SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Hoe doen ze dat met kinderen die alleen vlees eten?quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:39 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik gaf mijn dochter laatst één keer Evergreen mee naar school. Appels waren op, dus ik dacht: ach, het kán erger dan Evergreen (met krentjes). Kwam ze 's middags thuis met de mededeling dat het niet mocht. Sjonge, zeg, het is niet of ik het kind een dik plak Indische cake mee naar school heb gegeven.
Zelfs nog een initiatief van VVD/CDA.quote:
quote:Komende dagen 275.000 mensen vaccineren
Hongarije wacht niet op goedkeuring EMA en begint met Chinees coronavaccin
Updated 8 min geleden
10 min geleden in BUITENLAND
BOEDAPEST - Hongarije is woensdag begonnen met het inenten van mensen tegen het coronavirus met het Chinese vaccin van Sinopharm.
Het is het enige land binnen de Europese Unie dat het middel gebruikt, aangezien het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) dit vaccin nog niet heeft goedgekeurd.
De Hongaarse toezichthouder heeft het middel wel goedgekeurd.
Logisch ook, je krijgt daar kroepoek en een kalender bijquote:Op woensdag 24 februari 2021 13:50 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)chinees-coronavaccin
Hongarije heeft 6 keer schijt aan de Europese Unie
En als je jarig bent zo een vrolijk zwaaiend leeuwtje!quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Logisch ook, je krijgt daar kroepoek en een kalender bij
En de lollie voor de kids niet te vergeten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
en een koud pilsje bij ieder vaccin bij afname van 4 stuksquote:Op woensdag 24 februari 2021 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nooit gekregenquote:Op woensdag 24 februari 2021 13:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
En als je jarig bent zo een vrolijk zwaaiend leeuwtje!
*pakt koffersquote:Op woensdag 24 februari 2021 13:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en een koud pilsje bij ieder vaccin bij afname van 4 stuks
Jij bent niet geboren , jij bent opgerichtquote:
Het is ook belachelijk dat grootse naties (Hongarije niet) zich in tijden van nationale nood afhankelijk laten zijn van een supranationale organisatie. Een pure politieke keuze die zorgt voor meer doden.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:50 schreef michaelmoore het volgende:
Ze mogen miljarden storten en verder bek houden
[..]
Wauw.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-blad-in-de-bus.html
" Met het nemen van een vaccin aanbid je de antichrist, drink je uit de beker van Gods toorn, krijg je een kwaadaardig gezwel, verlies je je redding voor de eeuwigheid, zal je in de hel geworpen worden, waar je met vuur en zwavel wordt gepijnigd en dan zal je nooit meer rust hebben. "
Eyeopener wordt verspreid door het bedrijf Spotta, dat onder meer reclamefolders distribueert. "We verspreiden verschillende uitingen, op dit moment bijvoorbeeld ook voor politieke partijen waarbij wij ook niet bepalen wat de inhoud van hun partijprogramma en daaraan gekoppelde uitingen zijn. We trekken wel een grens bij erotiek en geweld."
De Britten hebben de goedkeuring toch ook zelf geregeld met pfizer en astrazeneca ? Het is toch niet zo dat alleen de ema de kennis daarvoor in huis heeft?quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:50 schreef michaelmoore het volgende:
Ze mogen miljarden storten en verder bek houden
[..]
Lijkt mij gewoon een oppergekkie. Geen aandacht aan schenken verder.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Wauw.
Zou dit dan voor alle vaccins gelden? Of alleen voor vaccins die deze Dieleman nog niet heeft gehad?
Die heb ik.quote:Op woensdag 24 februari 2021 06:46 schreef DonDruiper het volgende:
Heb je daar ook onderbouwing voor?
Want dat klinkt namelijk onwaarschijnlijk allemaal.
Afgaand op de toon van het artikel of magazine denk ik dat hij alle vaccins bedoeld.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Wauw.
Zou dit dan voor alle vaccins gelden? Of alleen voor vaccins die deze Dieleman nog niet heeft gehad?
Uit het interview met hem in de Volkskrant begreep ik dat hij nogal flink religieus is dus het is mogelijk dat hij nog nooit een vaccin heeft gehad, natuurlijk.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Wauw.
Gelukkig dan ben ik al reddeloos verloren door het vaccinatie programma van de overheid die ik in me jeugd gehad heb. Dus dan hoef ik de rest van die bijbelonzin ook niet meer te volgen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
" Met het nemen van een vaccin aanbid je de antichrist, drink je uit de beker van Gods toorn, krijg je een kwaadaardig gezwel, verlies je je redding voor de eeuwigheid, zal je in de hel geworpen worden, waar je met vuur en zwavel wordt gepijnigd en dan zal je nooit meer rust hebben. "
Eyeopener wordt verspreid door het bedrijf Spotta, dat onder meer reclamefolders distribueert. "We verspreiden verschillende uitingen, op dit moment bijvoorbeeld ook voor politieke partijen waarbij wij ook niet bepalen wat de inhoud van hun partijprogramma en daaraan gekoppelde uitingen zijn. We trekken wel een grens bij erotiek en geweld."
Inderdaad. Sowieso zijn hier meerdere mensen bij betrokken. Er is geld ingezameld, er zijn teksten geschreven, iemand heeft de layout gedaan en dat voorbereid voor de drukker. Blijkbaar hebben geen van die mensen gezegd "wtf is dit voor troep, zoek het uit".quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden dat, gegeven het taalgebruik (onthoofden, dood maken) dat Spotta dit verspreid aangezien ze zelf aangeven geen publicaties met geweld en seks te verspreiden.
quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:11 schreef popje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)art-restaurants-open
Er is 600.000 euro opgehaald voor deze propaganda. Dat is een hoop geld voor een stuk bullshit.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Sowieso zijn hier meerdere mensen bij betrokken. Er is geld ingezameld, er zijn teksten geschreven, iemand heeft de layout gedaan en dat voorbereid voor de drukker. Blijkbaar hebben geen van die mensen gezegd "wtf is dit voor troep, zoek het uit".
Nee, maar de geneesmiddelenmarkt binnen de EU wordt geregeld door EU. En de Britten horen daar niet meer bij en moesten het daarom zelf regelen. De EU landen dragen jaarlijks miljoenen af om dit door EMA te laten doen. Overigens mag iedere minister van volksgezondheid een soort veto uitspreken over lokale toelatingen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De Britten hebben de goedkeuring toch ook zelf geregeld met pfizer en astrazeneca ? Het is toch niet zo dat alleen de ema de kennis daarvoor in huis heeft?
Handige manier om een boete te krijgen en na heropening nog gesloten te moeten blijven, goed planquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:11 schreef popje het volgende:
Gelijk hebben ze, van Mark en Hugo hoeven ze niks te verwachten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:11 schreef popje het volgende:
Inderdaad. Dat heeft meneer Dieleman niet allemaal in z'n eentje gedaan. Altijd treurig wanneer mensen samenwerken met een overduidelijke idioot en zo iemand de mogelijkheden biedt om z'n waanzin te verspreiden.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er is 600.000 euro opgehaald voor deze propaganda. Dat is een hoop geld voor een stuk bullshit.
Dit zijn van die dingen die ik wel begrijp, maar niet snapquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:13 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Handige manier om een boete te krijgen en na heropening nog gesloten te moeten blijven, goed plan
Vandaag de laatste dag van de veel te vroege lente.quote:
Bluf!quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:11 schreef popje het volgende:
Zou ik mijn ex chef wel toewensen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
krijg je een kwaadaardig gezwel, verlies je je redding voor de eeuwigheid, zal je in de hel geworpen worden, waar je met vuur en zwavel wordt gepijnigd en dan zal je nooit meer rust hebben. "
Het zijn gewoon religie gekkies. Daar zijn altijd wel mensen die geld aan doneren voor het grote doel en om in het reine te blijven en dat soort onzin. Als je er heilig in geloofd dan is het doel heilig.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Sowieso zijn hier meerdere mensen bij betrokken. Er is geld ingezameld, er zijn teksten geschreven, iemand heeft de layout gedaan en dat voorbereid voor de drukker. Blijkbaar hebben geen van die mensen gezegd "wtf is dit voor troep, zoek het uit".
Alweer?quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:11 schreef popje het volgende:
Dat weet ik ook wel, ik wilde eik alleen zeggen dat ik Hongarije gelijk geef dat ze in deze crises gewoon zélf maatregelen nemen om hun volk te vaccineren. Van de EU moet je het hierin duidelijk niet hebben.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:12 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Nee, maar de geneesmiddelenmarkt binnen de EU wordt geregeld door EU. En de Britten horen daar niet meer bij en moesten het daarom zelf regelen. De EU landen dragen jaarlijks miljoenen af om dit door EMA te laten doen. Overigens mag iedere minister van volksgezondheid een soort veto uitspreken over lokale toelatingen.
Ik vind het moeilijk te geloven dat er mensen zijn die dit soort teksten lezen en dan denken "ja, heel goed, hier ga ik aan meewerken".quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het zijn gewoon religie gekkies. Daar zijn altijd wel mensen die geld aan doneren voor het grote doel en om in het reine te blijven en dat soort onzin. Als je er heilig in geloofd dan is het doel heilig.
Ik kan het ze moeilijk kwalijk nemen, want ze hebben natuurlijk gewoon gelijk. Er is nog steeds niet aangetoond door de overheid dat het echt zo gevaarlijk is bij de horeca. En de houding van het kabinet is natuurlijk om te huilen; er lijkt inderdaad geen enkel begrip te zijn. Bedrijven moeten maar blij zijn met de potjes die ze wellicht mogen gebruiken. Geen enkel maatwerk ook.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:11 schreef popje het volgende:
Het kabinet doet dat ook zelf met die heel eenzijdige better-safe-than-sorry-aanpak van ze. Ik zou het wel sterk vinden van de horeca als de met z'n allen de hele boel dreigen open te gooien.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan het ze moeilijk kwalijk nemen, want ze hebben natuurlijk gewoon gelijk. Er is nog steeds niet aangetoond door de overheid dat het echt zo gevaarlijk is bij de horeca. En de houding van het kabinet is natuurlijk om te huilen; er lijkt inderdaad geen enkel begrip te zijn. Bedrijven moeten maar blij zijn met de potjes die ze wellicht mogen gebruiken. Geen enkel maatwerk ook.
Dat gezegd hebbende; zoiets heeft voornamelijk effect als het gewoon massaal in NL gebeurd. Niet enkel in een gebied; dan gooien ze die zaken binnen één dag gewoon allemaal weer dicht met dikke boetes. Het moet massaal genoeg gebeuren dat er ook echt een sterk signaal richting de overheid gaat. En zelfs dan doen ze er denk ik niks mee.
Maar ze moeten wel. Als ze anders toch failliet gaan; tja.
Ik kan het me ook niet voorstellen maar dat is het nadeel van dat religie gekkies die zijn niet meer voor reden vatbaar. Die geloven gewoon heilig in iets en dat is het dan ook. Het is gewoon een soort tunnelvisie.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat er mensen zijn die dit soort teksten lezen en dan denken "ja, heel goed, hier ga ik aan meewerken".
Het erge is dat heel veel sektemateriaal dat toch al niet zo stevig in de schoenen staat, nu over de rand kiepert en inderdaad dit gelooft.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
Brittania zit niet meer in de EU hequote:Op woensdag 24 februari 2021 14:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De Britten hebben de goedkeuring toch ook zelf geregeld met pfizer en astrazeneca ? Het is toch niet zo dat alleen de ema de kennis daarvoor in huis heeft?
Jehovah's getuige toevallig? Die denken ook dat dit een teken van het einde isquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:25 schreef verita het volgende:
[..]
Nog erger is familie die het heeft over de eindtijd, de Apocalyps wanneer het over corona gaat.![]()
Is niet tegen te lullen.
Ja, heerlijk. Ook gewoon lekker een dienstje laten draaien op zondag en samen bijeenkomsten organiseren en lekker samen kumbaya-en. Kutvolk.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
Laat je niet misleiden. Die man noemt zich predikant maar ik kan nergens uit z'n biografie halen dat hij ook echt een theologische opleiding heeft genoten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:34 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, heerlijk. Ook gewoon lekker een dienstje laten draaien op zondag en samen bijeenkomsten organiseren en lekker samen kumbaya-en. Kutvolk.
Zal wel weer 1 Juno worden.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:35 schreef falling_away het volgende:
Medio maart zit de horeca dan ook al 5 maanden op slot. Logisch dat ze beginnen te stuiteren, zodra ze open gaan zit ik op t terras.
Winkels in Klazienaveen gaan op 2 maart open.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:37 schreef Noek het volgende:
Gooien winkels ook gewoon hun tent open?
Dan weet ik zeker dat sportscholen straks helemaal achteraan eindigen, net als vorig jaar.
Juist omdat wij in de "health" branche zitten, zijn wij helemaal niet van het flikker maar open, lijkt het.
Lijkt mij heel raar. De meeste 60+ers communiceren niet eens via e-mail met hun huisarts, die krijgen gewoon een brief.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:39 schreef RipCity het volgende:
Weer een shitshow;
Die 63/64 jarigen krijgen dus geen brief met uitnodiging maar een e-mail van huisartsen. Daarin staat dat je een pincode nodig hebt maar die staat er dus niet in.
Naast feit dat mensen denken dat het misschien ook fake e-mail is. Dus iedereen massaal aan t bellen met huisarts deze week.
Blijkt dat de pincode je postcode is.
Top geregeld weer. En what about al die 60+‘ers die hun mail niet eens checken.
Is eigenlijk al bekend waarom? Tijdens de 1e golf meteen dicht, tijdens de 2e golf pas op het laatste en nu hoor je weer niks. Onderschatten ze het effect van sporten voor mensen?quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:37 schreef Noek het volgende:
Dan weet ik zeker dat sportscholen straks helemaal achteraan eindigen, net als vorig jaar.
Juist omdat wij in de "health" branche zitten, zijn wij helemaal niet van het flikker maar open, lijkt het.
Niet in Brabant blijkbaar. Is eigen ervaring van deze weekquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lijkt mij heel raar. De meeste 60+ers communiceren niet eens via e-mail met hun huisarts, die krijgen gewoon een brief.
Ze steken een dikke vinger op naar sporters, dat zie je ook aan de leeftijdsdiscriminatie bij buitensporten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:42 schreef Questular het volgende:
[..]
Is eigenlijk al bekend waarom? Tijdens de 1e golf meteen dicht, tijdens de 2e golf pas op het laatste en nu hoor je weer niks. Onderschatten ze het effect van sporten voor mensen?
Op naar Klazienaveen!quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Winkels in Klazienaveen gaan op 2 maart open.
Lekker gecommuniceerd pik! Dat ze dat gisteren niet even lieten weten op de persconferentie..quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:39 schreef RipCity het volgende:
Weer een shitshow;
Die 63/64 jarigen krijgen dus geen brief met uitnodiging maar een e-mail van huisartsen. Daarin staat dat je een pincode nodig hebt maar die staat er dus niet in.
Naast feit dat mensen denken dat het misschien ook fake e-mail is. Dus iedereen massaal aan t bellen met huisarts deze week.
Blijkt dat de pincode je postcode is.
Top geregeld weer. En what about al die 60+‘ers die hun mail niet eens checken.
Mag je ook niet buiten sporten bij sportscholen?quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:37 schreef Noek het volgende:
Absoluut, als iets een mooi moment is om je bevolking gezonder te krijgen dan is dat nu wel.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze steken een dikke vinger op naar sporters, dat zie je ook aan de leeftijdsdiscriminatie bij buitensporten.
3,5 miljoen mensen doen nu een stuk minder aan sport, daar vind ik wat van.
Dit zou wat mij betreft prioriteit moeten hebben boven de pedicure, hoe zeer ik die ook hun omzet gun.
Sommige sportscholen geven buiten groepsles dacht ik.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:45 schreef falling_away het volgende:
[..]
Mag je ook niet buiten sporten bij sportscholen?
"We" schreeuwen niet zo hard, vind ik en dat vind ik wel terecht want het gaat om gezondheid. Alles lukraak open gooien, lijkt me ook niet heel handig.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:42 schreef Questular het volgende:
[..]
Is eigenlijk al bekend waarom? Tijdens de 1e golf meteen dicht, tijdens de 2e golf pas op het laatste en nu hoor je weer niks. Onderschatten ze het effect van sporten voor mensen?
Nou ja, ook gewoon naar de sector natuurlijk. Ook wij zijn gewoon ondernemers, die verdienen evengoed perspectief.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze steken een dikke vinger op naar sporters, dat zie je ook aan de leeftijdsdiscriminatie bij buitensporten.
Dit zou wat mij betreft prioriteit moeten hebben boven de pedicure, hoe zeer ik die ook hun omzet gun.
Ik zag vorig jaar dat sommige sportscholen op de parkeerplaats onder een open tent ook gewichten en loopbanden etc hadden opgezet. Weet niet wat daar nu de status van is nu het wederom lekkerder weer is.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Sommige sportscholen geven buiten groepsles dacht ik.
Dat mag alleen 1:1 op 1,5 meter, zeker niet in grote groepen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Alleen tot 27 jaar.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:45 schreef falling_away het volgende:
[..]
Onder strikte voorwaarden wel. Nu heb ik die ruimte wel hoor maar dat gaat voor heel veel ondernemingen niet op.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:45 schreef falling_away het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik natuurlijk ook de sector, sorry als dat niet duidelijk was.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou ja, ook gewoon naar de sector natuurlijk. Ook wij zijn gewoon ondernemers, die verdienen evengoed perspectief.
Klopt, ik kickboks normaal twee keer per week. Nu dus niet meer, en ben dan ook zeker 5 kilo aangekomenquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zouden gewoon alle sectoren tegemoet moeten komen. Niet elke sector heeft buiten opties (denk aan bioscopen), maar buiten sporten moet je gewoon motiveren. Terrasjes zie ik het probleem ook niet van.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is jullie brood, juist voor jullie is het open mogen van sportcentra belangrijk.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou ja, ook gewoon naar de sector natuurlijk. Ook wij zijn gewoon ondernemers, die verdienen evengoed perspectief.
Ook 1op1 mini abbotjes voor 4 weken.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En toch denk ik dat sportscholen e.d. weer eerder mogen dan de horeca. Hoe hard ze ook (terecht) schreeuwen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:46 schreef Noek het volgende:
[..]
"We" schreeuwen niet zo hard, vind ik en dat vind ik wel terecht want het gaat om gezondheid. Alles lukraak open gooien, lijkt me ook niet heel handig.
1e golf zijn we gewoon een beetje vergeten. Ik vind wel dat we juist deel vd oplossing zijn en een verlengstuk van de volksgezondheid.
Denk gewoon dat we straks weer als laatste zijn. We worden echt nergens genoemd. Horeca, scholen, winkels, evenementen en kappers. Zij zijn wel een item.
maar je kan wel met bij wijze van 10 duo's buiten trainen onder leiding van 1 trainer die ieder duo "individueel" instrueert.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat mag alleen 1:1 op 1,5 meter, zeker niet in grote groepen.
Jammer ze leek van de goede kantquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:50 schreef popje het volgende:
Dat kamerlid met die grote voorgevel zegt nu dat de grafieken van het OMT met 2000-3000 IC opnames binnenkort als de avondklok weggaat niet geleid kan hebben tot versoepelingen, dus dat wat er nu gaat gebeuren onverantwoordelijk is...
Zucht
Dat kan wel, maar bijvoorbeeld bij de sportschool waar ik train wordt regelmatig gecontroleerd of alles conform de regels verloopt, als je zo de grenzen opzoekt, zal je teruggefloten worden. Maar goed, ik begrijp dat de sportschool nu niet anders kan en zelfs meer kosten maakt dan normaal. Blijf wel gewoon abbo betalen, dan zijn ze er nog als we in juno weer mogen..quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar je kan wel met bij wijze van 10 duo's buiten trainen onder leiding van 1 trainer die ieder duo "individueel" instrueert.
Mijn gym is aan het kijken wat er buiten mogelijk is. Ben benieuwd. Vorig jaar was het heerlijk buiten les geven, maar nu is het voor mij met vooral yoga en pilates nog een tikkie te koud.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar je kan wel met bij wijze van 10 duo's buiten trainen onder leiding van 1 trainer die ieder duo "individueel" instrueert.
Dat was niet het belangrijkste punt van haar kritiek, het ging haar met name om het feit dat het OMT meermaals gezegd heeft dat de routekaart niet andersom gelezen kan worden omdat de signaalwaardes daar niet voor gebruikt kunnen worden.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:52 schreef Gretzl het volgende:
Wat een woordenbrij weer van Rutte over de niveaus op de routekaartTerechte kritiek van Van Kooten-Arissen dat het lachwekkend is dat er nu versoepeld gaat worden tegen de OMT-adviezen in.
ik betaal ook door, laatste keer gaven ze er PT's voor terug na opening, ga ervan uit dat ze dat weer doen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:53 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar bijvoorbeeld bij de sportschool waar ik train wordt regelmatig gecontroleerd of alles conform de regels verloopt, als je zo de grenzen opzoekt, zal je teruggefloten worden. Maar goed, ik begrijp dat de sportschool nu niet anders kan en zelfs meer kosten maakt dan normaal. Blijf wel gewoon abbo betalen, dan zijn ze er nog als we in juno weer mogen..
Je mag in een duo trainen. Zij houden 1,5 meter afstand. Het volgende duo moet op 3 meter afstand van dat duo staan. Groepslessen mogen niet.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee joh tot ze allemaal een sabbatical gehad hebben om bij te komenquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:55 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat was niet het belangrijkste punt van haar kritiek, het ging haar met name om het feit dat het OMT meermaals gezegd heeft dat de routekaart niet andersom gelezen kan worden omdat de signaalwaardes daar niet voor gebruikt kunnen worden.
Sowieso krijg ik het idee dat het OMT niet gaat adviseren tot versoepeling totdat de zorgmedewerkers met vakantie kunnen...
Klaar voor de cijfers? Ik denk 4200quote:
Het is nog maar februari. Met -10 stond ik er ook en deze week is echt een cadeautje.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:54 schreef josja het volgende:
[..]
Mijn gym is aan het kijken wat er buiten mogelijk is. Ben benieuwd. Vorig jaar was het heerlijk buiten les geven, maar nu is het voor mij met vooral yoga en pilates nog een tikkie te koud.
Dat bedoel ik ook, goede aanvulling. De demissionaire regering misbruikt nu de daling t.o.v. januari om versoepelingen in te voeren die epidemiologisch gezien hoogst ongewenst zijn. Je kunt er vergif op innemen dat de R binnen korte tijd weer ruim boven de 1 gaat zitten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:55 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat was niet het belangrijkste punt van haar kritiek, het ging haar met name om het feit dat het OMT meermaals gezegd heeft dat de routekaart niet andersom gelezen kan worden omdat de signaalwaardes daar niet voor gebruikt kunnen worden.
Sowieso krijg ik het idee dat het OMT niet gaat adviseren tot versoepeling totdat de zorgmedewerkers met vakantie kunnen...
Nee. Maar wel heel hevig religieus, aan beide zijden van de familie. Mijn man en ik zijn dat niet meer, tot hun groot verdriet.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:33 schreef falling_away het volgende:
[..]
Jehovah's getuige toevallig? Die denken ook dat dit een teken van het einde is
Niet alleen de regeringspartijen hoor.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:57 schreef Gretzl het volgende:
Demissionaire kabinet denkt helemaal niet aan de lange termijn, zie het feit dat ze het coronavirus nu als endemisch beschouwen. Enige wat nu telt voor de regeringspartijen is dat ze zoveel mogelijk stemmen binnenhalen bij de verkiezingen.
Gek he 3 weken voor de verkiezingenquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:57 schreef Gretzl het volgende:
Demissionaire kabinet denkt helemaal niet aan de lange termijn, zie het feit dat ze het coronavirus nu als endemisch beschouwen. Enige wat nu telt voor de regeringspartijen is dat ze zoveel mogelijk stemmen binnenhalen bij de verkiezingen.
Ja deze week was prima.. Met kou kun je nog iets bootcampachtigs/circuit gaan doen, maar ik zie mezelf (en mijn klanten) niet op een matje liggen stretchen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is nog maar februari. Met -10 stond ik er ook en deze week is echt een cadeautje.
De belangen van het OMT zijn vrij duidelijk; die geven echt enkel om het virus, niet zo zeer om draagvlak of consequenties voor de rest van de maatschappij. Het is de taak van de overheid om dan toch op een gegeven moment te versoepelen; jammer dat ze voornamelijk uitgaan van de versoepelingen die het OMT wél goedkeurt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:55 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nee, dat zit er nog niet in.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:00 schreef josja het volgende:
[..]
Ja deze week was prima.. Met kou kun je nog iets bootcampachtigs/circuit gaan doen, maar ik zie mezelf (en mijn klanten) niet op een matje liggen stretchen.
Het wordt het kabinet inmiddels eindelijk duidelijk dat er meer is dan wat epidemiologisch gezien wenselijk is. Epidemiologisch wenselijk is één aspect maar er moet ook gekeken worden naar de bredere volksgezondheid, economie en een hoop andere scenarios.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, goede aanvulling. De demissionaire regering misbruikt nu de daling t.o.v. januari om versoepelingen in te voeren die epidemiologisch gezien hoogst ongewenst zijn. Je kunt er vergif op innemen dat de R binnen korte tijd weer ruim boven de 1 gaat zitten.
4364.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:57 schreef popje het volgende:
[..]
Klaar voor de cijfers? Ik denk 4200
En ik denk ergens ook wel dat dat gaat gebeuren. Basisscholen waren al open; nu dus deels ook het middelbare onderwijs en het MBO. Iedereen heeft natuurlijk andere prioriteiten, dus voor scholieren (en ouders) is dit natuurlijk een goede stap, maar ik ben bang dat het er enkel voor gaat zorgen dat andere sectoren nog langer mogen wachten. Sectoren die wél op veiligere manieren sprongetjes hadden kunnen maken imo. Buitensport, terrasjes, etc.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:59 schreef Noek het volgende:
Maar goed, ik maak me eigenlijk best wel zorgen om de cijfers de aankomende tijd. Lijkt me nog rukker om je toko te openen om vervolgens na 3/4 weken voor de 3e keer te moeten sluiten en weer terug bij af te zijn.
Ik ben dan ook groot voorstander dat het kabinet zich laat informeren door meer dan alleen een groep medici en wat excel-guru'squote:Op woensdag 24 februari 2021 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De belangen van het OMT zijn vrij duidelijk; die geven echt enkel om het virus, niet zo zeer om draagvlak of consequenties voor de rest van de maatschappij. Het is de taak van de overheid om dan toch op een gegeven moment te versoepelen; jammer dat ze voornamelijk uitgaan van de versoepelingen die het OMT wél goedkeurt.
Disclaimer: ik ben geen viroloogquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, goede aanvulling. De demissionaire regering misbruikt nu de daling t.o.v. januari om versoepelingen in te voeren die epidemiologisch gezien hoogst ongewenst zijn. Je kunt er vergif op innemen dat de R binnen korte tijd weer ruim boven de 1 gaat zitten.
Ohja. Sorry meneerquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Doe dat gokken maar even hier waar het wel is toegestaan: COR / Place your bets: de dagelijkse cijfers
Is wat overzichtelijker als de echte cijfers naar voren komen.
Gelet op de manier waarop het kabinet de afgelopen maanden geregeerd heeft doet mij dat heel erg twijfelen aan de 'derde golf'..quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:07 schreef Celestien het volgende:
Versoepelen terwijl we een derde golf in gaan.. Tegenstrijdig, mijns inziens.
Aan de andere kant: we kunnen ook niet op slot tot iedereen aan het einde van dit jaar, misschien, z'n vaccinaties heeft gehad.
Virus seizoen loopt op het eindequote:Op woensdag 24 februari 2021 15:07 schreef Celestien het volgende:
Versoepelen terwijl we een derde golf in gaan.. Tegenstrijdig, mijns inziens.
Aan de andere kant: we kunnen ook niet op slot tot iedereen aan het einde van dit jaar, misschien, z'n vaccinaties heeft gehad.
B117 klinkt als een boef uit Bassie en Adriaan.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Virus seizoen loopt op het einde
Modellen zitten er 300% naast
B117 is minder besmettelijk dan verwacht
Het is ook een boef, dat Britse virus... Doen alsof hij heel besmettelijk is terwijl het eigenlijk wel meevalt!quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
B117 klinkt als een boef uit Bassie en Adriaan.
Daarom zouden ze moeten beginnen met de terrassen, binnen alles nog dicht. Of mensen nou met honderden te gelijk in hetzelfde park gaan hangen of je laat een deel daarvan netjes op het terras zitten. Ik denk dat het zelfs de spreiding van mensen gaat helpen. Daarnaast goed optreden wanneer horeca zaken de regels aan hun laars lappen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:59 schreef Noek het volgende:
Maar goed, ik maak me eigenlijk best wel zorgen om de cijfers de aankomende tijd. Lijkt me nog rukker om je toko te openen om vervolgens na 3/4 weken voor de 3e keer te moeten sluiten en weer terug bij af te zijn.
Antwoord (dat je niet uit de mond van Rutte zal horen): Omdat het grootste deel daarvan geen potentiële stemmer is van VVD & CDAquote:'Waarom is de keuze niet gevallen op de studenten?'
Carnaval was vorige jaar van 21 feb. 2020 – 26 feb. 2020, daarna ging het pas echt los. Dus dat het griepseizoen nu al ten einde is, vind ik wel een gevaarlijk uitspraak. Ik denk wel dat wij nu veel meer kunnen, omdat wij veel meer weten. Wij gaan nu geen polonaise lopen, maar kunnen best met in acht name van x personen per vierkante meter naar de Gamma of het terras.quote:
1e invloed van vaccinaties is nu al merkbaar in het 85+ deel van de bevolking.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:13 schreef OProg het volgende:
Ik ben eigenlijk oprecht benieuwd hoe de lijn de komende maanden gaat zijn. Eigenlijk vooral voor April. Daar krijg je dan de eerste invloed van de vaccins, maar het gaat me er vooral om dat als de randvoorwaarden een beetje hetzelfde blijven en de lijn daalt je inderdaad kan gaan stellen dat er toch een veel zwaardere invloed is door omstandigheden rond klimaat, temperatuur en jaargetijde.
Al helemaal omdat we al een tijdje rond op een plateau zitten.
quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:12 schreef popje het volgende:
[..]
Het is ook een boef, dat Britse virus... Doen alsof hij heel besmettelijk is terwijl het eigenlijk wel meevalt!
Is geen boef dus, maar een boefje.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar die meet je niet terug op met name IC en ook minder in de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:14 schreef Questular het volgende:
[..]
1e invloed van vaccinaties zijn nu al merkbaar is de 85+ deel van de bevolking.
Hahahahahaquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:13 schreef Gretzl het volgende:
Klaver:
[..]
Antwoord (dat je niet uit de mond van Rutte zal horen): Omdat het grootste deel daarvan geen potentiële stemmer is van VVD & CDA
Vorig jaar carnaval was alles open en kwam het net op inderdaad. Klopt. Nu hebben we echter al de angel er uit gehaald door het hele land op slot te zetten in het virusseizoen zelf.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:14 schreef maan_man het volgende:
[..]
Carnaval was vorige jaar van 21 feb. 2020 – 26 feb. 2020, daarna ging het pas echt los. Dus dat het griepseizoen nu al ten einde is, vind ik wel een gevaarlijk uitspraak. Ik denk wel dat wij nu veel meer kunnen, omdat wij veel meer weten. Wij gaan nu geen polonaise lopen, maar kunnen best met in acht name van x personen per vierkante meter naar de Gamma of het terras.
Zal pas spannend worden zodra 50/60+ allemaal gevaccineerd zijn, dan zouden in principe de ziekenhuisopnames drastisch omlaag moeten knallen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar die meet je niet terug op met name IC en ook minder in de ziekenhuizen.
Niks grappigs aan, is gewoon de bittere waarheidquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hahahahaha
Wat fucking grappig!!!!1
ja dat zal de gedachte erachter zijn....quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:15 schreef Gretzl het volgende:
Idd scholieren t/m 18 jaar mogen wel weer deels naar school omdat zij nog geen invloed hebben in het stemhokje. Terwijl het geheid wel weer voor een snelle toename gaat zorgen van het R-getal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
15 gemeentes met 0 besmettingen
13 gemeentes met 1 besmettingen
67 gemeentes met 2-4 besmettingen
111 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 24-02-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 4420
Gemeentes met +10 besmettingen:
201 Amsterdam
100 's-Gravenhage
91 Rotterdam
81 Tilburg
64 Helmond
63 Eindhoven
55 Zaanstad
54 Hoorn
53 Almere
49 's-Hertogenbosch
47 Velsen
47 Utrecht
47 Haarlemmermeer
45 Groningen
44 Beverwijk
43 Nijmegen
41 Bunschoten
40 Dordrecht
39 Roosendaal
37 Enschede
36 Oss
35 Meierijstad
35 Zwolle
34 Purmerend
33 AmersfoortOh Oh Amsterdam effect van het Vondelpark feestje...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
15 gemeentes met 0 besmettingen
13 gemeentes met 1 besmettingen
67 gemeentes met 2-4 besmettingen
111 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
Je juicht toch ook iedere week voor Feyenoord en die hebben elke week dramatische cijfers.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:17 schreef Scrummie het volgende:
Hup, allemaal juichen om 'prima cijfers'
Of een bommenwerper. De F117 bestaat ook. Zou eigenlijk B117 gaan heten btwquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hier wel mee eens.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:17 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan het met de beste wil van de wereld geen prima cijfers noemen, maar oke. Prima cijfers!
Percentage positief onder de 10%quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:17 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan het met de beste wil van de wereld geen prima cijfers noemen, maar oke. Prima cijfers!
Ligt aan de context.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:17 schreef Scrummie het volgende:
quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Je juicht toch ook iedere week voor Feyenoord en die hebben elke week dramatische cijfers.![]()
![]()
quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Je juicht toch ook iedere week voor Feyenoord en die hebben elke week dramatische cijfers.![]()
![]()
Ik vind de lijn van nu wat belangrijker. En die lijn is dat we in februari niet onder de 3k gaan komen (terwijl we in januari van 8k naar 4k gingen) en het er alleen maar op lijkt dat we gewoon weer omhoog gaan.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ligt aan de context.
Vergeleken met juli 2020? Poepcijfers
Vergeleken met november/december 2020? Prima cijfers
Jep, die scholen inderdaadquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier wel mee eens.
Percentage positief is redelijk; hopen dat dat dalende blijft, maar ik heb meer het idee alsof we op een plateau zitten. We mogen van geluk spreken als de cijfers de komende weken niet weer gaan stijgen door meer scholen die weer open gaan.
Minder maatregelen vs meer immuniteit/gevaccineerd en seizoenseffect.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier wel mee eens.
Percentage positief is redelijk; hopen dat dat dalende blijft, maar ik heb meer het idee alsof we op een plateau zitten. We mogen van geluk spreken als de cijfers de komende weken niet weer gaan stijgen door meer scholen die weer open gaan.
Daarnaast zijn de cijfers van de 2 "sneeuwweken" lastig in te schatten of het reëel is geweest. Belangrijk dat we volgende week weer een mooie daling zien in vergelijking met deze woensdag.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:19 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
dinsdag: 3.561
woensdag: 4.013
Besmettingcijfers dinsdag 9 februari tot en met 15 februari:
dinsdag: 1.744
woensdag: 3.183
Besmettingcijfers dinsdag 16 februari tot en met 22 februari:
dinsdag: 2.701
woensdag: 3.361
En voor alle zuurpruimen, er is altijd een grote stijging van dinsdag op woensdag
Seizoenseffect... in de winter/einde griepseizoen kom je niet onder een bepaald plateau/waarden. Terug naar nul kom je dan helemaal niet. Maar vanaf maart zullen we echt een seizoenseffect gaan zien, los van de maatregelen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind de lijn van nu wat belangrijker. En die lijn is dat we in februari niet onder de 3k gaan komen (terwijl we in januari van 8k naar 4k gingen) en het er alleen maar op lijkt dat we gewoon weer omhoog gaan.
Het is bovendien nogal krom, de hardste 'prima cijfers' roeperts zijn ook degene die de meeste versoepelingen willen en wel direct. En die ga je nooit krijgen als we in deze range blijven hangen (tot we genoeg vaccinaties hebben gedaan).
ik ben ook geen lid geworden van een sportschool omdat ik zo graag buitensport dus mij zien ze ook pas weer als het binnen kan.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:00 schreef josja het volgende:
[..]
Ja deze week was prima.. Met kou kun je nog iets bootcampachtigs/circuit gaan doen, maar ik zie mezelf (en mijn klanten) niet op een matje liggen stretchen.
Mooi, regio omcirkelen, de +1 claimen, inlijsten, en voor altijd aan de muur.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:23 schreef Haags het volgende:
Op welke dag kan ik mijn eigen besmetting terug zien in de cijfertjes?
zal wel meevallen want zonder hen is dat ook moeilijk uitvoerbaarquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:24 schreef maan_man het volgende:
Als het kabinet zijn meerderheid zou verliezen bij de verkiezen, dan krijg je ook een mooie show waarbij het demissionaire kabinet Rutte beleid moet uitvoeren waar ze niet achter staan.
Als het kabinet de meerderheid verliest, bepalen ze nog steeds het beleid totdat het nieuwe kabinet is geïnstalleerd.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:24 schreef maan_man het volgende:
Als het kabinet zijn meerderheid zou verliezen bij de verkiezen, dan krijg je ook een mooie show waarbij het demissionaire kabinet Rutte beleid moet uitvoeren waar ze niet achter staan.
Hoe bedoel je? Dan gaat het huidige beleid gewoon verder tot er een nieuwe coalitie is. Wat waarschijnlijk wel een half jaar gaat duren tenzij de huidige coalitie een meerderheid behaald.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:24 schreef maan_man het volgende:
2050: "Kijk jongen, die +1, dat was opa."quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:24 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Mooi, regio omcirkelen, de +1 claimen, inlijsten, en voor altijd aan de muur.
Ik weet iet of je het doorhebt, maar over bijna alles wordt gestemd in de kamer.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het kabinet de meerderheid verliest, bepalen ze nog steeds het beleid totdat het nieuwe kabinet is geïnstalleerd.
ik weet niet wat hij nu weer zegt maar wel met je eensquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:25 schreef Scrummie het volgende:
Ohhh Klaver![]()
![]()
Wat een domme gans is het ook.
quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet wat hij nu weer zegt maar wel met je eens
Ik weet niet of je het doorhebt, maar vrijwel de hele oppositie stemt steevast met de regering mee.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:26 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik weet iet of je het doorhebt, maar over bijna alles wordt gestemd in de kamer.
Of op je steen laten inbeitelen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:24 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Mooi, regio omcirkelen, de +1 claimen, inlijsten, en voor altijd aan de muur.
Tja, alles moet door de kamer. Als ze moties aannemen voor terrassen, sportscholen,... Dan moet je toch die kant op.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dan gaat het huidige beleid gewoon verder tot er een nieuwe coalitie is. Wat waarschijnlijk wel een half jaar gaat duren tenzij de huidige coalitie een meerderheid behaald.
Nee. Dan is het -1quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Of op je steen laten inbeitelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Ik heb meer door dan jij kunt bevroeden.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het doorhebt, maar vrijwel de hele oppositie stemt steevast met de regering mee.
Voor al die besluiten is altijd een ruime meerderheid. Waarom zou dat na de verkiezingen anders zijn? Gaan geen grote verschuivingen plaatsvinden als de huidige peilingen een indicatie zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:28 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, alles moet door de kamer. Als ze moties aannemen voor terrassen, sportscholen,... Dan moet je toch die kant op.
Wijze woorden!quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:21 schreef Scrummie het volgende:
Ik vind de lijn van nu wat belangrijker. En die lijn is dat we in februari niet onder de 3k gaan komen (terwijl we in januari van 8k naar 4k gingen) en het er alleen maar op lijkt dat we gewoon weer omhoog gaan.
Het is bovendien nogal krom, de hardste 'prima cijfers' roeperts zijn ook degene die de meeste versoepelingen willen en wel direct. En die ga je nooit krijgen als we in deze range blijven hangen (tot we genoeg vaccinaties hebben gedaan).
Nee joh over twee weken wordt het over twee weken uiteraard cruciaal...quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:31 schreef tja77 het volgende:
Zitten we al aan de 170k besmettingen per dag?
Of moeten we daar nog 2 weken op wachten.
Ik zeg ook niet dat het zo is. Ik zeg dat de optie bestaat. Soms denk ik 2 - 3 weken lijkt tijdens deze crisis een eeuwigheid. Dus ik weet niet wat tijdens de verkiezingen speelt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Voor al die besluiten is altijd een ruime meerderheid. Waarom zou dat na de verkiezingen anders zijn? Gaan geen grote verschuivingen plaatsvinden als de huidige peilingen een indicatie zijn.
Ja eens. Sowiezo is dit topic de afgelopen maanden steeds meer overgenomen door mensen die alleen maar roepen om kroegen open etc. Gefundeerde argumenten of diepgaande analyses worden steeds meer overgenomen door one liners als: Kroegen open, prima cijfers, leugenaars, over twee weken etc.quote:
Ja want dat heeft het RIVM ook echt gezegd...quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:31 schreef tja77 het volgende:
Zitten we al aan de 170k besmettingen per dag?
Of moeten we daar nog 2 weken op wachten.
Prima observatie.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja eens. Sowiezo is dit topic de afgelopen maanden steeds meer overgenomen door mensen die alleen maar roepen om kroegen open etc. Gefundeerde argumenten of diepgaande analyses worden steeds meer overgenomen door one liners als: Kroegen open, prima cijfers, leugenaars, over twee weken etc.
Vaccinaties is key hier. Stel dat we met deze cijfers doorkabbelen tot eind maart. Weer wordt beter, eind maart zijn er ~2 miljoen mensen gevaccineerd oid, dus heeft bij elkaar meer dan 25% van de mensen een besmetting doorgemaakt of een vaccinatie gekregen,quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Ik begrijp wel dat de duur van de lockdown z'n tol begint te eisen, maar het maakt de kwaliteit van het topic niet bepaald beter als mensen de ruimte hier vooral gebruiken om hun frustraties te uiten en een beetje semi-lollig te doen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja eens. Sowiezo is dit topic de afgelopen maanden steeds meer overgenomen door mensen die alleen maar roepen om kroegen open etc. Gefundeerde argumenten of diepgaande analyses worden steeds meer overgenomen door one liners als: Kroegen open, prima cijfers, leugenaars, over twee weken etc.
quote:De Amerikaanse toezichthouder FDA noemt het coronavaccin van de Leidse farmaceut Janssen 'veilig en effectief'. In een rapport van de FDA staat dat het middel ongeveer 72 procent effectief is.
Uit een analyse door de FDA van de gegevens van Janssen, blijkt dat er geen gezondheidszorgen zijn bij gebruik van het middel en dat het in aanmerking komt voor een noodgoedkeuring in de Verenigde Staten. Vrijdag brengt de FDA een advies uit over het toelaten van het middel.
Als het middel wordt goedgekeurd, dan kan Janssen direct 4 miljoen doses leveren aan de VS. Het vaccin is waarschijnlijk wel minder effectief tegen de Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse mutaties van het virus.
Zal ik dan maar heel gematigd en saai roepen dat het erop lijkt dat we een plateau hebben bereikt en het waarschijnlijk een beetje zo door zal emmeren voorlopig?quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Er is momenteel toch nog zorg afgeschaald? Zolang dat aan de hand is overspoelen ze wat mij betreft wel.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinaties is key hier. Stel dat we met deze cijfers doorkabbelen tot eind maart. Weer wordt beter, eind maart zijn er ~2 miljoen mensen gevaccineerd oid, dus heeft bij elkaar meer dan 25% van de mensen een besmetting doorgemaakt of een vaccinatie gekregen,
Dan wordt het warmer en het weer wordt beter, dan wordt het automatisch makkelijker.
Naar mijn idee is het gunstiger als de cijfers omlaag gaan, maar puur gelet op de scope van het issue (voorkomen dat ziekenhuizen overspoelen) is dit prima. Met deze cijfers overspoelen de ziekenhuizen niet.
Het is los van alle kroegen los.gif lolligheid wel duidelijk dat mensen de kroegen missen want alle kroegpraat komt nu hier naartoequote:Op woensdag 24 februari 2021 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Ik begrijp wel dat de duur van de lockdown z'n tol begint te eisen, maar het maakt de kwaliteit van het topic niet bepaald beter als mensen de ruimte hier vooral gebruiken om hun frustraties te uiten en een beetje semi-lollig te doen.
Dit is een van de weinige plekken waar verschillende sociale bubbels door elkaar lopen, wat potentieel juist tot het delen van interessante informatie kan leiden. Maar dan moeten mensen wel een beetje hun best doen om er wat van te maken.
Ik vind het moeilijk om daar actuele informatie over te vinden. Ik wou dat de situaties in de ziekenhuizen wat duidelijker naar buiten werd gebracht.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is momenteel toch nog zorg afgeschaald?
Vorige week werd op de radio (BNR) gemeld dat vrijwel alle zorg weer opgestart is.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is momenteel toch nog zorg afgeschaald? Zolang dat aan de hand is overspoelen ze wat mij betreft wel.
Ja? Dus over 2 weken zitten we aan dat aantal?quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja want dat heeft het RIVM ook echt gezegd...
Een goede vriendin van mij haar moeder zou in april 2020 al een knieoperatie krijgen, maar nog steeds kunnen ze niks nieuws inplannen (al was er eerder iets in november 2020 gepland, maar dat ging 2 weken van te voren al niet meer door).quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is momenteel toch nog zorg afgeschaald? Zolang dat aan de hand is overspoelen ze wat mij betreft wel.
Ja eens, dat zou het verhaal wat duidelijker maken.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om daar actuele informatie over te vinden. Ik wou dat de situaties in de ziekenhuizen wat duidelijker naar buiten werd gebracht.
Oh, dat wist ik niet. Vreemd wel.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vorige week werd op de radio (BNR) gemeld dat vrijwel alle zorg weer opgestart is.
Ik denk dat er qua moderatiebeleid in dit topic met strengere handhaving best veel uit het huidige maatregelenpakket te halen valt en daarmee zwaarder ingrijpen voorkomen kan worden, mits het draagvlak het toelaatquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is los van alle kroegen los.gif lolligheid wel duidelijk dat mensen de kroegen missen want alle kroegpraat komt nu hier naartoe
Nouja, precies, ik hoor her en der ook van dit soort verhalen maar dat strookt dan weer niet met wat @chratnox zegt (niet dat ik bedoel dat je liegt of fout zit ofzo hoor).quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Een goede vriendin van mij haar moeder zou in april 2020 al een knieoperatie krijgen, maar nog steeds kunnen ze niks nieuws inplannen (al was er eerder iets in november 2020 gepland, maar dat ging 2 weken van te voren al niet meer door).
Zwaarder ingrijpen lijkt me nu toch echt niet nodig. Wat zie je voor je dan?quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat er met strengere handhaving best veel uit het huidige maatregelenpakket te halen valt en daarmee zwaarder ingrijpen voorkomen kan worden, mits het draagvlak het toelaat
Zeker nog niet overal op volle gang aan het werk. Helaasquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vorige week werd op de radio (BNR) gemeld dat vrijwel alle zorg weer opgestart is.
Zorg opstarten is wat anders dan de schade te hebben ingehaald. Dus ja de reguliere zorg afdelingen draaien weer redelijk, maar hebben nog een hele grote achterstand.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja eens, dat zou het verhaal wat duidelijker maken.
[..]
Oh, dat wist ik niet. Vreemd wel.
Dat laatste is natuurlijk nergens op gebaseerd.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb het over het moderatiebeleid op Fok! hequote:Op woensdag 24 februari 2021 15:40 schreef popje het volgende:
[..]
Zwaarder ingrijpen lijkt me nu toch echt niet nodig. Wat zie je voor je dan?
Nou, zo'n joch haalt dit ergens vandaan. In plaats van dat ze met z'n allen op dat kind duiken kunnen ze beter de ouders bellen. Ik vind dit erg sneu om te zien.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:37 schreef Nober het volgende:
Er zit altijd wel weer zo'n kutjong bij.
[ https://www.destentor.nl/(...)067710615553]twitter[/url] ]
Dat is het wel.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:41 schreef MoreDakka het volgende:
Dat laatste is natuurlijk nergens op gebaseerd.
Niet heel mooi nieuwsquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zorg opstarten is wat anders dan de schade te hebben ingehaald. Dus ja de reguliere zorg afdelingen draaien weer redelijk, maar hebben nog een hele grote achterstand.
Wel graag een beperking van het aantal bezoekers per m2 dan. Ook voor supermarkten waar het te vaak veel te druk isquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:41 schreef Simmertje het volgende:
Denk dat we nu gewoon weer in het patroon moeten komen van versoepelingen per twee weken en daarbij goed de cijfers in de gaten houden. Half maart eventueel de winkels open en de avondklok weg en dan hopelijk 1 april eerste versoepelingen in de horeca (bijvoorbeeld eerst alleen de terrassen). Het biedt de mensen in ieder geval weer perspectief en het gevoel dat we op weg zijn naar meer. In plaats van alleen maar voor te bereiden op het ergste, iets wat misschien helemaal niet reëel is. De afgelopen 2,5 maand was gewoon zo enorm uitzichtloos.
Aantal zaken gaan natuurlijk wel door nu (nood, kankerbehandeling etc.). Een nieuwe knie staat niet hoog op de prioriteitenlijst. Maar die arme vrouw is supernerveus voor die operatie want ze is nog nooit geopereerd. En zit al een jaar in de stress om die operatie en heeft natuurlijk veel last van die knie.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, precies, ik hoor her en der ook van dit soort verhalen maar dat strookt dan weer niet met wat @:Chratnox zegt (niet dat ik bedoel dat je liegt of fout zit ofzo hoor).
Denk dat het verschilt per regio en per expertise. Mijn zusje loopt nog steeds op de IC op een andere locatie terwijl ik gisteren zonder enige vertraging een camera in mijn maag gefietst kreeg. Zelfde ziekenhuis.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Zeker nog niet overal op volle gang aan het werk. Helaas
Ook wel benieuwd hoeveel doorverwijzingen er nu op dit moment zijn tov 'normaal'.
Weet niet of die cijfers ergens staan
Nee, gewoon cijfers bekijken. Elke debiel die mij nog gaat vertellen dat we niet vanaf half februari licht omhoog gaan spoort niet, zie pletdecurve.nlquote:
Ik heb het stemmetje van Wiebes in mijn achterhoofd maar inderdaad: oh oh oh wat hebben we perspectief nodig. Iedereen is chagrijnig en onderspannen hier in de omgeving.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:41 schreef Simmertje het volgende:
Denk dat we nu gewoon weer in het patroon moeten komen van versoepelingen per twee weken en daarbij goed de cijfers in de gaten houden. Half maart eventueel de winkels open en de avondklok weg en dan hopelijk 1 april eerste versoepelingen in de horeca (bijvoorbeeld eerst alleen de terrassen). Het biedt de mensen in ieder geval weer perspectief en het gevoel dat we op weg zijn naar meer. In plaats van alleen maar voor te bereiden op het ergste, iets wat misschien helemaal niet reëel is. De afgelopen 2,5 maand was gewoon zo enorm uitzichtloos.
Ben het niet met je eens, ik ben het in zoverre met je eens dat we versoepelingen moeten volhouden als dat mogelijk is maar het is niet logisch volgens mij om dat iedere twee weken te doen. Het verleden toont immers aan dat je het effect van maatregelen pas na ongeveer 2 weken merkt, vanwege de incubatietijd en het openbaren van de ziekteverschijnselen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:41 schreef Simmertje het volgende:
Dit geeft wel een goed beeld.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, gewoon cijfers bekijken. Elke debiel die mij nog gaat vertellen dat we niet vanaf half februari licht omhoog gaan spoort niet, zie pletdecurve.nl
pletdecurve.nl ook.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit geeft wel een goed beeld.
[ afbeelding ]
Laat je nou niet gek maken. Niet op reageren.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, gewoon cijfers bekijken. Elke debiel die mij nog gaat vertellen dat we niet vanaf half februari licht omhoog gaan spoort niet, zie pletdecurve.nl
Om de 3 of 4 weken ook prima, gaat mij meer om het feit dat je een plan hebt met de intentie om te versoepelen. Denk dat bij veel mensen het beeld nu juist andersom was. Een plan om te verzwaren omdat we erger verwachten. Elke keer maar voorbereiden op iets dat niet kwam (ook niet in de landen om ons heen).quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:45 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens, ik ben het in zoverre met je eens dat we versoepelingen moeten volhouden als dat mogelijk is maar het is niet logisch volgens mij om dat iedere twee weken te doen. Het verleden toont immers aan dat je het effect van maatregelen pas na ongeveer 2 weken merkt, vanwege de incubatietijd en het openbaren van de ziekteverschijnselen.
Dat ze dit nu voor de verkiezingen doen klinkt meer als een stunt dan dat er goed over nagedacht is, over twee weken kun je ervan uitgaan dat je nog niet in de cijfers kunt zien wat de gevolgen van de huidige versoepelingen zijn.
Wat mij betreft dus: versoepelingen, maar dan in het tempo zoals ze dat voorheen ook deden, dus minimaal de incubatietijd afwachten in de cijfers.
Beetje laf niet?quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:37 schreef Nober het volgende:
Er zit altijd wel weer zo'n kutjong bij.
[ twitter ]
Dat die intentie er is, staat als een paal boven water. Ik begrijp eigenlijk niet dat mensen hieraan twijfelen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Om de 3 of 4 weken ook prima, gaat mij meer om het feit dat je een plan hebt met de intentie om te versoepelen.
Ik geloof best dat ze willen versoepelen, maar wat betreft buiten versoepelingen zijn ze wel heel erg voorzichtig. Buiten sporten e.d. zou je juist moeten motiveren. Ze kunnen niet echt onderbouwen waarom dat zo gevaarlijk is. Zo gevaarlijk dat ze zelfs de scholen eerder open gooien.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat die intentie er is, staat als een paal boven water. Ik begrijp eigenlijk niet dat mensen hieraan twijfelen.
Ook dat klopt jaquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Denk dat het verschilt per regio en per expertise. Mijn zusje loopt nog steeds op de IC op een andere locatie terwijl ik gisteren zonder enige vertraging een camera in mijn maag gefietst kreeg. Zelfde ziekenhuis.
Ik blijf verbaasd over hoeveel mensen denken dat de staat met opzet iets optuigt om ze zoveel mogelijk te beperken. Terwijl de realiteit is dat de staat te log en chaotisch is om dingen zo grootschalig op touw te zetten en alles de staat momenteel klauwen met geld kost hierdoor.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat die intentie er is, staat als een paal boven water. Ik begrijp eigenlijk niet dat mensen hieraan twijfelen.
Je weet best dat er bij de scholen andere overwegingen gemaakt worden en waarom dat zo is.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze willen versoepelen, maar wat betreft buiten versoepelingen zijn ze wel heel erg voorzichtig. Buiten sporten e.d. zou je juist moeten motiveren. Ze kunnen niet echt onderbouwen waarom dat zo gevaarlijk is. Zo gevaarlijk dat ze zelfs de scholen eerder open gooien.
Ik vraag mij af of de versoepelingen die gister zijn aangekondigd er waren geweest als de druk vanuit de samenleving niet zo hoog was.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, waarom er niet meer onderscheid is tussen binnen- en buitenactiviteiten begrijp ik ook niet goed. Gisteren zei Rutte nog dat het risicoprofiel van terrassen heel anders is dan dat van kappers, of zoiets. Dat zal best, maar ik denk dat de kans op een besmetting bij de kapper groter is dan op een terras eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze willen versoepelen, maar wat betreft buiten versoepelingen zijn ze wel heel erg voorzichtig. Buiten sporten e.d. zou je juist moeten motiveren. Ze kunnen niet echt onderbouwen waarom dat zo gevaarlijk is. Zo gevaarlijk dat ze zelfs de scholen eerder open gooien.
Ja, dat onderwijs belangrijk is.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je weet best dat er bij de scholen andere overwegingen gemaakt worden en waarom dat zo is.
Zeker niet gek, wel schandalig. Politieke belangen zijn groter dan de daadwerkelijke bestrijding van dit virus dat de hele samenleving kapot maaktquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gek he 3 weken voor de verkiezingen
Het maatschappelijk belang voor kinderen naar school is blijkbaar groter dan volwassenen die in de buitenlucht in teamverband sporten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de enige afweging en dat zou je inmiddels wel moeten weten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, dat onderwijs belangrijk is.
En dat vind ik wat raar. Sporten in de buitenlucht kan veel meer mensen positief raken. Maar les geven in muffe lokalen is geen probleem.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het maatschappelijk belang voor kinderen naar school is blijkbaar groter dan volwassenen die in de buitenlucht in teamverband sporten.
Dat is al jaaaaaaaren fucked up.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het over het moderatiebeleid op Fok! he
En terecht vind ik.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het maatschappelijk belang voor kinderen naar school is blijkbaar groter dan volwassenen die in de buitenlucht in teamverband sporten.
Ik vind het vooral vervelend dat nergens wordt gerept over het feit dat afgelopen 2 weken het testen enorm is verstoord door de sneeuwdagen. Dit is de eerste week dat het weer normaal is, laten we dat eens afwachten.quote:
Ik snapte het nog wel enigszins toen hij uitlegde dat sommige mensen echt meermaals per week naar een terras gaan en naar de kapper gaan doe je over het algemeen minder vaak. Maar toch betwijfel ik (net als jij) waar je nu veiliger zit. Ik geloof best dat het er veilig aan toe gaat bij de kappers, maar die kappers hebben veel meer contacten dan dat je buiten op een terras zal hebben.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, waarom er niet meer onderscheid is tussen binnen- en buitenactiviteiten begrijp ik ook niet goed. Gisteren zei Rutte nog dat het risicoprofiel van terrassen heel anders is dan dat van kappers, of zoiets. Dat zal best, maar ik denk dat de kans op een besmetting bij de kapper groter is dan op een terras eerlijk gezegd.
Nouja, ik hoorde het ook alleen maarquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, precies, ik hoor her en der ook van dit soort verhalen maar dat strookt dan weer niet met wat @:Chratnox zegt (niet dat ik bedoel dat je liegt of fout zit ofzo hoor).
Het is niet alleen het onderwijs zelf, maar ook de bijwerkingen van het niet naar school gaan. Kindermishandeling (voor jonger kinderen), spanningen in gezinnen etc. Ik denk dat een volwassene de emoties over het algemeen wat beter onder controle heeft. Daarbij volwassenen die in teamverband buiten sporten kunnen makkelijk een alternatief verzinnen door te gaan hardlopen/fietsen/tennissen. Voor een school is er weinig alternatief.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat vind ik wat raar. Sporten in de buitenlucht kan veel meer mensen positief raken. Maar les geven in muffe lokalen is geen probleem.
Gun het het onderwijs hoor, maar het is nogal random.
Ja dit klopt gewoon maar door naar de toename te kijken kun je hier niets uit afleiden wat betreft absolute aantallen. Daarbij is er in de sneeuwweek gewoon minder getest.quote:
Ik denk dat het wel erg is als er meer mensen een corona-infectie oplopen dan nodig, want een niet te onderschatten deel van de mensen die besmet raakt houdt er wel langdurige klachten aan over.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:05 schreef Mallerd01 het volgende:
Op zich is dat geen groot probleem natuurlijk, als we maar snel genoeg vaccineren verlaagt dat de druk op de zorg. Ik denk dat het niet erg is als er mensen ziek worden, zolang ze maar thuis kunnen uitzieken. Zeker nu het goed weer aan het worden is (en de ervaring leert dat het bij beter weer wat slechter gaat met het virus) zijn versoepelingen best te verdedigen.
Daarnaast zijn de modellen van het OMT ook gebaseerd op het verleden natuurlijk, wat het in de toekomst gaat doen is nou eenmaal heel lastig te voorspellen
quote:Vroeg en stevig ingrijpen heeft grote economische waarde, want het houdt de mogelijkheid open om later slim bij te sturen en misschien zelfs te versoepelen. Die optie is buitengewoon waardevol en maant ons juist tot extra voorzichtigheid.
In alle gevallen is er bij het huidige 7-daags gemiddelde nog altijd in epidemiologisch opzicht geen enkele goede reden om de teugels nu te laten vieren. We hebben juist z.s.m. een aantal halveringen nodig, zodat bron- en contactonderzoek weer effectief kan plaatsvinden.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:57 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja dit klopt gewoon maar door naar de toename te kijken kun je hier niets uit afleiden wat betreft absolute aantallen. Daarbij is er in de sneeuwweek gewoon minder getest.
Heb je al kennis genomen van de studie in Israel die bewijst dat het wel mee lijkt te vallen met long-covid?quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel erg is als er meer mensen een corona-infectie oplopen dan nodig, want een niet te onderschatten deel van de mensen die besmet raakt houdt er wel langdurige klachten aan over.
Een beleid dat er op gericht is om het reproductiegetal langdurig onder de 1 te houden is verstandiger. Beperken van het aantal mensen dat #LongCovid krijgt. En hoe minder ongecontroleerde verspreiding over het gehele land, hoe makkelijker je ook weer met BCO gericht nieuwe gevallen kan najagen.
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[quote="Mathijs Bouman"]
Vroeg en stevig ingrijpen heeft grote economische waarde, want het houdt de mogelijkheid open om later slim bij te sturen en misschien zelfs te versoepelen. Die optie is buitengewoon waardevol en maant ons juist tot extra voorzichtigheid.
Je hebt helemaal gelijk dat er meer dingen mee spelenquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:57 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het is niet alleen het onderwijs zelf, maar ook de bijwerkingen van het niet naar school gaan. Kindermishandeling (voor jonger kinderen), spanningen in gezinnen etc. Ik denk dat een volwassene de emoties over het algemeen wat beter onder controle heeft. Daarbij volwassenen die in teamverband buiten sporten kunnen makkelijk een alternatief verzinnen door te gaan hardlopen/fietsen/tennissen. Voor een school is er weinig alternatief.
Maar zuur is het uiteraard wel omdat ik ook denk dat buiten sporten, zelfs in teamverband niet veel kwaad kan.
Een jaar geleden pakte ik m'n spullen in om ze te verhuizen naar een nieuw kantoor.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:01 schreef Simmertje het volgende:
Even tussendoor. Een jaar geleden begon ik mijn collega's een beetje op de hoogte te brengen van corona d.m.v. het volgen van dit topic. Een fucking jaar geleden
Klopt, maar men weet dat men zich toch steeds minder aan de maatregelen gaat houden. Dus die halveringen gaan sowiezo niet gebeuren als we in lockdown blijven.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In alle gevallen is er bij het huidige 7-daags gemiddelde nog altijd in epidemiologisch opzicht geen enkele goede reden om de teugels nu te laten vieren. We hebben juist z.s.m. een aantal halveringen nodig, zodat bron- en contactonderzoek weer effectief kan plaatsvinden.
Buiten sporten moet gewoon weer kunnen vanaf 2 maart wat mij betreft. Voor iedereen, die leeftijdsgrens slaat nergens op.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk dat er meer dingen mee spelen![]()
Maar dat geldt voor zoveel groepen natuurlijk. Iedereen merkt neveneffecten van de maatregelen. Ook volwassenen; alleen op andere manieren.
Maar je hebt wel gelijk dat sporten eventueel opgevangen kan worden door hardlopen, e.d.
Heb je al kennis genomen van de peer reviews?quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:01 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Heb je al kennis genomen van de studie in Israel die bewijst dat het wel mee lijkt te vallen met long-covid?
https://www.timesofisrael(...)irreversible-damage/
Heb je tevens kennis genomen van het feit dat kinderen onevenredige schade oplopen door de lockdown?
Buiten sporten kan ook gewoon nu... gewoon lekker alleenquote:Op woensdag 24 februari 2021 16:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Buiten sporten moet gewoon weer kunnen vanaf 2 maart wat mij betreft. Voor iedereen, die leeftijdsgrens slaat nergens op.
Niet echt positief vind je niet?quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:01 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Heb je al kennis genomen van de studie in Israel die bewijst dat het wel mee lijkt te vallen met long-covid?
https://www.timesofisrael(...)irreversible-damage/
[quote]Shaare Zedek hospital finds 94% still report symptoms three months on, notably shortness of breath, but most symptoms disappear within six months
Ja, daarom moeten de Europese landen ook zo snel mogelijk naar een epidemiologische situatie toewerken die vergelijkbaar is met bijv. Australië, Taiwan, Zuid-Korea, Japan, Singapore. Dan is er helemaal geen lange lockdown nog om de volledige controle te houden.quote:Heb je tevens kennis genomen van het feit dat kinderen onevenredige schade oplopen door de lockdown?
Dat is inderdaad een niet te onderschatten risico.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel erg is als er meer mensen een corona-infectie oplopen dan nodig, want een niet te onderschatten deel van de mensen die besmet raakt houdt er wel langdurige klachten aan over.
Dit is een beleid wat zou werken als ze dat vanaf het begin duidelijk hadden gecommuniceerd en daar naar gehandeld hebben. Door het jojo-en van de afgelopen maanden is het van een hoop maatregelen niet duidelijk wat daar nou het doel van is (na 20:00 geen alcohol meer?) waardoor mensen nu niet meer ageren tegen het virus maar tegen maatregelen.quote:Een beleid dat er op gericht is om het reproductiegetal langdurig onder de 1 te houden is verstandiger. Beperken van het aantal mensen dat #LongCovid krijgt. En hoe minder ongecontroleerde verspreiding over het gehele land, hoe makkelijker je ook weer met BCO gericht nieuwe gevallen kan najagen.
Daar kun je ook lang niet altijd van kennis nemen omdat die meestal niet openbaar gemaakt worden.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb je al kennis genomen van de peer reviews?
Ow wacht, die zijn er niet...
Ik was net met een nieuwe opdracht begonnen en daarvoor waren we net naar een heel nieuw ingericht kantoor gegaan waar we aan het kijken waren waar wij dan gingen zitten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een jaar geleden pakte ik m'n spullen in om ze te verhuizen naar een nieuw kantoor.
Moet jij eens raden hoe vaak ik op de nieuwe plek gewerkt heb? Inderdaad, nul
Een jaar geleden woog ik nog bijna 10 kg minder dan nuquote:Op woensdag 24 februari 2021 16:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Een jaar geleden woog ik nog bijna 15kg meer dan nu... en was mijn spaarrekening heel wat kariger... en had ik net als nu nog 4 concerten en 2 festivals in de planning... (dezelfde concerten en festivals)
Vorig jaar carnaval was er nog geen bekend geval van Coronabesmetting.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vorig jaar carnaval was alles open en kwam het net op inderdaad. Klopt. Nu hebben we echter al de angel er uit gehaald door het hele land op slot te zetten in het virusseizoen zelf.
En je hebt het precies over de landen die hun grenzen dicht kunnen gooien omdat ze een eiland zijn, of dictatoriale trekjes hebben.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:06 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Niet echt positief vind je niet?
En bovendien - stel dat andere onderzoeken ook aantonen dat het percentage mensen dat #LongCovid krijgt ca. 5% is. Dat is nog altijd aan de hoge kant als je met slim beleid ook kunt voorkomen dat ze überhaupt geïnfecteerd raken.
[..]
Ja, daarom moeten de Europese landen ook zo snel mogelijk naar een epidemiologische situatie toewerken die vergelijkbaar is met bijv. Australië, Taiwan, Zuid-Korea, Japan, Singapore. Dan is er helemaal geen lange lockdown nog om de volledige controle te houden.
Nope doen we nietquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nou al met al waren we wel heel eigenwijs om te denken dat het virus hier niet zou komen. Carnaval vier je niet in grote groepen......quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Vorig jaar carnaval was er nog geen bekend geval van Coronabesmetting.
Eerste geval was 27 februari, ruim een week na Carnaval.
Er was toen dus geen reden om de kroegen te sluiten.
Time flies when you're having fun.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:01 schreef Simmertje het volgende:
Even tussendoor. Een jaar geleden begon ik mijn collega's een beetje op de hoogte te brengen van corona d.m.v. het volgen van dit topic. Een fucking jaar geleden
Voor de duidelijkheid, dit is dat vaccin wat maar 1 prik nodig heeft, op 2 tot 8 graden vervoerd mag worden en waar NL er 11mln van heeft besteld.quote:De Amerikaanse toezichthouder FDA noemt het coronavaccin dat door de Leidse farmaceut Janssen is ontwikkeld veilig en effectief. Het middel zou een effectiviteit van ongeveer 72 procent hebben. Eerder meldde moederbedrijf Johnson & Johnson op basis van wereldwijde proeven dat het vaccin in zeker 66 procent van de gevallen voldoende bescherming biedt.
https://www.verseoogst.nl/producten/doyenne-du-comicequote:Op woensdag 24 februari 2021 16:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb je al kennis genomen van de peer reviews?
Ow wacht, die zijn er niet...
De vraag is echter, wanneer is het hier goedgekeurd? Wanneer is de productielijn op orde en wanneer kan die naald dan uiteindelijk in de arm. Dat kan nog wel even duren hier in de EU/ Nederland.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:10 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ig-en-effectief.html
Stukje goed nieuws:
[..]
Voor de duidelijkheid, dit is dat vaccin wat maar 1 prik nodig heeft, op 2 tot 8 graden vervoerd mag worden en waar NL er 11mln van heeft besteld.
Vrijdag waarschijnlijk in de US en EMA doet medio maart uitspraakquote:Op woensdag 24 februari 2021 16:12 schreef aartstyle het volgende:
[..]
De vraag is echter, wanneer is het hier goedgekeurd? Wanneer is de productielijn op orde en wanneer kan die naald dan uiteindelijk in de arm. Dat kan nog wel even duren hier in de EU/ Nederland.
3 miljoen doses in het 2e kwartaal, toch? En dan nog een keer 6 miljoen het kwartaal daarna. Dat is best hoopgevend voor de zomer. Het feit dat je na 1 prik klaar bent scheelt een hoop rompslomp.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:12 schreef aartstyle het volgende:
[..]
De vraag is echter, wanneer is het hier goedgekeurd? Wanneer is de productielijn op orde en wanneer kan die naald dan uiteindelijk in de arm. Dat kan nog wel even duren hier in de EU/ Nederland.
As zaterdag is de eerste corona opname in NL in het zh een jaar geleden. Minister Bruins zat toen in die live uitzending.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:01 schreef Simmertje het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)t-erachter~b6dc9493/quote:De complotchristen woont in een nieuwbouwwoning aan de rand van Zeewolde. Achter de oprit met zwarte Mercedes ligt zijn werkkamer, daar schrijft hij zijn angstaanjagende teksten tegen corona-vaccins, die deze weken onder vier miljoen Nederlanders worden verspreid.
En AZ 62 of 66 procent na 2 prikken?quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:10 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ig-en-effectief.html
Stukje goed nieuws:
[..]
Voor de duidelijkheid, dit is dat vaccin wat maar 1 prik nodig heeft, op 2 tot 8 graden vervoerd mag worden en waar NL er 11mln van heeft besteld.
Bruins*quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:14 schreef capricia het volgende:
[..]
As zaterdag de eerste corona opname in NL. Minister Bruls zat toen in die live uitzending.
En toen werd je wakker?quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:15 schreef KingRoland het volgende:
ik voel me al sinds 2 dagen geleden echt heel ziek, nog nooit zo een griep gehad. Naja ik wou me testen maar kon niet. Ben de afgelopen 2 dagen gewoon met OV geweest, want ook ik heb dingen te doen.
Waarom kon je je niet laten testen?quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:15 schreef KingRoland het volgende:
ik voel me al sinds 2 dagen geleden echt heel ziek, nog nooit zo een griep gehad. Naja ik wou me testen maar kon niet. Ben de afgelopen 2 dagen gewoon met OV geweest, want ook ik heb dingen te doen.
Waarom kon je niet laten testen en waarom ben je niet thuisgebleven?quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:15 schreef KingRoland het volgende:
Ja, mooi was dat. Alleen mensen die in Wuhan of Bergamo waren geweest werden getest. Vervolgens was de conclusie dat het virus hier niet rondging, want alle geteste gevallen waren te herleiden tot Wuhan of Bergamoquote:Op woensdag 24 februari 2021 16:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Op dat moment waren er waarschijnlijk al vele honderden Nederlanders positief, maar omdat het RIVM een zeer restrictief testbeleid voerde mocht je je alleen laten testen als je hele specifieke klachten had en een bezoek had gebracht aan een specifieke Italiaanse regio.
Columns van Margriet Oostveen zijn exclusief voor abonnees.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:14 schreef Gretzl het volgende:
Hoe bizar is dit zeg...![]()
Dat zo'n gekkie überhaupt de mogelijkheid heeft om deze leugens onder vier miljoen Nederlanders te verspreiden
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)t-erachter~b6dc9493/
Ja. Wat een bizar jaar is het geweest.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Bruins*
Op dat moment waren er waarschijnlijk al vele honderden Nederlanders positief, maar omdat het RIVM een zeer restrictief testbeleid voerde mocht je je alleen laten testen als je hele specifieke klachten had en een bezoek had gebracht aan een specifieke Italiaanse regio.
Ondertussen gingen de vluchten vanuit Italië vrolijk doorquote:Op woensdag 24 februari 2021 16:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, mooi was dat. Alleen mensen die in Wuhan of Bergamo waren geweest werden getest. Vervolgens was de conclusie dat het virus hier niet rondging, want alle geteste gevallen waren te herleiden tot Wuhan of Bergamo
En we leerden dat carnaval in kleine groepen gevierd werdquote:Op woensdag 24 februari 2021 16:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, mooi was dat. Alleen mensen die in Wuhan of Bergamo waren geweest werden getest. Vervolgens was de conclusie dat het virus hier niet rondging, want alle geteste gevallen waren te herleiden tot Wuhan of Bergamo
Vergeet Carnaval vooral niet.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ondertussen gingen de vluchten vanuit Italië vrolijk door
En de wintersport vanuit Ischl. Gezellig in die bar met zijn allen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ondertussen gingen de vluchten vanuit Italië vrolijk door
Vervolgens zijn alle buiten activiteiten afgelast, maar de kroegen bleven open. Lekker alle corona snotneuzen op 1 hoop in de kroeg.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vergeet Carnaval vooral niet.
Ja, net over de Duitse grens waren er al tientallen zo niet honderden gevallen bekend en wij zaten toen nog op 0. Heel geloofwaardig was dat toen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zelfs bij een flinke griep blijf je gewoon thuis.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:15 schreef KingRoland het volgende:
Wat zijn de odds dat je corona hebt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:15 schreef KingRoland het volgende:
Wat zijn de odds dat hij aan het trollen is??quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:24 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wat zijn de odds dat je corona hebt.
Volgens mij was horeca op zondag, of waren dat alleen restaurants. Met die rijen bij de coffeeshop.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:24 schreef Tijn het volgende:
Het allerbizarst was de week dat er op maandag werd aangekondigd dat mensen beter geen handen meer moesten schudden, op donderdag alle horeca per onmiddellijke ingang werd gesloten en op zondag de scholen ook.
thatescalatedquickly.gif
Ga niet op die trol in aubquote:Op woensdag 24 februari 2021 16:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom kon je je niet laten testen?
Dingen te doen terwijl je wel zieker bent dan je ooit geweest bent?
Waarom niet gewoon thuisblijven en uitzieken?
Volgens mij waren die rijen er gelijk op donderdagavondquote:Op woensdag 24 februari 2021 16:25 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij was horeca op zondag, of waren dat alleen restaurants. Met die rijen bij de coffeeshop.
Nee, zondag 15 maart zie ik nu. Toen moesten ze binnen 3 kwartier na de persconferentie dicht.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij waren die rijen er gelijk op donderdagavond
Surreëel waren die weken, ja. Supermarkten alles op.quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:24 schreef Tijn het volgende:
Het allerbizarst was de week dat er op maandag werd aangekondigd dat mensen beter geen handen meer moesten schudden, op donderdag alle horeca per onmiddellijke ingang werd gesloten en op zondag de scholen ook.
thatescalatedquickly.gif
Jij bent vast de grappigste thuis momo!quote:
kon niet, moest enorm lang wachten op verschillende locaties (en ik had een interview bij de big 4)quote:Op woensdag 24 februari 2021 16:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom kon je je niet laten testen?
Dingen te doen terwijl je wel zieker bent dan je ooit geweest bent?
Waarom niet gewoon thuisblijven en uitzieken?
Geen trol, maar ik werd uitgenodigd voor de offline gedeelte van mijn sollicitatiequote:Op woensdag 24 februari 2021 16:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom kon je niet laten testen en waarom ben je niet thuisgebleven?
* als je geen trol bent.
Horeca en restaurants gingen op zondag idd. Die zaterdag ging ik namelijk nog gezellig uiteten met collega'squote:Op woensdag 24 februari 2021 16:25 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij was horeca op zondag, of waren dat alleen restaurants. Met die rijen bij de coffeeshop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |