Ditquote:Op maandag 29 maart 2021 16:30 schreef Marcoss het volgende:
Al ga ik er vanuit dat dit ervoor zorgt dat ze meer duidelijkheid gaan geven over de regels m.b.t. track-limits, daar blijkt nog genoeg onduidelijkheid.
Mja, valt in mijn ogen vrij weinig te zeggen over zo'n inhaalrace. Je moet echt een race zien waarin ze samen de top 4 vormen. Dan kun je al een stuk beter zien hoe Bottas en Perez zich verhouden.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Om er echt iets aan te hebben, had Perez wel rond Bottas moeten rijden gisteren, weet eigenlijk niet of Perez daar de pace voor had, vond hem eigenlijk niet heel bijzonder in de race. Maar goed, ook dat had weer oorzaken uiteraard.
Red Bull heeft dit express over de radio gedaan.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan moet je wel een code afspreken dat Max ook meteen snapt wat er bedoeld wordt, anders heb je ongeveer 1,8 seconden voor de stop alweer voorbij is
Waarschijnlijk wordt in het vervolg ook wel iets afgesproken voor dit soort situaties waarbij het niet letterlijk zo gezegd wordt, maar via codetaal waardoor Max nog steeds weet wat er bedoeld wordt, maar de wedstrijdleiding niet. Al ga ik er vanuit dat dit ervoor zorgt dat ze meer duidelijkheid gaan geven over de regels m.b.t. track-limits, daar blijkt nog genoeg onduidelijkheid.
Dit vraag ik me ook af. Had wel verwacht dat hier nog info over zou komen en uitleg waarom ze dit zo hebben toe gelaten. RB is toch wel een team die het er niet bij laat zitten....quote:Op maandag 29 maart 2021 16:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Red Bull heeft dit express over de radio gedaan.
Ten eerste wijzen ze iedereen erop wat er aan de hand is, namelijk MB die vals speelt zonder consequenties. Ten tweede staan de marshalls voor lul als ze ineens wél in gaan grijpen als Red Bull óók naast de baan gaat rijden. En dat is precies wat er gebeurt is.
Ik snap alleen niet dat ze het niet veel hoger opspelen nu.
Toch wel ironisch eigenlijk, dat degene die zich het luidst uitspreekt voor gelijke behandeling, de enige is die schijnbaar de regels niet respecteert, en daar dan ook nog mee wegkomt.quote:
Niet een keer, maar erg vaak. "Ze moeten altijd mij hebbenquote:Op maandag 29 maart 2021 16:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Toch wel ironisch eigenlijk, dat degene die zich het luidst uitspreekt voor gelijke behandeling, de enige is die schijnbaar de regels niet respecteert, en daar dan ook nog mee wegkomt.
In de race zoals het zich nu ontvouwde had RB niet heel veel anders kunnen doen denk ik. Het liefst pareer je meteen de undercut van Hamilton, maar tijdens de outlap van Ham werd al duidelijk dat Max het mogelijk niet zou redden.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:55 schreef potjecreme het volgende:
Ik was een beetje verbaasd over hoe goed Mercedes het initiatief nam.
Wat had Red Bull anders kunnen doen?
Meestal wel ja. Maar volgens mij zat Bottas ondanks wat worstelen op vrijdag en zaterdag er uiteindelijk niet zo ver achter. Wellicht heeft Hamilton dan voor zijn doen niet zo'n goede kwalficatie gereden, en wellicht is hij ook in goede doen minder snel.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op dat nu de Merc wat minder is Hamilton er een stuk beter mew overweg kan. Als een auto op rails is en makkelijk te rijden is worden de verschillen vanzelf kleiner.
Lewis doet altijd heel dommig alsof hij de regels niet weet/snapt.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Toch wel ironisch eigenlijk, dat degene die zich het luidst uitspreekt voor gelijke behandeling, de enige is die schijnbaar de regels niet respecteert, en daar dan ook nog mee wegkomt.
Doen ze bijna allemaal.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:45 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Lewis doet altijd heel dommig alsof hij de regels niet weet/snapt.
Denk alleen dat dat gisteren niet zoveel had geholpen, je zag bij Bottas vs Perez wel hoe groot het verschil was tussen oude en nieuwe banden. Maar wel eens dat de rol van Perez daarin heel belangrijk wordt inderdaad.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In de race zoals het zich nu ontvouwde had RB niet heel veel anders kunnen doen denk ik. Het liefst pareer je meteen de undercut van Hamilton, maar tijdens de outlap van Ham werd al duidelijk dat Max het mogelijk niet zou redden.
Het antwoord hierop is Perez, Perez, Perez...
Als Red Bull serieus kans wil maken op beide titels dit jaar, dan móet Perez aansluiten om de druk op Mercedes te houden. Ontneem ze die gratis undercut mogelijkheid.
Altijd lekker onschuldig op de boordradio die manquote:Op maandag 29 maart 2021 17:45 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Lewis doet altijd heel dommig alsof hij de regels niet weet/snapt.
In dit geval zat ik ook niet te denken aan een scenario waarin Perez door zou rijden en als block zou dienen voor Hamilton. Met de drop-off van de huidige banden ben je inderdaad gewoon kansloos, al helemaal op dit circuit.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk alleen dat dat gisteren niet zoveel had geholpen, je zag bij Bottas vs Perez wel hoe groot het verschil was tussen oude en nieuwe banden. Maar wel eens dat de rol van Perez daarin heel belangrijk wordt inderdaad.
Dus nog langer wachten zodat Max steeds verder naar achteren komt tov Ham. Of verwachten ze dat Hamilton ineens stil gaat staan ofzo?quote:Op maandag 29 maart 2021 17:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het liefst pareer je meteen de undercut van Hamilton, maar tijdens de outlap van Ham werd al duidelijk dat Max het mogelijk niet zou redden.
Hij heeft met zijn 'mindere' auto 29 keer 0.2 seconden gepakt. Dus als hij had gedaan wat de rest van het veld ook deed, had hij de race niet gewonnen.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:34 schreef Dven het volgende:
Geweldige race van hem, ondanks dat het leeuwendeel van de mensen altijd geroepen heeft dat hij het in een 'mindere' wagen niet zou kunnen.
Het is sowieso de vraag of ie deze race wel de "mindere" auto had. Max had schade aan de vloer, een probleem met het differentieel en om nog steeds niet duidelijke reden een gele band die niet goed werkte.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij heeft met zijn 'mindere' auto 29 keer 0.2 seconden gepakt. Dus als hij had gedaan wat de rest van het veld ook deed, had hij de race niet gewonnen.
Het seizoen is 23 races, als Mercedes dit soort extreme situaties nodig heeft om te kunnen winnen dan wordt het een lastig jaar voor ze.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:51 schreef Nattekat het volgende:
In andere woorden: alles moest precies goed vallen voor Mercedes, en dat gebeurde ook nog.
Uiteindelijk bleef Hamilton wel enorm lang doorrijden (en ook hard) in die laatste stint, zeker als je het vergelijkt met het aantal ronden dat hij in de 2e stint reed. Kan me daarom deze tactiek wel voorstellen met het idee dat Hamilton de banden oprookt aan het einde waar Max nog wat over had.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus nog langer wachten zodat Max steeds verder naar achteren komt tov Ham. Of verwachten ze dat Hamilton ineens stil gaat staan ofzo?
Vervang Rob Kamplul maar met Ho-Pinquote:Op maandag 29 maart 2021 18:47 schreef BroesWillems het volgende:
Ho-Pin Tung![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
what else is new......quote:Op maandag 29 maart 2021 18:51 schreef Nattekat het volgende:
In andere woorden: alles moest precies goed vallen voor Mercedes, en dat gebeurde ook nog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |