Toch wel benieuwd of er na de verkiezingen een andere wind gaat waaien maar ik vrees van niet.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tot vlak voor de verkiezingen.
Nog even volhouden dus!!!
Zou niet weten waarom.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Toch wel benieuwd of er na de verkiezingen een andere wind gaat waaien maar ik vrees van niet.
Daar weet je ook altijd van dat als het over corona gaat dat het alleen maar over "verlengen" en "aanscherpen" gaat.quote:
quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:38 schreef Cynicio het volgende:
Naar de kroeg!
Onderzoek: meeste Nederlanders vinden dat terrassen open kunnen
Die terras fetish, volgende week de hele week regen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:38 schreef Cynicio het volgende:
Naar de kroeg!
Onderzoek: meeste Nederlanders vinden dat terrassen open kunnen
Bron? Universiteiten zijn dicht.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:48 schreef quirina het volgende:
Niet lang want we zijn het allemaal zat.
Het is weer druk op de weg. Iedereen gaat weer naar werk en school.
Tot het nodig is.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wilde hem toevallig net posten:
[..]
Toch benieuwd hoe lang het OMT/kabinet hun poot stijf houden en het buitenleven krampachtig gesloten blijven houden.
Totdat het OMT vindt dat nodig is. Totdat het nodig is, is nogal een rekbaar begrip.quote:
Voorlopig krijg je na de verkiezingen eerst een formatie van een aantal maanden. En de coronawet zit zo in elkaar dat een Tweede Kamer ook in gewijzigde samenstelling niet zomaar maatregelen kan afschaffen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Toch wel benieuwd of er na de verkiezingen een andere wind gaat waaien maar ik vrees van niet.
Ja, alleen is 'nodig' in deze nu niet bepaald eenduidig gedefinieerd.quote:
Dat zou lekker zijn, dan kunnen we vanmiddag nog een biertje pakken op het terras.quote:
Hoe zit dat precies? De Coronawet blijft gelden tot na de formatie, want demissionair loopt de wet door tot na de formatie?quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voorlopig krijg je na de verkiezingen eerst een formatie van een aantal maanden. En de coronawet zit zo in elkaar dat een Tweede Kamer ook in gewijzigde samenstelling niet zomaar maatregelen kan afschaffen.
Ik kom eigenlijk weinig tegen over de Britse variant in combinatie met Duitsland, maken ze zich er daar niet zo’n zorgen over?quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:52 schreef _serial_ het volgende:
Duitsland verlengt de lockdown tot 28 maart echter:
- Past wel de grenswaarde van 35 besmettingen per 100.000 aan naar 50 besmettingen per 100.000 als niveau om besmettingen te verzwaren of te versoepelen.
- De grenswaarde van 35 zal wel blijven bij uitbreiden/beperken van contactmogelijkheden
- Vanaf a.s. maandag zijn ontmoetingen met vrienden, kennissen en familie weer op grotere schaal mogelijk, privé bijeenkomsten tussen eigen huishouden en andere huishouden zijn weer toegestaan maar beperkt tot max 5 personen, kinderen tot 14 jaar tellen niet mee.
- In gebieden met minder dan 35 besmettingen met 100.000 worden mogelijk meer contacten toegestaan, daar zouden ontmoetingen tussen 2 huishoudens en max 10 personen worden toegelaten, ook exclusief kinderen tot 14 jaar
De coronawet loopt telkens 3 maanden en kan dus met zo’n periode verlengd worden. Tot het nieuwe kabinet in seat is kan het huidige kabinet die dus verlengen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:10 schreef popje het volgende:
[..]
Hoe zit dat precies? De Coronawet blijft gelden tot na de formatie, want demissionair loopt de wet door tot na de formatie?
De coronawet moet telkens met drie maanden worden verlengd met instemming van de Kamer. Dat is gebeurd voor 1 maart dus de wet is geldig tot 1 juni. De afzonderlijke maatregelen die erin staan worden bekrachtigd via een ministeriële regeling, en zo lang er nog geen nieuw kabinet beëdigd is, is dat Grapperhaus. Een maatregel die wordt ingevoerd kan binnen een week door de Kamer geblokkeerd worden, maar maatregelen die er al zijn kunnen niet worden beëindigd door de volksvertegenwoordiging (anders dan via de nucleaire optie).quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:10 schreef popje het volgende:
[..]
Hoe zit dat precies? De Coronawet blijft gelden tot na de formatie, want demissionair loopt de wet door tot na de formatie?
En de nucleaire optie is een bom eronder gooien?quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De coronawet moet telkens met drie maanden worden verlengd met instemming van de Kamer. Dat is gebeurd voor 1 maart dus de wet is geldig tot 1 juni. De afzonderlijke maatregelen die erin staan worden bekrachtigd via een ministeriële regeling, en zo lang er nog geen nieuw kabinet beëdigd is, is dat Grapperhaus. Een maatregel die wordt ingevoerd kan binnen een week door de Kamer geblokkeerd worden, maar maatregelen die er al zijn kunnen niet worden beëindigd door de volksvertegenwoordiging (anders dan via de nucleaire optie).
Nee, de minister naar huis sturen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:15 schreef popje het volgende:
[..]
En de nucleaire optie is een bom eronder gooien?
Volgens mij loopt de coronawet voor onbepaalde tijd door, alleen hij mag enkel gebruikt worden voor de bestrijding van een pandemie.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
De coronawet loopt telkens 3 maanden en kan dus met zo’n periode verlengd worden. Tot het nieuwe kabinet in seat is kan het huidige kabinet die dus verlengen.
Jij hebt hier meer verstand van dan ik, dus weet niet hoe dit in detail gaat. Ik heb altijd begrepen dat de wet zelf afliep: https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-maanden-tot-1-juniquote:Op donderdag 4 maart 2021 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij loopt de coronawet voor onbepaalde tijd door, alleen hij mag enkel gebruikt worden voor de bestrijding van een pandemie.
Nee, hij moet iedere drie maanden verlengd worden. Gebeurt dat niet, dan loopt ie af.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij loopt de coronawet voor onbepaalde tijd door, alleen hij mag enkel gebruikt worden voor de bestrijding van een pandemie.
Kon zelf die limiet nergens vinden, maar waarschijnlijk mis ik iets, want dit is vrij gedetailleerd opgeschreven door RTLquote:Op donderdag 4 maart 2021 08:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij hebt hier meer verstand van dan ik, dus weet niet hoe dit in detail gaat. Ik heb altijd begrepen dat de wet zelf afliep: https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-maanden-tot-1-juni
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |