Toen ik ditzelfde vorig jaar zei werd ik hier inderdaad nogal beschimpt.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:09 schreef raptorix het volgende:
Misschien een ideetje om gewoon die 60+ers dan in lockdown te houden, of ben ik dan weer een smerige egoist en moordenaar die dat vind
Zo werkt dat natuurlijk niet, het is niet alsof die mensen dan helemaal niemand meer zien, geen (mantel)zorg ontvangen, niet naar de winkel gaan, niet naar werk mogen(ook mensen met praktisch beroep).quote:Op maandag 22 maart 2021 08:09 schreef raptorix het volgende:
Misschien een ideetje om gewoon die 60+ers dan in lockdown te houden, of ben ik dan weer een smerige egoist en moordenaar die dat vind
Veel langer, heeft nog enorm lang geduurd voor dat mensen weer meer naar werk gingenquote:Op maandag 22 maart 2021 08:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Klopt maar de drang en angst om thuis te blijven is er effectief maar een week of 3/4 geweest.
Ja, maar een lockdown staat niet gelijk aan niemand meer zien natuurlijkquote:Op maandag 22 maart 2021 08:09 schreef raptorix het volgende:
Zucht.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Griep is er niet dit jaar
Verkoudheidsvirussen wel, een beetje
Heb ik al geopperd, geef als beloning de mantelzorgers voorrang op de volgorde.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet, het is niet alsof die mensen dan helemaal niemand meer zien, geen (mantel)zorg ontvangen, niet naar de winkel gaan, niet naar werk mogen(ook mensen met praktisch beroep).
Dan moeten die oudjes zich eens aan de regels houden, ik zie ze nog steeds met hun mondkapje op hun kin door de supermarkten strompelen, en hoor nog steeds volop mensen die de opa's en oma's als opvangadres gebruiken.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar een lockdown staat niet gelijk aan niemand meer zien natuurlijk
Dus als de rest van Nederland exponentieel besmet raakt komt dat vanzelf bij de oudjes uit.
Je kunt niet iedereen afschermen maar een heel gedeelte toch wel ervanquote:Op maandag 22 maart 2021 08:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet, het is niet alsof die mensen dan helemaal niemand meer zien, geen (mantel)zorg ontvangen, niet naar de winkel gaan, niet naar werk mogen(ook mensen met praktisch beroep).
Eensquote:Op maandag 22 maart 2021 08:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Klopt maar de drang en angst om thuis te blijven is er effectief maar een week of 3/4 geweest.
En geen zwembadquote:Op maandag 22 maart 2021 08:15 schreef Gunner het volgende:
Goed dus een terrasje pakken tijdens de (geboekte) meivakantie kunnen we wel uit het hoofd zetten dus?
Als nog werkt dat niet zo, wil je mensen die naar hun oma gaan alsnog een boete geven? ID check op leeftijd bij de winkels?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb ik al geopperd, geef als beloning de mantelzorgers voorrang op de volgorde.
Heb je gelijk in, ik las verkeerdquote:Op maandag 22 maart 2021 08:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zucht.
Wat voorheen het griepseizoen was (want griep hebben we vervangen voor corona).
De mobiliteitscijfers zijn ongetwijfeld een stuk lager dan in januari 2020. Maar er zit een grens aan het effect.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Veel langer, heeft nog enorm lang geduurd voor dat mensen weer meer naar werk gingen
Ik neem aan dat je gewoon sarcastisch of cynisch bent, want je bent slim genoeg om exponentiële groei te begrijpen en het feit dat een lockdown, ook als je je aan alle maatregelen houdt, nog steeds heel veel ruimte tot besmetting biedtquote:Op maandag 22 maart 2021 08:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moeten die oudjes zich eens aan de regels houden, ik zie ze nog steeds met hun mondkapje op hun kin door de supermarkten strompelen, en hoor nog steeds volop mensen die de opa's en oma's als opvangadres gebruiken.
Volgens een quote van yorick is er maar 20% seizoenseffect. Is wel iets, maar toch minder dan ik gedacht had of waar ik op gehoopt had.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:15 schreef asco het volgende:
Vanaf halverwege volgende week dagenlang 20+ graden. 😎
Storten de cijfers vlak daarna in en dan gaat het kabinet zich waarschijnlijk op de borst slaan met: "We zien dat de maatregelen nu echt zichtbaar worden in de cijfers".
🙄
Wanneer Jantje andere randvoorwaarden hanteert en andere eisen stelt dan Pietje, dan betekent dat niet automatisch dat één van beiden dom is, verkeerde keuzes maakt of het niet snapt. Het betekent slechts dat er andere afwegingen gemaakt worden, met verschillen in kosten en risico's.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In een land als Denemarken houden ze ongeveer een week aan leveringen als voorraad aan. Blijkbaar snappen ze er daar niets van en moeten ze er veel meer bewaren. Maar ze staan wel derde op de EU-vaccin-ranglijst, na Malta (klein kuteiland, met één verhuisdoos ent je het hele eiland) en Hongarije (gebruiken ook Sputnik).
eigen risicoquote:Op maandag 22 maart 2021 08:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Als nog werkt dat niet zo, wil je mensen die naar hun oma gaan alsnog een boete geven? ID check op leeftijd bij de winkels?
Iets van gebruik kunnen maken van een indoorspeelparadijs zou ik fijner vinden dan van een zwembadquote:
De eerste paar weken lagen door de angst vele organisaties gewoon echt helemaal plat, deuren dicht en werd er niet gewerkt.quote:
Het enige wat jij doet is onmogelijkheden te denken, gelijk weer de uitzonderingen zoals mantelzorgers er bij verzinnen, ik weet niet of je het door hebt, maar voor een ondernemer die nu al 7 maanden stil ligt is het een kwestie van kapot gaan of door kunnen, die heeft die 2 maanden extra niet.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Als nog werkt dat niet zo, wil je mensen die naar hun oma gaan alsnog een boete geven? ID check op leeftijd bij de winkels?
Dat is hun probleem danquote:Op maandag 22 maart 2021 08:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat dan in de praktijk inhoud dat waarschijnlijk alsnog de helft er zich er niet aan houdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |