast.
Volgens Horner was het een directe order van de raceleiding. En gezien het nog in hetzelfde rondje was, kunnen ze de beelden nooit een keer extra bekeken hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Grasstrook zodat als je een fout maakt, deze ook direct bestraft wordt.
Dat is ook het grootste nadeel van de tilke dromes. Een groot asfalt plakkaat met wat lijntjes. Dat maakt de traditionele circuits zo goed, na een fout is het direct klaar (met je rondje, positie, race). Dat is F1.
Racen ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Redactie Frontpage maandag 29 maart 2021 @ 11:48:43 #31
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_198748366
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Toto zegt nein.
Dat is er dan ook een in de categorie "Wij van WC-Eend".
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
  maandag 29 maart 2021 @ 11:50:15 #32
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198748390
quote:
6s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:48 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

Dat is er dan ook een in de categorie "Wij van WC-Eend".
Wij van de FIA, bedoel je. Daar is Toto al aardig bij betrokken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf maandag 29 maart 2021 @ 11:52:19 #33
842 Zorro
Z
pi_198748418
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:48 schreef daNpy het volgende:
Volgens Horner was het een directe order van de raceleiding.
Dat weet ik, maar ik bedoel dat dit volgens mij de eerste keer is dat dit gebeurt.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_198748436
quote:
6s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:52 schreef Zorro het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik bedoel dat dit volgens mij de eerste keer is dat dit gebeurt.
Was ook de eerste race van het seizoen.
  FOK!fotograaf maandag 29 maart 2021 @ 11:54:02 #35
842 Zorro
Z
pi_198748444
quote:
12s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:53 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Was ook de eerste race van het seizoen.
Moet ik er een tekening bij maken?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Redactie Frontpage maandag 29 maart 2021 @ 11:55:48 #36
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_198748469
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wij van de FIA, bedoel je. Daar is Toto al aardig bij betrokken.
Komt op het zelfde neer.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
pi_198748606
quote:
6s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:46 schreef _UserName_ het volgende:
Wat mij betreft krijgt Lewis gewoon alsnog 5s straf voor de 29 keer dat hij de baan verliet en minimaal voordeel pakte. Wat betreft de inhaalactie van Max zie ik dat hij er al voorbij was voor bocht 4. Niet in zijn geheel maar liep wel voor. Je zie Max ook een stuurcorrectie maken omdat Lewis ook al tegen de lijn rijdt, Max kon niks anders dan de baan verlaten om een ongeluk te voorkomen. Max had gewoon door moeten rijden, liever met 5s als eerste over de finish dan op deze manier.Is er nog een mogelijkheid dat dit nog een staartje krijgt na het kijken van beelden?
In dit geval kun je niet achteraf straffen op basis van een "regel" die er niet is en ook nooit gecommuniceerd is tijdens de race. Pas toen RB aan Max vertelde dat hij het ook moest doen, werd het opeens een probleem blijkbaar.. daar ligt dan de fout in dit geval, zie niet wat Mercedes daarin fout deed. In dit geval waren ze dan blijkbaar slimmer dan RB door het al voor de race bij Hamilton aan te geven, terwijl ze daar bij RB zoveel ronden voor nodig hadden.

En wel eens dat hij beter door had kunnen rijden zodat de discussie achteraf gevoerd zou worden inderdaad. Maar ik ga er ook vanuit dat ze er vanuit gingen dat Max er daarna alsnog voorbij zou gaan in die laatste rondes en het niet zoveel zou boeien dat hij die plek terug moest geven.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:06:55 #38
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_198748634
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:42 schreef Red_85 het volgende:
s je een fout maakt, deze ook direct bestraft wordt.
Dat is ook het grootste nadeel van de tilke dromes. Een groot asfalt plakkaat met wat lijntjes. Dat maakt de traditionele circuits zo goed, na een fout is het direct klaar (met je rondje, positie, race). Dat is F1.
Eens. Hoewel dat specifiek in deze bocht dan lastig zou zijn gezien daar de outer track / endurance baan begint. Maar voor het overige heb ik het liefst een muur, een grindbak of een stuk gras.
Rini dankjewel.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:09:47 #39
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_198748674
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:05 schreef Marcoss het volgende:
as toen RB aan Max vertelde dat hij het ook moest doen, werd het opeens een probleem blijkbaar.. daar ligt dan de fout in dit geval, zie niet wat Mercedes daarin fout deed. In dit geval waren ze dan blijkbaar slimmer dan RB door het al voor de race bij Hamilton aan te geven, terwijl ze daar bij RB zoveel ronden voor nodig hadden.

En wel eens dat hij beter door had kunnen rijden zodat de discussie achteraf gevoerd zou worden inderdaad. Maar ik ga er ook vanuit dat ze er vanuit gingen dat Max er daarna alsnog voorbij zou gaan in die laatste rondes en het niet zoveel zou boeien dat hij die plek terug moest geven.
Ik ging er ook van uit dat hij hem alsnog zou pakken. Maar ineens lag hij er meer dan een seconde achter gedurende een rondje, waardoor de tijd echt op raakte om iets te doen. 5 seconden wegrijden was hem in mijn optiek nooit gelukt, gezien de moeizame strijd om überhaupt het gat dicht te rijden. ik denk dat Max dat ook in de emotie zei, daar was de tijd gewoon te kort voor. Ik vond dit ook de beste optie: teruggeven en een ronde later alsnog ervoorbij. Alleen dan lukte niet.
Rini dankjewel.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:17:12 #40
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198748769
quote:
6s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:52 schreef Zorro het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik bedoel dat dit volgens mij de eerste keer is dat dit gebeurt.
Nee, is in het verleden wel vaker gebeurd. Al is het wel even geleden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 29 maart 2021 @ 12:18:20 #41
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198748781
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat mij vooral opviel is dat Verstappen geen gat kon slaan bij die 1e stint, hopelijk ligt dat aan dat differentieel want zo niet dan is die vermeende voorsprong van Red Bull alweer weg voordat die er uberhaupt was
Dat gat was ook maar 0,2s per ronde in de long runs in de VTs.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_198748789
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:18 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dat gat was ook maar 0,2s per ronde in de long runs in de VTs.
Die Hamilton weer ophief door bocht 4 niet op de tracklimits te letten. :P
  maandag 29 maart 2021 @ 12:19:57 #43
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198748801
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:05 schreef Marcoss het volgende:

[..]

In dit geval kun je niet achteraf straffen op basis van een "regel" die er niet is en ook nooit gecommuniceerd is tijdens de race. Pas toen RB aan Max vertelde dat hij het ook moest doen, werd het opeens een probleem blijkbaar.. daar ligt dan de fout in dit geval, zie niet wat Mercedes daarin fout deed. In dit geval waren ze dan blijkbaar slimmer dan RB door het al voor de race bij Hamilton aan te geven, terwijl ze daar bij RB zoveel ronden voor nodig hadden.

En wel eens dat hij beter door had kunnen rijden zodat de discussie achteraf gevoerd zou worden inderdaad. Maar ik ga er ook vanuit dat ze er vanuit gingen dat Max er daarna alsnog voorbij zou gaan in die laatste rondes en het niet zoveel zou boeien dat hij die plek terug moest geven.
Dan zou hij een directe order van de stewards negeren en waarschijnlijk veel meer straf dan die 5s krijgen. Had hem de tweede plaats kunnen kosten.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 29 maart 2021 @ 12:21:24 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198748813
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:18 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dat gat was ook maar 0,2s per ronde in de long runs in de VTs.
ja maar ik had wel iets meer voordeel van het rijden in vrije lucht verwacht
  maandag 29 maart 2021 @ 12:21:43 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198748819
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:41 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dan was afsluiten op de softs ook nog een mogelijkheid geweest als die harde banden lang genoeg mee gingen.. Ik had nu ook het idee dat ze zo lang doorreden zodat hij de race kon eindigen op de softs, maar dat was dus niet het geval..
Ze hadden volgens mij geen nieuw setje softs meer.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:21:54 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198748822
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:19 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dan zou hij een directe order van de stewards negeren en waarschijnlijk veel meer straf dan die 5s krijgen. Had hem de tweede plaats kunnen kosten.
De meest duidelijke zaken worden na de race bekeken en hier wordt in enkele seconden een directe order uitgegeven :')
Echt, gooi jezelf weg als steward.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:22:24 #47
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198748831
quote:
2s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ze hadden volgens mij geen nieuw setje softs meer.
Klopt 3x gebruikt meen ik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:24:23 #48
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198748855
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:21 schreef daNpy het volgende:

[..]

De meest duidelijke zaken worden na de race bekeken en hier wordt in enkele seconden een directe order uitgegeven :')
Echt, gooi jezelf weg als steward.
Klopt. En is ook niet voor het eerst. Ik meen bij Alonso in 2006/7 dat de stewards zeiden hem iemand voorbij te laten en later kwamen ze op hun beslissing terug. Alleen wel te laat.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 29 maart 2021 @ 12:24:50 #49
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_198748865
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:21 schreef daNpy het volgende:

[..]

De meest duidelijke zaken worden na de race bekeken en hier wordt in enkele seconden een directe order uitgegeven :')
Echt, gooi jezelf weg als steward.
Eerlijk gezegd zag ik in het livebeeld al dat hij er met 4 wielen buiten was. Dat op zichzelf was niet ingewikkeld. Enige wat je moet terugkijken is of Hamilton hem er niet onacceptabel naast duwde. Daarvan was ook geen sprake. Ik vond dit eerlijk gezegd wel in orde. Nu had Max nog alle kans om hem alsnog in te halen. Was het gat na de race 3,1 seconden en had Max 5 seconden straf gehad dan was de wereld te klein.
Rini dankjewel.
pi_198748936
Uiteindelijk staat het al dan niet overtreden van de regels door hamilton er in de eerste rondes er ook los van.

Max haalt Lewis buitenom in en komt daarbij buiten te baan.
Strikt genomen haal je daar een voordeel uit en daarmee klaar.
Enige uitzondering zou kunnen als Lewis hem er min of meer vanaf duwde, maar daar leek ook geen sprake van te zijn.

Als het andersom was geweest, Max gaat naar de binnenkant en snijdt een stukje van de baan af a la raikkonen in de USA dan moet hij toch ook zijn plek teruggeven?
pi_198748966
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Uiteindelijk staat het al dan niet overtreden van de regels door hamilton er in de eerste rondes er ook los van.

Max haalt Lewis buitenom in en komt daarbij buiten te baan.
Strikt genomen haal je daar een voordeel uit en daarmee klaar.

Als het andersom was geweest, Max gaat naar de binnenkant en snijdt een stukje van de baan af a la raikkonen in de USA dan moet hij toch ook zijn plek teruggeven?
Dat zijn dan ook 2 verschillende dingen.

Ik vind idd dat Max zn plek terug moest geven.

Maar ik vind het ook belachelijk dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen.

Imo ligt de fout bij de wedstrijdleiding, die een zwart/wit gebied grijs heeft gemaakt.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:31:00 #52
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_198748968
Ik heb daar ook helemaal geen moeite mee. Het was anders geweest als er nog 10 ronden te gaan was. Dan was het opportuun geweest om te denken dat je nog wel 5 seconden kon weglopen. Nu niet en gaf je jezelf de beste kans door die plek terug te geven.
Rini dankjewel.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:31:48 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198748982
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Uiteindelijk staat het al dan niet overtreden van de regels door hamilton er in de eerste rondes er ook los van.

Max haalt Lewis buitenom in en komt daarbij buiten te baan.
Strikt genomen haal je daar een voordeel uit en daarmee klaar.
Enige uitzondering zou kunnen als Lewis hem er min of meer vanaf duwde, maar daar leek ook geen sprake van te zijn.

Als het andersom was geweest, Max gaat naar de binnenkant en snijdt een stukje van de baan af a la raikkonen in de USA dan moet hij toch ook zijn plek teruggeven?

Hele discussie of het inhalen correct of niet was gaat dan ook nergens over. Enige wat houdt snijdt is commentaar op de inconsequentie van de FIA omtrent het beleid rond bocht 4. Dat moet écht anders.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198748985
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:30 schreef BroesWillems het volgende:
aar ik vind het ook belachelijk dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen.

Ja dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen is zeker krom.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:32:54 #55
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_198748999
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:30 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook 2 verschillende dingen.

Ik vind idd dat Max zn plek terug moest geven.

Maar ik vind het ook belachelijk dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen.

Imo ligt de fout bij de wedstrijdleiding, die een zwart/wit gebied grijs heeft gemaakt.
Mol zei volgens mij letterlijk in de voorbeschouwing dat je na 4 à 5 keer een waarschuwing zou krijgen. Daar ligt de fout inderdaad, dat dat niet gebeurd is. Maargoed, dat gaan ze achteraf natuurlijk niet nog bestraffen.
Rini dankjewel.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:34:19 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198749018
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ja dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen is zeker krom.
Jep. Maar dat mag men Hamilton niet verwijten. Geweldige race van hem, ondanks dat het leeuwendeel van de mensen altijd geroepen heeft dat hij het in een 'mindere' wagen niet zou kunnen. Het is overduidelijk dat hij en Verstappen een klasse apart zijn. Toch benieuwd hoe Perez het gaat doen wanneer hij wel gewoon bij de bovenste 4/5 kwalificeert.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 29 maart 2021 @ 12:35:22 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198749027
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik heb daar ook helemaal geen moeite mee. Het was anders geweest als er nog 10 ronden te gaan was. Dan was het opportuun geweest om te denken dat je nog wel 5 seconden kon weglopen. Nu niet en gaf je jezelf de beste kans door die plek terug te geven.
Als Red Bull getwijfeld had aan de juistheid van die beslissing hadden ze Verstappen ook wel door laten rijden.
  Moderator maandag 29 maart 2021 @ 12:36:12 #58
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_198749044
Eigenlijk had Max lekker op de racelijn moeten liften, “ga maar door het stof voorbij” :T

Of sneller de positie teruggeven, had die meteen drs gehad.

Allemaal weer dingen om mee te nemen :)
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_198749059
Wat het dan inderdaad weer inconsequent maakt, is dat Ocon op dezelfde manier iemand voorbij ging en daar niks aan gedaan werd. Of ze hebben het gewoon niet gezien, dat kan ook :D
pi_198749274
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:37 schreef Marcoss het volgende:
Wat het dan inderdaad weer inconsequent maakt, is dat Ocon op dezelfde manier iemand voorbij ging en daar niks aan gedaan werd. Of ze hebben het gewoon niet gezien, dat kan ook :D
https://streamable.com/412k6r

Niet helemaal dezelfde manier. Hij gaat eerst buiten de baan en haalt direct daarna in waar Max al voorbij was.
Blijkbaar vindt de FIA het minder erg als een coureur expres buiten de lijnen rijdt om te kunnen inhalen dan dat een coureur vanwege de inhaalactie de baan niet kan houden.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:52:48 #61
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_198749297
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Mol zei volgens mij letterlijk in de voorbeschouwing dat je na 4 à 5 keer een waarschuwing zou krijgen. Daar ligt de fout inderdaad, dat dat niet gebeurd is. Maargoed, dat gaan ze achteraf natuurlijk niet nog bestraffen.
Die 4 of 5x is alleen maar een aanname van verslaggevers geweest.
Er waren nergens tracklimits. Tenzij het gebruikt werd tijdens een inhaalpoging.
Maar dat is altijd overal al zo
Wie dit leest is gek
  maandag 29 maart 2021 @ 12:58:24 #62
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_198749379
quote:
99s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
nname van verslaggevers geweest.
Er waren nergens tracklimits. Tenz
Aah, ik dacht dat dat zo dus besproken was. In dat geval is het juist niet slim van RB / Max om de hele race netjes binnen de lijntjes te kleuren..
Rini dankjewel.
pi_198749505
quote:
10s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Jep. Maar dat mag men Hamilton niet verwijten. Geweldige race van hem, ondanks dat het leeuwendeel van de mensen altijd geroepen heeft dat hij het in een 'mindere' wagen niet zou kunnen. Het is overduidelijk dat hij en Verstappen een klasse apart zijn. Toch benieuwd hoe Perez het gaat doen wanneer hij wel gewoon bij de bovenste 4/5 kwalificeert.
Als mensen maar vaak genoeg roepen dat de mercedes een mindere wagen is dan de RB gaan mensen het vanzelf geloven natuurlijk.
  maandag 29 maart 2021 @ 13:14:55 #64
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198749572
quote:
10s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Hele discussie of het inhalen correct of niet was gaat dan ook nergens over. Enige wat houdt snijdt is commentaar op de inconsequentie van de FIA omtrent het beleid rond bocht 4. Dat moet écht anders.
Eensch.

Als je er in de kwali een tracklimits neerlegt, dan zou dat voor de race ook moeten gelden.

Maar beter voegen ze 'dingen' toe op die tilke dromes die over de tracklimits heen gaan een merkbaar nadeel brengen. Zoals de gele broodjes voor de laatste bocht op Spielberg en Yas Marina.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198749598
Hamilton was de enige coureur die er een andere interpretatie hanteerde van de instructies van de FIA:

quote:
Masi insisted there had not been any change in how track limits were enforced. While he did not mention Hamilton by name, he did indicate one driver had not complied with their interpretation of the rules.

Red Bull told Verstappen to copy Hamilton’s line
“Nothing changed at all,” said Masi. “We had two people that were looking in that area at every car, every lap and pretty much every car bar one was doing the right thing within what we expected in a general sequence. There was the occasional car that had a bit of a moment and went out there or whatever it was but it wasn’t a constant thing.”
Masi said drivers were made aware of the track limits policy when he met them on Friday. “It was mentioned very clearly in the drivers meeting and in the notes that [track limits] would not be monitored with regards to setting the lap time [during the race], so to speak, however it will always be monitored in accordance with the sporting regulations, being that a lasting advantage overall must not be gained.”
Bron

Ik denk niet dat je kan stellen dat de instructies onduidelijk zijn geweest. Het werd pas een issue toen Hamilton zo slim/onsportief (doorhalen wat niet van toepassing is) was om doelbewust het grijze gebied van de regels op te zoeken. En de stewards hebben gewoon gefaald door Hamilton niet na een ronde of 5 te waarschuwen toen voor hun duidelijk moest zijn dat hij dit expres deed.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_198749628
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:30 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook 2 verschillende dingen.

Ik vind idd dat Max zn plek terug moest geven.

Maar ik vind het ook belachelijk dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen.

Imo ligt de fout bij de wedstrijdleiding, die een zwart/wit gebied grijs heeft gemaakt.
Het mag niet, maar het werd niet gemonitoord. Maar als je het niet monitoord, hoe kun je dan weten dat iemand over de track limits gaat bij het inhalen? Dus je monitoord het wel, maar neemt alleen maatregelen in bepaalde situaties. Het is vreemd om te oordelen dat iemand er wel voordeel uithaalt als hij over de tracklimits gaat bij het inhalen, maar niet als hij niet inhaalt. Vooral omdat men weet dat men er wel degelijk een tijdsvoordeel uithaalt, ook als men niet inhaalt.

Ze hebben het gebied zelf grijs gemaakt, maar zullen dat hopelijk wel snel aanpassen.
pi_198749651
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:16 schreef SamCooke het volgende:
Hamilton was de enige coureur die er een andere interpretatie hanteerde van de instructies van de FIA:
[..]

Bron

Ik denk niet dat je kan stellen dat de instructies onduidelijk zijn geweest. Het werd pas een issue toen Hamilton zo slim/onsportief (doorhalen wat niet van toepassing is) was om doelbewust het grijze gebied van de regels op te zoeken. En de stewards hebben gewoon gefaald door Hamilton niet na een ronde of 5 te waarschuwen toen voor hun duidelijk moest zijn dat hij dit expres deed.
Dus elke coureur hield zich aan de voorschriften, op een na, maar waarom namen ze dan geen maatregelen tegen die coureur?
pi_198749677
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dus elke coureur hield zich aan de voorschriften, op een na, maar waarom namen ze dan geen maatregelen tegen die coureur?
Nou, dat is mijn punt. Ze hadden hem gewoon moeten waarschuwen dan was deze hele toestand niet gebeurd.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_198749685
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:23 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Nou, dat is mijn punt. Ze hadden hem gewoon moeten waarschuwen dan was deze hele toestand niet gebeurd.
Iedereen wordt gelijk behandeld, alleen voor sommigen wordt een uitzondering gemaakt.
pi_198749711
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:09 schreef opreis het volgende:

[..]

Als mensen maar vaak genoeg roepen dat de mercedes een mindere wagen is dan de RB gaan mensen het vanzelf geloven natuurlijk.
Dat is een kwestie van de problemen aan de wagen van Max (differentieel en later de.motor) negeren. Zonder die problemen had Max meteen een beslissend gat geslagen. En als je dan tactisch ook om de oren wordt geslagen (Perez niet op rood naar buiten sturen in q2, geen extra setje wit, geen gebruik maken van het gedoogbeleid in bocht 4) dan verlies je een gewonnen wedstrijd alsnog. Daarnaast deed Hamilton natuurlijk alles goed, ook dat moet gezegd,maar deze wedstrijd heeft Redbull verloren.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 maart 2021 @ 13:32:15 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198749766
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:26 schreef aesop het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van de problemen aan de wagen van Max (differentieel en later de.motor) negeren. Zonder die problemen had Max meteen een beslissend gat geslagen. En als je dan tactisch ook om de oren wordt geslagen (Perez niet op rood naar buiten sturen in q2, geen extra setje wit, geen gebruik maken van het gedoogbeleid in bocht 4) dan verlies je een gewonnen wedstrijd alsnog. Daarnaast deed Hamilton natuurlijk alles goed, ook dat moet gezegd,maar deze wedstrijd heeft Redbull verloren.
Motor?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198749972
Zo de woede en teleurstelling wat gezakt na gisteren. Uitslag gaat toch niet meer veranderen, en ja ik vind het ook raar dat Lewis continue die track limits mocht overschrijden en Max daarmee gepakt werd, maar aan de andere kant dit is ook F1. De grenzen opzoeken, en dan had Red Bull maar al na de 5e keer dat Lewis dit deed moeten aangeven dat Max het ook mocht. Toch was de race gisteren prachtig, puntje van mijn stoel gezeten. Lewis waar weer niet tegen gesproken mocht worden want meneer voelt eens de druk en ook een lockup, en je zag dat hij er ook van genoten had. Max en Lewis die beide een klasse apart waren, denk dat Lewis dit ook nodig heeft want bij Bottas kan hij op 90% rijden. Volgende race nieuwe ronde nieuwe kansen, en ik verwacht nog heel wat gevechten tussen die twee want die wagens zijn aan elkaar gewaagd. 1x winnen en Lewis 2e en het staat alweer gelijk :) Alleen Perez hopelijk wat minder pech zodat hij ook een buffer kan zijn of Merc onder druk kan zetten met een undercut.

Dat we nog eens teleurgesteld zouden zijn met een Nederlander op p2 in de F1 is toch ook wel een beetje mooi. :)
  maandag 29 maart 2021 @ 13:53:48 #73
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_198749993
Belangrijkste conclusie is in elk geval: ook met een (iets) betere auto win je nog niet zomaar van Mercedes / Hamilton. Wat eigenlijk wel vaak door de experts zo werd uitgesproken. Geef Max een gelijkwaardige auto en hij wint. Dat is dus niet altijd zo. Daarbij kan het momentum nog best wel eens verschuiven. RB had het ijzer moeten smeden nu het heet is. In een race waarin je eigenlijk de betere bent loop je achterstand op.

Ik denk dat de voorsprong die RB nu heeft voornamelijk er is omdat Mercedes meer moeite heeft met de nieuwe regels door de lagere rake waarmee zij rijden. Als ze dat optimaliseren kan het weer omslaan. Wat heeft RBR nog in het vat? Kunnen ze zorgen dat ze in meer dan de helft van de races de betere auto hebben? Of krijgen we dadelijk wanneer Mercedes het voor elkaar heeft weer een dominante periode en sla je je voor het hoofd voor deze toch slordige race.
Rini dankjewel.
pi_198750029
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Motor?
Marko zei dat Max niet hele vermogen kon gebruiken.
pi_198750202
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Belangrijkste conclusie is in elk geval: ook met een (iets) betere auto win je nog niet zomaar van Mercedes / Hamilton. Wat eigenlijk wel vaak door de experts zo werd uitgesproken. Geef Max een gelijkwaardige auto en hij wint. Dat is dus niet altijd zo. Daarbij kan het momentum nog best wel eens verschuiven. RB had het ijzer moeten smeden nu het heet is. In een race waarin je eigenlijk de betere bent loop je achterstand op.

Ik denk dat de voorsprong die RB nu heeft voornamelijk er is omdat Mercedes meer moeite heeft met de nieuwe regels door de lagere rake waarmee zij rijden. Als ze dat optimaliseren kan het weer omslaan. Wat heeft RBR nog in het vat? Kunnen ze zorgen dat ze in meer dan de helft van de races de betere auto hebben? Of krijgen we dadelijk wanneer Mercedes het voor elkaar heeft weer een dominante periode en sla je je voor het hoofd voor deze toch slordige race.
RB heeft natuurlijk sowieso nog aansluiting van Perez als troef. Je ziet gisteren toch dat de undercut voor Hamilton gunstig uitpakt. Als Perez er dichter op zit, dan heeft

Ik weet ook niet of die vermeende problemen bij Verstappen met het differentieel daadwerkelijk performanceverlies heeft opgeleverd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198750207
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:56 schreef aesop het volgende:

[..]

Marko zei dat Max niet hele vermogen kon gebruiken.
Ja, vanwege de diff, kreeg wheelspin op 1 wiel en moest daarom minder gas geven bij uitgaan bocht 1 bijvoorbeeld.(dus niet je hele vermogen). Met de motor was verder niets.
  maandag 29 maart 2021 @ 14:11:41 #77
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_198750216
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

RB heeft natuurlijk sowieso nog aansluiting van Perez als troef. Je ziet gisteren toch dat de undercut voor Hamilton gunstig uitpakt. Als Perez er dichter op zit, dan heeft

Ik weet ook niet of die vermeende problemen bij Verstappen met het differentieel daadwerkelijk performanceverlies heeft opgeleverd.
Eens, maar bedoel vooral dat het voordeel dat er nu lijkt te zijn in het verleden bij Ferrari er wel vaker leek te zijn in het begin. Uiteindelijk pakte Mercedes dat toch weer terug.
Rini dankjewel.
  maandag 29 maart 2021 @ 14:12:27 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198750227
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:10 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ja, vanwege de diff, kreeg wheelspin op 1 wiel en moest daarom minder gas geven bij uitgaan bocht 1 bijvoorbeeld.(dus niet je hele vermogen). Met de motor was verder niets.
ik las dat hij daarom ook misschien niet de ruimte pakte bij bocht 4, of dat al uitgezocht is geen idee. Inmiddels dus wel :)

twitter


[ Bericht 38% gewijzigd door Tarado op 29-03-2021 14:17:57 ]
pi_198750331
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:30 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook 2 verschillende dingen.

Ik vind idd dat Max zn plek terug moest geven.

Maar ik vind het ook belachelijk dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen.

Imo ligt de fout bij de wedstrijdleiding, die een zwart/wit gebied grijs heeft gemaakt.
Het is nog gekker, Masi zegt ook na de wedstrijd dat er geen track limits waren maar alleen ingegrepen zou worden als er een permanent voordeel zou zijn, ok dat was van toepassing op Max, prima, maar waarom dan Mercedes een waarschuwing geven over track limits overschrijden als die er niet zijn?

Als je dit leest en met name wat Masi zegt dan is het helemaal onnavolgbaar:

https://www.motorsport.co(...)er-hamilton/5969405/

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2021 14:26:15 ]
pi_198750455
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Belangrijkste conclusie is in elk geval: ook met een (iets) betere auto win je nog niet zomaar van Mercedes / Hamilton. Wat eigenlijk wel vaak door de experts zo werd uitgesproken. Geef Max een gelijkwaardige auto en hij wint. Dat is dus niet altijd zo. Daarbij kan het momentum nog best wel eens verschuiven. RB had het ijzer moeten smeden nu het heet is. In een race waarin je eigenlijk de betere bent loop je achterstand op.
Hoe kom je erbij dat de RB de betere auto is?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 29 maart 2021 @ 14:44:07 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198750575
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de RB de betere auto is?
Op basis van zaterdag zou je denken van wel, gisteren weer niet, het zit heel dicht bij elkaar
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 maart 2021 @ 14:44:43 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198750586
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

Op basis van zaterdag zou je denken van wel, gisteren weer niet, het zit heel dicht bij elkaar
Gisteren waren er dus problemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 29 maart 2021 @ 14:46:20 #83
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198750614
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de RB de betere auto is?
Bijna 0,4 sec. in de Q op Hamilton.
Dat is meer dan alleen rijderskwaliteit lijkt me.
  maandag 29 maart 2021 @ 14:47:11 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198750625
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gisteren waren er dus problemen.
daarom en nog had Verstappen kunnen winnen
pi_198750647
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

Bijna 0,4 sec. in de Q op Hamilton.
Dat is meer dan alleen rijderskwaliteit lijkt me.
kwalipace =/= racepace. Zat teams die Q3 halen en daarna wegzakken.
pi_198750650
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gisteren waren er dus problemen.
Problemen met het differentieel toch?

Daarbij komt nog het 29 keer ruimer pakken van bocht 4 door Hamilton.

Maar desalniettemin is het verschil niet groot.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_198750671
Heeft iemand nog wat gehoord/lezen over het probleem met het differentieel van Max. Was daar nu echt iets mis of was dat toch gewoon de spanning?

Zo ja, heeft RB/Max op 2 manieren pech gehad.
- 30 ronden van Hamilton die paar tienden pakt in bocht 4
- Hele wedstrijd probleem met differentieel, wat misschien ook paar tienden per ronde kost.
Samen betekend dit misschien wel 0,4 tot 0,5 seconden per ronde die hij onnodig verloor (of niet kon uitlopen)

Als dit zo zou zijn, ziet het er toch wel behoorlijk rooskleurig uit voor Max en RB :)
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_198750771
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

Bijna 0,4 sec. in de Q op Hamilton.
Dat is meer dan alleen rijderskwaliteit lijkt me.
Waarom eigenlijk? Verstappen liet weinig heel van Albon en Ghasly terwijl Hamiton vaak maar 1 of 2 tienden heeft op Bottas, als hij al sneller is. Daarnaast kan er ook nog makkelijk 2 tienden tussen kwalificatie en racepace zitten, zeker als de een een goed rondje heeft en de ander niet. Zonder Perez is het gewoon heel moeilijk peilen.

Daar is best wat op af te dingen, maar het punt is dat het andersom wel meteen als feit aangenomen wordt. Hamilton is 4 tienden langzamer, dus is de auto dat. Toto en Hamilton zijn natuurlijk de eerste om te roepen hoe goed de RBR is, althans, wellicht waren Brundle, Coulthard en de rest van de chauvinistische bende nog sneller.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198750833
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Verstappen liet weinig heel van Albon en Ghasly terwijl Hamiton vaak maar 1 of 2 tienden heeft op Bottas, als hij al sneller is. Daarnaast kan er ook nog makkelijk 2 tienden tussen kwalificatie en racepace zitten, zeker als de een een goed rondje heeft en de ander niet. Zonder Perez is het gewoon heel moeilijk peilen.

Daar is best wat op af te dingen, maar het punt is dat het andersom wel meteen als feit aangenomen wordt. Hamilton is 4 tienden langzamer, dus is de auto dat. Toto en Hamilton zijn natuurlijk de eerste om te roepen hoe goed de RBR is, althans, wellicht waren Brundle, Coulthard en de rest van de chauvinistische bende nog sneller.
Het lijkt er wel op dat nu de Merc wat minder is Hamilton er een stuk beter mew overweg kan. Als een auto op rails is en makkelijk te rijden is worden de verschillen vanzelf kleiner.
  maandag 29 maart 2021 @ 15:04:51 #90
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198750876
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Verstappen liet weinig heel van Albon en Ghasly terwijl Hamiton vaak maar 1 of 2 tienden heeft op Bottas, als hij al sneller is. Daarnaast kan er ook nog makkelijk 2 tienden tussen kwalificatie en racepace zitten, zeker als de een een goed rondje heeft en de ander niet. Zonder Perez is het gewoon heel moeilijk peilen.

Daar is best wat op af te dingen, maar het punt is dat het andersom wel meteen als feit aangenomen wordt. Hamilton is 4 tienden langzamer, dus is de auto dat. Toto en Hamilton zijn natuurlijk de eerste om te roepen hoe goed de RBR is, althans, wellicht waren Brundle, Coulthard en de rest van de chauvinistische bende nog sneller.
Verschillen in een moeilijker te rijden auto zijn dan ook groter dan in een auto die op rails ligt.
pi_198751181
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Verstappen liet weinig heel van Albon en Ghasly terwijl Hamiton vaak maar 1 of 2 tienden heeft op Bottas, als hij al sneller is. Daarnaast kan er ook nog makkelijk 2 tienden tussen kwalificatie en racepace zitten, zeker als de een een goed rondje heeft en de ander niet. Zonder Perez is het gewoon heel moeilijk peilen.

Daar is best wat op af te dingen, maar het punt is dat het andersom wel meteen als feit aangenomen wordt. Hamilton is 4 tienden langzamer, dus is de auto dat. Toto en Hamilton zijn natuurlijk de eerste om te roepen hoe goed de RBR is, althans, wellicht waren Brundle, Coulthard en de rest van de chauvinistische bende nog sneller.
Natuurlijk is Mercedes het eerste team om in de underdogpositie te kruipen als hun dominantie ook maar een moment niet volledig duidelijk is, maar het feit dat vorig jaar Hamilton kwalificeerde met 3 tienden voorsprong op Bottas met Verstappen op een tiende daar weer achter geeft wel aan dat de RB een stuk competitiever is nu. Dat is nog wat anders dan dat de RB per definitie beter is.
Idealiter kan Perez Verstappen tot een tiende of 3 naderen, al is dat ook niet echt een kwalificatiebeest. Ik denk dat Bottas wat beter is over 1 ronde dan Perez, maar dat Perez de betere zondag heeft van de twee. Je ziet toch dat Bottas zich ook wel weer erg eenvoudig de kaas van het brood laat eten bij de start.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 29 maart 2021 @ 15:28:51 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198751237
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 29 maart 2021 @ 15:29:26 #93
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198751247
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Het mag niet, maar het werd niet gemonitoord. Maar als je het niet monitoord, hoe kun je dan weten dat iemand over de track limits gaat bij het inhalen? Dus je monitoord het wel, maar neemt alleen maatregelen in bepaalde situaties. Het is vreemd om te oordelen dat iemand er wel voordeel uithaalt als hij over de tracklimits gaat bij het inhalen, maar niet als hij niet inhaalt. Vooral omdat men weet dat men er wel degelijk een tijdsvoordeel uithaalt, ook als men niet inhaalt.

Ze hebben het gebied zelf grijs gemaakt, maar zullen dat hopelijk wel snel aanpassen.
Het werd wel gemonitord, alleen niet elektronisch zoals bij de Q en VT.
Er stonden stewards bij de bocht die de boel in de gaten hielden. Die hebben niet goed gereageerd op het feit dan Hamilton keer op keer buiten de baan kwam.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_198751409
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

RB heeft natuurlijk sowieso nog aansluiting van Perez als troef. Je ziet gisteren toch dat de undercut voor Hamilton gunstig uitpakt. Als Perez er dichter op zit, dan heeft

Ik weet ook niet of die vermeende problemen bij Verstappen met het differentieel daadwerkelijk performanceverlies heeft opgeleverd.
Om er echt iets aan te hebben, had Perez wel rond Bottas moeten rijden gisteren, weet eigenlijk niet of Perez daar de pace voor had, vond hem eigenlijk niet heel bijzonder in de race. Maar goed, ook dat had weer oorzaken uiteraard.
  maandag 29 maart 2021 @ 15:41:21 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_198751422
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Iedereen wordt gelijk behandeld, alleen voor sommigen wordt een uitzondering gemaakt.
Some are more equal then others
  maandag 29 maart 2021 @ 15:56:53 #96
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_198751624
Rare discussie over het wel of niet handhaven van regels.

Toch stom dat Lewis pas een waarschuwing krijgt als Max de opdracht van Red Bull krijgt het ook te gaan doen. Slaat nergens op en de reacties van Max 'how is that legal?' Zegt toch meer dan genoeg. Erg dom weer.

Dit staat los van de inhaalactie. Als Max kon inhalen door van de baan te gaan, maar heb nog niet duidelijk kunnen zien of hij er eigenlijk al voor lag en Lewis hem eraf drukte. Heel apart ook dat ze zo snel waren met het terug laten geven van de plek.

De ophef erover is toch duidelijk genoeg. Hoop verder dat dit qua racen en spanning een mooie voorbode op het seizoen is. Maar als weer dit soort voordeeltjes telkens voor Lewis komen waardoor Max weer geen kans heeft, is het leuke voor vele er snel af verwacht ik.

Maar goed 1e wedstrijd van het seizoen, ik hou nog ffkes hoop :+
pi_198751789
Ik vraag me af of RBR dit niet slimmer had kunnen oplossen. Niet via de radio reacties van race control uitlokken, maar Max en bordje voor zijn neus houden bij een stop dat ie ook wijd mag gaan...
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 29 maart 2021 @ 16:24:20 #98
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_198751943
Er is ook genoeg reden tot hoop lijkt mij. De RB lijkt snel genoeg om zich te kunnen meten met Mercedes.
Ja, helaas gisteren de eerste slag verloren. Maar 2e worden op 0,7 seconden lijkt mij een prima resultaat.

Ik hoop dat op andere circuits we hetzelfde kunnen zien maar dan met Verstappen nipt voor Hamilton :)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 29 maart 2021 @ 16:26:20 #99
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198751961
quote:
3s.gif Op maandag 29 maart 2021 16:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
Er is ook genoeg reden tot hoop lijkt mij. De RB lijkt snel genoeg om zich te kunnen meten met Mercedes.
Ja, helaas gisteren de eerste slag verloren. Maar 2e worden op 0,7 seconden lijkt mij een prima resultaat.

Ik hoop dat op andere circuits we hetzelfde kunnen zien maar dan met Verstappen nipt voor Hamilton :)
Liever gewoon vér voor Hamilton.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198752018
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 16:09 schreef Sabata het volgende:
Ik vraag me af of RBR dit niet slimmer had kunnen oplossen. Niet via de radio reacties van race control uitlokken, maar Max en bordje voor zijn neus houden bij een stop dat ie ook wijd mag gaan...
Dan moet je wel een code afspreken dat Max ook meteen snapt wat er bedoeld wordt, anders heb je ongeveer 1,8 seconden voor de stop alweer voorbij is :D

Waarschijnlijk wordt in het vervolg ook wel iets afgesproken voor dit soort situaties waarbij het niet letterlijk zo gezegd wordt, maar via codetaal waardoor Max nog steeds weet wat er bedoeld wordt, maar de wedstrijdleiding niet. Al ga ik er vanuit dat dit ervoor zorgt dat ze meer duidelijkheid gaan geven over de regels m.b.t. track-limits, daar blijkt nog genoeg onduidelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')