Ja als je alles op een hoop gooit zie je ook niets, kijk maar naar de opnamecijfers van de gevaccineerden, die kelderen als een gek, net zoals besmettingen in verzorgings en verpleeghuizen, nog maar niet te spreken van het aantal doden.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nog veels te weinig zoals je kunt zien aan de opname cijfers
Maar gezondheid is toch echt niet belangrijk, alleen de afwezigheid van Corona!quote:Op zondag 21 maart 2021 18:23 schreef nostra het volgende:
[..]
"Ik begrijp de zorgen echt heel erg goed, maar...".
April zouden die komen toch.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:22 schreef Celestien het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die thuistests?
Stierenpoep en een opmerking die vaak puur voorkomt uit eigen belang. Er is geen "moeten" bij. Nu moet iedereen geslachtofferd worden ten verveure van een kleine groep. Mijn voorstel is kijken dat zoveel mogelijk mensen verlichtingen krijgen, daar risicovolle versoepelingen naar achter te schuiven en daar horen scholen helaas ook bij.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:15 schreef quirina het volgende:
Scholen moeten gewoon openblijven, kinderen moeten goed onderwijs krijgen en dat kan je niet thuis geven.
Kom je nou weer met je domme opmerkingen, tief hier gewoon lekker op, je draagt niks bij, behalve dat iedereen je om je eigen dommigheid uitlacht.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, vertel. Heb je er misschien een artikel van?
Eigenlijk is er helemaal niets meer aan de hand als je dit topic mag geloven.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja als je alles op een hoop gooit zie je ook niets, kijk maar naar de opnamecijfers van de gevaccineerden, die kelderen als een gek, net zoals besmettingen in verzorgings en verpleeghuizen, nog maar niet te spreken van het aantal doden.
Wat denk je zelf..je kent dit kabinet. Wees reëel.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat ze de komende maanden niks anders kunnen versoepelen. Dat zijn nog steeds keuzes.
We definiëren gezondheid op dit moment alleen maar als 'geen corona krijgen'. Alle gezondheidsschade die er op andere vlakken ontstaat, en op termijn wellicht wel meer ellende oplevert, negeren we als bijwerking.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:23 schreef nostra het volgende:
[..]
"Ik begrijp de zorgen echt heel erg goed, maar...".
Doei.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eigenlijk is er helemaal niets meer aan de hand als je dit topic mag geloven.
Dan nog kunnen mensen ook zelf verantwoordelijkheid nemen en gewoon gaan wandelen, fietsen, hardlopen etc. Maar nee, het is allemaal de schuld van de overheidquote:Op zondag 21 maart 2021 18:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, kwalijk. Helaas zwaar neveneffect van zo'n lockdown.
Ik dacht meer aan als het seizoenseffect zijn intrede gaat doen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof het als zo’n verrassing komt allemaal. Pas als de vaccins effect gaan hebben kun je gaan denken aan versoepelingen.
Ga je nou alweer weg?quote:
Alles is een keuze.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is geen logische gevolgtrekking dat scholen open ==> de rest allemaal twee maanden sluiten. Ook dat is een keuze.
Rutte kiest ervoor om ons huisarrest op te rekken naar vele maanden in plaats van de beloofde twee weken. Dat is een keuze en niets anders. En een keuze die los staat van het heropenen van de scholen. Het is beleid.
Net als veel docenten ook, zonder het te proberen, heb ik het idee.quote:
Precies. Het is echt een vervelend neveneffect maar er wordt uiteraard weer het uiterste gezocht.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan nog kunnen mensen ook zelf verantwoordelijkheid nemen en gewoon gaan wandelen, fietsen, hardlopen etc. Maar nee, het is allemaal de schuld van de overheid
Ik denk vooral dat het economisch een ramp wordt - is het al - maar nog erger. Als ik zie hoe ondernemers om mij heen ‘geholpen’ worden (niet dus). Ik denk dat het 1 groot drama wordt (en al is).quote:Op zondag 21 maart 2021 18:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We definiëren gezondheid op dit moment alleen maar als 'geen corona krijgen'. Alle gezondheidsschade die er op andere vlakken ontstaat, en op termijn wellicht wel meer ellende oplevert, negeren we als bijwerking.
Niet hard in één getalletje te meten hè. Besmettingen wel. Rest zien we later wel.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We definiëren gezondheid op dit moment alleen maar als 'geen corona krijgen'. Alle gezondheidsschade die er op andere vlakken ontstaat, en op termijn wellicht wel meer ellende oplevert, negeren we als bijwerking.
Ja, als deze crisis ons één ding leert dan is het wel dat de ene groep de andere uit het oog mag verliezen als er beleid gemaakt wordt. En omdat die ene groep toevallig een meerderheid heeft noemen we dat democratie - maar dat is het niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Alles is een keuze.
En je ziet waarvoor NL gestemd heeft. Voor dit beleid.
En als je maar amper vaccineert kun je het mensenvee zo lang als je wil in hun mensenstallen blijven ophokken.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof het als zo’n verrassing komt allemaal. Pas als de vaccins effect gaan hebben kun je gaan denken aan versoepelingen.
Het wordt op alle vlakken een ramp. De economische ramp zorgt er ook voor dat je straks minder geld hebt voor gezondheidszorg, bijvoorbeeld. Of uitkeringen. Deze koers laat zich nog het beste samenvatten als 'operatie geslaagd, patiënt overleden". We pretenderen een samenleving te redden die we functioneel aan het slopen zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:27 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het economisch een ramp wordt - is het al - maar nog erger. Als ik zie hoe ondernemers om mij heen ‘geholpen’ worden (niet dus). Ik denk dat het 1 groot drama wordt (en al is).
Na 6 maanden zonder teamsport is het misschien ook wel eens tijd dat de overheid zijn verantwoordelijkheid neemt en mensen buiten gewoon weer samen laat sporten. Ik loop al maanden in mijn eentje hard, wandel me een ongeluk maar het plezier is er in mijn eentje (of met zijn twee) echt wel uit. Ik mis het samen sporten. Gelukkig kon ik dit weekend weer voor het eerst bootcampen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan nog kunnen mensen ook zelf verantwoordelijkheid nemen en gewoon gaan wandelen, fietsen, hardlopen etc. Maar nee, het is allemaal de schuld van de overheid
Of gewoon voor de toekomst na corona.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Alles is een keuze.
En je ziet waarvoor NL gestemd heeft. Voor dit beleid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |