Toch wel benieuwd of er na de verkiezingen een andere wind gaat waaien maar ik vrees van niet.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tot vlak voor de verkiezingen.
Nog even volhouden dus!!!
Zou niet weten waarom.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Toch wel benieuwd of er na de verkiezingen een andere wind gaat waaien maar ik vrees van niet.
Daar weet je ook altijd van dat als het over corona gaat dat het alleen maar over "verlengen" en "aanscherpen" gaat.quote:
quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:38 schreef Cynicio het volgende:
Naar de kroeg!
Onderzoek: meeste Nederlanders vinden dat terrassen open kunnen
Die terras fetish, volgende week de hele week regen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:38 schreef Cynicio het volgende:
Naar de kroeg!
Onderzoek: meeste Nederlanders vinden dat terrassen open kunnen
Bron? Universiteiten zijn dicht.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:48 schreef quirina het volgende:
Niet lang want we zijn het allemaal zat.
Het is weer druk op de weg. Iedereen gaat weer naar werk en school.
Tot het nodig is.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wilde hem toevallig net posten:
[..]
Toch benieuwd hoe lang het OMT/kabinet hun poot stijf houden en het buitenleven krampachtig gesloten blijven houden.
Totdat het OMT vindt dat nodig is. Totdat het nodig is, is nogal een rekbaar begrip.quote:
Voorlopig krijg je na de verkiezingen eerst een formatie van een aantal maanden. En de coronawet zit zo in elkaar dat een Tweede Kamer ook in gewijzigde samenstelling niet zomaar maatregelen kan afschaffen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Toch wel benieuwd of er na de verkiezingen een andere wind gaat waaien maar ik vrees van niet.
Ja, alleen is 'nodig' in deze nu niet bepaald eenduidig gedefinieerd.quote:
Dat zou lekker zijn, dan kunnen we vanmiddag nog een biertje pakken op het terras.quote:
Hoe zit dat precies? De Coronawet blijft gelden tot na de formatie, want demissionair loopt de wet door tot na de formatie?quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voorlopig krijg je na de verkiezingen eerst een formatie van een aantal maanden. En de coronawet zit zo in elkaar dat een Tweede Kamer ook in gewijzigde samenstelling niet zomaar maatregelen kan afschaffen.
Ik kom eigenlijk weinig tegen over de Britse variant in combinatie met Duitsland, maken ze zich er daar niet zo’n zorgen over?quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:52 schreef _serial_ het volgende:
Duitsland verlengt de lockdown tot 28 maart echter:
- Past wel de grenswaarde van 35 besmettingen per 100.000 aan naar 50 besmettingen per 100.000 als niveau om besmettingen te verzwaren of te versoepelen.
- De grenswaarde van 35 zal wel blijven bij uitbreiden/beperken van contactmogelijkheden
- Vanaf a.s. maandag zijn ontmoetingen met vrienden, kennissen en familie weer op grotere schaal mogelijk, privé bijeenkomsten tussen eigen huishouden en andere huishouden zijn weer toegestaan maar beperkt tot max 5 personen, kinderen tot 14 jaar tellen niet mee.
- In gebieden met minder dan 35 besmettingen met 100.000 worden mogelijk meer contacten toegestaan, daar zouden ontmoetingen tussen 2 huishoudens en max 10 personen worden toegelaten, ook exclusief kinderen tot 14 jaar
De coronawet loopt telkens 3 maanden en kan dus met zo’n periode verlengd worden. Tot het nieuwe kabinet in seat is kan het huidige kabinet die dus verlengen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:10 schreef popje het volgende:
[..]
Hoe zit dat precies? De Coronawet blijft gelden tot na de formatie, want demissionair loopt de wet door tot na de formatie?
De coronawet moet telkens met drie maanden worden verlengd met instemming van de Kamer. Dat is gebeurd voor 1 maart dus de wet is geldig tot 1 juni. De afzonderlijke maatregelen die erin staan worden bekrachtigd via een ministeriële regeling, en zo lang er nog geen nieuw kabinet beëdigd is, is dat Grapperhaus. Een maatregel die wordt ingevoerd kan binnen een week door de Kamer geblokkeerd worden, maar maatregelen die er al zijn kunnen niet worden beëindigd door de volksvertegenwoordiging (anders dan via de nucleaire optie).quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:10 schreef popje het volgende:
[..]
Hoe zit dat precies? De Coronawet blijft gelden tot na de formatie, want demissionair loopt de wet door tot na de formatie?
En de nucleaire optie is een bom eronder gooien?quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De coronawet moet telkens met drie maanden worden verlengd met instemming van de Kamer. Dat is gebeurd voor 1 maart dus de wet is geldig tot 1 juni. De afzonderlijke maatregelen die erin staan worden bekrachtigd via een ministeriële regeling, en zo lang er nog geen nieuw kabinet beëdigd is, is dat Grapperhaus. Een maatregel die wordt ingevoerd kan binnen een week door de Kamer geblokkeerd worden, maar maatregelen die er al zijn kunnen niet worden beëindigd door de volksvertegenwoordiging (anders dan via de nucleaire optie).
Nee, de minister naar huis sturen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:15 schreef popje het volgende:
[..]
En de nucleaire optie is een bom eronder gooien?
Volgens mij loopt de coronawet voor onbepaalde tijd door, alleen hij mag enkel gebruikt worden voor de bestrijding van een pandemie.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
De coronawet loopt telkens 3 maanden en kan dus met zo’n periode verlengd worden. Tot het nieuwe kabinet in seat is kan het huidige kabinet die dus verlengen.
Jij hebt hier meer verstand van dan ik, dus weet niet hoe dit in detail gaat. Ik heb altijd begrepen dat de wet zelf afliep: https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-maanden-tot-1-juniquote:Op donderdag 4 maart 2021 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij loopt de coronawet voor onbepaalde tijd door, alleen hij mag enkel gebruikt worden voor de bestrijding van een pandemie.
Nee, hij moet iedere drie maanden verlengd worden. Gebeurt dat niet, dan loopt ie af.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij loopt de coronawet voor onbepaalde tijd door, alleen hij mag enkel gebruikt worden voor de bestrijding van een pandemie.
Kon zelf die limiet nergens vinden, maar waarschijnlijk mis ik iets, want dit is vrij gedetailleerd opgeschreven door RTLquote:Op donderdag 4 maart 2021 08:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij hebt hier meer verstand van dan ik, dus weet niet hoe dit in detail gaat. Ik heb altijd begrepen dat de wet zelf afliep: https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-maanden-tot-1-juni
https://wetten.overheid.nl/BWBR0044337/2020-12-01#ArtikelIquote:Op donderdag 4 maart 2021 08:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kon zelf die limiet nergens vinden, maar waarschijnlijk mis ik iets, want dit is vrij gedetailleerd opgeschreven door RTL
Grazie, klopt inderdaad.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBR0044337/2020-12-01#ArtikelI
Zie artikel VIII. Er zitten wat mitsen en maren aan, maar voor leken klopt de kreet 'de looptijd is telkens drie maanden' volgens mij vrij aardig.
Dus?quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:54 schreef groenen het volgende:
[..]
[..]
Die terras fetish, volgende week de hele week regen.
De avondklok zit overigens in een aparte regeling die telkens voor maximaal 3 weken geldt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, de minister naar huis sturen.
Doet ie ook. Tenzij hij bij KB verlengd wordt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij hebt hier meer verstand van dan ik, dus weet niet hoe dit in detail gaat. Ik heb altijd begrepen dat de wet zelf afliep: https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-maanden-tot-1-juni
Het stond in het bron artikel dat ze zich wel zorgen maken over andere varianten waaronder de Britse, maar niet de code zwart scenario's waar we hier plat mee gegooid worden.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk weinig tegen over de Britse variant in combinatie met Duitsland, maken ze zich er daar niet zo’n zorgen over?
Oh ik hoop toch echt zo dat die avondklok afloopt.. ik heb er vannacht een nachtmerrie van gehad. En nou krijg ik vast comment rubbertegel, maar mijn oma is opgegroeid in Den Haag tijdens de Tweede Wereldoorlog en vertelde me vroeger levendige verhalen over Sperzeit... en nu is het kennelijk ook in mijn onderbewuste doorgedrongen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De avondklok zit overigens in een aparte regeling die telkens voor maximaal 3 weken geldt.
De Aldi gaat thuistesten verkopenquote:Op donderdag 4 maart 2021 08:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het stond in het bron artikel dat ze zich wel zorgen maken over andere varianten waaronder de Britse, maar niet de code zwart scenario's waar we hier plat mee gegooid worden.
Ze gaan vaccineren daar wel flink opschalen via huisartsen, en ook krijgt iedereen 1x per week een gratis test mogelijkheid (via thuistesten meen ik)
Nee op de 'drempel van de zomer', het moet natuurlijk wel poetisch blijvenquote:Op donderdag 4 maart 2021 08:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Aldi gaat thuistesten verkopen
Misschien kan Hugo dat hier ook invoeren. Als ie nu begint is ie misschien net voor de zomer gereed.
https://nos.nl/liveblog/2(...)kkelt-verder-af.htmlquote:Onderzoek: meeste Nederlanders vinden dat terrassen open kunnen
Zes op de tien Nederlanders denken dat de terrassen van restaurants en cafés weer veilig open kunnen. Dat past in het bredere beeld van een afkalving van de steun voor met name de economische coronamaatregelen van het kabinet.
Waar eind februari 53 procent nog achter dat economische beleid kon staan, is dat inmiddels 42 procent, het laagste percentage sinds de start van de coronacrisis. De meeste mensen steunen de algemene aanpak van de epidemie nog altijd, maar ook dat percentage loopt terug: van 75 procent eind januari naar 62 procent nu.
Dat blijkt uit het meest recente onderzoek van I&O Research naar het draagvlak van het coronabeleid, in opdracht van de NOS. Het bureau meet de steun voor de aanpak sinds maart vorig jaar.
Je kan ze hier ook al prima bestellen voor Eurotje of 7 p/squote:Op donderdag 4 maart 2021 08:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Aldi gaat thuistesten verkopen
Misschien kan Hugo dat hier ook invoeren. Als ie nu begint is ie misschien net voor de zomer gereed.
Ik ben wel heel benieuwd. Als je een volgende stap zet qua versoepelingen is het onuitlegbaar om die avondklok er niet af te halen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:49 schreef popje het volgende:
[..]
Oh ik hoop toch echt zo dat die avondklok afloopt.. ik heb er vannacht een nachtmerrie van gehad. En nou krijg ik vast comment rubbertegel, maar mijn oma is opgegroeid in Den Haag tijdens de Tweede Wereldoorlog en vertelde me vroeger levendige verhalen over Sperzeit... en nu is het kennelijk ook in mijn onderbewuste doorgedrongen.
Vergeet niet het alcoholverbod na 20h, wat een wondermiddel.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:48 schreef quirina het volgende:
Niet lang want we zijn het allemaal zat.
Het is weer druk op de weg. Iedereen gaat weer naar werk en school. We gaan weer op bezoek bijelkaar. We gaan in het weekend met zijn alle massaal naar park bos en strand.
We gaan met z’n allen na het werk in de file in de Albert Heijn staan al dan niet met gedesinfecteerd wagentje.
Maar ja de avondklok drukt de cijfers hoor!
En de gewone winkels/horeca moeten maar dicht blijven en failliet gaan.
Weet ik wel. Maar als ze gewoon in de supermarkt liggen is de drempel veel lager.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan ze hier ook al prima bestellen voor Eurotje of 7 p/s
Zolang het alcoholverbod na 20h blijft is er niks te vrezen. Het is al maanden geleden ingezet en je ziet in de statistieken hoe effectief het is.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd. Als je een volgende stap zet qua versoepelingen is het onuitlegbaar om die avondklok er niet af te halen.
Aan de andere kant als je de avondklok er af haalt wordt de druk om het hoger onderwijs en de terrassen te openen alleen maar groter. In feite is het een packagedeal geworden. Ben benieuwd.
De lobby voor de terrassen had naar mijn idee veel meer succes kunnen hebben, als ze daar bijvoorbeeld 1 april aan hadden gekoppeld.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd. Als je een volgende stap zet qua versoepelingen is het onuitlegbaar om die avondklok er niet af te halen.
Aan de andere kant als je de avondklok er af haalt wordt de druk om het hoger onderwijs en de terrassen te openen alleen maar groter. In feite is het een packagedeal geworden. Ben benieuwd.
Duitsland heeft toch veel meer IC capaciteit? Die zouden het ook volgens mij kunnen permitteren om veel meer te openen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:52 schreef Cynicio het volgende:
Merkel heeft het trouwens moeilijk. In het artikel van NRC over het Duitse stappenplan staat dat nog maar een kwart van Duitsland de maatregelen steunt. De gedachtegang was toch dat Duitsers veel volgzamer zijn dan Nederlanders?
Zou niet weten wat ik ermee zou moeten, behalve voor de fun een keertje eentje gebruiken. Er is toch bijna niks open.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan ze hier ook al prima bestellen voor Eurotje of 7 p/s
Liever niet want dan kunnen wij niet meer op hun IC capaciteit terugvallenquote:Op donderdag 4 maart 2021 08:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Duitsland heeft toch veel meer IC capaciteit? Die zouden het ook volgens mij kunnen permitteren om veel meer te openen.
quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:01 schreef falling_away het volgende:
[..]
Liever niet want dan kunnen wij niet meer op hun IC capaciteit terugvallen
In de zomer waren al grote protesten in Duitsland. Dus zo volgzaam waren ze ook weer niet. Daarnaast heeft het beleid natuurlijk ook een klap gekregen door het artikel in Bild waar uit bleek dat ze de gevolgen extra hadden overdreven. Plus daar is men ook gewoon corona moe.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:52 schreef Cynicio het volgende:
Merkel heeft het trouwens moeilijk. In het artikel van NRC over het Duitse stappenplan staat dat nog maar een kwart van Duitsland de maatregelen steunt. De gedachtegang was toch dat Duitsers veel volgzamer zijn dan Nederlanders?
Zou zitten met ~8000 besmettingen op een inwoner aantal van 83 miljoen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:52 schreef Cynicio het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |