Voor al die besluiten is altijd een ruime meerderheid. Waarom zou dat na de verkiezingen anders zijn? Gaan geen grote verschuivingen plaatsvinden als de huidige peilingen een indicatie zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:28 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, alles moet door de kamer. Als ze moties aannemen voor terrassen, sportscholen,... Dan moet je toch die kant op.
Wijze woorden!quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:21 schreef Scrummie het volgende:
Ik vind de lijn van nu wat belangrijker. En die lijn is dat we in februari niet onder de 3k gaan komen (terwijl we in januari van 8k naar 4k gingen) en het er alleen maar op lijkt dat we gewoon weer omhoog gaan.
Het is bovendien nogal krom, de hardste 'prima cijfers' roeperts zijn ook degene die de meeste versoepelingen willen en wel direct. En die ga je nooit krijgen als we in deze range blijven hangen (tot we genoeg vaccinaties hebben gedaan).
Nee joh over twee weken wordt het over twee weken uiteraard cruciaal...quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:31 schreef tja77 het volgende:
Zitten we al aan de 170k besmettingen per dag?
Of moeten we daar nog 2 weken op wachten.
Ik zeg ook niet dat het zo is. Ik zeg dat de optie bestaat. Soms denk ik 2 - 3 weken lijkt tijdens deze crisis een eeuwigheid. Dus ik weet niet wat tijdens de verkiezingen speelt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Voor al die besluiten is altijd een ruime meerderheid. Waarom zou dat na de verkiezingen anders zijn? Gaan geen grote verschuivingen plaatsvinden als de huidige peilingen een indicatie zijn.
Ja eens. Sowiezo is dit topic de afgelopen maanden steeds meer overgenomen door mensen die alleen maar roepen om kroegen open etc. Gefundeerde argumenten of diepgaande analyses worden steeds meer overgenomen door one liners als: Kroegen open, prima cijfers, leugenaars, over twee weken etc.quote:
Ja want dat heeft het RIVM ook echt gezegd...quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:31 schreef tja77 het volgende:
Zitten we al aan de 170k besmettingen per dag?
Of moeten we daar nog 2 weken op wachten.
Prima observatie.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja eens. Sowiezo is dit topic de afgelopen maanden steeds meer overgenomen door mensen die alleen maar roepen om kroegen open etc. Gefundeerde argumenten of diepgaande analyses worden steeds meer overgenomen door one liners als: Kroegen open, prima cijfers, leugenaars, over twee weken etc.
Vaccinaties is key hier. Stel dat we met deze cijfers doorkabbelen tot eind maart. Weer wordt beter, eind maart zijn er ~2 miljoen mensen gevaccineerd oid, dus heeft bij elkaar meer dan 25% van de mensen een besmetting doorgemaakt of een vaccinatie gekregen,quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind de lijn van nu wat belangrijker. En die lijn is dat we in februari niet onder de 3k gaan komen (terwijl we in januari van 8k naar 4k gingen) en het er alleen maar op lijkt dat we gewoon weer omhoog gaan.
Het is bovendien nogal krom, de hardste 'prima cijfers' roeperts zijn ook degene die de meeste versoepelingen willen en wel direct. En die ga je nooit krijgen als we in deze range blijven hangen (tot we genoeg vaccinaties hebben gedaan).
Nou, inderdaad. Ik begrijp wel dat de duur van de lockdown z'n tol begint te eisen, maar het maakt de kwaliteit van het topic niet bepaald beter als mensen de ruimte hier vooral gebruiken om hun frustraties te uiten en een beetje semi-lollig te doen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja eens. Sowiezo is dit topic de afgelopen maanden steeds meer overgenomen door mensen die alleen maar roepen om kroegen open etc. Gefundeerde argumenten of diepgaande analyses worden steeds meer overgenomen door one liners als: Kroegen open, prima cijfers, leugenaars, over twee weken etc.
quote:De Amerikaanse toezichthouder FDA noemt het coronavaccin van de Leidse farmaceut Janssen 'veilig en effectief'. In een rapport van de FDA staat dat het middel ongeveer 72 procent effectief is.
Uit een analyse door de FDA van de gegevens van Janssen, blijkt dat er geen gezondheidszorgen zijn bij gebruik van het middel en dat het in aanmerking komt voor een noodgoedkeuring in de Verenigde Staten. Vrijdag brengt de FDA een advies uit over het toelaten van het middel.
Als het middel wordt goedgekeurd, dan kan Janssen direct 4 miljoen doses leveren aan de VS. Het vaccin is waarschijnlijk wel minder effectief tegen de Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse mutaties van het virus.
Zal ik dan maar heel gematigd en saai roepen dat het erop lijkt dat we een plateau hebben bereikt en het waarschijnlijk een beetje zo door zal emmeren voorlopig?quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Er is momenteel toch nog zorg afgeschaald? Zolang dat aan de hand is overspoelen ze wat mij betreft wel.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinaties is key hier. Stel dat we met deze cijfers doorkabbelen tot eind maart. Weer wordt beter, eind maart zijn er ~2 miljoen mensen gevaccineerd oid, dus heeft bij elkaar meer dan 25% van de mensen een besmetting doorgemaakt of een vaccinatie gekregen,
Dan wordt het warmer en het weer wordt beter, dan wordt het automatisch makkelijker.
Naar mijn idee is het gunstiger als de cijfers omlaag gaan, maar puur gelet op de scope van het issue (voorkomen dat ziekenhuizen overspoelen) is dit prima. Met deze cijfers overspoelen de ziekenhuizen niet.
Het is los van alle kroegen los.gif lolligheid wel duidelijk dat mensen de kroegen missen want alle kroegpraat komt nu hier naartoequote:Op woensdag 24 februari 2021 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Ik begrijp wel dat de duur van de lockdown z'n tol begint te eisen, maar het maakt de kwaliteit van het topic niet bepaald beter als mensen de ruimte hier vooral gebruiken om hun frustraties te uiten en een beetje semi-lollig te doen.
Dit is een van de weinige plekken waar verschillende sociale bubbels door elkaar lopen, wat potentieel juist tot het delen van interessante informatie kan leiden. Maar dan moeten mensen wel een beetje hun best doen om er wat van te maken.
Ik vind het moeilijk om daar actuele informatie over te vinden. Ik wou dat de situaties in de ziekenhuizen wat duidelijker naar buiten werd gebracht.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is momenteel toch nog zorg afgeschaald?
Vorige week werd op de radio (BNR) gemeld dat vrijwel alle zorg weer opgestart is.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is momenteel toch nog zorg afgeschaald? Zolang dat aan de hand is overspoelen ze wat mij betreft wel.
Ja? Dus over 2 weken zitten we aan dat aantal?quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja want dat heeft het RIVM ook echt gezegd...
Een goede vriendin van mij haar moeder zou in april 2020 al een knieoperatie krijgen, maar nog steeds kunnen ze niks nieuws inplannen (al was er eerder iets in november 2020 gepland, maar dat ging 2 weken van te voren al niet meer door).quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is momenteel toch nog zorg afgeschaald? Zolang dat aan de hand is overspoelen ze wat mij betreft wel.
Ja eens, dat zou het verhaal wat duidelijker maken.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om daar actuele informatie over te vinden. Ik wou dat de situaties in de ziekenhuizen wat duidelijker naar buiten werd gebracht.
Oh, dat wist ik niet. Vreemd wel.quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vorige week werd op de radio (BNR) gemeld dat vrijwel alle zorg weer opgestart is.
Ik denk dat er qua moderatiebeleid in dit topic met strengere handhaving best veel uit het huidige maatregelenpakket te halen valt en daarmee zwaarder ingrijpen voorkomen kan worden, mits het draagvlak het toelaatquote:Op woensdag 24 februari 2021 15:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is los van alle kroegen los.gif lolligheid wel duidelijk dat mensen de kroegen missen want alle kroegpraat komt nu hier naartoe
Nouja, precies, ik hoor her en der ook van dit soort verhalen maar dat strookt dan weer niet met wat @chratnox zegt (niet dat ik bedoel dat je liegt of fout zit ofzo hoor).quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Een goede vriendin van mij haar moeder zou in april 2020 al een knieoperatie krijgen, maar nog steeds kunnen ze niks nieuws inplannen (al was er eerder iets in november 2020 gepland, maar dat ging 2 weken van te voren al niet meer door).
Zwaarder ingrijpen lijkt me nu toch echt niet nodig. Wat zie je voor je dan?quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat er met strengere handhaving best veel uit het huidige maatregelenpakket te halen valt en daarmee zwaarder ingrijpen voorkomen kan worden, mits het draagvlak het toelaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |