Echt zo exact dit!quote:Op zondag 21 maart 2021 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, die steunregelingen die als een WW-camouflage werken onttrekken een hoop aan het zicht. Aan kleine bedrijvigheid gaat er heel veel omvallen en dan volgt een domino-effect aan leveranciers, verhuurders en noem het hele circus maar op. En dan krijg je nog de langetermijngevolgen van alle uitgestelde zorg, het gebrek aan lichaamsbeweging, de mentale gevolgen van gebrek aan contact, angst, onzekerheid etc. en de gevolgen in de komende jaren van (ruim) een jaar onvoldoende onderwijs aan een hele generatie en je weet dat het wel of niet openen van de terrassen een van onze minste problemen zijn.
Maar gelukkig hoeft iedereen van boven de 70 zich niet druk te maken over wie de rekening betaalt, dat scheelt.
Wie zegt dat dit maar bijwerkingen zijn?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, zeker. Ik zit in de organisatie van een kindervakantiedorp, en we hebben al jaren een fanatieke, vaste groep vrijwilligers. Maar als het dit jaar voor het tweede jaar op rij verboden wordt om het evenement te organiseren, dan vrees ik wel voor de continuïteit in die groep. Idem voor de vereniging waar ik vrijwilligerswerk doe: ledenwerving ligt al een jaar stil. Er zeggen mensen/kinderen op omdat we nauwelijks iets kunnen bieden op dit moment, en er meldt zich niemand aan.
Maar hé, dat zijn maar bijwerkingen hè.
Onderschat ook niet hoeveel het kleine MKB aan het lenen is bij de bank, banken vinden het prachtig, zelf lage rente, duur uitlenen, die lachen zich kapot.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, die steunregelingen die als een WW-camouflage werken onttrekken een hoop aan het zicht. Aan kleine bedrijvigheid gaat er heel veel omvallen en dan volgt een domino-effect aan leveranciers, verhuurders en noem het hele circus maar op. En dan krijg je nog de langetermijngevolgen van alle uitgestelde zorg, het gebrek aan lichaamsbeweging, de mentale gevolgen van gebrek aan contact, angst, onzekerheid etc. en de gevolgen in de komende jaren van (ruim) een jaar onvoldoende onderwijs aan een hele generatie en je weet dat het wel of niet openen van de terrassen een van onze minste problemen zijn.
Maar gelukkig hoeft iedereen van boven de 70 zich niet druk te maken over wie de rekening betaalt, dat scheelt.
Het OMT maakt zich niet druk over maatschappelijke gevolgen van maatregelen. Die zijn er voor het virus, en verder niets.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
kunnen we nu niet eindelijk aanduiden dat het probleem ‘gewoon’ bij het OMT ligt die alle draagvlak zijn verloren voor de maatregelen doordat er expertise ontbreekt op sociaal, psychologisch en economisch gebied? Het is toch te gek voor woorden dat na ruim een jaar nog altijd geen volledige openheid is over de gebruikte modellen, of op zijn minst dat er een onafhankelijk controlerend orgaan is ofzo. Zeker aangezien er in het OMT enkele leden zitten met dubbele belangen. Dit gaat echt niet goed zo.
En de andere manier om je stem te horen: Demonstreren.. Daar gaan velen die kritiek hebben op sommige maatregelen vaak niet in mee omdat daar veel wappies tussen lopen. En degenen die wel willen gaan worden op alle fronten tegengewerkt met verboden en noodverordeningen, en maxima van 200 demonstranten etc etc.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:34 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er is geen enkele stem die je kunt uitbrengen die daar verandering in brengt behalve de reeds genoemde, en dat is voor veel mensen een brug te ver.
Hoe heet die kerel ook alweer van die tests, Kluytmans of zo?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
kunnen we nu niet eindelijk aanduiden dat het probleem ‘gewoon’ bij het OMT ligt die alle draagvlak zijn verloren voor de maatregelen doordat er expertise ontbreekt op sociaal, psychologisch en economisch gebied? Het is toch te gek voor woorden dat na ruim een jaar nog altijd geen volledige openheid is over de gebruikte modellen, of op zijn minst dat er een onafhankelijk controlerend orgaan is ofzo. Zeker aangezien er in het OMT enkele leden zitten met dubbele belangen. Dit gaat echt niet goed zo.
Volgens mij genieten die vooral van de aandacht.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
Het OMT maakt zich niet druk over maatschappelijke gevolgen van maatregelen. Die zijn er voor het virus, en verder niets.
Er wordt vaak gedacht dat omdat demonstreren een grondrecht is dat er verder geen regels voor gelden. Grote misvatting.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:42 schreef falling_away het volgende:
[..]
En de andere manier om je stem te horen: Demonstreren.. Daar gaan velen die kritiek hebben op sommige maatregelen vaak niet in mee omdat daar veel wappies tussen lopen. En degenen die wel willen gaan worden op alle fronten tegengewerkt met verboden en noodverordeningen, en maxima van 200 demonstranten etc etc.
En in het demonstratietopic zie je hoe de meerderheid daar over denkt.. niks dan gejuich voor het optreden van de burgemeester en politie.
Mag ik vragen waar deze kinderboerderij/speeltuin is? Ik ben echt hopeloos op zoek naar uitjes voor de kinderen. Want die 4 muren hier thuis, daar heb ik niet alleen last van. Zij ook.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:34 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Samen met iemand wandelen is gezellig, maar de activiteit op zich, tja... In de stad word je toch maar constant geconfronteerd met wat voor dooie boel het is. Iedereen loopt maar een beetje wezenloos door die stad te banjeren met afhaalkoffie. Op een zaterdag gaat het nog wel. Voor de rest, tja. Elke dag zondag op de biblebelt, tweede kerstdag, paasmaandag en pinkstermaandag ineen is voor de meeste mensen geen ideaalbeeld denk ik, voor mij niet anders.
Het beste was nog afgelopen vrijdag in een groot park met speeltuin en kinderboerderij. Het zonnetje kwam door. Al die kinderen en ouders gezellig door elkaar, geen maatregel in zicht. Van die beelden waar schandaalstories van worden gemaakt voor de jankbekkies thuis. Ik merkte dat ik ervan genoot terwijl ik zelf geeneens kinderen heb. Hoop op meer van hetzelfde als het wat warmer wordt. Dan ook maar eens met vrienden afspreken om niet 's avonds een paar uurtjes voor de avondklok te chillen, maar er gewoon eens een zaterdagmiddag voor uittrekken.
Kan je verder alleen maar sterkte wensen, ja je hebt er verder niet veel aan.
[..]
Ik denk niet dat iemand gestemd heeft voor lockdown en avondklok tot juni en fuck de gevolgen. Wat nu wel echt in de lijn der verwachtingen ligt (ja sorry hoor, maar laten we niet naïef doen). Niemand deed daar harde beloften over behalve FvD. Verder zijn daar ook geen harde uitspraken over gedaan door wie dan ook. Kaag misschien een beetje maar dan gekoppeld aan coronapaspoorten en dat is ook niet ineens binnen 4 weken klaar. Verder niemand. PvdA draait ook niet meer aan dat Zero Covid-orgel zoals afgelopen zomer/najaar onder Asscher. Virologie en verkiezingsdebatten gaan toch slecht samen blijkbaar.
Je zit waarschijnlijk nog met een demissionair kabinet tot de zomer, dat heeft met de verkiezingen niet zoveel te maken. Dat demissionaire kabinet gaat gewoon door met sturen op de cijfers en de adviezen van het OMT en RIVM net zoals voor de verkiezingen. Er is geen enkele stem die je kunt uitbrengen die daar verandering in brengt behalve de reeds genoemde, en dat is voor veel mensen een brug te ver.
Ja, en gewoon hun eigen vermogen/spaargeld opeten. Die steunmaatregelen stellen echt niet veel voor voor kleine ondernemers.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Onderschat ook niet hoeveel het kleine MKB aan het lenen is bij de bank, banken vinden het prachtig, zelf lage rente, duur uitlenen, die lachen zich kapot.
En dat is ook prima, kabinet heeft de taak ook andere informatie te gebruiken voor besluitvormingquote:Op zondag 21 maart 2021 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het OMT maakt zich niet druk over maatschappelijke gevolgen van maatregelen. Die zijn er voor het virus, en verder niets.
Vorig jaar maart waren ze daar nog redelijk scheutig mee. Maar dat kun je nu ook wel vergeten.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Onderschat ook niet hoeveel het kleine MKB aan het lenen is bij de bank, banken vinden het prachtig, zelf lage rente, duur uitlenen, die lachen zich kapot.
Het probleem zit hier in 2 dingen. Eerst de manier waarop individuele OMT-leden telkens de media blijven opzoeken: dat is denk ik inderdaad vanwege de aandacht. Maar het fundamentele probleem is de positie waar het OMT door de regering in is gezet: als een ongrijpbaar, alwetend instituut. Alles wat er uit die hoek komt is waarheid en leidt tot beleid, een afweging waar ook andere belangen in meespelen vindt niet of nauwelijks plaats. Dat kun je de individuele leden niet echt kwalijk nemen, dat komt volledig op het conto van Rutte.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:43 schreef Fred het volgende:
[..]
Volgens mij genieten die vooral van de aandacht.
Natuurlijk zijn er regels, alleen wordt er op dit moment grof misbruik gemaakt van de noodverordeningen. Ik had nooit gedacht dat Amnesty International kritiek zou leveren op ons landje maar dat is in dit geval terecht.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er wordt vaak gedacht dat omdat demonstreren een grondrecht is dat er verder geen regels voor gelden. Grote misvatting.
Ja ik merk het bij de clubs waar ik bij zit... hele berg communicatie via de mail maar het is niet hetzelfde als je elkaar elke weet ziet.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik had het niet alleen over economische gevolgen. Ik vrees ook voor het verenigingsleven in Nederland. Dat had het al jaren lastig. Maar een jaar dicht doet iets met de binding tussen club en leden.
Hetzelfde geldt voor allerhande wat minder formele verbanden tussen mensen. Er is al een hele hoop kapot.
Toen was het idee ook niet dat het zo lang ging duren allemaalquote:Op zondag 21 maart 2021 18:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Vorig jaar maart waren ze daar nog redelijk scheutig mee. Maar dat kun je nu ook wel vergeten.
Want dit zouden we zo makkelijk moeten kunnen doen en niet zeiken?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind het vooral exemplarisch voor onze maatschappij.
Die zouden er dan ook best wel eens verstandig aan kunnen doen hun zaak op te doeken en wat anders te gaan doen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:44 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Ja, en gewoon hun eigen vermogen/spaargeld opeten. Die steunmaatregelen stellen echt niet veel voor voor kleine ondernemers.
Je kunt gewoon met ze naar buiten hoor.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Want die 4 muren hier thuis, daar heb ik niet alleen last van. Zij ook.
Een bezoekje aan de supermarkt om een pak pannekoekenmix te kopen zien ze tegenwoordig al als een uitje. Zo triest is het gesteld.
Ik was in Groningen in Stadspark, kinderboerderij moet ik even corrigeren trouwens, die was dicht! Had volgens mij niet met corona te maken, in het verleden was die gewoon open. Maar daar is inderdaad een grote speeltuin.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:43 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar deze kinderboerderij/speeltuin is? Ik ben echt hopeloos op zoek naar uitjes voor de kinderen. Want die 4 muren hier thuis, daar heb ik niet alleen last van. Zij ook.
Een bezoekje aan de supermarkt om een pak pannekoekenmix te kopen zien ze tegenwoordig al als een uitje. Zo triest is het gesteld.
En dat is ook prima. Dat is hun rol, hun taak. Maar je zou hopen en verwachten dat er ook ruimte is voor tegenkrachten. Het feit dat die consequent de mond worden gesnoerd is het echte probleem.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Even een jaar en waarschijnlijk nog veel langer volhouden, kun je dat niet??? Slappe figuren!!!quote:Op zondag 21 maart 2021 18:46 schreef popje het volgende:
[..]
Want dit zouden we zo makkelijk moeten kunnen doen en niet zeiken?
Dat was wat schijnheilig van Amnesty International want de ME doet dit al jaren. Alleen bij voetbalsupporters is dat allemaal anders, blijkbaar.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:46 schreef falling_away het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er regels, alleen wordt er op dit moment grof misbruik gemaakt van de noodverordeningen. Ik had nooit gedacht dat Amnesty International kritiek zou leveren op ons landje maar dat is in dit geval terecht.
Kijk maar eens wat die troela Halsema hier zelf over zei, toen het over haar geliefde BLM protest ging:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |