abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 22:51:21 #1
236264 crew  capricia
pi_198311118

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198311128
Duurde het weer te lang ja? :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:52:06 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198311137
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:51 schreef BlackLining het volgende:
Alles duurt te lang anno 2021....
So we just called him Fred
pi_198311141
Duitsland verlengt de lockdown tot 28 maart echter:

- Past wel de grenswaarde van 35 besmettingen per 100.000 aan naar 50 besmettingen per 100.000 als niveau om besmettingen te verzwaren of te versoepelen.
- De grenswaarde van 35 zal wel blijven bij uitbreiden/beperken van contactmogelijkheden
- Vanaf a.s. maandag zijn ontmoetingen met vrienden, kennissen en familie weer op grotere schaal mogelijk, privé bijeenkomsten tussen eigen huishouden en andere huishouden zijn weer toegestaan maar beperkt tot max 5 personen, kinderen tot 14 jaar tellen niet mee.
- In gebieden met minder dan 35 besmettingen met 100.000 worden mogelijk meer contacten toegestaan, daar zouden ontmoetingen tussen 2 huishoudens en max 10 personen worden toegelaten, ook exclusief kinderen tot 14 jaar
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 22:52:15 #5
236264 crew  capricia
pi_198311144
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:51 schreef BlackLining het volgende:
Verzin maar een TT. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198311148
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:52 schreef Fred het volgende:

[..]

Alles duurt te lang anno 2021....
Stuk ongeduld zeg die capricia. :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 22:53:04 #7
236264 crew  capricia
pi_198311162
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Stuk ongeduld zeg die capricia. :{
Die TT is te lang.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198311167
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:19 schreef zalkc het volgende: [..] Eind april schijnt de piek van de derde golf er te zijn.
Die zou eerst rond de verkiezingen liggen, dan hebben we die toch mooi weten te keren. Dat geeft ze nog anderhalve maand om als een debiel te vaccineren zodat eind april de risicogroepen gevaccineerd zijn.
pi_198311189
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Verzin maar een TT. :D
Wie wa wappie, wappie wappie wap :Y

edit: Mag niet :'(

[ Bericht 5% gewijzigd door BlackLining op 03-03-2021 23:23:38 ]
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:56:11 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198311235
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die zou eerst rond de verkiezingen liggen, dan hebben we die toch mooi weten te keren. Dat geeft ze nog anderhalve maand om als een debiel te vaccineren zodat eind april de risicogroepen gevaccineerd zijn.
We hebben er op dit moment genoeg in de diepvries liggen om ieder levend persoon in de provincie Friesland een shot te kunnen geven, en dan hebben we nog over.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198311273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:44 schreef Discombobulate het volgende: [..] Wou dat ik dat ook had. Heb nooit echt zo'n "runner's high" terwijl het super voordelig is voor veel mensen. Bij mij is het gewoon pure noodzaak en niet omdat ik me er beter van ga voelen.
The high heb ik ook niet. Het is meer mindful bezig zijn. Bezig zijn met wat je te doen hebt en dus niet met de wereld want dat sijpelt nu via allerlei wegen wel binnen.
Go hard or go home
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:57:51 #12
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198311286
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hij zou eerst in februari zijn.

Dus wanneer komt ie nu? Of hebben de modellen die er 300% naast zitten het gewoon fout?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:58:13 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198311294
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus wanneer komt ie nu? Of hebben de modellen die er 300% naast zitten het gewoon fout?
Jaap komt volgende week met een nieuwe diaserie.
pi_198311340
Ik merk ook in mijn omgeving, gelukkig, dat mensen gewoon weer terugvallen in het oude leven. Zag mensen handen geven, niet meer anderhalve meter, geen mondkapjes, etc. Mensen bezoeken elkaar gewoon, zijn niet meer zo spastisch. Ik zelf doe ook niet meer zo moeilijk (En voel me echt stukken beter).

Je ziet gewoon het geluk weer terugkomen ipv de angst zoals vorig jaar. Als mensen panisch zijn moeten ze nu vooral zichzelf maar gaan afzonderen. Die solidariteit werkt toch maar één kant op. En dan zeggen mensen van "Ja, wat als sus en wat als zo" maar het kan me allemaal niet meer zo veel schelen. En dat voelt goed.

Op een gegeven moment is het gewoon klaar en dat moment zit er aan te komen. Dus zet alles maar op alles om zo snel mogelijk te vaccineren en als 60+ en risicogroepen gevaccineerd zijn mag van mij alles weer open en alle regels weg. Voor de meeste mensen is het gewoon klaar binnenkort.

Die hele post corona wereld is een dystopie en dingen gaan, als het aan de gewone burger ligt, niet radicaal veranderen. Van permanent mondkapjes in OV tot thuiswerken, etc.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198311345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij bent echt niet goed he?
Wilde je beweren dat het gedrag van Janneke direct aanleiding geeft tot het gevoerde beleid dan?

Dat gaat om het gedrag van de samenleving ja. Daar ben je ongeveer 1:17.500.000 deel van ja. Heeft niet zo heel veel effect, maar als iedereen er met de pet naar gooit dan wordt het natuurlijk niks met het indammen van dat virus.

Beetje hetzelfde als de klimaatcrisis he. Alle serieuze landen zien echt wel dat het een probleem is. Maar niemand gaat als eerste de uitstoot flink aan banden leggen.

Dit soort gedrag bijvoorbeeld:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:00 schreef Discombobulate het volgende:
Ik merk ook in mijn omgeving, gelukkig, dat mensen gewoon weer terugvallen in het oude leven. Zag mensen handen geven, niet meer anderhalve meter, geen mondkapjes, etc. Mensen bezoeken elkaar gewoon, zijn niet meer zo spastisch. Ik zelf doe ook niet meer zo moeilijk (En voel me echt stukken beter).

Je ziet gewoon het geluk weer terugkomen ipv de angst zoals vorig jaar. Als mensen panisch zijn moeten ze nu vooral zichzelf maar gaan afzonderen. Die solidariteit werkt toch maar één kant op. En dan zeggen mensen van "Ja, wat als sus en wat als zo" maar het kan me allemaal niet meer zo veel schelen. En dat voelt goed.

Op een gegeven moment is het gewoon klaar en dat moment zit er aan te komen. Dus zet alles maar op alles om zo snel mogelijk te vaccineren en als 60+ en risicogroepen gevaccineerd zijn mag van mij alles weer open en alle regels weg. Voor de meeste mensen is het gewoon klaar binnenkort.

Die hele post corona wereld is een dystopie en dingen gaan, als het aan de gewone burger ligt, niet radicaal veranderen. Van permanent mondkapjes in OV tot thuiswerken, etc.
Begrijpelijk, zeker, maar verstandig natuurlijk niet. Zeker niet als iedereen zich zo onverantwoord gaat gedragen.
pi_198311394
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat het RIVM dus wel ermee doet, de toekomst voorspellen, maar daar leent het zich dus helemaal niet voor. En je krijgt een technocratische wisselwerking tussen RIVM en kabinet. En ook nog een aandeeltje media. Cursus wetenschapsfilosofie zou wel goed zijn voor die betá's daar.
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:03:09 #17
346939 Janneke141
pi_198311396
Dat we normale sociale contacten nog ooit als onverantwoord gedrag zouden bestempelen hè.
pi_198311418
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
Dat we normale sociale contacten nog ooit als onverantwoord gedrag zouden bestempelen hè.
Ja nog even en je krijgt ook tijdsloten voor de supermarkt en een dagklok.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198311420
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
Inderdaad bizar ja. Zeker als op zich staand gegeven :{

In de context van een pandemie is het allemaal wel een beetje anders natuurljk.
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:05:00 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198311433
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:00 schreef BlackLining het volgende:
Begrijpelijk, zeker, maar verstandig natuurlijk niet. Zeker niet als iedereen zich zo onverantwoord gaat gedragen.
Niet verstandig in welk opzicht?
Kwaliteit van leven is imho belangrijker dan kwantiteit.

Liever 65 met veel mensen om mij heen dan 80 jaar in eenzaamheid.
So we just called him Fred
pi_198311445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik weet het. Maar dat kan me niet zo veel meer schelen. En ik weet dondersgoed dat het niet verstandig is, maar wordt er een stuk gelukkiger van. En ik kies na een jaar inleveren nu toch even voor mezelf. :)
pi_198311470
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik weet het. Maar dat kan me niet zo veel meer schelen. En ik weet dondersgoed dat het niet verstandig is, maar wordt er een stuk gelukkiger van. En ik kies na een jaar nu toch even voor mezelf. :)
Ik heb net ook gewoon met al mijn collega's een biertje zitten drinken hoor. Daar niet van.

Mensen zijn nou eenmaal hypocriet en egoïstisch he. Da's het probleem van de Westerse wereld die corona er maar niet onder krijgt. Beetje een cultuurdingetje, helaas.

Het tragische is natuurlijk dat als iedereen zich wanneer nodig aan de maatregelen zou houden, je uiteindelijk over een jaar tijd waarschijnlijk juist minder beperkingen zou hebben. We zijn er helaas te eigenwijs voor met zijn allen. :+
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:06:46 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198311471
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:00 schreef Discombobulate het volgende:

Thuiswerken gaan wel blijven, met een mix.
Maskers verdwijnen als sneeuw voor de zon en zullen alleen gedragen worden door risicogroepen of mensen die zich er prettig bij voelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:06:46 #24
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198311472
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

We hebben er op dit moment genoeg in de diepvries liggen om ieder levend persoon in de provincie Friesland een shot te kunnen geven, en dan hebben we nog over.
Iets minder dacht ik, voorraad van 300-500k, 300k als ondergrens.

Maar het is ook een klein detail dat de provincies groningen, drenthe, friesland, flevoland, zeeland en limburg bij elkaar minder inwoners hebben dan zuid-holland ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 3 maart 2021 @ 23:07:29 #25
346939 Janneke141
pi_198311484
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

Iets minder dacht ik, voorraad van 300-500k, 300k als ondergrens.

Maar het is ook een klein detail dat de provincies groningen, drenthe, friesland, flevoland, zeeland en limburg bij elkaar minder inwoners hebben dan zuid-holland ;)
Volgens Coronabeeld zijn het er 700.000 en nog wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')