De vvd ging wel actief opzoek naar een meerderheid, d66 kon of meegaan of de vvd zou opzoek gaan naar anderen om een meerderheid te krijgen.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waarom hebben we dan een avondklok?
quote:
Tja als je als partijleider verklaart dat je ophitser Engel 'achter de schermen steunt' dan roep je het over jezelf af.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als gezag nerveus zijn? Ja, absoluut. Ik vind het alleen onnodig om dat te verbinden aan FVD. Aan de ene kant geef je ze dan teveel krediet, en aan de andere kant demoniseer je ze. Zolang de demonstraties niet georganiseerd worden door FVD zijn het naar mijn mening geen demonstraties van ze zelf.
'2 weken'quote:Op zondag 21 maart 2021 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Loze woorden van Hugo waarschijnlijk. Verrassend he?
Dus veel partijen willen juist wel een avondklok. Waarom stemmen ze ander voor?quote:Op zondag 21 maart 2021 21:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De vvd ging wel actief opzoek naar een meerderheid, d66 kon of meegaan of de vvd zou opzoek gaan naar anderen om een meerderheid te krijgen.
Nee. Dat zeg ik niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat probeer je nu te zeggen? Iedereen die niet op racisten voor Democratie heeft gestemd vind de coronamaatregelen wel prima?
Dus er zijn ook maar een heel klein percentage mensen die BLM een issue vinden want BIJ1 heeft maar 1 zetel?quote:Op zondag 21 maart 2021 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik niet.
Het huidige corona-beleid heeft een dikke plus gekregen afgelopen stemronde.
Mensen hebben allemaal recht om te protesteren tegen van alles en nog wat, binnen de regels die nu gelden.
Als de ME moet komen opdraven en mensen roepen nog steeds 'wij zijn Nederland', dan is dat bizar. Zij zijn Nederland niet.
Dat kun je wel heel hard roepen, maar dat maakt het nog niet waar. De grootste winnaars zijn FvD en D66. Twee partijen die toch echt kritisch waren en zijn over coronamaatregelen. Dat ligt echt een stuk genuanceerder. Het is niet zwart/wit.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik niet.
Mensen hebben allemaal recht om te protesteren tegen van alles en nog wat, binnen de regels die nu gelden.
Als de ME moet komen opdraven en mensen roepen nog steeds 'wij zijn Nederland', dan is dat bizar. Zij zijn Nederland niet.
Geen idee. Een whataboutism.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dus er zijn ook maar een heel klein percentage mensen die BLM een issue vinden want BIJ1 heeft maar 1 zetel?
Dat vind ik niet. Veel mensen hebben naar mijn idee breder gestemd dan alleen corona. Als de coronamaatregelen van D66 iemand tegenstaan maar de andere punten van de partij overeen komen zullen mensen nog steeds op D66 gestemd hebben.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik niet.
Het is nooit zwart of wit.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kun je wel heel hard roepen, maar dat maakt het nog niet waar. De grootste winnaars zijn FvD en D66. Twee partijen die toch echt kritisch waren en zijn over coronamaatregelen. Dat ligt echt een stuk genuanceerder. Het is niet zwart/wit.
Het was al besloten voordat er door de kamer over gebatteerd werd, er moest alleen nog een meerderheid gevonden worden en misschien is dat wel de reden dat D66 heeft ingestemt omdat zij er volgens mij voor gezorgd hebben dat het inplaats van 20:30 naar 21:00 is gegaan. De stemming was natuurlijk wel op een ander moment (toen het nog niet zo 'ernstig' was).quote:Op zondag 21 maart 2021 21:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus veel partijen willen juist wel een avondklok. Waarom stemmen ze ander voor?
Dat kan allemaal.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Veel mensen hebben naar mijn idee breder gestemd dan alleen corona. Als de coronamaatregelen van D66 iemand tegenstaan maar de andere punten van de partij overeen komen zullen mensen nog steeds op D66 gestemd hebben.
De verkiezingen gaan niet over de komende 6 maanden, maar over de komende jaren. Ik zou het juist heel kortzichtig vinden om alleen te kijken naar corona voor je keuze.
Ja, maar op het moment dat de avondklok dus werd ingevoerd was er een meerderheid aanwezig voor die avondklok. Dus om te stellen dat veel partijen niet voor de avondklok zijn is een beetje apart.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het was al besloten voordat er door de kamer over gebatteerd werd, er moest alleen nog een meerderheid gevonden worden en misschien is dat wel de reden dat D66 heeft ingestemt omdat zij er volgens mij voor gezorgd hebben dat het inplaats van 20:30 naar 21:00 is gegaan. De stemming was natuurlijk wel op een ander moment (toen het nog niet zo 'ernstig' was).
En zijn er nu meer of minder stemmen voor een avondklok? Na de verkiezingen.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het was al besloten voordat er door de kamer over gebatteerd werd, er moest alleen nog een meerderheid gevonden worden en misschien is dat wel de reden dat D66 heeft ingestemt omdat zij er volgens mij voor gezorgd hebben dat het inplaats van 20:30 naar 21:00 is gegaan. De stemming was natuurlijk wel op een ander moment (toen het nog niet zo 'ernstig' was).
Ik snap nog steeds niet wat je probeert te zeggen. Dat de mensen die roepen 'wij zijn Nederland' dat niet behoren te doen want ze vertegenwoordigen niet de meerderheid?quote:Op zondag 21 maart 2021 21:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan allemaal.
Maar deze mensen gaan dus niet bij een ME optreden 'wij zijn Nederland' scanderen. Of denk jij wel dat er veel VVders en D66ers het opnamen tegen de ME?
Ja ik had het ook vooral over de initiële stemming, maar ik heb het idee dat het hoe dan ook zou komen. Of de D66 nou zou instemmen of niet. Dat bleek wel al uit de pers conferentie toendertijd.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar op het moment dat de avondklok dus werd ingevoerd was er een meerderheid aanwezig voor die avondklok. Dus om te stellen dat veel partijen niet voor de avondklok zijn is een beetje apart.
Of je had het over die initiële stemming in november ofzo, maar een paar maanden maken een hoop verschil in deze barre tijden natuurlijk
Klopt, in de tijd verandert nu erg veel.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar op het moment dat de avondklok dus werd ingevoerd was er een meerderheid aanwezig voor die avondklok. Dus om te stellen dat veel partijen niet voor de avondklok zijn is een beetje apart.
Of je had het over die initiële stemming in november ofzo, maar een paar maanden maken een hoop verschil in deze barre tijden natuurlijk
Wij Zijn Nederland is ook een clubje rechtsradicalen hè. Sterker nog, je kon blijkbaar op ze stemmen bij de verkiezingen.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:47 schreef capricia het volgende:
Maar deze mensen gaan dus niet bij een ME optreden 'wij zijn Nederland' scanderen. Of denk jij wel dat er veel VVders en D66ers het opnamen tegen de ME?
Het was voor mijn gevoel ook niet echt een keus. De volgorde was een beetje dit:quote:Op zondag 21 maart 2021 21:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja ik had het ook vooral over de initiële stemming, maar ik heb het idee dat het hoe dan ook zou komen. Of de D66 nou zou instemmen of niet. Dat bleek wel al uit de pers conferentie toendertijd.
Volgens mij minder, want de VVD heeft maar minimaal gewonnen, CU gelijk, CDA verloren en de D66 (die van de avondklok afwil) gewonnen. Maarja je kunt je wel afvragen of mensen een politieke keuze van de avondklok laten afhangen.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:50 schreef capricia het volgende:
[..]
En zijn er nu meer of minder stemmen voor een avondklok? Na de verkiezingen.
quote:Op zondag 21 maart 2021 21:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Wij Zijn Nederland is ook een clubje rechtsradicalen hè. Sterker nog, je kon blijkbaar op ze stemmen bij de verkiezingen.
https://www.wijzijnhetvolk.org/wiezijnwij.php
Zelfs in Engeland zelf hadden ze die Britse toestanden vrij snel onder controle.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het was voor mijn gevoel ook niet echt een keus. De volgorde was een beetje dit:
- Gommers en Kuipers roepen op dat een avondklok nodig is want ze willen code zwart voorkomen
- Andere OMT leden komen aan tafel en roepen ook op tot een avondklok
- Rutte en de Jonge geven aan een avondklok te onderzoeken en geven aan dat deze echt nodig is om 'Britse toestanden' te voorkomen
- Kamerdebat komt en Rutte begint met het pleidooi om de avondklok niet te blokkeren want hij wil Britse toestanden voorkomen
Eigenlijk is daarmee al gezegd: Als je tegen de avondklok bent is het jouw schuld als er Britse toestanden komen.
Lol die site. Denk dat we toch niet zo hard hadden moeten bezuinigen op de GGZ.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Wij Zijn Nederland is ook een clubje rechtsradicalen hè. Sterker nog, je kon blijkbaar op ze stemmen bij de verkiezingen.
https://www.wijzijnhetvolk.org/wiezijnwij.php
Het redteam zou zich toch verder stil houden en naar de achtergrond gaan... Wat is er gebleven van die belofte/uitspraak?quote:Op zondag 21 maart 2021 21:59 schreef groenen het volgende:
[..]
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/DMF20210321_68177193
Dat vind ik wel terecht. Geen Britse toestanden. Je moet er niet aan denken dat wij allemaal melk in onze thee gaan doen.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het was voor mijn gevoel ook niet echt een keus. De volgorde was een beetje dit:
- Gommers en Kuipers roepen op dat een avondklok nodig is want ze willen code zwart voorkomen
- Andere OMT leden komen aan tafel en roepen ook op tot een avondklok
- Rutte en de Jonge geven aan een avondklok te onderzoeken en geven aan dat deze echt nodig is om 'Britse toestanden' te voorkomen
- Kamerdebat komt en Rutte begint met het pleidooi om de avondklok niet te blokkeren want hij wil Britse toestanden voorkomen
Eigenlijk is daarmee al gezegd: Als je tegen de avondklok bent is het jouw schuld als er Britse toestanden komen.
Stelden ze een tijdje geleden ook niet dat de versoepelingen (kappers, scholen etc) ook niet kwamen vanwege de verkiezingen?quote:Op zondag 21 maart 2021 22:00 schreef maan_man het volgende:
Ik hoorde net op de achtergrond Nieuwsuur daar werd al hardop de vraag gesteld welke informatie had het kabinet 1,5 week geleden op basis waarvan ze voorzichtige versoepelingen in het vooruitzicht konden stellen tijdens de laatste persconferentie of speelde er misschien andere motieven? Ik noem maar geen inktzwarte vooruitzichten voor de verkiezingen.
Ondertussen ben ik zo ver dat ik het bijna prettiger vind dat het 'Red Team' straks verdwijnt dan de avondklok als corona achter de rug is.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het redteam zou zich toch verder stil houden en naar de achtergrond gaan... Wat is er gebleven van die belofte/uitspraak?
Ja, die mening deel ik wel, want ik ben bang dat er hierna misschien wel een 'beweging'/groep komt die alleen maar aan (schijn)veiligheid kan denken na corona.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ondertussen ben ik zo ver dat ik het bijna prettiger vind dat het 'Red Team' straks verdwijnt dan de avondklok als corona achter de rug is.
Ga er maar vanuit dat we de komende jaren niet van dit soort groepjes af zijn, er ligt weer een geheel onontgonnen terrein om social media en het 'publieke debat' mee te vervuilen.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, die mening deel ik wel, want ik ben bang dat er hierna misschien wel een 'beweging'/groep komt die alleen maar aan (schijn)veiligheid kan denken na corona.
Zie het best gebeuren dat er aardig wat partijen gaan proberen om bepaalde maatregelen actief te houden tijdens normale griepseizoenen. Want wat helpen de huidige maatregelen daar goed tegen. En goed voor het klimaat, ed.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat we de komende jaren niet van dit soort groepjes af zijn, er ligt weer een geheel onontgonnen terrein om social media en het 'publieke debat' mee te vervuilen.
Het vervelende is dat we hoe dan ook alweer hadden moeten kijken of de terrassen en de hogescholen/universiteiten weer veilig open konden, ongeacht de besmettingen. Terrassen kun je zien als een veiligere manier om illegaal samenkomen tegen te gaan, terwijl het openen van de hogescholen/universiteiten van belang is omdat studenten nu steeds ongelukkiger worden en indirect hierdoor minder bereid zijn om de andere maatregelen op te volgen. ‘Versoepelingen’ kunnen ook tot gevolg hebben dat het draagvlak weer stijgt voor andere belangrijkere maatregelen (en dat is precies wat al een tijd ontbreekt).quote:Op zondag 21 maart 2021 22:00 schreef maan_man het volgende:
Ik hoorde net op de achtergrond Nieuwsuur daar werd al hardop de vraag gesteld welke informatie had het kabinet 1,5 week geleden op basis waarvan ze voorzichtige versoepelingen in het vooruitzicht konden stellen tijdens de laatste persconferentie of speelde er misschien andere motieven? Ik noem maar geen inktzwarte vooruitzichten voor de verkiezingen.
Ik zal wel voor complotwappie uitgemaakt worden. Maar ik vermoed dat ze die informatie vooral van de kalender afgehaald hebben...quote:Op zondag 21 maart 2021 22:00 schreef maan_man het volgende:
Dus de variant neemt toe maar is niet verontrustend? Dat klinkt wel als een interessante combinatie.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:17 schreef JosMert het volgende:
Nieuwe varant corona opgedoken in België.
Maar de variant is niet verontrustend!
https://www.1limburg.nl/w(...)nieuwe-coronavariant
Dan ben ik er ook één, want ik geloof ook niet dat het toevallig is. Net voor de verkiezingen waren wat versoepelingen mogelijk en nu alleen verzwaringen/verlengingen, wat is er in die periode nu echt veranderd?quote:Op zondag 21 maart 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zal wel voor complotwappie uitgemaakt worden. Maar ik vermoed dat ze die informatie vooral van de kalender afgehaald hebben...
Die zerocovid wappies van het redteam mogen wat mij betreft tot ergens ver na 2030 opgehokt worden.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ondertussen ben ik zo ver dat ik het bijna prettiger vind dat het 'Red Team' straks verdwijnt dan de avondklok als corona achter de rug is.
België is een parodie op een land.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:17 schreef JosMert het volgende:
Nieuwe varant corona opgedoken in België.
Maar de variant is niet verontrustend!
https://www.1limburg.nl/w(...)nieuwe-coronavariant
Niets, daarom ook.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan ben ik er ook één, want ik geloof ook niet dat het toevallig is. Net voor de verkiezingen waren wat versoepelingen mogelijk en nu alleen verzwaringen/verlengingen, wat is er in die periode nu echt veranderd?
Denk dat je er niet ver naast zit, maar ik begin mij ook steeds meer te storen aan de communicatie. Er komt een avondklok en D66 regelt een extra halfuurtje. Vervolgens doen ze of wij eerst met zijn alle op vakantie gingen naar een grauwe camping met lekker caravans in Vaals en dat zij nu hebben geregeld dat wij allemaal naar first class naar Miami vliegen voor de vakantie van ons leven.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zal wel voor complotwappie uitgemaakt worden. Maar ik vermoed dat ze die informatie vooral van de kalender afgehaald hebben...
De avondklok werkt ook bijzonder positief voor de verkeersveiligheid, voor het aantal woninginbraken en voor de rust in uitgaansgebieden. Net zoals online colleges een prachtige oplossing is voor het kamertekort onder studenten.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zie het best gebeuren dat er aardig wat partijen gaan proberen om bepaalde maatregelen actief te houden tijdens normale griepseizoenen. Want wat helpen de huidige maatregelen daar goed tegen. En goed voor het klimaat, ed.
Ongetwijfeld ja.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De avondklok werkt ook bijzonder positief voor de verkeersveiligheid, voor het aantal woninginbraken en voor de rust in uitgaansgebieden. Net zoals online colleges een prachtige oplossing is voor het kamertekort onder studenten.
En ja, ik maak een garpje - maar er zal maar eens een clubje beleidsmakers opstaan die dit soort voordelen er écht in zit en ze omzet in beleid.
Nee.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer wilde Hugo de 3-miljoenste prik zetten, binnen 2 weken na de 2-miljoenste?
Als het aan het OMT ligt wel. En het OMT heeft bij de laatste verkiezingen blijkbaar een meerderheid van de stemmen behaald.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:41 schreef zalkc het volgende:
Maar gaan we nu serieus pas versoepelen in juni?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |