abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 22:51:21 #1
236264 crew  capricia
pi_198311118

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198311128
Duurde het weer te lang ja? :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:52:06 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198311137
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:51 schreef BlackLining het volgende:
Alles duurt te lang anno 2021....
So we just called him Fred
pi_198311141
Duitsland verlengt de lockdown tot 28 maart echter:

- Past wel de grenswaarde van 35 besmettingen per 100.000 aan naar 50 besmettingen per 100.000 als niveau om besmettingen te verzwaren of te versoepelen.
- De grenswaarde van 35 zal wel blijven bij uitbreiden/beperken van contactmogelijkheden
- Vanaf a.s. maandag zijn ontmoetingen met vrienden, kennissen en familie weer op grotere schaal mogelijk, privé bijeenkomsten tussen eigen huishouden en andere huishouden zijn weer toegestaan maar beperkt tot max 5 personen, kinderen tot 14 jaar tellen niet mee.
- In gebieden met minder dan 35 besmettingen met 100.000 worden mogelijk meer contacten toegestaan, daar zouden ontmoetingen tussen 2 huishoudens en max 10 personen worden toegelaten, ook exclusief kinderen tot 14 jaar
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 22:52:15 #5
236264 crew  capricia
pi_198311144
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:51 schreef BlackLining het volgende:
Verzin maar een TT. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198311148
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:52 schreef Fred het volgende:

[..]

Alles duurt te lang anno 2021....
Stuk ongeduld zeg die capricia. :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 22:53:04 #7
236264 crew  capricia
pi_198311162
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Stuk ongeduld zeg die capricia. :{
Die TT is te lang.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198311167
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:19 schreef zalkc het volgende: [..] Eind april schijnt de piek van de derde golf er te zijn.
Die zou eerst rond de verkiezingen liggen, dan hebben we die toch mooi weten te keren. Dat geeft ze nog anderhalve maand om als een debiel te vaccineren zodat eind april de risicogroepen gevaccineerd zijn.
pi_198311189
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Verzin maar een TT. :D
Wie wa wappie, wappie wappie wap :Y

edit: Mag niet :'(

[ Bericht 5% gewijzigd door BlackLining op 03-03-2021 23:23:38 ]
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:56:11 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198311235
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die zou eerst rond de verkiezingen liggen, dan hebben we die toch mooi weten te keren. Dat geeft ze nog anderhalve maand om als een debiel te vaccineren zodat eind april de risicogroepen gevaccineerd zijn.
We hebben er op dit moment genoeg in de diepvries liggen om ieder levend persoon in de provincie Friesland een shot te kunnen geven, en dan hebben we nog over.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198311273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:44 schreef Discombobulate het volgende: [..] Wou dat ik dat ook had. Heb nooit echt zo'n "runner's high" terwijl het super voordelig is voor veel mensen. Bij mij is het gewoon pure noodzaak en niet omdat ik me er beter van ga voelen.
The high heb ik ook niet. Het is meer mindful bezig zijn. Bezig zijn met wat je te doen hebt en dus niet met de wereld want dat sijpelt nu via allerlei wegen wel binnen.
Go hard or go home
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:57:51 #12
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198311286
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hij zou eerst in februari zijn.

Dus wanneer komt ie nu? Of hebben de modellen die er 300% naast zitten het gewoon fout?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:58:13 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198311294
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus wanneer komt ie nu? Of hebben de modellen die er 300% naast zitten het gewoon fout?
Jaap komt volgende week met een nieuwe diaserie.
pi_198311340
Ik merk ook in mijn omgeving, gelukkig, dat mensen gewoon weer terugvallen in het oude leven. Zag mensen handen geven, niet meer anderhalve meter, geen mondkapjes, etc. Mensen bezoeken elkaar gewoon, zijn niet meer zo spastisch. Ik zelf doe ook niet meer zo moeilijk (En voel me echt stukken beter).

Je ziet gewoon het geluk weer terugkomen ipv de angst zoals vorig jaar. Als mensen panisch zijn moeten ze nu vooral zichzelf maar gaan afzonderen. Die solidariteit werkt toch maar één kant op. En dan zeggen mensen van "Ja, wat als sus en wat als zo" maar het kan me allemaal niet meer zo veel schelen. En dat voelt goed.

Op een gegeven moment is het gewoon klaar en dat moment zit er aan te komen. Dus zet alles maar op alles om zo snel mogelijk te vaccineren en als 60+ en risicogroepen gevaccineerd zijn mag van mij alles weer open en alle regels weg. Voor de meeste mensen is het gewoon klaar binnenkort.

Die hele post corona wereld is een dystopie en dingen gaan, als het aan de gewone burger ligt, niet radicaal veranderen. Van permanent mondkapjes in OV tot thuiswerken, etc.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198311345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij bent echt niet goed he?
Wilde je beweren dat het gedrag van Janneke direct aanleiding geeft tot het gevoerde beleid dan?

Dat gaat om het gedrag van de samenleving ja. Daar ben je ongeveer 1:17.500.000 deel van ja. Heeft niet zo heel veel effect, maar als iedereen er met de pet naar gooit dan wordt het natuurlijk niks met het indammen van dat virus.

Beetje hetzelfde als de klimaatcrisis he. Alle serieuze landen zien echt wel dat het een probleem is. Maar niemand gaat als eerste de uitstoot flink aan banden leggen.

Dit soort gedrag bijvoorbeeld:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:00 schreef Discombobulate het volgende:
Ik merk ook in mijn omgeving, gelukkig, dat mensen gewoon weer terugvallen in het oude leven. Zag mensen handen geven, niet meer anderhalve meter, geen mondkapjes, etc. Mensen bezoeken elkaar gewoon, zijn niet meer zo spastisch. Ik zelf doe ook niet meer zo moeilijk (En voel me echt stukken beter).

Je ziet gewoon het geluk weer terugkomen ipv de angst zoals vorig jaar. Als mensen panisch zijn moeten ze nu vooral zichzelf maar gaan afzonderen. Die solidariteit werkt toch maar één kant op. En dan zeggen mensen van "Ja, wat als sus en wat als zo" maar het kan me allemaal niet meer zo veel schelen. En dat voelt goed.

Op een gegeven moment is het gewoon klaar en dat moment zit er aan te komen. Dus zet alles maar op alles om zo snel mogelijk te vaccineren en als 60+ en risicogroepen gevaccineerd zijn mag van mij alles weer open en alle regels weg. Voor de meeste mensen is het gewoon klaar binnenkort.

Die hele post corona wereld is een dystopie en dingen gaan, als het aan de gewone burger ligt, niet radicaal veranderen. Van permanent mondkapjes in OV tot thuiswerken, etc.
Begrijpelijk, zeker, maar verstandig natuurlijk niet. Zeker niet als iedereen zich zo onverantwoord gaat gedragen.
pi_198311394
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat het RIVM dus wel ermee doet, de toekomst voorspellen, maar daar leent het zich dus helemaal niet voor. En je krijgt een technocratische wisselwerking tussen RIVM en kabinet. En ook nog een aandeeltje media. Cursus wetenschapsfilosofie zou wel goed zijn voor die betá's daar.
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:03:09 #17
346939 Janneke141
pi_198311396
Dat we normale sociale contacten nog ooit als onverantwoord gedrag zouden bestempelen hè.
pi_198311418
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
Dat we normale sociale contacten nog ooit als onverantwoord gedrag zouden bestempelen hè.
Ja nog even en je krijgt ook tijdsloten voor de supermarkt en een dagklok.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198311420
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
Inderdaad bizar ja. Zeker als op zich staand gegeven :{

In de context van een pandemie is het allemaal wel een beetje anders natuurljk.
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:05:00 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198311433
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:00 schreef BlackLining het volgende:
Begrijpelijk, zeker, maar verstandig natuurlijk niet. Zeker niet als iedereen zich zo onverantwoord gaat gedragen.
Niet verstandig in welk opzicht?
Kwaliteit van leven is imho belangrijker dan kwantiteit.

Liever 65 met veel mensen om mij heen dan 80 jaar in eenzaamheid.
So we just called him Fred
pi_198311445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik weet het. Maar dat kan me niet zo veel meer schelen. En ik weet dondersgoed dat het niet verstandig is, maar wordt er een stuk gelukkiger van. En ik kies na een jaar inleveren nu toch even voor mezelf. :)
pi_198311470
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik weet het. Maar dat kan me niet zo veel meer schelen. En ik weet dondersgoed dat het niet verstandig is, maar wordt er een stuk gelukkiger van. En ik kies na een jaar nu toch even voor mezelf. :)
Ik heb net ook gewoon met al mijn collega's een biertje zitten drinken hoor. Daar niet van.

Mensen zijn nou eenmaal hypocriet en egoïstisch he. Da's het probleem van de Westerse wereld die corona er maar niet onder krijgt. Beetje een cultuurdingetje, helaas.

Het tragische is natuurlijk dat als iedereen zich wanneer nodig aan de maatregelen zou houden, je uiteindelijk over een jaar tijd waarschijnlijk juist minder beperkingen zou hebben. We zijn er helaas te eigenwijs voor met zijn allen. :+
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:06:46 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198311471
quote:

Thuiswerken gaan wel blijven, met een mix.
Maskers verdwijnen als sneeuw voor de zon en zullen alleen gedragen worden door risicogroepen of mensen die zich er prettig bij voelen.
1947-2016
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:06:46 #24
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198311472
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

We hebben er op dit moment genoeg in de diepvries liggen om ieder levend persoon in de provincie Friesland een shot te kunnen geven, en dan hebben we nog over.
Iets minder dacht ik, voorraad van 300-500k, 300k als ondergrens.

Maar het is ook een klein detail dat de provincies groningen, drenthe, friesland, flevoland, zeeland en limburg bij elkaar minder inwoners hebben dan zuid-holland ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:07:29 #25
346939 Janneke141
pi_198311484
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

Iets minder dacht ik, voorraad van 300-500k, 300k als ondergrens.

Maar het is ook een klein detail dat de provincies groningen, drenthe, friesland, flevoland, zeeland en limburg bij elkaar minder inwoners hebben dan zuid-holland ;)
Volgens Coronabeeld zijn het er 700.000 en nog wat.
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:07:35 #26
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198311486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:05 schreef BlackLining het volgende:

[..]

:D
-nou is het wel klaar-

[ Bericht 5% gewijzigd door miss_sly op 03-03-2021 23:11:53 ]
1947-2016
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:07:56 #27
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198311492
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maskers verdwijnen als sneeuw voor de zon en zullen alleen gedragen worden door risicogroepen of mensen die zich er prettig bij voelen.
Zullen ook wel wat mensen zijn die ervoor kiezen om een masker te dragen tijdens het vliegen denk ik.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:09:42 #28
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198311530
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:52 schreef _serial_ het volgende:

- Past wel de grenswaarde van 35 besmettingen per 100.000 aan naar 50 besmettingen per 100.000 als niveau om besmettingen te verzwaren of te versoepelen.
- De grenswaarde van 35 zal wel blijven bij uitbreiden/beperken van contactmogelijkheden
- Vanaf a.s. maandag zijn ontmoetingen met vrienden, kennissen en familie weer op grotere schaal mogelijk, privé bijeenkomsten tussen eigen huishouden en andere huishouden zijn weer toegestaan maar beperkt tot max 5 personen, kinderen tot 14 jaar tellen niet mee.
- In gebieden met minder dan 35 besmettingen met 100.000 worden mogelijk meer contacten toegestaan, daar zouden ontmoetingen tussen 2 huishoudens en max 10 personen worden toegelaten, ook exclusief kinderen tot 14 jaar
snap die cut off van 14 jaar niet, vraag me af waarop ze dat baseren/berekenen?
pi_198311541
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik heb net ook gewoon met al mijn collega's een biertje zitten drinken hoor. Daar niet van.

Mensen zijn nou eenmaal hypocriet en egoïstisch he. Da's het probleem van de Westerse wereld die corona er maar niet onder krijgt. Beetje een cultuurdingetje, helaas.
Wat heb je liever, corona eronder krijgen door dystopische taferelen a la China of maar accepteren dat het nou eenmaal de natuur is en we vooral zelf gelukkig moeten zijn in deze noodlottige periode.

Puur altruïsme bestaat overigens niet.
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:10:37 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198311550
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat het RIVM dus wel ermee doet, de toekomst voorspellen, maar daar leent het zich dus helemaal niet voor. En je krijgt een technocratische wisselwerking tussen RIVM en kabinet. En ook nog een aandeeltje media. Cursus wetenschapsfilosofie zou wel goed zijn voor die betá's daar.
Eensch.
1947-2016
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:11:09 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198311560
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

Zullen ook wel wat mensen zijn die ervoor kiezen om een masker te dragen tijdens het vliegen denk ik.
Deden ze al inderdaad.
1947-2016
pi_198311658
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat heb je liever, corona eronder krijgen door dystopische taferelen a la China of maar accepteren dat het nou eenmaal de natuur is en we vooral zelf gelukkig moeten zijn in deze noodlottige periode.

Puur altruïsme bestaat overigens niet.
Er is ook nog een middenweg he.

Ik ben die discussie hier vaker aangegaan over verschillen in cultuur (en dan bedoel ik machtsafstand, masculiniteit, individualisme etc. Geen taal, geloof, gebruiken en dat soort dingen) en hun invloed op het naleven van maatregelen, en daarin heb ik ook elke keer genoemd dat China nou niet echt een goed voorbeeld is. Vergelijkingen tussen een vrij rechtstaat en een communistische dictatuur gaan nou eenmaal nagenoeg nooit op. Maar er zijn ook ándere gebieden in de wereld he. Kijk naar landen als Thailand, Botswana, Costa Rica. Ik noem er maar een paar he: geen eilanden, geen dictaturen en verschillende klimaten.

Natuurlijk is daar niet alles mee verklaard hoor, maar het is hier wel een dingetje dat men de opvatting heeft in een vrij land te wonen (da's waar natuurlijk) en dat daarom niets en niemand jou ook maar enige beperking op mag leggen (en da's natuurlijk onzin),

Daar komt overigens bij dat je gelul over "het invoeren van de dictatuur" vooral hoort vanuit landen die geen ervaringen hebben met daadwerkelijke dictaturen, binnenlands of in een buurland. :) In z'n algemeen overigens, dat heb jij niet gezegd, I know.
pi_198311659
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

snap die cut off van 14 jaar niet, vraag me af waarop ze dat baseren/berekenen?
Z'n cutoff hebben wij in NL ook, maar dan tot 13 jaar
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:20:59 #34
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198311720
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Z'n cutoff hebben wij in NL ook, maar dan tot 13 jaar
En 27 ;)
pi_198311740
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:20 schreef zalkc het volgende:

[..]

En 27 ;)
De cuttoff van 13 jaar begrijp ik beter dan die van 27 O-)
pi_198311805
twitter

_O- _O- _O-
pi_198312702
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:05 schreef Fred het volgende:

[..]

Niet verstandig in welk opzicht?
Kwaliteit van leven is imho belangrijker dan kwantiteit.

Liever 65 met veel mensen om mij heen dan 80 jaar in eenzaamheid.
Dan is het des te intelligenter om je aan de covid regels te houden zodat er meer mensen blijven leven zodat je niet alleen bent met je 65e :P
pi_198312727
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Technocratische wisselwerking slecht? Dus je bedoelt dat we niet meer met experts en wetenschap moeten gaan werken maar met de onderbuik een pandemie gaan bestrijden zoals bijvoorbeeld in Brazilie?
pi_198312808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 00:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Gut gut gut we zijn weer lekker van de sterke reacties hier. Wat is dat toch, een paar maanden terug kon er hier nog gewoon gediscussieerd worden. Waren er ook voor- en tegenstanders van het beleid, maar dit ^ soort reacties voegt toch werkelijk niets toe.

Ik ga ervan uit dat je het niet met me eens bent. Kun je ook aangeven waarom?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2021 01:05:24 ]
pi_198312899
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 01:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gut gut gut we zijn weer lekker van de sterke reacties hier. Wat is dat toch, een paar maanden terug kon er hier nog gewoon gediscussieerd worden. Waren er ook voor- en tegenstanders van het beleid, maar dit ^ soort reacties voegt toch werkelijk niets toe.

Ik ga ervan uit dat je het niet met me eens bent. Kun je ook aangeven waarom?
Ik vraag me gewoon af hoe je tot zo'n conclusie kan komen. Oprecht benieuwd.
pi_198312940
quote:

Ja, dat gevoel had ik ook. Helemaal happy.

Bell ik vanavond ff gezellig een rondje, hier op de Zeeuwse biblebelt breekt de pleuris uit want biddag gehad... tig besmettingen. Mijn vriendin in Rotterdam en gezin liggen ziek plat in Rotterdam want kinderopvang ging open.

Dit gaat nog ff duren vrees ik.
pi_198312969
Maar aan de andere kant, we hebben geen griep meer....

Maar mijn vriendin zegt shit bel je van de week want ik ga kapot hier.
pi_198313065
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik weet dat het nogal stom klinkt, maar is eigenlijk in een overbevolkte bevolking eigenlijk niet het echte probleem?
het kwam net in me op. maar kan je dit soort besmettingen vanuit dier naar mens eigenlijk wel voorkomen als je vee houdt.
De schaal de grootte moet hier ook een rol in spelen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 02:10:05 #44
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198313071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:26 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

_O- _O- _O-
:o
_O- _O-
  donderdag 4 maart 2021 @ 02:19:03 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198313090
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 02:07 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ik weet dat het nogal stom klinkt, maar is eigenlijk in een overbevolkte bevolking eigenlijk niet het echte probleem?
het kwam net in me op. maar kan je dit soort besmettingen vanuit dier naar mens eigenlijk wel voorkomen als je vee houdt.
De schaal de grootte moet hier ook een rol in spelen.
Het heeft zich hier niet ontwikkeld he. Het is hier gekomen.
1947-2016
  donderdag 4 maart 2021 @ 06:00:24 #46
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198313639
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:26 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

_O- _O- _O-
Tja... in versie 1 stond natuurlijk avondklok vanaf 20:30 uur.
En toen kwam het half uur van D66.
  donderdag 4 maart 2021 @ 07:41:40 #49
346939 Janneke141
pi_198313719
quote:
Ik wilde hem toevallig net posten:

quote:
Zes op de tien Nederlanders denken dat de terrassen van restaurants en cafés weer veilig open kunnen. Dat past in het bredere beeld van een afkalving van de steun voor met name de economische coronamaatregelen van het kabinet.

Waar eind februari 53 procent nog achter dat economische beleid kon staan, is dat inmiddels 42 procent, het laagste percentage sinds de start van de coronacrisis. De meeste mensen steunen de algemene aanpak van de epidemie nog altijd, maar ook dat percentage loopt terug: van 75 procent eind januari naar 62 procent nu.

Dat blijkt uit het meest recente onderzoek van I&O Research naar het draagvlak van het coronabeleid, in opdracht van de NOS. Het bureau meet de steun voor de aanpak sinds maart vorig jaar.
Toch benieuwd hoe lang het OMT/kabinet hun poot stijf houden en het buitenleven krampachtig gesloten blijven houden.
  donderdag 4 maart 2021 @ 07:44:26 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198313746
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[..]

Toch benieuwd hoe lang het OMT/kabinet hun poot stijf houden en het buitenleven krampachtig gesloten blijven houden.
Tot vlak voor de verkiezingen.
Nog even volhouden dus!!!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198313768
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tot vlak voor de verkiezingen.
Nog even volhouden dus!!!
Toch wel benieuwd of er na de verkiezingen een andere wind gaat waaien maar ik vrees van niet.
pi_198313772
Niet lang want we zijn het allemaal zat.

Het is weer druk op de weg. Iedereen gaat weer naar werk en school. We gaan weer op bezoek bijelkaar. We gaan in het weekend met zijn alle massaal naar park bos en strand.
We gaan met z’n allen na het werk in de file in de Albert Heijn staan al dan niet met gedesinfecteerd wagentje.
Maar ja de avondklok drukt de cijfers hoor!
En de gewone winkels/horeca moeten maar dicht blijven en failliet gaan.
pi_198313779
Angela Merkel ben ik ook zat.
  donderdag 4 maart 2021 @ 07:51:09 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198313802
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Toch wel benieuwd of er na de verkiezingen een andere wind gaat waaien maar ik vrees van niet.
Zou niet weten waarom.

Tenzij de vaccinaties en wellicht het betere weer invloed gaan hebben op de cijfers.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198313817
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:49 schreef quirina het volgende:
Angela Merkel ben ik ook zat.
Daar weet je ook altijd van dat als het over corona gaat dat het alleen maar over "verlengen" en "aanscherpen" gaat.
pi_198313836
quote:
quote:
Die terras fetish, volgende week de hele week regen.
- verwijderd door admin -
pi_198313844
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:48 schreef quirina het volgende:

Het is weer druk op de weg. Iedereen gaat weer naar werk en school.
Bron? Universiteiten zijn dicht.
- verwijderd door admin -
pi_198313883
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[..]

Tot het nodig is.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:02:52 #59
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198313915
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:00 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Tot het nodig is.
Totdat het OMT vindt dat nodig is. Totdat het nodig is, is nogal een rekbaar begrip.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198313919
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:02 schreef popje het volgende:
Totdat het OMT vindt dat nodig is
Onzin.

> BNW
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:04:09 #61
346939 Janneke141
pi_198313925
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Voorlopig krijg je na de verkiezingen eerst een formatie van een aantal maanden. En de coronawet zit zo in elkaar dat een Tweede Kamer ook in gewijzigde samenstelling niet zomaar maatregelen kan afschaffen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:05:24 #62
346939 Janneke141
pi_198313936
quote:

[..]

Tot het nodig is.
Ja, alleen is 'nodig' in deze nu niet bepaald eenduidig gedefinieerd.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:06:44 #63
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198313944
Ik zou het wel goed vinden als de terrassen weer open kunnen. Er zijn veel mensen die nu buiten recreëren, ook als het even wat minder mooi weer is. Daarbij is het prettig als je even op een terras een kopje koffie (of muntthee) kunt drinken.

Voor het draagvlak om terrassen en horeca juist open te houden is het dan wel belangrijk dat het niet direct ontaard in pitcher-perfect parties of andere uitbundige terras parties.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:08:04 #64
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198313956
quote:

[..]

Tot het nodig is.
Dat zou lekker zijn, dan kunnen we vanmiddag nog een biertje pakken op het terras.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:10:54 #65
3778 popje
pi_198313982
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voorlopig krijg je na de verkiezingen eerst een formatie van een aantal maanden. En de coronawet zit zo in elkaar dat een Tweede Kamer ook in gewijzigde samenstelling niet zomaar maatregelen kan afschaffen.
Hoe zit dat precies? De Coronawet blijft gelden tot na de formatie, want demissionair loopt de wet door tot na de formatie?
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:11:28 #66
3778 popje
pi_198313986
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Onzin.

> BNW
Wat is BNW
pi_198313990
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:52 schreef _serial_ het volgende:

Ik kom eigenlijk weinig tegen over de Britse variant in combinatie met Duitsland, maken ze zich er daar niet zo’n zorgen over?
pi_198314007
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:10 schreef popje het volgende:

[..]

Hoe zit dat precies? De Coronawet blijft gelden tot na de formatie, want demissionair loopt de wet door tot na de formatie?
De coronawet loopt telkens 3 maanden en kan dus met zo’n periode verlengd worden. Tot het nieuwe kabinet in seat is kan het huidige kabinet die dus verlengen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:14:26 #69
346939 Janneke141
pi_198314016
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:10 schreef popje het volgende:

[..]

De coronawet moet telkens met drie maanden worden verlengd met instemming van de Kamer. Dat is gebeurd voor 1 maart dus de wet is geldig tot 1 juni. De afzonderlijke maatregelen die erin staan worden bekrachtigd via een ministeriële regeling, en zo lang er nog geen nieuw kabinet beëdigd is, is dat Grapperhaus. Een maatregel die wordt ingevoerd kan binnen een week door de Kamer geblokkeerd worden, maar maatregelen die er al zijn kunnen niet worden beëindigd door de volksvertegenwoordiging (anders dan via de nucleaire optie).
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:15:27 #70
3778 popje
pi_198314023
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De coronawet moet telkens met drie maanden worden verlengd met instemming van de Kamer. Dat is gebeurd voor 1 maart dus de wet is geldig tot 1 juni. De afzonderlijke maatregelen die erin staan worden bekrachtigd via een ministeriële regeling, en zo lang er nog geen nieuw kabinet beëdigd is, is dat Grapperhaus. Een maatregel die wordt ingevoerd kan binnen een week door de Kamer geblokkeerd worden, maar maatregelen die er al zijn kunnen niet worden beëindigd door de volksvertegenwoordiging (anders dan via de nucleaire optie).
En de nucleaire optie is een bom eronder gooien?
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:16:35 #71
346939 Janneke141
pi_198314035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:15 schreef popje het volgende:

[..]

En de nucleaire optie is een bom eronder gooien?
Nee, de minister naar huis sturen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:17:39 #72
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198314044
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

De coronawet loopt telkens 3 maanden en kan dus met zo’n periode verlengd worden. Tot het nieuwe kabinet in seat is kan het huidige kabinet die dus verlengen.
Volgens mij loopt de coronawet voor onbepaalde tijd door, alleen hij mag enkel gebruikt worden voor de bestrijding van een pandemie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198314062
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Volgens mij loopt de coronawet voor onbepaalde tijd door, alleen hij mag enkel gebruikt worden voor de bestrijding van een pandemie.
Jij hebt hier meer verstand van dan ik, dus weet niet hoe dit in detail gaat. Ik heb altijd begrepen dat de wet zelf afliep: https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-maanden-tot-1-juni
pi_198314072
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, hij moet iedere drie maanden verlengd worden. Gebeurt dat niet, dan loopt ie af.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:23:38 #75
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198314086
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Jij hebt hier meer verstand van dan ik, dus weet niet hoe dit in detail gaat. Ik heb altijd begrepen dat de wet zelf afliep: https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-maanden-tot-1-juni
Kon zelf die limiet nergens vinden, maar waarschijnlijk mis ik iets, want dit is vrij gedetailleerd opgeschreven door RTL ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:25:44 #76
346939 Janneke141
pi_198314100
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Kon zelf die limiet nergens vinden, maar waarschijnlijk mis ik iets, want dit is vrij gedetailleerd opgeschreven door RTL ;)
https://wetten.overheid.nl/BWBR0044337/2020-12-01#ArtikelI

Zie artikel VIII. Er zitten wat mitsen en maren aan, maar voor leken klopt de kreet 'de looptijd is telkens drie maanden' volgens mij vrij aardig.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:27:21 #77
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_198314118
Is het nou kroegopen.gif of begin 3e golf?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:28:02 #78
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198314123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

https://wetten.overheid.nl/BWBR0044337/2020-12-01#ArtikelI

Zie artikel VIII. Er zitten wat mitsen en maren aan, maar voor leken klopt de kreet 'de looptijd is telkens drie maanden' volgens mij vrij aardig.
Grazie, klopt inderdaad.
Had naast de Wpg zelf niet verder gekeken dan mijn neus lang was :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198314173
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:54 schreef groenen het volgende:

[..]

[..]

Die terras fetish, volgende week de hele week regen.
Dus?
pi_198314376
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, de minister naar huis sturen.
De avondklok zit overigens in een aparte regeling die telkens voor maximaal 3 weken geldt. ;)
zie email 27 oktober
pi_198314400
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Doet ie ook. Tenzij hij bij KB verlengd wordt.
zie email 27 oktober
pi_198314405
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kom eigenlijk weinig tegen over de Britse variant in combinatie met Duitsland, maken ze zich er daar niet zo’n zorgen over?
Het stond in het bron artikel dat ze zich wel zorgen maken over andere varianten waaronder de Britse, maar niet de code zwart scenario's waar we hier plat mee gegooid worden.

Ze gaan vaccineren daar wel flink opschalen via huisartsen, en ook krijgt iedereen 1x per week een gratis test mogelijkheid (via thuistesten meen ik)
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:49:55 #83
3778 popje
pi_198314432
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De avondklok zit overigens in een aparte regeling die telkens voor maximaal 3 weken geldt. ;)
Oh ik hoop toch echt zo dat die avondklok afloopt.. ik heb er vannacht een nachtmerrie van gehad. En nou krijg ik vast comment rubbertegel, maar mijn oma is opgegroeid in Den Haag tijdens de Tweede Wereldoorlog en vertelde me vroeger levendige verhalen over Sperzeit... en nu is het kennelijk ook in mijn onderbewuste doorgedrongen.
pi_198314439
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het stond in het bron artikel dat ze zich wel zorgen maken over andere varianten waaronder de Britse, maar niet de code zwart scenario's waar we hier plat mee gegooid worden.

Ze gaan vaccineren daar wel flink opschalen via huisartsen, en ook krijgt iedereen 1x per week een gratis test mogelijkheid (via thuistesten meen ik)
De Aldi gaat thuistesten verkopen :D
Misschien kan Hugo dat hier ook invoeren. Als ie nu begint is ie misschien net voor de zomer gereed.
zie email 27 oktober
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:50:53 #85
3778 popje
pi_198314449
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Misschien kan Hugo dat hier ook invoeren. Als ie nu begint is ie misschien net voor de zomer gereed.
Nee op de 'drempel van de zomer', het moet natuurlijk wel poetisch blijven
pi_198314459
quote:
Onderzoek: meeste Nederlanders vinden dat terrassen open kunnen
Zes op de tien Nederlanders denken dat de terrassen van restaurants en cafés weer veilig open kunnen. Dat past in het bredere beeld van een afkalving van de steun voor met name de economische coronamaatregelen van het kabinet.

Waar eind februari 53 procent nog achter dat economische beleid kon staan, is dat inmiddels 42 procent, het laagste percentage sinds de start van de coronacrisis. De meeste mensen steunen de algemene aanpak van de epidemie nog altijd, maar ook dat percentage loopt terug: van 75 procent eind januari naar 62 procent nu.

Dat blijkt uit het meest recente onderzoek van I&O Research naar het draagvlak van het coronabeleid, in opdracht van de NOS. Het bureau meet de steun voor de aanpak sinds maart vorig jaar.
https://nos.nl/liveblog/2(...)kkelt-verder-af.html

Toch positief, want des te meer het draagvlak afbrokkelt, des te meer we misschien over een tijdje weer mogen. Niet omdat ze willen, maar omdat ze wel moeten :) Zelfde als met de meest recente versoepelingen.
pi_198314468
We moeten echt af van het idee dat mensen besmet raken in het bos op het strand of zelfs doorstroomlocaties waar je kort bent.
Dat is noet hetgeen waardoor het significant stijgt of kan stijgen.

Alle plekken waar je langere tijd binnen bent, al dan niet met veel mensen.
En ook waar veel gesproken wordt.

Dus musea,bibliotheken, winkels terrassen, sport buiten en zelfs sportscholen op groepslessen na, zouden open moeten zijn.

Zaken als cafe's, restaurants en events kan je nu niet open gooien.
Scholen zijn een probleem maar daar moet je concessies voor doen. Al dan niet met advies omtrent hybride lesgeving en goede ventilatie.

Grootste winst kan je nu nog pakken op werk en visite's. De twee situaties waar je voor langere tijd binnen bent met anderen.

Maarja het zal nu allemaam niet meer zo uitmaken. Het is vooral risicogroepen zo snel mogelijk vaccineren en hopen op mooi weer. Dan zijn we er in mei ook al.
pi_198314474
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je kan ze hier ook al prima bestellen voor Eurotje of 7 p/s
pi_198314479
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:49 schreef popje het volgende:

[..]

Oh ik hoop toch echt zo dat die avondklok afloopt.. ik heb er vannacht een nachtmerrie van gehad. En nou krijg ik vast comment rubbertegel, maar mijn oma is opgegroeid in Den Haag tijdens de Tweede Wereldoorlog en vertelde me vroeger levendige verhalen over Sperzeit... en nu is het kennelijk ook in mijn onderbewuste doorgedrongen.
Ik ben wel heel benieuwd. Als je een volgende stap zet qua versoepelingen is het onuitlegbaar om die avondklok er niet af te halen.

Aan de andere kant als je de avondklok er af haalt wordt de druk om het hoger onderwijs en de terrassen te openen alleen maar groter. In feite is het een packagedeal geworden. Ben benieuwd.
zie email 27 oktober
pi_198314481
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:48 schreef quirina het volgende:

Het is weer druk op de weg. Iedereen gaat weer naar werk en school. We gaan weer op bezoek bijelkaar. We gaan in het weekend met zijn alle massaal naar park bos en strand.
We gaan met z’n allen na het werk in de file in de Albert Heijn staan al dan niet met gedesinfecteerd wagentje.
Maar ja de avondklok drukt de cijfers hoor!
En de gewone winkels/horeca moeten maar dicht blijven en failliet gaan.
Vergeet niet het alcoholverbod na 20h, wat een wondermiddel.
pi_198314493
Merkel heeft het trouwens moeilijk. In het artikel van NRC over het Duitse stappenplan staat dat nog maar een kwart van Duitsland de maatregelen steunt. De gedachtegang was toch dat Duitsers veel volgzamer zijn dan Nederlanders?
pi_198314501
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Weet ik wel. Maar als ze gewoon in de supermarkt liggen is de drempel veel lager.
zie email 27 oktober
pi_198314525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben wel heel benieuwd. Als je een volgende stap zet qua versoepelingen is het onuitlegbaar om die avondklok er niet af te halen.

Aan de andere kant als je de avondklok er af haalt wordt de druk om het hoger onderwijs en de terrassen te openen alleen maar groter. In feite is het een packagedeal geworden. Ben benieuwd.
Zolang het alcoholverbod na 20h blijft is er niks te vrezen. Het is al maanden geleden ingezet en je ziet in de statistieken hoe effectief het is.
pi_198314526
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De lobby voor de terrassen had naar mijn idee veel meer succes kunnen hebben, als ze daar bijvoorbeeld 1 april aan hadden gekoppeld.
pi_198314567
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:52 schreef Cynicio het volgende:
Merkel heeft het trouwens moeilijk. In het artikel van NRC over het Duitse stappenplan staat dat nog maar een kwart van Duitsland de maatregelen steunt. De gedachtegang was toch dat Duitsers veel volgzamer zijn dan Nederlanders?
Duitsland heeft toch veel meer IC capaciteit? Die zouden het ook volgens mij kunnen permitteren om veel meer te openen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:01:34 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198314594
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zou niet weten wat ik ermee zou moeten, behalve voor de fun een keertje eentje gebruiken. Er is toch bijna niks open.
pi_198314597
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:58 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Duitsland heeft toch veel meer IC capaciteit? Die zouden het ook volgens mij kunnen permitteren om veel meer te openen.
Liever niet want dan kunnen wij niet meer op hun IC capaciteit terugvallen :P
Alpha kenny one
pi_198314626
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:01 schreef falling_away het volgende:

[..]

Liever niet want dan kunnen wij niet meer op hun IC capaciteit terugvallen :P

Als ik naar dit lijstje kijk komt vormt dat helemaal geen probleem.
pi_198314653
quote:
In de zomer waren al grote protesten in Duitsland. Dus zo volgzaam waren ze ook weer niet. Daarnaast heeft het beleid natuurlijk ook een klap gekregen door het artikel in Bild waar uit bleek dat ze de gevolgen extra hadden overdreven. Plus daar is men ook gewoon corona moe.
pi_198314656
quote:
Zou zitten met ~8000 besmettingen op een inwoner aantal van 83 miljoen.
En ze hebben daar ook wel strenge regels als niet meer dan 15 km van je huis.

En vervolgens krijg je een bericht dat onder druk van de overheid "wetenschappelijk" onderzoek moest bewijzen dat corona heel eng is.
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:14:15 #101
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198314718
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Zou zitten met ~8000 besmettingen op een inwoner aantal van 83 miljoen.
En ze hebben daar ook wel strenge regels als niet meer dan 15 km van je huis.

Ze hebben daar alleen een avondklok en die reisbeperking in enkele hotspots, dus je kan er over discussieren of zij wel strenger zijn dan hier.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 09:20:50 #102
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198314807
Las gister trouwens artikel over Tsjechië, daar gaat het (alweer) compleet mis schijnbaar? Mega hoge besmettingscijfers, ziekenhuizen die totaal uitpuilen en IC's die propvol liggen. Andere landen die hulp moeten bieden en ze zijn aan het kijken of ze het Spoetnik vaccin al kunnen inzetten zonder goedkeuring...

Die Tsjechen hadden meen ik in nov/dec toch ook zo'n dramatische golf? En nu weer? Wtf doen die lui daar steeds vraag je je af :{
pi_198314818
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:58 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Klopt, maar met een exponentieel groeiend virus is dat een enorm risico.
Dus kiezen ze ervoor om de verspreiding zoveel mogelijk te beperken.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198314838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Daarom kun je dus gewoon gecalculeerd risico nemen ;) Daarnaast is de groei niet oneindig en hebben we zicht op een vaccin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anton91 op 04-03-2021 09:39:44 ]
pi_198314842
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:20 schreef dick_laurent het volgende:
Las gister trouwens artikel over Tsjechië, daar gaat het (alweer) compleet mis schijnbaar? Mega hoge besmettingscijfers, ziekenhuizen die totaal uitpuilen en IC's die propvol liggen. Andere landen die hulp moeten bieden en ze zijn aan het kijken of ze het Spoetnik vaccin al kunnen inzetten zonder goedkeuring...

Die Tsjechen hadden meen ik in nov/dec toch ook zo'n dramatische golf? En nu weer? Wtf doen die lui daar steeds vraag je je af :{
Die zijn vorig jaar voorjaar de dans ontsprongen. En krijgen nu lijkt het de klap in 1x.
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:26:55 #106
346939 Janneke141
pi_198314859
quote:
De coronacrisis kost vooral werkende jongeren van 15 tot 25 jaar met een flexibel dienstverband hun baan. Eind 2020 waren het er 60.000 minder dan dezelfde periode het jaar ervoor, zo blijkt uit cijfers van het CBS. Het aantal jongeren met een vaste baan daalde met 3000.

De groei van de deelname van jongeren op de arbeidsmarkt is daarmee abrupt tot stilstand gekomen en het aantal werkloze jongeren is fors gestegen.

In de eerste maanden van de coronacrisis was het baanverlies nog groter: toen hadden zo'n 117.000 jongeren geen werk.
#Samentegencorona.
pi_198314869
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

#Samentegencorona.
De een kost het zijn leven, de ander zijn baan.
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:31:33 #108
3778 popje
pi_198314893
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

En dan kun je dus eeuwig half pappend en nathoudend in een lockdown blijven en blijven spreiden, maar sloop je in de tussentijd wel de economie, de moraal en de maatschappij.
pi_198314899
quote:

[..]

#Samentegencorona.
Was vorige week al in het nieuws dat er steeds meer studenten ook bij de voedselbank moeten aankloppen.
https://nos.nl/artikel/23(...)van-voedselhulp.html
pi_198314916
quote:

Riding the waves
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 09:34:15 #111
5428 crew  miss_sly
pi_198314923
quote:

Te snel te veel versoepelen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198314936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Te snel te veel versoepelen?
Keiharde lockdown, niemand besmet. Daarna iedereen weer snel vrij, cijfers stijgen, weer keiharde lockdown.
Rinse repeat.
pi_198314939
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Daarom kun je dus gewoon gecalculeerd risico nemen ;) Daarnaast is de groei niet eindig en hebben we zicht op een vaccin.
De groei is juist wèl eindig. Als 100% het gehad heeft dan is er niemand meer over om door te groeien!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 09:37:39 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198314948
quote:

[..]

#Samentegencorona.
Soweiso is er in dit land een soort hetze tegen de vaste baan, meestal onder het mom van "men wil helemaal geen vaste baan, en flexwerken is hip and happening.... " :r
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 09:39:16 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198314963
quote:
6s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:36 schreef vosss het volgende:

[..]

De groei is juist wèl eindig. Als 100% het gehad heeft dan is er niemand meer over om door te groeien!!
En dan is er zo'n grote poel virus dat een herinfecterend virus met wel een hele grote kans evolueert. (of die dan symptomen geeft is de vraag).
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198314969
quote:
6s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik inderdaad :P
pi_198314989
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Daarom kun je dus gewoon gecalculeerd risico nemen ;)
Ik ben niet zo onder de indruk van de calculaties van het afgelopen jaar. En met een vertraging in de actuele cijfers van meer dan een week loop je flink achter de feiten aan als de calculaties ernaast zitten m

quote:
Daarnaast is de groei niet eindig en hebben we zicht op een vaccin.
Klopt, op een gegeven moment is 100% van de bevolking besmet.
En wat is wijsheid, voorzichtig zijn in aanloop naar het vaccin, of voor die tijd de boel nog flink uit de hand laten lopen?
Voordeel van die laatste is dat de vaccinatie bereidheid wel omhoog gaat...
pi_198315018
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:31 schreef popje het volgende:

[..]

En dan kun je dus eeuwig half pappend en nathoudend in een lockdown blijven en blijven spreiden, maar sloop je in de tussentijd wel de economie, de moraal en de maatschappij.
Klopt, en daar zijn we al een jaar mee bezig.
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:46:26 #119
3778 popje
pi_198315051
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

En daar ben je dan juist voor of niet?
pi_198315055
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je wil niet weten wat er niet-economisch al allemaal kapot is. Wat dat betreft staan we wel echt op een kantelpunt.
zie email 27 oktober
pi_198315104
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:46 schreef popje het volgende:

[..]

En daar ben je dan juist voor of niet?
Ik zeg niet dat ik voorstander ben, ik geef alleen de motivatie waarom Duitsland ondanks een grote capaciteit toch kiest voor een zo laag mogelijke besmettingsgraad.
Probleem in deze crisis is dat er geen beproefde methode is om zonder kleerscheuren er uit te komen. Alleen dunbevolkte landen, eilanden en landen met een gunstig klimaat en jonge bevolking weten de dans aardig te ontspringen zonder al te veel maatregelen.
pi_198315176
Ik ben helemaal klaar met die tering mondkapjes.

Einde. Mondkapjes. Nu.
pi_198315190
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:58 schreef Scrummie het volgende:

Einde. Mondkapjes. Nu.
Ik krijg er puistjes van :')
Maakt niet uit of ik papieren of stoffen gebruik.
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:03:32 #124
3778 popje
pi_198315219
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:00 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik krijg er puistjes van :')
Maakt niet uit of ik papieren of stoffen gebruik.
Dat heet masc-ne
pi_198315231
quote:

Einde. Mondkapjes. Nu.
Misschien kan Jaap van het RIVM nog even verklaren dat het schijnveiligheid is...
zie email 27 oktober
pi_198315245
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Misschien kan Jaap van het RIVM nog even verklaren dat het schijnveiligheid is...
Maakt verder niet uit wat Jaap V. Dissel over mondkapjes zegt want het is een politieke keuze geweest.
pi_198315268
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:03 schreef popje het volgende:

[..]

Dat heet masc-ne
Ik krijg altijd puistjes van junkfood.

Dat noemen ze macné.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_198315278
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:07 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik krijg altijd puistjes van junkfood.

Dat noemen ze macné.
Moest lachen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198315283
EMA is begonnen met de beoordeling van Sputnik :D
pi_198315292
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:08 schreef Cynicio het volgende:
EMA is begonnen met de beoordeling van Sputnik :D
Rolling review?

EDIT:
quote:
Europees medicijnagentschap beoordeelt Russisch vaccin
Het EU-medicijnagentschap EMA is begonnen aan de beoordeling van het Russische coronavaccin Spoetnik. Vorige maand meldde de fabrikant een effectiviteit van bijna 92 procent.

De Nederlandse geneesmiddelenwaakhond CBG zegt dat uit de voorlopige resultaten van de ontwikkelingsstudie van het vaccin blijkt dat het de productie van antilichamen en T-cellen van het immuunsysteem stimuleert tegen het virus. Het CBG doet namens Nederland mee aan de Europese beoordeling.
https://nos.nl/liveblog/2(...)kkelt-verder-af.html

Dat is goed nieuws, helemaal als we op korte termijn misschien wat doses kunnen krijgen.
pi_198315293
quote:

Einde. Mondkapjes. Nu.
Dan draag je ze toch niet meer. Geen hond die er iets van zegt. ~O>
pi_198315315
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maakt verder niet uit wat Jaap V. Dissel over mondkapjes zegt want het is een politieke keuze geweest.
Wegduiken heet zoiets.
zie email 27 oktober
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 10:11:13 #133
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198315328
Toch interessant.
We moeten worden bang gemaakt dat het nog zeer onveilig is, maar ondertussen lopen de ziekenhuizen langzaamaan leeg.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:11:14 #134
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198315329
quote:

iets met vrouwen enzo...
pi_198315332
Sjonge jonge snapt die GGD wel waar ze mee bezig zijn?

Vorige week:
U moet tot en met woensdag 3/3 in isolatie blijven

Afgelopen zaterdag:
Als u 24 uur klachtvrij bent mag u morgen weer naar buiten

Net:
Hoe gaat het met u? Als u vandaag nog even thuis blijft dan kunt u vrijdag weer op pad.

Uh?? :')
Zonder wrijving geen glans
pi_198315334
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]

pi_198315337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:08 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan draag je ze toch niet meer. Geen hond die er iets van zegt. ~O>
Jawel, ik zelf.
pi_198315355
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:12 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jawel, ik zelf.
Dan snap ik niet dat je er klaar mee bent, dan vind je ze blijkbaar nuttig.
pi_198315358
quote:
Het EU-medicijnagentschap EMA is begonnen aan de beoordeling van het Russische coronavaccin Spoetnik. Vorige maand meldde de fabrikant een effectiviteit van bijna 92 procent.
https://nos.nl/artikel/23(...)neld-beoordelen.html

Eindelijk.
pi_198315367
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan snap ik niet dat je er klaar mee bent, dan vind je ze blijkbaar nuttig.
Het 1 sluit het ander niet uit.
pi_198315379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het 1 sluit het ander niet uit.
Dat is eigenlijk ook weer waar. Dan mag je gewoon lekker klagen hier!
pi_198315388
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:11 schreef Haags het volgende:

Vorige week:

Afgelopen zaterdag:

Net:
Hoe gaat het met u? Als u vandaag nog even thuis blijft dan kunt u vrijdag weer op pad.

Maak je niet zo dik.
pi_198315389
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:14 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk ook weer waar. Dan mag je gewoon lekker klagen hier!
Gelukkig maar :).
pi_198315404
quote:

Vorige week:

Afgelopen zaterdag:

Net:

Man man man.
zie email 27 oktober
pi_198315421
quote:

Vorige week:

Afgelopen zaterdag:

Net:

Ze zijn wel heel consequent in het inconsequent zijn.
pi_198315443
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Man man man.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Bij mijn vriendin waren ze ook al lekker bezig. Bijna iedere dag bellen, blijkt er een vergeten de casus af te sluiten waardoor ze contact op bleven nemen. Serieus :')
pi_198315446
Overigens sprak ik gister mijn moeder die een afspraak kon maken voor vaccinatie van mijn opa. Ze belde, kreeg vervolgens een half Nederlands sprekende dame aan de telefoon. Uiteindelijk na veel moeite een afspraak kunnen maken, over 3 weken in Oldenzaal. Of dat niet dichterbij kon. Kon niet, dit was locatie op kortste afstand. Doorvragen, 'oh wacht', het kon ook in Almelo (scheelt 20 minuten rijden ten opzichte van Oldenzaal...)! Maar dan pas later. Ook geen optie, want we willen zo snel mogelijk. En toen kwam het; oh, volgende week kan ook, in Hardenberg maar dat zal wel te ver zijn! Nee, dat is juist nog minder ver dan Almelo.

Het zal vast geen blauwdruk zijn voor elk gesprek daar, maar mijn hemel wat gaat dat toch moeizaam. Als mijn opa zelf had moeten bellen weet ik zeker dat het nooit gelukt was.
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:20:43 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198315451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:19 schreef Haags het volgende:

[..]

[..]

Bij mijn vriendin waren ze ook al lekker bezig. Bijna iedere dag bellen, blijkt er een vergeten de casus af te sluiten waardoor ze contact op bleven nemen. Serieus :')
krijgt ze een keer aandacht is het weer niet goed
pi_198315452
quote:

[..]

[..]

Jij doet altijd alles perfect in je werk natuurlijk?
pi_198315453
quote:

Vorige week:

Afgelopen zaterdag:

Net:

Toen ik positief getest werd half december heb ik totaal niets vernomen van de GGD.

Ik heb zelf opgezocht wat van mij verwacht werd en alle contacten ingelicht.

En daar heb ik me ook netjes aan gehouden. Maar ik had op zn minst een mailtje verwacht en eigenlijk wen telefoontje.
vosss is de naam,
pi_198315467
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:20 schreef Scrummie het volgende:
Overigens sprak ik gister mijn moeder die een afspraak kon maken voor vaccinatie van mijn opa. Ze belde, kreeg vervolgens een half Nederlands sprekende dame aan de telefoon. Uiteindelijk na veel moeite een afspraak kunnen maken, over 3 weken in Oldenzaal. Of dat niet dichterbij kon. Kon niet, dit was locatie op kortste afstand. Doorvragen, 'oh wacht', het kon ook in Almelo (scheelt 20 minuten rijden ten opzichte van Oldenzaal...)! Maar dan pas later. Ook geen optie, want we willen zo snel mogelijk. En toen kwam het; oh, volgende week kan ook, in Hardenberg maar dat zal wel te ver zijn! Nee, dat is juist nog minder ver dan Almelo.

Het zal vast geen blauwdruk zijn voor elk gesprek daar, maar mijn hemel wat gaat dat toch moeizaam. Als mijn opa zelf had moeten bellen weet ik zeker dat het nooit gelukt was.
Ga zelf aan de lijn zitten dan als je het beter kan.
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:22:08 #152
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198315471
quote:
Als mijn opa zelf had moeten bellen weet ik zeker dat het nooit gelukt was.
ik vind het sowieso vreemd dat hij geen oproep krijgt, of is er een oproep dat je een afspraak moet maken?
pi_198315476
quote:

Bij mijn vriendin waren ze ook al lekker bezig.
Hoe de vliegende neuk heb jij nog tijd over voor een vriendin??? Je bent ALTIJD online gek?! :D
vosss is de naam,
pi_198315492
quote:

20 min extra rijden om een leven te redden, ik zou het wel weten.
pi_198315523
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind het sowieso vreemd dat hij geen oproep krijgt, of is er een oproep dat je een afspraak moet maken?
Ja, oproep per brief om afspraak te maken.
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:27:32 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198315550
quote:
11s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:22 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe de vliegende neuk heb jij nog tijd over voor een vriendin??? Je bent ALTIJD online gek?! :D
daarom laat hij de GGD ook dagelijks met haar bellen
pi_198315553
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

daarom laat hij de GGD ook dagelijks met haar bellen
_O-!!
vosss is de naam,
pi_198315562
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Keiharde lockdown, niemand besmet. Daarna iedereen weer snel vrij, cijfers stijgen, weer keiharde lockdown.
Rinse repeat.
Een beleid wat hier ook veel warme pleitbezorgers heeft: nu keiharde lockdown, dan kunnen we over 3 weken weer naar concerten en nachtclubs zoals in Nieuw-Zeeland. :')
pi_198315571
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:11 schreef Netsplitter het volgende:
Toch interessant.
We moeten worden bang gemaakt dat het nog zeer onveilig is, maar ondertussen lopen de ziekenhuizen langzaamaan leeg.
Dat valt best mee. Er is een zeer voorzichtig dalende trend, maar het is niet alsof ze zich vervelen in de ziekenhuizen.
pi_198315598
quote:

[..]

[..]

Mij belde ze: Ja, u hoeft de komende 3 maanden niet meer te laten testen mocht u klachten krijgen, want het resultaat is toch altijd positief door rest deeltjes.

Mijn vrouw: Ja, gelijk weer komen testen mochten er opnieuw klachten verschijnen.

Ok, doei :W

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2021 10:30:43 ]
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:31:28 #161
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198315622
quote:

Vorige week:

Afgelopen zaterdag:

Net:

Zijn dit belletjes van hun? Automatische mails?
pi_198315660
quote:
11s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:22 schreef vosss het volgende:

[..]

Gewoon mijn botje goed af stellen.
pi_198315696
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 02:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het heeft zich hier niet ontwikkeld he. Het is hier gekomen.
Het is een illusie om te denken dat zoiets alleen in China kan onstaan, de bron (patient zero) is volgens mij nog steeds onbekend.
In een mondiale wereld kan het net zo goed een Hollander zijn geweest, die in Belgie een muskusrat heeft gegeten en toen voor werk naar Wuhan is afgereist en daar op een lokale markt, onder invloed van expirimentele designer drugs een vleermuis heeft geneukt. en vervolgens iemand een hand gaf.

We weten het niet. Nog niet.
pi_198315724
quote:
2s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zijn dit belletjes van hun? Automatische mails?
Telefoontjes
pi_198315771
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 01:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik vraag me gewoon af hoe je tot zo'n conclusie kan komen. Oprecht benieuwd.
Er zijn landen waar de cultuur er meer op gericht is het algemeen belang te dienen, eventueel ten koste van eigen gewin of plezier.

In Nederland is dat collectivisme veel minder en heeft men liever zelf meer vrijheden als dat voor anderen een hoger risico betekent.

Voor the sake of argument hoef je daar helemaal geen waarde-oordeel aan te hangen overigens.

Verschillende mensen maken verschillende afwegingen. Hoe men die afwegingen maakt, wordt grotendeels bepaald door de cultuur waarin iemand opgroeit. Die verschillende keuzes beïnvloeden (de effectiviteit van) het gevoerde beleid.

Kun je nu wel inhoudelijk reageren? Ik heb in onze kleine conversatie al drie keer uitgelegd wat ik bedoel en jij komt niet verder dan "bedenk je dit zelf?". Op die manier komen we geen steek verder natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door BlackLining op 04-03-2021 10:46:04 ]
pi_198315807
quote:
De maatregelen niet steunen is niet hetzelfde als niet nakomen he?
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_198315811
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:35 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Het is een illusie om te denken dat zoiets alleen in China kan onstaan, de bron (patient zero) is volgens mij nog steeds onbekend.
In een mondiale wereld kan het net zo goed een Hollander zijn geweest, die in Belgie een muskusrat heeft gegeten en toen voor werk naar Wuhan is afgereist en daar op een lokale markt, onder invloed van expirimentele designer drugs een vleermuis heeft geneukt. en vervolgens iemand een hand gaf.

We weten het niet. Nog niet.
Als een volstrekt willekeurig persoon patiënt zero is, is de kans al nagenoeg 25% dat het een Chinees betreft.

Dat vergeet men soms wat makkelijk, als er ellende uit China komt.

Niet dat die rare eetgewoonten een goed idee zijn hoor, maar goed, dat is de Nederlandse veestapel ook niet.
pi_198315872
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:29 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Dat valt best mee. Er is een zeer voorzichtig dalende trend, maar het is niet alsof ze zich vervelen in de ziekenhuizen.
Hebben ze dat ooit wel gedaan dan? :?
pi_198315909
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Da's ook een kwaliteit opzich!
Je kunt maar ergens goed in zijn :+
pi_198315917
twitter

Waar zouden we zijn zonder de BOA-vakbond?
pi_198315949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:51 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Heel goed! Werken aan je gezondheid zouden ze aan banden moeten leggen. Inperken is de eerste stap.
Go hard or go home
pi_198315950
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als een volstrekt willekeurig persoon patiënt zero is, is de kans al nagenoeg 25% dat het een Chinees betreft.

Dat vergeet men soms wat makkelijk, als er ellende uit China komt.

Niet dat die rare eetgewoonten een goed idee zijn hoor, maar goed, dat is de Nederlandse veestapel ook niet.
Bij internationale rampen is het meestal de schuld van de buitenlanders!
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:53:46 #173
346939 Janneke141
pi_198315956
quote:
[ twitter ]

Belangrijke taak. 28-jarigen die met 26-jarigen aan het voetballen zijn, dat moeten we niet willen met zijn allen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:54:20 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198315967
quote:
[ twitter ]

wat is hier vreemd aan, de regels zijn vreemd maar dat zij die willen/moeten handhaven toch niet?
pi_198315976
Boa's :')
pi_198315980
Oh nee de BOA's doen waar ze voor aangenomen zijn, schande!
pi_198315998
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Belangrijke taak. 28-jarigen die met 26-jarigen aan het voetballen zijn, dat moeten we niet willen met zijn allen.
Je kunt er lacherig over doen, maar door die paar 28-jarigen in een voetbalteam zitten wij in deze ellende!!

Stelletje aso's :(
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:57:23 #178
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198316004
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:37 schreef Haags het volgende:

Telefoontjes
Maar zij bellen jou dan op om aan te geven wanneer je weer het huis uit kan?

Of belde jij voor informatie?

Probeer even het proces te begrijpen.
pi_198316010
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat een absurde samenleving..
Go hard or go home
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:58:08 #180
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198316016
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je kunt er lacherig over doen, maar door die paar 28-jarigen in een voetbalteam zitten wij in deze ellende!!

Heb je het over WillemII?
pi_198316040
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zeker op Fokfront ja :')
pi_198316057
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Iemand postte hier laatst dat alle mensen boven de 27 ineens assistent trainer zijn. Problem solved.

Ik zag laatst de handhaving enigszins verdekt in de bosjes staan naast een tennisbaan. Vast om te checken of ze niet aan het dubbelen waren ofzo. Wat voor kutbaan heb je dan als je dat soort dingen denkt te moeten gaan handhaven. Dan ben je echt niet helemaal lekker in je bovenkamer.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:02:36 #183
346939 Janneke141
pi_198316078
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:00 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Iemand postte hier laatst dat alle mensen boven de 27 ineens assistent trainer zijn. Problem solved.

Ik zag laatst de handhaving enigszins verdekt in de bosjes staan naast een tennisbaan. Vast om te checken of ze niet aan het dubbelen waren ofzo. Wat voor kutbaan heb je dan als je dat soort dingen denkt te moeten gaan handhaven. Dan ben je echt niet helemaal lekker in je bovenkamer.
Toen er in mei weer door de jeugd gesport mocht worden, toen stonden er hier boa's bij de weg te controleren of de naar huis fietsende kinderen onderling wel anderhalve meter afstand hielden en of er geen kinderen uit verschillende huishoudens bij dezelfde ouder in de auto stapten. Ik weet ook wel dat dat naar de letter van de regel is hoor, maar er is ook nog zoiets als gezond verstand. Zelfs als je boa bent.
pi_198316080
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat is hier vreemd aan, de regels zijn vreemd maar dat zij die willen/moeten handhaven toch niet?
Groot verschil tussen 'willen' en 'moeten'. In de handhaving worden dagelijks keuzes gemaakt. Een regel moeten handhaven is een verplichting. Het opzetten van boetefuiken en het schuilen in bosjes met een verrekijker is een keuze.
pi_198316090
Ik ben nog nooit zo'n zure boa tegengekomen :{ één keer het verzoek gekregen om met een groepje van vier in het park wat meer afstand te houden.

Dan schuif je allemaal een halve meter naar achteren en wens je elkaar nog een fijne namiddag. Nou. Boe hoe die kutboas :')

Volgens mij hebben de meeste mensen last van een autoriteitsprobleem. Zo'n handhaving hesje werkt echt als een rode lap voor sommigen _O-
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:03:38 #186
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198316093
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:02 schreef Janneke141 het volgende:
er is ook nog zoiets als gezond verstand. Zelfs als je boa bent.
:D
pi_198316097
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

tja, die mexicaanse griep, kwam niet uit Mexico.
Het werd vastgesteld bij een mexicaanse immigrant die allang in de VS woonde. En hupsakee dan was het dus de schuld van Mexico, Trump logica, meteen naar de andere wijzen.
pi_198316109
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Toen er in mei weer door de jeugd gesport mocht worden, toen stonden er hier boa's bij de weg te controleren of de naar huis fietsende kinderen onderling wel anderhalve meter afstand hielden en of er geen kinderen uit verschillende huishoudens bij dezelfde ouder in de auto stapten. Ik weet ook wel dat dat naar de letter van de regel is hoor, maar er is ook nog zoiets als gezond verstand. Zelfs als je boa bent.
Ze zijn zelfs bij ons in het zwembad komen controleren tijdens wedstrijden dat de 1,5 meter op de reservebank wel gehouden werd.
pi_198316125
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:00 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik nog kan tennissen, maar de beperkingen zijn echt waardeloos.

Er wordt hier vaak getraind in grote groepen. Ook met een man of 5 tegelijk. Die hebben dus 3 banen nodig.

Daarnaast kan niemand meer dubbelen en kun je maar tot 20:45 afhangen dus alles zit meteen vol. :')
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:05:49 #190
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198316126
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze zijn zelfs bij ons in het zwembad komen controleren tijdens wedstrijden dat de 1,5 meter op de reservebank wel gehouden werd.
_O- :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198316129
Als ik het zo hoor maken die BOA's wel heel veel reisbewegingen....ze zijn overal.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:06:33 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198316137
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:03 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben nog nooit zo'n zure boa tegengekomen :{ één keer het verzoek gekregen om met een groepje van vier in het park wat meer afstand te houden.

Dan schuif je allemaal een halve meter naar achteren en wens je elkaar nog een fijne namiddag. Nou. Boe hoe die kutboas :')

Volgens mij hebben de meeste mensen last van een autoriteitsprobleem. Zo'n handhaving hesje werkt echt als een rode lap voor sommigen _O-
daarom, ze zijn de pispaal van de natie deze semi veldwachters maar dat ligt dan toch aan onze regering(en) die behoorlijk opgeleide politie te duur vindt
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:06:47 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198316138
quote:

[..]

Echt, wat een trieste bedoening.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:08:03 #194
346939 Janneke141
pi_198316154
quote:

[..]

Je moet toch wel een bijzonder type mens zijn als je daar je werkdagen mee wil vullen. Ik zou het niet kunnen in elk geval.
pi_198316156
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Echt, wat een trieste bedoening.
Ja echt, ik maak geen grap.
  Redactie Sport donderdag 4 maart 2021 @ 11:08:26 #196
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198316159
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je moet toch wel een bijzonder type mens zijn als je daar je werkdagen mee wil vullen. Ik zou het niet kunnen in elk geval.
Liever dan op de vuilniswagen he.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198316165
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:06 schreef xFriendx het volgende:
Als ik het zo hoor maken die BOA's wel heel veel reisbewegingen....ze zijn overal.
Ik denk dat je de meeste posts ook gerust met een korreltje zout mag nemen. :+

Een boa die op FOK kinderen heeft staan bedreigen met een meetlint en een boete, zou in werkelijkheid daar best eens kunnen hebben gestaan om te zorgen dat toestromende ouders niet te lang blijven hangen voor de deur.

Nogmaals, dat handhaving-hesje is een rode lap voor sommigen. Daar krijg je sterke verhalen van. Ik geloof het niet zo. Zullen best wat knuppels tussen zitten maar dat ze allemaal rukkend in de struiken liggen met het bonnenboekje in het vuistje speurend naar mensen op 1.45 van elkaar dat valt denk ik wel mee _O-
pi_198316206
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik nog kan tennissen, maar de beperkingen zijn echt waardeloos.

Er wordt hier vaak getraind in grote groepen. Ook met een man of 5 tegelijk. Die hebben dus 3 banen nodig.

Daarnaast kan niemand meer dubbelen en kun je maar tot 20:45 afhangen dus alles zit meteen vol. :')
Na een les was dat bij ons voorbij. Wij trainen nu weer op twee banen. Mag niet, maar zolang de trainer ervoor kiest, vind ik het best.
pi_198316219
Blij dat ik die BOAs nog nooit op ons complex gezien heb. Ik zou moeite hebben met me inhouden vrees ik.

Alles goed en wel. Maar gezond verstand mag je soms ook gebruiken.
zie email 27 oktober
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:13:24 #200
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198316232
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja echt, ik maak geen grap.
Vraag me af hoe we straks hierop terugkijken over een paar jaar, dat er gewoon gecontroleerd werd of je niet te dicht bij iemand anders zat/stond.

Verder natuurlijk totaal zinloos dit soort controles, pak gewoon de excessen van groepsvorming aan in de openbare ruimte, maar laat mensen verder gewoon met rust.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:14:12 #201
3778 popje
pi_198316243
quote:
[ twitter ]

Jemig jongens waar gaan we heen met dit land?
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:18:33 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198316304
twitter
pi_198316317
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:
Blij dat ik die BOAs nog nooit op ons complex gezien heb. Ik zou moeite hebben met me inhouden vrees ik.

Alles goed en wel. Maar gezond verstand mag je soms ook gebruiken.
Ja we hebben zelfs een corona coördinator aan moeten stellen van de sportbond tijdens wedstrijden.
Je weet wel, z'n persoon met een oranje hesje en een megafoon, om iedereen op de tribunes en zwembad aan te spreken of ze de 1,5 meter wel willen aanhouden. (die 2 weken dat we wedstrijden hebben mogen spelen)
pi_198316318
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:18 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Goh!
Go hard or go home
pi_198316333
quote:
[ twitter ]
Fatshaming!
pi_198316337
quote:
11s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:19 schreef Noek het volgende:

[..]

Goh!
Verassend.

En dan blijven we sporten en gezond doen verbieden.
Niet zo gek dat de gemiddelde nederlander 5,6 kg aangekomen is.
pi_198316342
quote:
[ twitter ]
Gek he, schandalig hoe we in het westen alleen maar lopen te dweilen en geen oplossing zoeken voor het echte probleem. En maar klagen over het oplopen van de zorgkosten.
pi_198316352
quote:
11s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:19 schreef Noek het volgende:

[..]

Goh!
In other news: Every 60 seconds, a minute passes.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:21:34 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198316358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:20 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Gek he, schandalig hoe we in het westen alleen maar lopen te dweilen en geen oplossing zoeken voor het echte probleem. En maar klagen over het oplopen van de zorgkosten.
unilever is de baas
pi_198316367
quote:
8s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Fatshaming!
Corona ja.
*canceled
Go hard or go home
pi_198316378
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Verassend.

En dan blijven we sporten en gezond doen verbieden.
Niet zo gek dat de gemiddelde nederlander 5,6 kg aangekomen is.
Ook ik vind dat de gyms zo snel mogelijk weer open moeten hoor, maar kom op. Je kunt gewoon buiten sporten hoor. Rondje hardlopen, fietsen, als je thuis geen gewichten hebt, kun je met lichaamsgewicht trainen. Wel erg makkelijk om het hier op te gooien.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:23:40 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198316387
quote:
8s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Fatshaming!
doet me toch wel een beetje aan de aidsepidemie denken, het mocht vooral geen homo ziekte worden
pi_198316389
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:22 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Ook ik vind dat de gyms zo snel mogelijk weer open moeten hoor, maar kom op. Je kunt gewoon buiten sporten hoor. Rondje hardlopen, fietsen, als je thuis geen gewichten hebt, kun je met lichaamsgewicht trainen. Wel erg makkelijk om het hier op te gooien.
Als je serieus overgewicht hebt is gaan hardlopen juist slechter voor je dan goed voor je. Dat moet je echt gecoördineerd doen.
pi_198316396
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

unilever is de baas
Geloof graag dat de lobby van bedrijven als Mcdonalds en Coca Cola groot is. Ondertussen mogen ze lekker dat vergif blijven verkopen voor bodemprijzen. Vervolgens ben ik 4 euro kwijt voor een bakje aardbeien.

Lekker blijven bezuinigen op dit soort dingen:

Schoolzwemmen was tot 1985 verplicht. Sindsdien gaan scholen en gemeenten zelf over de organisatie en financiering, wat in veel gevallen heeft geleid tot de afschaffing ervan. In 1990 bood 90 procent van de Nederlandse scholen nog zwemles aan.

En dan afvragen waarom we allemaal te dik zijn hier.
pi_198316400
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als je serieus overgewicht hebt is gaan hardlopen juist slechter voor je dan goed voor je. Dat moet je echt gecoördineerd doen.
Als je flink overgewicht hebt, was je waarschijnlijk ook niet al te vaak voor Corona in de gyms te vinden.
pi_198316406
quote:

[..]

Het is natuurlijk niet alleen sporten want je kunt alles erbij vreten in 5 min.
Een beetje gym ondersteunt je levenstijl en geeft coaching. Houdt je progressie bij en helpt je.
Go hard or go home
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:25:38 #217
346939 Janneke141
pi_198316417
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:20 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Zeg dat wel. Tijdens deze pandemie worden mensen als gevolg van de maatregelen een stuk ongezonder. Misschien dat dat voor corona niet veel meer uithaalt, maar op termijn gaan we daar echt de wrange vruchten van plukken.

Dat sluit inderdaad prima aan bij het beleid van de afgelopen jaren, waarbij druk werd bezuinigd op dingen die preventief zouden kunnen werken. Laten we maar weer eens beginnen om alle schoolkinderen drie of zelfs vier uur bewegingsonderwijs aan te bieden, fietsforenzen te stimuleren, een nultarief in te stellen voor de btw op onbewerkte groenten en fruit en er zijn vast nog wel wat stimuleringsmaatregelen te verzinnen die relatief makkelijk zijn in te voeren.
pi_198316426
Professor Griebus in Duitsland gesignaleerd:

quote:
German doctors broach ‘taboo’ subject of Covid toll on minority groups

Anecdotal evidence suggests Muslims over-represented in ICUs, but Germany has no official data

German doctors are reportedly concerned about the large proportion of people from minority ethnic backgrounds among coronavirus patients in intensive care, citing a lack of proper communication with Muslim communities in particular about the dangers of the disease.

Lothar Wieler, the head of the Robert Koch Institute, Germany’s disease control agency, confirmed that the issue was discussed with senior medical consultants last month, though he stressed the meeting was informal.

Wieler has been quoted by German media as saying the topic was “taboo” for the German government, which feared the debate could be seen as racist. He reportedly called it a “huge problem” that had “massive implications” for the government.

Wieler is quoted as saying at the meeting, which took place on 14 February, that he had tried “to approach certain people to discuss it”. He said it was necessary to speak to the heads of religious communities in the hope they could relay the concerns to their congregations.

He is reported to have told the meeting: “These are parallel societies in the heart of our country. If you want to get a message through, it only works with on-the-ground social work in mosques. And we can’t get in there, and that’s bad.”

He is quoted as saying Muslims make up 4.8% of Germany’s population, “but amongst those lying on the intensive care wards, this group makes up considerably more than 50%”.

Muslims make up about 6% of the population. The majority trace their origins to Turkey, while the rest come from Arab countries, followed by the Balkans, Afghanistan and Iran.

There has been very little public debate in Germany about the extent to which people from minority ethnic groups might be affected more by the virus.

The Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) said last autumn that in almost all member countries, people from minority ethnic groups were “systematically overrepresented” in cases of Covid-19 and in resulting deaths.

It said the reasons included poverty, cramped living conditions, more frequent use of public transport, and jobs in which keeping physical distance was impossible, such as in the hotel and catering or meat processing industries.

Germany collects statistics about the number of intensive beds occupied by coronavirus patients, including details of their sex and age, but there is no official statistical data on patients’ ethnic backgrounds. It has not been a topic during regular government briefings with the media, and politicians have been accused of neglecting or downplaying the issue.

A leading pulmonary specialist, Thomas Voshaar, was quoted as having told the German meeting that the large proportion of patients he was seeing with coronavirus in intensive care “shows very clearly that there is obviously a group that politicians are not managing to reach with their coronavirus warnings, who have a migrant background”.

He said a straw poll of intensive care doctors had been carried out by phone that reflected this. According to the poll and anecdotes from the doctors who took part in the telephone conference, 50-90% of the most severely ill patients they were treating were from ethnic minorities. Voshaar said his team had decided to refer to the patients internally as “people with a communication barrier”.

Wieler told the Bild newspaper, which first reported on the conference, that the meeting had not been a “public discussion between experts, but a personal, informal sharing of information”. He said the participants had “not come to any concrete conclusions” but had just “considered ideas”.

The news magazine Focus reported on Wednesday that it had approached intensive care doctors across Germany in the past few days and had found that their experiences widely backed up the concerns discussed at the meeting.

One doctor who wished to remain anonymous told the magazine: “It is the case that patients with an ethnic minority background are hugely overrepresented.” He said it had been especially evident during the second wave of the virus, when “they made up by far the largest proportion of patients who required therapy”.

The German government is expected to announce on Wednesday the next stages in its plan for how the country could emerge from the strict lockdown that has been in place since November.

The government is under huge pressure from businesses, but Angela Merkel has previously insisted the national infection rate must fall below 35 per 100,000 people over a seven-day period – it is currently at 64 – and she is widely expected to announce that the restrictions will stay in place until the end of March.

Germany’s infection rate has been rising steadily in recent days, with the more infectious B117 mutation first detected in the UK now making up about half of all new infections, compared with 6% three weeks ago.

A sluggish vaccine programme – by Wednesday just over 6.6 million people had received one jab, and less than 2% of the population was fully vaccinated – is being seen as a hindrance to any relaxation plans.
https://www.theguardian.c(...)l-on-minority-groups

Het is raar dat het benoemen alleen al als racistisch wordt gezien. En dat je kunstgrepen nodig hebt als "people with a communication barrier". Dat zullen geen hardhorenden zijn. Het verschil tussen etnische groepen zou juist kunnen duiden op grote sociale en economische ongelijkheden waar je wat aan moet doen. Straks blijven die mensen sociaal-economisch en cultureel achtergesteld omdat we bang zijn om racistisch te zijn.
pi_198316430
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:24 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Als je flink overgewicht hebt, was je waarschijnlijk ook niet al te vaak voor Corona in de gyms te vinden.
Nee, maar misschien dat corona je wel laat inzien dat het tijd wordt om wat gezonder te worden.

Na de 1e golf had ik binnen no time een ledenstop.
Go hard or go home
pi_198316431
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Een beetje gym ondersteunt je levenstijl en geeft coaching. Houdt je progressie bij en helpt je.
Eens, maar ook daar zijn oplossingen voor. Online coaching bijvoorbeeld. Zijn genoeg PT's die een voedingsschema voor je in elkaar kunnen knutselen zonder dat je elke week bij ze langs moet gaan.
pi_198316446
quote:

[..]

Oh aan mij ligt het niet hoor.
Normaal trainde ik 2x per week in het zwembad, en 1x per week wedstrijd (dat is weggevallen)
Maar ik trainde ook nog 2-3 x per week in de sportschool (ook weggevallen fysiek) - maar de sportschool geeft wel online trainingen, dat doe ik thuis nog steeds.

In mijn geval valt het dus wel mee. maar kan mij voorstellen dat er bij een hoop mensen wel een hoop is weggevallen.
pi_198316458
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Lukt dat bij jouw cliënten goed? Bij mijn sportschool zagen vele reguliere bezoekers er na jaren nog steeds even dik uit.
pi_198316461
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:26 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee, maar misschien dat corona je wel laat inzien dat het tijd wordt om wat gezonder te worden.

Na de 1e golf had ik binnen no time een ledenstop.
Dat zou wel mooi zijn, maar nogmaals als je dat in ziet kun je er ook genoeg aan doen zonder dat de sportscholen open zijn. Begrijp me niet verkeerd he, ik mis mijn gym ook. Liever vandaag dan morgen weer open.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:29:34 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198316481
quote:
[ twitter ]

Gaat een keer op iets uitlopen natuurlijk.

En dan spreken we er allemaal weer 'schande' van dat een stel min-1-strepers hebben moeten rennen voor hun leven.
1947-2016
pi_198316483
Ben zelf de afgelopen 8 maanden bezig geweest met veel meer bewegen en daarnaast (het belangrijkste) mijn voeding dusdanig aan te passen. Ben van 90 kilo en geen conditie naar 75 kilo en fit gegaan en realiseer nu pas hoe enorm ik mijn lichaam vergiftigd heb de afgelopen jaren. Voel mij nu 10x gezonder fysiek en daarnaast ook mentaal.

Dit zou veel meer gestimuleerd moeten worden vanuit de overheid en de focus moeten zijn voor de komende tientallen jaren. Ben er van overtuigd dat dit op lange termijn tientallen miljarden aan zorgkosten gaat schelen.
pi_198316486
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:26 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Eens, maar ook daar zijn oplossingen voor. Online coaching bijvoorbeeld. Zijn genoeg PT's die een voedingsschema voor je in elkaar kunnen knutselen zonder dat je elke week bij ze langs moet gaan.
Ja, die zijn er genoeg ja. Ook voldoende prutsers die je een appeldag aansmeren of een juice detox sapkuur van 10 dagen.
Zie het kaf maar te scheiden.

Uiteindelijk is iedereen beter af met fysieke ondersteuning. Een coach die ook nog eens ziet hoe goed je het doet op een voedingsschema. Of je spieren aan het opvreten bent of dat je leegloopt tijdens een training omdat je te weinig koolhydraten krijgt bijv.
Het is gewoon een vak. Ook al denken mensen dat je wat moet gaan hardlopen en 20u niet moet eten, is het gewoon leer.
Go hard or go home
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:29:53 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198316490
quote:

[..]

ze zouden eens moeten beginnen met overgewicht als een ziekte te zien
pi_198316495
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Lukt dat bij jouw cliënten goed? Bij mijn sportschool zagen vele reguliere bezoekers er na jaren nog steeds even dik uit.
Een PT kan je iets aanreiken, maar uiteindelijk zal je het toch zelf moeten doen. Met of zonder gym.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:30:54 #229
3778 popje
pi_198316503
quote:

[..]

En als je echt motivatie nodig hebt en het niet zelf kunt met een online schemaatje? Dan heb je toch iemand nodig die je persoonlijk stimuleert en helpt (en nee dat ben ik niet zelf, ik mis sporten samen heel erg, maar loop 3x per week hard)
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:30:57 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198316505
quote:
[ twitter ]
No shit!
Dat hadden we niet gedacht he... Echt.
1947-2016
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:31:40 #231
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198316517
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:14 schreef popje het volgende:

[..]

Jemig jongens waar gaan we heen met dit land?
'Het moet niet gekker worden!!!!'

Hoor ik al het hele jaar, maar wanneer is het gek genoeg?
1947-2016
pi_198316525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Oh ja, dat lukt heel goed. Ik herken juist mensen vaak nauwelijks wanneer ze gestopt zijn. Dat lijf zakt helemaal in.
Het is ook geen magic pill ofzo. Je moet een goede intrinsieke motivatie hebben en een goede coach en dan zijn resultaten heel makkelijk te bereiken. Zelf wat aankloten, leidt vaak ook tot klotige resultaten.
Go hard or go home
pi_198316532
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gaat een keer op iets uitlopen natuurlijk.

En dan spreken we er allemaal weer 'schande' van dat een stel min-1-strepers hebben moeten rennen voor hun leven.
Ik ben echt heel blij dat de BOA bond zich richt op de gevaarlijke situaties. Stel je voor dat er iemand van 28 jaar aan het sporten is, dat is levensgevaarlijk.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:32:40 #234
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198316537
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:29 schreef Simmertje het volgende:
Ben zelf de afgelopen 8 maanden bezig geweest met veel meer bewegen en daarnaast (het belangrijkste) mijn voeding dusdanig aan te passen. Ben van 90 kilo en geen conditie naar 75 kilo en fit gegaan en realiseer nu pas hoe enorm ik mijn lichaam vergiftigd heb de afgelopen jaren. Voel mij nu 10x gezonder fysiek en daarnaast ook mentaal.

Dit zou veel meer gestimuleerd moeten worden vanuit de overheid en de focus moeten zijn voor de komende tientallen jaren. Ben er van overtuigd dat dit op lange termijn tientallen miljarden aan zorgkosten gaat schelen.
Lekker he? Gewoon fit zijn?
Af en toe uit de band springen is ook goed voor je, maar gewoon een gezonde levensstijl
1947-2016
pi_198316553
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:30 schreef popje het volgende:

[..]

En als je echt motivatie nodig hebt en het niet zelf kunt met een online schemaatje? Dan heb je toch iemand nodig die je persoonlijk stimuleert en helpt (en nee dat ben ik niet zelf, ik mis sporten samen heel erg, maar loop 3x per week hard)
Ik mis het sporten ook. Maar het is niet zo dat we nu allemaal niks meer kunnen doen. Juist in een pandemie moet het ook wel een beetje vanuit je zelf komen om wat fitter te worden.
pi_198316558
quote:
2s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar zij bellen jou dan op om aan te geven wanneer je weer het huis uit kan?

Of belde jij voor informatie?

Probeer even het proces te begrijpen.
Ze bellen jou op voor informatie. En na een paar dagen nog een keer en dan nog een keer. En je krijgt zo'n beetje iedere keer een ander advies.

Ik werd er een beetje moe van.
pi_198316560
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Af en toe uit de band springen is ook goed voor je, maar gewoon een gezonde levensstijl
Balans is key.
Maar een lijf, vooral met zwaar overgewicht is volledig uit balans en dat is echt nog een ander verhaal dan even wat kilootjes eraf trainen.
Go hard or go home
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:34:27 #238
3778 popje
pi_198316566
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:33 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Ik mis het sporten ook. Maar het is niet zo dat we nu allemaal niks meer kunnen doen. Juist in een pandemie moet het ook wel een beetje vanuit je zelf komen om wat fitter te worden.
Een jaar motivatie op basis van niks is LANG...
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:35:02 #239
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198316573
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben echt heel blij dat de BOA bond zich richt op de gevaarlijke situaties. Stel je voor dat er iemand van 28 jaar aan het sporten is, dat is levensgevaarlijk.
Echt fucking levensgevaarlijk.
1947-2016
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:36:30 #240
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_198316591
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:34 schreef Noek het volgende:

[..]

Balans is key.
Maar een lijf, vooral met zwaar overgewicht is volledig uit balans en dat is echt nog een ander verhaal dan even wat kilootjes eraf trainen.
om dit soort reden ben ik blij met een simpel Dansmatje for DDR during lockdown ^^
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:37:12 #241
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198316604
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:33 schreef Haags het volgende:

Ze bellen jou op voor informatie. En na een paar dagen nog een keer en dan nog een keer. En je krijgt zo'n beetje iedere keer een ander advies.

Ik werd er een beetje moe van.
Dat kan ik wel begrijpen, zeker wanneer zij zelf contact opzoeken. Zorg dan ook dat het verhaal gelijk blijft.
pi_198316610
Ben tijdens de pandemie van 83kg naar 75kg gegaan, mag niet klagen. Was niet viesdik of zo, maar had wel een mooie vooruit stekende pens. Niet zwaar maar wel te hoog vetpercentage. Ook nu zit er nog wel wat vet op de botten maar wel echt een stuk minder. Met name in de eerste lockdown veel met lichaamsgewicht gedaan. Inmiddels bezit ik ook kettlebells en een pull-upbar. Maar in de winter heb ik wel wat sporadisch getraind, het nieuwe van een lockdown is er op een gegeven moment ook wel vanaf. Maar nogmaals, mag niet klagen als je ziet hoe veel mensen alles hebben losgegooid.

Het is ook niet zo dat als je nu de sportscholen opent, alle risicogroepen ineens massaal gaan afvallen. Maar het lijkt me een goed principe voor de overheid om te zeggen "First, do no harm". Als je ziet hoeveel mensen slapper en dikker zijn geworden, dan kun je in ieder geval niet zeggen dat de bevolking weerbaarder is geworden tegen corona of welke toekomstige pandemie dan ook. En dat is gewoon een probleem.
pi_198316621
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb zeker mijn momenten dat ik nog even goed losga hoor, dat moet prima kunnen als je daarna het ritme gewoon weer oppakt. Maar inderdaad, het is een heerlijk gevoel.

Anyway, hoop dat dit de grootste les zal worden van deze pandemie. We moeten gezonder gaan leven willen we ellende in de zorg voorkomen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:42:48 #244
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198316686
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Oh aan mij ligt het niet hoor.
Normaal trainde ik 2x per week in het zwembad, en 1x per week wedstrijd (dat is weggevallen)
Maar ik trainde ook nog 2-3 x per week in de sportschool (ook weggevallen fysiek) - maar de sportschool geeft wel online trainingen, dat doe ik thuis nog steeds.

In mijn geval valt het dus wel mee. maar kan mij voorstellen dat er bij een hoop mensen wel een hoop is weggevallen.
Je teamsport savonds. Voor miljoenen. Terwijl het bewegen zo enorm belangrijk is.

Heb zelf 2 dumbells en een matje gekocht omdat de sportscholen ook dicht zijn. Maakte zelf altijd een leuke combi tussen krachttraining en wielrennen. In de winter door de weeks naar de sportschool en in het weekend met goed weer een ritje, in de zomer gewoon alles fietsen.
Nu eerst de sportschool dicht en daarna de spertijd en binnen blijven. Gelukkig heb ik een tuin en aansluitend een openbaar veldje/parkje om savonds fijn te trainen. Hell no dat ik mij op dit vlak aan die spertijd ga houden.
1947-2016
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:44:16 #245
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198316701
Jezus, wat is het ineens koud buiten.

#announceterrassendicht
pi_198316731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Mijn stiefmoeder kreeg eerder deze week een telefoontje van de huisarts om een afspraak te maken. Ze wordt vandaag gevaccineerd gewoon bij de huisarts :)
pi_198316739
Misschien moeten ze dat vaccinatie paspoort weg gooien en vervangen door een sport verplichting. Als je aan kan tonen dat je frequent sport dan mag je weer dingen doen in de samenleving. Dan eens kijken hoeveel mensen opeens gemotiveerd zijn O+
pi_198316797
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jezus, wat is het ineens koud buiten.

#announceterrassendicht
Gisteren vond ik het ook al koud. Brr, dat wordt dan maar geen rondje fietsen of lopen vandaag :P
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:51:04 #249
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198316812
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Misschien moeten ze dat vaccinatie paspoort weg gooien en vervangen door een sport verplichting. Als je aan kan tonen dat je frequent sport dan mag je weer dingen doen in de samenleving. Dan eens kijken hoeveel mensen opeens gemotiveerd zijn O+
Is het dan niet praktischer als je bij de sportschaal aan de bar kan gaan hangen?
  Redactie Sport donderdag 4 maart 2021 @ 11:51:39 #250
pi_198316818
quote:
En wat is frequent?

Ik denk dat je eetpatroon aanpassen beter is.
pi_198316821
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:51 schreef zalkc het volgende:

[..]

Is het dan niet praktischer als je bij de sportschaal aan de bar kan gaan hangen?
De "3e helft" bedoel je?
pi_198316828

Rutte is niet positief over nieuwe versoepelingen want hij ziet het, en ik citeer, 'weer snel oplopen op de IC's, de besmettingen, de besmettelijkheid' (vanaf 17:37)
  Redactie Sport donderdag 4 maart 2021 @ 11:54:01 #253
pi_198316834
quote:
18s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:53 schreef belanov het volgende:

Rutte is niet positief over nieuwe versoepelingen want hij ziet het, en ik citeer, 'weer snel oplopen op de IC's, de besmettingen, de besmettelijkheid' (vanaf 17:37)
Dat wordt een gedoe met de avondklok komende tijd, dan.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:54:29 #254
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198316839
quote:
2s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

De "3e helft" bedoel je?
Zoiets, ik ging altijd eerst een potje pool spelen. En ik ken nog wel een paar sporten die goed te combineren zijn met een drankje en een schaaltje bitterballen ;)
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:56:21 #255
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198316859
quote:

Ja, zoiets haalde ik gister ook al uit het NOS nieuws... wat zien zij dan wat wij niet zien? alleen naar een absoluut aantal besmettingen kijken is stompzinnig. Het aantal positief daalt immers.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:56:53 #256
346939 Janneke141
pi_198316864
quote:

Ik zie het snel oplopen met mentale gezondheid, leerachterstanden, economische schade en sociale cohesie. Op basis daarvan ben ik niet positief over de verlenging van de lockdown.
pi_198316866
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:33 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Ik raak me motivatie kwijt thuis merk ik. Ben sinds februari 2020 niet meer naar de sportschool geweest. 2x in de week zwemmen doe ik ook niet meer sinds dien.
Gewicht is van 84 kg naar 92kg gegaan.

Komt vooral door het dagenlang thuiszitten, vaak somber gevoel, meer drinken/eten in weekenden en het mindere sporten.

Ik ren sinds een poosje een aantal x per week dus dat helpt, anders was ik 95+ nu.
maar de motivatie om het te doen en thuis met dumbells en bodyweight exercises bezig te zijn is gewoon laag.

Ook door druk vanuit werk en hetzelde moeten presteren als voor corona icm onderwijzer zijn voor de kinderen gedurende sommige periodes heeft niet geholpen.

Maar heb wel hoop dat wanneer het wat normaler wordt in de zomer ik ook fitter kan worden weer.
pi_198316867
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat wordt een gedoe met de avondklok komende tijd, dan.
Gelukkig maar dat de avondklok twee weken duurt en er als eerste afgaat.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:58:04 #259
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198316877
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zie het snel oplopen met mentale gezondheid, leerachterstanden, economische schade en sociale cohesie. Op basis daarvan ben ik niet positief over de verlenging van de lockdown.
Moest nog aan je denken toen ik dit las https://www.ad.nl/politie(...)derwijs-in~ac7d2871/

Is dit een dreigement?
pi_198316897
quote:
Nou nee. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan sporten. Dat ga je mij echt niet verplichten hoor :r
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:00:04 #261
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198316907
quote:
19s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:56 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja, zoiets haalde ik gister ook al uit het NOS nieuws... wat zien zij dan wat wij niet zien? alleen naar een absoluut aantal besmettingen kijken is stompzinnig. Het aantal positief daalt immers.
Nou dat inderdaad, er moet haast wel iets zijn wat blijkbaar die angst veroorzaakt. ik zie alleen maar een plateau vooralsnog. De fluctuatie lijkt ook nog goed te verklaren.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:00:28 #262
346939 Janneke141
pi_198316911
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:58 schreef zalkc het volgende:

[..]

Moest nog aan je denken toen ik dit las https://www.ad.nl/politie(...)derwijs-in~ac7d2871/

Is dit een dreigement?
Hij staat al jaren voor de klas. Ik denk dat het met zijn ervaring een hele interessante docent maatschappijleer kan zijn.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:00:35 #263
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198316913
quote:
9s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat de avondklok twee weken 2,5 maand duurt en er als eerste laatste afgaat.
pi_198316938
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

:'(
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:03:26 #265
346939 Janneke141
pi_198316953
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Troost je, straks mag je op vertoon van je vaccinatiepaspoort ook weer 's avonds naar buiten.
pi_198316974
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Troost je, straks mag je op vertoon van je vaccinatiepaspoort ook weer 's avonds naar buiten.
Van 1 juno!
  Redactie Sport donderdag 4 maart 2021 @ 12:06:03 #267
pi_198316992
quote:

[..]

Ik verwacht dat dat pas wordt als iedereen de kans op een vaccinatie heeft gehad.
pi_198317000
Kortom heel maart is weer kut met peren. Ik ga wel naar de kapper vrijdag. Daar ga ik de rest van de maand op teren!
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:07:25 #269
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198317004
quote:

[..]

Oh, dat is een hele opluchting.
  Redactie Sport donderdag 4 maart 2021 @ 12:07:27 #270
pi_198317005
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:06 schreef Cynicio het volgende:
Kortom heel maart is weer kut met peren. Ik ga wel naar de kapper vrijdag. Daar ga ik de rest van de maand op teren!
Jij had verwacht dat volgende week de KROEGEN OPEN konden?
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:07:35 #271
3778 popje
pi_198317007
K
quote:

Kan Rutte alleen nog maar deze grammofoon afdraaien?
pi_198317018
quote:
Ik ben gisteren geweest. Kan nu de hele avond voor de spiegel staan en mijzelf aanbidden. Toch niks anders te doen.
pi_198317019
quote:
Haha het is oprecht een heerlijk gevoel. Toch confronterend dat matje elke keer in beeld op de webex.
pi_198317024
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Jij had verwacht dat volgende week de KROEGEN OPEN konden?
Nee, maar ik had gehoopt dat we medio maart wel een biertje konden klappen op een terras.

Vooralsnog moeten de KROEGEN natuurlijk nog steeds OPEN.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:10:35 #275
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198317041
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:09 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Haha het is oprecht een heerlijk gevoel. Toch confronterend dat matje elke keer in beeld op de webex.
Ja, hier ook maar eens tijd om een afspraak te gaan maken.
  Redactie Sport donderdag 4 maart 2021 @ 12:13:40 #276
pi_198317075
Zaterdag is hier de grote dag.
pi_198317088
Ik heb half februari de tondeuse ter hand genomen. 't Is wel best zo. :s)
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:18:31 #278
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198317110
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:15 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb half februari de tondeuse ter hand genomen. 't Is wel best zo. :s)
Ik ben ook al jaren niet meer bij de kapper geweest. De laatste keer was 6 jaar geleden met mijn trouwen dat de kapster mij ook nog even een knipbeurt gaf toen ze klaar was met vrouwlief.
pi_198317148
quote:
Gunstig effect vaccinatie verspreidt zich als olievlek over Overijssel

Het gunstige effect van vaccinatie tegen het coronavirus verspreidt zich langzaam maar zeker over de provincie. Vanaf het moment dat bijvoorbeeld de ruim vierhonderd Twentse huisartsen in januari werden gevaccineerd, zijn er onder hen geen nieuwe coronabesmettingen geweest. Datzelfde geldt voor de circa vierhonderd rijdende personeelsleden van de ambulancediensten IJsselland en Oost. Nadat zij een prik kregen, bleven nieuwe besmettingen uit.

Het gunstige effect van vaccinatie is op steeds meer plekken te zien. Vorige week meldde ziekenhuis MST al dat veel minder ziekenhuispersoneel uitvalt vanwege een nieuwe corona-infectie. "We hadden niet anders verwacht", zei MST-bestuurder Jan den Boon. "Maar dat het vaccin echt bescherming biedt, is een mooie opsteker."

Daar waar Den Boon vorige week al zeker was van het gunstige effect voor het personeel durfde arts-microbioloog Sylvia Debast van het Zwolse ziekenhuis Isala die stelling nog niet aan. “Ondanks dat vaccinatie van de acute zorgmedewerkers een belangrijke stap is, is het nog te vroeg om daar nu al effecten van te kunnen zien. Het betreft slechts een beperkte groep medewerkers binnen Isala, alleen acute zorg, dat is gevaccineerd."

Rijdend ambulancepersoneel
Piet Huizinga is directeur van de twee Overijsselse ambulancediensten IJsselland en Oost. Het rijdend personeel van beide ambulancediensten, ongeveer vierhonderd man, kreeg in januari de eerste prik. Op een enkeling na hebben ze ook de tweede prik gekregen. Volgens Huizinga is het effect onmiskenbaar. Na de vaccinatie kwamen er geen nieuwe besmettingen meer bij.

Ook onder de 450 Twentse huisartsen die een prik kregen, komen nieuwe besmettingen niet voor. Waar voor vaccinatie bijna wekelijks een tot twee huisartsen werden geveld door het virus, staat de teller na vaccinatie op nul. De huisartsen riepen patiënten al op om niet weg te blijven op de spreekuren en blijven dat doen. "Als je onder normale omstandigheden je huisarts zou bellen met een medische vraag, doe dat nu dan ook", staat op de website van het Netwerk Acute Zorg Euregio.

Daling in verpleeghuizen
Niet alleen bij zorgpersoneel is een daling van het aantal vastgestelde besmettingen te zien. Ook onder bewoners van verpleeghuizen daalt het aantal besmettingen volgens het RIVM snel. "Het doorzetten van de sterke daling wijst op een gunstig effect van vaccinatie tegen het coronavirus", schrijft het instituut in een persbericht.

Het effect valt vooral op, omdat bij thuiswonende 60-plussers in bijna alle leeftijdsgroepen juist een stijging te zien is. Alleen bij de groep van 85 tot 89 jaar was vorige week ook een daling zichtbaar. In de laatste week van januari was de eerste vaccinatieronde voor deze groep. De verpleeghuizen waren een week eerder aan de beurt.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)vlek-over-Overijssel

Mooi _O_
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:25:45 #280
3778 popje
pi_198317200
quote:
Des te meer reden om in de modellen van het RIVM ook vaccinatie effecten te gaan opnemen, in plaats van deze zeer belangrijke variabele te gaan negeren onder het mom van 'ja dat telt niet, gaat pas in Q2 effect hebben'
pi_198317237
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:25 schreef popje het volgende:

[..]

Des te meer reden om in de modellen van het RIVM ook vaccinatie effecten te gaan opnemen, in plaats van deze zeer belangrijke variabele te gaan negeren onder het mom van 'ja dat telt niet, gaat pas in Q2 effect hebben'
Nee, want de groepen die nu vaccineert zijn waar ze het verschil van merken komen niet vaak in het ziekenhuis, dus totaal logisch dat men dit pas later opneemt in modellen. Nu dat wel opnemen is jezelf voor de gek houden.
pi_198317266
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, want de groepen die nu vaccineert zijn waar ze het verschil van merken komen niet vaak in het ziekenhuis, dus totaal logisch dat men dit pas later opneemt in modellen. Nu dat wel opnemen is jezelf voor de gek houden.
Tijdens de laatste technische briefing werd nochtans gezegd dat men zelfs meeneemt dat mensen die het virus hebben gehad enige tijd immuun zijn en dat dat dempend werkt op de verspreiding. Lijkt me dat dat voor vaccins ook al wel wordt gedaan, maar de invloed is inderdaad nog beperkt dus we zullen er niet veel van zien.

Die modellen gaan wel wat verder dan een Excel sheetje natuurlijk.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:32:46 #283
3778 popje
pi_198317299
quote:

[..]

80+ komt wel vaak op de verpleegafdelingen terecht, althans de thuiswonende mensen. Dus dat lijkt me zeker wel relevant.
pi_198317302
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Tijdens de laatste technische briefing werd nochtans gezegd dat men zelfs meeneemt dat mensen die het virus hebben gehad enige tijd immuun zijn en dat dat dempend werkt op de verspreiding. Lijkt me dat dat voor vaccins ook al wel wordt gedaan, maar de invloed is inderdaad nog beperkt dus we zullen er niet veel van zien.

Die modellen gaan wel wat verder dan een Excel sheetje natuurlijk.
En het heeft dus zeker zin om dat uiteindelijk in de modellen mee te nemen als (zoals in ons geval) 7% van de mensen inmiddels de eerste prik heeft gehad, dat zijn serieuze aantallen. Misschien nog niet helemaal in qua hoe besmettelijk ze zijn, maar wel voor de mogelijke gevolgen op de verpleegafdelingen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:34:04 #285
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198317316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En het heeft dus zeker zin om dat uiteindelijk in de modellen mee te nemen als (zoals in ons geval) 7% van de mensen inmiddels de eerste prik heeft gehad, dat zijn serieuze aantallen. Misschien nog niet helemaal in qua hoe besmettelijk ze zijn, maar wel voor de mogelijke gevolgen op de verpleegafdelingen.
10% heeft toch hetzelfde effect als een avondklok? ;)
pi_198317330
quote:
Mooi, kunnen de terrasjes open in Overijssel. ;)
pi_198317332
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:32 schreef popje het volgende:

[..]

80+ komt wel vaak op de verpleegafdelingen terecht, althans de thuiswonende mensen. Dus dat lijkt me zeker wel relevant.
Op dit moment is van de 80+ groep minder dan de helft met een eerste dosis. Nog niet doen dus. Over een maandje wel, zeg maar wanneer Q2 bijna begint.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:38:33 #288
3778 popje
pi_198317381
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Op dit moment is van de 80+ groep minder dan de helft met een eerste dosis. Nog niet doen dus. Over een maandje wel, zeg maar wanneer Q2 bijna begint.
Als 7% hetzelfde effect heeft als een avondklok en na de eerste vaccinatie 80% al beschermd is en niet meer in het ziekenhuis terecht zou komen, waarom zou je het dan niet doen? Of ben jij een papegaai van het RIVM?
pi_198317388
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:38 schreef popje het volgende:

[..]

Als 7% hetzelfde effect heeft als een avondklok en na de eerste vaccinatie 80% al beschermd is en niet meer in het ziekenhuis terecht zou komen, waarom zou je het dan niet doen? Of ben jij een papegaai van het RIVM?
Jammer van die laatste zin, krijg de pleuris maar.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:39:03 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198317390
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mooi, kunnen de terrasjes open in Overijssel. ;)
Op naar Overijssel!!
pi_198317406
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:34 schreef zalkc het volgende:

[..]

10% heeft toch hetzelfde effect als een avondklok? ;)
Als het effect echt 10% zou zijn, dan denk ik dat 10x een complete vaccinatie inderdaad evenveel effect heeft.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:40:03 #292
3778 popje
pi_198317411
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jammer van die laatste zin, krijg de pleuris maar.
Die kan ik niet meer krijgen want daar ben ik tegen gevaccineerd.
pi_198317494
quote:

[..]

80+ wordt gevaccineerd nu toch?

80-84: ~5100 ziekenhuisopnames
85-89: ~3500 ziekenhuisopnames
90+: ~1500 ziekenhuisopnames

Totaal aantal mensen die 80+ zijn volgens CBS: ~800.000

Totaal aantal mensen die in het ziekenhuis gelegen hebben (verpleegafdelingen): ~41000

Oftewel, die kleine groep heeft 25% van de volledige bezetting van de verpleegafdelingen gehad. Dat noem ik wel een groep die noemenswaardig is om op te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2021 12:48:55 ]
pi_198317554
quote:

[..]

De 80+ groep ligt anders volle bak op de verpleegafdelingen als ik de verhalen van lenny mag geloven.
pi_198317562
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De 80+ groep ligt anders volle bak op de verpleegafdelingen als ik de verhalen van lenny mag geloven.
Het nieuwsbericht ging over zorgmedewerkers etc.
pi_198317592
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

80+ wordt gevaccineerd nu toch?

80-84: ~5100 ziekenhuisopnames
85-89: ~3500 ziekenhuisopnames
90+: ~1500 ziekenhuisopnames

Totaal aantal mensen die 80+ zijn volgens CBS: ~800.000

Totaal aantal mensen die in het ziekenhuis gelegen hebben (verpleegafdelingen): ~41000

Oftewel, die kleine groep heeft 25% van de volledige bezetting van de verpleegafdelingen gehad. Dat noem ik wel een groep die noemenswaardig is om op te nemen.
Ja, 80+ zit nu rond de 300k vaccinaties (iets meer).
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:53:22 #297
3778 popje
pi_198317609
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nou noemenswaardig dus.
pi_198317668
quote:

[..]

Laten we voor 't gemak stellen dat ze op de helft zitten. Dat houdt in dat je ~5000 ziekenhuisopnames ermee voorkomt als we op dezelfde manier doorrekenen.

Belangrijker, van die ~10.000 patiënten op de verpleegafdelingen zijn er meer dan 3000 overleden. Dat is voor 't gemak een derde, dat zijn ook 1500 overlijdens die niet meer plaatsvinden dan.

Ik vind het nogal noemenswaardig, aangezien die leeftijdsgroep een flinke druk legt op de zorg :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2021 12:56:46 ]
pi_198317671
quote:

[..]

Voornamelijk 1e prik, dus nog 1,3 miljoen prikken te gaan
Maar zodra iedereen in elk geval 1 prik gehad heeft zou je al effect moeten zien.
pi_198317694
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar zodra iedereen in elk geval 1 prik gehad heeft zou je al effect moeten zien.
Ja, dat denk ik ook wel. Vlak voor start Q2 gok ik ;)
pi_198317711
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eerste prik wordt toch van gezegd dat ie zo'n 80% effectief is tegen ziekenhuisopname e.d. Dan zou je zelfs na de eerste prik al een grote afname in opnames moeten zien in die groep.

Overijssel lijkt daar het bewijs van te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')