SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
Er zitten nog honderden mogelijkheden tussen wat er nu gedaan wordt en iedereen naar Oss laten rijden, maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het kan makkelijker, ja. Of men er blij van wordt is ten tweede. Ik bedoel, in theorie kunnen we heel Nederland naar Oss laten rijden. Supermakkelijk.
Ja, en nu het logistieke proces achter al die prikken... het probleem zit niet aan de kant van de klantenservice.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
Het is geen hogere wiskunde hè. GGD stuurt een brief met uitnodiging, persoon belt en zegt: Ik wil een afspraak om geprikt te worden. Antwoord: In jouw regio kan dat over een maand, groetjes.
't Is maar om aan te geven dat er een trade-off is. Wat makkelijk is voor de geprikte is niet altijd makkelijker voor de prikker.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zitten nog honderden mogelijkheden tussen wat er nu gedaan wordt en iedereen naar Oss laten rijden, maar dat weet je zelf ook wel.
Het is irrelevant wat makkelijk is voor de prikker, want er is telkens gezegd dat die makkelijk op te schalen zijn. Als het administratieve proces te complex is moet dat opgelost worden. Als het vaccineren van 70 jarigen nog een maand op zich laat wachten om te starten heeft dat met de huidige maatregel nog eens 6 miljard gekost aan steun e.d. 1000 extra medewerkers aannemen bij de GGD's is een stuk goedkoper dan dat.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is maar om aan te geven dat er een trade-off is. Wat makkelijk is voor de geprikte is niet altijd makkelijker voor de prikker.
Vorig jaar zat heel Marokko 's avonds toch ook in lockdown, zelfs vanaf 19.00.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
13 april ramadan. Nu wil ik hier niet de twittercomplottheorien van stal halen. Maar ik denk dat we wel objectief kunnen vaststellen dat dat de druk op de avondklok alleen maar verder zal doen oplopen.
Dat dus. Hoe ik gestemd hebt representeert niet mijn opinie omtrent de corona hysterie.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denk jij werkelijk dat mensen met alleen coronamaatregelen in hun hoofd stemmen? Het waren parlementsverkiezingen. Geen referendum.
Rip zomer.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, mijn vader mag eind mei zijn 2e prik halen en die is 78. Mag je voor jezelf vast uitrekenen wanneer je aan de beurt bent als je 40 bent, of 25.
Ja, letterlijk 'de prikker' is op te schalen. Maar je snapt zelf ook wel dat de prikker in dit geval symbool staat voor een enorm complexe operatie waarbij je het vaccin vanuit Oss door heel Nederland moet distribueren conform zeer strenge eisen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is irrelevant wat makkelijk is voor de prikker, want er is telkens gezegd dat die makkelijk op te schalen zijn.
Het is geen administratief probleem.quote:Als het administratieve proces te complex is moet dat opgelost worden.
Voor mijn vader niet, die kan gewoon weer naar het restaurant en op vakantie.quote:
Ook het aantal vaccins groeit exponentieel.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, mijn vader mag eind mei zijn 2e prik halen en die is 78. Mag je voor jezelf vast uitrekenen wanneer je aan de beurt bent als je 40 bent, of 25.
Je bent vanuit Oss in maximaal 3 uur op vrijwel elke plek in Nederland. De bedrijven die verstand van logistiek hebben zeggen dat dit geen logistiek probleem is. Jij zegt dat het geen administratief probleem is.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, letterlijk 'de prikker' is op te schalen. Maar je snapt zelf ook wel dat de prikker in dit geval symbool staat voor een enorm complexe operatie waarbij je het vaccin vanuit Oss door heel Nederland moet distribueren conform zeer strenge eisen.
[..]
Het is geen administratief probleem.
Voorlopig groeit het vooral in de diepvries. Het aantal toegediende prikjes daalt al een week of 3 licht.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook het aantal vaccins groeit exponentieel.
Op dit moment groeit het aantal vaccins lineair.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook het aantal vaccins groeit exponentieel.
Inmiddels ben ik er wel aan gewend dat mijn gezondheid en welbevinden achtergesteld zijn. De teleurstelling wordt steeds minder.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor mijn vader niet, die kan gewoon weer naar het restaurant en op vakantie.
Hoe meer je prikt, hoe meer voorraad je moet aanhouden. Het absolute aantal zegt mij niet zoveel, het gaat om de relatieve aantallen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voorlopig groeit het vooral in de diepvries. Het aantal toegediende prikjes daalt al een week of 3 licht.
quote:Op zondag 21 maart 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit moment groeit het aantal vaccins lineair.
Er worden gemiddeld 30.000 vaccins per dag gezet. Laten we voor t gemak even stellen dat je na 3 weken nog steeds de 2e prik wil doen. Dan heb je een rollende buffer van ongeveer 600.000 vaccins in de vriezer nodig om die mensen te kunnen blijven prikken.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe meer je prikt, hoe meer voorraad je moet aanhouden. Het absolute aantal zegt mij niet zoveel, het gaat om de relatieve aantallen.
Gewoon je bek houden en belasting betalen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik er wel aan gewend dat mijn gezondheid en welbevinden achtergesteld zijn. De teleurstelling wordt steeds minder.
Ja, deze grafiek heb ik vaker gezien. We lopen op dit moment alleen wel achter op die planning. Plus daarbij dat deze al verouderd is, want Sanofi/CureVac komen niet, Janssen heeft vertraging en AstraZeneca levert ook maar mondjesmaat. Pfizer levert wel meer.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Tot april is een klein hobbeltje ivm het tweede kwartaal.
Dat deed ik al. Gelukkig wordt mijn salaris ook weer betaald uit belastinggeld. Dat verzacht de wetenschap dat er miljarden worden weggegooid. Ik draag daar namelijk niet aan bij.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon je bek houden en belasting betalen.
Als je in de IT zit voor de overheid moet je afentoe eens hier kijken: https://www.rijksictdashboard.nl/. Geld weggooien kunnen ze goed daarquote:Op zondag 21 maart 2021 23:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat deed ik al. Gelukkig wordt mijn salaris ook weer betaald uit belastinggeld. Dat verzacht de wetenschap dat er miljarden worden weggegooid. Ik draag daar namelijk niet aan bij.
De leveringen dus... In dit specifieke geval is het AZ waardoor we minder prikken dan verwacht.quote:
Ik ben mijn leerlingen er maar vast op aan het voorbereiden dat het afschaffen van het leenstelsel er waarschijnlijk niet inzit omdat we eerst ettelijke miljarden aan coronaleningen moeten terugbetalen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat deed ik al. Gelukkig wordt mijn salaris ook weer betaald uit belastinggeld. Dat verzacht de wetenschap dat er miljarden worden weggegooid. Ik draag daar namelijk niet aan bij.
Dit alles gaat ervan uit dat het aantal afspraken voor de komende weken ook op 30k per dag blijft.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er worden gemiddeld 30.000 vaccins per dag gezet. Laten we voor t gemak even stellen dat je na 3 weken nog steeds de 2e prik wil doen. Dan heb je een rollende buffer van ongeveer 600.000 vaccins in de vriezer nodig om die mensen te kunnen blijven prikken.
Bijkomend probleem is dat er niet in de vierde week 60.000 mensen gevaccineerd worden, maar gewoon 30.000. Oftewel, de eerste groep wordt op dat moment voor de tweede keer gevaccineerd, waardoor de vriezervoorraad nietszeggend is.
Dat zijn details. De trend verandert niet. In het twee kwartaal krijgen we fors meer doses.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, deze grafiek heb ik vaker gezien. We lopen op dit moment alleen wel achter op die planning. Plus daarbij dat deze al verouderd is, want Sanofi/CureVac komen niet, Janssen heeft vertraging en AstraZeneca levert ook maar mondjesmaat. Pfizer levert wel meer.
Er zijn minder leveringen van AZ, maar meer leveringen van Pfizer (en sneller).quote:Op zondag 21 maart 2021 23:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De leveringen dus... In dit specifieke geval is het AZ waardoor we minder prikken dan verwacht.
Dit was de tijdlijn zoals op 20 februari grofweg geschat door De Jonge (oranje stippellijn) i.c.m. uitspraken tijdens de persconferentie van 8 maart:
[ afbeelding ]
Ondertussen is er minder geleverd: https://www.lc.nl/friesla(...)Zeneca-26628291.html
En is het zelfs één week helemaal stopgezet. Dat is precies de (kleine) afwijking die we nu hebben van het tijdspad richting drie miljoen.
Ik zie vooralsnog een lijn die, rekening houdend met de AZ-vertragingen, vrij aardig op schema loopt.
Er liggen nu ~820k vaccins 'in de vriezer' volgens Yoricks berekeningen. Komende maandag/dinsdag komen er weer ongeveer 200k bij. Dan liggen er dus ongeveer 1 miljoen vaccins in de vriezer. Er worden er weer 200k weggeprikt, dus de voorraad blijft ongeveer 800k.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit alles gaat ervan uit dat het aantal afspraken voor de komende weken ook op 30k per dag blijft.
Als je voor de komende week 100k afspraken hebt staan, is je benodigde voorraad ook alweer substantieel hoger.
Zoveel meer levert Pfizer niet op dit moment. Die extra leveringen gaan we merken, komt 'ie weer, vanaf april... https://wnl.tv/2021/02/15(...)-gaat-het-echt-hard/quote:Op zondag 21 maart 2021 23:37 schreef chratnox het volgende:
Er zijn minder leveringen van AZ, maar meer leveringen van Pfizer (en sneller).
O haha. Weet er alles van. Ben zijdelings ook betrokken bij die projectgroepen die IT gerelateerd zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je in de IT zit voor de overheid moet je afentoe eens hier kijken: https://www.rijksictdashboard.nl/. Geld weggooien kunnen ze goed daar
En hoeveel van die 820k zijn AZ? Hoeveel zijn al gealloceerd vanwege afspraken die al staan? Wanneer zijn die vaccins binnen gekomen (het duurt ca. 2 weken van vriezer tot arm)?quote:Op zondag 21 maart 2021 23:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er liggen nu ~820k vaccins 'in de vriezer' volgens Yoricks berekeningen. Komende maandag/dinsdag komen er weer ongeveer 200k bij. Dan liggen er dus ongeveer 1 miljoen vaccins in de vriezer. Er worden er weer 200k weggeprikt, dus de voorraad blijft ongeveer 800k.
Als je uitgaat van de 30k die geprikt is/blijft houdt het in dat je 200k over hebt in de vriezer, of 100k mensen die je had kunnen vaccineren.
Pfizer gaat vanaf begin april 600k per week leveren gaven ze aan. Dat gaf de Jonge recent ook aan. Ik moet nog zien dat ze dat weg gaan prikken.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zoveel meer levert Pfizer niet op dit moment. Die extra leveringen gaan we merken, komt 'ie weer, vanaf april... https://wnl.tv/2021/02/15(...)-gaat-het-echt-hard/
Die ~200k Pfizer per week wordt ook keurig weggeprikt.
[ afbeelding ]
Moderna gaat om zulke kleine aantallen dat we het daar niet over hoeven hebben. En het verhaal van AZ moge bekend zijn.
In een land als Denemarken houden ze ongeveer een week aan leveringen als voorraad aan. Blijkbaar snappen ze er daar niets van en moeten ze er veel meer bewaren. Maar ze staan wel derde op de EU-vaccin-ranglijst, na Malta (klein kuteiland, met één verhuisdoos ent je het hele eiland) en Hongarije (gebruiken ook Sputnik).quote:Op zondag 21 maart 2021 23:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er liggen nu ~820k vaccins 'in de vriezer' volgens Yoricks berekeningen. Komende maandag/dinsdag komen er weer ongeveer 200k bij. Dan liggen er dus ongeveer 1 miljoen vaccins in de vriezer. Er worden er weer 200k weggeprikt, dus de voorraad blijft ongeveer 800k.
Als je uitgaat van de 30k die geprikt is/blijft houdt het in dat je 200k over hebt in de vriezer, of 100k mensen die je had kunnen vaccineren.
Het afschaffen daarvan zie ik nog wel gebeuren.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben mijn leerlingen er maar vast op aan het voorbereiden dat het afschaffen van het leenstelsel er waarschijnlijk niet inzit omdat we eerst ettelijke miljarden aan coronaleningen moeten terugbetalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
quote:Op zondag 21 maart 2021 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het afschaffen daarvan zie ik nog wel gebeuren.
Wat ik óók zie gebeuren is dat jouw leerlingen letterlijk het kind van de rekening wordt voor wat betreft de vele miljarden extra staatsschuld. Tevens zijn er voor jouw leerlingen straks geen betaalbare woningen beschikbaar. Wel zullen zij geconfronteerd worden met een arbeidsmarkt die nóg competitiever is dan deze op dit moment al is.
Gelukkig hebben hebben jouw leerlingen wel kunnen bijdragen aan een iets lager overlijdensrisico van opa en oma![]()
Dat dan weer welWe hadden van deze gezondheiscrisis niet ook een economische crisis hoeven maken. Maar alles voor die paar extra levensmaanden van de boomers. De jeugd telt immers niet, want die hebben nog geen stemrecht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
Een dagklokquote:Op maandag 22 maart 2021 00:09 schreef popje het volgende:
Ik hoor nu praten bij Op 1 over het feit dat Ferd alternatieven voor de avondklok moet presenteren, oftewel een nachtklok... misschien gebeurt hier toch iets mee?
Wie zegt dat?quote:Op maandag 22 maart 2021 00:09 schreef popje het volgende:
Ik hoor nu praten bij Op 1 over het feit dat Ferd alternatieven voor de avondklok moet presenteren, oftewel een nachtklok... misschien gebeurt hier toch iets mee?
Een politiek journalist, dat dat aan Ferd gevraagd is voor futurus tijden, omdat de proportionaliteit van de avondklok elke keer getoetst moet wordenquote:
Valt ook wel mee. Die dozen zijn niet zo groot en het kan ontdooit 5 dagen overleven op goed level.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en nu het logistieke proces achter al die prikken... het probleem zit niet aan de kant van de klantenservice.
Volgens mij heb je het echt niet door he?quote:Op zondag 21 maart 2021 18:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja want Hugo belt iedereen op om maar vooral meer te laten testen, wat een bullshit zeg
Dinsdag eens even afwachten wat de NCTV in petto heeft.quote:Op maandag 22 maart 2021 00:15 schreef popje het volgende:
[..]
Een politiek journalist, dat dat aan Ferd gevraagd is voor futurus tijden, omdat de proportionaliteit van de avondklok elke keer getoetst moet worden
NCTV? Wat is dat?quote:Op maandag 22 maart 2021 00:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dinsdag eens even afwachten wat de NCTV in petto heeft.
Varianten waren helemaal geen issue tot december.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:31 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat we de komende maanden ook niet genoeg gaan versoepelen voor de angst van een nieuwe variant. Je ziet hier en daar, ook in het buitenland, dat die doelpalen al verschoven worden.
De term angstpsychose is wellicht wat wappie-achtig, maar denk wel dat er een kern van waarheid in zit.
Nieuwe podcast van Maurice de Hond trouwens, met als gast Marcel Levi.
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid. Zeg maar de oppercrisismanager van de rijksoverheid.quote:
Eerder nu pas dankzij de trage uitvoering.quote:Op zondag 21 maart 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)e-jonge-8-maart-2021
[..]
Klap in het gezicht van Hugo’s paspoortquote:Op maandag 22 maart 2021 02:50 schreef Za het volgende:
Dochter besmet: Gevaccineerde ouders moeten ook in quarantaine
Zelfs degenen die tegen het coronavirus zijn ingeënt, moeten in quarantaine als een familielid of een andere kamergenoot in het huishouden is besmet. Dat besliste de bestuursrechter in Neustadt an der Weinstrasse. Tot nu toe is er onvoldoende bewijs dat mensen met volledige vaccinatiebescherming niet besmettelijk worden, aldus de rechters. Daarom zijn er tot nu toe geen speciale uitzonderingsregels voor gevaccineerde personen.
https://www.sueddeutsche.(...)101-210316-99-850125
Zo, lekker de nieuwe week weer in.quote:Op maandag 22 maart 2021 00:41 schreef Stray_cat het volgende:
Follow the money, BBB en The great Reset, heeft niks met een virus te maken, die zal nooit verdwijnen net als de spoedwet en de lockdowns.
Ik begreep ook dat er een week zit tussen levering en beschikbaarheid van het virus ivm kwaliteitscontroles, gek verhaal.quote:Op maandag 22 maart 2021 00:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eerder nu pas dankzij de trage uitvoering.
Bizar veel in de opslag nu. Alweer!
Waarom?
Post bewaard voor het nageslachtquote:Op maandag 22 maart 2021 07:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik begreep ook dat er een week zit tussen levering en beschikbaarheid van het virus ivm kwaliteitscontroles, gek verhaal.
Het prikken is echt het probleem niet, op dit moment is er weinig vaccin beschikbaar zodat je beleid sterk gericht moet zijn op bepaalde groepen, als je een miljoen vaccins per week hebt kun je gewoon veel makkelijker inplannen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pfizer gaat vanaf begin april 600k per week leveren gaven ze aan. Dat gaf de Jonge recent ook aan. Ik moet nog zien dat ze dat weg gaan prikken.
Maargoed, zoal ik zei, we gaan het wel zien. Ik hoop het mis te hebben.
quote:Op maandag 22 maart 2021 07:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Post bewaard voor het nageslacht![]()
Freud strikes again
quote:Op maandag 22 maart 2021 07:59 schreef Janneke141 het volgende:
Lockdown blijft intact, inclusief avondklok, totdat alle zestigplussers gevaccineerd zijn. Aldus de Gelderlander.
Erg balen, maar ik begrijp het wel.quote:Op maandag 22 maart 2021 07:59 schreef Janneke141 het volgende:
Lockdown blijft intact, inclusief avondklok, totdat alle zestigplussers gevaccineerd zijn. Aldus de Gelderlander.
Als je iedere vorm van welzijn ondergeschikt maakt aan corona dan is het inderdaad best logisch.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:05 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Erg balen, maar ik begrijp het wel.
Maar hebben we het dan over eerste of 2e prik. En laat ze aub niet een miljoen op voorraad houden maar lekker 80% daarvan wegprikken. De engelsen deden dat ook (en de denen nu ook). Het gaat uiteindelijk echt veel schelen, zeker in de kwetsbare groepen.
Ze hebben het over de hele maand april, maar we gaan in principe toch maar 2 weken vooruit met de volgende persco?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:05 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Erg balen, maar ik begrijp het wel.
Maar hebben we het dan over eerste of 2e prik. En laat ze aub niet een miljoen op voorraad houden maar lekker 80% daarvan wegprikken. De engelsen deden dat ook (en de denen nu ook). Het gaat uiteindelijk echt veel schelen, zeker in de kwetsbare groepen.
Wij raken het toch nooit eens. Maar dat hoeft ook niet.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je iedere vorm van welzijn ondergeschikt maakt aan corona dan is het inderdaad best logisch.
Zolang de snelwegen vol blijven stromen met mensen die op locatie werken hoeven we helemaal niks te verwachten qua versoepeling. Dat heeft weinig met de wil van het volk te maken.quote:Op maandag 22 maart 2021 07:49 schreef aartstyle het volgende:
Zo, weekend is weer voorbij. Niet het weekend waarop we gehoopt hadden qua corona situatie. Het gaat echt weer de verkeerde kant uit. De 2 maanden extra lockdown die geroepen wordt lijkt me ook wat voorbarig. Maar als seizoenseffect uitblijft en de R op dit niveau dan zou dit zomaar kunnen inderdaad.
Ben echt teleurgesteld, had echt even de hoop dat we vanaf begin april weer verder konden versoepelen, maar afgelopen week zag je al aankomen dat het niet de goede kant op ging.
In het achterhoofd weet je dat als we nu een lockdown zouden doen zoals vorig jaar en ons er ook op die manier aan zouden houden dat we dan 3e/4e week april er echt vrijwel vanaf zijn en we behalve de festivals en kroegen terug kunnen naar het normale leven. Echter is die wil bij het volk allang verdwenen.
Benieuwd naar de stijging deze week. Einde week tegen de 10k besmettingen? En ziekenhuizen boven de 2200?
Werkgevers en werknemers zijn ook een deel van de bevolking toch?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zolang de snelwegen vol blijven stromen met mensen die op locatie werken hoeven we helemaal niks te verwachten qua versoepeling. Dat heeft weinig met de wil van het volk te maken.
Griepseizoen is nog niet over en echt flauwekul om nu net te doen alsof het aan de bevolking ligt.
Bizar iddquote:Op maandag 22 maart 2021 08:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je iedere vorm van welzijn ondergeschikt maakt aan corona dan is het inderdaad best logisch.
Klopt maar de drang en angst om thuis te blijven is er effectief maar een week of 3/4 geweest.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:09 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Werkgevers en werknemers zijn ook een deel van de bevolking toch?
Griep is er niet dit jaarquote:Op maandag 22 maart 2021 08:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zolang de snelwegen vol blijven stromen met mensen die op locatie werken hoeven we helemaal niks te verwachten qua versoepeling. Dat heeft weinig met de wil van het volk te maken.
Griepseizoen is nog niet over en echt flauwekul om nu net te doen alsof het aan de bevolking ligt.
Toen ik ditzelfde vorig jaar zei werd ik hier inderdaad nogal beschimpt.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:09 schreef raptorix het volgende:
Misschien een ideetje om gewoon die 60+ers dan in lockdown te houden, of ben ik dan weer een smerige egoist en moordenaar die dat vind
Zo werkt dat natuurlijk niet, het is niet alsof die mensen dan helemaal niemand meer zien, geen (mantel)zorg ontvangen, niet naar de winkel gaan, niet naar werk mogen(ook mensen met praktisch beroep).quote:Op maandag 22 maart 2021 08:09 schreef raptorix het volgende:
Misschien een ideetje om gewoon die 60+ers dan in lockdown te houden, of ben ik dan weer een smerige egoist en moordenaar die dat vind
Veel langer, heeft nog enorm lang geduurd voor dat mensen weer meer naar werk gingenquote:Op maandag 22 maart 2021 08:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Klopt maar de drang en angst om thuis te blijven is er effectief maar een week of 3/4 geweest.
Ja, maar een lockdown staat niet gelijk aan niemand meer zien natuurlijkquote:Op maandag 22 maart 2021 08:09 schreef raptorix het volgende:
Zucht.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Griep is er niet dit jaar
Verkoudheidsvirussen wel, een beetje
Heb ik al geopperd, geef als beloning de mantelzorgers voorrang op de volgorde.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet, het is niet alsof die mensen dan helemaal niemand meer zien, geen (mantel)zorg ontvangen, niet naar de winkel gaan, niet naar werk mogen(ook mensen met praktisch beroep).
Dan moeten die oudjes zich eens aan de regels houden, ik zie ze nog steeds met hun mondkapje op hun kin door de supermarkten strompelen, en hoor nog steeds volop mensen die de opa's en oma's als opvangadres gebruiken.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar een lockdown staat niet gelijk aan niemand meer zien natuurlijk
Dus als de rest van Nederland exponentieel besmet raakt komt dat vanzelf bij de oudjes uit.
Je kunt niet iedereen afschermen maar een heel gedeelte toch wel ervanquote:Op maandag 22 maart 2021 08:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet, het is niet alsof die mensen dan helemaal niemand meer zien, geen (mantel)zorg ontvangen, niet naar de winkel gaan, niet naar werk mogen(ook mensen met praktisch beroep).
Eensquote:Op maandag 22 maart 2021 08:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Klopt maar de drang en angst om thuis te blijven is er effectief maar een week of 3/4 geweest.
En geen zwembadquote:Op maandag 22 maart 2021 08:15 schreef Gunner het volgende:
Goed dus een terrasje pakken tijdens de (geboekte) meivakantie kunnen we wel uit het hoofd zetten dus?
Als nog werkt dat niet zo, wil je mensen die naar hun oma gaan alsnog een boete geven? ID check op leeftijd bij de winkels?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb ik al geopperd, geef als beloning de mantelzorgers voorrang op de volgorde.
Heb je gelijk in, ik las verkeerdquote:Op maandag 22 maart 2021 08:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zucht.
Wat voorheen het griepseizoen was (want griep hebben we vervangen voor corona).
De mobiliteitscijfers zijn ongetwijfeld een stuk lager dan in januari 2020. Maar er zit een grens aan het effect.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Veel langer, heeft nog enorm lang geduurd voor dat mensen weer meer naar werk gingen
Ik neem aan dat je gewoon sarcastisch of cynisch bent, want je bent slim genoeg om exponentiële groei te begrijpen en het feit dat een lockdown, ook als je je aan alle maatregelen houdt, nog steeds heel veel ruimte tot besmetting biedtquote:Op maandag 22 maart 2021 08:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moeten die oudjes zich eens aan de regels houden, ik zie ze nog steeds met hun mondkapje op hun kin door de supermarkten strompelen, en hoor nog steeds volop mensen die de opa's en oma's als opvangadres gebruiken.
Volgens een quote van yorick is er maar 20% seizoenseffect. Is wel iets, maar toch minder dan ik gedacht had of waar ik op gehoopt had.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:15 schreef asco het volgende:
Vanaf halverwege volgende week dagenlang 20+ graden. 😎
Storten de cijfers vlak daarna in en dan gaat het kabinet zich waarschijnlijk op de borst slaan met: "We zien dat de maatregelen nu echt zichtbaar worden in de cijfers".
🙄
Wanneer Jantje andere randvoorwaarden hanteert en andere eisen stelt dan Pietje, dan betekent dat niet automatisch dat één van beiden dom is, verkeerde keuzes maakt of het niet snapt. Het betekent slechts dat er andere afwegingen gemaakt worden, met verschillen in kosten en risico's.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In een land als Denemarken houden ze ongeveer een week aan leveringen als voorraad aan. Blijkbaar snappen ze er daar niets van en moeten ze er veel meer bewaren. Maar ze staan wel derde op de EU-vaccin-ranglijst, na Malta (klein kuteiland, met één verhuisdoos ent je het hele eiland) en Hongarije (gebruiken ook Sputnik).
eigen risicoquote:Op maandag 22 maart 2021 08:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Als nog werkt dat niet zo, wil je mensen die naar hun oma gaan alsnog een boete geven? ID check op leeftijd bij de winkels?
Iets van gebruik kunnen maken van een indoorspeelparadijs zou ik fijner vinden dan van een zwembadquote:
De eerste paar weken lagen door de angst vele organisaties gewoon echt helemaal plat, deuren dicht en werd er niet gewerkt.quote:
Het enige wat jij doet is onmogelijkheden te denken, gelijk weer de uitzonderingen zoals mantelzorgers er bij verzinnen, ik weet niet of je het door hebt, maar voor een ondernemer die nu al 7 maanden stil ligt is het een kwestie van kapot gaan of door kunnen, die heeft die 2 maanden extra niet.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Als nog werkt dat niet zo, wil je mensen die naar hun oma gaan alsnog een boete geven? ID check op leeftijd bij de winkels?
Dat is hun probleem danquote:Op maandag 22 maart 2021 08:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat dan in de praktijk inhoud dat waarschijnlijk alsnog de helft er zich er niet aan houdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |