SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Enkeling, zul ik je even wat sectoren opnoemen die stil liggen?quote:Op zondag 21 maart 2021 17:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Veruit de meesten idd.
Een enkeling niet dus die moeten het maar zien op te lossen door gesloten te blijven zodat de rest recordomzetten kan blijven halen.
Ze hebben anders wel mooi van PSV gewonnen vandaag.quote:Op zondag 21 maart 2021 17:45 schreef Cynicio het volgende:
Van Pfizer krijgen we in april 500k per week. Ervan uitgaande dat AZ de boel blijft verkloten zijn die 1 miljoen prikken per week dus nog ver weg.
Haha ja en dat was hier eind vorig jaar echt het walhalla, zo'n routekaart per regio. En maar kankeren op De Jonge toenquote:Op zondag 21 maart 2021 17:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat steden en kreise die "fickt euch" zeggen en scholen en kinderdagverblijven open houden, ook al is de "Inzidenz" al een paar dagen boven de 100. En dat begrijp ik prima; je kunt niet om de twee weken scholen openen, sluiten, openen, sluiten enz. Het tergend lage vaccinatie"tempo" zorgt hier overigens voor behoorlijk wat kritiek, vooral de EU en von der Leyen moeten het ontgelden.
Ok. Ik zet net in een sector waar het momenteel zeer goed gaat, dat vertekent mijn beeld misschien. Maar ik hoor eigenlijk overal om mijn heen mensen waar het gewoon doordraait, en die meer geld overhouden dan ooit tevoren ivm lockdown. Veel minder uitgaven aan horeca/uitjes dus hebben ze veel meer te besteden voor andere zaken.quote:Op zondag 21 maart 2021 17:35 schreef Twinkle20 het volgende: [..] Die sectoren zijn er inderdaad. Maar je ziet ook dat steeds meer sectoren hinder ondervinden alstoeleverancier van (zwaar) getroffen sectoren. Die cirkel wordt steeds groter en wordt ook nog eens grandioos gemaskeerd door de overheidssteun of doordat mensen zijn gaan lenen her en der om het hoofd toch boven wat er te houden. Dat is niet beredeneerd vanuit mijn onderbuikgevoel. Maar objectief op basis van de cijfers van de ondernemers waarbij ik en vele collega's met mij zijn betrokken als boekhouder/belastingadviseur/salarisadviseur zijnde.
quote:Op zondag 21 maart 2021 17:45 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ze hebben anders wel mooi van PSV gewonnen vandaag.
AZ is gelukkig maar een heel klein beetje, daarnaast ook minder effectief.quote:Op zondag 21 maart 2021 17:45 schreef Cynicio het volgende:
Van Pfizer krijgen we in april 500k per week. Ervan uitgaande dat AZ de boel blijft verkloten zijn die 1 miljoen prikken per week dus nog ver weg.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ze die met de ramadan gaan aanhouden (vanaf half april). En anders ga ik maar m'n ramen alvast dichttimmeren voor de avondklokrellen 2.0quote:Op zondag 21 maart 2021 17:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die avondklok is een prestigedingetje geworden. Boeien als het onethisch en contraproductief is. Nu opgeven is weer een fout moeten toegeven.
quote:Op zondag 21 maart 2021 17:42 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Van onze zuiderburen
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210320_94951681
Klinkt alsof ze een paar dingen door elkaar halen, 1.4 mil dosissen zal wel over heel Q2 gaan. Maar het zou mooi zijn als de eerste levering een grote zal zijn.quote:De Taskforce hoopt de tegenvallende leveringen van AstraZeneca vanaf midden april te kunnen compenseren met het vaccin van Johnson & Johnson, dat te kennen zou hebben gegeven dat de eerste Europese leveringen gepland staan op 16 of 17 april. ‘We verwachten het schema per land begin volgende week’, zegt Ramaekers. ‘In principe rekenen we voor België op 1,4 miljoen dosissen.’
Haha ja man.quote:Op zondag 21 maart 2021 17:47 schreef RipCity het volgende:
AB:
Osterhaus: ‘Niet versoepelen, juist aanscherpen!’'
https://www.telegraaf.nl/(...)en-juist-aanscherpen
Daar gaat mijn vakantie!quote:Op zondag 21 maart 2021 17:47 schreef RipCity het volgende:
AB:
Wat er ook gaat gebeuren qua bevestigde gevallen per dag, ik hoop dat we GEEN regels gaan aanscherpen. Helemaal klaar met al die maatregelenquote:Op zondag 21 maart 2021 17:47 schreef RipCity het volgende:
AB:
Ga je nu ook even opschrijven welke sectoren geen seconde stil hebben gelegen?quote:Op zondag 21 maart 2021 17:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Enkeling, zul ik je even wat sectoren opnoemen die stil liggen?
-Horeca
-Reisbranche
-Particulier Personenvervoer
-Welness
-Sekswerkers
-Catering
-Receptieservices
-Congresorganisaties.
Alleen die eerste 2 zitten al een miljoen mensen in.
Wat kunnen ze doen? Sporten in groepsverband onder de 27 verbieden? 😂quote:Op zondag 21 maart 2021 17:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat er ook gaat gebeuren qua bevestigde gevallen per dag, ik hoop dat we GEEN regels gaan aanscherpen. Helemaal klaar met al die maatregelen
Makkelijk roepen als je enkel stil hoeft te staan bij het virus zelf. En de maatschappelijke gevolgen maar even opzij schuift.quote:Op zondag 21 maart 2021 17:47 schreef RipCity het volgende:
AB:
Het kutte van die rellen is dat ze er de grootste slachtoffers van de maatregelen mee pakken, ipv Rutte en co. De mensen die je opsluiten zullen het alleen gebruiken om weer stoer op de borst te kunnen kloppen. De premier die complete dorpen heeft gesloopt zonder schadevergoeding kan dan weer met droge ogen een 17 jarig ventje TUIG noemen, omdat hij een ruit heeft ingegooid. En het domme stemvee staat weer te juichen ook. JA MAAR JE KAN RELLEN TOCH NIET GOED PRATEN!@!@!quote:Op zondag 21 maart 2021 17:47 schreef belanov het volgende:
[..]
Maar ik kan me niet voorstellen dat ze die met de ramadan gaan aanhouden (vanaf half april). En anders ga ik maar m'n ramen alvast dichttimmeren voor de avondklokrellen 2.0(A'dam Oost omgeving Molukkenstraat)
Dat kun je ook niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 17:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het kutte van die rellen is dat ze er de grootste slachtoffers van de maatregelen mee pakken, ipv Rutte en co. De mensen die je opsluiten zullen het alleen gebruiken om weer stoer op de borst te kunnen kloppen. De premier die complete dorpen heeft gesloopt zonder schadevergoeding kan dan weer met droge ogen een 17 jarig ventje TUIG noemen, omdat hij een ruit heeft ingegooid. En het domme stemvee staat weer te juichen ook. JA MAAR JE KAN RELLEN TOCH NIET GOED PRATEN!@!@!
Bestuurders kennen geen verantwoordelijkheid, Rutte niet, Grapperhaus niet en de EU weet al helemaal niet waar je het over hebt.quote:Op zondag 21 maart 2021 17:50 schreef groenen het volgende:
Feit is wel dat heel Europa nog in de problemen zit, omdat de EU er niks van heeft gebakken met het inkopen van vaccins. Gaat iemand daar nog verantwoordelijkheid voor nemen?
Er zijn nog genoeg vrijheidsbeperkende maatregelen te verzinnen. Versoepelingen terugdraaien, avondklok eerder, dagklok, bezoekverbod (volgens mij had Ferd het hier eens over dat ze dit wilden voorkomen en daardoor met de avondklok kwamen...)quote:Op zondag 21 maart 2021 17:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat kunnen ze doen? Sporten in groepsverband onder de 27 verbieden? 😂
Ab schuift ook gewoon na 21u weer aan voor zijn gratis drank.quote:Op zondag 21 maart 2021 17:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Makkelijk roepen als je enkel stil hoeft te staan bij het virus zelf. En de maatschappelijke gevolgen maar even opzij schuift.
Het dagrecord in het VK staat volgens mij op 660.000 vaccinaties, komen wij aan met ons handjevol. Maar nog even volhouden hoor!quote:Op zondag 21 maart 2021 17:02 schreef Noordzijdehet volgende:
Vaccinaties per dag nu rond de 30-35 k. Wanneer gaan we eindelijk eens naar respectabele getallen dan? Zoals 100k per dag.
Ja, waarom ook niet. Iedereen mag toch blijven zitten van Arie.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:01 schreef Celestien het volgende:
Hopeloos is dit, zeg...
Zullen we scholen ook maar weer sluiten?
Misschien dat ze dan de schoolsluiting als wisselgeld kunnen gebruiken voor open terrasjes en meer sportmogelijkheden!quote:Op zondag 21 maart 2021 18:01 schreef Celestien het volgende:
Hopeloos is dit, zeg...
Aangezien daar het meeste vandaan komtquote:Op zondag 21 maart 2021 18:01 schreef Celestien het volgende:
Hopeloos is dit, zeg...
Jij hebt een sportschool toch? Voor buitensporten mogen die toch open zijn? Tenminste ik kom altijd langs een buitensport locatie en daar is het altijd volle bakquote:Op zondag 21 maart 2021 17:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Ga je nu ook even opschrijven welke sectoren geen seconde stil hebben gelegen?![]()
Dikke care ook. Ben er wel klaar mee om gesloten te zijn als één van de enkelen iig.
Nee die sluiten al steeds vanzelf als er een besmetting is.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:01 schreef Celestien het volgende:
Hopeloos is dit, zeg...
Maakt hem niet uit, Ab is Viroloog en een zonderling mannetje zonder hobbies, die vind het grappig om ons als een soort laboratoriumratten te observeren, sommige mensen spelen met Lego, sommige met Treintjes, Ab vind virussen leuk.quote:
Scholen dicht.quote:Op zondag 21 maart 2021 17:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat kunnen ze doen? Sporten in groepsverband onder de 27 verbieden? 😂
Je hebt de beelden gister gezien?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:04 schreef quirina het volgende:
Wie gaan ze nu weer de schuld geven van het aantal stijgende besmettingen?
We hadden eerst vakantievierders.
Toen de jongeren.
Toen de Black Friday gangers
En nu?
Ab is ook van het borrelen he?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maakt hem niet uit, Ab is Viroloog en een zonderling mannetje zonder hobbies, die vind het grappig om ons als een soort laboratoriumratten te observeren, sommige mensen spelen met Lego, sommige met Treintjes, Ab vind virussen leuk.
Schoolkinderen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:04 schreef quirina het volgende:
Toen de jongeren.
En nu?
Ja klopt, onder strikte voorwaarden.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jij hebt een sportschool toch? Voor buitensporten mogen die toch open zijn? Tenminste ik kom altijd langs een buitensport locatie en daar is het altijd volle bak
De feestvierende politiciquote:Op zondag 21 maart 2021 18:04 schreef quirina het volgende:
Toen de jongeren.
En nu?
Dat gaan ze never nooit meer doen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Scholen dicht.
Want daar komen de besmettingen vandaan.
Is dat aangetoond nu?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Scholen dicht.
Want daar komen de besmettingen vandaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |