SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
Er zitten nog honderden mogelijkheden tussen wat er nu gedaan wordt en iedereen naar Oss laten rijden, maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het kan makkelijker, ja. Of men er blij van wordt is ten tweede. Ik bedoel, in theorie kunnen we heel Nederland naar Oss laten rijden. Supermakkelijk.
Ja, en nu het logistieke proces achter al die prikken... het probleem zit niet aan de kant van de klantenservice.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
Het is geen hogere wiskunde hè. GGD stuurt een brief met uitnodiging, persoon belt en zegt: Ik wil een afspraak om geprikt te worden. Antwoord: In jouw regio kan dat over een maand, groetjes.
't Is maar om aan te geven dat er een trade-off is. Wat makkelijk is voor de geprikte is niet altijd makkelijker voor de prikker.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zitten nog honderden mogelijkheden tussen wat er nu gedaan wordt en iedereen naar Oss laten rijden, maar dat weet je zelf ook wel.
Het is irrelevant wat makkelijk is voor de prikker, want er is telkens gezegd dat die makkelijk op te schalen zijn. Als het administratieve proces te complex is moet dat opgelost worden. Als het vaccineren van 70 jarigen nog een maand op zich laat wachten om te starten heeft dat met de huidige maatregel nog eens 6 miljard gekost aan steun e.d. 1000 extra medewerkers aannemen bij de GGD's is een stuk goedkoper dan dat.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is maar om aan te geven dat er een trade-off is. Wat makkelijk is voor de geprikte is niet altijd makkelijker voor de prikker.
Vorig jaar zat heel Marokko 's avonds toch ook in lockdown, zelfs vanaf 19.00.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
13 april ramadan. Nu wil ik hier niet de twittercomplottheorien van stal halen. Maar ik denk dat we wel objectief kunnen vaststellen dat dat de druk op de avondklok alleen maar verder zal doen oplopen.
Dat dus. Hoe ik gestemd hebt representeert niet mijn opinie omtrent de corona hysterie.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denk jij werkelijk dat mensen met alleen coronamaatregelen in hun hoofd stemmen? Het waren parlementsverkiezingen. Geen referendum.
Rip zomer.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, mijn vader mag eind mei zijn 2e prik halen en die is 78. Mag je voor jezelf vast uitrekenen wanneer je aan de beurt bent als je 40 bent, of 25.
Ja, letterlijk 'de prikker' is op te schalen. Maar je snapt zelf ook wel dat de prikker in dit geval symbool staat voor een enorm complexe operatie waarbij je het vaccin vanuit Oss door heel Nederland moet distribueren conform zeer strenge eisen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is irrelevant wat makkelijk is voor de prikker, want er is telkens gezegd dat die makkelijk op te schalen zijn.
Het is geen administratief probleem.quote:Als het administratieve proces te complex is moet dat opgelost worden.
Voor mijn vader niet, die kan gewoon weer naar het restaurant en op vakantie.quote:
Ook het aantal vaccins groeit exponentieel.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, mijn vader mag eind mei zijn 2e prik halen en die is 78. Mag je voor jezelf vast uitrekenen wanneer je aan de beurt bent als je 40 bent, of 25.
Je bent vanuit Oss in maximaal 3 uur op vrijwel elke plek in Nederland. De bedrijven die verstand van logistiek hebben zeggen dat dit geen logistiek probleem is. Jij zegt dat het geen administratief probleem is.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, letterlijk 'de prikker' is op te schalen. Maar je snapt zelf ook wel dat de prikker in dit geval symbool staat voor een enorm complexe operatie waarbij je het vaccin vanuit Oss door heel Nederland moet distribueren conform zeer strenge eisen.
[..]
Het is geen administratief probleem.
Voorlopig groeit het vooral in de diepvries. Het aantal toegediende prikjes daalt al een week of 3 licht.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook het aantal vaccins groeit exponentieel.
Op dit moment groeit het aantal vaccins lineair.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook het aantal vaccins groeit exponentieel.
Inmiddels ben ik er wel aan gewend dat mijn gezondheid en welbevinden achtergesteld zijn. De teleurstelling wordt steeds minder.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor mijn vader niet, die kan gewoon weer naar het restaurant en op vakantie.
Hoe meer je prikt, hoe meer voorraad je moet aanhouden. Het absolute aantal zegt mij niet zoveel, het gaat om de relatieve aantallen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voorlopig groeit het vooral in de diepvries. Het aantal toegediende prikjes daalt al een week of 3 licht.
quote:Op zondag 21 maart 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit moment groeit het aantal vaccins lineair.
Er worden gemiddeld 30.000 vaccins per dag gezet. Laten we voor t gemak even stellen dat je na 3 weken nog steeds de 2e prik wil doen. Dan heb je een rollende buffer van ongeveer 600.000 vaccins in de vriezer nodig om die mensen te kunnen blijven prikken.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe meer je prikt, hoe meer voorraad je moet aanhouden. Het absolute aantal zegt mij niet zoveel, het gaat om de relatieve aantallen.
Gewoon je bek houden en belasting betalen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik er wel aan gewend dat mijn gezondheid en welbevinden achtergesteld zijn. De teleurstelling wordt steeds minder.
Ja, deze grafiek heb ik vaker gezien. We lopen op dit moment alleen wel achter op die planning. Plus daarbij dat deze al verouderd is, want Sanofi/CureVac komen niet, Janssen heeft vertraging en AstraZeneca levert ook maar mondjesmaat. Pfizer levert wel meer.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Tot april is een klein hobbeltje ivm het tweede kwartaal.
Dat deed ik al. Gelukkig wordt mijn salaris ook weer betaald uit belastinggeld. Dat verzacht de wetenschap dat er miljarden worden weggegooid. Ik draag daar namelijk niet aan bij.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon je bek houden en belasting betalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |