-nou is het wel klaar-quote:
Zullen ook wel wat mensen zijn die ervoor kiezen om een masker te dragen tijdens het vliegen denk ik.quote:Op woensdag 3 maart 2021 23:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Thuiswerken gaan wel blijven, met een mix.
Maskers verdwijnen als sneeuw voor de zon en zullen alleen gedragen worden door risicogroepen of mensen die zich er prettig bij voelen.
snap die cut off van 14 jaar niet, vraag me af waarop ze dat baseren/berekenen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:52 schreef _serial_ het volgende:
Duitsland verlengt de lockdown tot 28 maart echter:
- Past wel de grenswaarde van 35 besmettingen per 100.000 aan naar 50 besmettingen per 100.000 als niveau om besmettingen te verzwaren of te versoepelen.
- De grenswaarde van 35 zal wel blijven bij uitbreiden/beperken van contactmogelijkheden
- Vanaf a.s. maandag zijn ontmoetingen met vrienden, kennissen en familie weer op grotere schaal mogelijk, privé bijeenkomsten tussen eigen huishouden en andere huishouden zijn weer toegestaan maar beperkt tot max 5 personen, kinderen tot 14 jaar tellen niet mee.
- In gebieden met minder dan 35 besmettingen met 100.000 worden mogelijk meer contacten toegestaan, daar zouden ontmoetingen tussen 2 huishoudens en max 10 personen worden toegelaten, ook exclusief kinderen tot 14 jaar
Wat heb je liever, corona eronder krijgen door dystopische taferelen a la China of maar accepteren dat het nou eenmaal de natuur is en we vooral zelf gelukkig moeten zijn in deze noodlottige periode.quote:Op woensdag 3 maart 2021 23:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb net ook gewoon met al mijn collega's een biertje zitten drinken hoor. Daar niet van.
Mensen zijn nou eenmaal hypocriet en egoïstisch he. Da's het probleem van de Westerse wereld die corona er maar niet onder krijgt. Beetje een cultuurdingetje, helaas.
Eensch.quote:Op woensdag 3 maart 2021 23:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat het RIVM dus wel ermee doet, de toekomst voorspellen, maar daar leent het zich dus helemaal niet voor. En je krijgt een technocratische wisselwerking tussen RIVM en kabinet. En ook nog een aandeeltje media. Cursus wetenschapsfilosofie zou wel goed zijn voor die betá's daar.
Deden ze al inderdaad.quote:Op woensdag 3 maart 2021 23:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zullen ook wel wat mensen zijn die ervoor kiezen om een masker te dragen tijdens het vliegen denk ik.
Er is ook nog een middenweg he.quote:Op woensdag 3 maart 2021 23:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat heb je liever, corona eronder krijgen door dystopische taferelen a la China of maar accepteren dat het nou eenmaal de natuur is en we vooral zelf gelukkig moeten zijn in deze noodlottige periode.
Puur altruïsme bestaat overigens niet.
Z'n cutoff hebben wij in NL ook, maar dan tot 13 jaarquote:Op woensdag 3 maart 2021 23:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
snap die cut off van 14 jaar niet, vraag me af waarop ze dat baseren/berekenen?
En 27quote:Op woensdag 3 maart 2021 23:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Z'n cutoff hebben wij in NL ook, maar dan tot 13 jaar
De cuttoff van 13 jaar begrijp ik beter dan die van 27quote:
Dan is het des te intelligenter om je aan de covid regels te houden zodat er meer mensen blijven leven zodat je niet alleen bent met je 65equote:Op woensdag 3 maart 2021 23:05 schreef Fred het volgende:
[..]
Niet verstandig in welk opzicht?
Kwaliteit van leven is imho belangrijker dan kwantiteit.
Liever 65 met veel mensen om mij heen dan 80 jaar in eenzaamheid.
Technocratische wisselwerking slecht? Dus je bedoelt dat we niet meer met experts en wetenschap moeten gaan werken maar met de onderbuik een pandemie gaan bestrijden zoals bijvoorbeeld in Brazilie?quote:Op woensdag 3 maart 2021 23:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat het RIVM dus wel ermee doet, de toekomst voorspellen, maar daar leent het zich dus helemaal niet voor. En je krijgt een technocratische wisselwerking tussen RIVM en kabinet. En ook nog een aandeeltje media. Cursus wetenschapsfilosofie zou wel goed zijn voor die betá's daar.
Gut gut gut we zijn weer lekker van de sterke reacties hier. Wat is dat toch, een paar maanden terug kon er hier nog gewoon gediscussieerd worden. Waren er ook voor- en tegenstanders van het beleid, maar dit ^ soort reacties voegt toch werkelijk niets toe.quote:
Ik vraag me gewoon af hoe je tot zo'n conclusie kan komen. Oprecht benieuwd.quote:Op donderdag 4 maart 2021 01:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gut gut gut we zijn weer lekker van de sterke reacties hier. Wat is dat toch, een paar maanden terug kon er hier nog gewoon gediscussieerd worden. Waren er ook voor- en tegenstanders van het beleid, maar dit ^ soort reacties voegt toch werkelijk niets toe.
Ik ga ervan uit dat je het niet met me eens bent. Kun je ook aangeven waarom?
Ja, dat gevoel had ik ook. Helemaal happy.quote:Op woensdag 3 maart 2021 23:00 schreef Discombobulate het volgende:
Ik merk ook in mijn omgeving, gelukkig, dat mensen gewoon weer terugvallen in het oude leven. Zag mensen handen geven, niet meer anderhalve meter, geen mondkapjes, etc. Mensen bezoeken elkaar gewoon, zijn niet meer zo spastisch. Ik zelf doe ook niet meer zo moeilijk (En voel me echt stukken beter).
Je ziet gewoon het geluk weer terugkomen ipv de angst zoals vorig jaar. Als mensen panisch zijn moeten ze nu vooral zichzelf maar gaan afzonderen. Die solidariteit werkt toch maar één kant op. En dan zeggen mensen van "Ja, wat als sus en wat als zo" maar het kan me allemaal niet meer zo veel schelen. En dat voelt goed.
Op een gegeven moment is het gewoon klaar en dat moment zit er aan te komen. Dus zet alles maar op alles om zo snel mogelijk te vaccineren en als 60+ en risicogroepen gevaccineerd zijn mag van mij alles weer open en alle regels weg. Voor de meeste mensen is het gewoon klaar binnenkort.
Die hele post corona wereld is een dystopie en dingen gaan, als het aan de gewone burger ligt, niet radicaal veranderen. Van permanent mondkapjes in OV tot thuiswerken, etc.
Ik weet dat het nogal stom klinkt, maar is eigenlijk in een overbevolkte bevolking eigenlijk niet het echte probleem?quote:Op woensdag 3 maart 2021 23:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Thuiswerken gaan wel blijven, met een mix.
Maskers verdwijnen als sneeuw voor de zon en zullen alleen gedragen worden door risicogroepen of mensen die zich er prettig bij voelen.
Het heeft zich hier niet ontwikkeld he. Het is hier gekomen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 02:07 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik weet dat het nogal stom klinkt, maar is eigenlijk in een overbevolkte bevolking eigenlijk niet het echte probleem?
het kwam net in me op. maar kan je dit soort besmettingen vanuit dier naar mens eigenlijk wel voorkomen als je vee houdt.
De schaal de grootte moet hier ook een rol in spelen.
Tja... in versie 1 stond natuurlijk avondklok vanaf 20:30 uur.quote:
Ik wilde hem toevallig net posten:quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:38 schreef Cynicio het volgende:
Naar de kroeg!
Onderzoek: meeste Nederlanders vinden dat terrassen open kunnen
Toch benieuwd hoe lang het OMT/kabinet hun poot stijf houden en het buitenleven krampachtig gesloten blijven houden.quote:Zes op de tien Nederlanders denken dat de terrassen van restaurants en cafés weer veilig open kunnen. Dat past in het bredere beeld van een afkalving van de steun voor met name de economische coronamaatregelen van het kabinet.
Waar eind februari 53 procent nog achter dat economische beleid kon staan, is dat inmiddels 42 procent, het laagste percentage sinds de start van de coronacrisis. De meeste mensen steunen de algemene aanpak van de epidemie nog altijd, maar ook dat percentage loopt terug: van 75 procent eind januari naar 62 procent nu.
Dat blijkt uit het meest recente onderzoek van I&O Research naar het draagvlak van het coronabeleid, in opdracht van de NOS. Het bureau meet de steun voor de aanpak sinds maart vorig jaar.
Tot vlak voor de verkiezingen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wilde hem toevallig net posten:
[..]
Toch benieuwd hoe lang het OMT/kabinet hun poot stijf houden en het buitenleven krampachtig gesloten blijven houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |