Lege ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
En vaccinaties, natuurlijke besmettingen, meer zonlicht, meer mensen buiten, betere weerstand, minder winterdepressies, etc.
Eerlijke vraag: Geloof jij daar nog in? Wat is 'leeg' in deze context? 100 mensen in het ziekenhuis? 10? 20? 5? 0?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Lege ziekenhuizen.
Daar gaat het om.
Afgelopen zomer lagen er vaak minder dan 100 covidpatiënten in het ziekenhuis. Waarom zou dat dit jaar niet weer zo kunnen zijn?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eerlijke vraag: Geloof jij daar nog in? Wat is 'leeg' in deze context? 100 mensen in het ziekenhuis? 10? 20? 5? 0?
Dit vaak gelezen, 2 maanden later is het nog steeds hetzelfde.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:18 schreef popje het volgende:
De avondklok na de zomertijd gaat niet meer houdbaar zijn... en tegen die tijd speelt het seizoenseffect ook een rol.
Klopt, maar ik had nog enigszins gehoopt dat men had gedacht het is bijna verkiezen en al die individuen zonder belangenorganisatie hebben wel miljoenen stemmen te verdelen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan vul je in plaats van OMT 'het kabinet' in. Hetzelfde punt blijft staan.
Die avondklok heeft geen lobby groep. De terrassen en de winkeliers wel.
Ook zo'n foto van Jaap die met drie anderen van het OMT aan een keukentafel zat te keuvelen met amper afstand.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Toen het twee dagen sneeuwde werd het zelfs uitgesteld. Want de hele wereld moet zoomen behalve het kabinet. Ofzo.
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Goed om te zien dat het verzet tegen deze volslagen idiote ononderbouwde disproportionele maatregel, die vernietigd moet worden, op gang komt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In de strekking van deze column aangaande de avondklok-maatregel kan ik me wel voor een behoorlijk deel vinden
[ twitter ]
Sorry, zo bedoelde ik 'm niet . Ik bedoelde wanneer de maatregelen verdwijnen, allemaal. Wanneer is het bewezen effectief zodat de anderhalve meter eraf kan etc.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Afgelopen zomer lagen er vaak minder dan 100 covidpatiënten in het ziekenhuis. Waarom zou dat dit jaar niet weer zo kunnen zijn?
Do as I say, not as I do.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook zo'n foto van Jaap die met drie anderen van het OMT aan een keukentafel zat te keuvelen met amper afstand.
Prima, maar dan geef je de rest van Nederland ook een vrijbrief om weer gewoon op locatie vergaderingen en overleggen te houden.
Jij hebt niet goed naar ome Jaap geluisterd. Het begint met Br... en eindigt op variant.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Afgelopen zomer lagen er vaak minder dan 100 covidpatiënten in het ziekenhuis. Waarom zou dat dit jaar niet weer zo kunnen zijn?
Het laat wel goed zien hoe onnatuurlijk die regels zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
Aanwezigen proefevenement Ziggo Dome: 'Na verloop van tijd ging het kapje af'
https://www.nu.nl/muziek/(...)ng-het-kapje-af.html
Als je meedoet en je dan al niet aan de regels kan houden...
Ah, zo. Nou ja, dat zal na de zomer moeten blijken. Als de vaccinaties een beetje werken, zou het aantal opnames laag moeten blijven. Als dat zo is, zijn we er vanaf, lijkt me.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sorry, zo bedoelde ik 'm niet . Ik bedoelde wanneer de maatregelen verdwijnen, allemaal. Wanneer is het bewezen effectief zodat de anderhalve meter eraf kan etc.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goed om te zien dat het verzet tegen deze volslagen idiote ononderbouwde disproportionele maatregel, die vernietigd moet worden, op gang komt.
Zie column die ik net deelde. Wat betreft de manier waarop de avondklok nu elke keer weer verlengd wordt ben ik he t zowaar eens met de meerderheid hier. Deze maatregel wordt nu ernstig misbruikt ten gunste van de vrijheden van andere kleine groepen gedupeerde mensen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit vaak gelezen, 2 maanden later is het nog steeds hetzelfde.
Het begon met; Het zijn maar 2 weken niet zo zeiken. Eerste maatregel die er af gaat
Dat snap ik, maar er zijn ook steeds meer mensen ingeënt. Rond de zomer zouden we toch wel tegen de vaccinatiegraad moeten schuren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:26 schreef maan_man het volgende:
[..]
Jij hebt niet goed naar ome Jaap geluisterd. Het begint met Br... en eindigt op variant.
Goed om te zien dat we het toch nog op 1 belangrijk punt in het Nederlandse beleid eens zijn. Dat de avondklok in de huidige vorm niet langer houdbaar isquote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goed om te zien dat het verzet tegen deze volslagen idiote ononderbouwde disproportionele maatregel, die vernietigd moet worden, op gang komt.
Sarcasme komt soms slecht over in geschreven vorm.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar er zijn ook steeds meer mensen ingeënt. Rond de zomer zouden we toch wel tegen de vaccinatiegraad moeten schuren.
Het slaat ook nergens op zo'n feest met mondkapje of op een stip moeten staanquote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
Gezellig feestje met mondkapje opquote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
Dat moeten we in mei al kunnen zien naar mijn idee.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, zo. Nou ja, dat zal na de zomer moeten blijken. Als de vaccinaties een beetje werken, zou het aantal opnames laag moeten blijven. Als dat zo is, zijn we er vanaf, lijkt me.
Ja, maar ik bedoel, dat het ook laag blijft, ondanks de opkomst van het nieuwe griepseizoen. Dat is toch de echte lakmoesproef.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat moeten we in mei al kunnen zien naar mijn idee.
Was toch zo'n staatje van..10 IC opnamen per dag of zoiets?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eerlijke vraag: Geloof jij daar nog in? Wat is 'leeg' in deze context? 100 mensen in het ziekenhuis? 10? 20? 5? 0?
Schiet mij maar lek. Ik geloof niet in complotten van regeringen die ons onder de duim willen houden, maar mijn alternatieve verklaringen raken eigenlijk ook wel een beetje op.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:29 schreef Ronald het volgende:
Wat wel gek is, het percentage positieve testen was toch gedaald, de toename komt slechts door een toename van aantal testen.
Waarom spreekt het kabinet dan nog van slechte cijfers.
Klopt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:29 schreef Ronald het volgende:
Wat wel gek is, het percentage positieve testen was toch gedaald, de toename komt slechts door een toename van aantal testen.
Waarom spreekt het kabinet dan nog van slechte cijfers.
Oppassen met het doortrekken van de beelden op social media naar de maatschappij als geheel. Daar zie je toch vaak de extremen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:30 schreef halfway het volgende:
Social media staat op ontploffen, dit gaan ze echt niet volhouden.
Ik hou het nog op angst. Ik geloof ook niet in kwade intenties. Maar om in pure oprechtheid te geloven is bij vlagen best moeilijk, vooral als regelrechte beloftes gebroken worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek. Ik geloof niet in complotten van regeringen die ons onder de duim willen houden, maar mijn alternatieve verklaringen raken eigenlijk ook wel een beetje op.
Tunnelvisie. Iets anders zie ik ook niet.
Gezien de historie van deze uitspraak moet je hem misschien alleen achter posts van tenminste 80 regels plakken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:31 schreef trein2000 het volgende:
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Ik geloof in de wetenschap, volledig. Ik geloof in de vaccins, ik geloof in de virologen en epidemiologen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Was toch zo'n staatje van..10 IC opnamen per dag of zoiets?
Alle landen werken zo, met van die waarden.
En hier is het nog steeds 'zeer ernstig'.
Ik kan je over Italië vertellen. Waar ze per combinatie van waarden per provincie in een kleurcode komen.
Dat is dan 2 weken gedeeltelijk open, 4 weken weer compleet dicht.
(En nu loopt het daar ook op, helaas, dus in steeds meer provincies is alles dicht)
Ik vind dat niet perse beter dan hier. Twee dagen van de voren de opening van het complete wintersport seizoen gecanceld. Alle investeringen voor niets.
Maar kort antwoord: ja. Ik geloof in de wetenschap. In de vaccins.
Als de ziekenhuizen leeg raken, is het voorbij.
De volgorde van versoepelen is een andere discussie.![]()
Het is het Duitse verhaal denk ik. Ze verwachten nog flinke stijgingen en willen het de kop indrukken, en gebruiken dus expres alleen de cijfers en modellen die negatief overkomen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek. Ik geloof niet in complotten van regeringen die ons onder de duim willen houden, maar mijn alternatieve verklaringen raken eigenlijk ook wel een beetje op.
Daar ben je niet de enige in.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof in de wetenschap, volledig. Ik geloof in de vaccins, ik geloof in de virologen en epidemiologen.
Ik geloof alleen steeds minder in onze volksvertegenwoordiging.
Voor mij is dat het probleem. Ik ben niet boos op dit beleid, ik ben teleurgesteld. Teleurgesteld dat onze volksvertegenwoordiging het op zo'n manier naar de klote aan het helpen is, en dan heb ik 't nog niet eens alleen over corona.
Als ik collega's van me uit de VS sprak waren zij altijd positief verrast over hoe goed dingen in Nederland geregeld waren. Van het OV tot aan ziektekosten, alles. Dat heeft bij mij wel wat deukjes en krasjes opgelopen.
Klopt, maar als jij op Nu.nl en andere plaatsen kijkt waar je kan reageren, zoals Facebookpagina's van de grote kranten, dan dank ik dat een week of twee geleden nog 30% van de reacties positief was over de maatregelen. Daar zie ik nu niks meer van terug.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:31 schreef trein2000 het volgende:
Oppassen met het doortrekken van de beelden op social media naar de maatschappij als geheel. Daar zie je toch vaak de extremen.
Het is voor 19.00u donker tot eind maart, dus dat zal meevallen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:32 schreef Tijn het volgende:
Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat de avondklok daadwerkelijk tot 30 maart aanblijft. Raar genoeg zal het ook wel van het weer afhangen. Als maart z'n staart roert, is het misschien nog wel te doen. Maar als we een vroege lente hebben, lijkt het me compleet onhoudbaar.
"Zij stond in een vak waar de feestgangers op een stip moesten blijven staan. "quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
Vergeet de zomertijd niet. Daardoor is het vanaf 28 maart tot na 8 uur licht.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is voor 19.00u donker tot eind maart, dus dat zal meevallen.
Yup. Ik heb altijd geloofd in de Nederlandse democratie, in de grondwet en in de rechtsstaat en dat die voldoende waarborgen biedt om de bevolking te beschermen tegen de overheid als dat nodig is. Dat vertrouwen heeft de afgelopen tijd, inclusief de toeslagenaffaire, een enorme deuk opgelopen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
Voor mij is dat het probleem. Ik ben niet boos op dit beleid, ik ben teleurgesteld. Teleurgesteld dat onze volksvertegenwoordiging het op zo'n manier naar de klote aan het helpen is, en dan heb ik 't nog niet eens alleen over corona.
Vesper clocca delande est?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gezien de historie van deze uitspraak moet je hem misschien alleen achter posts van tenminste 80 regels plakken.
Rutte zei afgelopen week toch ook dat alle cijfers omhoog gingen? Besmettingen, ziekenhuizen, IC. Ik vraag me af of hij andere cijfers krijgt dan wij.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het de facto crisiskabinet wordt niet eens genotuleerd. Denk daar maar eens over na.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Yup. Ik heb altijd geloofd in de Nederlandse democratie, in de grondwet en in de rechtsstaat en dat die voldoende waarborgen biedt om de bevolking te beschermen tegen de overheid als dat nodig is. Dat vertrouwen heeft de afgelopen tijd, inclusief de toeslagenaffaire, een enorme deuk opgelopen.
Rutte heeft er inmiddels een gewoonte van gemaakt om allerlei dingen buiten het gebruikelijke democratische proces te plaatsen. De positie van het OMT is daar een voorbeeld van, maar het Catshuisoverleg ook en ook het zogenaamde maandagoverleg waar het kabinetsbeleid rustig met de fractievoorzitters van de coalitiepartijen in de Tweede Kamer wordt afgekaart zodat daar alleen een toneelstukje overblijft. Zo kunnen we niet verder.
Daarnaast wordt de grondwet aan de kant gekieperd met het coronabeleid, niet alleen in vrijheidsbeperkende maatregelen maar ook omdat de belangen van bepaalde groepen (en nog best grote groepen) totaal niet worden beschermd.
Ja dat vraag ik mij ook af.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rutte zei afgelopen week toch ook dat alle cijfers omhoog gingen? Besmettingen, ziekenhuizen, IC. Ik vraag me af of hij andere cijfers krijgt dan wij.
Is dat niet een standaardonderdeel van de Rutte-doctrine? Zo weinig mogelijk op papier hebben, dan kun je er later ook niet mee in de problemen komen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het de facto crisiskabinet wordt niet eens genotuleerd. Denk daar maar eens over na.
Er is toch ook echt niemand die dit gaat doen als er later dit jaar weer een echt evenement is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
"Zij stond in een vak waar de feestgangers op een stip moesten blijven staan. "
Zo dystopisch , 2 jaar geleden kon je zoiets nog niet eens inbeelden. Zelfs niet in BNW. Als robots op je stipje, met je kapje, niet teveel bewegen want anders krijg je een boete van Ferd.
Gelukkig werkt het niet in de praktijk, toch nog dat restje mens dat aanwezig is.
Er is vast wel iemand die wat kopietjes of heimelijke opnames heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:46 schreef Janneke141 het volgende:
Dat er niets op papier staat gaat over een paar jaar vast erg goed uitkomen als ze bezig zijn met de parlementaire enquete.
Ik moet wel zeggen dat ik de ziekenhuizen tergend langzaam naar beneden zie gaan. Echt vreselijk langzaam.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rutte zei afgelopen week toch ook dat alle cijfers omhoog gingen? Besmettingen, ziekenhuizen, IC. Ik vraag me af of hij andere cijfers krijgt dan wij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |