SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
Er zitten nog honderden mogelijkheden tussen wat er nu gedaan wordt en iedereen naar Oss laten rijden, maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het kan makkelijker, ja. Of men er blij van wordt is ten tweede. Ik bedoel, in theorie kunnen we heel Nederland naar Oss laten rijden. Supermakkelijk.
Ja, en nu het logistieke proces achter al die prikken... het probleem zit niet aan de kant van de klantenservice.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
Het is geen hogere wiskunde hè. GGD stuurt een brief met uitnodiging, persoon belt en zegt: Ik wil een afspraak om geprikt te worden. Antwoord: In jouw regio kan dat over een maand, groetjes.
't Is maar om aan te geven dat er een trade-off is. Wat makkelijk is voor de geprikte is niet altijd makkelijker voor de prikker.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zitten nog honderden mogelijkheden tussen wat er nu gedaan wordt en iedereen naar Oss laten rijden, maar dat weet je zelf ook wel.
Het is irrelevant wat makkelijk is voor de prikker, want er is telkens gezegd dat die makkelijk op te schalen zijn. Als het administratieve proces te complex is moet dat opgelost worden. Als het vaccineren van 70 jarigen nog een maand op zich laat wachten om te starten heeft dat met de huidige maatregel nog eens 6 miljard gekost aan steun e.d. 1000 extra medewerkers aannemen bij de GGD's is een stuk goedkoper dan dat.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is maar om aan te geven dat er een trade-off is. Wat makkelijk is voor de geprikte is niet altijd makkelijker voor de prikker.
Vorig jaar zat heel Marokko 's avonds toch ook in lockdown, zelfs vanaf 19.00.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
13 april ramadan. Nu wil ik hier niet de twittercomplottheorien van stal halen. Maar ik denk dat we wel objectief kunnen vaststellen dat dat de druk op de avondklok alleen maar verder zal doen oplopen.
Dat dus. Hoe ik gestemd hebt representeert niet mijn opinie omtrent de corona hysterie.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denk jij werkelijk dat mensen met alleen coronamaatregelen in hun hoofd stemmen? Het waren parlementsverkiezingen. Geen referendum.
Rip zomer.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, mijn vader mag eind mei zijn 2e prik halen en die is 78. Mag je voor jezelf vast uitrekenen wanneer je aan de beurt bent als je 40 bent, of 25.
Ja, letterlijk 'de prikker' is op te schalen. Maar je snapt zelf ook wel dat de prikker in dit geval symbool staat voor een enorm complexe operatie waarbij je het vaccin vanuit Oss door heel Nederland moet distribueren conform zeer strenge eisen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is irrelevant wat makkelijk is voor de prikker, want er is telkens gezegd dat die makkelijk op te schalen zijn.
Het is geen administratief probleem.quote:Als het administratieve proces te complex is moet dat opgelost worden.
Voor mijn vader niet, die kan gewoon weer naar het restaurant en op vakantie.quote:
Ook het aantal vaccins groeit exponentieel.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, mijn vader mag eind mei zijn 2e prik halen en die is 78. Mag je voor jezelf vast uitrekenen wanneer je aan de beurt bent als je 40 bent, of 25.
Je bent vanuit Oss in maximaal 3 uur op vrijwel elke plek in Nederland. De bedrijven die verstand van logistiek hebben zeggen dat dit geen logistiek probleem is. Jij zegt dat het geen administratief probleem is.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, letterlijk 'de prikker' is op te schalen. Maar je snapt zelf ook wel dat de prikker in dit geval symbool staat voor een enorm complexe operatie waarbij je het vaccin vanuit Oss door heel Nederland moet distribueren conform zeer strenge eisen.
[..]
Het is geen administratief probleem.
Voorlopig groeit het vooral in de diepvries. Het aantal toegediende prikjes daalt al een week of 3 licht.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook het aantal vaccins groeit exponentieel.
Op dit moment groeit het aantal vaccins lineair.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook het aantal vaccins groeit exponentieel.
Inmiddels ben ik er wel aan gewend dat mijn gezondheid en welbevinden achtergesteld zijn. De teleurstelling wordt steeds minder.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor mijn vader niet, die kan gewoon weer naar het restaurant en op vakantie.
Hoe meer je prikt, hoe meer voorraad je moet aanhouden. Het absolute aantal zegt mij niet zoveel, het gaat om de relatieve aantallen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voorlopig groeit het vooral in de diepvries. Het aantal toegediende prikjes daalt al een week of 3 licht.
quote:Op zondag 21 maart 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit moment groeit het aantal vaccins lineair.
Er worden gemiddeld 30.000 vaccins per dag gezet. Laten we voor t gemak even stellen dat je na 3 weken nog steeds de 2e prik wil doen. Dan heb je een rollende buffer van ongeveer 600.000 vaccins in de vriezer nodig om die mensen te kunnen blijven prikken.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe meer je prikt, hoe meer voorraad je moet aanhouden. Het absolute aantal zegt mij niet zoveel, het gaat om de relatieve aantallen.
Gewoon je bek houden en belasting betalen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik er wel aan gewend dat mijn gezondheid en welbevinden achtergesteld zijn. De teleurstelling wordt steeds minder.
Ja, deze grafiek heb ik vaker gezien. We lopen op dit moment alleen wel achter op die planning. Plus daarbij dat deze al verouderd is, want Sanofi/CureVac komen niet, Janssen heeft vertraging en AstraZeneca levert ook maar mondjesmaat. Pfizer levert wel meer.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Tot april is een klein hobbeltje ivm het tweede kwartaal.
Dat deed ik al. Gelukkig wordt mijn salaris ook weer betaald uit belastinggeld. Dat verzacht de wetenschap dat er miljarden worden weggegooid. Ik draag daar namelijk niet aan bij.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon je bek houden en belasting betalen.
Als je in de IT zit voor de overheid moet je afentoe eens hier kijken: https://www.rijksictdashboard.nl/. Geld weggooien kunnen ze goed daarquote:Op zondag 21 maart 2021 23:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat deed ik al. Gelukkig wordt mijn salaris ook weer betaald uit belastinggeld. Dat verzacht de wetenschap dat er miljarden worden weggegooid. Ik draag daar namelijk niet aan bij.
De leveringen dus... In dit specifieke geval is het AZ waardoor we minder prikken dan verwacht.quote:
Ik ben mijn leerlingen er maar vast op aan het voorbereiden dat het afschaffen van het leenstelsel er waarschijnlijk niet inzit omdat we eerst ettelijke miljarden aan coronaleningen moeten terugbetalen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat deed ik al. Gelukkig wordt mijn salaris ook weer betaald uit belastinggeld. Dat verzacht de wetenschap dat er miljarden worden weggegooid. Ik draag daar namelijk niet aan bij.
Dit alles gaat ervan uit dat het aantal afspraken voor de komende weken ook op 30k per dag blijft.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er worden gemiddeld 30.000 vaccins per dag gezet. Laten we voor t gemak even stellen dat je na 3 weken nog steeds de 2e prik wil doen. Dan heb je een rollende buffer van ongeveer 600.000 vaccins in de vriezer nodig om die mensen te kunnen blijven prikken.
Bijkomend probleem is dat er niet in de vierde week 60.000 mensen gevaccineerd worden, maar gewoon 30.000. Oftewel, de eerste groep wordt op dat moment voor de tweede keer gevaccineerd, waardoor de vriezervoorraad nietszeggend is.
Dat zijn details. De trend verandert niet. In het twee kwartaal krijgen we fors meer doses.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, deze grafiek heb ik vaker gezien. We lopen op dit moment alleen wel achter op die planning. Plus daarbij dat deze al verouderd is, want Sanofi/CureVac komen niet, Janssen heeft vertraging en AstraZeneca levert ook maar mondjesmaat. Pfizer levert wel meer.
Er zijn minder leveringen van AZ, maar meer leveringen van Pfizer (en sneller).quote:Op zondag 21 maart 2021 23:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De leveringen dus... In dit specifieke geval is het AZ waardoor we minder prikken dan verwacht.
Dit was de tijdlijn zoals op 20 februari grofweg geschat door De Jonge (oranje stippellijn) i.c.m. uitspraken tijdens de persconferentie van 8 maart:
[ afbeelding ]
Ondertussen is er minder geleverd: https://www.lc.nl/friesla(...)Zeneca-26628291.html
En is het zelfs één week helemaal stopgezet. Dat is precies de (kleine) afwijking die we nu hebben van het tijdspad richting drie miljoen.
Ik zie vooralsnog een lijn die, rekening houdend met de AZ-vertragingen, vrij aardig op schema loopt.
Er liggen nu ~820k vaccins 'in de vriezer' volgens Yoricks berekeningen. Komende maandag/dinsdag komen er weer ongeveer 200k bij. Dan liggen er dus ongeveer 1 miljoen vaccins in de vriezer. Er worden er weer 200k weggeprikt, dus de voorraad blijft ongeveer 800k.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit alles gaat ervan uit dat het aantal afspraken voor de komende weken ook op 30k per dag blijft.
Als je voor de komende week 100k afspraken hebt staan, is je benodigde voorraad ook alweer substantieel hoger.
Zoveel meer levert Pfizer niet op dit moment. Die extra leveringen gaan we merken, komt 'ie weer, vanaf april... https://wnl.tv/2021/02/15(...)-gaat-het-echt-hard/quote:Op zondag 21 maart 2021 23:37 schreef chratnox het volgende:
Er zijn minder leveringen van AZ, maar meer leveringen van Pfizer (en sneller).
O haha. Weet er alles van. Ben zijdelings ook betrokken bij die projectgroepen die IT gerelateerd zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je in de IT zit voor de overheid moet je afentoe eens hier kijken: https://www.rijksictdashboard.nl/. Geld weggooien kunnen ze goed daar
En hoeveel van die 820k zijn AZ? Hoeveel zijn al gealloceerd vanwege afspraken die al staan? Wanneer zijn die vaccins binnen gekomen (het duurt ca. 2 weken van vriezer tot arm)?quote:Op zondag 21 maart 2021 23:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er liggen nu ~820k vaccins 'in de vriezer' volgens Yoricks berekeningen. Komende maandag/dinsdag komen er weer ongeveer 200k bij. Dan liggen er dus ongeveer 1 miljoen vaccins in de vriezer. Er worden er weer 200k weggeprikt, dus de voorraad blijft ongeveer 800k.
Als je uitgaat van de 30k die geprikt is/blijft houdt het in dat je 200k over hebt in de vriezer, of 100k mensen die je had kunnen vaccineren.
Pfizer gaat vanaf begin april 600k per week leveren gaven ze aan. Dat gaf de Jonge recent ook aan. Ik moet nog zien dat ze dat weg gaan prikken.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zoveel meer levert Pfizer niet op dit moment. Die extra leveringen gaan we merken, komt 'ie weer, vanaf april... https://wnl.tv/2021/02/15(...)-gaat-het-echt-hard/
Die ~200k Pfizer per week wordt ook keurig weggeprikt.
[ afbeelding ]
Moderna gaat om zulke kleine aantallen dat we het daar niet over hoeven hebben. En het verhaal van AZ moge bekend zijn.
In een land als Denemarken houden ze ongeveer een week aan leveringen als voorraad aan. Blijkbaar snappen ze er daar niets van en moeten ze er veel meer bewaren. Maar ze staan wel derde op de EU-vaccin-ranglijst, na Malta (klein kuteiland, met één verhuisdoos ent je het hele eiland) en Hongarije (gebruiken ook Sputnik).quote:Op zondag 21 maart 2021 23:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er liggen nu ~820k vaccins 'in de vriezer' volgens Yoricks berekeningen. Komende maandag/dinsdag komen er weer ongeveer 200k bij. Dan liggen er dus ongeveer 1 miljoen vaccins in de vriezer. Er worden er weer 200k weggeprikt, dus de voorraad blijft ongeveer 800k.
Als je uitgaat van de 30k die geprikt is/blijft houdt het in dat je 200k over hebt in de vriezer, of 100k mensen die je had kunnen vaccineren.
Het afschaffen daarvan zie ik nog wel gebeuren.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben mijn leerlingen er maar vast op aan het voorbereiden dat het afschaffen van het leenstelsel er waarschijnlijk niet inzit omdat we eerst ettelijke miljarden aan coronaleningen moeten terugbetalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
quote:Op zondag 21 maart 2021 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het afschaffen daarvan zie ik nog wel gebeuren.
Wat ik óók zie gebeuren is dat jouw leerlingen letterlijk het kind van de rekening wordt voor wat betreft de vele miljarden extra staatsschuld. Tevens zijn er voor jouw leerlingen straks geen betaalbare woningen beschikbaar. Wel zullen zij geconfronteerd worden met een arbeidsmarkt die nóg competitiever is dan deze op dit moment al is.
Gelukkig hebben hebben jouw leerlingen wel kunnen bijdragen aan een iets lager overlijdensrisico van opa en oma![]()
Dat dan weer welWe hadden van deze gezondheiscrisis niet ook een economische crisis hoeven maken. Maar alles voor die paar extra levensmaanden van de boomers. De jeugd telt immers niet, want die hebben nog geen stemrecht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
Een dagklokquote:Op maandag 22 maart 2021 00:09 schreef popje het volgende:
Ik hoor nu praten bij Op 1 over het feit dat Ferd alternatieven voor de avondklok moet presenteren, oftewel een nachtklok... misschien gebeurt hier toch iets mee?
Wie zegt dat?quote:Op maandag 22 maart 2021 00:09 schreef popje het volgende:
Ik hoor nu praten bij Op 1 over het feit dat Ferd alternatieven voor de avondklok moet presenteren, oftewel een nachtklok... misschien gebeurt hier toch iets mee?
Een politiek journalist, dat dat aan Ferd gevraagd is voor futurus tijden, omdat de proportionaliteit van de avondklok elke keer getoetst moet wordenquote:
Valt ook wel mee. Die dozen zijn niet zo groot en het kan ontdooit 5 dagen overleven op goed level.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en nu het logistieke proces achter al die prikken... het probleem zit niet aan de kant van de klantenservice.
Volgens mij heb je het echt niet door he?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja want Hugo belt iedereen op om maar vooral meer te laten testen, wat een bullshit zeg
Dinsdag eens even afwachten wat de NCTV in petto heeft.quote:Op maandag 22 maart 2021 00:15 schreef popje het volgende:
[..]
Een politiek journalist, dat dat aan Ferd gevraagd is voor futurus tijden, omdat de proportionaliteit van de avondklok elke keer getoetst moet worden
NCTV? Wat is dat?quote:Op maandag 22 maart 2021 00:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dinsdag eens even afwachten wat de NCTV in petto heeft.
Varianten waren helemaal geen issue tot december.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:31 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat we de komende maanden ook niet genoeg gaan versoepelen voor de angst van een nieuwe variant. Je ziet hier en daar, ook in het buitenland, dat die doelpalen al verschoven worden.
De term angstpsychose is wellicht wat wappie-achtig, maar denk wel dat er een kern van waarheid in zit.
Nieuwe podcast van Maurice de Hond trouwens, met als gast Marcel Levi.
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid. Zeg maar de oppercrisismanager van de rijksoverheid.quote:
Eerder nu pas dankzij de trage uitvoering.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)e-jonge-8-maart-2021
[..]
Klap in het gezicht van Hugo’s paspoortquote:Op maandag 22 maart 2021 02:50 schreef Za het volgende:
Dochter besmet: Gevaccineerde ouders moeten ook in quarantaine
Zelfs degenen die tegen het coronavirus zijn ingeënt, moeten in quarantaine als een familielid of een andere kamergenoot in het huishouden is besmet. Dat besliste de bestuursrechter in Neustadt an der Weinstrasse. Tot nu toe is er onvoldoende bewijs dat mensen met volledige vaccinatiebescherming niet besmettelijk worden, aldus de rechters. Daarom zijn er tot nu toe geen speciale uitzonderingsregels voor gevaccineerde personen.
https://www.sueddeutsche.(...)101-210316-99-850125
Zo, lekker de nieuwe week weer in.quote:Op maandag 22 maart 2021 00:41 schreef Stray_cat het volgende:
Follow the money, BBB en The great Reset, heeft niks met een virus te maken, die zal nooit verdwijnen net als de spoedwet en de lockdowns.
Ik begreep ook dat er een week zit tussen levering en beschikbaarheid van het virus ivm kwaliteitscontroles, gek verhaal.quote:Op maandag 22 maart 2021 00:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eerder nu pas dankzij de trage uitvoering.
Bizar veel in de opslag nu. Alweer!
Waarom?
Post bewaard voor het nageslachtquote:Op maandag 22 maart 2021 07:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik begreep ook dat er een week zit tussen levering en beschikbaarheid van het virus ivm kwaliteitscontroles, gek verhaal.
Het prikken is echt het probleem niet, op dit moment is er weinig vaccin beschikbaar zodat je beleid sterk gericht moet zijn op bepaalde groepen, als je een miljoen vaccins per week hebt kun je gewoon veel makkelijker inplannen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pfizer gaat vanaf begin april 600k per week leveren gaven ze aan. Dat gaf de Jonge recent ook aan. Ik moet nog zien dat ze dat weg gaan prikken.
Maargoed, zoal ik zei, we gaan het wel zien. Ik hoop het mis te hebben.
quote:Op maandag 22 maart 2021 07:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Post bewaard voor het nageslacht![]()
Freud strikes again
quote:Op maandag 22 maart 2021 07:59 schreef Janneke141 het volgende:
Lockdown blijft intact, inclusief avondklok, totdat alle zestigplussers gevaccineerd zijn. Aldus de Gelderlander.
Erg balen, maar ik begrijp het wel.quote:Op maandag 22 maart 2021 07:59 schreef Janneke141 het volgende:
Lockdown blijft intact, inclusief avondklok, totdat alle zestigplussers gevaccineerd zijn. Aldus de Gelderlander.
Als je iedere vorm van welzijn ondergeschikt maakt aan corona dan is het inderdaad best logisch.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:05 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Erg balen, maar ik begrijp het wel.
Maar hebben we het dan over eerste of 2e prik. En laat ze aub niet een miljoen op voorraad houden maar lekker 80% daarvan wegprikken. De engelsen deden dat ook (en de denen nu ook). Het gaat uiteindelijk echt veel schelen, zeker in de kwetsbare groepen.
Ze hebben het over de hele maand april, maar we gaan in principe toch maar 2 weken vooruit met de volgende persco?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:05 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Erg balen, maar ik begrijp het wel.
Maar hebben we het dan over eerste of 2e prik. En laat ze aub niet een miljoen op voorraad houden maar lekker 80% daarvan wegprikken. De engelsen deden dat ook (en de denen nu ook). Het gaat uiteindelijk echt veel schelen, zeker in de kwetsbare groepen.
Wij raken het toch nooit eens. Maar dat hoeft ook niet.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je iedere vorm van welzijn ondergeschikt maakt aan corona dan is het inderdaad best logisch.
Zolang de snelwegen vol blijven stromen met mensen die op locatie werken hoeven we helemaal niks te verwachten qua versoepeling. Dat heeft weinig met de wil van het volk te maken.quote:Op maandag 22 maart 2021 07:49 schreef aartstyle het volgende:
Zo, weekend is weer voorbij. Niet het weekend waarop we gehoopt hadden qua corona situatie. Het gaat echt weer de verkeerde kant uit. De 2 maanden extra lockdown die geroepen wordt lijkt me ook wat voorbarig. Maar als seizoenseffect uitblijft en de R op dit niveau dan zou dit zomaar kunnen inderdaad.
Ben echt teleurgesteld, had echt even de hoop dat we vanaf begin april weer verder konden versoepelen, maar afgelopen week zag je al aankomen dat het niet de goede kant op ging.
In het achterhoofd weet je dat als we nu een lockdown zouden doen zoals vorig jaar en ons er ook op die manier aan zouden houden dat we dan 3e/4e week april er echt vrijwel vanaf zijn en we behalve de festivals en kroegen terug kunnen naar het normale leven. Echter is die wil bij het volk allang verdwenen.
Benieuwd naar de stijging deze week. Einde week tegen de 10k besmettingen? En ziekenhuizen boven de 2200?
Werkgevers en werknemers zijn ook een deel van de bevolking toch?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zolang de snelwegen vol blijven stromen met mensen die op locatie werken hoeven we helemaal niks te verwachten qua versoepeling. Dat heeft weinig met de wil van het volk te maken.
Griepseizoen is nog niet over en echt flauwekul om nu net te doen alsof het aan de bevolking ligt.
Bizar iddquote:Op maandag 22 maart 2021 08:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je iedere vorm van welzijn ondergeschikt maakt aan corona dan is het inderdaad best logisch.
Klopt maar de drang en angst om thuis te blijven is er effectief maar een week of 3/4 geweest.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:09 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Werkgevers en werknemers zijn ook een deel van de bevolking toch?
Griep is er niet dit jaarquote:Op maandag 22 maart 2021 08:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zolang de snelwegen vol blijven stromen met mensen die op locatie werken hoeven we helemaal niks te verwachten qua versoepeling. Dat heeft weinig met de wil van het volk te maken.
Griepseizoen is nog niet over en echt flauwekul om nu net te doen alsof het aan de bevolking ligt.
Toen ik ditzelfde vorig jaar zei werd ik hier inderdaad nogal beschimpt.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:09 schreef raptorix het volgende:
Misschien een ideetje om gewoon die 60+ers dan in lockdown te houden, of ben ik dan weer een smerige egoist en moordenaar die dat vind
Zo werkt dat natuurlijk niet, het is niet alsof die mensen dan helemaal niemand meer zien, geen (mantel)zorg ontvangen, niet naar de winkel gaan, niet naar werk mogen(ook mensen met praktisch beroep).quote:Op maandag 22 maart 2021 08:09 schreef raptorix het volgende:
Misschien een ideetje om gewoon die 60+ers dan in lockdown te houden, of ben ik dan weer een smerige egoist en moordenaar die dat vind
Veel langer, heeft nog enorm lang geduurd voor dat mensen weer meer naar werk gingenquote:Op maandag 22 maart 2021 08:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Klopt maar de drang en angst om thuis te blijven is er effectief maar een week of 3/4 geweest.
Ja, maar een lockdown staat niet gelijk aan niemand meer zien natuurlijkquote:Op maandag 22 maart 2021 08:09 schreef raptorix het volgende:
Zucht.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Griep is er niet dit jaar
Verkoudheidsvirussen wel, een beetje
Heb ik al geopperd, geef als beloning de mantelzorgers voorrang op de volgorde.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet, het is niet alsof die mensen dan helemaal niemand meer zien, geen (mantel)zorg ontvangen, niet naar de winkel gaan, niet naar werk mogen(ook mensen met praktisch beroep).
Dan moeten die oudjes zich eens aan de regels houden, ik zie ze nog steeds met hun mondkapje op hun kin door de supermarkten strompelen, en hoor nog steeds volop mensen die de opa's en oma's als opvangadres gebruiken.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar een lockdown staat niet gelijk aan niemand meer zien natuurlijk
Dus als de rest van Nederland exponentieel besmet raakt komt dat vanzelf bij de oudjes uit.
Je kunt niet iedereen afschermen maar een heel gedeelte toch wel ervanquote:Op maandag 22 maart 2021 08:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet, het is niet alsof die mensen dan helemaal niemand meer zien, geen (mantel)zorg ontvangen, niet naar de winkel gaan, niet naar werk mogen(ook mensen met praktisch beroep).
Eensquote:Op maandag 22 maart 2021 08:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Klopt maar de drang en angst om thuis te blijven is er effectief maar een week of 3/4 geweest.
En geen zwembadquote:Op maandag 22 maart 2021 08:15 schreef Gunner het volgende:
Goed dus een terrasje pakken tijdens de (geboekte) meivakantie kunnen we wel uit het hoofd zetten dus?
Als nog werkt dat niet zo, wil je mensen die naar hun oma gaan alsnog een boete geven? ID check op leeftijd bij de winkels?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb ik al geopperd, geef als beloning de mantelzorgers voorrang op de volgorde.
Heb je gelijk in, ik las verkeerdquote:Op maandag 22 maart 2021 08:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zucht.
Wat voorheen het griepseizoen was (want griep hebben we vervangen voor corona).
De mobiliteitscijfers zijn ongetwijfeld een stuk lager dan in januari 2020. Maar er zit een grens aan het effect.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Veel langer, heeft nog enorm lang geduurd voor dat mensen weer meer naar werk gingen
Ik neem aan dat je gewoon sarcastisch of cynisch bent, want je bent slim genoeg om exponentiële groei te begrijpen en het feit dat een lockdown, ook als je je aan alle maatregelen houdt, nog steeds heel veel ruimte tot besmetting biedtquote:Op maandag 22 maart 2021 08:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moeten die oudjes zich eens aan de regels houden, ik zie ze nog steeds met hun mondkapje op hun kin door de supermarkten strompelen, en hoor nog steeds volop mensen die de opa's en oma's als opvangadres gebruiken.
Volgens een quote van yorick is er maar 20% seizoenseffect. Is wel iets, maar toch minder dan ik gedacht had of waar ik op gehoopt had.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:15 schreef asco het volgende:
Vanaf halverwege volgende week dagenlang 20+ graden. 😎
Storten de cijfers vlak daarna in en dan gaat het kabinet zich waarschijnlijk op de borst slaan met: "We zien dat de maatregelen nu echt zichtbaar worden in de cijfers".
🙄
Wanneer Jantje andere randvoorwaarden hanteert en andere eisen stelt dan Pietje, dan betekent dat niet automatisch dat één van beiden dom is, verkeerde keuzes maakt of het niet snapt. Het betekent slechts dat er andere afwegingen gemaakt worden, met verschillen in kosten en risico's.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In een land als Denemarken houden ze ongeveer een week aan leveringen als voorraad aan. Blijkbaar snappen ze er daar niets van en moeten ze er veel meer bewaren. Maar ze staan wel derde op de EU-vaccin-ranglijst, na Malta (klein kuteiland, met één verhuisdoos ent je het hele eiland) en Hongarije (gebruiken ook Sputnik).
eigen risicoquote:Op maandag 22 maart 2021 08:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Als nog werkt dat niet zo, wil je mensen die naar hun oma gaan alsnog een boete geven? ID check op leeftijd bij de winkels?
Iets van gebruik kunnen maken van een indoorspeelparadijs zou ik fijner vinden dan van een zwembadquote:
De eerste paar weken lagen door de angst vele organisaties gewoon echt helemaal plat, deuren dicht en werd er niet gewerkt.quote:
Het enige wat jij doet is onmogelijkheden te denken, gelijk weer de uitzonderingen zoals mantelzorgers er bij verzinnen, ik weet niet of je het door hebt, maar voor een ondernemer die nu al 7 maanden stil ligt is het een kwestie van kapot gaan of door kunnen, die heeft die 2 maanden extra niet.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Als nog werkt dat niet zo, wil je mensen die naar hun oma gaan alsnog een boete geven? ID check op leeftijd bij de winkels?
Dat is hun probleem danquote:Op maandag 22 maart 2021 08:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat dan in de praktijk inhoud dat waarschijnlijk alsnog de helft er zich er niet aan houdt.
Feitelijk doen we dat nu toch ook met de avondklok?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Je weet ook dat ik me zeer goed in de cijfer verdiep, en dat ik heel goed weet wat exponentiële groei is.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je gewoon sarcastisch of cynisch bent, want je bent slim genoeg om exponentiële groei te begrijpen en het feit dat een lockdown, ook als je je aan alle maatregelen houdt, nog steeds heel veel ruimte tot besmetting biedt
Als ik de verhalen uit de regio hoor is hier niet de GGD het probleem maar de huisartsen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
s irrelevant wat makkelijk is voor de prikker, want er is telkens gezegd dat die makkelijk op te schalen zijn. Als het administratieve proces te complex is moet dat opgelost worden. Als het vaccineren van 70 jarigen nog een maand op zich laat wachten om te starten heeft dat met de huidige maatregel nog eens 6 miljard gekost aan steun e.d. 1000 extra medewerkers aannemen bij de GGD's is een stuk goedkoper
En hoe doe je dat met de grote hoeveelheid mensen binnen de 60+ groep die afhankelijk zijn van mantelzorg, thuiszorg of in een zorginstelling wonen? Lekker laten creperen?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt niet iedereen afschermen maar een heel gedeelte toch wel ervan
Geef je die mensen even coronaverlof van werk, of vervangende werkzaamheden. Idd niet naar winkels, geen visites etc.
Dat is voor een paar weken.
De mensen die mantelzorg ontvangen en nog wat kleine groepen zijn dan uitgezonderd ervan maar dat risico kunnen we lopen als voldoende 60+ets zich afzonderen nu.
Nu leg je álles plat voor iedereen, waar iedereen behalve 60+ de rekening voor krijgt
Zowel economisch als op elk punt van welzijn
Dat is ook niet wat ik zeg. Maar na een paar weken werd het alweer drukker op de weg. Zelfde geldt met de avondklok overigens. Toen die net in ging reed ik bijna in mijn eentje op de snelweg naar mijn nachtdienst. Nu is het bijna als vanouds.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:20 schreef Molo het volgende:
[..]
De eerste paar weken lagen door de angst vele organisaties gewoon echt helemaal plat, deuren dicht en werd er niet gewerkt.
Thuiswerken voor banen waarin ook echt thuisgewerkt kan worden is veel langer volgehouden. En nog steeds zijn er zat mensen die helemaal of grotendeels thuiswerken. Wel wordt het gaandeweg weer steeds drukker, maar dat is niet na de eerste 3-4 weken alweer compleet losgegaan
Huisartsenruimte is niet het probleem, die prikken overigens ook in het weekend en in de avond door, zijn mega druk want die sector was al overbelast voorafgaand aan corona maar die beuken zich hier met alle doktersassistentes wel doorheenquote:Op maandag 22 maart 2021 08:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ik de verhalen uit de regio hoor is hier niet de GGD het probleem maar de huisartsen.
De huisartsen zijn druk en hebben geen locaties beschikbaar waar ze kunnen prikken.
Aan de andere kant heeft de GGD nu welgeteld 1 locatie in gebruik maar deze wordt voor de helft van de capaciteit gebruikt.
Nu kan ik niet inschatten waarom de huisartsen het druk hebben en/of waarom er nog geen locaties zijn, maar ik kan ook niet inschatten waarom het anno maart 2021 uberhaubt een issue is na de " maandenlange zorgvuldige voorbereiding".
Zucht, nee het ligt niet aan de ruimtes die zijn er zat, het probleem zit hem meer in het feit dat er gekozen is om op basis van woonsituatie en leeftijd te prikken, ik kan een heel lang verhaal gaan schrijven maar heb dat al een paar keer vertelt.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ik de verhalen uit de regio hoor is hier niet de GGD het probleem maar de huisartsen.
De huisartsen zijn druk en hebben geen locaties beschikbaar waar ze kunnen prikken.
Aan de andere kant heeft de GGD nu welgeteld 1 locatie in gebruik maar deze wordt voor de helft van de capaciteit gebruikt.
Nu kan ik niet inschatten waarom de huisartsen het druk hebben en/of waarom er nog geen locaties zijn, maar ik kan ook niet inschatten waarom het anno maart 2021 uberhaubt een issue is na de " maandenlange zorgvuldige voorbereiding".
Het grootste deel van de 60+ers valt niet onder de door jou aangegeven groepenquote:Op maandag 22 maart 2021 08:23 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En hoe doe je dat met de grote hoeveelheid mensen binnen de 60+ groep die afhankelijk zijn van mantelzorg, thuiszorg of in een zorginstelling wonen? Lekker laten creperen?
True, eensquote:Op maandag 22 maart 2021 08:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is ook niet wat ik zeg. Maar na een paar weken werd het alweer drukker op de weg. Zelfde geldt met de avondklok overigens. Toen die net in ging reed ik bijna in mijn eentje op de snelweg naar mijn nachtdienst. Nu is het bijna als vanouds.
Thuiswerken kan maar voor een beperkt deel van de bevolking. Af en toe lijkt het wel alsof je alleen Corona op kunt lopen als je een baantje hebt waarbij je de mogelijkheid hebt thuis te werken. Een overgroot deel van de bevolking heeft die mogelijkheid niet en is afgezien van een paar weken gewoon aan het werk geweest.
Ik denk niet in onmogelijkheden, het is gewoon een niet realistisch plan. Net als dat containment nu plan. Je kunt niet letterlijk een bevolkingsgroep isoleren, dat is tot nu toe nog nooit gelukt in deze pandemie. De groep 60+ is ook gewoon te groot daarvoor Een voorstel als dat zal ook nooit accepteert worden in de politiek. . Genoeg mensen in de groep die gewoon fit zijn en midden in het leven staan met (klein)kinderen, hobby's en werk, die gaan dat nooit accepteren.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het enige wat jij doet is onmogelijkheden te denken, gelijk weer de uitzonderingen zoals mantelzorgers er bij verzinnen, ik weet niet of je het door hebt, maar voor een ondernemer die nu al 7 maanden stil ligt is het een kwestie van kapot gaan of door kunnen, die heeft die 2 maanden extra niet.
Daarnaast doe je net of zo een maatregel gelijk tienduizenden extra doden met zich mee brengt, geloof me, het verschil is nihil.
Oh creperen nog wel! Ze zijn godverdomme volgende maand aan de beurt.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:23 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En hoe doe je dat met de grote hoeveelheid mensen binnen de 60+ groep die afhankelijk zijn van mantelzorg, thuiszorg of in een zorginstelling wonen? Lekker laten creperen?
Daarom vermoed ik ook dat je in een cynische bui bent met plannen als “alleen 60+” in lockdown.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je weet ook dat ik me zeer goed in de cijfer verdiep, en dat ik heel goed weet wat exponentiële groei is.
Jij weet het kennelijk niet.
Je doet of ik ze in een gevangenis wil stoppen, ze kunnen gewoon nog alles doen, maar ze moeten gewoon even 1.5 maand extra discipline opbrengen, is dat te FUCKING veel gevraagd voor ze.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk niet in onmogelijkheden, het is gewoon een niet realistisch plan. Net als dat containment nu plan. Je kunt niet letterlijk een bevolkingsgroep isoleren, dat is tot nu toe nog nooit gelukt in deze pandemie. De groep 60+ is ook gewoon te groot daarvoor Een voorstel als dat zal ook nooit accepteert worden in de politiek. . Genoeg mensen in de groep die gewoon fit zijn en midden in het leven staan met (klein)kinderen, hobby's en werk, die gaan dat nooit accepteren.
Ik las laatst een artikel (kan het even niet vinden) dat er bij huisartsen wel degelijk ook problemen zijn, o.a. omdat ze dus een andere locatie moeten huren omdat de meeste praktijken niet ingericht zijn op het zijn van een priklocatie waarbij je 15 minuten moet blijven zitten na het prikken en een grote hoeveelheid aanwezigen waar afstand tussen moet blijven.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Huisartsenruimte is niet het probleem, die prikken overigens ook in het weekend en in de avond door, zijn mega druk want die sector was al overbelast voorafgaand aan corona maar die beuken zich hier met alle doktersassistentes wel doorheen
Planning en aansluiting op het daadwerkelijke prikken met alle wijzigingen steeds is heel erg gedoe en foutgevoelig, en er worden gewoon weinig vaccins uitgeleverd naar priklocaties.
Als je dagelijks hulp nodig hebt en die hulp komt nog minstens een maanf niet opdagen dan vindt ik dat inderdaad creperen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh creperen nog wel! Ze zijn godverdomme volgende maand aan de beurt.
Met het resultaat dat je dus welzijn en zorg voor de overige groepen en talloze ondernemers definitief kapot maakt.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk niet in onmogelijkheden, het is gewoon een niet realistisch plan. Net als dat containment nu plan. Je kunt niet letterlijk een bevolkingsgroep isoleren, dat is tot nu toe nog nooit gelukt in deze pandemie. De groep 60+ is ook gewoon te groot daarvoor Een voorstel als dat zal ook nooit accepteert worden in de politiek. . Genoeg mensen in de groep die gewoon fit zijn en midden in het leven staan met (klein)kinderen, hobby's en werk, die gaan dat nooit accepteren.
We hoeven de ziekenhuiscijjfers niet te drukken, die zijn prima en meer dan de helft lager dan verwacht, en ALLEEN om die reden zitten we met de maatregelen, maar goed dat schijnt hier 95% al weer te zijn vergeten.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daarom vermoed ik ook dat je in een cynische bui bent met plannen als “alleen 60+” in lockdown.
Dat gaat de ziekenhuiscijfers niet drukken natuurlijk
Hoezo zouden die geen hulp meer kunnen krijgen? Desnoods geef je die mensen wat extra beschermende middelen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als je dagelijks hulp nodig hebt en die hulp komt nog minstens een maanf niet opdagen dan vindt ik dat inderdaad creperen.
Oh maar als die groep gevaccineerd is en met een paspoort weer leuke dingen mogen doen dan moeten we dat wél normaal vinden? Dan mogen we opeens wél polariseren op basis van leeftijd?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:28 schreef Momo het volgende:Genoeg mensen in de groep die gewoon fit zijn en midden in het leven staan met (klein)kinderen, hobby's en werk, die gaan dat nooit accepteren.
Die staan hetzelfde in het leven als veel 60'minners en zouden dan inderdaad wel moeten accepteren wat die groep niet wil accepteren? Alleen omdat ze 60+ zijn?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Kloptquote:Op maandag 22 maart 2021 08:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikel (kan het even niet vinden) dat er bij huisartsen wel degelijk ook problemen zijn, o.a. omdat ze dus een andere locatie moeten huren omdat de meeste praktijken niet ingericht zijn op het zijn van een priklocatie waarbij je 15 minuten moet blijven zitten na het prikken en een grote hoeveelheid aanwezigen waar afstand tussen moet blijven.
Bijwerkingen, boeiend.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:29 schreef Molo het volgende:
Met het resultaat dat je dus welzijn en zorg voor de overige groepen en talloze ondernemers definitief kapot maakt.
Dat accepteren we idd wel.
Maar dus zijn er wel problemen bij huisartsen mbt vaccineren.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Ik zit er vrij dicht op en dat is een politiek spel van de huisartsen om de kosten vergoed te krijgen o.a. en overige campagnes komende jaren beter te regelen voor ze.
Zit zeker wat in, maar dit is in deze tijd geen net spel wat gespeeld wordt.
Had allang opgelost kunnen zijn voor ze en hulp is er gewoon om dit te regelen of faciliteren
En wat denk je dat er gebeurt als je nu gaat versoepelen, waarbij de besmettingen onder 60- toenemen, en dus bij 60+ het contact met positieve mensen toeneemt?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hoeven de ziekenhuiscijjfers niet te drukken, die zijn prima en meer dan de helft lager dan verwacht, en ALLEEN om die reden zitten we met de maatregelen, maar goed dat schijnt hier 95% al weer te zijn vergeten.
Waarom denk je dat nu de ziekenhuizen niet volstromen dan?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:33 schreef raptorix het volgende:
Ik ga het nog 1 keer opschrijven, de ENIGE reden waarom er in December maatregelen zijn genomen is omdat men vreesde voor een zwart scenario in de ziekenhuizen, dus NIET omdat mensen ziek worden, dood gaan, besmettingen oplopen, etc. De ENIGE Reden is dus er voor zorgen dat de ziekenhuizen worden overstroomt, dit gebeurt niet en GAAT niet gebeuren, daarvoor had je een veel snellere stijging moeten zien.
Al die mensen die nu roepen: Ja maar we moeten eerst de kwetsbaren allemaal gevaccineerd hebben, LEUK maar dat is niet de reden waarom we in een lockdown zitten, ga het anders nog maar even teruglezen, technische briefings kun je allemaal teruglezen en bekijken.
Dat paspoort vind ik sowieso niet een goed idee voor meteen alles, snap het wel dat het er is omdat meerdere landen alleen mensen binnen laten die gevaccineerd zijn. Maar laten we het gebruiken voor een festival ofzo maar niet voor om naar een restaurant te gaan bijvoorbeeld. En laat alsnog mensen de kans hebben gehad op een prik.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Oh maar als die groep gevaccineerd is en met een paspoort weer leuke dingen mogen doen dan moeten we dat wél normaal vinden? Dan mogen we opeens wél polariseren op basis van leeftijd?
Overigens geen aanval naar jou maar wel een persoonlijke frustratie
Niet voldoende en niet onoplosbaar tav gewoon door kunnen prikkenquote:Op maandag 22 maart 2021 08:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dus zijn er wel problemen bij huisartsen mbt vaccineren.
Ja, maar dat speelt niet zo erg meer omdat die maar voor een beperkte groep moesten vaccineren, gaat er met name om dat in sommige verzorgingshuizen er soms een eigen arts is, en soms dat iemand gewoon zijn eigen huisarts had, de nieuwe groepen worden allemaal door de GGD geprikt wat het organisatorisch veel makkelijker maakt.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dus zijn er wel problemen bij huisartsen mbt vaccineren.
Hier rond Nijmegen heb je 1 priklocatie voor Pfizer, in Wijchen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikel (kan het even niet vinden) dat er bij huisartsen wel degelijk ook problemen zijn, o.a. omdat ze dus een andere locatie moeten huren omdat de meeste praktijken niet ingericht zijn op het zijn van een priklocatie waarbij je 15 minuten moet blijven zitten na het prikken en een grote hoeveelheid aanwezigen waar afstand tussen moet blijven.
Zo gaat het altijd als je idee oppert buiten "alles dicht". Zo'n idee moet 100% waterdicht zijn en elk individueel geval moet uitgewerkt zijn hoe daar mee om te gaan. Zo niet, "kan niet".quote:Op maandag 22 maart 2021 08:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo zouden die geen hulp meer kunnen krijgen? Desnoods geef je die mensen wat extra beschermende middelen.
Je kunt je mening nog zo vaak herhalen, met hoofdletters en krachttermen doorspekt, maar dat wil niet zeggen dat mensen het dan ineens wel volledig met je eens zijn.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:33 schreef raptorix het volgende:
Ik ga het nog 1 keer opschrijven, de ENIGE reden waarom er in December maatregelen zijn genomen is omdat men vreesde voor een zwart scenario in de ziekenhuizen, dus NIET omdat mensen ziek worden, dood gaan, besmettingen oplopen, etc. De ENIGE Reden is dus er voor zorgen dat de ziekenhuizen worden overstroomt, dit gebeurt niet en GAAT niet gebeuren, daarvoor had je een veel snellere stijging moeten zien.
Al die mensen die nu roepen: Ja maar we moeten eerst de kwetsbaren allemaal gevaccineerd hebben, LEUK maar dat is niet de reden waarom we in een lockdown zitten, ga het anders nog maar even teruglezen, technische briefings kun je allemaal teruglezen en bekijken.
Dan kunnen de ziekenhuiscijfers iets omhoog gaan, daarom ook de oproep naar die groep om de komende anderhalve maand extra voorzichtig te zijn, is dat te veel gevraagd?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En wat denk je dat er gebeurt als je nu gaat versoepelen, waarbij de besmettingen onder 60- toenemen, en dus bij 60+ het contact met positieve mensen toeneemt?
Je gaat ervan uit dat iedereen die vindt dat je niet 60+ in lockdown kunt doen en de rest los, het wel oké vindt dat er een vaccinatiepaspoort komt waarmee die mensen volledig los kunnen terwijl de rest nog niets kan.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Oh maar als die groep gevaccineerd is en met een paspoort weer leuke dingen mogen doen dan moeten we dat wél normaal vinden? Dan mogen we opeens wél polariseren op basis van leeftijd?
Overigens geen aanval naar jou maar wel een persoonlijke frustratie
Vergeet het maar, plezier is ten strengste verboden tot 1 juni, moordenaar...quote:Op maandag 22 maart 2021 08:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
Iets van gebruik kunnen maken van een indoorspeelparadijs zou ik fijner vinden dan van een zwembad
Een combinatie van maatregelen, voor een deel vaccineren, vooral van het zorgpersoneel.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waarom denk je dat nu de ziekenhuizen niet volstromen dan?
Ligt een beetje aan de versoepelingen bij 60-, maar als je daar alles loslaat dan gaat het muy rapido de komende maand.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan kunnen de ziekenhuiscijfers iets omhoog gaan, daarom ook de oproep naar die groep om de komende anderhalve maand extra voorzichtig te zijn, is dat te veel gevraagd?
Dat vind ik nogal een statement, dat dat nergens zo is, als er toch ook andere verhalen bekend zijn. Laten we het erop houden dat het niet het grootste en enige probleem is.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet voldoende en niet onoplosbaar tav gewoon door kunnen prikken
Nergens stopt of vertraagt het prikken door huisartsen significant door de facilitaire issues
En nog steeds hangen we rond of net onder de 1 met de huidige maatregelen. Dus tenzij je wilt argumenteren dat de maatregelen niks helpen, de s een versoepeling vragen om een flinke toename de komende maand, ook met de oudjes in lockdown.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een combinatie van maatregelen, voor een deel vaccineren, vooral van het zorgpersoneel.
Daarnaast hebben we nu al een behoorlijke periode behoorlijk zware maatregelen. Daarnaast een behoorlijk groot deel dat al corona heeft gehad: 3-5 miljoen.
60- is maar een heel klein deel wat voor de ziekenhuis bezetting zorgt.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de versoepelingen bij 60-, maar als je daar alles loslaat dan gaat het muy rapido de komende maand.
Ik werk met die groepen, dus het statement is enigszins onderbouwd.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een statement, dat dat nergens zo is, als er toch ook andere verhalen bekend zijn. Laten we het erop houden dat het niet het grootste en enige probleem is.
Als ik zulke artikelen lees, lees ik ook een ondertoon dat ze gewoon meer geld willen hebben. Ze gebruiken ook expliciet het woord 'huren'en niet 'zoeken'/'regelen'/'vinden' in combinatie met de locatie.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik reageerde op een bericht van iemand die de 60+ mensen volledig wil isoleren.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo zouden die geen hulp meer kunnen krijgen? Desnoods geef je die mensen wat extra beschermende middelen.
Mijn constatering is dat meerderheid 60+ niet “op wil sluiten” maar wel voor een vaccinatiepaspoort is, afgaande op de polls die ik voorbij zie komen bij de opiniepijlers. Het zullen inderdaad niet dezelfde mensen zijn die die mening is toegedaan maar er moet een flinke overlap zitten inderdaad.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je gaat ervan uit dat iedereen die vindt dat je niet 60+ in lockdown kunt doen en de rest los, het wel oké vindt dat er een vaccinatiepaspoort komt waarmee die mensen volledig los kunnen terwijl de rest nog niets kan.
Hij bedoelt neem ik aan dat die het weer doorgeven aan 60+quote:Op maandag 22 maart 2021 08:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
60- is maar een heel klein deel wat voor de ziekenhuis bezetting zorgt.
De maatregelen helpen wel, minder contacten is minder besmettingen, wat wil je dus met de risico groep?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En nog steeds hangen we rond of net onder de 1 met de huidige maatregelen. Dus tenzij je wilt argumenteren dat de maatregelen niks helpen, de s een versoepeling vragen om een flinke toename de komende maand, ook met de oudjes in lockdown.
Persoonlijke bescherming kan je gewoon gebruiken voor de veiligheid danquote:Op maandag 22 maart 2021 08:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik reageerde op een bericht van iemand die de 60+ mensen volledig wil isoleren.
Dat houdt dus ook in dat je zorgverleners van 60- weg houdt bij de 60-plussers.
jij bent wel heel stellig. Ik durf er nog niet op in te zetten dat de ziekenhuizen niet gaan overstromen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:33 schreef raptorix het volgende:
Dat zou best kunnen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als ik zulke artikelen lees, lees ik ook een ondertoon dat ze gewoon meer geld willen hebben. Ze gebruiken ook expliciet het woord 'huren'en niet 'zoeken'/'regelen'/'vinden' in combinatie met de locatie.
Heb ik ook al een oplossing voor gegeven, hou die mensen ook 6 weken in de bubble en zet ze dan bovenaan op de vaccinatie lijst als beloning.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Er zal zeker een overlap zijn. Maar je discussieert hier direct met mensen, en niet met de grote groep mensen die die polls invullen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn constatering is dat meerderheid 60+ niet “op wil sluiten” maar wel voor een vaccinatiepaspoort is, afgaande op de polls die ik voorbij zie komen bij de opiniepijlers. Het zullen inderdaad niet dezelfde mensen zijn die die mening is toegedaan maar er moet een flinke overlap zitten inderdaad.
Ja, dat klopt, maar een lockdown betekent niet dat je niet besmet kunt raken, het is bedoelt om de R te drukken.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
60- is maar een heel klein deel wat voor de ziekenhuis bezetting zorgt.
Daarnaast zijn er ook nog een heleboel 60-minners (met name veertigers en vijftigers) die ook tot de risicogroepen behoren, die je dan dus ook moet isoleren.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als je een idee daadwerkelijk als serieus plan wil neerzetten, dan is het toch volkomen logisch dat je ook over de uitwerking ervan nadenkt?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo gaat het altijd als je idee oppert buiten "alles dicht". Zo'n idee moet 100% waterdicht zijn en elk individueel geval moet uitgewerkt zijn hoe daar mee om te gaan. Zo niet, "kan niet".
Bij dit zinnetje wist ik niet helemaal wat ik moest denken:quote:
Ik mag toch hopen dat als de 60+ers ingeënt zijn dat we niet krampachtig vast houden aan bepaald besmettingsgetal. Oftewel ook versoepelen tegen die tijd als we bijv 15.000 besmettingen per dag hebben.quote:,,Als de meeste 60-plussers zijn gevaccineerd, kunnen we écht weer wat’’, stelt een kabinetsbron. ,,Dan is het niet meer zo erg dat je zevenduizend besmettingen per dag hebt: het zijn vooral ouderen die in het ziekenhuis belanden.’’
Oh, dus zorgverleners mogen 6 weken lang hun ouders, partner en kinderen niet live zien?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb ik ook al een oplossing voor gegeven, hou die mensen ook 6 weken in de bubble en zet ze dan bovenaan op de vaccinatie lijst als beloning.
De bezetting van de ziekenhuizen is al 2 maanden volstrekt stabiel, de Britse variant is nu dominant en zorgt voor een zeer lichte stijging, de reden waarom in de eerste piek de stijging veel sneller was, was omdat toen niet bekent was dat de ziekte bij jongere mensen veelal asymptomatisch was, wat gebeurde er? De klappen vielen in de verpleging die geen beschermende middelen hadden.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:45 schreef aartstyle het volgende:
[..]
jij bent wel heel stellig. Ik durf er nog niet op in te zetten dat de ziekenhuizen niet gaan overstromen.
Maar verder klopt je verhaal wel. Het draait alleen maar om de ziekenhuizen.
Waarbij ik aangaf dat het niet persoonlijk gericht was.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zal zeker een overlap zijn. Maar je discussieert hier direct met mensen, en niet met de grote groep mensen die die polls invullen.
Oh Okee, je wilt nog extra maatregelen opleggen. Dan begreep ik je verkeerd.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
De maatregelen helpen wel, minder contacten is minder besmettingen, wat wil je dus met de risico groep?
Zorg dat ze niet binnen zitten met mensen in de andere groep. Wat doen ze: Afspreken met de kinderen, want ze voelen zich zo zielug!
Hoe denk je dat mensen die dit doen die op een buitenlandse missie moeten? Mensen op zee?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:48 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Oh, dus zorgverleners mogen 6 weken lang hun ouders, partner en kinderen niet live zien?
Hoeveel zorgverleners denk je dat daar in mee gaan?
Banwaardig zelfs.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Toen ik ditzelfde vorig jaar zei werd ik hier inderdaad nogal beschimpt.
Je zou in ieder geval een deel van de lockdown kunnen opheffen, met name zaken die de economie nu heel hard raken.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Oh Okee, je wilt nog extra maatregelen opleggen. Dan begreep ik je verkeerd.
Ik dacht dat je bedoelde dat gewoon de huidige lockdown voor ouderen bleef gelden en voor jongeren losgelaten.
Als je daadwerkelijk een segregatie tussen oud en jong kunt bewerkstelligen zou het zeker kunnen werken. Weet niet of het wettelijk kan, maar het is zeker een idee
Je moet hopen dat de doelpalen niet telkens verschoven wordenquote:Op maandag 22 maart 2021 08:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bij dit zinnetje wist ik niet helemaal wat ik moest denken:
[..]
Ik mag toch hopen dat als de 60+ers ingeënt zijn dat we niet krampachtig vast houden aan bepaald besmettingsgetal. Oftewel ook versoepelen tegen die tijd als we bijv 15.000 besmettingen per dag hebben.
Ja, dat gaat echt gebeuren, allemaal zorgverleners die dwingt om ineens in een hotel te zitten en geen contact meer te hebben met hun eigen omgeving. Het is gewoon niet realistisch plan.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe denk je dat mensen die dit doen die op een buitenlandse missie moeten? Mensen op zee?
Denk eens in oplossingen, de hotels staan leeg, plaats ze daar, daarnaast kun je natuurlijk gewoon nog buiten afspreken.
Die 3e golf is er nooit gekomen, we zitten nu op de top van de 2e golf, de 3e golf zou er komen wanneer de Britse variant veel besmettelijker zou zijn en eerder zou domineren dan de vaccinaties, dat is niet gebeurt en het RIVM zat weer eens compleet mis met het model.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:50 schreef aartstyle het volgende:
Wel grappig om de redenatie van sommigen hier te zien. Zag de afgelopen weken een user het volgende posten:
Op het bericht dat er een 3e golf aan zat te komen vanuit RIVM:
Onzin, bangmakerij, die 3e golf/stijging komt er niet. Stoppen met die maatregelen
Nu is die stijging/3e golf er:
Dus die maatregelen werken niet. Stoppen met die maatregelen![]()
Tja dan heb je altijd gelijk natuurlijk.
Die mensen op missies en op zee hebben bewust gekozen voor een beroep waarbij zo'n lange afwezigheid gebruikelijk is. Hun gezins- en sociale leven is daar op ingesteld.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe denk je dat mensen die dit doen die op een buitenlandse missie moeten? Mensen op zee?
Denk eens in oplossingen, de hotels staan leeg, plaats ze daar, daarnaast kun je natuurlijk gewoon nog buiten afspreken.
Die 3e golf heb ik dan wel even gemist.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:50 schreef aartstyle het volgende:
Wel grappig om de redenatie van sommigen hier te zien. Zag de afgelopen weken een user het volgende posten:
Onzin, bangmakerij, die 3e golf/stijging komt er niet. Stoppen met die maatregelen
Er is pas iets mogelijk als alle zestigplussers gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:50 schreef Tarado het volgende:
wat zijn de scenario's nu, of is het nog even geduld hebben?
Dat is in elk geval in mijn geval niet wat erachter zit. Naarmate er meer tijd verstrijkt begint de schade op allerlei andere vlakken, soms meetbaar en soms niet, gewoon hard op te lopen. Dan moet je een andere balans gaan zoeken in de manier waarop je een samenleving vormgeeft, alleen doen we dat niet en daar heb ik een probleem mee.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:50 schreef aartstyle het volgende:
Daarom noem ik het ook stijging/3e golf. Geef het een naam. Je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die 3e golf is er nooit gekomen, we zitten nu op de top van de 2e golf, de 3e golf zou er komen wanneer de Britse variant veel besmettelijker zou zijn en eerder zou domineren dan de vaccinaties, dat is niet gebeurt en het RIVM zat weer eens compleet mis met het model.
Heb je het nou over zorgverleners of mantelzorgers? Zorgverleners worden/zijn namelijk gewoon al gevaccineerd.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, dat gaat echt gebeuren, allemaal zorgverleners die dwingt om ineens in een hotel te zitten en geen contact meer te hebben met hun eigen omgeving. Het is gewoon niet realistisch plan.
Als je bij voorbaat alles uit sluit is het niet realistisch nee. Maar denken in oplossingen heb ik het afgelopen jaar nog weinig gezien.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, dat gaat echt gebeuren, allemaal zorgverleners die dwingt om ineens in een hotel te zitten en geen contact meer te hebben met hun eigen omgeving. Het is gewoon niet realistisch plan.
zoiets begrepen maar in welke maand leven we dan?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er is pas iets mogelijk als alle zestigplussers gevaccineerd zijn.
Vaccinatie maakt niet dat ze het virus niet bij zich dragen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je het nou over zorgverleners of mantelzorgers? Zorgverleners worden/zijn namelijk gewoon al gevaccineerd.
1 Junoquote:Op maandag 22 maart 2021 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
zoiets begrepen maar in welke maand leven we dan?
https://www.ad.nl/politie(...)jn-ingeent~a9a93188/quote:Op maandag 22 maart 2021 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
quote:Naar verwachting hebben de meeste 60-plussers - op zijn vroegst - begin mei hun eerste prik gehad. Daarna liggen versoepelingen in het verschiet. De vaccinatiecampagne liep vorige week vertraging op toen het prikken met het AstraZeneca-vaccin enkele dagen werd stilgelegd. Zo’n 110.000 prikken gingen niet door. Die vaccinaties worden de komende weken ingehaald.
Prima joh, blijven we gewoon lekker nog 4 maanden in ons holletje zitten, laat de rest maar lekker kapot gaan.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:52 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die mensen op missies en op zee hebben bewust gekozen voor een beroep waarbij zo'n lange afwezigheid gebruikelijk is. Hun gezins- en sociale leven is daar op ingesteld.
Waar laat je bijvoorbeeld de kinderen van die zorgverleners zo ineens? Niet bij opa en oma, want die moeten in isolatie.
Het zou dan tenminste voor het eerst een keer een realistisch verhaal zijn ipv het continu mooi weer spelen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:07 schreef popje het volgende:
[..]
Ze hebben het over de hele maand april, maar we gaan in principe toch maar 2 weken vooruit met de volgende persco?
Nee, dan begreep ik je verkeerd.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je zou in ieder geval een deel van de lockdown kunnen opheffen, met name zaken die de economie nu heel hard raken.
Ja klopt, vergelijk maar de cijfers met Belgie, die hebben een vergelijkbaar patroon, maar bij ons zie je de 2e golf wat afvlakken, terwijl die in Belgie nu iets meer genomen word, is natuurlijk ook logisch.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Daarom noem ik het ook stijging/3e golf. Geef het een naam. Je begrijpt wat ik bedoel.
Ga maar uit van half juni.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja eens. En ik ben het ook eens met de analyse dat die kwetsbaren nu best wat extra mogen doen om de rest de kans te geven wat meer te leven. Straks hebben die kwetsbaren hun vaccin gehad en willen ze op vakantie.......quote:Op maandag 22 maart 2021 08:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, dan begreep ik je verkeerd.
Als je inderdaad de separatie tussen de twee groepen kun intensiveren ten opzichte van nu dan kun je in de minder kwetsbare groep meer gaan toestaan.
Nadenkt wel ja, maar kun je nu zelf ook niet bedenken dat met een alternatief plan niemand die mensen thuis laat kreperen?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als je een idee daadwerkelijk als serieus plan wil neerzetten, dan is het toch volkomen logisch dat je ook over de uitwerking ervan nadenkt?
Maar niet overdragen, of maar zeer beperkt, dat zie je nu al terug in de cijfers.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:55 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Vaccinatie maakt niet dat ze het virus niet bij zich dragen.
Ik ben het met je eens dat we naar andere manieren moeten zoeken, die minder schade doen op allerlei manieren.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is in elk geval in mijn geval niet wat erachter zit. Naarmate er meer tijd verstrijkt begint de schade op allerlei andere vlakken, soms meetbaar en soms niet, gewoon hard op te lopen. Dan moet je een andere balans gaan zoeken in de manier waarop je een samenleving vormgeeft, alleen doen we dat niet en daar heb ik een probleem mee.
Ter indicatie: mijn vader mag eind april, en dat is een hartpatiënt van 78.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kwaliteitscheck? Door wie?quote:Op maandag 22 maart 2021 07:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik begreep ook dat er een week zit tussen levering en beschikbaarheid van het virus ivm kwaliteitscontroles, gek verhaal.
Geen idee, Yorick van de cijfers had dat geconstateerd en nagevraagd. Op zich is het ook niet zo heel erg voor nu, als je voorraad gelijk blijft de komende maanden maakt dat voor de snelheid van het vaccineren niet zoveel meer uit.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kwaliteitscheck? Door wie?
NL geneesmiddelenbureau?
Niet omdat ze 60+ zijn, maar omdat het de groep is die de grootste kans heeft in het ziekenhuis te belanden, een nogal wezenlijk verschil.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat we naar andere manieren moeten zoeken, die minder schade doen op allerlei manieren.
Maar het volledig isoleren van mensen alleen omdat ze 60+ zijn, vind ik dan echt een stap te ver gaan. En onmogelijk, dat ook.
Tja daar worden we niet vrolijk van, nu maar hopen op mooi weer dan want dat is het enige andere drukmiddel om de boel open te gooien.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ter indicatie: mijn vader mag eind april, en dat is een hartpatiënt van 78.
Mijn schoonmoeder van 78 mag 1 april, mijn moeder van 77 mag op 15 april. Een paar keer bellen helpt om er wat weekjes af te krijgen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tegen die tijd hebben we bijna 8 miljoen vaccins gekregen volgens coronabeeld.nl ? In de groep 75+ers zitten zo'n 1.5miljoen. We zouden wat meer risico moeten nemen en desnoods vaccinaties inplannen die er op dit moment nog niet zijn.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou dat niet doen. Dan word je kapot geblazen met een waterkanon door de staatspolitiequote:Op maandag 22 maart 2021 08:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
tering duurt echt veel te lang, zou er bijna om naar het museumplein gaan
Per saldo is het toch hetzelfde?quote:Op maandag 22 maart 2021 09:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
Niet omdat ze 60+ zijn, maar omdat het de groep is die de grootste kans heeft in het ziekenhuis te belanden, een nogal wezenlijk verschil.
eerste? tweede prik?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
1e. De 2e vier weken later.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
eerste? tweede prik?
Om het in perspectief te zetten'; mijn schoonvader ook van die leeftijd heeft al een paar weken z'n eerste shot gehad.
Mjah het klinkt iets negatiever dan het lijkt, men heeft nu de hele groep 75+ ingeplant voor de komende maand, dat kan vandaag zijn, maar dus ook over 3 weken,quote:Op maandag 22 maart 2021 09:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tja daar worden we niet vrolijk van, nu maar hopen op mooi weer dan want dat is het enige andere drukmiddel om de boel open te gooien.
Mijn ouders ook, zelfde leeftijd. Ik neem aan nog thuiswonend?quote:
Dus is het niet zo negatief als je hier wil stellen. Dat jouw vader dan pas aan de beurt is zegt dus niets over de gehele strategie.quote:
Het is te hopen dat als de vaccinatiehoeveelheden het toelaten, de volgende groep niet perse NA deze groep komt, maar ook in dezelfde maand gevaccineerd zou kunnen worden. Volgens mij moet dat qua aantallen vaccins prima kunnen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah het klinkt iets negatiever dan het lijkt, men heeft nu de hele groep 75+ ingeplant voor de komende maand, dat kan vandaag zijn, maar dus ook over 3 weken,
het is maar een indicatie, het betekent wel dat 60+ nog niet aan de beurt is voorlopigquote:Op maandag 22 maart 2021 09:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dus is het niet zo negatief als je hier wil stellen. Dat jouw vader dan pas aan de beurt is zegt dus niets over de gehele strategie.
Het vaccineren lijkt trager te gaan dan je denkt, het effect op vaccineren van gezondheidsmedewerkers heeft wel degelijk een enorm grote impact, je ziet nu al een gigantisch verschil in de gevallen bij verzorgings en verpleeghuizen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dus is het niet zo negatief als je hier wil stellen. Dat jouw vader dan pas aan de beurt is zegt dus niets over de gehele strategie.
Als je plan niet waterdicht is, of toch heel erg dicht tegen waterdicht aan, kun je zomaar ineens behooriljk in de problemen komen als de besmettingen en dus de ziekenhuisopnames wél exponentieel stijgen. Oeps. Dan zit je alsnog met code zwart en een ingestort land, terwijl dat toch is waar je weg wil blijven.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niet omdat ze 60+ zijn, maar omdat het de groep is die de grootste kans heeft in het ziekenhuis te belanden, een nogal wezenlijk verschil.
En volledige zal ook niet lukken, al scheelt het maar de helft. Maar zoals eerder gezegd, alternatieve plannen moeten 100% waterdicht zijn om de een of andere reden.
Dat 15 min blijven zitten werd genoemd als probleem bij het vinden van geschikte locaties.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met dat ingestorte land zitten we inmiddels toch wel.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je plan niet waterdicht is, of toch heel erg dicht tegen waterdicht aan, kun je zomaar ineens behooriljk in de problemen komen als de besmettingen en dus de ziekenhuisopnames wél exponentieel stijgen. Oeps. Dan zit je alsnog met code zwart en een ingestort land, terwijl dat toch is waar je weg wil blijven.
Mijn moeder, thuiswonend, 72 jaar, weet nog niet wanneer ze aan de beurt is.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is maar een indicatie, het betekent wel dat 60+ nog niet aan de beurt is voorlopig
Waarom niet? begin van de zomer kunnen we makkelijk zo'n 45% immuniteit hebben (18.6% doorgemaakte infectie, oplopend en vaccinaties). Dan is het gewoon een keuze om dingen niet relatief normaal te openen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd of wij nog een enigszins normale zomer tegemoet gaan:
[ twitter ]
* Houtenbeen gaat in zomerslaap tot 21 septemberquote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Mijn vader van 76 heeft nog geeneens bericht gehad. Hoezo is de groep 75+ nu al ingeplandquote:Op maandag 22 maart 2021 09:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn moeder, thuiswonend, 72 jaar, weet nog niet wanneer ze aan de beurt is.
Wachten duurt altijd lang.
Nee, als reden dat er geschikte locaties gezocht moeten worden, omdat de gemiddelde huisartsenpraktijk niet zodanig ruim is opgezet dat ze daar plaats voor hebben.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat 15 min blijven zitten werd genoemd als probleem bij het vinden van geschikte locaties.
Het was een indicatie staat er toch? Geen stelregel.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik heb het verhaal van Jaap van Delden gehoord, het probleem bij de begin van leveringen is dat het vaak vrij onregelmatig is, nu er wat langer geleverd word krijg je beter inzicht, namelijk dat Pfizer stabiel is en zelfs meer levert, en dat AZ erg onbetrouwbaar is. Wat nog wel een opsteker is, is dat Jansen nog niet is ingecalculeerd in het schema, echter als je weet dat die kunnen leveren, kun je ook meer risico nemen met je huidige schema.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is te hopen dat als de vaccinatiehoeveelheden het toelaten, de volgende groep niet perse NA deze groep komt, maar ook in dezelfde maand gevaccineerd zou kunnen worden. Volgens mij moet dat qua aantallen vaccins prima kunnen.
Nee.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar het omt/kabinet geeft is op dit moment van mening dat we pas uit de lockdown kunnen als de 60+ groep is gevaccineerd, en daar moet je het mee doen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:33 schreef raptorix het volgende:
Zo. Kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mijn vader van 76 heeft nog geeneens bericht gehad. Hoezo is de groep 75+ nu al ingepland
Ja net als het waterdichte "alles blijft dicht" plan van nu, daar zakken de cijfers prima door de laatste weken en is de overbelasting van de zorg compleet door afgewend.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je plan niet waterdicht is, of toch heel erg dicht tegen waterdicht aan, kun je zomaar ineens behooriljk in de problemen komen als de besmettingen en dus de ziekenhuisopnames wél exponentieel stijgen. Oeps. Dan zit je alsnog met code zwart en een ingestort land, terwijl dat toch is waar je weg wil blijven.
Het andere voordeel van Janssen is dat je geen vervolg afspraak hoeft te maken, die prikken dus direct allemaal opgemaakt worden. Maar ook met AstraZeneca kunnen ze meer risico nemen, lijkt mij nou niet zo belangrijk of je de tweede dosis na 10 of 15 weken krijgt, als 12 weken het 'beste' zou zijn. Een eerste dosis helpt al ontzettend veel en we mogen best wat meer risico nemen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb het verhaal van Jaap van Delden gehoord, het probleem bij de begin van leveringen is dat het vaak vrij onregelmatig is, nu er wat langer geleverd word krijg je beter inzicht, namelijk dat Pfizer stabiel is en zelfs meer levert, en dat AZ erg onbetrouwbaar is. Wat nog wel een opsteker is, is dat Jansen nog niet is ingecalculeerd in het schema, echter als je weet dat die kunnen leveren, kun je ook meer risico nemen met je huidige schema.
Oplossingen:quote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat 15 min blijven zitten werd genoemd als probleem bij het vinden van geschikte locaties.
Mijn vader kreeg zijn oproep ook pas eergisteren. Die heeft toen meteen gebeld, en kon over een maand pas terecht. Er wordt wel aan gewerkt, maar al te snel gaat het allemaal niet.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mijn vader van 76 heeft nog geeneens bericht gehad. Hoezo is de groep 75+ nu al ingepland
met alles dicht lijkt me dat toch echt niet zo'n probleem, barst van de sporthallen beursgebouwen die nu leeg staanquote:Op maandag 22 maart 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, als reden dat er geschikte locaties gezocht moeten worden, omdat de gemiddelde huisartsenpraktijk niet zodanig ruim is opgezet dat ze daar plaats voor hebben.
Schoonmoeder, 77 jaar, heeft vorige week oproep gehad, voor eind maart en eind april.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het lijkt je wel handig om het nog verder af te breken?quote:Op maandag 22 maart 2021 09:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Met dat ingestorte land zitten we inmiddels toch wel.
Dan moet de "vrije" pers maar eens kritische vragen gaan stellen op de persconferenties, maar die hufters hebben het weer mooi uitgekiend door de technische briefing van het RIVM een dag NA het aankondigen van de persconferentie. Waarom? Omdat Jaap woensdag moet gaan uitleggen waarom zijn voorspelde piek van 1500 op de IC er wederom naast zat.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar het omt/kabinet geeft is op dit moment van mening dat we pas uit de lockdown kunnen als de 60+ groep is gevaccineerd, en daar moet je het mee doen.
Ik zou Frankrijk niet echt als voorbeeld nemen aangezien ze daar het al moeilijk zat krijgen om mensen gevaccineerd te krijgen. Frankrijk is al jaren lang het land in Europa met de laagste vaccinatiegraad voor elk vaccin en een sterke anti-vax beweging.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Rot op met je positivisme, we blijven allemaal opgesloten tot 2022, dat weet je best.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:11 schreef raptorix het volgende:
Maar om wat positivisme te brengen, vorige zomer daalde de besmettingen ook als een gek met het mooie weer, dat was zonder veel maatregelen, zonder vaccinaties en zonder dat we al miljoenen mensen hadden gehad die besmet waren geweest, ik voorspel dat er op 1 juni minder mensen in het ziekenhuis liggen dan in normale jaren.
Voor zaken als vakantie ben je wel ook afhankelijk van wat andere landen doen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom niet? begin van de zomer kunnen we makkelijk zo'n 45% immuniteit hebben (18.6% doorgemaakte infectie, oplopend en vaccinaties). Dan is het gewoon een keuze om dingen niet relatief normaal te openen.
Goed punt, zo had ik het nog niet bekeken!quote:Op maandag 22 maart 2021 09:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het andere voordeel van Janssen is dat je geen vervolg afspraak hoeft te maken, die prikken dus direct allemaal opgemaakt worden. Maar ook met AstraZeneca kunnen ze meer risico nemen, lijkt mij nou niet zo belangrijk of je de tweede dosis na 10 of 15 weken krijgt, als 12 weken het 'beste' zou zijn. Een eerste dosis helpt al ontzettend veel en we mogen best wat meer risico nemen.
Dus wat ik nu lees zijn allemaal mensen die eind 70 zijn en nog steeds niet zijn geprikt.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Schoonmoeder, 77 jaar, heeft vorige week oproep gehad, voor eind maart en eind april.
Dat gebeurt al, vandaag gaat de sporthal in Koog a/d Zaan open als vaccinatie locatie.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Oplossingen:
Bel de lokale gymzaal, regel wat stoel en je kunt je een ongeluk prikken.
Heb het dan eigenlijk vooral over binnenlandse activiteiten, musea, sporten, kroegjes, bioscoop etc. Dat hebben wij in de hand en zoals je zegt zijn vakanties toch afhankelijk van wat andere landen doen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor zaken als vakantie ben je wel ook afhankelijk van wat andere landen doen.
Ik vermoed van niet, dit soort zaken komt meestal voort uit het advies van de leverancier.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:12 schreef Netsplitter het volgende:
Zijn wij het enige land wat een zittijd heeft ingepland na een prik?
Oh. Dank. Dat wist ik niet.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zou Frankrijk niet echt als voorbeeld nemen aangezien ze daar het al moeilijk zat krijgen om mensen gevaccineerd te krijgen. Frankrijk is al jaren lang het land in Europa met de laagste vaccinatiegraad voor elk vaccin en een sterke anti-vax beweging.
Ja maar wel allemaal weer massaal op die engerds stemmen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Rot op met je positivisme, we blijven allemaal opgesloten tot 2022, dat weet je best.
De doelpalen worden toch nog wel 10 keer verschoven.
Wat wil je nu met dit bericht zeggen?quote:Op maandag 22 maart 2021 09:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja net als het waterdichte "alles blijft dicht" plan van nu, daar zakken de cijfers prima door de laatste weken en is de overbelasting van de zorg compleet door afgewend.
hoe bedoel je dat?quote:Op maandag 22 maart 2021 09:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het punt is wel dat wanneer je alles op vaccinaties gooit je nog minder draagvlak creëert om nog de maatregelen te volgen.
Dat is inderdaad een oplossing, maar een probleem voor de huisartsen zou zijn dat dat dus extra kosten met zich meebrengt en wie dat gaat betalen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Oplossingen:
Bel de lokale gymzaal, regel wat stoel en je kunt je een ongeluk prikken.
Een nieuwe variant waar het vaccin niet tegen werkt.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:17 schreef Haags het volgende:
Ok we blijven nu dus opgesloten zitten tot alle 60+ is gevaccineerd, wat wordt daarna het volgende waar we nog eens een maand of twee voor opgesloten moeten zitten?
Als er dan wat meer 40 plussers op de IC terechtkomen gaan we wachten tot die groep gevaccineerd isquote:Op maandag 22 maart 2021 09:17 schreef Haags het volgende:
Ok we blijven nu dus opgesloten zitten tot alle 60+ is gevaccineerd, wat wordt daarna het volgende waar we nog eens een maand of twee voor opgesloten moeten zitten?
Het is ook slecht georganiseerd, dat zie je meestal ook terug in de gekke pieken in de statistieken.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zou Frankrijk niet echt als voorbeeld nemen aangezien ze daar het al moeilijk zat krijgen om mensen gevaccineerd te krijgen. Frankrijk is al jaren lang het land in Europa met de laagste vaccinatiegraad voor elk vaccin en een sterke anti-vax beweging.
Dit artikel uit België geeft goed weer waarom in Frankrijk veel twijfel is.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh. Dank. Dat wist ik niet.
Weet wel dat ze in bijv Italië sinds een aantal jaar een groot aantal vaccins verplicht gesteld hebben. Omdat mensen een mazelen-vaccin maar onzin begonnen te vinden en er dus uitbraken waren.
Een groot deel van dergelijke gymzalen worden door gemeentes en scholen beheerd, die kunnen ze best wel even open doen voor de publieke zaak.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een oplossing, maar een probleem voor de huisartsen zou zijn dat dat dus extra kosten met zich meebrengt en wie dat gaat betalen.
als dat nu nog gevraagd moet worden klopt er iets nietquote:Op maandag 22 maart 2021 09:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een oplossing, maar een probleem voor de huisartsen zou zijn dat dat dus extra kosten met zich meebrengt en wie dat gaat betalen.
Dat komt ook omdat het vaccineren in deze periode lastig is, we zitten nu in de periode dat er veel vaccinaties door huisartsen worden gezet, daar was een afweging voor gemaakt om zo gerichter te vaccineren en zo meer effect te behalen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:17 schreef zalkc het volgende:
[ afbeelding ]
Het helpt ook niet mee dat de lijn voor het aantal vaccinaties per week aan het dalen is.
de bedoeling is andersom, steeds meer vaccinaties en steeds minder besmettingen!
Vakantie kan prima in eigen land.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor zaken als vakantie ben je wel ook afhankelijk van wat andere landen doen.
Eens. Ik zou op z'n minst een zomer verwachten als vorig jaar met open (en wat maatregelen daarbij) musea, attractieparken, dierentuinen, horeca, etc.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb het dan eigenlijk vooral over binnenlandse activiteiten, musea, sporten, kroegjes, bioscoop etc. Dat hebben wij in de hand en zoals je zegt zijn vakanties toch afhankelijk van wat andere landen doen.
Gelukkig valt dat heel erg mee, het aantal mensen onder de 50 op IC is miniem en zit veelal in de groep die nu met prioriteit word gevaccineerd.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Als er dan wat meer 40 plussers op de IC terechtkomen gaan we wachten tot die groep gevaccineerd is
"Zolang er nog gezonde dertigers in het ziekenhuis terecht komen zien wij weinig reden voor optimisme. Wat we vooral zien is dat vooral de avondklok deze groep binnen houdt. Daardoor kunnen wij met pijn in ons hart deze maatregel nog niet laten vallen."quote:Op maandag 22 maart 2021 09:17 schreef Haags het volgende:
Tegen die tijd stijgt het percentage 40-ers en 50-ers op de IC dramatisch. Van alle corona-opnames zit tegen die tijd wel 80% in die categorie!quote:Op maandag 22 maart 2021 09:17 schreef Haags het volgende:
Ach dan verschuiven we de doelpalen toch gewoon weer.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gelukkig valt dat heel erg mee, het aantal mensen onder de 50 op IC is miniem en zit veelal in de groep die nu met prioriteit word gevaccineerd.
Jij maakt er opsluiten en compleet isoleren van, ik niet. Ik pleit er voor om deze groep op hun verantwoordelijkheid aan te spreken (al zou het maar 25% van de besmettingen in die groep af halen) en om eens andere paden te bewandelen dan "alles dicht".quote:Op maandag 22 maart 2021 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat wil je nu met dit bericht zeggen?
Dat de cijfers niet zakken? Dat klopt. Hoe komt dat? Ik denk omdat een groot deel van de mensen zich niet (voldoende) aan de maatregelen houden. Jij denkt dat dat beter wordt als je 60+ opsluit? Jij zegt zelf dat je zoveel ouderen ziet die zich niet aan de maatregelen houden. Gaan die mensen die jij ziet dat wel doen als ze in volledige isolatie moeten, denk je? Of ga je dat handhaven op een of andere manier?
Ach. Als we toch niet op vakantie kunnen, is het een mooie gelegenheid om de achterstanden in het onderwijs in te lopen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens. Ik zou op z'n minst een zomer verwachten als vorig jaar met open (en wat maatregelen daarbij) musea, attractieparken, dierentuinen, horeca, etc.
Maar een vakantie naar de camping in Frankrijk ga ik voorlopig nog niet boeken.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op maandag 22 maart 2021 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach. Als we toch niet op vakantie kunnen, is het een mooie gelegenheid om de achterstanden in het onderwijs in te lopen.
In het najaar hield ik mij goed aan de maatregelen gedeeltelijk wegens de logica minder besmettingen=minder maatregelen, net als veel van mijn vrienden/kennissen. Nu was dit voor mij al een beetje klaar door het inconsistente beleid de laatste tijd maar nu geldt dat argument gewoon echt niet meer.quote:
Die doelpalen staan inmiddels ver buiten het stadion.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ach dan verschuiven we de doelpalen toch gewoon weer.
Denk eens in oplossingen ipv problemen.quote:
Ja, dat zou kunnen. En moeten. Maar dat is dus (nog) niet (afdoende) geregeld.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Een groot deel van dergelijke gymzalen worden door gemeentes en scholen beheerd, die kunnen ze best wel even open doen voor de publieke zaak.
Het is jouw voorstel, dus ik vraag aan jou hoe je dat voor je ziet.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk eens in oplossingen ipv problemen.
Reeeaally?quote:Op maandag 22 maart 2021 09:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tegen die tijd stijgt het percentage 40-ers en 50-ers op de IC dramatisch. Van alle corona-opnames zit tegen die tijd wel 80% in die categorie!
Doe eens niet zo gek. Dat is toch veel te logisch allemaal.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
- Doe de bso open zodat grootouders niet meer op hoeven te passen
- Laat buiten sporten toe zodat mensen elkaar niet meer binnen op gaan zoeken
- Gooi de dierentuin open zodat mensen wat te doen hebben ipv binnen zitten met elkaar (en anderen)
- Gooi terrassen open zodat er nog wat toezicht is ipv de BBQ met 15 man die gaat komen als het weer naar de 20 graden kruipt en het langer licht is.
Ik zou raar staan te kijken als het niet zo is.quote:
op die manier, ik denk sowieso dat als we de naleving van een jaar geleden hadden gehad het er al een stuk beter uit had gezien, het is niet voor niets dat de maatregelen nu zwaarder zijn en de resultaten minderquote:Op maandag 22 maart 2021 09:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In het najaar hield ik mij goed aan de maatregelen gedeeltelijk wegens de logica minder besmettingen=minder maatregelen, net als veel van mijn vrienden/kennissen. Nu was dit voor mij al een beetje klaar door het inconsistente beleid de laatste tijd maar nu geldt dat argument gewoon echt niet meer.
Ja hoor, vind ik wel. Voor veel mensen betekent vakantie echter wel naar het buitenland.quote:
Zomervakantie een paar weken korter voor de kinderen en jongeren die een leerachterstand opgelopen hebben?quote:Op maandag 22 maart 2021 09:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is jouw voorstel, dus ik vraag aan jou hoe je dat voor je ziet.
Ik heb in mei een midweekje zee in Nederland geboekt en september 5 dagen Ibiza. Dus ze prikken maar gewoon door.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja hoor, vind ik wel. Voor veel mensen betekent vakantie echter wel naar het buitenland.
En dat maakt dan niet uit, want zelfs 100% van een bezetting van 50 IC-bedden is geen probleem.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tegen die tijd stijgt het percentage 40-ers en 50-ers op de IC dramatisch. Van alle corona-opnames zit tegen die tijd wel 80% in die categorie!
Maar dan zou die verdeling 40ers en 50ers toch nu ook aanzienlijk groter moeten zijn? Tis niet alsof die nu geweigerd worden omdat het al vol ligt met 65 plussers.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou raar staan te kijken als het niet zo is.
Dus ouderen isoleren is out of the question, maar tegen het ene kind zeggen jij hebt 4 weken vakantie en jij hebt er 6 doen we gewoon zo evenquote:Op maandag 22 maart 2021 09:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Zomervakantie een paar weken korter voor de kinderen en jongeren die een leerachterstand opgelopen hebben?
Nee waar nu echt tegen ingegrepen moet worden is het OMT omdat het draagvlak voor hun maatregelen verdwenen is en de nevenschade niet te overzien maar dat wordt weer verworpen met dat het OMT er alleen voor het virus is en de politiek hier vorm aan moet geven. Maar de politiek wijst weer klakkeloos naar het OMT om bedachte maatregelen over te nemen. Zo blijft het totaal mis gaan, vooral omdat het kabinet (door de verkiezingen) en het OMT (door corruptie?) totaal niet gecontroleerd zijn.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
op die manier, ik denk sowieso dat als we de naleving van een jaar geleden hadden gehad het er al een stuk beter uit had gezien, het is niet voor niets dat de maatregelen nu zwaarder zijn en de resultaten minder
quote:Op maandag 22 maart 2021 08:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik werk met die groepen, dus het statement is enigszins onderbouwd.
Als er huisartsen met dozen vaccins zouden zitten die ze niet weg konden prikken doordat ze geen gymzaal hebben zou je dat écht wel in de media hebben vernomen.
Aanlevering van de vaccins en de afspraken/oproepen met steeds logistieke wisselingen zijn de bottlenecks.
https://nos.nl/l/2372446quote:De reguliere zorg mag niet afgeschaald worden, omdat we moeten vaccineren. Daar wringt het", zegt huisarts Jeroen van Breemen uit Breda. "We beseffen als huisarts het belang van het snel toedienen van de beschikbare vaccins aan de meest kwetsbaren. We voelen de verantwoordelijkheid en we hebben de expertise. Maar de praktijk ligt stil als we alles moeten inrichten voor de vaccinaties. Dus doen we het nu in het weekend."
Bovendien is er een praktisch probleem: veel huisartsenpraktijken blijken te klein behuisd, omdat gevaccineerde personen na de prik 15 minuten moeten blijven ter observatie. Als je als praktijk een flink aantal patiënten wil vaccineren op één dag, dan zit de wachtruimte zo vol. De meeste praktijken prikken daarom op zaterdagen op GGD-locaties, of huren zelf bijvoorbeeld een gymlokaal.
Dat is niet wat er werd gepost en waar de discussie over ging, want dat ging wél over het volledig isoleren van 60+, want "het is toch maar voor een overzichtelijke periode van een paar weken".quote:Op maandag 22 maart 2021 09:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jij maakt er opsluiten en compleet isoleren van, ik niet. Ik pleit er voor om deze groep op hun verantwoordelijkheid aan te spreken (al zou het maar 25% van de besmettingen in die groep af halen) en om eens andere paden te bewandelen dan "alles dicht".
- Doe de bso open zodat grootouders niet meer op hoeven te passen
- Laat buiten sporten toe zodat mensen elkaar niet meer binnen op gaan zoeken
- Gooi de dierentuin open zodat mensen wat te doen hebben ipv binnen zitten met elkaar (en anderen)
- Gooi terrassen open zodat er nog wat toezicht is ipv de BBQ met 15 man die gaat komen als het weer naar de 20 graden kruipt en het langer licht is.
Ah ja, mijn dochter wordt vast heel blij van zes weken zomerschool in plaats van lekker op vakantiequote:Op maandag 22 maart 2021 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach. Als we toch niet op vakantie kunnen, is het een mooie gelegenheid om de achterstanden in het onderwijs in te lopen.
Naja to be fair, dan is het nog steeds rond 20:30 donker (dus donker vóór avondklok-tijd) en het is erg vroeg in het voorjaar dus temperaturen zijn echt nog niet zo dat je dan om 21:00 in je tshirtje nog buiten kan zitten.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:28 schreef Caland het volgende:
Maar ik wens de handhavers vooral veel succes als vanaf volgende week de zomertijd ingaat en de temperaturen ook weer tegen de 20 graden gaan aankruipen.
Laat dan iedereen gaan.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Zomervakantie een paar weken korter voor de kinderen en jongeren die een leerachterstand opgelopen hebben?
Dat mag ik hopen inderdaad. Maar dan moeten in dit geval wel de doelpalen blijven staan natuurlijk.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat maakt dan niet uit, want zelfs 100% van een bezetting van 50 IC-bedden is geen probleem.
Voor veel kinderen was het onveilig thuis. Heb ik hier gelezen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus ouderen isoleren is out of the question, maar tegen het ene kind zeggen jij hebt 4 weken vakantie en jij hebt er 6 doen we gewoon zo even
Tsja, een paar paar weken geleden werden in het hele land al parken ontruimd.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja to be fair, dan is het nog steeds rond 20:30 donker (dus donker vóór avondklok-tijd) en het is erg vroeg in het voorjaar dus temperaturen zijn echt nog niet zo dat je dan om 21:00 in je tshirtje nog buiten kan zitten.
Verder vind ik die avondklok ook ruk hoor, laat dat even duidelijk zijn
En we gaan weer door met bashen..... Bij de appie zie ik minstens zoveel jongeren als ouderen met een slordig mondkapje , en op wiens verzoek zouden die opa's en oma's de jeugd opvangen? Zo lang de BSO's dicht moeten blijven hou je dat, en als die open gaan krijg je weer het probleem van vermenging van groepen kinderen....quote:Op maandag 22 maart 2021 08:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moeten die oudjes zich eens aan de regels houden, ik zie ze nog steeds met hun mondkapje op hun kin door de supermarkten strompelen, en hoor nog steeds volop mensen die de opa's en oma's als opvangadres gebruiken.
Ja hoor, net zo makkelijk als....quote:Op maandag 22 maart 2021 09:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus ouderen isoleren is out of the question, maar tegen het ene kind zeggen jij hebt 4 weken vakantie en jij hebt er 6 doen we gewoon zo even
Dacht meer dat dan de 1 op 1 aandacht goed zou zijn voor de leerlingen met een achterstand.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:31 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Laat dan iedereen gaan.
Denk dat het als een straf zal voelen voor sommige kinderen.
Heb je een achterstand waar je niet veel aan kan doen, mag je lekker in de vakantie naar school.
Eens hoor dat het zo niet verder kan, nou dat vind ik al een tijdje maar ondertussen is dit de methode die ze hanteren, een maatregel nemen die niet goed nageleefd wordt en er dan maar een maatregel bovenop gooien etc.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee waar nu echt tegen ingegrepen moet worden is het OMT omdat het draagvlak voor hun maatregelen verdwenen is en de nevenschade niet te overzien maar dat wordt weer verworpen met dat het OMT er alleen voor het virus is en de politiek hier vorm aan moet geven. Maar de politiek wijst weer klakkeloos naar het OMT om bedachte maatregelen over te nemen. Zo blijft het totaal mis gaan, vooral omdat het kabinet (door de verkiezingen) en het OMT (door corruptie?) totaal niet gecontroleerd zijn.
Maar dat was omdat groepen van honderden jongeren letterlijk op een kluitje gingen "rellen" en luid feestvieren. Die zochten toch echt wel de confrontatie naar mijn idee.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, een paar paar weken geleden werden in het hele land al parken ontruimd.
60-plussers mogen ook niet naar het speelpaleis!quote:Op maandag 22 maart 2021 09:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja hoor, net zo makkelijk als....
- scholen dicht
- zwembad dicht
- speelpaleis dicht
- eigenlijk alles wat kinderen leuk vinden dicht
Maar iets aan 60+ vragen, oei oei oei dat kan echt niet.
Door de maatregelen raken zij nu ook minder besmet. Als 1% in het ziekenhuis zou komen (fictief percentage, het gaat om het rekenvoorbeeld) en door de maatregelen raken maar 100 mensen besmet, dan heb je 1 opname. Als je dus de maatregelen loslaat en er 10.000 mensen besmet raken, heb je dus 100 opnames. Toch?quote:Op maandag 22 maart 2021 09:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar dan zou die verdeling 40ers en 50ers toch nu ook aanzienlijk groter moeten zijn? Tis niet alsof die nu geweigerd worden omdat het al vol ligt met 65 plussers.
Ja precies, terwijl we 75+ers al tientallen jaren opsluiten in de meest verschrikkelijke tehuizen en ze niet de optie willen geven tot voltooid leven maar als je aan de boomers zit dan hebbie een probleemquote:Op maandag 22 maart 2021 09:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
- scholen dicht
- zwembad dicht
- speelpaleis dicht
In Nijmegen vooral door de massale drukte eigenlijk, echt niet door feestvierders.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar dat was omdat groepen van honderden jongeren letterlijk op een kluitje gingen "rellen" en luid feestvieren. Die zochten toch echt wel de confrontatie naar mijn idee.
(nogmaals, ik snap ze wel hoor, daar niet van)
En die ouderen hebben in de zomer wel een vaccinatiebewijs. Dus die kunnen op vakantie.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
- scholen dicht
- zwembad dicht
- speelpaleis dicht
Dan wil ik wel extra weken die ik zelf in kan plannen, zodat we met kind eens buiten het hoogseizoen op vakantie kunnenquote:Op maandag 22 maart 2021 09:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Dacht meer dat dan de 1 op 1 aandacht goed zou zijn voor de leerlingen met een achterstand.
Maar jouw idee lijkt me ook prima.
Als we toch niet op vakantie naar het buitenland kunnen, is het slim om van een nood een deugd te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |