abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 4 maart 2021 @ 12:13:40 #276
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198317075
Zaterdag is hier de grote dag.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198317088
Ik heb half februari de tondeuse ter hand genomen. 't Is wel best zo. :s)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:18:31 #278
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198317110
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:15 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb half februari de tondeuse ter hand genomen. 't Is wel best zo. :s)
Ik ben ook al jaren niet meer bij de kapper geweest. De laatste keer was 6 jaar geleden met mijn trouwen dat de kapster mij ook nog even een knipbeurt gaf toen ze klaar was met vrouwlief.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198317148
quote:
Gunstig effect vaccinatie verspreidt zich als olievlek over Overijssel

Het gunstige effect van vaccinatie tegen het coronavirus verspreidt zich langzaam maar zeker over de provincie. Vanaf het moment dat bijvoorbeeld de ruim vierhonderd Twentse huisartsen in januari werden gevaccineerd, zijn er onder hen geen nieuwe coronabesmettingen geweest. Datzelfde geldt voor de circa vierhonderd rijdende personeelsleden van de ambulancediensten IJsselland en Oost. Nadat zij een prik kregen, bleven nieuwe besmettingen uit.

Het gunstige effect van vaccinatie is op steeds meer plekken te zien. Vorige week meldde ziekenhuis MST al dat veel minder ziekenhuispersoneel uitvalt vanwege een nieuwe corona-infectie. "We hadden niet anders verwacht", zei MST-bestuurder Jan den Boon. "Maar dat het vaccin echt bescherming biedt, is een mooie opsteker."

Daar waar Den Boon vorige week al zeker was van het gunstige effect voor het personeel durfde arts-microbioloog Sylvia Debast van het Zwolse ziekenhuis Isala die stelling nog niet aan. “Ondanks dat vaccinatie van de acute zorgmedewerkers een belangrijke stap is, is het nog te vroeg om daar nu al effecten van te kunnen zien. Het betreft slechts een beperkte groep medewerkers binnen Isala, alleen acute zorg, dat is gevaccineerd."

Rijdend ambulancepersoneel
Piet Huizinga is directeur van de twee Overijsselse ambulancediensten IJsselland en Oost. Het rijdend personeel van beide ambulancediensten, ongeveer vierhonderd man, kreeg in januari de eerste prik. Op een enkeling na hebben ze ook de tweede prik gekregen. Volgens Huizinga is het effect onmiskenbaar. Na de vaccinatie kwamen er geen nieuwe besmettingen meer bij.

Ook onder de 450 Twentse huisartsen die een prik kregen, komen nieuwe besmettingen niet voor. Waar voor vaccinatie bijna wekelijks een tot twee huisartsen werden geveld door het virus, staat de teller na vaccinatie op nul. De huisartsen riepen patiënten al op om niet weg te blijven op de spreekuren en blijven dat doen. "Als je onder normale omstandigheden je huisarts zou bellen met een medische vraag, doe dat nu dan ook", staat op de website van het Netwerk Acute Zorg Euregio.

Daling in verpleeghuizen
Niet alleen bij zorgpersoneel is een daling van het aantal vastgestelde besmettingen te zien. Ook onder bewoners van verpleeghuizen daalt het aantal besmettingen volgens het RIVM snel. "Het doorzetten van de sterke daling wijst op een gunstig effect van vaccinatie tegen het coronavirus", schrijft het instituut in een persbericht.

Het effect valt vooral op, omdat bij thuiswonende 60-plussers in bijna alle leeftijdsgroepen juist een stijging te zien is. Alleen bij de groep van 85 tot 89 jaar was vorige week ook een daling zichtbaar. In de laatste week van januari was de eerste vaccinatieronde voor deze groep. De verpleeghuizen waren een week eerder aan de beurt.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)vlek-over-Overijssel

Mooi _O_
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:25:45 #280
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198317200
quote:
Des te meer reden om in de modellen van het RIVM ook vaccinatie effecten te gaan opnemen, in plaats van deze zeer belangrijke variabele te gaan negeren onder het mom van 'ja dat telt niet, gaat pas in Q2 effect hebben'
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198317237
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:25 schreef popje het volgende:

[..]

Des te meer reden om in de modellen van het RIVM ook vaccinatie effecten te gaan opnemen, in plaats van deze zeer belangrijke variabele te gaan negeren onder het mom van 'ja dat telt niet, gaat pas in Q2 effect hebben'
Nee, want de groepen die nu vaccineert zijn waar ze het verschil van merken komen niet vaak in het ziekenhuis, dus totaal logisch dat men dit pas later opneemt in modellen. Nu dat wel opnemen is jezelf voor de gek houden.
pi_198317266
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, want de groepen die nu vaccineert zijn waar ze het verschil van merken komen niet vaak in het ziekenhuis, dus totaal logisch dat men dit pas later opneemt in modellen. Nu dat wel opnemen is jezelf voor de gek houden.
Tijdens de laatste technische briefing werd nochtans gezegd dat men zelfs meeneemt dat mensen die het virus hebben gehad enige tijd immuun zijn en dat dat dempend werkt op de verspreiding. Lijkt me dat dat voor vaccins ook al wel wordt gedaan, maar de invloed is inderdaad nog beperkt dus we zullen er niet veel van zien.

Die modellen gaan wel wat verder dan een Excel sheetje natuurlijk.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:32:46 #283
3778 popje
pi_198317299
quote:

[..]

80+ komt wel vaak op de verpleegafdelingen terecht, althans de thuiswonende mensen. Dus dat lijkt me zeker wel relevant.
pi_198317302
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Tijdens de laatste technische briefing werd nochtans gezegd dat men zelfs meeneemt dat mensen die het virus hebben gehad enige tijd immuun zijn en dat dat dempend werkt op de verspreiding. Lijkt me dat dat voor vaccins ook al wel wordt gedaan, maar de invloed is inderdaad nog beperkt dus we zullen er niet veel van zien.

Die modellen gaan wel wat verder dan een Excel sheetje natuurlijk.
En het heeft dus zeker zin om dat uiteindelijk in de modellen mee te nemen als (zoals in ons geval) 7% van de mensen inmiddels de eerste prik heeft gehad, dat zijn serieuze aantallen. Misschien nog niet helemaal in qua hoe besmettelijk ze zijn, maar wel voor de mogelijke gevolgen op de verpleegafdelingen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:34:04 #285
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198317316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En het heeft dus zeker zin om dat uiteindelijk in de modellen mee te nemen als (zoals in ons geval) 7% van de mensen inmiddels de eerste prik heeft gehad, dat zijn serieuze aantallen. Misschien nog niet helemaal in qua hoe besmettelijk ze zijn, maar wel voor de mogelijke gevolgen op de verpleegafdelingen.
10% heeft toch hetzelfde effect als een avondklok? ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198317330
quote:
Mooi, kunnen de terrasjes open in Overijssel. ;)
pi_198317332
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:32 schreef popje het volgende:

[..]

80+ komt wel vaak op de verpleegafdelingen terecht, althans de thuiswonende mensen. Dus dat lijkt me zeker wel relevant.
Op dit moment is van de 80+ groep minder dan de helft met een eerste dosis. Nog niet doen dus. Over een maandje wel, zeg maar wanneer Q2 bijna begint.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:38:33 #288
3778 popje
pi_198317381
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Op dit moment is van de 80+ groep minder dan de helft met een eerste dosis. Nog niet doen dus. Over een maandje wel, zeg maar wanneer Q2 bijna begint.
Als 7% hetzelfde effect heeft als een avondklok en na de eerste vaccinatie 80% al beschermd is en niet meer in het ziekenhuis terecht zou komen, waarom zou je het dan niet doen? Of ben jij een papegaai van het RIVM?
pi_198317388
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:38 schreef popje het volgende:

[..]

Als 7% hetzelfde effect heeft als een avondklok en na de eerste vaccinatie 80% al beschermd is en niet meer in het ziekenhuis terecht zou komen, waarom zou je het dan niet doen? Of ben jij een papegaai van het RIVM?
Jammer van die laatste zin, krijg de pleuris maar.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:39:03 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198317390
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mooi, kunnen de terrasjes open in Overijssel. ;)
Op naar Overijssel!!
pi_198317406
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:34 schreef zalkc het volgende:

[..]

10% heeft toch hetzelfde effect als een avondklok? ;)
Als het effect echt 10% zou zijn, dan denk ik dat 10x een complete vaccinatie inderdaad evenveel effect heeft.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:40:03 #292
3778 popje
pi_198317411
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jammer van die laatste zin, krijg de pleuris maar.
Die kan ik niet meer krijgen want daar ben ik tegen gevaccineerd.
pi_198317494
quote:

[..]

80+ wordt gevaccineerd nu toch?

80-84: ~5100 ziekenhuisopnames
85-89: ~3500 ziekenhuisopnames
90+: ~1500 ziekenhuisopnames

Totaal aantal mensen die 80+ zijn volgens CBS: ~800.000

Totaal aantal mensen die in het ziekenhuis gelegen hebben (verpleegafdelingen): ~41000

Oftewel, die kleine groep heeft 25% van de volledige bezetting van de verpleegafdelingen gehad. Dat noem ik wel een groep die noemenswaardig is om op te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2021 12:48:55 ]
pi_198317554
quote:

[..]

De 80+ groep ligt anders volle bak op de verpleegafdelingen als ik de verhalen van lenny mag geloven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198317562
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De 80+ groep ligt anders volle bak op de verpleegafdelingen als ik de verhalen van lenny mag geloven.
Het nieuwsbericht ging over zorgmedewerkers etc.
pi_198317592
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

80+ wordt gevaccineerd nu toch?

80-84: ~5100 ziekenhuisopnames
85-89: ~3500 ziekenhuisopnames
90+: ~1500 ziekenhuisopnames

Totaal aantal mensen die 80+ zijn volgens CBS: ~800.000

Totaal aantal mensen die in het ziekenhuis gelegen hebben (verpleegafdelingen): ~41000

Oftewel, die kleine groep heeft 25% van de volledige bezetting van de verpleegafdelingen gehad. Dat noem ik wel een groep die noemenswaardig is om op te nemen.
Ja, 80+ zit nu rond de 300k vaccinaties (iets meer).
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:53:22 #297
3778 popje
pi_198317609
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nou noemenswaardig dus.
pi_198317668
quote:

[..]

Laten we voor 't gemak stellen dat ze op de helft zitten. Dat houdt in dat je ~5000 ziekenhuisopnames ermee voorkomt als we op dezelfde manier doorrekenen.

Belangrijker, van die ~10.000 patiënten op de verpleegafdelingen zijn er meer dan 3000 overleden. Dat is voor 't gemak een derde, dat zijn ook 1500 overlijdens die niet meer plaatsvinden dan.

Ik vind het nogal noemenswaardig, aangezien die leeftijdsgroep een flinke druk legt op de zorg :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2021 12:56:46 ]
pi_198317671
quote:

[..]

Voornamelijk 1e prik, dus nog 1,3 miljoen prikken te gaan
Maar zodra iedereen in elk geval 1 prik gehad heeft zou je al effect moeten zien.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198317694
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Voornamelijk 1e prik, dus nog 1,3 miljoen prikken te gaan
Maar zodra iedereen in elk geval 1 prik gehad heeft zou je al effect moeten zien.
Ja, dat denk ik ook wel. Vlak voor start Q2 gok ik ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')