Heb ik ook al een oplossing voor gegeven, hou die mensen ook 6 weken in de bubble en zet ze dan bovenaan op de vaccinatie lijst als beloning.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik reageerde op een bericht van iemand die de 60+ mensen volledig wil isoleren.
Dat houdt dus ook in dat je zorgverleners van 60- weg houdt bij de 60-plussers.
Er zal zeker een overlap zijn. Maar je discussieert hier direct met mensen, en niet met de grote groep mensen die die polls invullen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn constatering is dat meerderheid 60+ niet “op wil sluiten” maar wel voor een vaccinatiepaspoort is, afgaande op de polls die ik voorbij zie komen bij de opiniepijlers. Het zullen inderdaad niet dezelfde mensen zijn die die mening is toegedaan maar er moet een flinke overlap zitten inderdaad.
Ja, dat klopt, maar een lockdown betekent niet dat je niet besmet kunt raken, het is bedoelt om de R te drukken.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
60- is maar een heel klein deel wat voor de ziekenhuis bezetting zorgt.
Daarnaast zijn er ook nog een heleboel 60-minners (met name veertigers en vijftigers) die ook tot de risicogroepen behoren, die je dan dus ook moet isoleren.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik reageerde op een bericht van iemand die de 60+ mensen volledig wil isoleren.
Dat houdt dus ook in dat je zorgverleners van 60- weg houdt bij de 60-plussers.
Als je een idee daadwerkelijk als serieus plan wil neerzetten, dan is het toch volkomen logisch dat je ook over de uitwerking ervan nadenkt?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo gaat het altijd als je idee oppert buiten "alles dicht". Zo'n idee moet 100% waterdicht zijn en elk individueel geval moet uitgewerkt zijn hoe daar mee om te gaan. Zo niet, "kan niet".
Bij dit zinnetje wist ik niet helemaal wat ik moest denken:quote:
Ik mag toch hopen dat als de 60+ers ingeënt zijn dat we niet krampachtig vast houden aan bepaald besmettingsgetal. Oftewel ook versoepelen tegen die tijd als we bijv 15.000 besmettingen per dag hebben.quote:,,Als de meeste 60-plussers zijn gevaccineerd, kunnen we écht weer wat’’, stelt een kabinetsbron. ,,Dan is het niet meer zo erg dat je zevenduizend besmettingen per dag hebt: het zijn vooral ouderen die in het ziekenhuis belanden.’’
Oh, dus zorgverleners mogen 6 weken lang hun ouders, partner en kinderen niet live zien?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb ik ook al een oplossing voor gegeven, hou die mensen ook 6 weken in de bubble en zet ze dan bovenaan op de vaccinatie lijst als beloning.
De bezetting van de ziekenhuizen is al 2 maanden volstrekt stabiel, de Britse variant is nu dominant en zorgt voor een zeer lichte stijging, de reden waarom in de eerste piek de stijging veel sneller was, was omdat toen niet bekent was dat de ziekte bij jongere mensen veelal asymptomatisch was, wat gebeurde er? De klappen vielen in de verpleging die geen beschermende middelen hadden.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:45 schreef aartstyle het volgende:
[..]
jij bent wel heel stellig. Ik durf er nog niet op in te zetten dat de ziekenhuizen niet gaan overstromen.
Maar verder klopt je verhaal wel. Het draait alleen maar om de ziekenhuizen.
Waarbij ik aangaf dat het niet persoonlijk gericht was.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zal zeker een overlap zijn. Maar je discussieert hier direct met mensen, en niet met de grote groep mensen die die polls invullen.
Oh Okee, je wilt nog extra maatregelen opleggen. Dan begreep ik je verkeerd.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
De maatregelen helpen wel, minder contacten is minder besmettingen, wat wil je dus met de risico groep?
Zorg dat ze niet binnen zitten met mensen in de andere groep. Wat doen ze: Afspreken met de kinderen, want ze voelen zich zo zielug!
Hoe denk je dat mensen die dit doen die op een buitenlandse missie moeten? Mensen op zee?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:48 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Oh, dus zorgverleners mogen 6 weken lang hun ouders, partner en kinderen niet live zien?
Hoeveel zorgverleners denk je dat daar in mee gaan?
Banwaardig zelfs.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Toen ik ditzelfde vorig jaar zei werd ik hier inderdaad nogal beschimpt.
Je zou in ieder geval een deel van de lockdown kunnen opheffen, met name zaken die de economie nu heel hard raken.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Oh Okee, je wilt nog extra maatregelen opleggen. Dan begreep ik je verkeerd.
Ik dacht dat je bedoelde dat gewoon de huidige lockdown voor ouderen bleef gelden en voor jongeren losgelaten.
Als je daadwerkelijk een segregatie tussen oud en jong kunt bewerkstelligen zou het zeker kunnen werken. Weet niet of het wettelijk kan, maar het is zeker een idee
Je moet hopen dat de doelpalen niet telkens verschoven wordenquote:Op maandag 22 maart 2021 08:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bij dit zinnetje wist ik niet helemaal wat ik moest denken:
[..]
Ik mag toch hopen dat als de 60+ers ingeënt zijn dat we niet krampachtig vast houden aan bepaald besmettingsgetal. Oftewel ook versoepelen tegen die tijd als we bijv 15.000 besmettingen per dag hebben.
Ja, dat gaat echt gebeuren, allemaal zorgverleners die dwingt om ineens in een hotel te zitten en geen contact meer te hebben met hun eigen omgeving. Het is gewoon niet realistisch plan.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe denk je dat mensen die dit doen die op een buitenlandse missie moeten? Mensen op zee?
Denk eens in oplossingen, de hotels staan leeg, plaats ze daar, daarnaast kun je natuurlijk gewoon nog buiten afspreken.
Die 3e golf is er nooit gekomen, we zitten nu op de top van de 2e golf, de 3e golf zou er komen wanneer de Britse variant veel besmettelijker zou zijn en eerder zou domineren dan de vaccinaties, dat is niet gebeurt en het RIVM zat weer eens compleet mis met het model.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:50 schreef aartstyle het volgende:
Wel grappig om de redenatie van sommigen hier te zien. Zag de afgelopen weken een user het volgende posten:
Op het bericht dat er een 3e golf aan zat te komen vanuit RIVM:
Onzin, bangmakerij, die 3e golf/stijging komt er niet. Stoppen met die maatregelen
Nu is die stijging/3e golf er:
Dus die maatregelen werken niet. Stoppen met die maatregelen![]()
Tja dan heb je altijd gelijk natuurlijk.
Die mensen op missies en op zee hebben bewust gekozen voor een beroep waarbij zo'n lange afwezigheid gebruikelijk is. Hun gezins- en sociale leven is daar op ingesteld.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe denk je dat mensen die dit doen die op een buitenlandse missie moeten? Mensen op zee?
Denk eens in oplossingen, de hotels staan leeg, plaats ze daar, daarnaast kun je natuurlijk gewoon nog buiten afspreken.
Die 3e golf heb ik dan wel even gemist.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:50 schreef aartstyle het volgende:
Wel grappig om de redenatie van sommigen hier te zien. Zag de afgelopen weken een user het volgende posten:
Onzin, bangmakerij, die 3e golf/stijging komt er niet. Stoppen met die maatregelen
Er is pas iets mogelijk als alle zestigplussers gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:50 schreef Tarado het volgende:
wat zijn de scenario's nu, of is het nog even geduld hebben?
Dat is in elk geval in mijn geval niet wat erachter zit. Naarmate er meer tijd verstrijkt begint de schade op allerlei andere vlakken, soms meetbaar en soms niet, gewoon hard op te lopen. Dan moet je een andere balans gaan zoeken in de manier waarop je een samenleving vormgeeft, alleen doen we dat niet en daar heb ik een probleem mee.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:50 schreef aartstyle het volgende:
Daarom noem ik het ook stijging/3e golf. Geef het een naam. Je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die 3e golf is er nooit gekomen, we zitten nu op de top van de 2e golf, de 3e golf zou er komen wanneer de Britse variant veel besmettelijker zou zijn en eerder zou domineren dan de vaccinaties, dat is niet gebeurt en het RIVM zat weer eens compleet mis met het model.
Heb je het nou over zorgverleners of mantelzorgers? Zorgverleners worden/zijn namelijk gewoon al gevaccineerd.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, dat gaat echt gebeuren, allemaal zorgverleners die dwingt om ineens in een hotel te zitten en geen contact meer te hebben met hun eigen omgeving. Het is gewoon niet realistisch plan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |