Ja, laten we een absurde situatie vooral als normaal beschouwen. En vrijheid als een privilege zien. En mensen als aanstellers neerzetten. Jemig.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
We zijn een land waar we het zo goed hebben dat het ergste dat ons kan gebeuren is dat de terassen dicht zitten, we geen nutteloze spulletjes kunnen kopen, en we savonds niet op straat kunnen lopen. Er zijn zat landen waar men blij zou zijn als dat het enige is om over te klagen.
Ondernemingen verdwijnen, organisaties en verenigingen pleuren om, mensen zitten in isolatie, onderwijs en opvang zijn ruk. Angstquote:Op zondag 21 maart 2021 19:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
We zijn een land waar we het zo goed hebben dat het ergste dat ons kan gebeuren is dat de terassen dicht zitten, we geen nutteloze spulletjes kunnen kopen, en we savonds niet op straat kunnen lopen. Er zijn zat landen waar men blij zou zijn als dat het enige is om over te klagen.
Zie hier dan ook gelijk de reden waarom de terrassen niet open zullen gaan. Het leidt tot bewegingen en contacten. Niemand komt uit de lucht op een terras vallen op 1.5 meter.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:50 schreef Molo het volgende:
Terrassen open is voor mij mijn vrienden en naasten weer ontmoeten en sociale banden aanhalen en versterken. Genieten van het leven
Niet het meest belangrijke, die vorm, maar spreekt wel erg aan voor de gemiddelde Nederlander denk ik
Zowel de sociale afspraken-maker, als de zuipschuiten onder ons
Niet vergeten popcorn op je boodschappenlijstje te zetten voor volgend weekend.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:26 schreef JosMert het volgende:
Geen enkele versoepeling. Ze kunnen de .....krijgen in den haag
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ersoepelen-terrassen
Jaquote:Op zondag 21 maart 2021 19:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tering wat een dooddoener, zo kun je alles wel weg relativeren.
Zal wel meevallen joh, je vergeet dat men er in mee groeit he.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:53 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet vergeten popcorn op je boodschappenlijstje te zetten voor volgend weekend.
Zomertijdgenot
laten we vooral ons samen inzetten voor de algemene volksgezondheid wegzetten als niet vrij zijn.. Je bent ook niet vrij om mensen een klap in het gezicht te geven klaag je ook niet over.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja, laten we een absurde situatie vooral als normaal beschouwen. En vrijheid als een privilege zien. En mensen als aanstellers neerzetten. Jemig.
En oja, in Jemen en Syrië gaat iedereen dood dus laten we allemaal onze bek voor altijd houden.
Verbaast en gebeurdquote:Op zondag 21 maart 2021 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De code zwart roepers hebben zich al weer gemeld...
Zolang dat niet de risicogroepen besmet is dat helemaal geen rampquote:Op zondag 21 maart 2021 19:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zie hier dan ook gelijk de reden waarom de terrassen niet open zullen gaan. Het leidt tot bewegingen en contacten. Niemand komt uit de lucht op een terras vallen op 1.5 meter.
Kan Yorick ook uit? Die is heel erg in zichzelf gaan geloven.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De code zwart roepers hebben zich al weer gemeld...
Die mensen wiens zaak in elkaar flikkert moeten niet zeuren, die gaan gewoon een paar jaar de schuldsanering in en kunnen dan weer verder.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
JaIk hoor het overal om mij heen "Ik wil gewoon weer leuk dit en dat doen.. boehoe" nou dan heb je dus niet echt een groot probleem... je mist een beetje vrijetijdsbesteding. We zouden ook in een situatie kunnen zitten waar we zouden kunnen zeggen "ik zou wel een keer weer wat anders als brood willen eten".... Het gaat niet slecht, er wordt gevaccineerd, we kunnen alleen elkaar niet de oogbol likken en boodschapjes doen.
Daarnaast zijn er allerlei mensen wiens zaak in elkaar flikkert etc en daar zitten wel echte problemen, en die zijn groter dan boeh ik kan niet naar buiten na negenen.
12 april begint de Ramadanquote:Op zondag 21 maart 2021 19:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Zal wel meevallen joh, je vergeet dat men er in mee groeit he.
Dat is een allang gepasseerd station. De helft van de bevolking is een risicogroep zo'n beetje.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Zolang dat niet de risicogroepen besmet is dat helemaal geen ramp
En dat is opzich prima, daar zijn ze geen experts in immers. Maar het is aan de regering om het OMT te beschouwen als slechts één autoriteit, één van de belangen die mee genomen worden in beleidskeuzes. Er moet tegenwicht komen voor de andere belangen en dat is het waar het imho compleet aan schoort.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het OMT maakt zich niet druk over maatschappelijke gevolgen van maatregelen. Die zijn er voor het virus, en verder niets.
Ja vooral die toiletten die overal dicht zijn... dat is zo k*t... ik loop daar ook elke keer tegenaan. Sta je weer met je zakdoekjes in de bosjes.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:08 schreef Molo het volgende:
Het is wel armoedig en gewoon echt vervelend af en toe, mijn kleuter en ik waren vorig weekend lekker op pad.
In de bosjes in de regen moeten plassen want alle toiletten dicht.
Lunch afgehaald en in de auto opgegeten want het regende en waren geen plekken om te schuilen.
Avondeten afgehaald en op de slaapkamer in de accommodatie waar we zaten moeten opeten.
Meh
Gelukkig beter weer op komst, kijk ik enorm naar uit
Ik kan je helaas alleen maar gelijk geven met deze conclusie...quote:Op zondag 21 maart 2021 19:03 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Kunnen we allemaal heel kut en oneerlijk vinden maar Nederlanders zijn nu eenmaal niet een volkje dat door dat soort acties massaal in opstand gaat komen. De lijst van bekende Nederlandse martelaren is vrij kort. Ieder heeft z'n eigen grens wat dat betreft, maar het is mij geen knuppel in de nek waard.
quote:
Hehe ik ben denk ik een zolderkamerautist, ik vind juist het ontbreken van al die zorgen als "welk cafe wil de vriendengroep heen" en moeten we nou wel of niet naar de verjaardag van die en die en kut waar is mijn geld gebleven aan het eind van maand etc. juist allemaal niet. Het leven is een stuk makkelijker geworden...quote:Op zondag 21 maart 2021 19:58 schreef Luke83 het volgende:
Ik mis gewoon het leven. De dagelijkse beslommeringen, de kleine dingen
Klopt, scheelt dat we daardoor ook de helft van fok al kunnen negeren.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:55 schreef nostra het volgende:
Mensen die 'wees niet verbaast als dat gebeurd' schrijven kan ik bij voorbaat al niet serieus nemen.
Klopt, de regering had maanden geleden al een IMT moeten instellen. Dan kunnen ze bij dat Catshuisoverleg van verschillende kanten adviezen krijgen, en die vervolgens tegen elkaar afwegen. Maar het OMT en hun virologische visie wordt op een voetstuk geplaatst, en al het andere blijft grotendeels buiten beeld.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En dat is opzich prima, daar zijn ze geen experts in immers. Maar het is aan de regering om het OMT te beschouwen als slechts één autoriteit, één van de belangen die mee genomen worden in beleidskeuzes. Er moet tegenwicht komen voor de andere belangen en dat is het waar het imho compleet aan schoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |