Feitelijk doen we dat nu toch ook met de avondklok?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Als nog werkt dat niet zo, wil je mensen die naar hun oma gaan alsnog een boete geven? ID check op leeftijd bij de winkels?
Je weet ook dat ik me zeer goed in de cijfer verdiep, en dat ik heel goed weet wat exponentiële groei is.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je gewoon sarcastisch of cynisch bent, want je bent slim genoeg om exponentiële groei te begrijpen en het feit dat een lockdown, ook als je je aan alle maatregelen houdt, nog steeds heel veel ruimte tot besmetting biedt
Als ik de verhalen uit de regio hoor is hier niet de GGD het probleem maar de huisartsen.quote:Op zondag 21 maart 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
s irrelevant wat makkelijk is voor de prikker, want er is telkens gezegd dat die makkelijk op te schalen zijn. Als het administratieve proces te complex is moet dat opgelost worden. Als het vaccineren van 70 jarigen nog een maand op zich laat wachten om te starten heeft dat met de huidige maatregel nog eens 6 miljard gekost aan steun e.d. 1000 extra medewerkers aannemen bij de GGD's is een stuk goedkoper
En hoe doe je dat met de grote hoeveelheid mensen binnen de 60+ groep die afhankelijk zijn van mantelzorg, thuiszorg of in een zorginstelling wonen? Lekker laten creperen?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt niet iedereen afschermen maar een heel gedeelte toch wel ervan
Geef je die mensen even coronaverlof van werk, of vervangende werkzaamheden. Idd niet naar winkels, geen visites etc.
Dat is voor een paar weken.
De mensen die mantelzorg ontvangen en nog wat kleine groepen zijn dan uitgezonderd ervan maar dat risico kunnen we lopen als voldoende 60+ets zich afzonderen nu.
Nu leg je álles plat voor iedereen, waar iedereen behalve 60+ de rekening voor krijgt
Zowel economisch als op elk punt van welzijn
Dat is ook niet wat ik zeg. Maar na een paar weken werd het alweer drukker op de weg. Zelfde geldt met de avondklok overigens. Toen die net in ging reed ik bijna in mijn eentje op de snelweg naar mijn nachtdienst. Nu is het bijna als vanouds.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:20 schreef Molo het volgende:
[..]
De eerste paar weken lagen door de angst vele organisaties gewoon echt helemaal plat, deuren dicht en werd er niet gewerkt.
Thuiswerken voor banen waarin ook echt thuisgewerkt kan worden is veel langer volgehouden. En nog steeds zijn er zat mensen die helemaal of grotendeels thuiswerken. Wel wordt het gaandeweg weer steeds drukker, maar dat is niet na de eerste 3-4 weken alweer compleet losgegaan
Huisartsenruimte is niet het probleem, die prikken overigens ook in het weekend en in de avond door, zijn mega druk want die sector was al overbelast voorafgaand aan corona maar die beuken zich hier met alle doktersassistentes wel doorheenquote:Op maandag 22 maart 2021 08:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ik de verhalen uit de regio hoor is hier niet de GGD het probleem maar de huisartsen.
De huisartsen zijn druk en hebben geen locaties beschikbaar waar ze kunnen prikken.
Aan de andere kant heeft de GGD nu welgeteld 1 locatie in gebruik maar deze wordt voor de helft van de capaciteit gebruikt.
Nu kan ik niet inschatten waarom de huisartsen het druk hebben en/of waarom er nog geen locaties zijn, maar ik kan ook niet inschatten waarom het anno maart 2021 uberhaubt een issue is na de " maandenlange zorgvuldige voorbereiding".
Zucht, nee het ligt niet aan de ruimtes die zijn er zat, het probleem zit hem meer in het feit dat er gekozen is om op basis van woonsituatie en leeftijd te prikken, ik kan een heel lang verhaal gaan schrijven maar heb dat al een paar keer vertelt.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ik de verhalen uit de regio hoor is hier niet de GGD het probleem maar de huisartsen.
De huisartsen zijn druk en hebben geen locaties beschikbaar waar ze kunnen prikken.
Aan de andere kant heeft de GGD nu welgeteld 1 locatie in gebruik maar deze wordt voor de helft van de capaciteit gebruikt.
Nu kan ik niet inschatten waarom de huisartsen het druk hebben en/of waarom er nog geen locaties zijn, maar ik kan ook niet inschatten waarom het anno maart 2021 uberhaubt een issue is na de " maandenlange zorgvuldige voorbereiding".
Het grootste deel van de 60+ers valt niet onder de door jou aangegeven groepenquote:Op maandag 22 maart 2021 08:23 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En hoe doe je dat met de grote hoeveelheid mensen binnen de 60+ groep die afhankelijk zijn van mantelzorg, thuiszorg of in een zorginstelling wonen? Lekker laten creperen?
True, eensquote:Op maandag 22 maart 2021 08:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is ook niet wat ik zeg. Maar na een paar weken werd het alweer drukker op de weg. Zelfde geldt met de avondklok overigens. Toen die net in ging reed ik bijna in mijn eentje op de snelweg naar mijn nachtdienst. Nu is het bijna als vanouds.
Thuiswerken kan maar voor een beperkt deel van de bevolking. Af en toe lijkt het wel alsof je alleen Corona op kunt lopen als je een baantje hebt waarbij je de mogelijkheid hebt thuis te werken. Een overgroot deel van de bevolking heeft die mogelijkheid niet en is afgezien van een paar weken gewoon aan het werk geweest.
Ik denk niet in onmogelijkheden, het is gewoon een niet realistisch plan. Net als dat containment nu plan. Je kunt niet letterlijk een bevolkingsgroep isoleren, dat is tot nu toe nog nooit gelukt in deze pandemie. De groep 60+ is ook gewoon te groot daarvoor Een voorstel als dat zal ook nooit accepteert worden in de politiek. . Genoeg mensen in de groep die gewoon fit zijn en midden in het leven staan met (klein)kinderen, hobby's en werk, die gaan dat nooit accepteren.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het enige wat jij doet is onmogelijkheden te denken, gelijk weer de uitzonderingen zoals mantelzorgers er bij verzinnen, ik weet niet of je het door hebt, maar voor een ondernemer die nu al 7 maanden stil ligt is het een kwestie van kapot gaan of door kunnen, die heeft die 2 maanden extra niet.
Daarnaast doe je net of zo een maatregel gelijk tienduizenden extra doden met zich mee brengt, geloof me, het verschil is nihil.
Oh creperen nog wel! Ze zijn godverdomme volgende maand aan de beurt.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:23 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En hoe doe je dat met de grote hoeveelheid mensen binnen de 60+ groep die afhankelijk zijn van mantelzorg, thuiszorg of in een zorginstelling wonen? Lekker laten creperen?
Daarom vermoed ik ook dat je in een cynische bui bent met plannen als “alleen 60+” in lockdown.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je weet ook dat ik me zeer goed in de cijfer verdiep, en dat ik heel goed weet wat exponentiële groei is.
Jij weet het kennelijk niet.
Je doet of ik ze in een gevangenis wil stoppen, ze kunnen gewoon nog alles doen, maar ze moeten gewoon even 1.5 maand extra discipline opbrengen, is dat te FUCKING veel gevraagd voor ze.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk niet in onmogelijkheden, het is gewoon een niet realistisch plan. Net als dat containment nu plan. Je kunt niet letterlijk een bevolkingsgroep isoleren, dat is tot nu toe nog nooit gelukt in deze pandemie. De groep 60+ is ook gewoon te groot daarvoor Een voorstel als dat zal ook nooit accepteert worden in de politiek. . Genoeg mensen in de groep die gewoon fit zijn en midden in het leven staan met (klein)kinderen, hobby's en werk, die gaan dat nooit accepteren.
Ik las laatst een artikel (kan het even niet vinden) dat er bij huisartsen wel degelijk ook problemen zijn, o.a. omdat ze dus een andere locatie moeten huren omdat de meeste praktijken niet ingericht zijn op het zijn van een priklocatie waarbij je 15 minuten moet blijven zitten na het prikken en een grote hoeveelheid aanwezigen waar afstand tussen moet blijven.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Huisartsenruimte is niet het probleem, die prikken overigens ook in het weekend en in de avond door, zijn mega druk want die sector was al overbelast voorafgaand aan corona maar die beuken zich hier met alle doktersassistentes wel doorheen
Planning en aansluiting op het daadwerkelijke prikken met alle wijzigingen steeds is heel erg gedoe en foutgevoelig, en er worden gewoon weinig vaccins uitgeleverd naar priklocaties.
Als je dagelijks hulp nodig hebt en die hulp komt nog minstens een maanf niet opdagen dan vindt ik dat inderdaad creperen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh creperen nog wel! Ze zijn godverdomme volgende maand aan de beurt.
Met het resultaat dat je dus welzijn en zorg voor de overige groepen en talloze ondernemers definitief kapot maakt.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk niet in onmogelijkheden, het is gewoon een niet realistisch plan. Net als dat containment nu plan. Je kunt niet letterlijk een bevolkingsgroep isoleren, dat is tot nu toe nog nooit gelukt in deze pandemie. De groep 60+ is ook gewoon te groot daarvoor Een voorstel als dat zal ook nooit accepteert worden in de politiek. . Genoeg mensen in de groep die gewoon fit zijn en midden in het leven staan met (klein)kinderen, hobby's en werk, die gaan dat nooit accepteren.
We hoeven de ziekenhuiscijjfers niet te drukken, die zijn prima en meer dan de helft lager dan verwacht, en ALLEEN om die reden zitten we met de maatregelen, maar goed dat schijnt hier 95% al weer te zijn vergeten.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daarom vermoed ik ook dat je in een cynische bui bent met plannen als “alleen 60+” in lockdown.
Dat gaat de ziekenhuiscijfers niet drukken natuurlijk
Hoezo zouden die geen hulp meer kunnen krijgen? Desnoods geef je die mensen wat extra beschermende middelen.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als je dagelijks hulp nodig hebt en die hulp komt nog minstens een maanf niet opdagen dan vindt ik dat inderdaad creperen.
Oh maar als die groep gevaccineerd is en met een paspoort weer leuke dingen mogen doen dan moeten we dat wél normaal vinden? Dan mogen we opeens wél polariseren op basis van leeftijd?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:28 schreef Momo het volgende:Genoeg mensen in de groep die gewoon fit zijn en midden in het leven staan met (klein)kinderen, hobby's en werk, die gaan dat nooit accepteren.
Die staan hetzelfde in het leven als veel 60'minners en zouden dan inderdaad wel moeten accepteren wat die groep niet wil accepteren? Alleen omdat ze 60+ zijn?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Kloptquote:Op maandag 22 maart 2021 08:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikel (kan het even niet vinden) dat er bij huisartsen wel degelijk ook problemen zijn, o.a. omdat ze dus een andere locatie moeten huren omdat de meeste praktijken niet ingericht zijn op het zijn van een priklocatie waarbij je 15 minuten moet blijven zitten na het prikken en een grote hoeveelheid aanwezigen waar afstand tussen moet blijven.
Bijwerkingen, boeiend.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:29 schreef Molo het volgende:
Met het resultaat dat je dus welzijn en zorg voor de overige groepen en talloze ondernemers definitief kapot maakt.
Dat accepteren we idd wel.
Maar dus zijn er wel problemen bij huisartsen mbt vaccineren.quote:Op maandag 22 maart 2021 08:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Ik zit er vrij dicht op en dat is een politiek spel van de huisartsen om de kosten vergoed te krijgen o.a. en overige campagnes komende jaren beter te regelen voor ze.
Zit zeker wat in, maar dit is in deze tijd geen net spel wat gespeeld wordt.
Had allang opgelost kunnen zijn voor ze en hulp is er gewoon om dit te regelen of faciliteren
En wat denk je dat er gebeurt als je nu gaat versoepelen, waarbij de besmettingen onder 60- toenemen, en dus bij 60+ het contact met positieve mensen toeneemt?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hoeven de ziekenhuiscijjfers niet te drukken, die zijn prima en meer dan de helft lager dan verwacht, en ALLEEN om die reden zitten we met de maatregelen, maar goed dat schijnt hier 95% al weer te zijn vergeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |