SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Het leven is voorspelbaarder geworden. En op sommige punten zijn er voordelen, zoals verjaardagen waar je helemaal geen zin in hebt. Maar ik mis wel de ontspanning en de ontsnapping van werk. De afwisseling en de spontaniteit.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:00 schreef Bosbeetle het volgende: [..] [..] Hehe ik ben denk ik een zolderkamerautist, ik vind juist het ontbreken van al die zorgen als "welk cafe wil de vriendengroep heen" en moeten we nou wel of niet naar de verjaardag van die en die en kut waar is mijn geld gebleven aan het eind van maand etc. juist allemaal niet. Het leven is een stuk makkelijker geworden...
En zie hier exact de reden waarom je zo gemakkelijk afgeeft op anderen. Geeft verder niet, maar is dus totaal niet serieus te nemen.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
Hehe ik ben denk ik een zolderkamerautist, ik vind juist het ontbreken van al die zorgen als "welk cafe wil de vriendengroep heen" en moeten we nou wel of niet naar de verjaardag van die en die en kut waar is mijn geld gebleven aan het eind van maand etc. juist allemaal niet. Het leven is een stuk makkelijker geworden...
Precies, ik verwijt het OMT ook niks in deze, die doen hun werk in hun beperkt werkgebied, maar de regering verwijt ik het wel dat ze zich maar door 1 ploeg laten leiden terwijl er véél meer belangen zijn in de samenleving.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt, de regering had maanden geleden al een IMT moeten instellen. Dan kunnen ze bij dat Catshuisoverleg van verschillende kanten adviezen krijgen, en die vervolgens tegen elkaar afwegen. Maar het OMT en hun virologische visie wordt op een voetstuk geplaatst, en al het andere blijft grotendeels buiten beeld.
Verbaast me niks. Is dat nou echt een verrassing met dit kabinet? Ze hechten te veel (imo) waarde aan het OMT en het OMT hoeft zich enkel druk te maken om het virus. Kunnen zich verschuilen achter het OMT. En nieuwe mutaties. Maakt niet uit dat ze dingen niet altijd even goed kunnen onderbouwen.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:35 schreef JosMert het volgende:
Rtlnieuws: begin juni eind mei pas versoepelingen mogelijk. 8 a 10 weken werd gefluisterd in catshuis overleg.
Wtf
Ik heb kennissen die voor de corona crises klaagden dat hun agenda zo vol was en dat ze wel eens "gewoon lekker niks" wilden. Nu hebben ze dat een jaar en nu willen ze gewoon weer eens een volle agendaquote:Op zondag 21 maart 2021 20:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het leven is voorspelbaarder geworden. En op sommige punten zijn er voordelen, zoals verjaardagen waar je helemaal geen zin in hebt. Maar ik mis wel de ontspanning en de ontsnapping van werk. De afwisseling en de spontaniteit.
Impact Management Team. Beestje kan maar een naam hebben. Het moet in elk geval een adviesteam zijn met experts in de economie, sociale wetenschappen en dat soort vakgebieden.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Precies, ik verwijt het OMT ook niks in deze, die doen hun werk in hun beperkt werkgebied, maar de regering verwijt ik het wel dat ze zich maar door 1 ploeg laten leiden terwijl er véél meer belangen zijn in de samenleving.
Waar staat IMT voor?
Ah, ja dat klinkt goed, zoiets iddquote:Op zondag 21 maart 2021 20:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Impact Management Team. Beestje kan maar een naam hebben. Het moet in elk geval een adviesteam zijn met experts in de economie, sociale wetenschappen en dat soort vakgebieden.
Maar goed, dat gaat niet gebeuren. Een motie uit de Tweede Kamer om de gevolgen van de maatregelen gestructureerd in kaart te brengen is niet voor niets afgestemd door de regeringspartijen en 50Plus.
Dat is geen pronken dat is gewoon niet zo klagen over hoe het nou eenmaal is, ik klaagde ook niet toen er geen corona maatregelen waren hoe moeilijk is het om gewoon te kijken hoe de situatie is en dan daar je zo op aan te passen dat je daar het meeste plezier voor jezelf uithaalt. Leeft een stuk rustiger geeft ook minder stress.. etcquote:Op zondag 21 maart 2021 20:05 schreef galantis het volgende:
[..]
En zie hier exact de reden waarom je zo gemakkelijk afgeeft op anderen. Geeft verder niet, maar is dus totaal niet serieus te nemen.
En dan is 'samen inzetten voor de volksgezondheid' ook maar gewoon een mooi meegenomen voordeeltje om mee te pronken bij deze aangename aanpassing van je leven.
"Even" is geen jaar hè. Een jaar waarin je niet kunt gaan en staan waar je wilt. Een jaar waarin je bang bent ziek te worden of anderen te besmetten. Het is geen relaxte sabbatical van een jaar waarin je lekker de mooiste stranden ter wereld afreist ofzo.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb kennissen die voor de corona crises klaagden dat hun agenda zo vol was en dat ze wel eens "gewoon lekker niks" wilden. Nu hebben ze dat een jaar en nu willen ze gewoon weer eens een volle agendamensen willen graag wat ze niet hebben
Ik snap dat echt niet. Maatregelen fijn vinden omdat die mensen blijkbaar niet mans genoeg zijn om te zeggen: Nee, geen zin inquote:Op zondag 21 maart 2021 20:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb kennissen die voor de corona crises klaagden dat hun agenda zo vol was en dat ze wel eens "gewoon lekker niks" wilden. Nu hebben ze dat een jaar en nu willen ze gewoon weer eens een volle agendamensen willen graag wat ze niet hebben
Bah. Ik kan wel janken hierom.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:06 schreef JosMert het volgende:
Artikeltje over eind mei
https://t.co/QYd2WtTrN8?amp=1
ja maar een jaartje is ook geen onoverbrugbare tijd... En ook bij het jaartje sabbatical zullen deze kennissen stress voelen... er zijn heel veel mensen die vooral hun rust vinden in vergezichten waar ze op dit moment niet zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
"Even" is geen jaar hè. Een jaar waarin je niet kunt gaan en staan waar je wilt. Een jaar waarin je bang bent ziek te worden of anderen te besmetten. Het is geen relaxte sabbatical van een jaar waarin je lekker de mooiste stranden ter wereld afreist ofzo.
Nooit een tijd ziek thuisgezeten? Dan begint dat na een week.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb kennissen die voor de corona crises klaagden dat hun agenda zo vol was en dat ze wel eens "gewoon lekker niks" wilden. Nu hebben ze dat een jaar en nu willen ze gewoon weer eens een volle agenda
En verwacht ook maar niet dat de avondklok er dan al afgaat. Die blijft dit hele jaar nog welquote:Op zondag 21 maart 2021 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Verbaast me niks. Is dat nou echt een verrassing met dit kabinet? Ze hechten te veel (imo) waarde aan het OMT en het OMT hoeft zich enkel druk te maken om het virus. Kunnen zich verschuilen achter het OMT. En nieuwe mutaties. Maakt niet uit dat ze dingen niet altijd even goed kunnen onderbouwen.
Het volk heeft gestemd en het merendeel vind de huidige aanpak prima dus; kan het ook geen verrassing zijn dat we hier nog heel lang aan vast gaan zitten.
En dan mogen we in juni het terras op met een door onszelf betaalde coronatest, hurray!quote:Op zondag 21 maart 2021 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Verbaast me niks. Is dat nou echt een verrassing met dit kabinet? Ze hechten te veel (imo) waarde aan het OMT en het OMT hoeft zich enkel druk te maken om het virus. Kunnen zich verschuilen achter het OMT. En nieuwe mutaties. Maakt niet uit dat ze dingen niet altijd even goed kunnen onderbouwen.
Het volk heeft gestemd en het merendeel vind de huidige aanpak prima dus; kan het ook geen verrassing zijn dat we hier nog heel lang aan vast gaan zitten.
Voor de crisis was een ieder gewoon vrij om zijn/haar leven in te richten, dus als je dan reden had tot klagen dan lag dat vooral aan je onvermogen om je eigen keuzes te maken.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is geen pronken dat is gewoon niet zo klagen over hoe het nou eenmaal is, ik klaagde ook niet toen er geen corona maatregelen waren hoe moeilijk is het om gewoon te kijken hoe de situatie is en dan daar je zo op aan te passen dat je daar het meeste plezier voor jezelf uithaalt. Leeft een stuk rustiger geeft ook minder stress.. etc
Het valt me gewoon op dat de mensen die het meeste moeite hadden met hun leven ook nu meer moeite hebben deze maatregelen. Er zijn verschillende type mensen er zijn mensen die maken het beste van de situatie en er zijn mensen die willen de situatie aanpassen zodat het voor hun het beste is. Ik denk dat ik altijd al bij die eerste groep hoor, maar er zijn heel veel meer mensen in die groep. Alleen die hoor je niet zoveel. Daarom laat ik dat geluid hier ook horen. Je kunt alles moeilijk maken maar meestal heb je daar alleen maar last van.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap dat echt niet. Maatregelen fijn vinden omdat die mensen blijkbaar niet mans genoeg zijn om te zeggen: Nee, geen zin in
Hoe dan?
Mensen vinden rust in zekerheid. In weten waar ze aan toe zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja maar een jaartje is ook geen onoverbrugbare tijd... En ook bij het jaartje sabbatical zullen deze kennissen stress voelen... er zijn heel veel mensen die vooral hun rust vinden in vergezichten waar ze op dit moment niet zijn.
Gemiste kans dus...quote:Op zondag 21 maart 2021 20:10 schreef CherryLips het volgende:
Ik liep eerst ook af te geven dat ik altijd werkte en mezelf geen rust gunde. En toen zat ik vorig jaar twee maanden zonder werk. Denk maar niet dat ik lekker relaxed en ontspannen was toen hoor
Het is nog niet voorbij natuurlijk.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja maar een jaartje is ook geen onoverbrugbare tijd... En ook bij het jaartje sabbatical zullen deze kennissen stress voelen... er zijn heel veel mensen die vooral hun rust vinden in vergezichten waar ze op dit moment niet zijn.
Maar als dat niet mag ben je juist eerder geneigd bij iemand thuis af te spreken... wat van de twee is nou riskanter?quote:Op zondag 21 maart 2021 19:50 schreef Molo het volgende: Terrassen open is voor mij mijn vrienden en naasten weer ontmoeten en sociale banden aanhalen en versterken. Genieten van het leven Niet het meest belangrijke, die vorm, maar spreekt wel erg aan voor de gemiddelde Nederlander denk ik Zowel de sociale afspraken-maker, als de zuipschuiten onder ons
Jazeker, en de groep voor wie we het doen gratis en zonder gedoe vooraf dankzij hun coronapas!quote:Op zondag 21 maart 2021 20:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan mogen we in juni het terras op met een door onszelf betaalde coronatest, hurray!
Daarna kan voor die mensen inderdaad alles weer op vertoon van hun vaccinatiepaspoort.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:14 schreef chratnox het volgende:
Er zijn totaal 3,5/4 miljoen mensen die in een soort van risicogroep zitten van dit virus, die worden nu gevaccineerd. Zodra daarvan duidelijk is wanneer het klaar is moet alles gewoon weer kunnen.
Nee hoor ik ging voor corona gemiddeld naar 6 concerten per maand. Nu doe ik dat gewoon niet.. kan ik hoog en laag springen en het niet leuk vinden enzo. Ik kan er ook gewoon denken toen deed ik dat wel nu niet...quote:Op zondag 21 maart 2021 20:12 schreef galantis het volgende:
En mocht er in parallel universum een virus rondgaan waarbij de kans op besmetting juist aanzienlijk afneemt hoe meer sociale contacten je hebt, dan ga jij op een gegeven moment ook wel klagen hoor.
Eens. Maar doen alsof mensen die minder moeite hebben met de maatregelen af te schilderen als volslagen idioten die geen leven hebben, is ook niet netjesquote:Op zondag 21 maart 2021 20:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het is nog niet voorbij natuurlijk.
En er zullen ook mensen zijn die nu hebben geleerd wat ze belangrijk vinden en wat ze anders willen doen. Maar glunderen omdat anderen het zo moeilijk hebben met de maatregelen vind ik flauw.
En er zijn ook zat mensen waar de stress en angst alle poriën uit giert momenteelquote:Op zondag 21 maart 2021 20:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
O dat heb ik nooit gezegd. Ik had er zelf vooral in het begin veel moeite mee, nu ben ik eigenlijk zo vastgeroest en afgestompt dat het me vrij weinig meer doet. Alleen de angst die blijft bij mij. Gaat ook niet meer zomaar weg wanneer iedereen is gevaccineerd. Ik moet over een tijdje net zo hard aan het normale leven wennen als dat ik aan de coronatijd moest wennen. Of langer.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:16 schreef verita het volgende:
[..]
Eens. Maar doen alsof mensen die minder moeite hebben met de maatregelen af te schilderen als volslagen idioten die geen leven hebben, is ook niet netjes
De EU heeft die pas straks sneller geregeld dan een afdoende hoeveelheid vaccins.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarna kan voor die mensen inderdaad alles weer op vertoon van hun vaccinatiepaspoort.
Zelfs al strijk ik de hand over mijn hart en zet ik mijn principiële weerzin aan de kant, dan alsnog lijkt dat gedoe met die bewijzen mij godsgruwelijk onhandig.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jazeker, en de groep voor wie we het doen gratis en zonder gedoe vooraf dankzij hun coronapas!
Ik zei ook niet dat jij dat zeiquote:Op zondag 21 maart 2021 20:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O dat heb ik nooit gezegd. Ik had er zelf vooral in het begin veel moeite mee, nu ben ik eigenlijk zo vastgeroest en afgestompt dat het me vrij weinig meer doet.
jij wordt niet heel erg geraakt hè?quote:Op zondag 21 maart 2021 20:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja is toch hilarisch als je als zzp'er je inkomsten met een 0 ziet afnemen en niet weet wat er komen zal. Gewoon relaxen en genieten toch.quote:
Laten we nu eens gewoon stoppen met die valse tegenstelling over concerten en horeca. Het gros van de mensen vindt dat vervelend, maar veel meer dan dat ook niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee hoor ik ging voor corona gemiddeld naar 6 concerten per maand. Nu doe ik dat gewoon niet.. kan ik hoog en laag springen en het niet leuk vinden enzo. Ik kan er ook gewoon denken toen deed ik dat wel nu niet...
Dan kan ik ook zeggen het is toch niet normaal dat ik al zes maanden geen live muziek heb gezien en mezelf daar heel naar om maken. Ik kan ook gewoon de bandjes op een andere manier steunen en weer naar concerten gaan als dat weer kan...
Nee dat is walgelijk en heel oneerlijk. Niet weten waar je volgende brood vandaan moet komen, is echt een vreselijk k*tgevoel. Ik hoop dat dingen snel ten goede keren, voor iedereen.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja is toch hilarisch als je als zzp'er je inkomsten met een 0 ziet afnemen en niet weet wat er komen zal. Gewoon relaxen en genieten toch.
Geniet!!!quote:Op zondag 21 maart 2021 20:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja is toch hilarisch als je als zzp'er je inkomsten met een 0 ziet afnemen en niet weet wat er komen zal. Gewoon relaxen en genieten toch.
Bij heel veel mensen snap ik en dat is helemaal mij probleem hoor dat gebrek aan die rek niet. Er zijn allerlei voorbeelden waar ik het wel snap, maar er zijn ook mensen die het prima voor elkaar hadden en hebben, alles wat hun hartje begeert genoeg geld, werk, sociaal alles voor elkaar, alle electronische middelen om contacten te houden, alle mogelijkheden om te sporten kortom een luxe leven. En toch is het enige dat kan klagen over dat er maatregelen zijn omdat er een pathogeen virus over de wereldbol raast.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:16 schreef Molo het volgende:
[..]
En er zijn ook zat mensen waar de stress en angst alle poriën uit giert momenteel
En het ís al een jaar, and counting
En wat voor jaar, ik zie mensen die ziek worden en terminaal zijn nu niets mogen en kunnen. Mensen die een baby krijgen en opa en oma niet over de vloer kunnen laten komen. Mensen die zitten weg te pieteren. Kinderen die al twee keer hun verjaardag niet hebben kunnen vieren.
Los van de bedrijven die stuk gaan en mensen die hun baan kwijtraken
Het is voor velen gewoon heel erg kut, een jaar al, en geen uitzicht op beter.
Dat jij er geen last van hebt wil niet zeggen dat het niet een behoorlijk.heftige en ingrijpende periode is waarbij de rek er wel uit is voor velen
Je hebt zostraks al aangegeven dat je er nu netto gezien gewoon beter van wordt. Dus ik neem dit geweldige aanpassingsvermogen met een flinke korrel zout.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee hoor ik ging voor corona gemiddeld naar 6 concerten per maand. Nu doe ik dat gewoon niet.. kan ik hoog en laag springen en het niet leuk vinden enzo. Ik kan er ook gewoon denken toen deed ik dat wel nu niet...
Dan kan ik ook zeggen het is toch niet normaal dat ik al zes maanden geen live muziek heb gezien en mezelf daar heel naar om maken. Ik kan ook gewoon de bandjes op een andere manier steunen en weer naar concerten gaan als dat weer kan...
Zoals een vriendin vorig jaar zei: "Risico van het ondernemen!"quote:Op zondag 21 maart 2021 20:21 schreef verita het volgende:
[..]
Nee dat is walgelijk en heel oneerlijk. Niet weten waar je volgende brood vandaan moet komen, is echt een vreselijk k*tgevoel. Ik hoop dat dingen snel ten goede keren, voor iedereen.
Achteraf is dat toch shit dat je je twee maanden zorgen maakt terwijl het niet nodig was. Heb ik ook meerdere malen gehad daarom ben ik daar zo veel mogelijk mee gestopt...quote:
quote:Op zondag 21 maart 2021 20:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we nu eens gewoon stoppen met die valse tegenstelling over concerten en horeca. Het gros van de mensen vindt dat vervelend, maar veel meer dan dat ook niet.
Er zijn hele sectoren die kapot aan 't gaan zijn, en het enige medeleven wat sommigen in dit topic kunnen geven is: "Tja, ik heb er niet zo'n last van, je kunt je ook minder druk maken"
Ik had voor corona een goed leven en heb nu ook een prima leven. Wel voel ik me beperkt in mijn doen en laten, voor een virus waar ik zelf naar alle waarschijnlijkheid geen last van zal hebben.
Op dit moment beginnen we een punt te bereiken dat er meer dan een miljoen mensen 'kapot' aan het gaan zijn (want de steun is niet voldoende) om een miljoen mensen te beschermen. Dat is ondertussen niet meer met elkaar te rijmen wat mij betreft.
Is de tendens in de ons omringende landen je ontgaan? Dit heeft weinig met Rutte te maken. Elders wordt ook verscherpt.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik heb te doen met Rutte, volledig gehersenspoeld door de witte jassen.
Ik denk idd dat je een want andere manier van leven, inlevingsvermogen en contact maken hebt dan de gemiddelde mens jaquote:Op zondag 21 maart 2021 20:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bij heel veel mensen snap ik en dat is helemaal mij probleem hoor dat gebrek aan die rek niet. Er zijn allerlei voorbeelden waar ik het wel snap, maar er zijn ook mensen die het prima voor elkaar hadden en hebben, alles wat hun hartje begeert genoeg geld, werk, sociaal alles voor elkaar, alle electronische middelen om contacten te houden, alle mogelijkheden om te sporten kortom een luxe leven. En toch is het enige dat kan klagen over dat er maatregelen zijn omdat er een pathogeen virus over de wereldbol raast.
Hadden ze maar beter moeten onderhandelen over vaccins.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is de tendens in de ons omringende landen je ontgaan? Dit heeft weinig met Rutte te maken. Elders wordt ook verscherpt.
quote:Op zondag 21 maart 2021 20:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zoals een vriendin vorig jaar zei: "Risico van het ondernemen!"
Wat heb je aan geld als je het nergens aan kunt besteden? Als je veel plezier haalt uit met vrienden afspreken en eens in de zoveel tijd ergens een biertje doen en dat wordt op dit moment verboden, dan kun je daar toch ontevreden over zijn? Zeker als het iets is waar jij zelf weinig hinder van zult ondervinden.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bij heel veel mensen snap ik en dat is helemaal mij probleem hoor dat gebrek aan die rek niet. Er zijn allerlei voorbeelden waar ik het wel snap, maar er zijn ook mensen die het prima voor elkaar hadden en hebben, alles wat hun hartje begeert genoeg geld, werk, sociaal alles voor elkaar, alle electronische middelen om contacten te houden, alle mogelijkheden om te sporten kortom een luxe leven. En toch is het enige dat kan klagen over dat er maatregelen zijn omdat er een pathogeen virus over de wereldbol raast.
Dat is het ook, wil je iets gaan ondernemen, moet je in de 72 uur daarvoor eerst een test scoren.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:18 schreef galantis het volgende:
[..]
Zelfs al strijk ik de hand over mijn hart en zet ik mijn principiële weerzin aan de kant, dan alsnog lijkt dat gedoe met die bewijzen mij godsgruwelijk onhandig.
Opzouten met die heksquote:Op zondag 21 maart 2021 20:24 schreef THEFXR het volgende:
Die Koopmans is gek, hoe kan je dat zo lang vooruit voorspellen, neemt zeker de vaccinaties niet mee?
OMT-lid Koopmans wil nog 2 maanden wachten met versoepelen
https://nos.nl/artikel/23(...)met-versoepelen.html
Ik heb een paar maanden in een traject gezeten met verdenking kanker.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achteraf is dat toch shit dat je je twee maanden zorgen maakt terwijl het niet nodig was. Heb ik ook meerdere malen gehad daarom ben ik daar zo veel mogelijk mee gestopt...
Ik heb het andersom.Vorig jaar vond ik het wel prima, in de zomer was het voor mij persoonlijk vrij normaal, en eigenlijk tot februari ging het heel goed. Maar de laatste weken heb ik er steeds meer moeite mee. Zie mijn eerdere post.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O dat heb ik nooit gezegd. Ik had er zelf vooral in het begin veel moeite mee, nu ben ik eigenlijk zo vastgeroest en afgestompt dat het me vrij weinig meer doet. Alleen de angst die blijft bij mij. Gaat ook niet meer zomaar weg wanneer iedereen is gevaccineerd. Ik moet over een tijdje net zo hard aan het normale leven wennen als dat ik aan de coronatijd moest wennen. Of langer.
Die vriendin zag ik dus nooit weer. Tief op.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zoals een vriendin vorig jaar zei: "Risico van het ondernemen!"
Zo bedoel ik het niet. Ik merk gewoon dat ik mezelf ook regelmatig veel zorgen heb gemaakt die achteraf niet zo nodig bleken te zijn, daardoor ben ik makkelijker in het leven gaan staan...quote:Op zondag 21 maart 2021 20:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja je weet van tevoren of het nodig was of niet. Nu is het een dijenkletser natuurlijk. "Weet je nog toen ik geen werk had tijdens een pandemie?" Jeetje waar maakte ik me druk om.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achteraf is dat toch shit dat je je twee maanden zorgen maakt terwijl het niet nodig was. Heb ik ook meerdere malen gehad daarom ben ik daar zo veel mogelijk mee gestopt...
En dan mag je met Gods gratie een uurtje op het terras met 1 andere persoon zeker.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is het ook, wil je iets gaan ondernemen, moet je in de 72 uur daarvoor eerst een test scoren.
daar zeg je wat, in de middeleeuwen had ze idd pech en dan nog vakantie houden op kosten van de staat in China!quote:Op zondag 21 maart 2021 20:25 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Opzouten met die hekswalgelijk dit
Het mooie is dat ze zelf in de zorg werkt op de frontlinie van Corona en ik bijna zin had om te reageren met "had je maar geen arts moeten worden".quote:Op zondag 21 maart 2021 20:24 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Want iedere ondernemer moet er rekening mee houden dat hij/zij een jaar dicht moet om een virus![]()
Volgens het OMT-advies bij voorkeur 24 uur maar hoogstens 48 uur voor het einde van de activiteit.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is het ook, wil je iets gaan ondernemen, moet je in de 72 uur daarvoor eerst een test scoren.
Een vriend van me vroeg zich laatst af hoe dat mens zou ruiken. Na een korte discussie waren we het er over eens dat ze naar een mix van koffie, shag, haarlak en te dure parfum zal ruiken.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:25 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Opzouten met die hekswalgelijk dit
We gaan nog maar 's rekenen, want blijkbaar kan het RIVM dat niet meer.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:24 schreef THEFXR het volgende:
Die Koopmans is gek, hoe kan je dat zo lang vooruit voorspellen, neemt zeker de vaccinaties niet mee?
OMT-lid Koopmans wil nog 2 maanden wachten met versoepelen
https://nos.nl/artikel/23(...)met-versoepelen.html
Ik denk dat ik vooral veel minder waarde hecht aan "normaal gaat het zo" en dat er dan dingen afwijken van dingen die normaal zo gaan. Ik woon bijvoorbeeld al 8 jaar door de week niet met mijn vriendin samen terwijl ik dat daarvoor 8 jaar wel deed. Heel veel mensen begrijpen niet dat we dat doen want dat is toch niet "normaal" dus wellicht ben ik al langer ingesteld dat dingen gaan zoals ze gaan en niet volgens een vooropgesteld format.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk idd dat je een want andere manier van leven, inlevingsvermogen en contact maken hebt dan de gemiddelde mens ja
En de GGD wil er niet aan mee werken.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Goeie vergelijking welquote:Op zondag 21 maart 2021 20:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet. Ik merk gewoon dat ik mezelf ook regelmatig veel zorgen heb gemaakt die achteraf niet zo nodig bleken te zijn, daardoor ben ik makkelijker in het leven gaan staan...
Dat heb ik ook met hele simpele dingen ik heb van die zussen die extreem chaggerijnig konden worden als het regende tijdens de vakantieIk vond dat zo onzinnig je hele dag verpest en het regent ook nog. Sindsdien heb ik besloten om niet meer chagerijnig te worden van dingen waar ik zelf niets aan kan doen. Mensen hebben veel meer invloed op hun eigen gemoedstoestand dan ze soms zichzelf credit voor geven
dat neemt die Koopmans niet mee, gewoon een roeptoeter, zelf merkt ze niks van de maatregelen, want voor werk...quote:Op zondag 21 maart 2021 20:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
We gaan nog maar 's rekenen, want blijkbaar kan het RIVM dat niet meer.
Er zijn zo ongeveer 4 tot 4,5 miljoen mensen die in een vorm van een risicogroep zitten. Die 4 tot 4,5 miljoen mensen zorgen samen voor ~70% van de ziekenhuisbezetting en (minimaal) 60% van de IC bezetting.
Eind februari waren er 1 miljoen vaccinaties gezet, laten we zeggen dat 750.000 daarvan in de groep waar het nodig was terecht zijn gekomen. Eind maart nog een keer een miljoen, dat is dus 1.750.000.
Vanaf eerste week april gaat Pfizer zo'n 600.000 doses per week oid leveren, laten we voor 't gemak even stellen dat er 500.000 per week geprikt gaan worden. Dan zit je eind april op 3.750.000 vaccinaties.
Eind april is dus bijna de hele risicogroep minimaal 1 keer geprikt, dat houdt geen rekening met andere vaccins, puur en alleen Pfizer.
Dan zou je dus kunnen stellen dat de tweede week van Mei de ziekenhuisbezetting nagenoeg nihil moet zijn.
Nee en dat zou ik ook nooit zeggen.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb een paar maanden in een traject gezeten met verdenking kanker.
Achteraf gezien bleek dat het gelukkig niet.
Had ik toch beter van kunnen genieten van de tripjes ziekenhuis waarin ik niet naar werk hoefde.
....
Serieus man, meen je dit nou echt?
Ik denk niet dat dit gaat gebeuren maar dat zulke ideeën in de officiële kanalen de revue al zijn gepasseerd is al te zot voor woorden.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan mag je met Gods gratie een uurtje op het terras met 1 andere persoon zeker.
Rot gewoon op met je testbewijzen.
Ja bij mij is het nog goed gekomen *even afkloppen* maar ik heb goed gespaard de afgelopen jaren, altijd met uitgangspunt "wat als". M'n ouders zijn ook ondernemers en ik heb gezien wat er gebeurt als er tijdens een crisis een hoop geld voor later verdampt.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:25 schreef verita het volgende:
[..]
Die vriendin zag ik dus nooit weer. Tief op.
Ik ben ook ondernemer en heb de nodige ellende van corona beperkingen. Gelukkig hebben we nog ander gezinsinkomen, mar anders zat ik nu ook aan de grond.
Doel van zo'n OMT is per definitie 0 covid gevallen. En dat de rest van het land dan wegkwijnt, dat boeit OMT niet. Daar zouden anderen dan voor moeten waken.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat neemt die Koopmans niet mee, gewoon een roeptoeter, zelf merkt ze niks van de maatregelen, want voor werk...
Dat heb je zelf in de hand en zelf controle over, eigen keuze neem ik aanquote:Op zondag 21 maart 2021 20:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat ik vooral veel minder waarde hecht aan "normaal gaat het zo" en dat er dan dingen afwijken van dingen die normaal zo gaan. Ik woon bijvoorbeeld al 8 jaar door de week niet met mijn vriendin samen terwijl ik dat daarvoor 8 jaar wel deed. Heel veel mensen begrijpen niet dat we dat doen want dat is toch niet "normaal" dus wellicht ben ik al langer ingesteld dat dingen gaan zoals ze gaan en niet volgens een vooropgesteld format.
Een sketch van Monty Python zou er niks bij zijn geweest.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En de GGD wil er niet aan mee werken.
Dus....waar mag je je dan laten testen? En houden ze rekening met de miljoenen mensen die dat dan willen omdat ze nog geen vaccinatie hebben? Mag je je afspraak een maand van te voren plannen om je te laten testen voor een terrasje.
Terwijl de gevaccineerden lekker aan het strand liggen.
Maar heeft het zorgen maken je tijdens die twee maanden geholpen eerder weer aan het werk te komen. Ik merk dat als ik me heel veel zorgen maak me dat juist in de weg staat en ik dat dus beter niet kan doen.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja je weet van tevoren of het nodig was of niet. Nu is het een dijenkletser natuurlijk. "Weet je nog toen ik geen werk had tijdens een pandemie?" Jeetje waar maakte ik me druk om.
Je inkomsten in een pandemie ineens zien verdampen en niet weten hoe het verder gaat is toch net zoiets? Of zie ik dat nou verkeerd?quote:Op zondag 21 maart 2021 20:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee en dat zou ik ook nooit zeggen.
En dat siert je, maar dat is over 't algemeen ook niet waar je spaarpotje voor is. Een spaarpot privé of als klein ondernemer is ervoor zodat je tegenslagen kunt verwerken ja, maar ook jij behoort gewoon steun van de overheid te kunnen krijgen als je die nodig hebt. Je kunt het risico van de pandemie prima zelf incalculeren door te zeggen: "Als ik het krijg ben ik 3 weken ziek dus heb ik geen inkomen", maar dat de overheid besluit dat je niet mag ondernemen is gewoon niet tegen op te werken. Dat moet ook niet nodig zijn. Als de overheid besluit dat je dicht moet, moet de overheid daarvoor in de buidel tasten.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja bij mij is het nog goed gekomen *even afkloppen* maar ik heb goed gespaard de afgelopen jaren, altijd met uitgangspunt "wat als". M'n ouders zijn ook ondernemers en ik heb gezien wat er gebeurt als er tijdens een crisis een hoop geld voor later verdampt.
Maar collega's van me zitten aan de grond. Dus als iemand dan zegt "risico van het ondernemen" en "er is toch geld voor vrijgemaakt?" dan weet je dus niet waar je het over hebt.
Nu heb je neem ik aan alleen nog maar elektronisch contact met haar? Want eerdere schreef je dat het een perfect middel is. Gewoon een beetje aanpassen.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat ik vooral veel minder waarde hecht aan "normaal gaat het zo" en dat er dan dingen afwijken van dingen die normaal zo gaan. Ik woon bijvoorbeeld al 8 jaar door de week niet met mijn vriendin samen terwijl ik dat daarvoor 8 jaar wel deed. Heel veel mensen begrijpen niet dat we dat doen want dat is toch niet "normaal" dus wellicht ben ik al langer ingesteld dat dingen gaan zoals ze gaan en niet volgens een vooropgesteld format.
Het plan was even niet afgestemd met de GGD'en en er was wel oorspronkelijk gerekend op de inzet van de GGD'en hiervoorquote:Op zondag 21 maart 2021 20:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus....waar mag je je dan laten testen? En houden ze rekening met de miljoenen mensen die dat dan willen omdat ze nog geen vaccinatie hebben? Mag je je afspraak een maand van te voren plannen om je te laten testen voor een terrasje.
Ik zal er de volgende keer aan denken, Dr Phil.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar heeft het zorgen maken je tijdens die twee maanden geholpen eerder weer aan het werk te komen. Ik merk dat als ik me heel veel zorgen maak me dat juist in de weg staat en ik dat dus beter niet kan doen.
Dat ja, ik zie ze er ook nog voor aan dat als je 2 weken op vakantie wil naar Frankrijk als ongevaccineerde dat je daar op lokatie je elke 3 dagen moet laten testen.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien is dat wat ze fout doen. Als ze 'Corona Lives Matter' gaan scanderen gaat het misschien beter.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:33 schreef DonDruiper het volgende:
Ik begreep dat de politie vandaag weer flink heeft ingegrepen bij demonstraties tegen racisme?
Ik had geen zaak hoor, werkte al thuis. Heb geen huur die doorliep, weinig zakelijke lasten op mn verzekeringen na. Ik denk dat alles en iedereen zich moest herpakken en dat het toen weer op gang kon komen. Maar dat is achteraf makkelijk praten.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat siert je, maar dat is over 't algemeen ook niet waar je spaarpotje voor is. Een spaarpot privé of als klein ondernemer is ervoor zodat je tegenslagen kunt verwerken ja, maar ook jij behoort gewoon steun van de overheid te kunnen krijgen als je die nodig hebt. Je kunt het risico van de pandemie prima zelf incalculeren door te zeggen: "Als ik het krijg ben ik 3 weken ziek dus heb ik geen inkomen", maar dat de overheid besluit dat je niet mag ondernemen is gewoon niet tegen op te werken. Dat moet ook niet nodig zijn. Als de overheid besluit dat je dicht moet, moet de overheid daarvoor in de buidel tasten.
Je lult net zo beperkt als onze anime-knuffelaar.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet. Ik merk gewoon dat ik mezelf ook regelmatig veel zorgen heb gemaakt die achteraf niet zo nodig bleken te zijn, daardoor ben ik makkelijker in het leven gaan staan...
Dat heb ik ook met hele simpele dingen ik heb van die zussen die extreem chaggerijnig konden worden als het regende tijdens de vakantieIk vond dat zo onzinnig je hele dag verpest en het regent ook nog. Sindsdien heb ik besloten om niet meer chagerijnig te worden van dingen waar ik zelf niets aan kan doen. Mensen hebben veel meer invloed op hun eigen gemoedstoestand dan ze soms zichzelf credit voor geven
Bos tell it like it is Beetlequote:Op zondag 21 maart 2021 20:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zal er de volgende keer aan denken, Dr Phil.
Laten we ook de BLM demonstratie niet vergeten. Je weet wel, die waar Halsema gewoon zelf bij was.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien is dat wat ze fout doen. Als ze 'Corona Lives Matter' gaan scanderen gaat het misschien beter.
Zonder gekheid, viel me idd wel op bij het nieuws dat de coronademonstraties hardhandig weggeveegd werden, maar demonstraties tegen racisme waren 'gemoedelijk en met afstand'. Die mogen dan toch ook niet?
Zou je zeggen. Maar het is tegenwoordig net Noord-Korea hier. Als het ze niet aanstaat grijpen ze in.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien is dat wat ze fout doen. Als ze 'Corona Lives Matter' gaan scanderen gaat het misschien beter.
Zonder gekheid, viel me idd wel op bij het nieuws dat de coronademonstraties hardhandig weggeveegd werden, maar demonstraties tegen racisme waren 'gemoedelijk en met afstand'. Die mogen dan toch ook niet?
Daar ben ik ook bang voor. Of zelfs bij elk restaurant bezoek, etc.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat ja, ik zie ze er ook nog voor aan dat als je 2 weken op vakantie wil naar Frankrijk als ongevaccineerde dat je daar op lokatie je elke 3 dagen moet laten testen.
Maar wat is 'nodig'? Een vriend van me heeft een restaurant en heeft meer dan 100k van zn eigen geld en de zaak erin gestopt om door te kunnen. Dat geld was nodig voor verbouwingen, die nodig waren om te voldoen aan wet- en regelgeving die er 2021 aan kwam en dergelijken.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had geen zaak hoor, werkte al thuis. Heb geen huur die doorliep, weinig zakelijke lasten op mn verzekeringen na. Ik denk dat alles en iedereen zich moest herpakken en dat het toen weer op gang kon komen. Maar dat is achteraf makkelijk praten.
Maar er werd ook gevraagd om alleen geld aan te vragen als je het echt nodig had.
Welkom in democratisch Nederlandquote:Op zondag 21 maart 2021 20:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Paar anusstokjes van AliExpress meenemen in je koffer dus, kun je het low cost aantonenquote:Op zondag 21 maart 2021 20:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat ja, ik zie ze er ook nog voor aan dat als je 2 weken op vakantie wil naar Frankrijk als ongevaccineerde dat je daar op lokatie je elke 3 dagen moet laten testen.
Dat is ook de reden dat ik vakantie naar het buitenland komende zomer nog niet zie gebeuren voor mijzelf. Nog niet gevaccineerd dan. En wil me best voor en na laten testen, maar niet eens per twee of drie dagen.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Of zelfs bij elk restaurant bezoek, etc.
Maar er komt geen tweedeling in de maatschappij hoor. Allemaal eerlijk.
Klopt en daarmee wil ik het ook niet vergelijken. Ik zeg ook alleen hoe ik zelf in de dingen sta. Ik wil niet mensen bagatalliseren en ik kan me in veel gevallen ook wel inleven in het klaar zijn met maatregelen of klaar zijn met dat virus. Alleen je hebt zo weinig aan die gevoelens dat virus is er en die maatregelen zijn er ook. Het kost ontzettend veel energie om daar de hele tijd zo in op te gaan. Wellicht komt het ook omdat ik wetenschapper ben en ik wel vaker medisch technische zaken wat loskoppel van het emotionele. Ik hou bijvoorbeeld wel redelijk de moleculair biologische literatuur over dat covid bij maar daarover gaat het in dit topic zelden (en wordt ook minder boeiend gevonden).quote:Op zondag 21 maart 2021 20:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Goeie vergelijking wel
Ik kreeg vanavond berichtje van docente van school. Eerste wat ik denk 'kut, hopelijk geen corona ergens daar', want werkt gaat gewoon door en dat is niet te doen met kind om me heen in quarantaine
En dat is al maanden. Steeds maar weer afwachten en op je hoede zijn.
Nachtjes doorwerken en weekenden omdat er van alles geregeld moet worden
En dan heb ik nog gewoon een vaste baan (die behoorlijk wel vaart bij Covid ook nog) zonder inkomensdruk ofzo.
Dan heb ik het dus niet eens over mensen die het echt klote hebben en vind het al behoorlijk zwaar.
Dat kun je toch niet serieus vergelijken met een zeikmoeke die miept over regen op vakantie?
Terwijl de corona-demonstraties ook vredig starten.quote:Op zondag 21 maart 2021 20:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |