Tja als je als partijleider verklaart dat je ophitser Engel 'achter de schermen steunt' dan roep je het over jezelf af.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als gezag nerveus zijn? Ja, absoluut. Ik vind het alleen onnodig om dat te verbinden aan FVD. Aan de ene kant geef je ze dan teveel krediet, en aan de andere kant demoniseer je ze. Zolang de demonstraties niet georganiseerd worden door FVD zijn het naar mijn mening geen demonstraties van ze zelf.
'2 weken'quote:Op zondag 21 maart 2021 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Loze woorden van Hugo waarschijnlijk. Verrassend he?
Dus veel partijen willen juist wel een avondklok. Waarom stemmen ze ander voor?quote:Op zondag 21 maart 2021 21:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De vvd ging wel actief opzoek naar een meerderheid, d66 kon of meegaan of de vvd zou opzoek gaan naar anderen om een meerderheid te krijgen.
Nee. Dat zeg ik niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat probeer je nu te zeggen? Iedereen die niet op racisten voor Democratie heeft gestemd vind de coronamaatregelen wel prima?
Dus er zijn ook maar een heel klein percentage mensen die BLM een issue vinden want BIJ1 heeft maar 1 zetel?quote:Op zondag 21 maart 2021 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik niet.
Het huidige corona-beleid heeft een dikke plus gekregen afgelopen stemronde.
Mensen hebben allemaal recht om te protesteren tegen van alles en nog wat, binnen de regels die nu gelden.
Als de ME moet komen opdraven en mensen roepen nog steeds 'wij zijn Nederland', dan is dat bizar. Zij zijn Nederland niet.
Dat kun je wel heel hard roepen, maar dat maakt het nog niet waar. De grootste winnaars zijn FvD en D66. Twee partijen die toch echt kritisch waren en zijn over coronamaatregelen. Dat ligt echt een stuk genuanceerder. Het is niet zwart/wit.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik niet.
Mensen hebben allemaal recht om te protesteren tegen van alles en nog wat, binnen de regels die nu gelden.
Als de ME moet komen opdraven en mensen roepen nog steeds 'wij zijn Nederland', dan is dat bizar. Zij zijn Nederland niet.
Geen idee. Een whataboutism.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dus er zijn ook maar een heel klein percentage mensen die BLM een issue vinden want BIJ1 heeft maar 1 zetel?
Dat vind ik niet. Veel mensen hebben naar mijn idee breder gestemd dan alleen corona. Als de coronamaatregelen van D66 iemand tegenstaan maar de andere punten van de partij overeen komen zullen mensen nog steeds op D66 gestemd hebben.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik niet.
Het is nooit zwart of wit.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kun je wel heel hard roepen, maar dat maakt het nog niet waar. De grootste winnaars zijn FvD en D66. Twee partijen die toch echt kritisch waren en zijn over coronamaatregelen. Dat ligt echt een stuk genuanceerder. Het is niet zwart/wit.
Het was al besloten voordat er door de kamer over gebatteerd werd, er moest alleen nog een meerderheid gevonden worden en misschien is dat wel de reden dat D66 heeft ingestemt omdat zij er volgens mij voor gezorgd hebben dat het inplaats van 20:30 naar 21:00 is gegaan. De stemming was natuurlijk wel op een ander moment (toen het nog niet zo 'ernstig' was).quote:Op zondag 21 maart 2021 21:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus veel partijen willen juist wel een avondklok. Waarom stemmen ze ander voor?
Dat kan allemaal.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Veel mensen hebben naar mijn idee breder gestemd dan alleen corona. Als de coronamaatregelen van D66 iemand tegenstaan maar de andere punten van de partij overeen komen zullen mensen nog steeds op D66 gestemd hebben.
De verkiezingen gaan niet over de komende 6 maanden, maar over de komende jaren. Ik zou het juist heel kortzichtig vinden om alleen te kijken naar corona voor je keuze.
Ja, maar op het moment dat de avondklok dus werd ingevoerd was er een meerderheid aanwezig voor die avondklok. Dus om te stellen dat veel partijen niet voor de avondklok zijn is een beetje apart.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het was al besloten voordat er door de kamer over gebatteerd werd, er moest alleen nog een meerderheid gevonden worden en misschien is dat wel de reden dat D66 heeft ingestemt omdat zij er volgens mij voor gezorgd hebben dat het inplaats van 20:30 naar 21:00 is gegaan. De stemming was natuurlijk wel op een ander moment (toen het nog niet zo 'ernstig' was).
En zijn er nu meer of minder stemmen voor een avondklok? Na de verkiezingen.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het was al besloten voordat er door de kamer over gebatteerd werd, er moest alleen nog een meerderheid gevonden worden en misschien is dat wel de reden dat D66 heeft ingestemt omdat zij er volgens mij voor gezorgd hebben dat het inplaats van 20:30 naar 21:00 is gegaan. De stemming was natuurlijk wel op een ander moment (toen het nog niet zo 'ernstig' was).
Ik snap nog steeds niet wat je probeert te zeggen. Dat de mensen die roepen 'wij zijn Nederland' dat niet behoren te doen want ze vertegenwoordigen niet de meerderheid?quote:Op zondag 21 maart 2021 21:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan allemaal.
Maar deze mensen gaan dus niet bij een ME optreden 'wij zijn Nederland' scanderen. Of denk jij wel dat er veel VVders en D66ers het opnamen tegen de ME?
Ja ik had het ook vooral over de initiële stemming, maar ik heb het idee dat het hoe dan ook zou komen. Of de D66 nou zou instemmen of niet. Dat bleek wel al uit de pers conferentie toendertijd.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar op het moment dat de avondklok dus werd ingevoerd was er een meerderheid aanwezig voor die avondklok. Dus om te stellen dat veel partijen niet voor de avondklok zijn is een beetje apart.
Of je had het over die initiële stemming in november ofzo, maar een paar maanden maken een hoop verschil in deze barre tijden natuurlijk
Klopt, in de tijd verandert nu erg veel.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar op het moment dat de avondklok dus werd ingevoerd was er een meerderheid aanwezig voor die avondklok. Dus om te stellen dat veel partijen niet voor de avondklok zijn is een beetje apart.
Of je had het over die initiële stemming in november ofzo, maar een paar maanden maken een hoop verschil in deze barre tijden natuurlijk
Wij Zijn Nederland is ook een clubje rechtsradicalen hè. Sterker nog, je kon blijkbaar op ze stemmen bij de verkiezingen.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:47 schreef capricia het volgende:
Maar deze mensen gaan dus niet bij een ME optreden 'wij zijn Nederland' scanderen. Of denk jij wel dat er veel VVders en D66ers het opnamen tegen de ME?
Het was voor mijn gevoel ook niet echt een keus. De volgorde was een beetje dit:quote:Op zondag 21 maart 2021 21:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja ik had het ook vooral over de initiële stemming, maar ik heb het idee dat het hoe dan ook zou komen. Of de D66 nou zou instemmen of niet. Dat bleek wel al uit de pers conferentie toendertijd.
Volgens mij minder, want de VVD heeft maar minimaal gewonnen, CU gelijk, CDA verloren en de D66 (die van de avondklok afwil) gewonnen. Maarja je kunt je wel afvragen of mensen een politieke keuze van de avondklok laten afhangen.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:50 schreef capricia het volgende:
[..]
En zijn er nu meer of minder stemmen voor een avondklok? Na de verkiezingen.
quote:Op zondag 21 maart 2021 21:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Wij Zijn Nederland is ook een clubje rechtsradicalen hè. Sterker nog, je kon blijkbaar op ze stemmen bij de verkiezingen.
https://www.wijzijnhetvolk.org/wiezijnwij.php
Zelfs in Engeland zelf hadden ze die Britse toestanden vrij snel onder controle.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het was voor mijn gevoel ook niet echt een keus. De volgorde was een beetje dit:
- Gommers en Kuipers roepen op dat een avondklok nodig is want ze willen code zwart voorkomen
- Andere OMT leden komen aan tafel en roepen ook op tot een avondklok
- Rutte en de Jonge geven aan een avondklok te onderzoeken en geven aan dat deze echt nodig is om 'Britse toestanden' te voorkomen
- Kamerdebat komt en Rutte begint met het pleidooi om de avondklok niet te blokkeren want hij wil Britse toestanden voorkomen
Eigenlijk is daarmee al gezegd: Als je tegen de avondklok bent is het jouw schuld als er Britse toestanden komen.
Lol die site. Denk dat we toch niet zo hard hadden moeten bezuinigen op de GGZ.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Wij Zijn Nederland is ook een clubje rechtsradicalen hè. Sterker nog, je kon blijkbaar op ze stemmen bij de verkiezingen.
https://www.wijzijnhetvolk.org/wiezijnwij.php
Het redteam zou zich toch verder stil houden en naar de achtergrond gaan... Wat is er gebleven van die belofte/uitspraak?quote:Op zondag 21 maart 2021 21:59 schreef groenen het volgende:
[..]
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/DMF20210321_68177193
Dat vind ik wel terecht. Geen Britse toestanden. Je moet er niet aan denken dat wij allemaal melk in onze thee gaan doen.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het was voor mijn gevoel ook niet echt een keus. De volgorde was een beetje dit:
- Gommers en Kuipers roepen op dat een avondklok nodig is want ze willen code zwart voorkomen
- Andere OMT leden komen aan tafel en roepen ook op tot een avondklok
- Rutte en de Jonge geven aan een avondklok te onderzoeken en geven aan dat deze echt nodig is om 'Britse toestanden' te voorkomen
- Kamerdebat komt en Rutte begint met het pleidooi om de avondklok niet te blokkeren want hij wil Britse toestanden voorkomen
Eigenlijk is daarmee al gezegd: Als je tegen de avondklok bent is het jouw schuld als er Britse toestanden komen.
Stelden ze een tijdje geleden ook niet dat de versoepelingen (kappers, scholen etc) ook niet kwamen vanwege de verkiezingen?quote:Op zondag 21 maart 2021 22:00 schreef maan_man het volgende:
Ik hoorde net op de achtergrond Nieuwsuur daar werd al hardop de vraag gesteld welke informatie had het kabinet 1,5 week geleden op basis waarvan ze voorzichtige versoepelingen in het vooruitzicht konden stellen tijdens de laatste persconferentie of speelde er misschien andere motieven? Ik noem maar geen inktzwarte vooruitzichten voor de verkiezingen.
Ondertussen ben ik zo ver dat ik het bijna prettiger vind dat het 'Red Team' straks verdwijnt dan de avondklok als corona achter de rug is.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het redteam zou zich toch verder stil houden en naar de achtergrond gaan... Wat is er gebleven van die belofte/uitspraak?
Ja, die mening deel ik wel, want ik ben bang dat er hierna misschien wel een 'beweging'/groep komt die alleen maar aan (schijn)veiligheid kan denken na corona.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ondertussen ben ik zo ver dat ik het bijna prettiger vind dat het 'Red Team' straks verdwijnt dan de avondklok als corona achter de rug is.
Ga er maar vanuit dat we de komende jaren niet van dit soort groepjes af zijn, er ligt weer een geheel onontgonnen terrein om social media en het 'publieke debat' mee te vervuilen.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, die mening deel ik wel, want ik ben bang dat er hierna misschien wel een 'beweging'/groep komt die alleen maar aan (schijn)veiligheid kan denken na corona.
Zie het best gebeuren dat er aardig wat partijen gaan proberen om bepaalde maatregelen actief te houden tijdens normale griepseizoenen. Want wat helpen de huidige maatregelen daar goed tegen. En goed voor het klimaat, ed.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat we de komende jaren niet van dit soort groepjes af zijn, er ligt weer een geheel onontgonnen terrein om social media en het 'publieke debat' mee te vervuilen.
Het vervelende is dat we hoe dan ook alweer hadden moeten kijken of de terrassen en de hogescholen/universiteiten weer veilig open konden, ongeacht de besmettingen. Terrassen kun je zien als een veiligere manier om illegaal samenkomen tegen te gaan, terwijl het openen van de hogescholen/universiteiten van belang is omdat studenten nu steeds ongelukkiger worden en indirect hierdoor minder bereid zijn om de andere maatregelen op te volgen. ‘Versoepelingen’ kunnen ook tot gevolg hebben dat het draagvlak weer stijgt voor andere belangrijkere maatregelen (en dat is precies wat al een tijd ontbreekt).quote:Op zondag 21 maart 2021 22:00 schreef maan_man het volgende:
Ik hoorde net op de achtergrond Nieuwsuur daar werd al hardop de vraag gesteld welke informatie had het kabinet 1,5 week geleden op basis waarvan ze voorzichtige versoepelingen in het vooruitzicht konden stellen tijdens de laatste persconferentie of speelde er misschien andere motieven? Ik noem maar geen inktzwarte vooruitzichten voor de verkiezingen.
Ik zal wel voor complotwappie uitgemaakt worden. Maar ik vermoed dat ze die informatie vooral van de kalender afgehaald hebben...quote:Op zondag 21 maart 2021 22:00 schreef maan_man het volgende:
Dus de variant neemt toe maar is niet verontrustend? Dat klinkt wel als een interessante combinatie.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:17 schreef JosMert het volgende:
Nieuwe varant corona opgedoken in België.
Maar de variant is niet verontrustend!
https://www.1limburg.nl/w(...)nieuwe-coronavariant
Dan ben ik er ook één, want ik geloof ook niet dat het toevallig is. Net voor de verkiezingen waren wat versoepelingen mogelijk en nu alleen verzwaringen/verlengingen, wat is er in die periode nu echt veranderd?quote:Op zondag 21 maart 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zal wel voor complotwappie uitgemaakt worden. Maar ik vermoed dat ze die informatie vooral van de kalender afgehaald hebben...
Die zerocovid wappies van het redteam mogen wat mij betreft tot ergens ver na 2030 opgehokt worden.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ondertussen ben ik zo ver dat ik het bijna prettiger vind dat het 'Red Team' straks verdwijnt dan de avondklok als corona achter de rug is.
België is een parodie op een land.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:17 schreef JosMert het volgende:
Nieuwe varant corona opgedoken in België.
Maar de variant is niet verontrustend!
https://www.1limburg.nl/w(...)nieuwe-coronavariant
Niets, daarom ook.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan ben ik er ook één, want ik geloof ook niet dat het toevallig is. Net voor de verkiezingen waren wat versoepelingen mogelijk en nu alleen verzwaringen/verlengingen, wat is er in die periode nu echt veranderd?
Denk dat je er niet ver naast zit, maar ik begin mij ook steeds meer te storen aan de communicatie. Er komt een avondklok en D66 regelt een extra halfuurtje. Vervolgens doen ze of wij eerst met zijn alle op vakantie gingen naar een grauwe camping met lekker caravans in Vaals en dat zij nu hebben geregeld dat wij allemaal naar first class naar Miami vliegen voor de vakantie van ons leven.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zal wel voor complotwappie uitgemaakt worden. Maar ik vermoed dat ze die informatie vooral van de kalender afgehaald hebben...
De avondklok werkt ook bijzonder positief voor de verkeersveiligheid, voor het aantal woninginbraken en voor de rust in uitgaansgebieden. Net zoals online colleges een prachtige oplossing is voor het kamertekort onder studenten.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zie het best gebeuren dat er aardig wat partijen gaan proberen om bepaalde maatregelen actief te houden tijdens normale griepseizoenen. Want wat helpen de huidige maatregelen daar goed tegen. En goed voor het klimaat, ed.
Ongetwijfeld ja.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De avondklok werkt ook bijzonder positief voor de verkeersveiligheid, voor het aantal woninginbraken en voor de rust in uitgaansgebieden. Net zoals online colleges een prachtige oplossing is voor het kamertekort onder studenten.
En ja, ik maak een garpje - maar er zal maar eens een clubje beleidsmakers opstaan die dit soort voordelen er écht in zit en ze omzet in beleid.
Nee.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer wilde Hugo de 3-miljoenste prik zetten, binnen 2 weken na de 2-miljoenste?
Als het aan het OMT ligt wel. En het OMT heeft bij de laatste verkiezingen blijkbaar een meerderheid van de stemmen behaald.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:41 schreef zalkc het volgende:
Maar gaan we nu serieus pas versoepelen in juni?
En in juni " nog even volhouden samen, in augustus kijken we of wat versoepelingen kunnen doorvoeren. De avondklok ligt bovenop de stapel"quote:Op zondag 21 maart 2021 22:41 schreef zalkc het volgende:
Ga er maar wel van uit... En misschien nog wel langer.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:41 schreef zalkc het volgende:
Zal mij benieuwen midden mei een paar mooie weken en om 21:00, terwijl je bovenwoning nog een oven is, word je naar binnen gestuurd, want hé 21:00. Ik heb mij de laatste maanden over meer verbaasd, maar ik zie het niet gebeuren.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:41 schreef zalkc het volgende:
De Jonge had tijdens de persco op 8 maart aangegeven dat hij dacht dat 1 april 3 miljoen vaccinaties gezet zouden zijn.quote:
Wat weet Rutte er nou van hoe is het om 6 hoog in een kutflatje te moeten wonen met 2 kids en 30 graden.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zal mij benieuwen midden mei een paar mooie weken en om 21:00, terwijl je bovenwoning nog een oven is, word je naar binnen gestuurd, want hé 21:00. Ik heb mij de laatste maanden over meer verbaasd, maar ik zie het niet gebeuren.
Nog even volhouden. Je doet het voor de zwakkeren van onze samenleving. Je weet wel, die dan al gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat weet Rutte er nou van hoe is het om 6 hoog in een kutflatje te moeten wonen met 2 kids en 30 graden.
Feitelijk weet ik er ook weinig van, maar ik heb wel het inleveringsvermogen om tot de conclusie te komen dat het verre van ideaal is.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat weet Rutte er nou van hoe is het om 6 hoog in een kutflatje te moeten wonen met 2 kids en 30 graden.
Waanzinquote:Op zondag 21 maart 2021 22:41 schreef zalkc het volgende:
Dat klopt. Vanaf april zou er ook een behoorlijke opschaling moeten zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Begin april heeft hij kennelijk gezegd.
Moeten ze nog steeds flink doorstampen.
https://www.rijksoverheid(...)e-jonge-8-maart-2021quote:Op zondag 21 maart 2021 22:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat klopt. Vanaf april zou er ook een behoorlijke opschaling moeten zijn.
En vanaf half april wordt Janssen verwacht.
't Is wellicht verouderd (bericht van januari), maar: https://www.ad.nl/binnenl(...)aan-we-los~a683142c/
quote:En ook eerder is al meer mogelijk. En dat hangt samen met hoeveel mensen gevaccineerd zijn. Volgende week 2 miljoen. Begin april, hebben we ruim 3 miljoen prikken gezet. Begin mei zijn dat er 6,5 miljoen. Begin juni zijn dat er 11 miljoen. En begin juli zijn dat er 18 miljoen. Allemaal dankzij de tomeloze inzet van het RIVM, de GGD’en, de huisartsen, de ziekenhuizen en vele anderen.
Versoepeling naar half 10.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
Zou D66 woensdag ook daadwerkelijk tegen de verlenging van de avondklok stemmen, of roepen ze alleen maar heel hard dat ze er vanaf willen om daarna toch te tekenen bij het kruisje?
quote:Op zondag 21 maart 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
De Jonge had tijdens de persco op 8 maart aangegeven dat hij dacht dat 1 april 3 miljoen vaccinaties gezet zouden zijn.
https://www.rijksoverheid(...)e-jonge-8-maart-2021quote:En ook eerder is al meer mogelijk. En dat hangt samen met hoeveel mensen gevaccineerd zijn. Volgende week 2 miljoen. Begin april, hebben we ruim 3 miljoen prikken gezet.
Zou een ander poppetje aan het roer van de partij direct tot een radicale koerswijziging leiden? Meh.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
Zou D66 woensdag ook daadwerkelijk tegen de verlenging van de avondklok stemmen, of roepen ze alleen maar heel hard dat ze er vanaf willen om daarna toch te tekenen bij het kruisje?
Dat vind ik ook, maar als ze serieus er nu ze over denken in het kabinet denk ik dat het nog een hete lente wordt.quote:
Ga er maar van uit dat die gewoon netjes tekenen, om hun plekje in het nieuwe kabinet (dezelfde waarschijnlijk) zeker te stellen.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
Laten we voor 't gemak dan even 7 april zeggen, of 10 april (einde van de week na pasen). Nog zo'n 2 en halve week voor een miljoen vaccins. Zie jij het gebeuren met het huidige tempo?quote:Op zondag 21 maart 2021 22:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
https://www.rijksoverheid(...)e-jonge-8-maart-2021
edit: je had het zelf ook al gevonden. Begin april, niet één april.
Het lijkt me ingewikkeld voor je geloofwaardigheid om een week lang te roepen dat de avondklok zo snel mogelijk beëindigd moet worden, en dan te stemmen vóór verlenging.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zou een ander poppetje aan het roer van de partij direct tot een radicale koerswijziging leiden? Meh.
Nou ja, 7 april is nog altijd een week verder dan 1 april. In het huidige tempo scheelt dat al 200k vaccins.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we voor 't gemak dan even 7 april zeggen, of 10 april (einde van de week na pasen). Nog zo'n 2 en halve week voor een miljoen vaccins. Zie jij het gebeuren met het huidige tempo?
Met het huidige tempo niet natuurlijk, maar we lagen ook een week op halve kracht door dat AZ gelul, als ze nu gewoon volop gaan plannen en uitnodigen is het wel mogelijk.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we voor 't gemak dan even 7 april zeggen, of 10 april (einde van de week na pasen). Nog zo'n 2 en halve week voor een miljoen vaccins. Zie jij het gebeuren met het huidige tempo?
Sleutelwoord is mogelijk, zolang de beoordeling is dat het niet mogelijk is zit je safe.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lijkt me ingewikkeld voor je geloofwaardigheid om een week lang te roepen dat de avondklok zo snel mogelijk beëindigd moet worden, en dan te stemmen vóór verlenging.
Mijn vader kreeg vrijdag de oproep. Op 24 april kan hij al terecht. Over een maand, inderdaad.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Met het huidige tempo niet natuurlijk, maar we lagen ook een week op halve kracht door dat AZ gelul, als ze nu gewoon volop gaan plannen en uitnodigen is het wel mogelijk.
Dat kan toch niet joh. Rutte heeft notabene zelf gezegd dat een later tijdstip er voor zorgt dat het effect sterk afneemt en daarmee ook de proportionaliteitsvraag op tafel komt.quote:
Ik hoop het, want de smoes 'er zijn te weinig vaccins om ze te kunnen zetten' gaat niet lang meer op. Maatregelen zoals de huidige maatregelen aanhouden tot eind mei oid (zoals Koopmans zei) is natuurlijk niet oké als de manier om eruit te komen niet volledig benut wordt.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, 7 april is nog altijd een week verder dan 1 april. In het huidige tempo scheelt dat al 200k vaccins.
En nee, in het huidige tempo natuurlijk niet, dat kun je gewoon extrapoleren. Maar ik verwacht wel dat ze gaan opschalen, want die 'vanaf april' wordt echt al heel lang geroepen. En nee, niet alleen door De Jonge.
Het zou me niets verbazen als we eind maart nog op 30k per dag zitten en dan in begin april opeens naar 50-100k per dag gaan.
Ach, de geloofwaardigheid is imo al lang geleden in quarantaine gezet.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lijkt me ingewikkeld voor je geloofwaardigheid om een week lang te roepen dat de avondklok zo snel mogelijk beëindigd moet worden, en dan te stemmen vóór verlenging.
Vanaf begin april komen er 600k per week van Pfizer binnen. Als zoals @Janneke141 zegt haar vader over een maand terecht kan is het dus een capaciteitsprobleem bij de GGD's. Als je hard wil knallen wil je binnen 2 tot 3 dagen ofzo dat vaccin kunnen zetten.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Met het huidige tempo niet natuurlijk, maar we lagen ook een week op halve kracht door dat AZ gelul, als ze nu gewoon volop gaan plannen en uitnodigen is het wel mogelijk.
Daarmee zou een gigantische ICT ramp worden ontketend vrees ik.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
Het compromis zal worden dat de zomertijd een maand later wordt gestart, waarna Kaag tevreden kan vertellen dat haar zorg rondom de avondklok in combinatie met zomertijd is opgelost.
Ik vermoed dat dat reuze mee zal vallen. De meerderheid van de Nederlanders berust er vooralsnog vrij redelijk in, zij het murw gebeukt of omdat het ze allemaal niet bijzonder hard schaadt. Ik zie dat in twee maanden tijd niet volledig omslaan, temeer omdat er ongetwijfeld wel iets aan lichte versoepelingen in het vooruitzicht zal worden gesteld.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:57 schreef zalkc het volgende:
Nu er 600 op de IC liggen is er best wel wat voor te zeggen om niet te hard van stapel te lopen met dingen versoepelen, maar als het in mei 200 zijn staan er fakkels en hooivorken op het binnenhof als je niet mee gaat met versoepelingen.
Hoe vaak zijn dit soort beloftes al niet waar gemaakt? Eerst zien dan geloven.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
Vanaf begin april komen er 600k per week van Pfizer binnen.
1817 / 1918 / 2019 vind ik nog een mooiere regelmaat.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:03 schreef DX11 het volgende:
En nee, de getallen kloppen niet exact, cholera kwam in 1817 al en de spaanse griep in 1918, maar wel "grappig" dat de grootste pandemieën ongeveer 100 jaar er tussen hebben zitten.
Pfizer heeft vaker een harde zaak geleverd dan Hugoquote:Op zondag 21 maart 2021 23:05 schreef DX11 het volgende:
[..]
Hoe vaak zijn dit soort beloftes al niet waar gemaakt? Eerst zien dan geloven.
Lijkt me nogal een voorbarige conclusie.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
Als zoals @Janneke141 zegt haar vader over een maand terecht kan is het dus een capaciteitsprobleem bij de GGD's.
Pfizer levert tot nu toe boven belofte telkens. Sneller en meer dan initieel verwacht. Zelfs als je alleen op die partij vertrouwd kun je de hele risicogroep snel gevaccineerd hebben.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:05 schreef DX11 het volgende:
[..]
Hoe vaak zijn dit soort beloftes al niet waar gemaakt? Eerst zien dan geloven.
13 april ramadan. Nu wil ik hier niet de twittercomplottheorien van stal halen. Maar ik denk dat we wel objectief kunnen vaststellen dat dat de druk op de avondklok alleen maar verder zal doen oplopen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
Het compromis zal worden dat de zomertijd een maand later wordt gestart, waarna Kaag tevreden kan vertellen dat haar zorg rondom de avondklok in combinatie met zomertijd is opgelost.
Welke andere uitleg kun je bedenken als er een maand zit tussen uitnodiging en vaccinatiemoment?quote:Op zondag 21 maart 2021 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me nogal een voorbarige conclusie.
Ik denk niet dat boa's erg fanatiek gaan handhaven in groepen schaftende Marokkanen, jij?quote:Op zondag 21 maart 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
13 april ramadan. Nu wil ik hier niet de twittercomplottheorien van stal halen. Maar ik denk dat we wel objectief kunnen vaststellen dat dat de druk op de avondklok alleen maar verder zal doen oplopen.
Goed punt, 101 jaar per pandemie. Misschien is het een soort schoonmaak mechanisme van de wereld om de zwakken op te schonen?quote:Op zondag 21 maart 2021 23:05 schreef nostra het volgende:
[..]
1817 / 1918 / 2019 vind ik nog een mooiere regelmaat.
Hoeveel doses liggen er in de vriezer? Hoeveel afspraken staan er al? Welk vaccin krijgt de betreffende persoon?quote:Op zondag 21 maart 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welke andere uitleg kun je bedenken als er een maand zit tussen uitnodiging en vaccinatiemoment?
Ik zie de GeenStijl/dumpert filmpjes al voor me. Dat komt niet goed.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat boa's erg fanatiek gaan handhaven in groepen schaftende Marokkanen, jij?
Kun je beter Pietje aanhouden die alleen naar huis fietst na een avondje doorhalen bij Jantje.
Hoe moeilijk kun je het maken?quote:Op zondag 21 maart 2021 23:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoeveel doses liggen er in de vriezer? Hoeveel afspraken staan er al? Welk vaccin krijgt de betreffende persoon?
En dan heb je ook nog persoonlijke afwegingen: is iemand de volledige week beschikbaar of alleen een specifiek dagdeel? Wil iemand per se op een bepaalde locatie geprikt worden?
Ik heb zelf in elk geval geen flauw idee. Er is een vaccinatiestraat in het dorp waar hij woont, maar daar mag hij niet naartoe. Er is er nog een op een kilometer of 10, en daar kan hij dus eind april terecht. Als hij heel erg graag eerder wilde, dan kon hij ook 50km verderop terecht - een week eerder. De overbuurvrouw van mijn vader, ongeveer 8 jaar jonger, kan volgende week bij haar eigen huisarts een prikje halen. Snapt u het nog?quote:Op zondag 21 maart 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welke andere uitleg kun je bedenken als er een maand zit tussen uitnodiging en vaccinatiemoment?
Het kan makkelijker, ja. Of men er blij van wordt is ten tweede. Ik bedoel, in theorie kunnen we heel Nederland naar Oss laten rijden. Supermakkelijk.quote:
Het is geen hogere wiskunde hè. GGD stuurt een brief met uitnodiging, persoon belt en zegt: Ik wil een afspraak om geprikt te worden. Antwoord: In jouw regio kan dat over een maand, groetjes.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoeveel doses liggen er in de vriezer? Hoeveel afspraken staan er al? Welk vaccin krijgt de betreffende persoon?
En dan heb je ook nog persoonlijke afwegingen: is iemand de volledige week beschikbaar of alleen een specifiek dagdeel? Wil iemand per se op een bepaalde locatie geprikt worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |