abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2021 @ 23:15:23 #1
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198627743

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_198627745
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het kan makkelijker, ja. Of men er blij van wordt is ten tweede. Ik bedoel, in theorie kunnen we heel Nederland naar Oss laten rijden. Supermakkelijk.
Er zitten nog honderden mogelijkheden tussen wat er nu gedaan wordt en iedereen naar Oss laten rijden, maar dat weet je zelf ook wel.
pi_198627754
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
Het is geen hogere wiskunde hè. GGD stuurt een brief met uitnodiging, persoon belt en zegt: Ik wil een afspraak om geprikt te worden. Antwoord: In jouw regio kan dat over een maand, groetjes.

Ja, en nu het logistieke proces achter al die prikken... het probleem zit niet aan de kant van de klantenservice.
pi_198627761
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er zitten nog honderden mogelijkheden tussen wat er nu gedaan wordt en iedereen naar Oss laten rijden, maar dat weet je zelf ook wel.
't Is maar om aan te geven dat er een trade-off is. Wat makkelijk is voor de geprikte is niet altijd makkelijker voor de prikker.
  zondag 21 maart 2021 @ 23:18:34 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198627781
Maar goed, mijn vader mag eind mei zijn 2e prik halen en die is 78. Mag je voor jezelf vast uitrekenen wanneer je aan de beurt bent als je 40 bent, of 25.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198627791
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

't Is maar om aan te geven dat er een trade-off is. Wat makkelijk is voor de geprikte is niet altijd makkelijker voor de prikker.
Het is irrelevant wat makkelijk is voor de prikker, want er is telkens gezegd dat die makkelijk op te schalen zijn. Als het administratieve proces te complex is moet dat opgelost worden. Als het vaccineren van 70 jarigen nog een maand op zich laat wachten om te starten heeft dat met de huidige maatregel nog eens 6 miljard gekost aan steun e.d. 1000 extra medewerkers aannemen bij de GGD's is een stuk goedkoper dan dat.
pi_198627801
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

13 april ramadan. Nu wil ik hier niet de twittercomplottheorien van stal halen. Maar ik denk dat we wel objectief kunnen vaststellen dat dat de druk op de avondklok alleen maar verder zal doen oplopen.
Vorig jaar zat heel Marokko 's avonds toch ook in lockdown, zelfs vanaf 19.00.
  zondag 21 maart 2021 @ 23:21:21 #8
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198627807
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Denk jij werkelijk dat mensen met alleen coronamaatregelen in hun hoofd stemmen? Het waren parlementsverkiezingen. Geen referendum.
Dat dus. Hoe ik gestemd hebt representeert niet mijn opinie omtrent de corona hysterie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 21 maart 2021 @ 23:22:02 #9
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198627811
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, mijn vader mag eind mei zijn 2e prik halen en die is 78. Mag je voor jezelf vast uitrekenen wanneer je aan de beurt bent als je 40 bent, of 25.
Rip zomer.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_198627815
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is irrelevant wat makkelijk is voor de prikker, want er is telkens gezegd dat die makkelijk op te schalen zijn.
Ja, letterlijk 'de prikker' is op te schalen. Maar je snapt zelf ook wel dat de prikker in dit geval symbool staat voor een enorm complexe operatie waarbij je het vaccin vanuit Oss door heel Nederland moet distribueren conform zeer strenge eisen.

quote:
Als het administratieve proces te complex is moet dat opgelost worden.
Het is geen administratief probleem.
  zondag 21 maart 2021 @ 23:23:39 #11
346939 Janneke141
pi_198627829
quote:
7s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Rip zomer.
Voor mijn vader niet, die kan gewoon weer naar het restaurant en op vakantie.
pi_198627830
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
Ook het aantal vaccins groeit exponentieel.
pi_198627832
Hmm, ik twijfel gewoon om nu een appartementje met internet te klappen aan het strand in Turkije of zo om daar maar online lessen te volgen.

De uni is ook lekker duidelijk geweest:
- ja, volgende week heb je les; oh nee toch niet.
- ja, volgende week heb je les; oh nee toch niet.
En zo al 7 weken verder.

Als ik de verlenging had geweten dan had ik allang gevlucht uit mijn studentenkamertje :’(
pi_198627838
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, letterlijk 'de prikker' is op te schalen. Maar je snapt zelf ook wel dat de prikker in dit geval symbool staat voor een enorm complexe operatie waarbij je het vaccin vanuit Oss door heel Nederland moet distribueren conform zeer strenge eisen.
[..]

Het is geen administratief probleem.
Je bent vanuit Oss in maximaal 3 uur op vrijwel elke plek in Nederland. De bedrijven die verstand van logistiek hebben zeggen dat dit geen logistiek probleem is. Jij zegt dat het geen administratief probleem is.

Waar zit het probleem dan wel? Er is voldoende vraag, mensen willen graag gevaccineerd worden. Waar loopt het vast dan?
  zondag 21 maart 2021 @ 23:24:53 #15
346939 Janneke141
pi_198627844
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Voorlopig groeit het vooral in de diepvries. Het aantal toegediende prikjes daalt al een week of 3 licht.
pi_198627851
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op dit moment groeit het aantal vaccins lineair.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2021 23:25:22 ]
  zondag 21 maart 2021 @ 23:25:26 #17
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198627857
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor mijn vader niet, die kan gewoon weer naar het restaurant en op vakantie.
Inmiddels ben ik er wel aan gewend dat mijn gezondheid en welbevinden achtergesteld zijn. De teleurstelling wordt steeds minder.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_198627868
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voorlopig groeit het vooral in de diepvries. Het aantal toegediende prikjes daalt al een week of 3 licht.
Hoe meer je prikt, hoe meer voorraad je moet aanhouden. Het absolute aantal zegt mij niet zoveel, het gaat om de relatieve aantallen.
pi_198627875
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Op dit moment groeit het aantal vaccins lineair.
Tot april is een klein hobbeltje ivm het tweede kwartaal.
pi_198627902
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoe meer je prikt, hoe meer voorraad je moet aanhouden. Het absolute aantal zegt mij niet zoveel, het gaat om de relatieve aantallen.
Er worden gemiddeld 30.000 vaccins per dag gezet. Laten we voor t gemak even stellen dat je na 3 weken nog steeds de 2e prik wil doen. Dan heb je een rollende buffer van ongeveer 600.000 vaccins in de vriezer nodig om die mensen te kunnen blijven prikken.

Bijkomend probleem is dat er niet in de vierde week 60.000 mensen gevaccineerd worden, maar gewoon 30.000. Oftewel, de eerste groep wordt op dat moment voor de tweede keer gevaccineerd, waardoor de vriezervoorraad nietszeggend is.
  zondag 21 maart 2021 @ 23:30:42 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198627931
quote:
7s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Inmiddels ben ik er wel aan gewend dat mijn gezondheid en welbevinden achtergesteld zijn. De teleurstelling wordt steeds minder.
Gewoon je bek houden en belasting betalen.
pi_198627937
Ik denk dat we de komende maanden ook niet genoeg gaan versoepelen voor de angst van een nieuwe variant. Je ziet hier en daar, ook in het buitenland, dat die doelpalen al verschoven worden.

De term angstpsychose is wellicht wat wappie-achtig, maar denk wel dat er een kern van waarheid in zit.

Nieuwe podcast van Maurice de Hond trouwens, met als gast Marcel Levi.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198627943
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]Tot april is een klein hobbeltje ivm het tweede kwartaal.
Ja, deze grafiek heb ik vaker gezien. We lopen op dit moment alleen wel achter op die planning. Plus daarbij dat deze al verouderd is, want Sanofi/CureVac komen niet, Janssen heeft vertraging en AstraZeneca levert ook maar mondjesmaat. Pfizer levert wel meer.
  zondag 21 maart 2021 @ 23:31:38 #24
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198627946
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gewoon je bek houden en belasting betalen.
Dat deed ik al. Gelukkig wordt mijn salaris ook weer betaald uit belastinggeld. Dat verzacht de wetenschap dat er miljarden worden weggegooid. Ik draag daar namelijk niet aan bij.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_198627954
Wanneer komt Janssen beschikbaar?
pi_198627960
quote:
7s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat deed ik al. Gelukkig wordt mijn salaris ook weer betaald uit belastinggeld. Dat verzacht de wetenschap dat er miljarden worden weggegooid. Ik draag daar namelijk niet aan bij.
Als je in de IT zit voor de overheid moet je afentoe eens hier kijken: https://www.rijksictdashboard.nl/. Geld weggooien kunnen ze goed daar ;)
pi_198627968
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:24 schreef chratnox het volgende:
Waar loopt het vast dan?
De leveringen dus... In dit specifieke geval is het AZ waardoor we minder prikken dan verwacht.

Dit was de tijdlijn zoals op 20 februari grofweg geschat door De Jonge (oranje stippellijn) i.c.m. uitspraken tijdens de persconferentie van 8 maart:

Ondertussen is er minder geleverd: https://www.lc.nl/friesla(...)Zeneca-26628291.html
En is het zelfs één week helemaal stopgezet. Dat is precies de (kleine) afwijking die we nu hebben van het tijdspad richting drie miljoen.

Ik zie vooralsnog een lijn die, rekening houdend met de AZ-vertragingen, vrij aardig op schema loopt.
  zondag 21 maart 2021 @ 23:34:43 #28
346939 Janneke141
pi_198627975
quote:
7s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik ben mijn leerlingen er maar vast op aan het voorbereiden dat het afschaffen van het leenstelsel er waarschijnlijk niet inzit omdat we eerst ettelijke miljarden aan coronaleningen moeten terugbetalen.
pi_198627981
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er worden gemiddeld 30.000 vaccins per dag gezet. Laten we voor t gemak even stellen dat je na 3 weken nog steeds de 2e prik wil doen. Dan heb je een rollende buffer van ongeveer 600.000 vaccins in de vriezer nodig om die mensen te kunnen blijven prikken.

Bijkomend probleem is dat er niet in de vierde week 60.000 mensen gevaccineerd worden, maar gewoon 30.000. Oftewel, de eerste groep wordt op dat moment voor de tweede keer gevaccineerd, waardoor de vriezervoorraad nietszeggend is.
Dit alles gaat ervan uit dat het aantal afspraken voor de komende weken ook op 30k per dag blijft.

Als je voor de komende week 100k afspraken hebt staan, is je benodigde voorraad ook alweer substantieel hoger.
pi_198627990
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, deze grafiek heb ik vaker gezien. We lopen op dit moment alleen wel achter op die planning. Plus daarbij dat deze al verouderd is, want Sanofi/CureVac komen niet, Janssen heeft vertraging en AstraZeneca levert ook maar mondjesmaat. Pfizer levert wel meer.
Dat zijn details. De trend verandert niet. In het twee kwartaal krijgen we fors meer doses.
pi_198628004
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De leveringen dus... In dit specifieke geval is het AZ waardoor we minder prikken dan verwacht.

Dit was de tijdlijn zoals op 20 februari grofweg geschat door De Jonge (oranje stippellijn) i.c.m. uitspraken tijdens de persconferentie van 8 maart:
[ afbeelding ]

Ondertussen is er minder geleverd: https://www.lc.nl/friesla(...)Zeneca-26628291.html
En is het zelfs één week helemaal stopgezet. Dat is precies de (kleine) afwijking die we nu hebben van het tijdspad richting drie miljoen.

Ik zie vooralsnog een lijn die, rekening houdend met de AZ-vertragingen, vrij aardig op schema loopt.
Er zijn minder leveringen van AZ, maar meer leveringen van Pfizer (en sneller).

Die week helemaal stopzetten en vaccins terugsturen, afspraken eruit gooien en opnieuw beginnen is juist het soort amateurisme wat ik niet zou verwachten van een partij als de GGD. AstraZeneca kun je op koelkasttemperatuur 6 maanden bewaren (of tot maximale houdbaarheidsdatum): https://corona.nhg.org/co(...)covid-19-vaccinatie/

De lijn die je aangeeft is trouwens de RIVM schatting hè, niet de daadwerkelijk toegediende vaccinaties. De schatting waar in de afgelopen weken ook al meerdere keren discussies over geweest zijn.
pi_198628022
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit alles gaat ervan uit dat het aantal afspraken voor de komende weken ook op 30k per dag blijft.

Als je voor de komende week 100k afspraken hebt staan, is je benodigde voorraad ook alweer substantieel hoger.
Er liggen nu ~820k vaccins 'in de vriezer' volgens Yoricks berekeningen. Komende maandag/dinsdag komen er weer ongeveer 200k bij. Dan liggen er dus ongeveer 1 miljoen vaccins in de vriezer. Er worden er weer 200k weggeprikt, dus de voorraad blijft ongeveer 800k.

Als je uitgaat van de 30k die geprikt is/blijft houdt het in dat je 200k over hebt in de vriezer, of 100k mensen die je had kunnen vaccineren.
pi_198628039
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:37 schreef chratnox het volgende:
Er zijn minder leveringen van AZ, maar meer leveringen van Pfizer (en sneller).
Zoveel meer levert Pfizer niet op dit moment. Die extra leveringen gaan we merken, komt 'ie weer, vanaf april... https://wnl.tv/2021/02/15(...)-gaat-het-echt-hard/

Die ~200k Pfizer per week wordt ook keurig weggeprikt.

Moderna gaat om zulke kleine aantallen dat we het daar niet over hoeven hebben. En het verhaal van AZ moge bekend zijn.
  zondag 21 maart 2021 @ 23:44:36 #34
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198628066
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als je in de IT zit voor de overheid moet je afentoe eens hier kijken: https://www.rijksictdashboard.nl/. Geld weggooien kunnen ze goed daar ;)
O haha. Weet er alles van. Ben zijdelings ook betrokken bij die projectgroepen die IT gerelateerd zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_198628071
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er liggen nu ~820k vaccins 'in de vriezer' volgens Yoricks berekeningen. Komende maandag/dinsdag komen er weer ongeveer 200k bij. Dan liggen er dus ongeveer 1 miljoen vaccins in de vriezer. Er worden er weer 200k weggeprikt, dus de voorraad blijft ongeveer 800k.

Als je uitgaat van de 30k die geprikt is/blijft houdt het in dat je 200k over hebt in de vriezer, of 100k mensen die je had kunnen vaccineren.
En hoeveel van die 820k zijn AZ? Hoeveel zijn al gealloceerd vanwege afspraken die al staan? Wanneer zijn die vaccins binnen gekomen (het duurt ca. 2 weken van vriezer tot arm)?
pi_198628077
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zoveel meer levert Pfizer niet op dit moment. Die extra leveringen gaan we merken, komt 'ie weer, vanaf april... https://wnl.tv/2021/02/15(...)-gaat-het-echt-hard/

Die ~200k Pfizer per week wordt ook keurig weggeprikt.
[ afbeelding ]

Moderna gaat om zulke kleine aantallen dat we het daar niet over hoeven hebben. En het verhaal van AZ moge bekend zijn.
Pfizer gaat vanaf begin april 600k per week leveren gaven ze aan. Dat gaf de Jonge recent ook aan. Ik moet nog zien dat ze dat weg gaan prikken.

Maargoed, zoal ik zei, we gaan het wel zien. Ik hoop het mis te hebben.
  zondag 21 maart 2021 @ 23:47:07 #37
346939 Janneke141
pi_198628089
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

In een land als Denemarken houden ze ongeveer een week aan leveringen als voorraad aan. Blijkbaar snappen ze er daar niets van en moeten ze er veel meer bewaren. Maar ze staan wel derde op de EU-vaccin-ranglijst, na Malta (klein kuteiland, met één verhuisdoos ent je het hele eiland) en Hongarije (gebruiken ook Sputnik).
  zondag 21 maart 2021 @ 23:47:35 #38
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198628095
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik ben mijn leerlingen er maar vast op aan het voorbereiden dat het afschaffen van het leenstelsel er waarschijnlijk niet inzit omdat we eerst ettelijke miljarden aan coronaleningen moeten terugbetalen.
Het afschaffen daarvan zie ik nog wel gebeuren.

Wat ik óók zie gebeuren is dat jouw leerlingen letterlijk het kind van de rekening wordt voor wat betreft de vele miljarden extra staatsschuld. Tevens zijn er voor jouw leerlingen straks geen betaalbare woningen beschikbaar. Wel zullen zij geconfronteerd worden met een arbeidsmarkt die nóg competitiever is dan deze op dit moment al is.

Gelukkig hebben hebben jouw leerlingen wel kunnen bijdragen aan een iets lager overlijdensrisico van opa en oma O+

Dat dan weer wel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_198628126
Het is wel te zien dat hoe later het wordt hoe simpeler het hier wordt.
  zondag 21 maart 2021 @ 23:52:35 #40
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198628128
quote:
7s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het afschaffen daarvan zie ik nog wel gebeuren.

Wat ik óók zie gebeuren is dat jouw leerlingen letterlijk het kind van de rekening wordt voor wat betreft de vele miljarden extra staatsschuld. Tevens zijn er voor jouw leerlingen straks geen betaalbare woningen beschikbaar. Wel zullen zij geconfronteerd worden met een arbeidsmarkt die nóg competitiever is dan deze op dit moment al is.

Gelukkig hebben hebben jouw leerlingen wel kunnen bijdragen aan een iets lager overlijdensrisico van opa en oma O+

Dat dan weer wel

SPOILER
We hadden van deze gezondheiscrisis niet ook een economische crisis hoeven maken. Maar alles voor die paar extra levensmaanden van de boomers. De jeugd telt immers niet, want die hebben nog geen stemrecht.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 22 maart 2021 @ 00:09:22 #41
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198628229
Ik hoor nu praten bij Op 1 over het feit dat Ferd alternatieven voor de avondklok moet presenteren, oftewel een nachtklok... misschien gebeurt hier toch iets mee?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198628242
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 00:09 schreef popje het volgende:
Ik hoor nu praten bij Op 1 over het feit dat Ferd alternatieven voor de avondklok moet presenteren, oftewel een nachtklok... misschien gebeurt hier toch iets mee?
Een dagklok
pi_198628250
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 00:09 schreef popje het volgende:
Wie zegt dat?
zie email 27 oktober
  maandag 22 maart 2021 @ 00:15:35 #44
3778 popje
pi_198628265
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 00:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
Een politiek journalist, dat dat aan Ferd gevraagd is voor futurus tijden, omdat de proportionaliteit van de avondklok elke keer getoetst moet worden
  maandag 22 maart 2021 @ 00:16:34 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198628269
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, en nu het logistieke proces achter al die prikken... het probleem zit niet aan de kant van de klantenservice.
Valt ook wel mee. Die dozen zijn niet zo groot en het kan ontdooit 5 dagen overleven op goed level.

Lang zijn de processen verder niet, er zijn genoeg EU-GDP koelkoeriers en er is genoeg vraag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 22 maart 2021 @ 00:18:40 #46
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198628276
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja want Hugo belt iedereen op om maar vooral meer te laten testen, wat een bullshit zeg :')
Volgens mij heb je het echt niet door he?

Testen hangt ook voor een groot deel af van de gemaakte capaciteit. E datkomt wel degelijk van de overheid af.
3 weken terug werd er gezegd als de besmettingen en cijfers het toelaten. Opeens stilzwijgend de capaciteit verhoogd en vooral kinderen meer erbij getest. Daarna moord en brand schreeuwen in de media dat de besmettingscijfers omhoog schieten. Wat inderdaad gebeurd met een gelijke stap als de capaciteit is verhoogd. Maar vooral blijven zeggen dat de besmettingen zo hoog zijn en dat de besmettingen het niet toelaten.

De ziekenhuizen zijn ook niet goed, toegegeven. Maar nog niet zo slecht als de besmettingen doen geloven. Want dat is het grote verschil tussen golf 1 en 2. Het is veel minder goed te voorspellen wat de bezettingen gaan doen. Vrijdag in nos journaal was het item dat het niet meer gelijk is wat besmettingen, opnames, ic, dood doen.

Maar intussen wordt er wel iedere keer een worst voorgehouden. Over 2 weken, over 3 weken, einde van de maand. Maar iedere keer weer is het bedrog en lijntje houden.

En dan nu opeens de defacto dictatoren, de witte jassen, die zeggen 'over 2 maanden gaan wij pas adviseren naar versoepelingen'. Ook in de landen om ons heen, verlengingen.

Het gaat helemaal niet om besmettingen, het gaat er om dat ze mee willen doen met andere landen en om ons zo lang mogelijk aan het lijntje te houden. Ze zullen het niet zeggen, want dat gaat voor te veel heibel en onrust zorgen.

Verder wil iedereen de vrijheid terug. En het is ontzettend lekker als je het vaccineren in radio en tv spotjes gelijk zet aan vrijheid. Hoe langer het duurt, hoe harder iedereen hunkert naar het einde, hoe hoger de opkomst voor het vaccineren.

Je wordt aan alle kanten voor het karretje gespannen.
1947-2016
pi_198628288
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 00:15 schreef popje het volgende:

[..]

Een politiek journalist, dat dat aan Ferd gevraagd is voor futurus tijden, omdat de proportionaliteit van de avondklok elke keer getoetst moet worden
Dinsdag eens even afwachten wat de NCTV in petto heeft.
zie email 27 oktober
  maandag 22 maart 2021 @ 00:23:27 #48
3778 popje
pi_198628304
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 00:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dinsdag eens even afwachten wat de NCTV in petto heeft.
NCTV? Wat is dat?
  maandag 22 maart 2021 @ 00:23:47 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198628305
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 23:31 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat we de komende maanden ook niet genoeg gaan versoepelen voor de angst van een nieuwe variant. Je ziet hier en daar, ook in het buitenland, dat die doelpalen al verschoven worden.

De term angstpsychose is wellicht wat wappie-achtig, maar denk wel dat er een kern van waarheid in zit.

Nieuwe podcast van Maurice de Hond trouwens, met als gast Marcel Levi.
Varianten waren helemaal geen issue tot december.

Nu wordt het vooral gebruikt als paniekmiddel. Want er waren al 100'en varianten vorig jaar. 'sterke covid, zwakke covid'.

En nu is het een probleem?
1947-2016
pi_198628318
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 00:23 schreef popje het volgende:

[..]

NCTV? Wat is dat?
Nationaal coördinator ter. en veiligheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo