Waarom denk je dat nu de ziekenhuizen niet volstromen dan?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:33 schreef raptorix het volgende:
Ik ga het nog 1 keer opschrijven, de ENIGE reden waarom er in December maatregelen zijn genomen is omdat men vreesde voor een zwart scenario in de ziekenhuizen, dus NIET omdat mensen ziek worden, dood gaan, besmettingen oplopen, etc. De ENIGE Reden is dus er voor zorgen dat de ziekenhuizen worden overstroomt, dit gebeurt niet en GAAT niet gebeuren, daarvoor had je een veel snellere stijging moeten zien.
Al die mensen die nu roepen: Ja maar we moeten eerst de kwetsbaren allemaal gevaccineerd hebben, LEUK maar dat is niet de reden waarom we in een lockdown zitten, ga het anders nog maar even teruglezen, technische briefings kun je allemaal teruglezen en bekijken.
Dat paspoort vind ik sowieso niet een goed idee voor meteen alles, snap het wel dat het er is omdat meerdere landen alleen mensen binnen laten die gevaccineerd zijn. Maar laten we het gebruiken voor een festival ofzo maar niet voor om naar een restaurant te gaan bijvoorbeeld. En laat alsnog mensen de kans hebben gehad op een prik.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Oh maar als die groep gevaccineerd is en met een paspoort weer leuke dingen mogen doen dan moeten we dat wél normaal vinden? Dan mogen we opeens wél polariseren op basis van leeftijd?
Overigens geen aanval naar jou maar wel een persoonlijke frustratie
Niet voldoende en niet onoplosbaar tav gewoon door kunnen prikkenquote:Op maandag 22 maart 2021 08:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dus zijn er wel problemen bij huisartsen mbt vaccineren.
Ja, maar dat speelt niet zo erg meer omdat die maar voor een beperkte groep moesten vaccineren, gaat er met name om dat in sommige verzorgingshuizen er soms een eigen arts is, en soms dat iemand gewoon zijn eigen huisarts had, de nieuwe groepen worden allemaal door de GGD geprikt wat het organisatorisch veel makkelijker maakt.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dus zijn er wel problemen bij huisartsen mbt vaccineren.
Hier rond Nijmegen heb je 1 priklocatie voor Pfizer, in Wijchen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikel (kan het even niet vinden) dat er bij huisartsen wel degelijk ook problemen zijn, o.a. omdat ze dus een andere locatie moeten huren omdat de meeste praktijken niet ingericht zijn op het zijn van een priklocatie waarbij je 15 minuten moet blijven zitten na het prikken en een grote hoeveelheid aanwezigen waar afstand tussen moet blijven.
Zo gaat het altijd als je idee oppert buiten "alles dicht". Zo'n idee moet 100% waterdicht zijn en elk individueel geval moet uitgewerkt zijn hoe daar mee om te gaan. Zo niet, "kan niet".quote:Op maandag 22 maart 2021 08:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo zouden die geen hulp meer kunnen krijgen? Desnoods geef je die mensen wat extra beschermende middelen.
Je kunt je mening nog zo vaak herhalen, met hoofdletters en krachttermen doorspekt, maar dat wil niet zeggen dat mensen het dan ineens wel volledig met je eens zijn.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:33 schreef raptorix het volgende:
Ik ga het nog 1 keer opschrijven, de ENIGE reden waarom er in December maatregelen zijn genomen is omdat men vreesde voor een zwart scenario in de ziekenhuizen, dus NIET omdat mensen ziek worden, dood gaan, besmettingen oplopen, etc. De ENIGE Reden is dus er voor zorgen dat de ziekenhuizen worden overstroomt, dit gebeurt niet en GAAT niet gebeuren, daarvoor had je een veel snellere stijging moeten zien.
Al die mensen die nu roepen: Ja maar we moeten eerst de kwetsbaren allemaal gevaccineerd hebben, LEUK maar dat is niet de reden waarom we in een lockdown zitten, ga het anders nog maar even teruglezen, technische briefings kun je allemaal teruglezen en bekijken.
Dan kunnen de ziekenhuiscijfers iets omhoog gaan, daarom ook de oproep naar die groep om de komende anderhalve maand extra voorzichtig te zijn, is dat te veel gevraagd?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En wat denk je dat er gebeurt als je nu gaat versoepelen, waarbij de besmettingen onder 60- toenemen, en dus bij 60+ het contact met positieve mensen toeneemt?
Je gaat ervan uit dat iedereen die vindt dat je niet 60+ in lockdown kunt doen en de rest los, het wel oké vindt dat er een vaccinatiepaspoort komt waarmee die mensen volledig los kunnen terwijl de rest nog niets kan.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Oh maar als die groep gevaccineerd is en met een paspoort weer leuke dingen mogen doen dan moeten we dat wél normaal vinden? Dan mogen we opeens wél polariseren op basis van leeftijd?
Overigens geen aanval naar jou maar wel een persoonlijke frustratie
Vergeet het maar, plezier is ten strengste verboden tot 1 juni, moordenaar...quote:Op maandag 22 maart 2021 08:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
Iets van gebruik kunnen maken van een indoorspeelparadijs zou ik fijner vinden dan van een zwembad
Een combinatie van maatregelen, voor een deel vaccineren, vooral van het zorgpersoneel.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waarom denk je dat nu de ziekenhuizen niet volstromen dan?
Ligt een beetje aan de versoepelingen bij 60-, maar als je daar alles loslaat dan gaat het muy rapido de komende maand.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan kunnen de ziekenhuiscijfers iets omhoog gaan, daarom ook de oproep naar die groep om de komende anderhalve maand extra voorzichtig te zijn, is dat te veel gevraagd?
Dat vind ik nogal een statement, dat dat nergens zo is, als er toch ook andere verhalen bekend zijn. Laten we het erop houden dat het niet het grootste en enige probleem is.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet voldoende en niet onoplosbaar tav gewoon door kunnen prikken
Nergens stopt of vertraagt het prikken door huisartsen significant door de facilitaire issues
En nog steeds hangen we rond of net onder de 1 met de huidige maatregelen. Dus tenzij je wilt argumenteren dat de maatregelen niks helpen, de s een versoepeling vragen om een flinke toename de komende maand, ook met de oudjes in lockdown.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een combinatie van maatregelen, voor een deel vaccineren, vooral van het zorgpersoneel.
Daarnaast hebben we nu al een behoorlijke periode behoorlijk zware maatregelen. Daarnaast een behoorlijk groot deel dat al corona heeft gehad: 3-5 miljoen.
60- is maar een heel klein deel wat voor de ziekenhuis bezetting zorgt.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de versoepelingen bij 60-, maar als je daar alles loslaat dan gaat het muy rapido de komende maand.
Ik werk met die groepen, dus het statement is enigszins onderbouwd.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een statement, dat dat nergens zo is, als er toch ook andere verhalen bekend zijn. Laten we het erop houden dat het niet het grootste en enige probleem is.
Als ik zulke artikelen lees, lees ik ook een ondertoon dat ze gewoon meer geld willen hebben. Ze gebruiken ook expliciet het woord 'huren'en niet 'zoeken'/'regelen'/'vinden' in combinatie met de locatie.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikel (kan het even niet vinden) dat er bij huisartsen wel degelijk ook problemen zijn, o.a. omdat ze dus een andere locatie moeten huren omdat de meeste praktijken niet ingericht zijn op het zijn van een priklocatie waarbij je 15 minuten moet blijven zitten na het prikken en een grote hoeveelheid aanwezigen waar afstand tussen moet blijven.
Ik reageerde op een bericht van iemand die de 60+ mensen volledig wil isoleren.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo zouden die geen hulp meer kunnen krijgen? Desnoods geef je die mensen wat extra beschermende middelen.
Mijn constatering is dat meerderheid 60+ niet “op wil sluiten” maar wel voor een vaccinatiepaspoort is, afgaande op de polls die ik voorbij zie komen bij de opiniepijlers. Het zullen inderdaad niet dezelfde mensen zijn die die mening is toegedaan maar er moet een flinke overlap zitten inderdaad.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je gaat ervan uit dat iedereen die vindt dat je niet 60+ in lockdown kunt doen en de rest los, het wel oké vindt dat er een vaccinatiepaspoort komt waarmee die mensen volledig los kunnen terwijl de rest nog niets kan.
Hij bedoelt neem ik aan dat die het weer doorgeven aan 60+quote:Op maandag 22 maart 2021 08:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
60- is maar een heel klein deel wat voor de ziekenhuis bezetting zorgt.
De maatregelen helpen wel, minder contacten is minder besmettingen, wat wil je dus met de risico groep?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En nog steeds hangen we rond of net onder de 1 met de huidige maatregelen. Dus tenzij je wilt argumenteren dat de maatregelen niks helpen, de s een versoepeling vragen om een flinke toename de komende maand, ook met de oudjes in lockdown.
Persoonlijke bescherming kan je gewoon gebruiken voor de veiligheid danquote:Op maandag 22 maart 2021 08:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik reageerde op een bericht van iemand die de 60+ mensen volledig wil isoleren.
Dat houdt dus ook in dat je zorgverleners van 60- weg houdt bij de 60-plussers.
jij bent wel heel stellig. Ik durf er nog niet op in te zetten dat de ziekenhuizen niet gaan overstromen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:33 schreef raptorix het volgende:
Dat zou best kunnen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als ik zulke artikelen lees, lees ik ook een ondertoon dat ze gewoon meer geld willen hebben. Ze gebruiken ook expliciet het woord 'huren'en niet 'zoeken'/'regelen'/'vinden' in combinatie met de locatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |