Meer focus op leven in plaats van streven naar een zo groot mogelijk verschil tussen geboortedatum en sterfdatum.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:46 schreef DireStraits7 het volgende:
In Duitsland is de lockdown verlengd, in België hebben ze de routekaart met versoepelingen 'tot nader orde uitgesteld' en in Frankrijk gaan ze zelfs de teugels aantrekken. Ook allemaal gehersenspoeld door het Nederlandse OMT zeker?
Wat verwacht men hier nu werkelijk?
Valt mee hoor, een bedrijf dat nu in problemen zit vanwege cashflow maar een goede staat van dienst is een prima melkkoe, daarnaast zijn dat vaak ook bedrijven die nog wel wat onderpand hebben.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Vorig jaar maart waren ze daar nog redelijk scheutig mee. Maar dat kun je nu ook wel vergeten.
Als je een paniekerig gevoel hebt raad ik je vooral aan dit topic even links te laten liggen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:48 schreef Luke83 het volgende:
Poeh, hoewel verwacht, komt het wel even binnen, nog langer geen versoepelingen.
Heb een beetje paniekerig gevoel, alsof geen einde aan komt.
En dan heb ik nog een vaste baan, geen zorgen om inkomen, veel sociaal contact op het werk 4 dagen per week, een gezin thuis.
Ik kan me goed voorstellen dat mensen echt nu heel diep zitten.
Maar je kunt dan toch zelf wel wat verzinnen. Ga een hut bouwen, vuurtje stoken, brooddeeg mee.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:43 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar deze kinderboerderij/speeltuin is? Ik ben echt hopeloos op zoek naar uitjes voor de kinderen. Want die 4 muren hier thuis, daar heb ik niet alleen last van. Zij ook.
Een bezoekje aan de supermarkt om een pak pannekoekenmix te kopen zien ze tegenwoordig al als een uitje. Zo triest is het gesteld.
Is het nog niet dor?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar je kunt dan toch zelf wel wat verzinnen. Ga een hut bouwen, vuurtje stoken, brooddeeg mee.
Juist kinderen zijn creatief, ik zou me daar dan weer goed mee kunnen vermaken. Speurtochten maken, tentje ergens opzetten, onder de sterren slapen. Nu naar lammetjes kijken.
Samen tuintafels maken, weet ik veel>
Er kwam laatst een jochie aan de deur met zelfgetimmerde vogelkastjes van echt goed hout, zei die.
vond ik mooi. Alles opgekocht.
Iemand een vogelkastje kopen? Is echt goed hout!
Treurig hoor, dat je op de enige plek in Nederland woont waar geen speeltuin in een straal van 5km is.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:43 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar deze kinderboerderij/speeltuin is? Ik ben echt hopeloos op zoek naar uitjes voor de kinderen. Want die 4 muren hier thuis, daar heb ik niet alleen last van. Zij ook.
Een bezoekje aan de supermarkt om een pak pannekoekenmix te kopen zien ze tegenwoordig al als een uitje. Zo triest is het gesteld.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik zeg niet dat het met alle bedrijven groot en klein zo gesteld was. Maar de bedrijven die ik nu onder mijn hoede heb waren pre corona prima lopende bedrijven die nog jaren potentie hadden en groeiende en solide waren. Van een aantal van hen is daar helemaal niks meer van over.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:47 schreef Fred het volgende:
[..]
Die zouden er dan ook best wel eens verstandig aan kunnen doen hun zaak op te doeken en wat anders te gaan doen.
Als je daar week in week uit komt, dan hebben ze dat ook wel gezien.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:49 schreef Document1 het volgende:
[..]
Treurig hoor, dat je op de enige plek in Nederland woont waar geen speeltuin in een straal van 5km is.
Vorig jaar in de eerste lockdown zijn er veel vrijwilligers bijgekomen die ineens veel tijd over hadden. Dit jaar is het enorm lastig om vrijwilligers te vinden.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:46 schreef popje het volgende:
[..]
Ja ik merk het bij de clubs waar ik bij zit... hele berg communicatie via de mail maar het is niet hetzelfde als je elkaar elke weet ziet.
Ja, dan is het inderdaad vervelend dat we hier in Nederland alleen maar in een straal van een kilometer rondom ons huis mogen komen. Oh wacht, dat hebben we helemaal niet!quote:Op zondag 21 maart 2021 18:52 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als je daar week in week uit komt, dan hebben ze dat ook wel gezien.
Je eet ook niet iedere dag aardappels vlees en groente. Een pizza op zijn tijd is ook wel eens lekker.
Dood aan toerisme!quote:Op zondag 21 maart 2021 18:14 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee, eerst toerisme naar 0. Vorig jaar zijn er nog 6 miljoen geweest.
Nou ja, deur-tot-deur-verkoop en 's nachts buiten in een tent slapen zijn niet echt valide opties.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:49 schreef Noek het volgende:
Juist kinderen zijn creatief, ik zou me daar dan weer goed mee kunnen vermaken. Speurtochten maken, tentje ergens opzetten, onder de sterren slapen. Nu naar lammetjes kijken.
Er kwam laatst een jochie aan de deur met zelfgetimmerde vogelkastjes van echt goed hout, zei die.
Het gaat er ook niet om dat het de individuele ondernemer de klappen op moet vangen, maar het is wel een heel vervelend cijfermatig signaal richting het kabinet als in korte tijd honderden bedrijven zich uitschrijven bij de KVK, de inventaris geliquideerd wordt en halve steden worden dichtgetimmerd.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:51 schreef Twinkle20 het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik zeg niet dat het met alle bedrijven groot en klein zo gesteld was. Maar de bedrijven die ik nu onder mijn hoede heb waren pre corona prima lopende bedrijven die nog jaren potentie hadden en groeiende en solide waren. Van een aantal van hen is daar helemaal niks meer van over.
Ja het spijt me maar ik weet niet of je zelf 3 jonge kinderen hebt? Maar dit zijn inderdaad prima dingen om te doen in een paar schoolvakanties.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar je kunt dan toch zelf wel wat verzinnen. Ga een hut bouwen, vuurtje stoken, brooddeeg mee.
Iemand een vogelkastje kopen? Is echt goed hout!
Bij de NOS, hoor ik hier regelmatig.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:55 schreef Noek het volgende:
Als ondernemer "wat" anders gaan doen?
En wat stel je dan voor? Op de IC of bij de NS solliciteren?
Dat is het vervelende aan een groot land zoals dit. Uren en uren rijden om iets anders te vinden zoals een speeltuin of een nieuwe plek om te wandelen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dan is het inderdaad vervelend dat we hier in Nederland alleen maar in een straal van een kilometer rondom ons huis mogen komen. Oh wacht, dat hebben we helemaal niet!
Ik weet niet hoe je met vervoer zit maar hier zijn wat opties die wij al gedaan hebben.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:52 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als je daar week in week uit komt, dan hebben ze dat ook wel gezien.
Je eet ook niet iedere dag aardappels vlees en groente. Een pizza op zijn tijd is ook wel eens lekker.
Ja echt een heel vreemde situatie dus omdat hun advies al heel lang als een soort onbetwistbaar wordt gezien, dat was ook de reden dat VirusWaarheid het hoger beroep verloor volgens mij. Das best een riskante situatie want zo geef je dat team echt heel veel macht, terwijl het uit de artikelen van oa FTM nu wel duidelijk wordt dat er genoeg problemen zijn met hun plan van aanpak, en dat uit draagvlak-onderzoek het steeds duidelijker wordt dat mensen zich niet meer willen/kunnen houden aan de maatregelen. Ik zie dit in de toekomst nog best wel een staartje krijgen. Wanneer bewezen wordt dat bepaalde maatregelen onder valse voorwendselen of op basis van niet-kloppende gegevens bewust zijn ingevoerd kan dat gerust al een komend kabinet de kop kosten, zeker als de economische schade groter uitvalt dan verwacht. Laat staan het algemene vertrouwen in de overheid.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het OMT maakt zich niet druk over maatschappelijke gevolgen van maatregelen. Die zijn er voor het virus, en verder niets.
Jij zou ook voor Hugo kunnen gaan werken.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij de NOS, hoor ik hier regelmatig.
Begrafenisonderneming starten gericht op de vermogende 50+er?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:55 schreef Noek het volgende:
Opeens weet je het: je wordt conducteurquote:Op zondag 21 maart 2021 18:55 schreef Noek het volgende:
Een compliment, dank je.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij zou ook voor Hugo kunnen gaan werken.
Probeer af te spreken met klasgenoten, vrienden met kinderen etc, dat helpt jou en vooral je kids denk ik ook wel een stuk.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja het spijt me maar ik weet niet of je zelf 3 jonge kinderen hebt? Maar dit zijn inderdaad prima dingen om te doen in een paar schoolvakanties.
Maar niet om al die weken en tijdop te vullen dat ze thuis zitten en zaten.
En ouders moeten gewoon werken he. Het is niet dat die niks zitten te doen. En in mijn geval nu burn out.
In theorie klinkt het echt suoer en ik vind het fijn als mensen mee proberen te denken en dat waardeer ik enorm. Maar de praktijk valt soms echt vies tegen.
Ik heb een tijdje voor de uitvaartsector gewerkt, je moet eens weten wat voor innovatieve sector dat isquote:Op zondag 21 maart 2021 18:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Begrafenisonderneming starten gericht op de vermogende 50+er?
Nee, wel jonge kinderen gehad dus ik kan me wel meer dingen voorstellen dan pannenkoekmix halen.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja het spijt me maar ik weet niet of je zelf 3 jonge kinderen hebt? Maar dit zijn inderdaad prima dingen om te doen in een paar schoolvakanties.
Maar niet om al die weken en tijdop te vullen dat ze thuis zitten en zaten.
En ouders moeten gewoon werken he. Het is niet dat die niks zitten te doen. En in mijn geval nu burn out.
In theorie klinkt het echt suoer en ik vind het fijn als mensen mee proberen te denken en dat waardeer ik enorm. Maar de praktijk valt soms echt vies tegen.
Ik denk dat faillisementsveilingen wel een markt in opkomst is.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:55 schreef Noek het volgende:
Ja, maar daar ga je al, dat mag ook niet meer. Althans, niet in een speeltuin ofzo.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Probeer af te spreken met klasgenoten, vrienden met kinderen etc, dat helpt jou en vooral je kids denk ik ook wel een stuk.
Shots are fired.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat faillisementsveilingen wel een markt in opkomst is.
Er mag zoveel niet. Kinderverjaardagen van medeklasgenoten worden hier ook weer gewoon gevierd.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar daar ga je al, dat mag ook niet meer. Althans, niet in een speeltuin ofzo.
Één vriend met kind mag nog net
Ja dat kan ook. Weet niet of het nu de meest zinnige activiteit is. Maar goed de meeste mensen demonstreren niet. En de meeste normale mensen gaan al helemaal niet in het weekend achter de computer zitten om naar een demonstratie te kijken in de hoop dat het rellen wordt.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:42 schreef falling_away het volgende:
[..]
En de andere manier om je stem te horen: Demonstreren.. Daar gaan velen die kritiek hebben op sommige maatregelen vaak niet in mee omdat daar veel wappies tussen lopen. En degenen die wel willen gaan worden op alle fronten tegengewerkt met verboden en noodverordeningen, en maxima van 200 demonstranten etc etc.
En in het demonstratietopic zie je hoe de meerderheid daar over denkt.. niks dan gejuich voor het optreden van de burgemeester en politie.
Volledig eens. Hooguit kun je betogen dat er een potje “onvoorzien” zou moeten zijn, om een maand of misschien twee te dekken. Maar meer is echt geen realistische verwachting.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Ik zeg niet dat het met alle bedrijven groot en klein zo gesteld was. Maar de bedrijven die ik nu onder mijn hoede heb waren pre corona prima lopende bedrijven die nog jaren potentie hadden en groeiende en solide waren. Van een aantal van hen is daar helemaal niks meer van over.
Ik zei eerder al .. een fikse hagelbui waardoor heel je oogst naar de galleniezen is of je kas aan flarden, of een slechte zomer als horecaondernemer, of een kapotte zuiveringsinstallatie van het zwembad van je zwemschool .. om maar even wat voorbeelden te noemen. Een kapotte rijlesauto als rijschoolhouder. Dat is ondernemersrisico.
Corona is nooit kliber ondernemersrisico geweest in mijn optiek.
Uitzonderingen daargelaten. Maar die zijn in de eerste maanden al op de fles gegaan.
Dit is beetje kaliber 'je veestapel wordt gehalveerd, zonder fatsoenlijke compensatie, want ja, als ondernemer moet je overal op voorbereid zijn'.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volledig eens. Hooguit kun je betogen dat er een potje “onvoorzien” zou moeten zijn, om een maand of misschien twee te dekken. Maar meer is echt geen realistische verwachting.
Dat lost zichzelf allemaal weer op.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, zeker. Ik zit in de organisatie van een kindervakantiedorp, en we hebben al jaren een fanatieke, vaste groep vrijwilligers. Maar als het dit jaar voor het tweede jaar op rij verboden wordt om het evenement te organiseren, dan vrees ik wel voor de continuïteit in die groep. Idem voor de vereniging waar ik vrijwilligerswerk doe: ledenwerving ligt al een jaar stil. Er zeggen mensen/kinderen op omdat we nauwelijks iets kunnen bieden op dit moment, en er meldt zich niemand aan.
Maar hé, dat zijn maar bijwerkingen hè.
Ja, dat mag dan weer wel van de wetquote:Op zondag 21 maart 2021 19:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Er mag zoveel niet. Kinderverjaardagen van medeklasgenoten worden hier ook weer gewoon gevierd.
Gewoon omscholen, kun je bij VWS als beleidsmedewerker aan de slag. Stukjes tikken over hoe mensen veilig thuis voetbal kunnen kijken met genummerde bakjes en ratel.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:06 schreef Nattekat het volgende:
Wat ook zeker niet vergeten mag worden is dat ondernemers hier willens en wetens kapot worden gemaakt door de overheid, goede intenties dan nog daar aan toe. Hoe kan je daar als ondernemer ooit rekening mee houden?
Ambtenaren en ondernemers zijn qua persoonlijkheid dan ook wel twee uitersten. Daar zit echt geen enkele vorm van daadwerkelijk begrip bij en dat is niet eens onwil verder.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:06 schreef Nattekat het volgende:
Wat ook zeker niet vergeten mag worden is dat ondernemers hier willens en wetens kapot worden gemaakt door de overheid, goede intenties dan nog daar aan toe. Hoe kan je daar als ondernemer ooit rekening mee houden?
'Gewoon'. Tuurlijk. Als ik buiten mijn vakgebied aan de slag wil, dan is de kans vrij groot dat ik in een supermarkt oid terecht kom. Als iets mijn trots wel kapot maakt, is dat tussen de pubers werken. Nog even los van de leeftijdsdiscriminatie.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:08 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Gewoon omscholen, kun je bij VWS als beleidsmedewerker aan de slag. Stukjes tikken over hoe mensen veilig thuis voetbal kunnen kijken met genummerde bakjes en ratel.
Waarom zou je met je eigen vlees en bloed werken aan iets wat voor andere mensen nuttig of leuk is en waar ze geld aan willen uitgeven? Waarom zou je trots en eigenwaarde hebben als je ook gewoon uit je raam kunt kijken en onzin produceren en er nog beter voor betaald krijgen ook?
Ja, dat is juist het leuke, het is echt one big happy family, daarom is het ook altijd zo gezellig op die events en zo leuk en zoveel free hugs enzo ook vandaar en altijd 20 nieuwe vrienden. Heel groot deel is ook altijd LGBT zoals ik oid, dus dat helpt ook. Echt geweldig. 😍quote:Op zondag 21 maart 2021 15:40 schreef Molo het volgende:
[..]
En dat zijn hechte sociale netwerken die er ook voor je zijn als je ze nodig hebt, en andersom?
Daarnaast, we leven in een samenleving, ik ga iig liever goed met mensen om die er samen wat van maken en ook graag hebben dat anderen het nu en later goed hebben
Weet jij of er door de kamer moet worden ingestemd met de verlenging van de avondklok, of kan de regering dat op eigen houtje beslissen?quote:Op zondag 21 maart 2021 19:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volledig eens. Hooguit kun je betogen dat er een potje “onvoorzien” zou moeten zijn, om een maand of misschien twee te dekken. Maar meer is echt geen realistische verwachting.
Je hoeft elkaar natuurlijk niet te begrijpen, maar een beetje logisch nadenken is wel zo handig en dat is vaak de irritatie. Las nu weer in Amsterdam dat zaken die gesloten zijn, wel de volle mep moeten betalen voor het ophalen van het zakelijk afval. Nu snap ik ook wel dat die ook wel kosten hebben als die geen afval bij je ophalen, maar verzin dan gewoon even iets redelijks, het is altijd maar van 1 kant.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Ambtenaren en ondernemers zijn qua persoonlijkheid dan ook wel twee uitersten. Daar zit echt geen enkele vorm van daadwerkelijk begrip bij en dat is niet eens onwil verder.
Iedere 3 weken moet er opnieuw gestemd worden.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet jij of er door de kamer moet worden ingestemd met de verlenging van de avondklok, of kan de regering dat op eigen houtje beslissen?
Zelfde verhaal als alle andere coronamaatregelen. Kamer kan het afstemmen. Doen ze dat niet of doen ze niks gaat hij gewoon door.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet jij of er door de kamer moet worden ingestemd met de verlenging van de avondklok, of kan de regering dat op eigen houtje beslissen?
Alleen een oma lol, maar zie hierboven, het is one big happy family, ik ben helemaal happy in dat wereldje, het is er geweldig en ik wil nooit weg 🥺😍😁quote:Op zondag 21 maart 2021 15:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb jij familie en sociale contacten naast het beperkte wereldje waar je in leeft?
Ik ben al bijna 30 jaar 100% hardcore. Maar heb er een zeer uitgebreid leven naast.
Ik probeer je echt te begrijpen maar dat is zo moeilijk. Het lijkt soms wel of je in een ander universum leeft.
Ok. Woensdag een nieuw toneelstukje dus.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zelfde verhaal als alle andere coronamaatregelen. Kamer kan het afstemmen. Doen ze dat niet of doen ze niks gaat hij gewoon door.
Enige verschil is dat de avondklok telkens voor maximaal drie weken mag gelden.
Herkenbaar, ik heb me ook rot gezocht op buitenspeelplaatsen https://www.mamsatwork.nl/buitenspeeltuin-nederland/quote:Op zondag 21 maart 2021 18:43 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |