abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198622664
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, als deze crisis ons één ding leert dan is het wel dat de ene groep de andere uit het oog mag verliezen als er beleid gemaakt wordt. En omdat die ene groep toevallig een meerderheid heeft noemen we dat democratie - maar dat is het niet.
Dictatuur van de meerderheid heet zoiets.
zie email 27 oktober
pi_198622665
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Of gewoon voor de toekomst na corona.
Of gaat die 'er is alleen maar corona en niets anders' dan weer niet op?
Dat laatste natuurlijk.

Het leven stopt. Einde alles. Klaar. Uit. Dat. Licht.
  zondag 21 maart 2021 @ 18:30:24 #153
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198622667
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dictatuur van de meerderheid heet zoiets.
Exact.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198622677
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:29 schreef popje het volgende:

[..]

Na 6 maanden zonder teamsport is het misschien ook wel eens tijd dat de overheid zijn verantwoordelijkheid neemt en mensen buiten gewoon weer samen laat sporten. Ik loop al maanden in mijn eentje hard, wandel me een ongeluk maar het plezier is er in mijn eentje (of met zijn twee) echt wel uit. Ik mis het samen sporten. Gelukkig kon ik dit weekend weer voor het eerst bootcampen.
Het gaat er dan ook even niet om of iets wel zo leuk of gezellig is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198622678
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het wordt op alle vlakken een ramp. De economische ramp zorgt er ook voor dat je straks minder geld hebt voor gezondheidszorg, bijvoorbeeld. Of uitkeringen. Deze koers laat zich nog het beste samenvatten als 'operatie geslaagd, patiënt overleden". We pretenderen een samenleving te redden die we functioneel aan het slopen zijn.
De echte klap moet nog komen natuurlijk. Maar ik vrees dat er al heel veel kapot is. Dat is alleen niet zo zichtbaar...
zie email 27 oktober
pi_198622687
Ik moet zeggen dat ik wel lam geslagen ben nu. Morgen naar kantoor voor een dag, ik trek het even niet meer. ( Afgelopen 12 maanden 10x naar kantoor geweest)
pi_198622693
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Of gewoon voor de toekomst na corona.
De komende kabinetsperiode zal corona toch echt de rode draad in zowel de maatschappij als, daaruit volgend, politiek beleid zijn. Is het niet met directe maatregelen, dan wel met het herstellen van de nevenschade.
pi_198622700
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:29 schreef popje het volgende:

[..]

Na 6 maanden zonder teamsport is het misschien ook wel eens tijd dat de overheid zijn verantwoordelijkheid neemt en mensen buiten gewoon weer samen laat sporten. Ik loop al maanden in mijn eentje hard, wandel me een ongeluk maar het plezier is er in mijn eentje (of met zijn twee) echt wel uit. Ik mis het samen sporten. Gelukkig kon ik dit weekend weer voor het eerst bootcampen.
Ik voetbal al 25 jaar en ben het compleet met je eens, maar dan nog willen heel veel mensen maar al te graag wijzen naar de overheid dat ze niet meer kunnen sporten en dat is gewoon onzin. Iedereen is in staat andere sporten te ontdekken. Misschien niet altijd mogelijk of even leuk, maar doe iets voor je eigen gezondheid en gemoedsrust ipv wijzen en chagrijnen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198622721
quote:
7s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:31 schreef nostra het volgende:

[..]

De komende kabinetsperiode zal corona toch echt de rode draad in zowel de maatschappij als, daaruit volgend, politiek beleid zijn. Is het niet met directe maatregelen, dan wel met het herstellen van de nevenschade.
Klopt, maar er wordt gewezen naar het huidige beleid dus dat van tijdens de crisis. Dat we daar voor hebben gestemd.
In Southern Sun
pi_198622736
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik voetbal al 25 jaar en ben het compleet met je eens, maar dan nog willen heel veel mensen maar al te graag wijzen naar de overheid dat ze niet meer kunnen sporten en dat is gewoon onzin. Iedereen is in staat andere sporten te ontdekken. Misschien niet altijd mogelijk of even leuk, maar doe iets voor je eigen gezondheid en gemoedsrust ipv wijzen en chagrijnen.
Exact.
In Southern Sun
pi_198622737
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:31 schreef HPoi het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel lam geslagen ben nu. Morgen naar kantoor voor een dag, ik trek het even niet meer. ( Afgelopen 12 maanden 10x naar kantoor geweest)
Ik heb het kantoor waar ik werk nog nooit gezien :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 21 maart 2021 @ 18:34:07 #162
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198622741
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Net als veel docenten ook, zonder het te proberen, heb ik het idee.
Dat is eigenlijk mijn punt. :)
Nee.

Jouw theorie is op zich best te begrijpen, in de praktijk volkomen kansloos.

Beetje hetzelfde als die kansloze instructies op rijksoverheid over juichen bij het kijken van voetbalwedstrijden etc. Je weet wel, met klappertjes.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198622743
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het houdt een keer op met het aanpassingsvermogen van mensen. Het telt allemaal op. Ik vind dit echt een beetje simplistisch.
zie email 27 oktober
  zondag 21 maart 2021 @ 18:34:18 #164
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198622747
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:31 schreef HPoi het volgende:
Zoveel nog?
So we just called him Fred
pi_198622748
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:12 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En dan als klap op de vuurpijl ook nog vandaag het bericht in de wereld gooien dat de burgers ongezonder leven.

No shit Sherlock :')

Weet je .. scholen open, scholen dicht, 10 minuten winkelen bij de action .. het zal me voort een rotzorg zijn.

Zelfs mijn psycholoog heeft de hoop opgegeven. We waren op zoek naar manieren waardoor ik me nog een beetje mee kon ontspannen, om mijn herstel te bevorderen. En terwijl we het lijstje af gingen was het alleen maar 'kan niet, mag niet'. En wandelen bleef over :')

Ik heb er inmiddels al 10 keer de Kennedymars op zitten geloof ik met mijn gewandel de afgelopen weken :')
Samen met iemand wandelen is gezellig, maar de activiteit op zich, tja... In de stad word je toch maar constant geconfronteerd met wat voor dooie boel het is. Iedereen loopt maar een beetje wezenloos door die stad te banjeren met afhaalkoffie. Op een zaterdag gaat het nog wel. Voor de rest, tja. Elke dag zondag op de biblebelt, tweede kerstdag, paasmaandag en pinkstermaandag ineen is voor de meeste mensen geen ideaalbeeld denk ik, voor mij niet anders.

Het beste was nog afgelopen vrijdag in een groot park met speeltuin en kinderboerderij. Het zonnetje kwam door. Al die kinderen en ouders gezellig door elkaar, geen maatregel in zicht. Van die beelden waar schandaalstories van worden gemaakt voor de jankbekkies thuis. Ik merkte dat ik ervan genoot terwijl ik zelf geeneens kinderen heb. Hoop op meer van hetzelfde als het wat warmer wordt. Dan ook maar eens met vrienden afspreken om niet 's avonds een paar uurtjes voor de avondklok te chillen, maar er gewoon eens een zaterdagmiddag voor uittrekken.

Kan je verder alleen maar sterkte wensen, ja je hebt er verder niet veel aan.

quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Alles is een keuze.
En je ziet waarvoor NL gestemd heeft. Voor dit beleid.
Ik denk niet dat iemand gestemd heeft voor lockdown en avondklok tot juni en fuck de gevolgen. Wat nu wel echt in de lijn der verwachtingen ligt (ja sorry hoor, maar laten we niet naïef doen). Niemand deed daar harde beloften over behalve FvD. Verder zijn daar ook geen harde uitspraken over gedaan door wie dan ook. Kaag misschien een beetje maar dan gekoppeld aan coronapaspoorten en dat is ook niet ineens binnen 4 weken klaar. Verder niemand. PvdA draait ook niet meer aan dat Zero Covid-orgel zoals afgelopen zomer/najaar onder Asscher. Virologie en verkiezingsdebatten gaan toch slecht samen blijkbaar.

Je zit waarschijnlijk nog met een demissionair kabinet tot de zomer, dat heeft met de verkiezingen niet zoveel te maken. Dat demissionaire kabinet gaat gewoon door met sturen op de cijfers en de adviezen van het OMT en RIVM net zoals voor de verkiezingen. Er is geen enkele stem die je kunt uitbrengen die daar verandering in brengt behalve de reeds genoemde, en dat is voor veel mensen een brug te ver.
  zondag 21 maart 2021 @ 18:34:31 #166
346939 Janneke141
pi_198622751
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De echte klap moet nog komen natuurlijk. Maar ik vrees dat er al heel veel kapot is. Dat is alleen niet zo zichtbaar...
Nee, die steunregelingen die als een WW-camouflage werken onttrekken een hoop aan het zicht. Aan kleine bedrijvigheid gaat er heel veel omvallen en dan volgt een domino-effect aan leveranciers, verhuurders en noem het hele circus maar op. En dan krijg je nog de langetermijngevolgen van alle uitgestelde zorg, het gebrek aan lichaamsbeweging, de mentale gevolgen van gebrek aan contact, angst, onzekerheid etc. en de gevolgen in de komende jaren van (ruim) een jaar onvoldoende onderwijs aan een hele generatie en je weet dat het wel of niet openen van de terrassen een van onze minste problemen zijn.

Maar gelukkig hoeft iedereen van boven de 70 zich niet druk te maken over wie de rekening betaalt, dat scheelt.
pi_198622775
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar gelukkig hoeft iedereen van boven de 70 zich niet druk te maken over wie de rekening betaalt, dat scheelt.
Gelukkig maar!
pi_198622790
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, die steunregelingen die als een WW-camouflage werken onttrekken een hoop aan het zicht. Aan kleine bedrijvigheid gaat er heel veel omvallen en dan volgt een domino-effect aan leveranciers, verhuurders en noem het hele circus maar op. En dan krijg je nog de langetermijngevolgen van alle uitgestelde zorg, het gebrek aan lichaamsbeweging, de mentale gevolgen van gebrek aan contact, angst, onzekerheid etc. en de gevolgen in de komende jaren van (ruim) een jaar onvoldoende onderwijs aan een hele generatie en je weet dat het wel of niet openen van de terrassen een van onze minste problemen zijn.

Ik had het niet alleen over economische gevolgen. Ik vrees ook voor het verenigingsleven in Nederland. Dat had het al jaren lastig. Maar een jaar dicht doet iets met de binding tussen club en leden.
Hetzelfde geldt voor allerhande wat minder formele verbanden tussen mensen. Er is al een hele hoop kapot.
zie email 27 oktober
  zondag 21 maart 2021 @ 18:37:26 #169
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198622797
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik had het niet alleen over economische gevolgen. Ik vrees ook voor het verenigingsleven in Nederland. Dat had het al jaren lastig. Maar een jaar dicht doet iets met de binding tussen club en leden.
Hetzelfde geldt voor allerhande wat minder formele verbanden tussen mensen. Er is al een hele hoop kapot.
Corona uber alles.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198622811
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het houdt een keer op met het aanpassingsvermogen van mensen. Het telt allemaal op. Ik vind dit echt een beetje simplistisch.
Ik vind het vooral exemplarisch voor onze maatschappij.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 21 maart 2021 @ 18:38:26 #171
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198622812
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Wat maakt de terrassen uiteindelijk uit, straks schijnt de zon en haalt iedereen gewoon zijn koffie/bier/ijs af en gaat op de stoep/bankje/in het park zitten.

Zuur voor de horeca zonder afhaal uiteindelijk maar verder.
Ja dat is waar ook, heel veel mensen halen door de weeks koffie of cappuccino op bij Bakker Bart en drinken buiten op het bankje, kan best wel.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_198622814
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:34 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee.

Jouw theorie is op zich best te begrijpen, in de praktijk volkomen kansloos.

Beetje hetzelfde als die kansloze instructies op rijksoverheid over juichen bij het kijken van voetbalwedstrijden etc. Je weet wel, met klappertjes.
Ik vind de presumptie dat je kinderen gedrag niet kan veranderen niet juist. Natuurlijk is het niet makkelijk, en zal je vaak moeten herhalen, maar zo krijg je het echt wel bijgebracht.
  zondag 21 maart 2021 @ 18:38:47 #173
346939 Janneke141
pi_198622816
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, zeker. Ik zit in de organisatie van een kindervakantiedorp, en we hebben al jaren een fanatieke, vaste groep vrijwilligers. Maar als het dit jaar voor het tweede jaar op rij verboden wordt om het evenement te organiseren, dan vrees ik wel voor de continuïteit in die groep. Idem voor de vereniging waar ik vrijwilligerswerk doe: ledenwerving ligt al een jaar stil. Er zeggen mensen/kinderen op omdat we nauwelijks iets kunnen bieden op dit moment, en er meldt zich niemand aan.

Maar hé, dat zijn maar bijwerkingen hè.
pi_198622822
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Alles is een keuze.
En je ziet waarvoor NL gestemd heeft. Voor dit beleid.
Mwoah, corona is voor mij geen issue geweest voor mijn keuze.
Ben vast niet de enige. Ik kijk naar programma's, niet naar de maatregelen.
Go hard or go home
pi_198622826
De R van ROT op!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')