1e. De 2e vier weken later.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
eerste? tweede prik?
Om het in perspectief te zetten'; mijn schoonvader ook van die leeftijd heeft al een paar weken z'n eerste shot gehad.
Mjah het klinkt iets negatiever dan het lijkt, men heeft nu de hele groep 75+ ingeplant voor de komende maand, dat kan vandaag zijn, maar dus ook over 3 weken,quote:Op maandag 22 maart 2021 09:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tja daar worden we niet vrolijk van, nu maar hopen op mooi weer dan want dat is het enige andere drukmiddel om de boel open te gooien.
Mijn ouders ook, zelfde leeftijd. Ik neem aan nog thuiswonend?quote:
Dus is het niet zo negatief als je hier wil stellen. Dat jouw vader dan pas aan de beurt is zegt dus niets over de gehele strategie.quote:
Het is te hopen dat als de vaccinatiehoeveelheden het toelaten, de volgende groep niet perse NA deze groep komt, maar ook in dezelfde maand gevaccineerd zou kunnen worden. Volgens mij moet dat qua aantallen vaccins prima kunnen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah het klinkt iets negatiever dan het lijkt, men heeft nu de hele groep 75+ ingeplant voor de komende maand, dat kan vandaag zijn, maar dus ook over 3 weken,
het is maar een indicatie, het betekent wel dat 60+ nog niet aan de beurt is voorlopigquote:Op maandag 22 maart 2021 09:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dus is het niet zo negatief als je hier wil stellen. Dat jouw vader dan pas aan de beurt is zegt dus niets over de gehele strategie.
Het vaccineren lijkt trager te gaan dan je denkt, het effect op vaccineren van gezondheidsmedewerkers heeft wel degelijk een enorm grote impact, je ziet nu al een gigantisch verschil in de gevallen bij verzorgings en verpleeghuizen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dus is het niet zo negatief als je hier wil stellen. Dat jouw vader dan pas aan de beurt is zegt dus niets over de gehele strategie.
Als je plan niet waterdicht is, of toch heel erg dicht tegen waterdicht aan, kun je zomaar ineens behooriljk in de problemen komen als de besmettingen en dus de ziekenhuisopnames wél exponentieel stijgen. Oeps. Dan zit je alsnog met code zwart en een ingestort land, terwijl dat toch is waar je weg wil blijven.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niet omdat ze 60+ zijn, maar omdat het de groep is die de grootste kans heeft in het ziekenhuis te belanden, een nogal wezenlijk verschil.
En volledige zal ook niet lukken, al scheelt het maar de helft. Maar zoals eerder gezegd, alternatieve plannen moeten 100% waterdicht zijn om de een of andere reden.
Dat 15 min blijven zitten werd genoemd als probleem bij het vinden van geschikte locaties.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikel (kan het even niet vinden) dat er bij huisartsen wel degelijk ook problemen zijn, o.a. omdat ze dus een andere locatie moeten huren omdat de meeste praktijken niet ingericht zijn op het zijn van een priklocatie waarbij je 15 minuten moet blijven zitten na het prikken en een grote hoeveelheid aanwezigen waar afstand tussen moet blijven.
Met dat ingestorte land zitten we inmiddels toch wel.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je plan niet waterdicht is, of toch heel erg dicht tegen waterdicht aan, kun je zomaar ineens behooriljk in de problemen komen als de besmettingen en dus de ziekenhuisopnames wél exponentieel stijgen. Oeps. Dan zit je alsnog met code zwart en een ingestort land, terwijl dat toch is waar je weg wil blijven.
Mijn moeder, thuiswonend, 72 jaar, weet nog niet wanneer ze aan de beurt is.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is maar een indicatie, het betekent wel dat 60+ nog niet aan de beurt is voorlopig
Waarom niet? begin van de zomer kunnen we makkelijk zo'n 45% immuniteit hebben (18.6% doorgemaakte infectie, oplopend en vaccinaties). Dan is het gewoon een keuze om dingen niet relatief normaal te openen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd of wij nog een enigszins normale zomer tegemoet gaan:
[ twitter ]
* Houtenbeen gaat in zomerslaap tot 21 septemberquote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Mijn vader van 76 heeft nog geeneens bericht gehad. Hoezo is de groep 75+ nu al ingeplandquote:Op maandag 22 maart 2021 09:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn moeder, thuiswonend, 72 jaar, weet nog niet wanneer ze aan de beurt is.
Wachten duurt altijd lang.
Nee, als reden dat er geschikte locaties gezocht moeten worden, omdat de gemiddelde huisartsenpraktijk niet zodanig ruim is opgezet dat ze daar plaats voor hebben.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat 15 min blijven zitten werd genoemd als probleem bij het vinden van geschikte locaties.
Het was een indicatie staat er toch? Geen stelregel.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik heb het verhaal van Jaap van Delden gehoord, het probleem bij de begin van leveringen is dat het vaak vrij onregelmatig is, nu er wat langer geleverd word krijg je beter inzicht, namelijk dat Pfizer stabiel is en zelfs meer levert, en dat AZ erg onbetrouwbaar is. Wat nog wel een opsteker is, is dat Jansen nog niet is ingecalculeerd in het schema, echter als je weet dat die kunnen leveren, kun je ook meer risico nemen met je huidige schema.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is te hopen dat als de vaccinatiehoeveelheden het toelaten, de volgende groep niet perse NA deze groep komt, maar ook in dezelfde maand gevaccineerd zou kunnen worden. Volgens mij moet dat qua aantallen vaccins prima kunnen.
Nee.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar het omt/kabinet geeft is op dit moment van mening dat we pas uit de lockdown kunnen als de 60+ groep is gevaccineerd, en daar moet je het mee doen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:33 schreef raptorix het volgende:
Al die mensen die nu roepen: Ja maar we moeten eerst de kwetsbaren allemaal gevaccineerd hebben, LEUK maar dat is niet de reden waarom we in een lockdown zitten, ga het anders nog maar even teruglezen, technische briefings kun je allemaal teruglezen en bekijken.
Zo. Kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mijn vader van 76 heeft nog geeneens bericht gehad. Hoezo is de groep 75+ nu al ingepland
Ja net als het waterdichte "alles blijft dicht" plan van nu, daar zakken de cijfers prima door de laatste weken en is de overbelasting van de zorg compleet door afgewend.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je plan niet waterdicht is, of toch heel erg dicht tegen waterdicht aan, kun je zomaar ineens behooriljk in de problemen komen als de besmettingen en dus de ziekenhuisopnames wél exponentieel stijgen. Oeps. Dan zit je alsnog met code zwart en een ingestort land, terwijl dat toch is waar je weg wil blijven.
Het andere voordeel van Janssen is dat je geen vervolg afspraak hoeft te maken, die prikken dus direct allemaal opgemaakt worden. Maar ook met AstraZeneca kunnen ze meer risico nemen, lijkt mij nou niet zo belangrijk of je de tweede dosis na 10 of 15 weken krijgt, als 12 weken het 'beste' zou zijn. Een eerste dosis helpt al ontzettend veel en we mogen best wat meer risico nemen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb het verhaal van Jaap van Delden gehoord, het probleem bij de begin van leveringen is dat het vaak vrij onregelmatig is, nu er wat langer geleverd word krijg je beter inzicht, namelijk dat Pfizer stabiel is en zelfs meer levert, en dat AZ erg onbetrouwbaar is. Wat nog wel een opsteker is, is dat Jansen nog niet is ingecalculeerd in het schema, echter als je weet dat die kunnen leveren, kun je ook meer risico nemen met je huidige schema.
Oplossingen:quote:Op maandag 22 maart 2021 09:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat 15 min blijven zitten werd genoemd als probleem bij het vinden van geschikte locaties.
Mijn vader kreeg zijn oproep ook pas eergisteren. Die heeft toen meteen gebeld, en kon over een maand pas terecht. Er wordt wel aan gewerkt, maar al te snel gaat het allemaal niet.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mijn vader van 76 heeft nog geeneens bericht gehad. Hoezo is de groep 75+ nu al ingepland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |