Met volle klassen niet inderdaad.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mijn vrouw is lerares.. onderling afstand houden met kinderen is gewoon niet te doen.
Dat is zeer zeker al te zien in de cijfers!quote:Op zondag 21 maart 2021 18:16 schreef Hallojo het volgende:
De vaccinaties moeten zo langzamerhand toch ook een rol gaan spelen in de cijfers? Dat valt me wel tegen.
Haha ja mooi is dat he.. gewoon zoiets roepen van achter je toetsenbord en verder geen idee hebben hoe het er op de scholen aan toe gaat.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar is jouw vrouw niet capabel
Ik denk dat het gewoon gevalletje uitstel van executie is.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hadden die schoolsluiting moeten doortrekken tot na de voorjaarsvakantie. Dan waren de cijfers daarna veel lager geweest.
En een verdubbeling dan, was niet zo problematisch geweest als nu.
De ouders zitten niet in quarantaine. En mijn dochter kan best even alleen thuis blijven. Of met een van beide ouders. De ander kan dan doen wat ie wil.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:11 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Kind moet thuisblijven zodra er een klasgenootje positief is getest, dus dan blijven de ouders ook weer thuis in het geval van basisschoolkinderen.
Halfvolle ook niet.quote:
Ik duef mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat ik een action in 20 minuten kan doenquote:Op zondag 21 maart 2021 18:17 schreef halfway het volgende:
[..]
Action is 20 minuten, gisteren wilde ik maar kon geen parkeerplaats vinden. Helaas te laat!
Alsof het als zo’n verrassing komt allemaal. Pas als de vaccins effect gaan hebben kun je gaan denken aan versoepelingen.quote:
Oh natuurlijk.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:17 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Op zich ook wel goed en fijn voor de kinderen in nare en onveilige thuissituaties.
Vind dit een redelijke middenweg tussen basisscholen sluiten en scholen open eerlijk gezegd.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:15 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Vanaf de tijd dat ze weer naar school mochten heb ik al 2 van mijn 3 kinders 10 dagen thuis gehad. En de kans is redelijk aanwezig gezien de groepsgroottes dat dit zich nog wel een paar keer voor zal doen.
Ik riep van tevoren al dat dit echt geen doen was. Maar blijkbaar zijn sommigen hardleers en moeten ze het eerst een paar keer meemaken voordat dat kwartje valt. Dat werkgevers steeds meer beginnen te morren ondat werknemers toch weer thuis moeten zijn voor de kinders enzo, terwijl ze geen beroep hebben wat vanuit huis ka worden uitgevoerd. Benieuwd hoe lang werkende ouders dit nog vol denken te houden voordat ze opstaan.
De vaccins hebben effect, de cijfers niet gezien?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof het als zo’n verrassing komt allemaal. Pas als de vaccins effect gaan hebben kun je gaan denken aan versoepelingen.
Tuurlijk.quote:
Dat trek ik niet hoorquote:Op zondag 21 maart 2021 18:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof het als zo’n verrassing komt allemaal. Pas als de vaccins effect gaan hebben kun je gaan denken aan versoepelingen.
Ja want Hugo belt iedereen op om maar vooral meer te laten testen, wat een bullshit zegquote:Op zondag 21 maart 2021 18:18 schreef Red_85 het volgende:
'Als over 2 weken de cijfers het toelaten....'
'Als over 2 weken er een daling is in besmettingen...'
En dan in de tussentijd stilzwijgend 35-45% meer gaan testen.
Hoezo verschuiven van doelpalen, Hugo de rekker?
Het is geen logische gevolgtrekking dat scholen open ==> de rest allemaal twee maanden sluiten. Ook dat is een keuze.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh natuurlijk.
Ik kan me goede argumenten voorstellen om de scholen open te houden.
Maar dat heeft wel consequenties.
Nog veels te weinig zoals je kunt zien aan de opname cijfersquote:Op zondag 21 maart 2021 18:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
De vaccins hebben effect, de cijfers niet gezien?
Contact beroepen zijn er ook nog.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Alles gaat dicht blijven vanwege het openen van de scholen.
Dat is een letterlijke keuze geweest.
Kassa voor de fabrikanten van de tests.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:18 schreef Red_85 het volgende:
'Als over 2 weken de cijfers het toelaten....'
'Als over 2 weken er een daling is in besmettingen...'
En dan in de tussentijd stilzwijgend 35-45% meer gaan testen.
Hoezo verschuiven van doelpalen, Hugo de rekker?
Ja, dát zagen we niet aankomen. Peperen ze het nog lekker even in.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En dan als klap op de vuurpijl ook nog vandaag het bericht in de wereld gooien dat de burgers ongezonder leven.
No shit Sherlock![]()
Je krijgt in ieder geval beweging en buitenlucht, maar het moet toch saai worden op een gegeven moment. Je hebt het hele dorp/stad intussen wel gezien, gok ik.quote:Zelfs mijn psycholoog heeft de hoop opgegeven. We waren op zoek naar manieren waardoor ik me nog een beetje mee kon ontspannen, om mijn herstel te bevorderen. En terwijl we het lijstje af gingen was het alleen maar 'kan niet, mag niet'. En wandelen bleef over![]()
Ik heb er inmiddels al 10 keer de Kennedymars op zitten geloof ik met mijn gewandel de afgelopen weken
Dat begrijp ik, dus zal je daar als docent op een begripvolle maar duidelijke wijze op moeten sturen. Veel kinderen spelen ook liever dan een suffe les rekenen, dan beweegt een docent ze toch ook om zich toch met het rekenen bezig te gaan houden?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Halfvolle ook niet.
Kinderen trekken naar elkaar toe en spelen met elkaar.
Maar kinderen verspreiden het ook veel minder. Die vriend van me had een coronakind recht tegenover hem in de klas zitten. Hij en alle andere klasgenoten zijn na 5 dagen negatief getest. Die coronabesmetting is qua kinderen puur in het gezin gebleven.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
In een ideale situatie wel, maar vaak wordt besmetting van kind pas (te) laat opgemerkt vermits kinderen vaak geen klachten hebben.
Ik denk dat werkgevers met werknemers die echt niet vanuit huis kunnen werken (en die zijn wr aardig wat! Iedereen doet wel alsof iedereen vanuit huis kan werken) een andere mening toebedeeld is.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:19 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Vind dit een redelijke middenweg tussen basisscholen sluiten en scholen open eerlijk gezegd.
Nee, vertel. Heb je er misschien een artikel van?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
De vaccins hebben effect, de cijfers niet gezien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |