abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2021 @ 20:24:00 #51
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198624670
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Is de tendens in de ons omringende landen je ontgaan? Dit heeft weinig met Rutte te maken. Elders wordt ook verscherpt.
Hadden ze maar beter moeten onderhandelen over vaccins.
pi_198624671
quote:
15s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Geniet!!!
GENIET VAN JE VRIJE TIJD! GENIETEN ZUL JE!
Tap tap tap
  zondag 21 maart 2021 @ 20:24:11 #53
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198624674
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zoals een vriendin vorig jaar zei: "Risico van het ondernemen!"
:r :r :r :r

Want iedere ondernemer moet er rekening mee houden dat hij/zij een jaar dicht moet om een virus |:( 8)7
pi_198624681
quote:
88s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bij heel veel mensen snap ik en dat is helemaal mij probleem hoor dat gebrek aan die rek niet. Er zijn allerlei voorbeelden waar ik het wel snap, maar er zijn ook mensen die het prima voor elkaar hadden en hebben, alles wat hun hartje begeert genoeg geld, werk, sociaal alles voor elkaar, alle electronische middelen om contacten te houden, alle mogelijkheden om te sporten kortom een luxe leven. En toch is het enige dat kan klagen over dat er maatregelen zijn omdat er een pathogeen virus over de wereldbol raast.
Wat heb je aan geld als je het nergens aan kunt besteden? Als je veel plezier haalt uit met vrienden afspreken en eens in de zoveel tijd ergens een biertje doen en dat wordt op dit moment verboden, dan kun je daar toch ontevreden over zijn? Zeker als het iets is waar jij zelf weinig hinder van zult ondervinden.

Ook hier geldt solidariteit hè. Mensen die het zwaarder hebben dan iemand anders horen we ook de rug niet toe te keren en te zeggen: Pech voor je, je kunt ook relaxen. Die mensen moeten we (als bevolking) ook helpen, wat de reden ook is.

Als we als bevolking niet bereid zijn dat te doen kunnen we net zo goed tegen de risicogroepen zeggen: Isoleer je maar, joeee, want het effect is dan hetzelfde.
  zondag 21 maart 2021 @ 20:24:37 #55
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198624682
Die Koopmans is gek, hoe kan je dat zo lang vooruit voorspellen, neemt zeker de vaccinaties niet mee?
OMT-lid Koopmans wil nog 2 maanden wachten met versoepelen
https://nos.nl/artikel/23(...)met-versoepelen.html
pi_198624688
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:18 schreef galantis het volgende:

[..]

Zelfs al strijk ik de hand over mijn hart en zet ik mijn principiële weerzin aan de kant, dan alsnog lijkt dat gedoe met die bewijzen mij godsgruwelijk onhandig.
Dat is het ook, wil je iets gaan ondernemen, moet je in de 72 uur daarvoor eerst een test scoren.
  zondag 21 maart 2021 @ 20:25:12 #57
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198624695
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:24 schreef THEFXR het volgende:
Die Koopmans is gek, hoe kan je dat zo lang vooruit voorspellen, neemt zeker de vaccinaties niet mee?
Opzouten met die heks :W walgelijk dit
  zondag 21 maart 2021 @ 20:25:13 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198624696
quote:
88s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Achteraf is dat toch shit dat je je twee maanden zorgen maakt terwijl het niet nodig was. Heb ik ook meerdere malen gehad daarom ben ik daar zo veel mogelijk mee gestopt...
Ik heb een paar maanden in een traject gezeten met verdenking kanker.

Achteraf gezien bleek dat het gelukkig niet.

Had ik toch beter van kunnen genieten van de tripjes ziekenhuis waarin ik niet naar werk hoefde.

....

Serieus man, meen je dit nou echt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198624703
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

O dat heb ik nooit gezegd. Ik had er zelf vooral in het begin veel moeite mee, nu ben ik eigenlijk zo vastgeroest en afgestompt dat het me vrij weinig meer doet. Alleen de angst die blijft bij mij. Gaat ook niet meer zomaar weg wanneer iedereen is gevaccineerd. Ik moet over een tijdje net zo hard aan het normale leven wennen als dat ik aan de coronatijd moest wennen. Of langer.
Ik heb het andersom.Vorig jaar vond ik het wel prima, in de zomer was het voor mij persoonlijk vrij normaal, en eigenlijk tot februari ging het heel goed. Maar de laatste weken heb ik er steeds meer moeite mee. Zie mijn eerdere post.
Misschien ook omdat er nu vaccinaties zijn, een uitweg, maar nog onbereikbaar vanwege tekorten en stomme deals.

Begrijp me niet verkeerd: nu alles loslaten en de ziekenhuizen laten overstromen wil ik ook niet. Maar het valt me erg zwaar momenteel.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zondag 21 maart 2021 @ 20:25:34 #60
151515 verita
Happy days
pi_198624706
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zoals een vriendin vorig jaar zei: "Risico van het ondernemen!"
Die vriendin zag ik dus nooit weer. Tief op.
Ik ben ook ondernemer en heb de nodige ellende van corona beperkingen. Gelukkig hebben we nog ander gezinsinkomen, mar anders zat ik nu ook aan de grond.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 20:25:37 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198624708
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja is toch hilarisch als je als zzp'er je inkomsten met een 0 ziet afnemen en niet weet wat er komen zal. Gewoon relaxen en genieten toch.
Zo bedoel ik het niet. Ik merk gewoon dat ik mezelf ook regelmatig veel zorgen heb gemaakt die achteraf niet zo nodig bleken te zijn, daardoor ben ik makkelijker in het leven gaan staan...

Dat heb ik ook met hele simpele dingen ik heb van die zussen die extreem chaggerijnig konden worden als het regende tijdens de vakantie :P Ik vond dat zo onzinnig je hele dag verpest en het regent ook nog. Sindsdien heb ik besloten om niet meer chagerijnig te worden van dingen waar ik zelf niets aan kan doen. Mensen hebben veel meer invloed op hun eigen gemoedstoestand dan ze soms zichzelf credit voor geven :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198624723
quote:
88s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Achteraf is dat toch shit dat je je twee maanden zorgen maakt terwijl het niet nodig was. Heb ik ook meerdere malen gehad daarom ben ik daar zo veel mogelijk mee gestopt...
Ja je weet van tevoren of het nodig was of niet. Nu is het een dijenkletser natuurlijk. "Weet je nog toen ik geen werk had tijdens een pandemie?" Jeetje waar maakte ik me druk om.
Tap tap tap
  zondag 21 maart 2021 @ 20:26:42 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198624733
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:24 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat is het ook, wil je iets gaan ondernemen, moet je in de 72 uur daarvoor eerst een test scoren.
En dan mag je met Gods gratie een uurtje op het terras met 1 andere persoon zeker.

Rot gewoon op met je testbewijzen.
pi_198624740
Het kabinet zal wel denken, in een restaurant passen makkelijk 5 appartementen.
Dus passen ze een sterfhuisconstructie toe.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 21 maart 2021 @ 20:27:25 #65
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198624745
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:25 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

daar zeg je wat, in de middeleeuwen had ze idd pech en dan nog vakantie houden op kosten van de staat in China!
pi_198624752
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:24 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

:r :r :r :r

Want iedere ondernemer moet er rekening mee houden dat hij/zij een jaar dicht moet om een virus |:( 8)7
Het mooie is dat ze zelf in de zorg werkt op de frontlinie van Corona en ik bijna zin had om te reageren met "had je maar geen arts moeten worden".
Tap tap tap
  zondag 21 maart 2021 @ 20:27:53 #67
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198624753
quote:

[..]

Volgens het OMT-advies bij voorkeur 24 uur maar hoogstens 48 uur voor het einde van de activiteit.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 20:28:55 #68
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198624773
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:25 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Een vriend van me vroeg zich laatst af hoe dat mens zou ruiken. Na een korte discussie waren we het er over eens dat ze naar een mix van koffie, shag, haarlak en te dure parfum zal ruiken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198624781
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:24 schreef THEFXR het volgende:
We gaan nog maar 's rekenen, want blijkbaar kan het RIVM dat niet meer.

Er zijn zo ongeveer 4 tot 4,5 miljoen mensen die in een vorm van een risicogroep zitten. Die 4 tot 4,5 miljoen mensen zorgen samen voor ~70% van de ziekenhuisbezetting en (minimaal) 60% van de IC bezetting.

Eind februari waren er 1 miljoen vaccinaties gezet, laten we zeggen dat 750.000 daarvan in de groep waar het nodig was terecht zijn gekomen. Eind maart nog een keer een miljoen, dat is dus 1.750.000.

Vanaf eerste week april gaat Pfizer zo'n 600.000 doses per week oid leveren, laten we voor 't gemak even stellen dat er 500.000 per week geprikt gaan worden. Dan zit je eind april op 3.750.000 vaccinaties.

Eind april is dus bijna de hele risicogroep minimaal 1 keer geprikt, dat houdt geen rekening met andere vaccins, puur en alleen Pfizer.

Dan zou je dus kunnen stellen dat de tweede week van Mei de ziekenhuisbezetting nagenoeg nihil moet zijn.
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 20:30:28 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198624810
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik denk idd dat je een want andere manier van leven, inlevingsvermogen en contact maken hebt dan de gemiddelde mens ja
Ik denk dat ik vooral veel minder waarde hecht aan "normaal gaat het zo" en dat er dan dingen afwijken van dingen die normaal zo gaan. Ik woon bijvoorbeeld al 8 jaar door de week niet met mijn vriendin samen terwijl ik dat daarvoor 8 jaar wel deed. Heel veel mensen begrijpen niet dat we dat doen want dat is toch niet "normaal" dus wellicht ben ik al langer ingesteld dat dingen gaan zoals ze gaan en niet volgens een vooropgesteld format.
pi_198624813
quote:

[..]

En de GGD wil er niet aan mee werken.

Dus....waar mag je je dan laten testen? En houden ze rekening met de miljoenen mensen die dat dan willen omdat ze nog geen vaccinatie hebben? Mag je je afspraak een maand van te voren plannen om je te laten testen voor een terrasje.

Terwijl de gevaccineerden lekker aan het strand liggen.
  zondag 21 maart 2021 @ 20:30:47 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198624818
quote:
88s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het niet. Ik merk gewoon dat ik mezelf ook regelmatig veel zorgen heb gemaakt die achteraf niet zo nodig bleken te zijn, daardoor ben ik makkelijker in het leven gaan staan...

Dat heb ik ook met hele simpele dingen ik heb van die zussen die extreem chaggerijnig konden worden als het regende tijdens de vakantie :P Ik vond dat zo onzinnig je hele dag verpest en het regent ook nog. Sindsdien heb ik besloten om niet meer chagerijnig te worden van dingen waar ik zelf niets aan kan doen. Mensen hebben veel meer invloed op hun eigen gemoedstoestand dan ze soms zichzelf credit voor geven :)
Goeie vergelijking wel

Ik kreeg vanavond berichtje van docente van school. Eerste wat ik denk 'kut, hopelijk geen corona ergens daar', want werkt gaat gewoon door en dat is niet te doen met kind om me heen in quarantaine

En dat is al maanden. Steeds maar weer afwachten en op je hoede zijn.

Nachtjes doorwerken en weekenden omdat er van alles geregeld moet worden

En dan heb ik nog gewoon een vaste baan (die behoorlijk wel vaart bij Covid ook nog :') ) zonder inkomensdruk ofzo.

Dan heb ik het dus niet eens over mensen die het echt klote hebben en vind het al behoorlijk zwaar.

Dat kun je toch niet serieus vergelijken met een zeikmoeke die miept over regen op vakantie?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 21 maart 2021 @ 20:31:04 #73
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198624827
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

We gaan nog maar 's rekenen, want blijkbaar kan het RIVM dat niet meer.

Er zijn zo ongeveer 4 tot 4,5 miljoen mensen die in een vorm van een risicogroep zitten. Die 4 tot 4,5 miljoen mensen zorgen samen voor ~70% van de ziekenhuisbezetting en (minimaal) 60% van de IC bezetting.

Eind februari waren er 1 miljoen vaccinaties gezet, laten we zeggen dat 750.000 daarvan in de groep waar het nodig was terecht zijn gekomen. Eind maart nog een keer een miljoen, dat is dus 1.750.000.

Vanaf eerste week april gaat Pfizer zo'n 600.000 doses per week oid leveren, laten we voor 't gemak even stellen dat er 500.000 per week geprikt gaan worden. Dan zit je eind april op 3.750.000 vaccinaties.

Eind april is dus bijna de hele risicogroep minimaal 1 keer geprikt, dat houdt geen rekening met andere vaccins, puur en alleen Pfizer.

Dan zou je dus kunnen stellen dat de tweede week van Mei de ziekenhuisbezetting nagenoeg nihil moet zijn.
dat neemt die Koopmans niet mee, gewoon een roeptoeter, zelf merkt ze niks van de maatregelen, want voor werk...
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 20:31:22 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198624835
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb een paar maanden in een traject gezeten met verdenking kanker.

Achteraf gezien bleek dat het gelukkig niet.

Had ik toch beter van kunnen genieten van de tripjes ziekenhuis waarin ik niet naar werk hoefde.

....

Serieus man, meen je dit nou echt?
Nee en dat zou ik ook nooit zeggen.
pi_198624836
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En dan mag je met Gods gratie een uurtje op het terras met 1 andere persoon zeker.

Rot gewoon op met je testbewijzen.
Ik denk niet dat dit gaat gebeuren maar dat zulke ideeën in de officiële kanalen de revue al zijn gepasseerd is al te zot voor woorden.
I'll give you something to do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')