Ze hebben daar alleen een avondklok en die reisbeperking in enkele hotspots, dus je kan er over discussieren of zij wel strenger zijn dan hier.quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zou zitten met ~8000 besmettingen op een inwoner aantal van 83 miljoen.
En ze hebben daar ook wel strenge regels als niet meer dan 15 km van je huis.
Klopt, maar met een exponentieel groeiend virus is dat een enorm risico.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Duitsland heeft toch veel meer IC capaciteit? Die zouden het ook volgens mij kunnen permitteren om veel meer te openen.
Daarom kun je dus gewoon gecalculeerd risico nemenquote:Op donderdag 4 maart 2021 09:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar met een exponentieel groeiend virus is dat een enorm risico.
Dus kiezen ze ervoor om de verspreiding zoveel mogelijk te beperken.
Die zijn vorig jaar voorjaar de dans ontsprongen. En krijgen nu lijkt het de klap in 1x.quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:20 schreef dick_laurent het volgende:
Las gister trouwens artikel over Tsjechië, daar gaat het (alweer) compleet mis schijnbaar? Mega hoge besmettingscijfers, ziekenhuizen die totaal uitpuilen en IC's die propvol liggen. Andere landen die hulp moeten bieden en ze zijn aan het kijken of ze het Spoetnik vaccin al kunnen inzetten zonder goedkeuring...
Die Tsjechen hadden meen ik in nov/dec toch ook zo'n dramatische golf? En nu weer? Wtf doen die lui daar steeds vraag je je af
#Samentegencorona.quote:De coronacrisis kost vooral werkende jongeren van 15 tot 25 jaar met een flexibel dienstverband hun baan. Eind 2020 waren het er 60.000 minder dan dezelfde periode het jaar ervoor, zo blijkt uit cijfers van het CBS. Het aantal jongeren met een vaste baan daalde met 3000.
De groei van de deelname van jongeren op de arbeidsmarkt is daarmee abrupt tot stilstand gekomen en het aantal werkloze jongeren is fors gestegen.
In de eerste maanden van de coronacrisis was het baanverlies nog groter: toen hadden zo'n 117.000 jongeren geen werk.
En dan kun je dus eeuwig half pappend en nathoudend in een lockdown blijven en blijven spreiden, maar sloop je in de tussentijd wel de economie, de moraal en de maatschappij.quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar met een exponentieel groeiend virus is dat een enorm risico.
Dus kiezen ze ervoor om de verspreiding zoveel mogelijk te beperken.
Was vorige week al in het nieuws dat er steeds meer studenten ook bij de voedselbank moeten aankloppen.quote:
Riding the wavesquote:Op donderdag 4 maart 2021 09:20 schreef dick_laurent het volgende:
Las gister trouwens artikel over Tsjechië, daar gaat het (alweer) compleet mis schijnbaar? Mega hoge besmettingscijfers, ziekenhuizen die totaal uitpuilen en IC's die propvol liggen. Andere landen die hulp moeten bieden en ze zijn aan het kijken of ze het Spoetnik vaccin al kunnen inzetten zonder goedkeuring...
Die Tsjechen hadden meen ik in nov/dec toch ook zo'n dramatische golf? En nu weer? Wtf doen die lui daar steeds vraag je je af
Te snel te veel versoepelen?quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:20 schreef dick_laurent het volgende:
Keiharde lockdown, niemand besmet. Daarna iedereen weer snel vrij, cijfers stijgen, weer keiharde lockdown.quote:
De groei is juist wèl eindig. Als 100% het gehad heeft dan is er niemand meer over om door te groeien!!quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daarom kun je dus gewoon gecalculeerd risico nemenDaarnaast is de groei niet eindig en hebben we zicht op een vaccin.
Soweiso is er in dit land een soort hetze tegen de vaste baan, meestal onder het mom van "men wil helemaal geen vaste baan, en flexwerken is hip and happening.... "quote:
En dan is er zo'n grote poel virus dat een herinfecterend virus met wel een hele grote kans evolueert. (of die dan symptomen geeft is de vraag).quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:36 schreef vosss het volgende:
[..]
De groei is juist wèl eindig. Als 100% het gehad heeft dan is er niemand meer over om door te groeien!!
Dat bedoelde ik inderdaadquote:Op donderdag 4 maart 2021 09:36 schreef vosss het volgende:
[..]
De groei is juist wèl eindig. Als 100% het gehad heeft dan is er niemand meer over om door te groeien!!
Ik ben niet zo onder de indruk van de calculaties van het afgelopen jaar. En met een vertraging in de actuele cijfers van meer dan een week loop je flink achter de feiten aan als de calculaties ernaast zitten mquote:Op donderdag 4 maart 2021 09:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daarom kun je dus gewoon gecalculeerd risico nemen![]()
Klopt, op een gegeven moment is 100% van de bevolking besmet.quote:Daarnaast is de groei niet eindig en hebben we zicht op een vaccin.
Klopt, en daar zijn we al een jaar mee bezig.quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:31 schreef popje het volgende:
[..]
En dan kun je dus eeuwig half pappend en nathoudend in een lockdown blijven en blijven spreiden, maar sloop je in de tussentijd wel de economie, de moraal en de maatschappij.
En daar ben je dan juist voor of niet?quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en daar zijn we al een jaar mee bezig.
Je wil niet weten wat er niet-economisch al allemaal kapot is. Wat dat betreft staan we wel echt op een kantelpunt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en daar zijn we al een jaar mee bezig.
Ik zeg niet dat ik voorstander ben, ik geef alleen de motivatie waarom Duitsland ondanks een grote capaciteit toch kiest voor een zo laag mogelijke besmettingsgraad.quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:46 schreef popje het volgende:
[..]
En daar ben je dan juist voor of niet?
Ik krijg er puistjes vanquote:Op donderdag 4 maart 2021 09:58 schreef Scrummie het volgende:
Ik ben helemaal klaar met die tering mondkapjes.
Einde. Mondkapjes. Nu.
Dat heet masc-nequote:Op donderdag 4 maart 2021 10:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik krijg er puistjes van
Maakt niet uit of ik papieren of stoffen gebruik.
Misschien kan Jaap van het RIVM nog even verklaren dat het schijnveiligheid is...quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:58 schreef Scrummie het volgende:
Ik ben helemaal klaar met die tering mondkapjes.
Einde. Mondkapjes. Nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |