Terwijl de corona-demonstraties ook vredig starten.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien is dat wat ze fout doen. Als ze 'Corona Lives Matter' gaan scanderen gaat het misschien beter.
Zonder gekheid, viel me idd wel op bij het nieuws dat de coronademonstraties hardhandig weggeveegd werden, maar demonstraties tegen racisme waren 'gemoedelijk en met afstand'. Die mogen dan toch ook niet?
Ik wil heel graag geloven dat er geen verder motief achter zit, maar ik begrijp echt niet waarom de coronademonstraties telkens ontbonden worden terwijl andere demonstraties door mogen gaan. Wellicht omdat het onderwerpen zijn die de burgemeesters ook belangrijk vinden.quote:
Dat is ter voorkoming van verspreiding van ziektequote:Op zondag 21 maart 2021 20:39 schreef falling_away het volgende:
GGD moet niet zo zeuren.. ze geven toch ook gratis HIV testen als iemand op een sexfeest geweest is, maar een Covid test na een gewoon feest is ineens niet hun taak.
Ja dat is nodig. Bij mij gaat het om veel lagere bedragen.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat is 'nodig'? Een vriend van me heeft een restaurant en heeft meer dan 100k van zn eigen geld en de zaak erin gestopt om door te kunnen. Dat geld was nodig voor verbouwingen, die nodig waren om te voldoen aan wet- en regelgeving die er 2021 aan kwam en dergelijken.
Dan heeft ie dus voorkomen dat hij zijn tent moet sluiten, waardoor de mensen die voor hem werken nog steeds betaald krijgen, maar mag hij wanneer restaurants weer open mogen alsnog op de fles omdat de afzuigkap in de keuken met het verkeerde soort filters werkt ofzo.
Hij heeft (naar mijn idee terecht) steun aangevraagd, zodat hij dat soort dingen ook kon blijven betalen.
Nee joh, het OMT heeft uiteindelijk hetzelfde doel als iedereen (hopen we, we kijken naar Jan Kluytmans): flatten the curve op de IC’s. Dat was het oorspronkelijke plan en blijft het doel. Echter, ze hebben binnen het team gewoon geen enkele kennis van de factor ‘menselijk gedrag’ en dat is inmiddels best belangrijk, want dat verandert over de tijd gewoon.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:32 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Doel van zo'n OMT is per definitie 0 covid gevallen. En dat de rest van het land dan wegkwijnt, dat boeit OMT niet. Daar zouden anderen dan voor moeten waken.
Ik ben het wel helemaal met je eens dat de situatie is zoals die is nu en dat t accepteren en in de huidige omstandigheden er het beste van maken een hele hoop woede en stress kan schelen.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat ik vooral veel minder waarde hecht aan "normaal gaat het zo" en dat er dan dingen afwijken van dingen die normaal zo gaan. Ik woon bijvoorbeeld al 8 jaar door de week niet met mijn vriendin samen terwijl ik dat daarvoor 8 jaar wel deed. Heel veel mensen begrijpen niet dat we dat doen want dat is toch niet "normaal" dus wellicht ben ik al langer ingesteld dat dingen gaan zoals ze gaan en niet volgens een vooropgesteld format.
Idem hier. Me vooraf laten testen is prima. Als er genoeg capaciteit is. Terugweg vind ik ook prima als dat ook bij thuiskomst bij de GGD mag, want weinig behoefte om in het buitenland op zoek te gaan naar een testlocatie. Maar elke 2/3 dagen of elke keer voordat je ergens wat gaat eten?quote:Op zondag 21 maart 2021 20:42 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat ik vakantie naar het buitenland komende zomer nog niet zie gebeuren voor mijzelf. Nog niet gevaccineerd dan. En wil me best voor en na laten testen, maar niet eens per twee of drie dagen.
quote:Op zondag 21 maart 2021 20:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zal er de volgende keer aan denken, Dr Phil.
Er worden maatregelen ingezet middels beleidquote:Op zondag 21 maart 2021 20:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt en daarmee wil ik het ook niet vergelijken. Ik zeg ook alleen hoe ik zelf in de dingen sta. Ik wil niet mensen bagatalliseren en ik kan me in veel gevallen ook wel inleven in het klaar zijn met maatregelen of klaar zijn met dat virus. Alleen je hebt zo weinig aan die gevoelens dat virus is er en die maatregelen zijn er ook. Het kost ontzettend veel energie om daar de hele tijd zo in op te gaan. Wellicht komt het ook omdat ik wetenschapper ben en ik wel vaker medisch technische zaken wat loskoppel van het emotionele. Ik hou bijvoorbeeld wel redelijk de moleculair biologische literatuur over dat covid bij maar daarover gaat het in dit topic zelden (en wordt ook minder boeiend gevonden).
Ik heb ook met mensen uren achter de microscoop gezeten (op 1,5m etc) die later corona bleken te hebben, dan kan je in de stres schieten en bij elk kuchje denken ik heb corona, of je gaat een week een quarantaine, dat is vrijheidsbeperkend maar dat vind ik in dit geval dus niet zo boeiend... Ik heb het gevoel dat ik er niet zo heel raar in sta en dat er uit sommige hoeken wel heel veel paniek komt vanuit weldenkende over maatregelen die niet eens zo heel ingrijpend zijn.
Nogmaals helemaal los van de mensen die banen verliezen, of mensen met zieke familileden etc etc.
Ik wil niemand voor de schenen schoppen ik wou alleen vertellen dat er ook mensen zijn die er minder last van hebben dan hier in dit topic de norm lijkt te zijn. En ik denk dat er vele met mij zijn.
Ik snap wel wat je zegt, maar hou er rekening mee dat veel mensen een forum opzoeken juist om de discussie aan te gaan, in veel gevallen omdat ze het ergens niet mee eens zijn. Dit forum is dus geen goede dwarsdoorsnede van de samenleving wat dat betreft.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt en daarmee wil ik het ook niet vergelijken. Ik zeg ook alleen hoe ik zelf in de dingen sta. Ik wil niet mensen bagatalliseren en ik kan me in veel gevallen ook wel inleven in het klaar zijn met maatregelen of klaar zijn met dat virus. Alleen je hebt zo weinig aan die gevoelens dat virus is er en die maatregelen zijn er ook. Het kost ontzettend veel energie om daar de hele tijd zo in op te gaan. Wellicht komt het ook omdat ik wetenschapper ben en ik wel vaker medisch technische zaken wat loskoppel van het emotionele. Ik hou bijvoorbeeld wel redelijk de moleculair biologische literatuur over dat covid bij maar daarover gaat het in dit topic zelden (en wordt ook minder boeiend gevonden).
Ik heb ook met mensen uren achter de microscoop gezeten (op 1,5m etc) die later corona bleken te hebben, dan kan je in de stres schieten en bij elk kuchje denken ik heb corona, of je gaat een week een quarantaine, dat is vrijheidsbeperkend maar dat vind ik in dit geval dus niet zo boeiend... Ik heb het gevoel dat ik er niet zo heel raar in sta en dat er uit sommige hoeken wel heel veel paniek komt vanuit weldenkende over maatregelen die niet eens zo heel ingrijpend zijn.
Nogmaals helemaal los van de mensen die banen verliezen, of mensen met zieke familileden etc etc.
Ik wil niemand voor de schenen schoppen ik wou alleen vertellen dat er ook mensen zijn die er minder last van hebben dan hier in dit topic de norm lijkt te zijn. En ik denk dat er vele met mij zijn.
Dat laatste is totaal niet haalbaar in de praktijk, nog los van het totale nutteloze.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idem hier. Me vooraf laten testen is prima. Als er genoeg capaciteit is. Terugweg vind ik ook prima als dat ook bij thuiskomst bij de GGD mag, want weinig behoefte om in het buitenland op zoek te gaan naar een testlocatie. Maar elke 2/3 dagen of elke keer voordat je ergens wat gaat eten?
Je houdt ons voor de gek, hoop ik?quote:Op zondag 21 maart 2021 20:47 schreef groenen het volgende:
RedTeam heeft weer een nieuw idee, Nederland moet in een strengere lockdown om een Nederlandse variant te voorkomen.
En andere mensen profiteren hier juist van, van de corona situatie. Ook Zzp'ers. In E-commerce enzo.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja bij mij is het nog goed gekomen *even afkloppen* maar ik heb goed gespaard de afgelopen jaren, altijd met uitgangspunt "wat als". M'n ouders zijn ook ondernemers en ik heb gezien wat er gebeurt als er tijdens een crisis een hoop geld voor later verdampt.
Maar collega's van me zitten aan de grond. Dus als iemand dan zegt "risico van het ondernemen" en "er is toch geld voor vrijgemaakt?" dan weet je dus niet waar je het over hebt.
Nou ja, de ouderen en mensen met een risico indicatie worden volgens de laatste versie van het vaccinatie schema vanaf mei pas gevaccineerd, dus die eind mei is helemaal niet vreemd.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mensen vinden rust in zekerheid. In weten waar ze aan toe zijn.
Ondertussen horen we al een jaar ‘hou vol, nog 2 weken’ nadat iemand iets zegt over een maatregel. Weke maatregel het ook is, mensen kunnen er (zwaar) door geraakt worden. Ook al is het een kleine groep, daar moet wel rekening mee gehouden worden.
Er zijn totaal 3,5/4 miljoen mensen die in een soort van risicogroep zitten van dit virus, die worden nu gevaccineerd. Zodra daarvan duidelijk is wanneer het klaar is moet alles gewoon weer kunnen.
? Linkje?quote:Op zondag 21 maart 2021 20:47 schreef groenen het volgende:
RedTeam heeft weer een nieuw idee, Nederland moet in een strengere lockdown om een Nederlandse variant te voorkomen.
Het is wel zo dat ik een angstige stresskip ben en dat het helpt om gewoon wat positiever in het leven te staan, beetje go with the flow. En dat heb ik nu na een jaar eindelijk een beetje gevonden misschien (of dus gewoon afgestompt). Maar het is zo'n ongekende unieke periode geweest, en dat is het nog steeds. En dat terwijl er technisch gezien voor mij weinig is veranderd want ik werkte al thuisquote:Op zondag 21 maart 2021 20:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]sorry ik ben een slang die zichzelf in de kont bijt en in herhaling valt... nogmaals mijn excusses en zo bedoel ik het helemaal niet. Ik kan begrijpen dat het een verschrikkelijke klote situatie is en gelukkig had je genoeg backup, ik hoop dat het je niet weer overkomt.
Ja het bekende "is er over nagedacht of is het beleid"quote:Op zondag 21 maart 2021 20:47 schreef Molo het volgende:
Er worden maatregelen ingezet middels beleid
Dat zijn bewuste keuzes van de overheid. Mensen zijn kritisch op of dit wel de juiste en proportionele keuzes zijn, en nóg zijn, want ze duren al lang.
Wim Schellekens was wel weer tijdje rustig op social media, zeker weet aandacht nodigquote:
Er is gewoon veel onderling wantrouwen bij landen, zelfs binnen de EU.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat laatste is totaal niet haalbaar in de praktijk, nog los van het totale nutteloze.
Als de EU-landen gewoon gelijk opgaan in vaccinatiegraad - en dat doen ze op dit moment - , dan heb je ook niks aan coronapaspoorten binnen de EU.
Ik snap sowieso niet waarom je als je in b.v. Frankrijk bent geweest, je in Nederland in quarantaine moet terwijl je nergens last van hebt. Het is niet alsof Nederland een soort safezone is waar amper virus is. Dat heeft pas zin bij extreme verschillen tussen landen.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Er is gewoon veel onderling wantrouwen bij landen, zelfs binnen de EU.
En een gebrek aan gezond verstand, wat allang had moeten voorkomen dat men bij een bezoekje in het buitenland tot in den treure moeten worden getest, in quarantaine gezet en weet ik veel wat voor overbodige shit.
Dus als ze met dezelfde 'logica' de vaccinatiefase tegemoet treden dan zie ik het somber in.
Helemaal mee eens en ik zal het ook niet af doen als gezeur. Ik probeer het ook wel te begrijpen maar in sommige gevallen (en dan niet de situaties hier waar er ernstige implicaties zijn) maar veel mildere waar het blijkbaar toch heel zwaar voor mensen is. En ik geloof oprecht ook wel dat ze het zwaar hebben, en ik zie het ook niet als gezeur maar ikzelf in een zelfde situatie denk dan tja als je gewoon kijkt wat er precies speelt dan is er toch niet echt iets om je grote zorgen over te maken. Ik zou soms graag mensen mijn hoofd willen aanbieden om ze zo wat zorgen te ontnemen. Of ik zou in hun hoofd willen kijken wat er nou echt speelt en of hoofden echt zo anders werken.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:48 schreef chratnox het volgende:
Er zijn veel mensen die er minder last van hebben dan hier in dit topic de norm lijkt te zijn ja, maar er zijn er ook veel die er veel meer last van hebben dan die in dit topic de norm zijn. Ook die mensen hebben een stem, en ook die mensen verdienen steun. Die steun geven we niet door hun moeilijkheden af te doen als gezeur.
Politiek en angst, Yep.... Heel logisch is het allemaal niet neequote:Op zondag 21 maart 2021 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom je als je in b.v. Frankrijk bent geweest, je in Nederland in quarantaine moet terwijl je nergens last van hebt. Het is niet alsof Nederland een soort safezone is waar amper virus is. Dat heeft pas zin bij extreme verschillen tussen landen.
Maar er wordt zo ontzettend veel symboolpolitiek gevoerd rondom corona. Je moet je echt door een berg van zinloze en overbodige regels en richtlijnen wroeten om ergens nog een klompje te vinden van iets wat echt weg heeft van serieuze virusbestrijding.
En dat is dus waar ik me zo aan stoor. Daar is geen enkele reden voor. Volgens de tellingen zijn er nu 2,8 miljoen vaccins geleverd.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja, de ouderen en mensen met een risico indicatie worden volgens de laatste versie van het vaccinatie schema vanaf mei pas gevaccineerd, dus die eind mei is helemaal niet vreemd.
De enige hoop is dat het weer een positief effect heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |