SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Wat het dreigen met een boete van 95 Euro al niet kan doen met een mens.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:32 schreef xpompompomx het volgende:
Het lijkt er op inderdaad. He
Moet wel toegeven dat ik er een beetje een zenuwachtig en erg ongemakkelijk gevoel bij krijg van hoe gemakkelijk vrijheid wordt afgepakt.
Dan moet het wel goed zijnquote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:35 schreef Gretzl het volgende:
Ook de topviroloog van Duitsland (Drosten) is hier voorstander van als langetermijnstrategie
Ja, dat klopt. De maatregelen op zich zullen nog wel verdwijnen als de pandemie op zijn eindje loopt, maar alle politieke deuren die open zijn gezet kunnen nog wel eens heel lang blijven tochten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het lijkt er op inderdaad. He
Moet wel toegeven dat ik er een beetje een zenuwachtig en erg ongemakkelijk gevoel bij krijg van hoe gemakkelijk vrijheid wordt afgepakt.
Pintje paaltje is dit gewoon weer een groep die voorrang wil boven anderen en de aandacht probeert te krijgen door in te spelen op de actualiteit.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:35 schreef Gretzl het volgende:
Goede draad n.a.v. die trieste brief van Doutzen Kroes en consorten
[ twitter ]
Willen ze niet. Ze zijn bang voor funshoppen met rijen voor de deur. Een beetje zoals de maandag dat de lockdown uitlekte.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:37 schreef Oliver23 het volgende:
Kunnen ze niet gewoon dat ''winkelen op afspraak'' schrappen en mensen vrij laten binnenlopen totdat het maximum qua vierkante meters ie bereikt?
Nee, nogmaals, dat is funshoppen en dat is echt levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:37 schreef Oliver23 het volgende:
Kunnen ze niet gewoon dat ''winkelen op afspraak'' schrappen en mensen vrij laten binnenlopen totdat het maximum qua vierkante meters ie bereikt?
Is ook iets waar je mogelijk plezier kunt hebben. Kan echt niet open dus.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:38 schreef Haags het volgende:
Mogen die godvergeten kut zwembaden onderhand ook al een keer open? Of wachten we daar ook mee tot Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen...
Ja, aanwijzing. Zonder verdere verlichtingen: https://www.telegraaf.nl/(...)-tot-en-met-30-maartquote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:39 schreef MissionPhailed het volgende:
Aanwijzingen voor verlenging avondklok tot 30 maart? Als we overdag wat meer vrijheden zouden kennen zoals terrassen, winkels en sportscholen open (met voorwaarden desnoods) zou ik het nog met een schouderophalen ter kennis nemen, maar de huidige combinatie werkt simpelweg verstikkend voor de maatschappij. Begin zo langzamerhand te vrezen dat we qua maatschappelijke vrijheden in de komende zomer juist slechter afzijn vergeleken met de zomer van 2020 ...
Wat betreft de zomer weet ik het nog niet, maar deze lente word je hard en en zonder glijmiddel met een dildo van ongeschaafd vuren in je ster genomen ja.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:39 schreef MissionPhailed het volgende:
Aanwijzingen voor verlenging avondklok tot 30 maart? Als we overdag wat meer vrijheden zouden kennen zoals terrassen, winkels en sportscholen open (met voorwaarden desnoods) zou ik het nog met een schouderophalen ter kennis nemen, maar de huidige combinatie werkt simpelweg verstikkend voor de maatschappij. Begin zo langzamerhand te vrezen dat we qua maatschappelijke vrijheden in de komende zomer juist slechter afzijn vergeleken met de zomer van 2020 ...
Hier staan ook elke dag rijen voor de vishandel, maar dat mag blijkbaar gewoon.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Willen ze niet. Ze zijn bang voor funshoppen met rijen voor de deur. Een beetje zoals de maandag dat de lockdown uitlekte.
Bij Gods gratie mogen we nog net eten kopen, dus laat ze dit maar niet horenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier staan ook elke dag rijen voor de vishandel.
Vis is essentieel. Dat weet jij misschien niet, maar het virus wel en het virus houdt daar rekening mee.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier staan ook elke dag rijen voor de vishandel.
Zie het persoon van de lokale AH hier, op miraculeuze wijze weten zij maar niet ziek te worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, nogmaals, dat is funshoppen en dat is echt levensgevaarlijk.
Nee, de avondklok moet er vanaf vr er nieuwe versoepelingen komen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:37 schreef Oriente het volgende:
De avondklok zal zeker tot 30 maart van kracht blijven. Dat melden ingewijden na overleg in het Catshuis. Ook zal het kabinet tijdens de persconferentie van aanstaande maandag geen versoepelingen van de coronamaatregelen aankondigen.
Wel gaat het kabinet voorbereidingen treffen om over drie weken de samenleving meer lucht te geven. Als de cijfers de goede kant op gaan kunnen dan de terrassen open en kan er ook weer fysiek onderwijs gegeven worden op de hbo's en de universiteiten.
NOS
LachendeRutte.jpgquote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, de avondklok moet er vanaf vr er nieuwe versoepelingen komen.
Hier ter stede is van de week een nieuw pand geopend van de gele supermarktketen. Over funshoppen gesprokenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, nogmaals, dat is funshoppen en dat is echt levensgevaarlijk.
Op zich snap ik dat op afspraak wel, het voorkomt toch dat mensen blijven hangen in het centrum. Het is een beetje dom, maar ik kan wel inzien waarom het zou werken om verspreiding tegen te gaan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:37 schreef Oliver23 het volgende:
Als dat winkelen nou echt zo gevaarlijk zou zijn had het personeel van de supermarkten al land in de kist gelegen, toch is dat niet het geval.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op zich snap ik dat op afspraak wel, het voorkomt toch dat mensen blijven hangen in het centrum. Het is een beetje dom, maar ik kan wel inzien waarom het zou werken om verspreiding tegen te gaan.
Dat is natuurlijk niet de afweging.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als dat winkelen nou echt zo gevaarlijk zou zijn hadden het personeel van de supermarkten al land in de kist gelegen, toch is dat niet het geval.
Ik ook wel. Daar heb ik niet zo’n moeite mee. Wel met die Max 2. Doe dat gewoon per m2. Een tweetal per 30 m2 ofzo.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op zich snap ik dat op afspraak wel, het voorkomt toch dat mensen blijven hangen in het centrum. Het is een beetje dom, maar ik kan wel inzien waarom het zou werken om verspreiding tegen te gaan.
Ik heb er ook gewoon een aantal hoor. Just in case.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:50 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)sers-staan-in-de-rij
Gvd coronatesten met 96% betrouwbaarheid gewoon bij de Aldi.
Wat leven we dan toch in een derde wereld land dat dat hier niet mag.
Laat je je dan niet testen bij een teststraat?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb er ook gewoon een aantal hoor. Just in case.
Waar koop je die dan?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb er ook gewoon een aantal hoor. Just in case.
Nee, het gaat er om dat ze nu doodsbang zijn "teveel" vrijheden ineens terug te geven. Dat is natuurlijk wel iets doodengs voor de conservatieve rakkers van het kabinet.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet de afweging.
Idemquote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:57 schreef xpompompomx het volgende:
Gvd, ik ben eigenlijk toch wel weer goed giftig vanavond. Bah.
Ik word er ernstig moedeloos van. Dat is voor een deel vanwege de eindeloos verlengde maatregelen, maar toch ook voor een belangrijk deel vanwege de manier waarop de democratie onder druk wordt gezet.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:57 schreef xpompompomx het volgende:
Gvd, ik ben eigenlijk toch wel weer goed giftig vanavond. Bah.
Goedkoper dan die 80 euro die ik wegtik bij zo’n sneltest tent.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Laat je je dan niet testen bij een teststraat?
Ze zijn wel prijzig 5 voor 25 euro, maar het zou zeker kunnen helpen bij het terugdringen van de besmettingsgevallen.
In combinatie met 10 minuten gaat dat ook niet werken, want dan staan ze op het einde allemaal op 5m2 bij de kassa om dezelfde tijd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook wel. Daar heb ik niet zo’n moeite mee. Wel met die Max 2. Doe dat gewoon per m2. Een tweetal per 30 m2 ofzo.
De overheid moet die dingen gewoon gratis leveren. Of huis aan huis of op bestelling. Nu doorpakken om maar eens met onze CDA vrienden te spreken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze zijn wel prijzig 5 voor 25 euro, maar het zou zeker kunnen helpen bij het terugdringen van de besmettingsgevallen.
Als het nodig is natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Leugentje van Rutte.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, de avondklok moet er vanaf vr er nieuwe versoepelingen komen.
Beetje tijdsloten laten inspringen. En wat stippen op de grond zetten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:00 schreef maan_man het volgende:
[..]
In combinatie met 10 minuten gaat dat ook niet werken, want dan staan ze op het einde allemaal op 5m2 bij de kassa om dezelfde tijd.
Als je kleine aantallen zoekt : https://www.nofacare.nl/quote:
Ik word een beetje moe van al die Xenos-sentimentaliteit waarmee elk subgroepje zichzelf weer eens zieliger vindt dan het andere subgroepje en daarom eerder recht meent te hebben op meer.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:35 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Van mij mogen de winkels best open met een max per m2, maar een combinatie van tijd en m2 werkt niet. Ook inspringen in tijd niet, dat wordt een organisatorische chaos.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beetje tijdsloten laten inspringen. En wat stippen op de grond zetten.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je kleine aantallen zoekt : https://www.nofacare.nl/
Voor grotere aantallen : https://hulptroepen.nu/
En daarom gaat mijn stem dit jaar niet naar n van de 'conventionele' partijen waar ik altijd al op stemde, daar zij ook maar gewoon slapjes zonder al teveel echte en oprechte kritiek bij het kruisje hebben getekend. Welke club het wel wordt weet ik nog niet, maar iig geen Sjerrie of Geert of een ander clubje gekkies.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik word er ernstig moedeloos van. Dat is voor een deel vanwege de eindeloos verlengde maatregelen, maar toch ook voor een belangrijk deel vanwege de manier waarop de democratie onder druk wordt gezet.
Ze verkopen trouwens beiden de testen die niet helemaal dwars door je hersenpan moeten.quote:
Gewoon lekker om 0:00 uur een rondje door de stad maken tijdens verkiezingsavond. Ja sorry oom agent ik ben verdwaald onderweg naar huis vanaf het stembureauquote:
Dan blijft er niet veel over.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En daarom gaat mijn stem dit jaar niet naar n van de 'conventionele' partijen waar ik altijd al op stemde, daar zij ook maar gewoon slapjes zonder al teveel echte en oprechte kritiek bij het kruisje hebben getekend. Welke club het wel wordt weet ik nog niet, maar iig geen Sjerrie of Geert of een ander clubje gekkies.
10%. 0,1 dus ongeveer.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:05 schreef capricia het volgende:
Hoeveel maakte die avondklok nou uit in de R, volgens het RIVM...0,8 of zo?
Dan kunnen de terrassen dus wel open zolang de avondklok blijft..of de winkels. Of de sportscholen.
Pick and match.
Iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
Cool, ze verkopen ook antibody testkits, daar ben ik wel benieuwd naar. Ben een week flink ziek geweest met koorts en keelpijn in april, maar toen kon je je niet zomaar laten testen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je kleine aantallen zoekt : https://www.nofacare.nl/
Voor grotere aantallen : https://hulptroepen.nu/
Dat het f de spertijd, f een andere maatregel zou moeten zijn is gewoon een vals dilemma.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:05 schreef capricia het volgende:
Dan kunnen de terrassen dus wel open zolang de avondklok blijft..of de winkels. Of de sportscholen.
Pick and match.
Dat is de score inclusief bezoekbeperkingen.quote:
Ik ga op JA21 stemmen. Verstandige mensen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En daarom gaat mijn stem dit jaar niet naar n van de 'conventionele' partijen waar ik altijd al op stemde, daar zij ook maar gewoon slapjes zonder al teveel echte en oprechte kritiek bij het kruisje hebben getekend. Welke club het wel wordt weet ik nog niet, maar iig geen Sjerrie of Geert of een ander clubje gekkies.
Ook nog eens ja.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is de score inclusief bezoekbeperkingen.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga op JA21 stemmen. Verstandige mensen.
En dan ook nog in combinatie met de 1 persoonsbezoekregeling. Werken van de losse maatregelen kunnen ze niet aangeven.quote:
Het gaat om de R.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat het f de spertijd, f een andere maatregel zou moeten zijn is gewoon een vals dilemma.
TRAP ER NIET IN, zou Kuzu zeggen.
Dat noemde je net ook, dus ik ben me maar eens meer in gaan lezen. Dit is wat Drosten zei over zeroCovid:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:35 schreef Gretzl het volgende:
TT![]()
Verdiep je eens in wat zeroCovid daadwerkelijk inhoud. Ook de topviroloog van Duitsland (Drosten) is hier voorstander van als langetermijnstrategie
Hij zegt niet dat hij voorstander is van de Zero-COVID strategie, hij is er voorstander van om als doel te stellen 0 nieuwe infecties te identificeren.quote:DER SPIEGEL: Do you think that the so-called Zero-COVID strategy, the goal of sinking the number of new infections to zero, is the right way forward?
Drosten: I do think it would be possible with a significant effort. The virus, of course, would continue to flare up, just as we have seen in China and Australia. But it would absolutely be worthwhile to at least identify zero new infections as a target. Primarily because I am quite apprehensive about what might otherwise happen in the spring and summer.
Na me er meer op ingelezen te hebben ben ik meer dan eerst van mening dat deze strategie gebaseerd is op wensdenken. Er wordt helemaal geen rekening gehouden met de sociale, economische en juridische kaders, er wordt eigenlijk gewoon gezegd: "Je moet het maar doen"quote:While controlling the virus across Europe seems to be a daunting task, it can be achieved by defining common public health measures and standards that aim at achieving and then protecting green zones. The smaller the zones and the less mobility between them, the faster the exit can be reached and worst-in-class measures avoided. However, as the zoning needs to be politically and socially acceptable, and locally enforceable, each country should make its own pragmatic choice. For example, Italy could opt for regions, Germany could opt for Landkreise or Lnder, and a small country like Lithuania could opt to be considered as one zone. Even more granularly, single cities could be considered a zone if feasible.
Van mogen ze open. Die afstandregel was de eerste simpele en nodige maatregel, die hebben we. Die mondkapjes werden ingevoerd met als argument dat we ze echt echt echt nodig hadden om veilig te kunnen winkelen, dus die hebben we. Dan is het wat mij betreft wel genoeg. Pleur op met je reserveringen, pleur op met je tijdssloten, pleur op met je timers, en pleur op met maximaal een handjevol mensen in een hele grote winkel.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Van mij mogen de winkels best open met een max per m2, maar een combinatie van tijd en m2 werkt niet. Ook inspringen in tijd niet, dat wordt een organisatorische chaos.
Die 0,8 is compleet nattevingerwerk. Avondklok is gewoon niet bewezen. Nog los van dat de schade erger is dan wat het oplevert.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:05 schreef capricia het volgende:
Pick and match.
Zoiets dacht ik al.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden
Ik ook en ik moet mijn lidmaatschap van Forum nog altijd opzeggen. Zonde hoe die partij is geindigd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:07 schreef trein2000 het volgende:
Klopt, die gaan geloof ik wel per 2.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Cool, ze verkopen ook antibody testkits, daar ben ik wel benieuwd naar. Ben een week flink ziek geweest met koorts en keelpijn in april, maar toen kon je je niet zomaar laten testen.
Moest van jou.quote:
Dat begrijp ik.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die 0,8 is compleet nattevingerwerk. Avondklok is gewoon niet bewezen. Nog los van dat de schade erger is dan wat het oplevert.
Bovendien sluit het een het ander niet uit.
Al die zaken moeten prima kunnen.
Avondklok moet er gewoon als eerste af. Nu is het wisselgeld en daarom had het nooit op tafel moeten komen.
Dat zal 'm hier ook wel worden ja. Echt bij gebrek aan beter, maar goed.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:07 schreef trein2000 het volgende:
Zet het in je ondertitel.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moest van jou.
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Ik misschien maar op Splinter, maar ik weet het nog niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden
Het ergste vind ik dat we het zelf doen als bevolking. Er is een grote groep die bijna smeekt om meer maatregelen, om nog strengere maatregelen. Komt er een lockdown? Nog geen dag later is ie halfzacht. Gaan winkels dicht? Is de eerste vraag waarom drogisten open mogen blijven.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik word er ernstig moedeloos van. Dat is voor een deel vanwege de eindeloos verlengde maatregelen, maar toch ook voor een belangrijk deel vanwege de manier waarop de democratie onder druk wordt gezet.
De vrijgezellen hebben geen lobbygroep, en zijn sowieso geen partij voor de regering.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat begrijp ik.
Maar denk eens vanuit het OMT.![]()
De R zit op of iets boven de 1. Maar er zijn mensen gevaccineerd. Dus iets wisselgeld is er wel.
Welke keuzen zullen zij maken? Wie roept het hardst, welke belangengroep is het best vertegenwoordigd?
Dat is niet die van de avondklok.
Nog eerder de terrassen en de winkeliers.
Rutte zelf.quote:
Eens.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De vrijgezellen hebben geen lobbygroep, en zijn sowieso geen partij voor de regering.
Dus die avondklok blijft nog wel
Die heeft geen leven, die is alleen maar aan het werk, en heeft genoeg sociale contacten, want van thuiswerken hebben ze in elk geval nog niet gehoord.quote:
OMT adviseert of zou dat althans moeten doen. Het kabinet moet besluiten. OMT moet gewoon zeggen dat is het gevolg van x en dat van y. Niet meer niet minder.quote:
Maar die mag 's avonds gewoon de straat op. Los daarvan heeft die man geen flauw idee wat het is om sociale contacten te missen.quote:
Daar snap ik ook geen kont van, maar het is niet de eerste keer. Als het gaat om terrorisme (zoals na 9/11) of pedofilie is er een bepaald slag mensen voor wie hun vrijheden maar niet snel en ingrijpend genoeg afgepakt kunnen worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het ergste vind ik dat we het zelf doen als bevolking. Er is een grote groep die bijna smeekt om meer maatregelen, om nog strengere maatregelen. Komt er een lockdown? Nog geen dag later is ie halfzacht. Gaan winkels dicht? Is de eerste vraag waarom drogisten open mogen blijven.
Ik snap oprecht niet dat we als bevolking zo bereid lijken te zijn onze vrijheden op te geven. Er is niets zo definitief als een tijdelijk iets in veel gevallen.
Er werd in dat artikel van NOS vanmiddag (waar gesproken werd over versoepelingen over 3 weken) ook gesproken over versoepelingen voor gevaccineerden of mensen met een negatieve test. Dat moeten we toch niet willen?
Hou ik er eentje achter om tzt de effectiviteit van mijn vaccin te testenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt, die gaan geloof ik wel per 2.
Ja dat hoor. Erg jammer dat de Corona-alternatieven gelijk weer de wappies zijn die alles open willen (of vaccindiscriminiatie)...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zal 'm hier ook wel worden ja. Echt bij gebrek aan beter, maar goed.
Mooi hoe dat thuiswerken ineens niet van belang is als ze naar het Catshuis mogen komen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die heeft geen leven, die is alleen maar aan het werk, en heeft genoeg sociale contacten, want van thuiswerken hebben ze in elk geval nog niet gehoord.
Nouja, ik ben er inmiddels ook wel achter dat het echt geen moer uitmaakt of ik roomser dan de paus ben of mijn leven op een normale manier leef, ik krijg er niet sneller mijn vrijheden door terug. Dan is de keuze snel gemaakt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:15 schreef Ronald het volgende:
Het grootste probleem is dat minimaal de helft van alle Nederlanders totaal geen fuck geeft om al die draconische Corona maatregelen. Het hele voorjaar is al min of meer opgegeven. Daarom blijft alles gewoon lekker zoals het is, of zoals Grapperhaus zegt: de Nederlanders raken er aan gewend.
Voor enige politieke weerstand kom je snel terecht bij totale complot idioten van de FvD en Geert die wat tegensputtert.
Dan vul je in plaats van OMT 'het kabinet' in. Hetzelfde punt blijft staan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:14 schreef maan_man het volgende:
[..]
OMT adviseert of zou dat althans moeten doen. Het kabinet moet besluiten. OMT moet gewoon zeggen dat is het gevolg van x en dat van y. Niet meer niet minder.
Denk dat veel getrouwde ook wel eens op de bank zitten, naast zich kijken en denken ik wil er een dagje tussen uit.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De vrijgezellen hebben geen lobbygroep, en zijn sowieso geen partij voor de regering.
Dus die avondklok blijft nog wel
De avondklok heeft een hele grote lobbygroep. Handhaving.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan vul je in plaats van OMT 'het kabinet' in. Hetzelfde punt blijft staan.
Die avondklok heeft geen lobby groep. De terrassen en de winkeliers wel.
Toen het twee dagen sneeuwde werd het zelfs uitgesteld. Want de hele wereld moet zoomen behalve het kabinet. Ofzo.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi hoe dat thuiswerken ineens niet van belang is als ze naar het Catshuis mogen komen.
LachendeRutte.jpgquote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:18 schreef popje het volgende:
De avondklok na de zomertijd gaat niet meer houdbaar zijn... en tegen die tijd speelt het seizoenseffect ook een rol.
Wat ik begreep is het wettelijk zo geregeld dat er een meerderheid aanwezig moet zijn in de tweede kamer om te stemmen. Waarom daar geen amendement op gemaakt is oid snap ik niet helemaal.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Toen het twee dagen sneeuwde werd het zelfs uitgesteld. Want de hele wereld moet zoomen behalve het kabinet. Ofzo.
Ik ben het vertrouwen compleet verloren. Ik geloof er helemaal niks meer van. Deze regering trekt zich niks aan van de belangen van minderheden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:18 schreef popje het volgende:
De avondklok na de zomertijd gaat niet meer houdbaar zijn... en tegen die tijd speelt het seizoenseffect ook een rol.
En vaccinaties, natuurlijke besmettingen, meer zonlicht, meer mensen buiten, betere weerstand, minder winterdepressies, etc.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:18 schreef popje het volgende:
Dat is het zogenaamde quorum. Dat mag wel digitaal, de EK doet dat, maar dat wil de Kamer (voornamelijk voorzitter Arib) niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ik begreep is het wettelijk zo geregeld dat er een meerderheid aanwezig moet zijn in de tweede kamer om te stemmen. Waarom daar geen amendement op gemaakt is oid snap ik niet helemaal.
In de strekking van deze column aangaande de avondklok-maatregel kan ik me wel voor een behoorlijk deel vindenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:18 schreef popje het volgende:
quote:Enkele ogenblikken later is dit grondrecht wisselgeld geworden, een ding waar wij volgens de mannen in wier handen de bescherming van de rechtsstaat ligt vanzelf aan wennen als je ons maar wat te spelen geeft, een dingetje dat eenvoudig ingewisseld kan worden voor een extra lang rondje door de Hema. Wie achterdochtig is aangelegd, zou haast kunnen denken dat zij menen dat wij idioten zijn.
quote:Grondrechtbeperkingen zijn te billijken, uiteraard - zie ook wat Van Dooijeweert zegt over noodzaak en proportionaliteit. Wat schuurt is de slordigheid waarmee de boven ons gestelden lijken om te springen met het vertrouwen dat hiervoor nodig is.
quote:Het zit hem in van alles. In het gejok over'bovenst' op de stapel, dat helemaal niet 'bovenst' is. In het gesjacher met de 'routekaart', dat ding vol rotondes zonder afslagen, en in de huichelarij dat die kaart bedoeld zou zijn als spoorboekje voor de mensen, terwijl het maar n doel dient: rare maatregelen uit het verleden achteraf logisch doen lijken. In de achteloosheid waarmee ons wordt wijs gemaakt dat het ongeveer hetzelfde is: het recht om 's avonds en 's nachts naar buiten te mogen, of het recht om naar de kapper te gaan.
Lege ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
En vaccinaties, natuurlijke besmettingen, meer zonlicht, meer mensen buiten, betere weerstand, minder winterdepressies, etc.
Eerlijke vraag: Geloof jij daar nog in? Wat is 'leeg' in deze context? 100 mensen in het ziekenhuis? 10? 20? 5? 0?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Lege ziekenhuizen.
Daar gaat het om.
Afgelopen zomer lagen er vaak minder dan 100 covidpatinten in het ziekenhuis. Waarom zou dat dit jaar niet weer zo kunnen zijn?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eerlijke vraag: Geloof jij daar nog in? Wat is 'leeg' in deze context? 100 mensen in het ziekenhuis? 10? 20? 5? 0?
Dit vaak gelezen, 2 maanden later is het nog steeds hetzelfde.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:18 schreef popje het volgende:
Klopt, maar ik had nog enigszins gehoopt dat men had gedacht het is bijna verkiezen en al die individuen zonder belangenorganisatie hebben wel miljoenen stemmen te verdelen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan vul je in plaats van OMT 'het kabinet' in. Hetzelfde punt blijft staan.
Die avondklok heeft geen lobby groep. De terrassen en de winkeliers wel.
Ook zo'n foto van Jaap die met drie anderen van het OMT aan een keukentafel zat te keuvelen met amper afstand.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Toen het twee dagen sneeuwde werd het zelfs uitgesteld. Want de hele wereld moet zoomen behalve het kabinet. Ofzo.
Goed om te zien dat het verzet tegen deze volslagen idiote ononderbouwde disproportionele maatregel, die vernietigd moet worden, op gang komt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In de strekking van deze column aangaande de avondklok-maatregel kan ik me wel voor een behoorlijk deel vinden
[ twitter ]
Sorry, zo bedoelde ik 'm niet . Ik bedoelde wanneer de maatregelen verdwijnen, allemaal. Wanneer is het bewezen effectief zodat de anderhalve meter eraf kan etc.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Afgelopen zomer lagen er vaak minder dan 100 covidpatinten in het ziekenhuis. Waarom zou dat dit jaar niet weer zo kunnen zijn?
Do as I say, not as I do.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook zo'n foto van Jaap die met drie anderen van het OMT aan een keukentafel zat te keuvelen met amper afstand.
Prima, maar dan geef je de rest van Nederland ook een vrijbrief om weer gewoon op locatie vergaderingen en overleggen te houden.
Jij hebt niet goed naar ome Jaap geluisterd. Het begint met Br... en eindigt op variant.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Afgelopen zomer lagen er vaak minder dan 100 covidpatinten in het ziekenhuis. Waarom zou dat dit jaar niet weer zo kunnen zijn?
Het laat wel goed zien hoe onnatuurlijk die regels zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
Aanwezigen proefevenement Ziggo Dome: 'Na verloop van tijd ging het kapje af'
https://www.nu.nl/muziek/(...)ng-het-kapje-af.html
Als je meedoet en je dan al niet aan de regels kan houden...
Ah, zo. Nou ja, dat zal na de zomer moeten blijken. Als de vaccinaties een beetje werken, zou het aantal opnames laag moeten blijven. Als dat zo is, zijn we er vanaf, lijkt me.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sorry, zo bedoelde ik 'm niet . Ik bedoelde wanneer de maatregelen verdwijnen, allemaal. Wanneer is het bewezen effectief zodat de anderhalve meter eraf kan etc.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goed om te zien dat het verzet tegen deze volslagen idiote ononderbouwde disproportionele maatregel, die vernietigd moet worden, op gang komt.
Zie column die ik net deelde. Wat betreft de manier waarop de avondklok nu elke keer weer verlengd wordt ben ik he t zowaar eens met de meerderheid hier. Deze maatregel wordt nu ernstig misbruikt ten gunste van de vrijheden van andere kleine groepen gedupeerde mensen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit vaak gelezen, 2 maanden later is het nog steeds hetzelfde.
Het begon met; Het zijn maar 2 weken niet zo zeiken. Eerste maatregel die er af gaat
Dat snap ik, maar er zijn ook steeds meer mensen ingent. Rond de zomer zouden we toch wel tegen de vaccinatiegraad moeten schuren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:26 schreef maan_man het volgende:
[..]
Jij hebt niet goed naar ome Jaap geluisterd. Het begint met Br... en eindigt op variant.
Goed om te zien dat we het toch nog op 1 belangrijk punt in het Nederlandse beleid eens zijn. Dat de avondklok in de huidige vorm niet langer houdbaar isquote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goed om te zien dat het verzet tegen deze volslagen idiote ononderbouwde disproportionele maatregel, die vernietigd moet worden, op gang komt.
Sarcasme komt soms slecht over in geschreven vorm.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar er zijn ook steeds meer mensen ingent. Rond de zomer zouden we toch wel tegen de vaccinatiegraad moeten schuren.
Het slaat ook nergens op zo'n feest met mondkapje of op een stip moeten staanquote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
Gezellig feestje met mondkapje opquote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
Dat moeten we in mei al kunnen zien naar mijn idee.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, zo. Nou ja, dat zal na de zomer moeten blijken. Als de vaccinaties een beetje werken, zou het aantal opnames laag moeten blijven. Als dat zo is, zijn we er vanaf, lijkt me.
Ja, maar ik bedoel, dat het ook laag blijft, ondanks de opkomst van het nieuwe griepseizoen. Dat is toch de echte lakmoesproef.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat moeten we in mei al kunnen zien naar mijn idee.
Was toch zo'n staatje van..10 IC opnamen per dag of zoiets?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eerlijke vraag: Geloof jij daar nog in? Wat is 'leeg' in deze context? 100 mensen in het ziekenhuis? 10? 20? 5? 0?
Schiet mij maar lek. Ik geloof niet in complotten van regeringen die ons onder de duim willen houden, maar mijn alternatieve verklaringen raken eigenlijk ook wel een beetje op.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:29 schreef Ronald het volgende:
Wat wel gek is, het percentage positieve testen was toch gedaald, de toename komt slechts door een toename van aantal testen.
Waarom spreekt het kabinet dan nog van slechte cijfers.
Klopt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:29 schreef Ronald het volgende:
Wat wel gek is, het percentage positieve testen was toch gedaald, de toename komt slechts door een toename van aantal testen.
Waarom spreekt het kabinet dan nog van slechte cijfers.
Oppassen met het doortrekken van de beelden op social media naar de maatschappij als geheel. Daar zie je toch vaak de extremen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:30 schreef halfway het volgende:
Social media staat op ontploffen, dit gaan ze echt niet volhouden.
Ik hou het nog op angst. Ik geloof ook niet in kwade intenties. Maar om in pure oprechtheid te geloven is bij vlagen best moeilijk, vooral als regelrechte beloftes gebroken worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek. Ik geloof niet in complotten van regeringen die ons onder de duim willen houden, maar mijn alternatieve verklaringen raken eigenlijk ook wel een beetje op.
Tunnelvisie. Iets anders zie ik ook niet.
Gezien de historie van deze uitspraak moet je hem misschien alleen achter posts van tenminste 80 regels plakken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:31 schreef trein2000 het volgende:
Ik geloof in de wetenschap, volledig. Ik geloof in de vaccins, ik geloof in de virologen en epidemiologen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Was toch zo'n staatje van..10 IC opnamen per dag of zoiets?
Alle landen werken zo, met van die waarden.
En hier is het nog steeds 'zeer ernstig'.
Ik kan je over Itali vertellen. Waar ze per combinatie van waarden per provincie in een kleurcode komen.
Dat is dan 2 weken gedeeltelijk open, 4 weken weer compleet dicht.
(En nu loopt het daar ook op, helaas, dus in steeds meer provincies is alles dicht)
Ik vind dat niet perse beter dan hier. Twee dagen van de voren de opening van het complete wintersport seizoen gecanceld. Alle investeringen voor niets.
Maar kort antwoord: ja. Ik geloof in de wetenschap. In de vaccins.
Als de ziekenhuizen leeg raken, is het voorbij.
De volgorde van versoepelen is een andere discussie.![]()
Het is het Duitse verhaal denk ik. Ze verwachten nog flinke stijgingen en willen het de kop indrukken, en gebruiken dus expres alleen de cijfers en modellen die negatief overkomen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek. Ik geloof niet in complotten van regeringen die ons onder de duim willen houden, maar mijn alternatieve verklaringen raken eigenlijk ook wel een beetje op.
Daar ben je niet de enige in.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof in de wetenschap, volledig. Ik geloof in de vaccins, ik geloof in de virologen en epidemiologen.
Ik geloof alleen steeds minder in onze volksvertegenwoordiging.
Voor mij is dat het probleem. Ik ben niet boos op dit beleid, ik ben teleurgesteld. Teleurgesteld dat onze volksvertegenwoordiging het op zo'n manier naar de klote aan het helpen is, en dan heb ik 't nog niet eens alleen over corona.
Als ik collega's van me uit de VS sprak waren zij altijd positief verrast over hoe goed dingen in Nederland geregeld waren. Van het OV tot aan ziektekosten, alles. Dat heeft bij mij wel wat deukjes en krasjes opgelopen.
Klopt, maar als jij op Nu.nl en andere plaatsen kijkt waar je kan reageren, zoals Facebookpagina's van de grote kranten, dan dank ik dat een week of twee geleden nog 30% van de reacties positief was over de maatregelen. Daar zie ik nu niks meer van terug.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:31 schreef trein2000 het volgende:
Oppassen met het doortrekken van de beelden op social media naar de maatschappij als geheel. Daar zie je toch vaak de extremen.
Het is voor 19.00u donker tot eind maart, dus dat zal meevallen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:32 schreef Tijn het volgende:
Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat de avondklok daadwerkelijk tot 30 maart aanblijft. Raar genoeg zal het ook wel van het weer afhangen. Als maart z'n staart roert, is het misschien nog wel te doen. Maar als we een vroege lente hebben, lijkt het me compleet onhoudbaar.
"Zij stond in een vak waar de feestgangers op een stip moesten blijven staan. "quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
Vergeet de zomertijd niet. Daardoor is het vanaf 28 maart tot na 8 uur licht.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is voor 19.00u donker tot eind maart, dus dat zal meevallen.
Yup. Ik heb altijd geloofd in de Nederlandse democratie, in de grondwet en in de rechtsstaat en dat die voldoende waarborgen biedt om de bevolking te beschermen tegen de overheid als dat nodig is. Dat vertrouwen heeft de afgelopen tijd, inclusief de toeslagenaffaire, een enorme deuk opgelopen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
Voor mij is dat het probleem. Ik ben niet boos op dit beleid, ik ben teleurgesteld. Teleurgesteld dat onze volksvertegenwoordiging het op zo'n manier naar de klote aan het helpen is, en dan heb ik 't nog niet eens alleen over corona.
Vesper clocca delande est?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gezien de historie van deze uitspraak moet je hem misschien alleen achter posts van tenminste 80 regels plakken.
Rutte zei afgelopen week toch ook dat alle cijfers omhoog gingen? Besmettingen, ziekenhuizen, IC. Ik vraag me af of hij andere cijfers krijgt dan wij.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het de facto crisiskabinet wordt niet eens genotuleerd. Denk daar maar eens over na.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Yup. Ik heb altijd geloofd in de Nederlandse democratie, in de grondwet en in de rechtsstaat en dat die voldoende waarborgen biedt om de bevolking te beschermen tegen de overheid als dat nodig is. Dat vertrouwen heeft de afgelopen tijd, inclusief de toeslagenaffaire, een enorme deuk opgelopen.
Rutte heeft er inmiddels een gewoonte van gemaakt om allerlei dingen buiten het gebruikelijke democratische proces te plaatsen. De positie van het OMT is daar een voorbeeld van, maar het Catshuisoverleg ook en ook het zogenaamde maandagoverleg waar het kabinetsbeleid rustig met de fractievoorzitters van de coalitiepartijen in de Tweede Kamer wordt afgekaart zodat daar alleen een toneelstukje overblijft. Zo kunnen we niet verder.
Daarnaast wordt de grondwet aan de kant gekieperd met het coronabeleid, niet alleen in vrijheidsbeperkende maatregelen maar ook omdat de belangen van bepaalde groepen (en nog best grote groepen) totaal niet worden beschermd.
Ja dat vraag ik mij ook af.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rutte zei afgelopen week toch ook dat alle cijfers omhoog gingen? Besmettingen, ziekenhuizen, IC. Ik vraag me af of hij andere cijfers krijgt dan wij.
Is dat niet een standaardonderdeel van de Rutte-doctrine? Zo weinig mogelijk op papier hebben, dan kun je er later ook niet mee in de problemen komen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het de facto crisiskabinet wordt niet eens genotuleerd. Denk daar maar eens over na.
Er is toch ook echt niemand die dit gaat doen als er later dit jaar weer een echt evenement is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
"Zij stond in een vak waar de feestgangers op een stip moesten blijven staan. "
Zo dystopisch , 2 jaar geleden kon je zoiets nog niet eens inbeelden. Zelfs niet in BNW. Als robots op je stipje, met je kapje, niet teveel bewegen want anders krijg je een boete van Ferd.
Gelukkig werkt het niet in de praktijk, toch nog dat restje mens dat aanwezig is.
Er is vast wel iemand die wat kopietjes of heimelijke opnames heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:46 schreef Janneke141 het volgende:
Dat er niets op papier staat gaat over een paar jaar vast erg goed uitkomen als ze bezig zijn met de parlementaire enquete.
Ik moet wel zeggen dat ik de ziekenhuizen tergend langzaam naar beneden zie gaan. Echt vreselijk langzaam.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rutte zei afgelopen week toch ook dat alle cijfers omhoog gingen? Besmettingen, ziekenhuizen, IC. Ik vraag me af of hij andere cijfers krijgt dan wij.
Ik kan me er nog best bij neerleggen dat er maatregelen doorgevoerd worden waar ik niet achter sta, mits ze weloverwogen en democratisch ingevoerd worden. De manier waarop een aantal van de maatregelen ingevoerd (en nu ook verlengd) zijn heb ik in elk geval een nare smaak van in mijn mond.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Yup. Ik heb altijd geloofd in de Nederlandse democratie, in de grondwet en in de rechtsstaat en dat die voldoende waarborgen biedt om de bevolking te beschermen tegen de overheid als dat nodig is. Dat vertrouwen heeft de afgelopen tijd, inclusief de toeslagenaffaire, een enorme deuk opgelopen.
Rutte heeft er inmiddels een gewoonte van gemaakt om allerlei dingen buiten het gebruikelijke democratische proces te plaatsen. De positie van het OMT is daar een voorbeeld van, maar het Catshuisoverleg ook en ook het zogenaamde maandagoverleg waar het kabinetsbeleid rustig met de fractievoorzitters van de coalitiepartijen in de Tweede Kamer wordt afgekaart zodat daar alleen een toneelstukje overblijft. Zo kunnen we niet verder.
Daarnaast wordt de grondwet aan de kant gekieperd met het coronabeleid, niet alleen in vrijheidsbeperkende maatregelen maar ook omdat de belangen van bepaalde groepen (en nog best grote groepen) totaal niet worden beschermd.
Dat krijg je ervan als je eerst allerlei groepen gaat vaccineren die niet zorgen voor de hoogste druk op de ziekenhuisbedden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik de ziekenhuizen tergend langzaam naar beneden zie gaan. Echt vreselijk langzaam.![]()
Met alle maatregelen die we hebben.
Staat tegenover dat de vaccinaties wel echt in tempo omhoog gaan. En daar hou ik me aan vast.
Het is straks echt over.
IC gaat vooral langzaam heb ik 't idee, maar verpleeg gaat wel harder. Maargoed, het is heel wat anders dan omhoog gaanquote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik de ziekenhuizen tergend langzaam naar beneden zie gaan. Echt vreselijk langzaam.![]()
Staat tegenover dat de vaccinaties wel echt in tempo omhoog gaan. En daar hou ik me aan vast.
Het is straks echt over.
Ik hoop echt niet dat dit doorzet tot eventueel de zomer. Want dan is het juist altijd heerlijk om nog laat in de avond buiten te zijn. Dan zou ik er last van hebben hoor om niet naar buiten te mogen na 2100 terwijl het dan nog lekker is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is voor 19.00u donker tot eind maart, dus dat zal meevallen.
Eind april zal de horeca wel weer mondjesmaat open gaan. Half mei staat de belastingdienst voor de deur om alle achterstallige betalingen te innen (we weten hoe subtiel ze dat kunnen sinds de toeslagenaffaire) en eind mei is het hele spul weer dicht want failliet.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:50 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
.
[..]
Ik hoop echt niet dat dit doorzet tot eventueel de zomer. Want dan is het juist altijd heerlijk om nog laat in de avond buiten te zijn. Dan zou ik er last van hebben hoor om niet naar buiten te mogen na 2100 terwijl het dan nog lekker is.
Los van dat begin ik er nu ook echt wel moe van te worden van telkens weer die verlengingen. En de horeca gaat echt pas open tegen de zomer heb ik zo'n idee als we zo doorgaan.
Over drie weken wil het kabinet de terrassen gaan openen, aldus de NOS.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:50 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
.
[..]
Los van dat begin ik er nu ook echt wel moe van te worden van telkens weer die verlengingen. En de horeca gaat echt pas open tegen de zomer heb ik zo'n idee als we zo doorgaan.
https://nos.nl/artikel/23(...)over-drie-weken.htmlquote:Wel gaat het kabinet voorbereidingen treffen om over drie weken de samenleving meer lucht te geven. Als de cijfers de goede kant op gaan, kunnen dan de terrassen open en kan er ook weer fysiek onderwijs gegeven worden op de hbo's en universiteiten.
Net zoals ze als eerste de avondklok gingen afschaffen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
Over drie weken wil het kabinet de terrassen gaan openen, aldus de NOS.
In het rapport van stichting-nice staat dat de gemiddelde behandelduur van patinten z'n 18 dagen is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
IC gaat vooral langzaam heb ik 't idee, maar verpleeg gaat wel harder. Maargoed, het is heel wat anders dan omhoog gaan
Met avondklok vanaf 6 uur. Dat zal ze leren, die schavuiten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)over-drie-weken.html
“Als de cijfers de goede kant op gaan”quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Met cynisch zijn schiet niemand iets op. We kunnen weinig anders dan ze op hun blauwe ogen geloven. En op 17 maart iets anders stemmen dan er nu zit, natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Net zoals ze als eerste de avondklok gingen afschaffen?
Het is een beetje alsof het de dief behaagt om je 50 euro terug te geven nadat hij eerst je huis heeft leeggeroofd. Zoethoudertjes, en oa die avondklok (waarvan ook ik onderschrijf dat hij vernietigd moet worden) faciliteert het.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Net zoals ze als eerste de avondklok gingen afschaffen?
En dat vind ik serieus moeilijk sinds dat avondklok gebeuren. Ik was al langer kritisch, maar dit is wel de bloody limit wat mij betreft.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met cynisch zijn schiet niemand iets op. We kunnen weinig anders dan ze op hun blauwe ogen geloven.
Ga ik zeker doen.quote:En op 17 maart iets anders stemmen dan er nu zit, natuurlijk.
Het zal mij niet verbazen als de terrassen eerder opengaan dan dat de avondklok eraf is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Dat is ook het hele probleem: het beleid is totaal niet meer te volgen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als je eerst allerlei groepen gaat vaccineren die niet zorgen voor de hoogste druk op de ziekenhuisbedden.
Ja als de cijfers goed zijn. Voor hun moeten die echt veeeeeel lager zijn. Dus ik zie dat echt nog niet gebeuren hoor. Daarom ben ik bang dat de horeca veel langer zal moeten wachten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Zoals het nu gaat niet, nee. De gedachtengang lijkt te zijn dat andere versoepelingen mogelijk worden gemaakt door het instandhouden van de avondklok.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zal mij niet verbazen als de terrassen eerder opengaan dan dat de avondklok eraf is.
Ja. Al heb ik daar niet echt bezwaar tegen. Vind dat ook wel humaan. Dat de verzorgingshuizen eerst gingen. En de instellingen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als je eerst allerlei groepen gaat vaccineren die niet zorgen voor de hoogste druk op de ziekenhuisbedden.
Oh ja joh, ben je daar niet zo over te spreken?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dat vind ik serieus moeilijk sinds dat avondklok gebeuren. Ik was al langer kritisch, maar dit is wel de bloody limit wat mij betreft.
De 75+ groep krijgt komende week toch een oproep ?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Al heb ik daar niet echt bezwaar tegen. Vind dat ook wel humaan. Dat de verzorgingshuizen eerst gingen. En de instellingen.
Maar ik vind het wel lang duren voor mijn eigen moeder die zelfstandig thuis woont een oproep krijgt.
En idem voor schoonmoeder in de 80.
Zo heeft iedereen zijn ding.
Maar je punt blijft staan.![]()
Onhoudbaar? Volgens Ferd groeien we mee met de avondklok, dus mensen vinden het best blijkbaar. En anders hebben ze boetes. Dus ook al zijn wij er klaar mee...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:32 schreef Tijn het volgende:
Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat de avondklok daadwerkelijk tot 30 maart aanblijft. Raar genoeg zal het ook wel van het weer afhangen. Als maart z'n staart roert, is het misschien nog wel te doen. Maar als we een vroege lente hebben, lijkt het me compleet onhoudbaar.
Oh god, die goede oude tijd. Poolparties bij Wet Republic of Marquee. Waar niemand komt om te dansen, maar om gezien te worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:00 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Toch fijn dat er plekken zijn waar het goede leven weer wordt opgepikt. 👍
Zelfs over dat laatste zinnetje twijfel ik tegenwoordig. Zal me niks verbazen als er nu elk griepseizoen wel iets van maatregelen kan komen omdat dit zo goed werkt tegen de griep. Als volk accepteren we zoveel.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is straks echt over.
Hoe raad je het?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh ja joh, ben je daar niet zo over te spreken?
"Als de cijfers de goede kant op gaan,"quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Echt een bizarre uitspraak trouwens, hoe haal je het in je hersens. Laat ook wel zien dat sommige beleidsmakers wat losgezongen zijn van de realiteit. Zo kun je alle mogelijke misstanden wel goedpraten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onhoudbaar? Volgens Ferd groeien we mee met de avondklok, dus mensen vinden het best blijkbaar. En anders hebben ze boetes. Dus ook al zijn wij er klaar mee...
Moeilijk om niet cynisch te zijn met de huidige aanpak e.d.
Ik ben benieuwd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De 75+ groep krijgt komende week toch een oproep ?
Het schijnt te gaan om het openen van terrassen op weekdagen tot 18:00, dus dat bijt niet met de avondklok.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:04 schreef Ronald het volgende:
Wat een gul gebaar van het kabinet, overdag een paar uurtjes vermaak op het terras. Maar wel om 20 uur beginnen met afrekenen, we moeten immers wel netjes thuis zitten om 21 uur.
NV doet niet zo moeilijk over het algemeen. Mag je nog steeds binnen roken in de casino's?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:00 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Toch fijn dat er plekken zijn waar het goede leven weer wordt opgepikt. 👍
En vergeet niet het bedankje wat je krijgt voor de gegeven solidariteit.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe raad je het?
Maar het is natuurlijk de optelsom. Dat virus is voor mij als persoon geen gevaar van betekenis. Maar ik zit wel al een jaar thuis zonder enig zicht op beter. En wat krijg je? Dit soort drogredenen en gelieg. En enige solidariteit de andere kant op? Afwezig. Volkomen afwezig. Ja, volgend jaar 1000 euro korting. Jottem. Ik ben werkelijk witheet. Zo boos ben ik in jaren niet meer geweest.
Als je dat zegt ben je of contactgestoord of denk je dat de bevolking collectief gek geworden is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Echt een bizarre uitspraak trouwens, hoe haal je het in je hersens. Laat ook wel zien dat sommige beleidsmakers wat losgezongen zijn van de realiteit. Zo kun je alle mogelijke misstanden wel goedpraten.
Iedere keer als je je post zo afsluit moet ik weer een beetje lachen, hou 'm erinquote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je dat zegt ben je of contactgestoord of denk je dat de bevolking collectief gek geworden is.
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet.
Werkelijk? Bron?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het schijnt te gaan om het openen van terrassen op weekdagen tot 18:00, dus dat bijt niet met de avondklok.
Jazeker, al hebben de meeste casino's wel (kleine) rookvrije ruimtes.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:05 schreef nostra het volgende:
[..]
NV doet niet zo moeilijk over het algemeen. Mag je nog steeds binnen roken in de casino's?
Dat is wel wat ze in andere landen doen, ja. En het lijkt te werken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het schijnt te gaan om het openen van terrassen op weekdagen tot 18:00, dus dat bijt niet met de avondklok.
In het weekend niet eens? Haha dat we ooit nog eens zo bestuurd zouden worden door een demissionair kabinet, wie had dit kunnen verzinnen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mee eens, en ik laat me niet heel snel provoceren door de politiek. En dat komt niet niet eens alleen door de maatregelen aan zich, maar vooral ook door het constante gelieg en gedraai eromheen, motivaties die inmiddels elders lijken te liggen dan puur het doel van het "overwinnen" van het virus, etc. Het is enorm ergerlijk, en van de oppositie hoef je qua werkelijk tegengas geven grotendeels ook niets meer te verwachten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe raad je het?
Maar het is natuurlijk de optelsom. Dat virus is voor mij als persoon geen gevaar van betekenis. Maar ik zit wel al een jaar thuis zonder enig zicht op beter. En wat krijg je? Dit soort drogredenen en gelieg. En enige solidariteit de andere kant op? Afwezig. Volkomen afwezig. Ja, volgend jaar 1000 euro korting. Jottem. Ik ben werkelijk witheet. Zo boos ben ik in jaren niet meer geweest.
Nee hoor, mag niet meer sinds 1-4-2020quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:07 schreef asco het volgende:
[..]
Jazeker, al hebben de meeste casino's wel (kleine) rookvrije ruimtes.
Mijn bezwaar is inderdaad dat degenen die toch al het meeste moeten laten hier opnieuw vrij weinig aan hebben, terwijl de gepensioneerden uitgebreid van de versoepeling kunnen genieten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is wel wat ze in andere landen doen, ja. En het lijkt te werken.
Wel een avondklok, maar overdag steeds meer versoepelen.
We hebben het er al eens over gehad. Je bezwaar was vooral dat mensen die niet thuis kunnen werken daar weinig profijt van hebben.
Correct?
Neenee, in het weekend zijn veel mensen vrij en zouden ze nog wel eens werkelijk gebruik kunnen gaan maken van het terras. Moeten we niet willen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:08 schreef Ronald het volgende:
[..]
In het weekend niet eens? Haha dat we ooit nog eens zo bestuurd zouden worden door een demissionair kabinet, wie had dit kunnen verzinnen.
Klopt. Geen versoepeling op welke manier voor wie dan ook die een vaccin gehad heeft, tot iedereen minimaal 1 kans tot vaccinatie heeft gehad (uitgezonderd de situatie in verpleegtehuizen, voila)quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn bezwaar is inderdaad dat degenen die toch al het meeste moeten laten hier opnieuw vrij weinig aan hebben, terwijl de gepensioneerden uitgebreid van de versoepeling kunnen genieten.
Maar als jij dat solidair vind, je doet je best maar.
Precies hoe ik me voel.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
En vergeet niet het bedankje wat je krijgt voor de gegeven solidariteit.
Thuis zitten terwijl mensen die gevaccineerd zijn weer meer mogen. Of je moet elke keer zelf in de buidel tasten voor een negatieve test.
Solidariteit is voor mij in elk geval een hol modewoord geworden. Een woord wat anderen kunnen gebruiken in mijn richting, maar waar ik geen enkele aanspraak op kan maken, want dan ben ik ineens een aso.
Dat is ook zo. Maar toch schieten we er niks mee op.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Moeilijk om niet cynisch te zijn met de huidige aanpak e.d.
In Vegas toch wel?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor, mag niet meer sinds 1-4-2020
Werkt ook zonder avondklok hierquote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is wel wat ze in andere landen doen, ja. En het lijkt te werken.
Wel een avondklok, maar overdag steeds meer versoepelen.
We hebben het er al eens over gehad. Je bezwaar was vooral dat mensen die niet thuis kunnen werken daar weinig profijt van hebben.
Correct?
Ohhh ja geen ideequote:
Solidair?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn bezwaar is inderdaad dat degenen die toch al het meeste moeten laten hier opnieuw vrij weinig aan hebben, terwijl de gepensioneerden uitgebreid van de versoepeling kunnen genieten.
Maar als jij dat solidair vind, je doet je best maar.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:07 schreef asco het volgende:
[..]
Jazeker, al hebben de meeste casino's wel (kleine) rookvrije ruimtes.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Solidair?
De horeca heeft een lobby. De winkeliers hebben een lobby.
Nee, klopt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar toch schieten we er niks mee op.
Elke keer die worst voorhouden, is maar tijdelijk, 2 weekjes dit 3 weekjes dat. Dan verlengingen, verlenging, verlenging etc.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mee eens, en ik laat me niet heel snel provoceren door de politiek. En dat komt niet niet eens alleen door de maatregelen aan zich, maar vooral ook door het constante gelieg en gedraai eromheen, motivaties die inmiddels elders lijken te liggen dan puur het doel van het "overwinnen" van het virus, etc. Het is enorm ergerlijk, en van de oppositie hoef je qua werkelijk tegengas geven grotendeels ook niets meer te verwachten.
Je hoeft het niet te accepteren. Je kunt het er ook mee oneens zijn, zonder te vervallen in cynisme.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar het maar accepteren schieten we ook niks mee op.
Vegas geeft geen fuck. Er is zoveel wat niet mag wat daar gewoon gedaan wordt en door iedereen goedgevonden wordt. Mijn hoogtepunt (of dieptepunt?) was bij de Heart Attack Grill. Gratis eten voor iemand die boven de ~150kg is, goed idee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.geenstijl.nl/(...)-1-jaar-corona/#more
Helder opiniestuk als je het mij vraagt. De NLse 'polderoplossing' is alleen maar in het voordeel van het coronavirus en al haar varianten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Niemand is echt solidair. Sommige zijn zo bang om zelf besmet te worden, familie of geliefde dat ze zogenaamd medelijden hebben met de mensen die in het ziekenhuis liggen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:19 schreef galantis het volgende:
Hoewel ik veel heb moeten laten, heb ik me nooit solidair gevoeld.
Regels zijn regels, en gesloten is gesloten, ik ga het niet mooier maken dan het is.
Dat dit niet zoveel met solidariteit te maken heeft.quote:
Ik ga het niet voor je uitspellen, sorry.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat dit niet zoveel met solidariteit te maken heeft.
Of je de avondklok verwijdert of de terrassen open gooit.
Meer met belangengroepen.
Zoals de ANBO? Of de lobby van de verzorgingshuizen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat hebben die met terrassen of avondklok te maken?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoals de ANBO? Of de lobby van de verzorgingshuizen?
Net als heel veel mensen werk ik de hele week. Na mijn werk is 't eten koken, eten met de kleine, kleine naar bed en tegen de tijd dat dat allemaal achter de rug is is het 8 uur. Dat houdt in dat ik heel misschien nog een half uurtje ergens heen zou kunnen om een sociaal isolement te voorkomen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Net als heel veel mensen werk ik de hele week. Na mijn werk is 't eten koken, eten met de kleine, kleine naar bed en tegen de tijd dat dat allemaal achter de rug is is het 8 uur. Dat houdt in dat ik heel misschien nog een half uurtje ergens heen zou kunnen om een sociaal isolement te voorkomen.
De avondklok is ingezet als paardenmiddel en is nu een soort koehandel geworden. De effectiviteit van de avondklok als maatregel is nog steeds niet zonder discussie, maar het afschaffen van verzwaringen (ik hou niet van de term versoepeling, dat is alsof we iets hebben moeten verdienen) wordt direct gekoppeld aan de avondklok.
Het is een ontzettend zware maatregel. Ook al hebben groepen mensen er individueel geen last van, de overheid besluit dat je tussen bepaalde tijden je huis niet uit mag, dat is nogal wat.
Ja, compleet achterlijk. De demissionaire bewindslieden proberen hun prutsbeleid te legitimeren nu met drogredenen, waarschijnlijk in de hoop dat ze niet in de stemhokjes worden afgestraft. 1 jaar corona heeft overduidelijk gemaakt dat het kabinet vertikt om toe te geven dat ze het in eerste instantie mis hadden of dat er inzichten zijn veranderd. Ze proberen nog steeds voortdurend elke beslissing goed te praten, terwijl het een opeenstapeling van fouten is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Echt een bizarre uitspraak trouwens, hoe haal je het in je hersens. Laat ook wel zien dat sommige beleidsmakers wat losgezongen zijn van de realiteit. Zo kun je alle mogelijke misstanden wel goedpraten.
Net zoveel als jouw opmerking over 'belangengroepen'.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat hebben die met terrassen of avondklok te maken?
Dat de avondklok geen maatregel is om ruilhandel mee te doen. Er zijn beloftes gemaakt, die beloftes moeten ze nakomen.quote:
Ben ik ook mee eens.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat de avondklok geen maatregel is om ruilhandel mee te doen. Er zijn beloftes gemaakt, die beloftes moeten ze nakomen.
We zijn het eens een keer eens. Het stapelt nogal op zo langzamerhand. Als we niet oppassen moet het evaluatierapport straks per heftruck vervoerd worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, compleet achterlijk. De demissionaire bewindslieden proberen hun prutsbeleid te legitimeren nu met drogredenen, waarschijnlijk in de hoop dat ze niet in de stemhokjes worden afgestraft. 1 jaar corona heeft overduidelijk gemaakt dat het kabinet vertikt om toe te geven dat ze het in eerste instantie mis hadden of dat er inzichten zijn veranderd. Ze proberen nog steeds voortdurend elke beslissing goed te praten, terwijl het een opeenstapeling van fouten is.
De reconstructie van NRC en Volkskrant (in de OP) spreken boekdelen wat dat betreft.
Lees het even terug wil je.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Net zoveel als jouw opmerking over 'belangengroepen'.
Dit!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat de avondklok geen maatregel is om ruilhandel mee te doen. Er zijn beloftes gemaakt, die beloftes moeten ze nakomen.
Je noemde in een eerdere post dat je het begreep dat terrassen open gingen maar de avondklok bleef. Ik niet, dat is wat ik probeerde aan te geven.quote:
Het nieuwe kwartje van Kok. Wat een drama.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit!
Er moet nu maar eens met de vuist op tafel geslagen worden door de kamer dat die afspraak nagekomen moet worden, in plaats als makke lammetjes er mee akkoord gaan.
En voorts ben ik k van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Het is inderdaad ordinaire, schaamteloze koehandel geworden over de ruggen van het volk. Zeker voor de mensen die zich al die tijd keurig aan alle maatregelen hebben gehouden moet de beslissing om de avondklok voor de zoveelste keer wr te verlengen en tegelijkertijd een paar minuscule andere dingen te versoepelen als een dolk in de rug voelen. Kabinet had al weinig geloofwaardigheid meer, maar is die nu compleet verloren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
In deze figuur zijn besmettingen 6 dagen teruggezet tov dag eerste symptomen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
IC gaat vooral langzaam heb ik 't idee, maar verpleeg gaat wel harder. Maargoed, het is heel wat anders dan omhoog gaan
Ik zeg het niet vaak, maar 100% eensquote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, compleet achterlijk. De demissionaire bewindslieden proberen hun prutsbeleid te legitimeren nu met drogredenen, waarschijnlijk in de hoop dat ze niet in de stemhokjes worden afgestraft. 1 jaar corona heeft overduidelijk gemaakt dat het kabinet vertikt om toe te geven dat ze het in eerste instantie mis hadden of dat er inzichten zijn veranderd. Ze proberen nog steeds voortdurend elke beslissing goed te praten, terwijl het een opeenstapeling van fouten is.
De reconstructie van NRC en Volkskrant (in de OP) spreken boekdelen wat dat betreft.
Dat is al verdwenen ook al zijn mensen van mening dat het er nog steeds op zit.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:37 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Het nieuwe kwartje van Kok. Wat een drama.
Ik begon met deze stelling:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je noemde in een eerdere post dat je het begreep dat terrassen open gingen maar de avondklok bleef. Ik niet, dat is wat ik probeerde aan te geven.
En nu spreken we met de nu al legendarische woorden van @:trein2000 : "En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet."
Dat zegt niets over mijn persoonlijke wensen. Maar wel iets over mijn verwachtingen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar denk eens vanuit het OMT.![]()
De R zit op of iets boven de 1. Maar er zijn mensen gevaccineerd. Dus iets wisselgeld is er wel.
Welke keuzen zullen zij maken? Wie roept het hardst, welke belangengroep is het best vertegenwoordigd?
Dat is niet die van de avondklok.
Nog eerder de terrassen en de winkeliers.
Als je zelf even terugleest, dan zie je dat ik van mening ben dat je niet de terrassen (of wat dan ook) bewust op zo'n manier kan gaan openen dat bepaalde groepen in de samenleving daar weinig of niks aan hebben. En dat jij daar op een onbegrijpelijke manier op reageert, omdat je post in niets een reactie is op de mijne.quote:
Dat is het natuurlijk niet helemaal h. Het kwartje van kok was een tijdelijke accijns om de kosten van openbaar vervoer en autogebruik evenredig te laten stijgen. Dat kwartje van kok is dus eigenlijk niet weg, het is onderdeel geworden van iets anders en zit nu in de ~1 euro accijns per liter benzinequote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is al verdwenen ook al zijn mensen van mening dat het er nog steeds op zit.
Maar ik wacht nog steeds op de 1000 euro van de VVD
Dat zei ik eerder in dit topic idd. Ik weet alleen niet meer van wie ik 't geleend hebquote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:39 schreef MoreDakka het volgende:
Geen idee van wie ik het gejat heb, maar: Er is niets zo permanent als een tijdelijke maatregel.
Oh, sorry, had verder terug moeten lezen. Avondklok en wisselgeld.. Het stoort me, maar ik ben er bang voor dat zij het wel zo zien ja.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begon met deze stelling:
[..]
Dat zegt niets over mijn persoonlijke wensen. Maar wel iets over mijn verwachtingen.
Wat verwacht je zelf wat er gaat gebeuren?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je zelf even terugleest, dan zie je dat ik van mening ben dat je niet de terrassen (of wat dan ook) bewust op zo'n manier kan gaan openen dat bepaalde groepen in de samenleving daar weinig of niks aan hebben. En dat jij daar op een onbegrijpelijke manier op reageert, omdat je post in niets een reactie is op de mijne.
Dan geef ik deze keer jou de creditquote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zei ik eerder in dit topic idd. Ik weet alleen niet meer van wie ik 't geleend heb
Weet ik veel. Ik kan er geen peil meer op trekken. Jij wel?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat verwacht je zelf wat er gaat gebeuren?
Waar gaan ze voor kiezen?
Super dank!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh, sorry, had verder terug moeten lezen. Avondklok en wisselgeld.. Het stoort me, maar ik ben er bang voor dat zij het wel zo zien ja.
Edit: sorry voor de spam![]()
Dat schrijf ik dus net.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik veel. Ik kan er geen peil meer op trekken. Jij wel?
Precies zo ver als de kiezers stemmen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:43 schreef PzKpfw het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat de overheden corona maar al te graag misbruiken om te kunnen kijken hoever ze kunnen gaan bij hun bevolking. Een soort gigantisch sociaal experiment.
Het rijtje partijen die ik niet in een nieuw kabinet wil is vrij lang inmiddelsquote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Precies zo ver als de kiezers stemmen.
Ik hoop echt dat VVD en CDA flinke klappen krijgen. Niet dat ik verwacht dat ze niet gaan regeren, maar een beetje minder naar die partijen zou wel eens goed prima zijn.
Er is allang bekokstoofd dat dan VVD/CDA/GL/PVDA/SP/D66 en weet ik veel wie samen gaan regeren. Je ziet het nu al, partijen worden uitgesloten, andere partijen wordt mee geknuffeld.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat VVD en CDA flinke klappen krijgen. Niet dat ik verwacht dat ze niet gaan regeren, maar een beetje minder naar die partijen zou wel eens goed prima zijn.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zijn het eens een keer eens. Het stapelt nogal op zo langzamerhand. Als we niet oppassen moet het evaluatierapport straks per heftruck vervoerd worden.
Dit stemt me ook positief, dat wij (en waarschijnlijk bijna elke reageerder hier) zich wel kan vinden in het feit dat de demissionaire regering teveel steken heeft laten vallen. Een deel van de fouten die er in de eerste maanden van de coronapandemie zijn gemaakt kan ik nog begrijpen omdat bijna elk land werd overvallen en een pandemie van deze orde van grootte + impact nieuw was. Maar het beleid van het kabinet is in de loop van het coronajaar verder verslechterd en begint nu enge vormen aan te nemen. Terwijl ze onvoldoende beseffen dat de grootschalige afbrokkeling van het draagvlak indirect is veroorzaakt door het inconsistente, onduidelijk, onnavolgbare beleid.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zeg het niet vaak, maar 100% eens
Ik ben best vergevingsgezind geweest over het beleid. In een crisis maak je nu eenmaal fouten. Naar mijn idee is het mis gegaan toen de persconferenties gingen over wat kan gebeuren en niet wat er aan de hand is. Dat beleid gemaakt werd op een scenario wat mogelijk was, maar niet het scenario waar we naartoe onderweg waren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Dit stemt me ook positief, dat wij (en waarschijnlijk bijna elke reageerder hier) zich wel kan vinden in het feit dat de demissionaire regering teveel steken heeft laten vallen. Een deel van de fouten die er in de eerste maanden van de coronapandemie zijn gemaakt kan ik nog begrijpen omdat bijna elk land werd overvallen en een pandemie van deze orde van grootte + impact nieuw was. Maar het beleid van het kabinet is in de loop van het coronajaar verder verslechterd en begint nu enge vormen aan te nemen. Terwijl ze onvoldoende beseffen dat de grootschalige afbrokkeling van het draagvlak indirect is veroorzaakt door het inconsistente, onduidelijk, onnavolgbare beleid.
Weet je nog: vanaf de eerste persconferenties na de periode van reces (begin augustus) hebben De Jonge en Rutte er steeds op gehamerd dat het de schuld was van de mensen zelf dat er steeds meer besmettingen bij kwamen. Nooit eens de boezem in eigen hand steken, omdat de opgezette systemen (teststraten, BCO, reizigercontroles) niet functioneerden. En waarschijnlijk allemaal om politiek te overleven, want wat kan het anders zijn dat men weigert in te zien dat het kabinet ook duidelijk voor een behoorlijk deel debet is aan de hopeloze situatie waar we nu in zitten?
Ja hoor, daar is ie weerquote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:35 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Eens hoor. De regering heeft het niet eens zo slecht gedaan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:49 schreef MoreDakka het volgende:
Ik ben het er dan weer niet mee eens. De regering heeft wat mij betreft uitstekend gehandeld met de informatie die men had tot pak 'em beet december. Schoolsluiting in maart, verplichte mondkapjes en angspsychoses over de Britse variant zijn mijn grootste bezwaren.
Ben ik nu niet woke als ik die brief van Doutzen helemaal niet gezien heb?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja hoor, daar is ie weer![]()
De klap in het gezicht
![]()
[ twitter ]
Het kan zijn dat Maurice de Hond morgen weer 2 zeteltjes aftrekt bij de VVD in z’n wekelijkse excel sheet.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb de brief ook niet gelezen. Maar van wat ik meegekregen heb van haar de afgelopen maanden heb ik wel een idee wat er in staat.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben ik nu niet woke als ik die brief van Doutzen helemaal niet gezien heb?
En BTW, die 18-60 in een risicogroep zijn toch vanaf komende maand aan de beurt? Hoeven ze niet eens voor voor te dringen.
Ah heb 'm gevonden:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb de brief ook niet gelezen. Maar van wat ik meegekregen heb van haar de afgelopen maanden heb ik wel een idee wat er in staat.
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens denk ik.quote:'Namens een grote groep moeders en voor alle kinderen in Nederland luiden wij de noodklok', vertelt Doutzen bij het bericht over hun brandbrief 'Moederhart'. 'De recent aangescherpte coronamaatregelen op scholen, waaronder een nieuw test-, quarantaine- en mogelijk vaccinatiebeleid, zullen de levens van onze kinderen aanhoudend verder ontwrichten. Met mogelijk onherstelbare, ernstige schade tot gevolg', stelt het topmodel.
Zo’n Doutzen kunnen we momenteel juist niet gebruiken, dat is een antivaxxer wappie. Helpt niet echt in het kritische debat.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben ik nu niet woke als ik die brief van Doutzen helemaal niet gezien heb?
En BTW, die 18-60 in een risicogroep zijn toch vanaf komende maand aan de beurt? Hoeven ze niet eens voor voor te dringen.
En op de start en volgorde van de vaccinaties valt wat op af te dingen. Maar dat is meer Hugo persoonlijk die makkelijk te chanteren is helaas.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens hoor. De regering heeft het niet eens zo slecht gedaan.
Maar er zijn zaken waar ze het echt niet goed hebben gedaan, en ze luisteren helemaal niet naar feedback op dat vlak, dat stoort mij, tunnelvisie lijkt het wel.
Bij de Britse variant zijn ze nu zelfs zover aan het gaan dat ze bewust informatie aan het weglaten zijn, in plaats van bijstellen, en eerlijk zijn.
Ook de avondklok is een heilig middel geworden, terwijl het effect volkomen onduidelijk is.
Wat een klap in het gezicht van andere moedersquote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens denk ik.
Mja, als ik dit stuk zo lees is het niet iets geks. Dat ze verder rare opmerkingen maakt prima, dat doet onze Hugo ook.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:57 schreef Ronald het volgende:
[..]
Zo’n Doutzen kunnen we momenteel juist niet gebruiken, dat is een antivaxxer wappie. Helpt niet echt in het kritische debat.
Qua lessons learned:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Dit stemt me ook positief, dat wij (en waarschijnlijk bijna elke reageerder hier) zich wel kan vinden in het feit dat de demissionaire regering teveel steken heeft laten vallen. Een deel van de fouten die er in de eerste maanden van de coronapandemie zijn gemaakt kan ik nog begrijpen omdat bijna elk land werd overvallen en een pandemie van deze orde van grootte + impact nieuw was. Maar het beleid van het kabinet is in de loop van het coronajaar verder verslechterd en begint nu enge vormen aan te nemen. Terwijl ze onvoldoende beseffen dat de grootschalige afbrokkeling van het draagvlak indirect is veroorzaakt door het inconsistente, onduidelijk, onnavolgbare beleid.
Weet je nog: vanaf de eerste persconferenties na de periode van reces (begin augustus) hebben De Jonge en Rutte er steeds op gehamerd dat het de schuld was van de mensen zelf dat er steeds meer besmettingen bij kwamen. Nooit eens de boezem in eigen hand steken, omdat de opgezette systemen (teststraten, BCO, reizigercontroles) niet functioneerden. En waarschijnlijk allemaal om politiek te overleven, want wat kan het anders zijn dat men weigert in te zien dat het kabinet ook duidelijk voor een behoorlijk deel debet is aan de hopeloze situatie waar we nu in zitten?
Daar valt wat aan af te dingen inderdaad. Maar het lijkt door veranderde omstandigheden toch redelijk goed te komen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En op de start en volgorde van de vaccinaties valt wat op af te dingen. Maar dat is meer Hugo persoonlijk die makkelijk te chanteren is helaas.
Ja hoe werkt dat eigenlijk.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat een klap in het gezicht van andere moeders
Nou ja, op zich had Hugo toch wel gelijk begin januari. De snelheid zit er nu goed in en de GGD heeft zijn taak van opschalen tot nu toe redelijk goed uitgevoerd. Dus die inhaalslag die hij beloofde lijkt wel uit te komen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar valt wat aan af te dingen inderdaad. Maar het lijkt door veranderde omstandigheden toch redelijk goed te komen.
Ja wat een ontzettend goed draadje is dat, ik heb hem ook gedeeld op mijn twitter, en kreeg nog een like van de journalist in kwestie.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:00 schreef Gretzl het volgende:
Wat betreft de avondklok is dit een interessant draadje (gisteren gedeeld, maar wellicht heeft niet iedereen hem al gelezen). Waarschijnlijk genoeg herkenningspunten voor de users hier, neem aan dat meesten hier tussen de 20-45 jaar oud zijn en er genoeg mensen in dezelfde situatie zitten als deze journalist.
[ twitter ]
Er viel half januari nog wel iets te zeggen voor het invoeren van de avondklok voor een korte periode als ultieme middel om voldoende op de rem te trappen. Maar het is net als bepaalde lockdown-achtige maatregelen geen middel dat je zonder goede uitleg langdurig in kan zetten, want dat geeft terecht teveel weerstand. Mensen begrijpen simpelweg niet meer dat de vrijheidsbeperkingen in de avond en nacht extreem zijn, terwijl er overdag van alles kan zonder dat je bang hoeft te zijn voor een boete.
Waarom kunnen die journalisten niet gewoon, ik zeg maar wat, een artikel schrijven in plaats van een 'draadje'?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja wat een ontzettend goed draadje is dat, ik heb hem ook gedeeld op mijn twitter, en kreeg nog een like van de journalist in kwestie.
Er staat zoveel in waar ik mij in herken.
Bereiken een groter publiek op Twitter. Is makkelijker/sneller te delen etc.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom kunnen die journalisten niet gewoon, ik zeg maar wat, een artikel schrijven in plaats van een 'draadje'?
Omdat zulke artikelen de eindredactie niet halen om censuur redenen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom kunnen die journalisten niet gewoon, ik zeg maar wat, een artikel schrijven in plaats van een 'draadje'?
Dat eerste waag ik te betwijfelen. Het bereikt een bepaald soort publiek, dat wel.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bereiken een groter publiek op Twitter. Is makkelijker/sneller te delen etc.
Ik kan oprecht niks bedenken wat ze goed gedaan hebben.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar er zijn zaken waar ze het echt niet goed hebben gedaan, en ze luisteren helemaal niet naar feedback op dat vlak, dat stoort mij, tunnelvisie lijkt het wel.
Bij de Britse variant zijn ze nu zelfs zover aan het gaan dat ze bewust informatie aan het weglaten zijn, in plaats van bijstellen, en eerlijk zijn.
Ook de avondklok is een heilig middel geworden, terwijl het effect volkomen onduidelijk is.
dus werkende mensen kunnen de pleuris krijgen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allicht, maar dan vind ik twitter niet de oplossing. Wat mij betreft komt er morgen nog een wet die het verbiedt voor journalisten of politici om een twitter account te hebbenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Omdat zulke artikelen de eindredactie niet halen om censuur redenen.
(even zonder gekheid, het past niet in de lijn van wat er verwacht wordt)
Jorg is trouwens ook actief op FOK!, maar meer in de Muziek- en Sport-subfora (ik ook in normale tijden).quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja wat een ontzettend goed draadje is dat, ik heb hem ook gedeeld op mijn twitter, en kreeg nog een like van de journalist in kwestie.
Er staat zoveel in waar ik mij in herken.
beter dat je dan alles op eet!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vegas geeft geen fuck. Er is zoveel wat niet mag wat daar gewoon gedaan wordt en door iedereen goedgevonden wordt. Mijn hoogtepunt (of dieptepunt?) was bij de Heart Attack Grill. Gratis eten voor iemand die boven de ~150kg is, goed idee.
Hier ook, ben van de VVD naar de PvD gegaan. De volgende pandemie ligt alweer op de loer en de conventionele partijen geven geen neuk.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren denk ik. Die mondkapjes zijn een heel zichtbaar symbool van deze crisis, die zullen er (dus) wel als een van de laatsten afgaan denk ik.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:06 schreef capricia het volgende:
Ik zou eigenlijk die mondkapjes er als eerst af.
De noodwet is verlengd tot 1 juni, dus minimaal tot dan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren denk ik. Die mondkapjes zijn een heel zichtbaar symbool van deze crisis, die zullen er (dus) wel als een van de laatsten afgaan denk ik.
Ik herken me hier ook wel deels. Al vind ik wel dat er voor risicogroepen onder zeg de 45 weinig tot geen aandacht is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:00 schreef Gretzl het volgende:
Wat betreft de avondklok is dit een interessant draadje (gisteren gedeeld, maar wellicht heeft niet iedereen hem al gelezen). Waarschijnlijk genoeg herkenningspunten voor de users hier, neem aan dat meesten hier tussen de 20-45 jaar oud zijn en er genoeg mensen in dezelfde situatie zitten als deze journalist.
[ twitter ]
Er viel half januari nog wel iets te zeggen voor het invoeren van de avondklok voor een korte periode als ultieme middel om voldoende op de rem te trappen. Maar het is net als bepaalde lockdown-achtige maatregelen geen middel dat je zonder goede uitleg langdurig in kan zetten, want dat geeft terecht teveel weerstand. Mensen begrijpen simpelweg niet meer dat de vrijheidsbeperkingen in de avond en nacht extreem zijn, terwijl er overdag van alles kan zonder dat je bang hoeft te zijn voor een boete.
Reken op geheel 2021 (en wellicht langer) in bepaalde winkels / omgevingen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De noodwet is verlengd tot 1 juni, dus minimaal tot dan.
Ik heb hier ook lang (in ieder geval de hoofdlijn van) het beleid verdedigd. Maar inmiddels vechten we tegen een mogelijk probleem (de Britse variant, waarvan steeds duidelijker wordt dat het gelukkig niet de gevreesde variant des doods is) met middelen die mogelijk werken (zie de onzekerheidsmarges in de presentaties van Jaap. Maar die en passant wel even zeer diep ingrijpen in de persoonlijke vrijheid van burgers.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben best vergevingsgezind geweest over het beleid. In een crisis maak je nu eenmaal fouten. Naar mijn idee is het mis gegaan toen de persconferenties gingen over wat kan gebeuren en niet wat er aan de hand is. Dat beleid gemaakt werd op een scenario wat mogelijk was, maar niet het scenario waar we naartoe onderweg waren.
Daar lijken ze zich nog steeds aan vast te houden, en elk lichtpuntje lijkt genegeerd te worden.
Tel daarbij op dat ik het idee heb dat de avondklok als politiek middel ingezet wordt en ik ben er wel flink klaar mee.
Bovendien ook een maatregel die qua impact natuurlijk zeer beperkt is. Neemt niet weg dat het een onzinmaatregel tot en met is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren denk ik. Die mondkapjes zijn een heel zichtbaar symbool van deze crisis, die zullen er (dus) wel als een van de laatsten afgaan denk ik.
Hij is economieredacteur. Ik neem dat een journalist van een grote, landelijke krant niet zomaar ruimte op de website of in de papieren krant kan opeisen om een column/opiniestuk te schrijven over zijn bespiegelingen van de avondklok. Dan is Twitter in de plaats van een gewoon stuk een goed medium om een groot publiek te bereiken (zeker als een tweet viraal gaat zoals in dit geval).quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.parool.nl/col(...)mpaign=shared_earnedBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Eind van 2021 ben ik zeker 4 weken op vakantie, maar niet in NLquote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Reken op geheel 2021 (en wellicht langer) in bepaalde winkels / omgevingen.
meegroeien? ja in omvang zeker...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:00 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Ja, Grapperhaus is de connectie met de maatschappelijke realiteit allang geleden kwijtgeraakt. Het type politicus dat niet begrijpt wat voorbeeldfunctie inhoudt. Hij is persoonlijk verantwoordelijk geweest voor het afbrokkelen van een deel van het draagvlak voor de maatregelen, draagvlak dat er de vorige lente nog wel was. Bijna iedere andere minister had de eer aan zichzelf gehouden als ie betrapt wat op het overtreden van de meest basale coronaregels (de anderhalvemeter en het niet-schudden van handen waar het hele beleid toen zo'n beetje op gebaseerd was)quote:
Het mondkapje zal wereldwijd draagvlak blijven houden voorlopig ben ik bangquote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eind van 2021 ben ik zeker 4 weken op vakantie, maar niet in NL
Even wat inhalen.
PvdD?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier ook, ben van de VVD naar de PvD gegaan. De volgende pandemie ligt alweer op de loer en de conventionele partijen geven geen neuk.
Zal de economieredactie van NRC inderdaad blij mee zijn, een verhaal als dit.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zal ongeveer het laatste worden omdat het vooral een symbool (geworden) is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:06 schreef capricia het volgende:
Ik zou eigenlijk die mondkapjes er als eerst af.
Fantastisch nieuws, dan hebben we een half jaar lang een maatregel van twee weekjes gehad.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:32 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ineerd-kan-zijn.html
In juli kan de lockdown en de avondklok definitief de prullenbak interug naar het normale leven
Hier ben ik het dus mee eens, want het voorjaar van 2020 heeft duidelijk gemaakt dat een situatie van dichte Europese grenzen maar zeer beperkte tijd houdbaar is. Inreiscontroles bij de landsgrenzen zijn lastig in te voeren op grote schaal en dat ze daadwerkelijk import tegenhouden. Dus Europa kan als het de vrije handelsunie wil blijven alleen als blok functioneren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Qua lessons learned:
Voor mij was dat ZeroCovid wel een serieuze optie geweest. Alleen niet als NL alleen. Dan had het EU breed gedragen moeten zijn.
Helaas het grote euvel gebleken. Landen hadden de handen ineen moeten sluiten en deze pandemie moeten aangrijpen om wel tot een gezamenlijke coronastrategie te komen. Maar de ego's zaten elkaar vrees ik in de weg. Iedereen denkt het beter te weten dan de ander.quote:En de EU heeft deze bevoegdheden niet. Dat ligt bij de individuele landen, die dit niet gaan afstaan. Dus dat had nu nooit gekund.
Laten we het hopen. Er leven dusdanig veel mensen op dit relatief kleine continent dat het voor een volgende pandemie echt noodzakelijk is dat landen beter samenwerken.quote:Maar voor de toekomst?
Maakt toch niet meer zoveel uit?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:32 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ineerd-kan-zijn.html
In juli kan de lockdown en de avondklok definitief de prullenbak interug naar het normale leven
PVV ja21 of FvDquote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:38 schreef 4-elements het volgende:
Tot eind vorig jaar kon ik (zij het met enige tegenzin) nog wel begrip opbrengen voor de meeste maatregelen. De eerste dreun was de verplichting van de mondkapjes in winkels. Vind ik nog steeds vooral een symbolische maatregel. Het invoeren van de avondklok was voor mij helemaal een stap te ver. Maar het zou maar voor een paar weken zijn. Inmiddels wordt er gesproken over een verlenging tot eind maart! Waarom? Vanwege de allesvernietigende Britse variant, die (gelukkig) nooit de verwachtingen heeft waargemaakt. Nu wordt de avonklok als ruilmiddel ingezet. Terwijl zo'n vrijheidsbepekerende maatregel als eerste weer naar de prullenbak verwezen zou moeten worden.
Daarnaast, wat trein2000 ook al aangaf, is er veel te weinig aandacht de problemen die worden veroorzaakt door de lockdown en avondklok. Winkeliers en horeca-eigenaars zien hun bedrijf ten gronde gaan. Studenten vereenzamen op hun kamer. De regering zit in een enorme tunnelvisie. Bij Wie is de mol is dat al geen goede strategie, laat staan bij het regeren van een land in crisistijd.
Ik heb altijd op de traditionele partijen gestemd, maar voor het eerst in mijn leven ga ik een proteststem uitbrengen. Helpt waarschijnlijk niets, maar ik gun dit kabinet niet mijn steun.
Dat kan alleen als de spoedwet verlengd blijft worden elke drie maanden. Dus ervan uitgaande dat ze zoals verwacht in Juli de 1.5m weg willen doen omdat dan iedereen ingent moet zijn zijn de hoestlapjes dan ook weg.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Reken op geheel 2021 (en wellicht langer) in bepaalde winkels / omgevingen.
Tja, Niet zo zeer heilig als wel dat het ihkv virusbestrijding, de aanpak daarvan niet slechter maakt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoeft niet meer weg inderdaad, ik ben er al in gegroeid dat ik van de overheid niet zomaar naar buiten mag. Eigenlijk wel handig om allemaal een soort collectieve papa te hebben, je hoeft dan zelf niet meer zoveel te denken en te beslissen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maakt toch niet meer zoveel uit?
We zijn nu zo meegegroeid met de maatregelen dat we toch niet meer zonder kunnen dacht ik?
Guttegut mevrouw Ursula “ik ben geflopt in Duitsland, vaccins aankopen bleek ook nogal lastig en ik ga hier helemaal niet over” von der Leyen heeft ook nog iets te melden?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:41 schreef ludovico het volgende:
https://mobile.twitter.com/vonderleyen/status/1366346729289904128
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |