Nee maar schoolkind besmet ouder, die neemt het weer mee naar kantoor en zo verspreid het zich door de samenleving. Dat snap je toch zelf ook wel?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
Want de ziekenhuizen overstromen ook echt met schoolkinderen, hè?
Ik denk het ook niet.quote:
Ik zou de schoolsluiting accepteren met als wisselgeld dat Marion, Ab, gommers etc pas weer in de media verschijnen over 5 jaarquote:Op zondag 21 maart 2021 18:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien dat ze dan de schoolsluiting als wisselgeld kunnen gebruiken voor open terrasjes en meer sportmogelijkheden!
Natuurlijk snap ik dat, maar dan moet je die keten ergens anders onderbreken en niet het risico gaan afwentelen op schoolkinderen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee maar schoolkind besmet ouder, die neemt het weer mee naar kantoor en zo verspreid het zich door de samenleving. Dat snap je toch zelf ook wel?
Scholen moeten wat mij betreft gewoon open blijven, maar wel met onderlinge afstand. De meeste docenten zijn echter niet capabel om dat te handhaven helaas.
Het ''probleem'' is dat ze het kunnen verspreiden naar hun ouders/grootouders en die willen nog wel eens in het ziekenhuis terecht komen. Overigens zou ik de scholen niet willen sluiten, vind dat ze de versoepelingen die er nu zijn gewoon actief moeten houden. Kinderen hebben al genoeg schade opgelopen. Dan blijven de ouderen deze paar weken (totdat ze gevaccineerd zijn) maar wat meer binnen (of wat minder contact qua bezoek e.d.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
Want de ziekenhuizen overstromen ook echt met schoolkinderen, hè?
Lagere scholen kunnen niet echt afstand onderling houden. Wel tussen klassen. Maar 45 kinderen in 1 klas.. dat werkt gewoon door elkaar..namelijk op ieders niveau.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee maar schoolkind besmet ouder, die neemt het weer mee naar kantoor en zo verspreid het zich door de samenleving. Dat snap je toch zelf ook wel?
Scholen moeten wat mij betreft gewoon open blijven, maar wel met onderlinge afstand. De meeste docenten zijn echter niet capabel om dat te handhaven helaas.
Ja, enorm. Dat ontkennen is ook raar.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet.
Maar daar komen wel veel besmettingen vandaan.
In een basisschoolklas zelf zijn zulke olievlekken waarbij duidelijk sprake is van veel kind op kind besmettingen nog niet voorgekomen bij mijn weten. Alleen als de gemeenschap incl. ouders eromheen er ook bij betrokken was. En mocht het dan toch een keer voorkomen: door de huidige maatregel van gelijk de hele klas naar huis sturen wordt het ook weer een halt toegeroepen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:07 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is dat aangetoond nu?
Maar dat zie ik niet gebeuren. Want daar zijn ze te trots voor.
Wat maakt de terrassen uiteindelijk uit, straks schijnt de zon en haalt iedereen gewoon zijn koffie/bier/ijs af en gaat op de stoep/bankje/in het park zitten.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:08 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vrees dat de 3de golf nu aan het beginnen is... wat het ook voor 2 komende maanden wel spannend blijft. Het kabinet heet nu aangegeven bij de Catshuis-overleg dat er geen versoepelingen komen voor komende weken. Dat betekent dat de avondklok voorlopig van kracht blijft en verder de maatregelen nog intact blijft. Het is ook niet anders dat in komende maanden de terrassen niet open zullen gaan.
Kind moet thuisblijven zodra er een klasgenootje positief is getest, dus dan blijven de ouders ook weer thuis in het geval van basisschoolkinderen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
''Het is ook niet anders dat in komende maanden de terrassen niet open zullen gaan.''quote:Op zondag 21 maart 2021 18:08 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vrees dat de 3de golf nu aan het beginnen is... wat het ook voor 2 komende maanden wel spannend blijft. Het kabinet heet nu aangegeven bij de Catshuis-overleg dat er geen versoepelingen komen voor komende weken. Dat betekent dat de avondklok voorlopig van kracht blijft en verder de maatregelen nog intact blijft. Het is ook niet anders dat in komende maanden de terrassen niet open zullen gaan.
En dan als klap op de vuurpijl ook nog vandaag het bericht in de wereld gooien dat de burgers ongezonder leven.quote:Op zondag 21 maart 2021 17:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Ga je nu ook even opschrijven welke sectoren geen seconde stil hebben gelegen?![]()
Dikke care ook. Ben er wel klaar mee om gesloten te zijn als één van de enkelen iig.
Ze hadden die schoolsluiting moeten doortrekken tot na de voorjaarsvakantie. Dan waren de cijfers daarna veel lager geweest.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien dat ze dan de schoolsluiting als wisselgeld kunnen gebruiken voor open terrasjes en meer sportmogelijkheden!
Gewoon nog eventjes volhouden!quote:Op zondag 21 maart 2021 18:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Het is ook niet anders dat in komende maanden de terrassen niet open zullen gaan.''
Uhu. Komende maanden ook echt. En ''het is niet anders''. Het kan best anders.
Met de huidige politieke verhoudingen en de rol van het OMT denk ik niet dat het anders kan, eigenlijk. Die denken maar één kant op.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Het is ook niet anders dat in komende maanden de terrassen niet open zullen gaan.''
Uhu. Komende maanden ook echt. En ''het is niet anders''. Het kan best anders.
Als je een keten wil onderbreken, waarom dan niet bij de bronquote:Op zondag 21 maart 2021 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat, maar dan moet je die keten ergens anders onderbreken en niet het risico gaan afwentelen op schoolkinderen.
quote:Op zondag 21 maart 2021 18:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En dan als klap op de vuurpijl ook nog vandaag het bericht in de wereld gooien dat de burgers ongezonder leven.
No shit Sherlock![]()
Weet je .. scholen open, scholen dicht, 10 minuten winkelen bij de action .. het zal me voort een rotzorg zijn.
Zelfs mijn psycholoog heeft de hoop opgegeven. We waren op zoek naar manieren waardoor ik me nog een beetje mee kon ontspannen, om mijn herstel te bevorderen. En terwijl we het lijstje af gingen was het alleen maar 'kan niet, mag niet'. En wandelen bleef over![]()
Ik heb er inmiddels al 10 keer de Kennedymars op zitten geloof ik met mijn gewandel de afgelopen weken
Alles gaat dicht blijven vanwege het openen van de scholen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, enorm. Dat ontkennen is ook raar.
Het seizoen moet gaan helpen en dan worden die snotneuzen ook wel minder.
Nog even een maand door, hoop ik
Mijn vrouw is lerares.. onderling afstand houden met kinderen is gewoon niet te doen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, eerst toerisme naar 0. Vorig jaar zijn er nog 6 miljoen geweest.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:01 schreef Celestien het volgende:
Hopeloos is dit, zeg...
Zullen we scholen ook maar weer sluiten?
Het probleem is gewoon de verzorgingstehuizen. Bijna allemaal hebben ze besmettingen en omdat zonodig de familie op zondag op visite moet komen van ze omdat ze niet met internet om kunnen gaan verspreiden die ouderen het onder elkaar en naar hun eigen kinderen en kleinkinderen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het ''probleem'' is dat ze het kunnen verspreiden naar hun ouders/grootouders en die willen nog wel eens in het ziekenhuis terecht komen. Overigens zou ik de scholen niet willen sluiten, vind dat ze de versoepelingen die er nu zijn gewoon actief moeten houden. Kinderen hebben al genoeg schade opgelopen. Dan blijven de ouderen deze paar weken (totdat ze gevaccineerd zijn) maar wat meer binnen (of wat minder contact qua bezoek e.d.
Blijkbaar is jouw vrouw niet capabelquote:Op zondag 21 maart 2021 18:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mijn vrouw is lerares.. onderling afstand houden met kinderen is gewoon niet te doen.
Vanaf de tijd dat ze weer naar school mochten heb ik al 2 van mijn 3 kinders 10 dagen thuis gehad. En de kans is redelijk aanwezig gezien de groepsgroottes dat dit zich nog wel een paar keer voor zal doen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:11 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Kind moet thuisblijven zodra er een klasgenootje positief is getest, dus dan blijven de ouders ook weer thuis in het geval van basisschoolkinderen.
In een ideale situatie wel, maar vaak wordt besmetting van kind pas (te) laat opgemerkt vermits kinderen vaak geen klachten hebben.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:11 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Kind moet thuisblijven zodra er een klasgenootje positief is getest, dus dan blijven de ouders ook weer thuis in het geval van basisschoolkinderen.
Scholen open is een keuze geweest.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uhu. Komende maanden ook echt. En ''het is niet anders''. Het kan best anders. Het is nog altijd een keuze.
Toevallig hequote:Op zondag 21 maart 2021 18:15 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Wel opmerkelijk dat ze laatst nog spraken van mogelijke versoepelingen. Of was dat nog even voor de verkiezingen?
Ja. Hier ben ik het mee eens.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mijn vrouw is lerares.. onderling afstand houden met kinderen is gewoon niet te doen.
En jij gelooft dat iedereen dat ook zo doet?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
In een ideale situatie wel, maar vaak wordt besmetting van kind pas (te) laat opgemerkt vermits kinderen vaak geen klachten hebben.
Eerst roepen we gaan versoepelen maar nu kan het ineens pas over 2 maanden...quote:
Action is 20 minuten, gisteren wilde ik maar kon geen parkeerplaats vinden. Helaas te laat!quote:Op zondag 21 maart 2021 18:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En dan als klap op de vuurpijl ook nog vandaag het bericht in de wereld gooien dat de burgers ongezonder leven.
No shit Sherlock![]()
Weet je .. scholen open, scholen dicht, 10 minuten winkelen bij de action .. het zal me voort een rotzorg zijn.
Zelfs mijn psycholoog heeft de hoop opgegeven. We waren op zoek naar manieren waardoor ik me nog een beetje mee kon ontspannen, om mijn herstel te bevorderen. En terwijl we het lijstje af gingen was het alleen maar 'kan niet, mag niet'. En wandelen bleef over![]()
Ik heb er inmiddels al 10 keer de Kennedymars op zitten geloof ik met mijn gewandel de afgelopen weken
Met volle klassen niet inderdaad.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is zeer zeker al te zien in de cijfers!quote:Op zondag 21 maart 2021 18:16 schreef Hallojo het volgende:
De vaccinaties moeten zo langzamerhand toch ook een rol gaan spelen in de cijfers? Dat valt me wel tegen.
Haha ja mooi is dat he.. gewoon zoiets roepen van achter je toetsenbord en verder geen idee hebben hoe het er op de scholen aan toe gaat.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar is jouw vrouw niet capabel
Ik denk dat het gewoon gevalletje uitstel van executie is.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hadden die schoolsluiting moeten doortrekken tot na de voorjaarsvakantie. Dan waren de cijfers daarna veel lager geweest.
En een verdubbeling dan, was niet zo problematisch geweest als nu.
De ouders zitten niet in quarantaine. En mijn dochter kan best even alleen thuis blijven. Of met een van beide ouders. De ander kan dan doen wat ie wil.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:11 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Halfvolle ook niet.quote:
Ik duef mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat ik een action in 20 minuten kan doenquote:Op zondag 21 maart 2021 18:17 schreef halfway het volgende:
[..]
Action is 20 minuten, gisteren wilde ik maar kon geen parkeerplaats vinden. Helaas te laat!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |