Ik kan me er nog best bij neerleggen dat er maatregelen doorgevoerd worden waar ik niet achter sta, mits ze weloverwogen en democratisch ingevoerd worden. De manier waarop een aantal van de maatregelen ingevoerd (en nu ook verlengd) zijn heb ik in elk geval een nare smaak van in mijn mond.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Yup. Ik heb altijd geloofd in de Nederlandse democratie, in de grondwet en in de rechtsstaat en dat die voldoende waarborgen biedt om de bevolking te beschermen tegen de overheid als dat nodig is. Dat vertrouwen heeft de afgelopen tijd, inclusief de toeslagenaffaire, een enorme deuk opgelopen.
Rutte heeft er inmiddels een gewoonte van gemaakt om allerlei dingen buiten het gebruikelijke democratische proces te plaatsen. De positie van het OMT is daar een voorbeeld van, maar het Catshuisoverleg ook en ook het zogenaamde maandagoverleg waar het kabinetsbeleid rustig met de fractievoorzitters van de coalitiepartijen in de Tweede Kamer wordt afgekaart zodat daar alleen een toneelstukje overblijft. Zo kunnen we niet verder.
Daarnaast wordt de grondwet aan de kant gekieperd met het coronabeleid, niet alleen in vrijheidsbeperkende maatregelen maar ook omdat de belangen van bepaalde groepen (en nog best grote groepen) totaal niet worden beschermd.
Dat krijg je ervan als je eerst allerlei groepen gaat vaccineren die niet zorgen voor de hoogste druk op de ziekenhuisbedden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik de ziekenhuizen tergend langzaam naar beneden zie gaan. Echt vreselijk langzaam.![]()
Met alle maatregelen die we hebben.
Staat tegenover dat de vaccinaties wel echt in tempo omhoog gaan. En daar hou ik me aan vast.
Het is straks echt over.
IC gaat vooral langzaam heb ik 't idee, maar verpleeg gaat wel harder. Maargoed, het is heel wat anders dan omhoog gaanquote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik de ziekenhuizen tergend langzaam naar beneden zie gaan. Echt vreselijk langzaam.![]()
Staat tegenover dat de vaccinaties wel echt in tempo omhoog gaan. En daar hou ik me aan vast.
Het is straks echt over.
Ik hoop echt niet dat dit doorzet tot eventueel de zomer. Want dan is het juist altijd heerlijk om nog laat in de avond buiten te zijn. Dan zou ik er last van hebben hoor om niet naar buiten te mogen na 2100 terwijl het dan nog lekker is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is voor 19.00u donker tot eind maart, dus dat zal meevallen.
Eind april zal de horeca wel weer mondjesmaat open gaan. Half mei staat de belastingdienst voor de deur om alle achterstallige betalingen te innen (we weten hoe subtiel ze dat kunnen sinds de toeslagenaffaire) en eind mei is het hele spul weer dicht want failliet.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:50 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
.
[..]
Ik hoop echt niet dat dit doorzet tot eventueel de zomer. Want dan is het juist altijd heerlijk om nog laat in de avond buiten te zijn. Dan zou ik er last van hebben hoor om niet naar buiten te mogen na 2100 terwijl het dan nog lekker is.
Los van dat begin ik er nu ook echt wel moe van te worden van telkens weer die verlengingen. En de horeca gaat echt pas open tegen de zomer heb ik zo'n idee als we zo doorgaan.
Over drie weken wil het kabinet de terrassen gaan openen, aldus de NOS.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:50 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
.
[..]
Los van dat begin ik er nu ook echt wel moe van te worden van telkens weer die verlengingen. En de horeca gaat echt pas open tegen de zomer heb ik zo'n idee als we zo doorgaan.
https://nos.nl/artikel/23(...)over-drie-weken.htmlquote:Wel gaat het kabinet voorbereidingen treffen om over drie weken de samenleving meer lucht te geven. Als de cijfers de goede kant op gaan, kunnen dan de terrassen open en kan er ook weer fysiek onderwijs gegeven worden op de hbo's en universiteiten.
Net zoals ze als eerste de avondklok gingen afschaffen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
Over drie weken wil het kabinet de terrassen gaan openen, aldus de NOS.
In het rapport van stichting-nice staat dat de gemiddelde behandelduur van patiënten z'n 18 dagen is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
IC gaat vooral langzaam heb ik 't idee, maar verpleeg gaat wel harder. Maargoed, het is heel wat anders dan omhoog gaan
Met avondklok vanaf 6 uur. Dat zal ze leren, die schavuiten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)over-drie-weken.html
“Als de cijfers de goede kant op gaan”quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Met cynisch zijn schiet niemand iets op. We kunnen weinig anders dan ze op hun blauwe ogen geloven. En op 17 maart iets anders stemmen dan er nu zit, natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Net zoals ze als eerste de avondklok gingen afschaffen?
Het is een beetje alsof het de dief behaagt om je 50 euro terug te geven nadat hij eerst je huis heeft leeggeroofd. Zoethoudertjes, en oa die avondklok (waarvan ook ik onderschrijf dat hij vernietigd moet worden) faciliteert het.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Net zoals ze als eerste de avondklok gingen afschaffen?
En dat vind ik serieus moeilijk sinds dat avondklok gebeuren. Ik was al langer kritisch, maar dit is wel de bloody limit wat mij betreft.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met cynisch zijn schiet niemand iets op. We kunnen weinig anders dan ze op hun blauwe ogen geloven.
Ga ik zeker doen.quote:En op 17 maart iets anders stemmen dan er nu zit, natuurlijk.
Het zal mij niet verbazen als de terrassen eerder opengaan dan dat de avondklok eraf is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Dat is ook het hele probleem: het beleid is totaal niet meer te volgen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als je eerst allerlei groepen gaat vaccineren die niet zorgen voor de hoogste druk op de ziekenhuisbedden.
Ja als de cijfers goed zijn. Voor hun moeten die echt veeeeeel lager zijn. Dus ik zie dat echt nog niet gebeuren hoor. Daarom ben ik bang dat de horeca veel langer zal moeten wachten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Zoals het nu gaat niet, nee. De gedachtengang lijkt te zijn dat andere versoepelingen mogelijk worden gemaakt door het instandhouden van de avondklok.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zal mij niet verbazen als de terrassen eerder opengaan dan dat de avondklok eraf is.
Ja. Al heb ik daar niet echt bezwaar tegen. Vind dat ook wel humaan. Dat de verzorgingshuizen eerst gingen. En de instellingen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als je eerst allerlei groepen gaat vaccineren die niet zorgen voor de hoogste druk op de ziekenhuisbedden.
Oh ja joh, ben je daar niet zo over te spreken?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dat vind ik serieus moeilijk sinds dat avondklok gebeuren. Ik was al langer kritisch, maar dit is wel de bloody limit wat mij betreft.
De 75+ groep krijgt komende week toch een oproep ?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Al heb ik daar niet echt bezwaar tegen. Vind dat ook wel humaan. Dat de verzorgingshuizen eerst gingen. En de instellingen.
Maar ik vind het wel lang duren voor mijn eigen moeder die zelfstandig thuis woont een oproep krijgt.
En idem voor schoonmoeder in de 80.
Zo heeft iedereen zijn ding.
Maar je punt blijft staan.![]()
Onhoudbaar? Volgens Ferd groeien we mee met de avondklok, dus mensen vinden het best blijkbaar. En anders hebben ze boetes. Dus ook al zijn wij er klaar mee...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:32 schreef Tijn het volgende:
Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat de avondklok daadwerkelijk tot 30 maart aanblijft. Raar genoeg zal het ook wel van het weer afhangen. Als maart z'n staart roert, is het misschien nog wel te doen. Maar als we een vroege lente hebben, lijkt het me compleet onhoudbaar.
Oh god, die goede oude tijd. Poolparties bij Wet Republic of Marquee. Waar niemand komt om te dansen, maar om gezien te worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:00 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Toch fijn dat er plekken zijn waar het goede leven weer wordt opgepikt. 👍
Zelfs over dat laatste zinnetje twijfel ik tegenwoordig. Zal me niks verbazen als er nu elk griepseizoen wel iets van maatregelen kan komen omdat dit zo goed werkt tegen de griep. Als volk accepteren we zoveel.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is straks echt over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |