Californie 1262 doden/mln inwonersquote:Op woensdag 24 februari 2021 08:54 schreef OProg het volgende:
En om het zuiver te houden, hoe zijn de sterftecijfers of anders de oversterfte?
Dat lijkt me niet helemaal. Ook in Florida is sprake van maatregelen. Het zal ook zijn hoe mensen zich er onderling aan houden. Dat gebeurt wereldwijd maar mondjesmaat omdat mensen van nature te sociaal zijn om geen contact te hebben.quote:Op woensdag 24 februari 2021 08:53 schreef Red_85 het volgende:
Interessant dit.
Straks wordt nog bewezen dat al die lockdowns voor lul zijn geweest... eerst zien hoe dit zich ontwikkeld
Maatregelen als tijdelijk afstand houden enzo is allemaal prima he. Daar gaat het mij niet om. Eerder om de nutteloze schade die de economie toe is gedaan, welke een nog grotere sociale schade gaat opleveren.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:03 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet helemaal. Ook in Florida is sprake van maatregelen. Het zal ook zijn hoe mensen zich er onderling aan houden. Dat gebeurt wereldwijd maar mondjesmaat omdat mensen van nature te sociaal zijn om geen contact te hebben.
Wat een gelul ook weerquote:Op woensdag 24 februari 2021 10:05 schreef Vasilevski het volgende:
Dit vindt Mouthaantje niet leuk.
In Florida vaccineren ze ook als eerste de ouderen en kwetsbaren. Maar omdat de gouverneur een Republikein is, is dat ook ineens een probleem:
[ twitter ]
Ben ik met je eens. De modellen zijn duidelijk maar stukje bij beetje worden die steeds meer in twijfel getrokken, zeker na overschatting van de Britse variant. De zorgen vond ik op moment van publicatie wel terecht dus ik had dezelfde conclusies getrokken als kabinet.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maatregelen als tijdelijk afstand houden enzo is allemaal prima he. Daar gaat het mij niet om. Eerder om de nutteloze schade die de economie toe is gedaan, welke een nog grotere sociale schade gaat opleveren.
Crosspost uit een ander topic zojuist. Over modellen gesproken:quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:26 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. De modellen zijn duidelijk maar stukje bij beetje worden die steeds meer in twijfel getrokken, zeker na overschatting van de Britse variant. De zorgen vond ik op moment van publicatie wel terecht dus ik had dezelfde conclusies getrokken als kabinet.
De modellen naar aanleiding van de nieuwe versoepelingen in Nederland liegen er ook niet om. Laten we hopen op goed nieuws de komende weken en dat ze er naast zitten.
Goed weer komt er aan.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:23 schreef zoost het volgende:
van Dissel: "Op basis van het model kan je zien dat onze aannames in het model kloppen, voorspellingen hebben een onzekerheid van 300%". (...)
Amerikaanse media proberen niet eens meer om ook maar een klein beetje objectief te blijven.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:05 schreef Vasilevski het volgende:
In Florida vaccineren ze ook als eerste de ouderen en kwetsbaren. Maar omdat de gouverneur een Republikein is, is dat ook ineens een probleem:
Mocht er echt gefocust worden op deze twee etnische groepen, dan is de kritiek daarop natuurlijk volledig terecht. Dat ouderen toevallig republikeins stemmen is een tweede.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:05 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Dat geloof ik niet. Het zou wel interessante inzichten geven in welke maatregelen beter helpen in welke situatie.quote:Op woensdag 24 februari 2021 08:53 schreef Red_85 het volgende:
Interessant dit.
Straks wordt nog bewezen dat al die lockdowns voor lul zijn geweest... eerst zien hoe dit zich ontwikkeld
Je kunt dat ook gewoon wel doen, niet simpelweg maar alles in ogenschouw nemende, bronnen genoeg in de OP.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:30 schreef luxerobots het volgende:
In de eerste bron van CNN wordt in het filmpje al aangegeven door Dr. Suart Ray dat je niet simpelweg staten met elkaar kan vergelijken.
10.000 besmettingen op 40 miljoen inwoners is niet extreem. Vergelijkbaar met 4500 per dag in Nederland.quote:De lockdown in december kwam op het moment dat het aantal besmettingen al erg hoog was, vandaar dat die lockdown niet erg effectief was wat betreft het beschermen van de kwetsbaren.
Jij maakt een topictitel waarin je doet als alsof CNN vindt dat zware restricties tegenover alles open hetzelfde resultaat geven. Terwijl in dat filmpje van CNN die conclusie juist niet getrokken wordt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:43 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt dat ook gewoon wel doen, niet simpelweg maar alles in ogenschouw nemende, bronnen genoeg in de OP.
In het eerste filmpje wordt gesteld dat de eerste lockdown erg effectief was in Californië. Maar dat de tweede lockdown te laat kwam, waardoor die er niet in geslaagd is om erg effectief te zijn.quote:10.000 besmettingen op 40 miljoen inwoners is niet extreem. Vergelijkbaar met 4500 per dag in Nederland.
Geef eens aan waarom een lockdown dan volgens jou niet werkt, sterker nog dat daar waar evenveel besmettingen zijn (Florida), met slechts 21 miljoen inwoners, geen lockdown is, werkelijk alles gewoon open is, waar er relatief meer ouderen wonen, er minder slachtoffers vallen en de boel minder uit de hand loopt. BVD
Beter was geweest 'tijdelijke lockdownmaatregelen werken maar één keer'.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De toptictitel 'tijdige lockdownmaatregelen werken', was meer op zijn plaats geweest dan ''CNN: zware restricties vs alles open, resultaat hetzelfde''. Maar goed, dat past niet in jouw straatje, jij gelooft niet in lockdowns.
Hoezo?quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Beter was geweest 'tijdelijke lockdownmaatregelen werken maar één keer'.
Het blijkt uit de data. Bekijk je eigen grafieken eensquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, er wordt nergens gesteld dat het maar één keer werkt.
Dat iets één keer gebeurt, geeft niet aan dat het de norm is.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het blijkt uit de data. Bekijk je eigen grafieken eens
Correct, maar als elke volgende lockdown consequent minder effectief is dan de eerste heb je een patroon.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat iets één keer gebeurt, geeft niet aan dat het de norm is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |