Kun je daar ook aankloppen als je psychisch wiebelig bent net als afgelopen weken? En word je dan echt geholpen? En helpt dat?quote:Op zondag 21 maart 2021 19:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja, dat is juist het leuke, het is echt one big happy family, daarom is het ook altijd zo gezellig op die events en zo leuk en zoveel free hugs enzo ook vandaar en altijd 20 nieuwe vrienden. Heel groot deel is ook altijd LGBT zoals ik oid, dus dat helpt ook. Echt geweldig. 😍
En we maken er nu ook het beste van hoor, is ook makkelijk voor ons wij deden altijd al veel digitaal en via zoom enzo, we kunnen alleen niet wachten tot we weer gewoon normaal zonder beperkingen van onze events kunnen genieten dit najaar of volgend jaar (ik ga voor gemak maar van volgend jaar uit dan kan het alleen maar meevallen 😄).
Het is echt leuk 😄
Gaat lastig in sommige gevallen waarbij het een familiebedrijf betreft. Beetje pijnlijk om je kinderen hun erfenis af te nemen.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:08 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Gewoon omscholen, kun je bij VWS als beleidsmedewerker aan de slag. Stukjes tikken over hoe mensen veilig thuis voetbal kunnen kijken met genummerde bakjes en ratel.
Waarom zou je met je eigen vlees en bloed werken aan iets wat voor andere mensen nuttig of leuk is en waar ze geld aan willen uitgeven? Waarom zou je trots en eigenwaarde hebben als je ook gewoon uit je raam kunt kijken en onzin produceren en er nog beter voor betaald krijgen ook?
Eigen horecazaak met investeringen? Word gewoon pakketbezorgerquote:Op zondag 21 maart 2021 19:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gaat lastig in sommige gevallen waarbij het een familiebedrijf betreft. Beetje pijnlijk om je kinderen hun erfenis af te nemen.
Als dit nog een half jaar gaat duren dan gaan er nog veel bedrijven in de horeca op de fles. Het potje is op een gegeven moment leeg en zoals het er nu voor staat zal pas in 2022 ergens alles weer gaan aantrekken in die branche.
Ja leuk toch man! Maar genieten doen we toch wel, maar als we samen feesten is toch veel gezelliger?quote:Op zondag 21 maart 2021 19:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja, dat is juist het leuke, het is echt one big happy family, daarom is het ook altijd zo gezellig op die events en zo leuk en zoveel free hugs enzo ook vandaar en altijd 20 nieuwe vrienden. Heel groot deel is ook altijd LGBT zoals ik oid, dus dat helpt ook. Echt geweldig. 😍
En we maken er nu ook het beste van hoor, is ook makkelijk voor ons wij deden altijd al veel digitaal en via zoom enzo, we kunnen alleen niet wachten tot we weer gewoon normaal zonder beperkingen van onze events kunnen genieten dit najaar of volgend jaar (ik ga voor gemak maar van volgend jaar uit dan kan het alleen maar meevallen 😄).
Het is echt leuk 😄
Ben ik helemaal echt blij voor je!quote:Op zondag 21 maart 2021 19:14 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Alleen een oma lol, maar zie hierboven, het is one big happy family, ik ben helemaal happy in dat wereldje, het is er geweldig en ik wil nooit weg 🥺😍😁
En geen voet tussen de deur krijgen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dat is ook prima. Dat is hun rol, hun taak. Maar je zou hopen en verwachten dat er ook ruimte is voor tegenkrachten. Het feit dat die consequent de mond worden gesnoerd is het echte probleem.
Twee dingen denk ik. Een het is lekker zichtbaar, twee het is door het kabinet in het vooruitzicht gesteld.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:31 schreef Hamzoef het volgende:
Waarom worden die terrassen toch telkens specifiek benoemd? Is dat nou echt zo belangrijk?
Er zijn toch allerlei zaken die versoepeld kunnen worden?
Voor velen, waaronder ondergetekende, is niet gezellig een hapje kunnen eten of een drankje kunnen doen met bekenden op een terrasje echt wel een gemis. Liever dat weer mogelijk maken dan weet vijf dagen in de week op een kantoor "mogen" zitten.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:31 schreef Hamzoef het volgende:
Waarom worden die terrassen toch telkens specifiek benoemd? Is dat nou echt zo belangrijk?
Jep, zitten helemaal vast in de tunnelvisie. Probeer eens wat, bso open scheelt misschien besmettingen in de risicogroep, meer mogelijkheden buiten zorgt er misschien voor dat mensen elkaar minder binnen opzoeken. Maar nee hoor, enige oplossing is dicht, dicht, dicht en verbieden.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:26 schreef JosMert het volgende:
Geen enkele versoepeling. Ze kunnen de .....krijgen in den haag
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ersoepelen-terrassen
Klopt, maar dat is wel iets waar één van de hardst getroffen sectoren weer enorme omzet kan draaien. Er is veel ruimte vrijgemaakt voor extra zitplaatsen e.d. wat overigens ook alleen maar goed is als NL hier massaal naar toe gaat. Dit kan op behoorlijke toeloop rekenen i.t.t. bijv een bios waar een stuk minder mensen op af (mogen) komen.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:31 schreef Hamzoef het volgende:
Erg laat vind je niet dat het in mei kan versoepelen?quote:Op zondag 21 maart 2021 19:35 schreef JosMert het volgende:
Rtlnieuws: begin juni eind mei pas versoepelingen mogelijk. 8 a 10 weken werd gefluisterd in catshuis overleg.
Wtf
De sloop van de sociale infrastructuur, met het verenigingsleven en dit soort kleinere evenementen in het bijzonder is één van de voornaamste dingen waar ik mij oprecht zorgen over maak. Dat compenseer je niet even met een zak geld.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, zeker. Ik zit in de organisatie van een kindervakantiedorp, en we hebben al jaren een fanatieke, vaste groep vrijwilligers. Maar als het dit jaar voor het tweede jaar op rij verboden wordt om het evenement te organiseren, dan vrees ik wel voor de continuďteit in die groep. Idem voor de vereniging waar ik vrijwilligerswerk doe: ledenwerving ligt al een jaar stil. Er zeggen mensen/kinderen op omdat we nauwelijks iets kunnen bieden op dit moment, en er meldt zich niemand aan.
Maar hé, dat zijn maar bijwerkingen hč.
Opzich vind ik wat leuks doen ook wel leuk maar ik vind het vooruitzicht dat straks de kilo's erbij en de euro's er weer af gaan na een eventuele versoepeling minder leuk...quote:Op zondag 21 maart 2021 19:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor velen, waaronder ondergetekende, is niet gezellig een hapje kunnen eten of een drankje kunnen doen met bekenden op een terrasje echt wel een gemis. Liever dat weer mogelijk maken dan weet vijf dagen in de week op een kantoor "mogen" zitten.
Het idee is meer dat terrassen openen sowieso niet meer besmettingen zou moeten opleveren, omdat in de buitenlucht nauwelijks verspreidingskansen zijn en mensen anders toch ‘illegaal’ gaan afspreken samen waarbij de kans op verspreiding juist groter is. Ik zie het zelf ook niet echt als een versoepeling die zonodig gerelateerd moet zijn aan het aantal besmettingen, eerder als een mooie manier om de horeca een boost te geven, om mensen weer een ‘veilige’ activiteit aan te kunnen bieden en om illegaal samenzijn tegen te gaan. Mensen spreken uiteindelijk toch wel weer buiten af als het beter weer wordt, doe het dan aub in een georganiseerde setting die de economie een boost geeft.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:31 schreef Hamzoef het volgende:
Ach die euro's op je bankrekening laten verpieteren schiet ook niet op en ik moet eerder moeite doen om niet af te vallen dan om niet aan te komen.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Opzich vind ik wat leuks doen ook wel leuk maar ik vind het vooruitzicht dat straks de kilo's erbij en de euro's er weer af gaan na een eventuele versoepeling minder leuk...
Omdat iedereen wil zuipen op het terras en KHN bij ieder negatief bericht voor de horeca gaat stampvoeten. Dus terrassen zijn een dingetje geworden.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:31 schreef Hamzoef het volgende:
We zijn een land waar we het zo goed hebben dat het ergste dat ons kan gebeuren is dat de terassen dicht zitten, we geen nutteloze spulletjes kunnen kopen, en we savonds niet op straat kunnen lopen. Er zijn zat landen waar men blij zou zijn als dat het enige is om over te klagen.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Omdat iedereen wil zuipen op het terras en KHN bij ieder negatief bericht voor de horeca gaat stampvoeten. Dus terrassen zijn een dingetje geworden.
Kabinet heeft openen terrassen al voorzichtig genoemd dus dat versterkt ook.
Niet zeuren, de schapen hebben hiervoor gekozen.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:35 schreef JosMert het volgende:
Rtlnieuws: begin juni eind mei pas versoepelingen mogelijk. 8 a 10 weken werd gefluisterd in catshuis overleg.
Wtf
Tering wat een dooddoener, zo kun je alles wel weg relativeren.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
We zijn een land waar we het zo goed hebben dat het ergste dat ons kan gebeuren is dat de terassen dicht zitten, we geen nutteloze spulletjes kunnen kopen, en we savonds niet op straat kunnen lopen. Er zijn zat landen waar men blij zou zijn als dat het enige is om over te klagen.
Ja, laten we een absurde situatie vooral als normaal beschouwen. En vrijheid als een privilege zien. En mensen als aanstellers neerzetten. Jemig.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
We zijn een land waar we het zo goed hebben dat het ergste dat ons kan gebeuren is dat de terassen dicht zitten, we geen nutteloze spulletjes kunnen kopen, en we savonds niet op straat kunnen lopen. Er zijn zat landen waar men blij zou zijn als dat het enige is om over te klagen.
Ondernemingen verdwijnen, organisaties en verenigingen pleuren om, mensen zitten in isolatie, onderwijs en opvang zijn ruk. Angstquote:Op zondag 21 maart 2021 19:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zie hier dan ook gelijk de reden waarom de terrassen niet open zullen gaan. Het leidt tot bewegingen en contacten. Niemand komt uit de lucht op een terras vallen op 1.5 meter.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:50 schreef Molo het volgende:
Terrassen open is voor mij mijn vrienden en naasten weer ontmoeten en sociale banden aanhalen en versterken. Genieten van het leven
Niet het meest belangrijke, die vorm, maar spreekt wel erg aan voor de gemiddelde Nederlander denk ik
Zowel de sociale afspraken-maker, als de zuipschuiten onder ons
Niet vergeten popcorn op je boodschappenlijstje te zetten voor volgend weekend.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:26 schreef JosMert het volgende:
Geen enkele versoepeling. Ze kunnen de .....krijgen in den haag
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ersoepelen-terrassen
Jaquote:Op zondag 21 maart 2021 19:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tering wat een dooddoener, zo kun je alles wel weg relativeren.
Zal wel meevallen joh, je vergeet dat men er in mee groeit he.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:53 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet vergeten popcorn op je boodschappenlijstje te zetten voor volgend weekend.
Zomertijdgenot
laten we vooral ons samen inzetten voor de algemene volksgezondheid wegzetten als niet vrij zijn.. Je bent ook niet vrij om mensen een klap in het gezicht te geven klaag je ook niet over.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja, laten we een absurde situatie vooral als normaal beschouwen. En vrijheid als een privilege zien. En mensen als aanstellers neerzetten. Jemig.
En oja, in Jemen en Syrië gaat iedereen dood dus laten we allemaal onze bek voor altijd houden.
Verbaast en gebeurdquote:Op zondag 21 maart 2021 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De code zwart roepers hebben zich al weer gemeld...
Zolang dat niet de risicogroepen besmet is dat helemaal geen rampquote:Op zondag 21 maart 2021 19:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zie hier dan ook gelijk de reden waarom de terrassen niet open zullen gaan. Het leidt tot bewegingen en contacten. Niemand komt uit de lucht op een terras vallen op 1.5 meter.
Kan Yorick ook uit? Die is heel erg in zichzelf gaan geloven.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De code zwart roepers hebben zich al weer gemeld...
Die mensen wiens zaak in elkaar flikkert moeten niet zeuren, die gaan gewoon een paar jaar de schuldsanering in en kunnen dan weer verder.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
JaIk hoor het overal om mij heen "Ik wil gewoon weer leuk dit en dat doen.. boehoe" nou dan heb je dus niet echt een groot probleem... je mist een beetje vrijetijdsbesteding. We zouden ook in een situatie kunnen zitten waar we zouden kunnen zeggen "ik zou wel een keer weer wat anders als brood willen eten".... Het gaat niet slecht, er wordt gevaccineerd, we kunnen alleen elkaar niet de oogbol likken en boodschapjes doen.
Daarnaast zijn er allerlei mensen wiens zaak in elkaar flikkert etc en daar zitten wel echte problemen, en die zijn groter dan boeh ik kan niet naar buiten na negenen.
12 april begint de Ramadanquote:Op zondag 21 maart 2021 19:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Zal wel meevallen joh, je vergeet dat men er in mee groeit he.
Dat is een allang gepasseerd station. De helft van de bevolking is een risicogroep zo'n beetje.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Zolang dat niet de risicogroepen besmet is dat helemaal geen ramp
En dat is opzich prima, daar zijn ze geen experts in immers. Maar het is aan de regering om het OMT te beschouwen als slechts één autoriteit, één van de belangen die mee genomen worden in beleidskeuzes. Er moet tegenwicht komen voor de andere belangen en dat is het waar het imho compleet aan schoort.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het OMT maakt zich niet druk over maatschappelijke gevolgen van maatregelen. Die zijn er voor het virus, en verder niets.
Ja vooral die toiletten die overal dicht zijn... dat is zo k*t... ik loop daar ook elke keer tegenaan. Sta je weer met je zakdoekjes in de bosjes.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:08 schreef Molo het volgende:
Het is wel armoedig en gewoon echt vervelend af en toe, mijn kleuter en ik waren vorig weekend lekker op pad.
In de bosjes in de regen moeten plassen want alle toiletten dicht.
Lunch afgehaald en in de auto opgegeten want het regende en waren geen plekken om te schuilen.
Avondeten afgehaald en op de slaapkamer in de accommodatie waar we zaten moeten opeten.
Meh
Gelukkig beter weer op komst, kijk ik enorm naar uit
Ik kan je helaas alleen maar gelijk geven met deze conclusie...quote:Op zondag 21 maart 2021 19:03 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Kunnen we allemaal heel kut en oneerlijk vinden maar Nederlanders zijn nu eenmaal niet een volkje dat door dat soort acties massaal in opstand gaat komen. De lijst van bekende Nederlandse martelaren is vrij kort. Ieder heeft z'n eigen grens wat dat betreft, maar het is mij geen knuppel in de nek waard.
quote:
Hehe ik ben denk ik een zolderkamerautist, ik vind juist het ontbreken van al die zorgen als "welk cafe wil de vriendengroep heen" en moeten we nou wel of niet naar de verjaardag van die en die en kut waar is mijn geld gebleven aan het eind van maand etc. juist allemaal niet. Het leven is een stuk makkelijker geworden...quote:Op zondag 21 maart 2021 19:58 schreef Luke83 het volgende:
Ik mis gewoon het leven. De dagelijkse beslommeringen, de kleine dingen
Klopt, scheelt dat we daardoor ook de helft van fok al kunnen negeren.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:55 schreef nostra het volgende:
Mensen die 'wees niet verbaast als dat gebeurd' schrijven kan ik bij voorbaat al niet serieus nemen.
Klopt, de regering had maanden geleden al een IMT moeten instellen. Dan kunnen ze bij dat Catshuisoverleg van verschillende kanten adviezen krijgen, en die vervolgens tegen elkaar afwegen. Maar het OMT en hun virologische visie wordt op een voetstuk geplaatst, en al het andere blijft grotendeels buiten beeld.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En dat is opzich prima, daar zijn ze geen experts in immers. Maar het is aan de regering om het OMT te beschouwen als slechts één autoriteit, één van de belangen die mee genomen worden in beleidskeuzes. Er moet tegenwicht komen voor de andere belangen en dat is het waar het imho compleet aan schoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |